DayZ:n suunnittelija jättää projektinsa Bohemian haltuun
Eurogamer kertoo, että alkuperäisen modin tehnyt ja DayZ-pelin pääsuunnittelija toiminut Dean Hall jättää Bohemia-studion ja sen myötä oman projektinsa.
Studion tiimi jatkaa kuitenkin pelin kehittämistä ilman Hallia, joka perustaa oman pelistudionsa kotimaahansa Uusi-Seelantiin. Miehen mukaan hän on taitava tyyppi puskemaan projekteja ja saamaan muutkin ottamaan riskejä, mutta kun projekti on tässä vaiheessa, hänelle ei ole enää tarvetta.
"Lopulta sellainen tyyppi tiimissä on huono asia... jossain vaiheessa olisin katastrofi projektille, ainakin johtajana. Ja tavallaan se on kuin kokkaamista jonkun muun keittiössä: en halua olla käskyttämässä Bohemiaa jatkuvasti sanoen että näin minä sen teen ja näin se tehdään."
Hall kertoo, että uudelle studiolle on ideoituna jo kolme peliä ja kaksi muuta, joita pitää vielä hioa.
Keskustelut (13 viestiä)
24.02.2014 klo 22.40
24.02.2014 klo 22.57 17
Hyvinhän on tähän asti Dayz:n kehitys mennyt. Toivottavasti ei vaikuta tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.
24.02.2014 klo 23.00 1
24.02.2014 klo 23.45 1
Hyvinhän on tähän asti Dayz:n kehitys mennyt. Toivottavasti ei vaikuta tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.
Olisko se nyt sitten ollut jotenkin parempi että se oltaisiin julkaisu silloin kun ensin sanottiin? No ei minustakaan.
Onneksi Hall lähtee vasta vuoden lopusta, on varmasti siihen mennessä saanut visionsa lävitse ja tuotua ne peliin. Voi sitten hyvällä mielin jättää projektin tiiminsä käsiin.
25.02.2014 klo 00.58 12
Rekisteröitynyt 16.02.2014
25.02.2014 klo 05.20 3
25.02.2014 klo 08.08 1
Ja niille jotka valittaa että pelin piti tulla vuonna 2012 eivät ilmeisesti käsitä että alkuperäinen suunnitelma oli vain parannella modia,käyttää samaa pelimoottoria kuin modi,mutta päättivätkin luoda kokonaan uuden pelimoottorin että saavat lisää sisältöä joka ei olisi ollut mahdollista vanhalla moottorilla.
25.02.2014 klo 11.59 2
Sinänsä mielenkiintoista, ettei muut pelitalot ole kunnolla tarttuneet tämäntyyppisiin projekteihin, että saataisiin edes yksi kunnollinen survival peli markkinoille. Hatunnosto kuitenkin dayZ:lle, varmaan yks merkittävimpiä tapauksia koko pelaamisen historiassa viime vuosina (ja eiköhän siitäkin lopulta ihan kelpo peli tule sitten joskus tulevaisuudessa).
25.02.2014 klo 13.48
25.02.2014 klo 14.15 6
Moottori ei ole uusi eikä vanha. Kyseessä on vahvasti muokattu Arma 2 engine, jota on muokattu vahvasti lähemmäs Arma 3 ja se sisältää elementtejä myös Take on helicoptersista. Kyse ei ole siis todellakaan mistään vanhasta Arma 2:n enginestä kuin modissa. Kyseessä ei ole myöskään "täysin uusi" standalonea varten kyhätty moottori.
Peli myöhästyi tosiaan vuodella, mutta muutoksetkin ovat suuret. Jonnet huutelee, että peli ei ole muuttunut mitenkään kun eivät tajua juuri noita palvelin arkkitehtuurin muutoksia ja sen vaikutuksia esim. huijauksenestoon. Kehitys vauhti julkaisun jälkeen on ollut poikkeuksellisen nopeaa verrattaessa muihin early access -peleihin. Modin ominaisuudet voidaan lisäksi siirtää lyhyessä ajassa standaloneen, kuten esimerkiksi ajoneuvot, joita varmasti tullaan myös kehittämään modista eteenpäin.
25.02.2014 klo 17.59 2
Tietämättömät täällä taas suoltaa paskaa pihalle.
Moottori ei ole uusi eikä vanha. Kyseessä on vahvasti muokattu Arma 2 engine, jota on muokattu vahvasti lähemmäs Arma 3 ja se sisältää elementtejä myös Take on helicoptersista. Kyse ei ole siis todellakaan mistään vanhasta Arma 2:n enginestä kuin modissa. Kyseessä ei ole myöskään "täysin uusi" standalonea varten kyhätty moottori.
Peli myöhästyi tosiaan vuodella, mutta muutoksetkin ovat suuret. Jonnet huutelee, että peli ei ole muuttunut mitenkään kun eivät tajua juuri noita palvelin arkkitehtuurin muutoksia ja sen vaikutuksia esim. huijauksenestoon. Kehitys vauhti julkaisun jälkeen on ollut poikkeuksellisen nopeaa verrattaessa muihin early access -peleihin. Modin ominaisuudet voidaan lisäksi siirtää lyhyessä ajassa standaloneen, kuten esimerkiksi ajoneuvot, joita varmasti tullaan myös kehittämään modista eteenpäin.
haista sinä paska kun tuo taivas on niin tumma
26.02.2014 klo 07.08
Tietämättömät täällä taas suoltaa paskaa pihalle.
Moottori ei ole uusi eikä vanha. Kyseessä on vahvasti muokattu Arma 2 engine, jota on muokattu vahvasti lähemmäs Arma 3 ja se sisältää elementtejä myös Take on helicoptersista. Kyse ei ole siis todellakaan mistään vanhasta Arma 2:n enginestä kuin modissa. Kyseessä ei ole myöskään "täysin uusi" standalonea varten kyhätty moottori.
Peli myöhästyi tosiaan vuodella, mutta muutoksetkin ovat suuret. Jonnet huutelee, että peli ei ole muuttunut mitenkään kun eivät tajua juuri noita palvelin arkkitehtuurin muutoksia ja sen vaikutuksia esim. huijauksenestoon. Kehitys vauhti julkaisun jälkeen on ollut poikkeuksellisen nopeaa verrattaessa muihin early access -peleihin. Modin ominaisuudet voidaan lisäksi siirtää lyhyessä ajassa standaloneen, kuten esimerkiksi ajoneuvot, joita varmasti tullaan myös kehittämään modista eteenpäin.
Sama Real virtuality 3 enginehän se siellä pyörii niinku muissakin bohemian peleissä.
27.02.2014 klo 22.53
Kickstartterit ja early access pelit ovat täyttä kusetusta.