V2.fi:n erikoisartikkelissa Uuno Turhapuro -pelin syntytarina
Uuno Turhapuro muuttaa maalle on legendaarinen - ja legendaarisen vaikea - Commodore 64 -peli kultaiselta kahdeksankymmentäluvulta. Mutta mitä mieltä oli Spede pelin tekemisestä? Kenen kanssa piti vääntää eniten oikeuksista? Testasiko kukaan pelin vaikeustasoa? Mitä tapahtui mahdolliselle jatko-osalle?
Lue kaikki tämä ja muuta V2.fi:n erikoishaastattelusta: Näin syntyi Uuno Turhapuro -peli.
Keskustelut (3 viestiä)
13.02.2014 klo 19.58 17
13.02.2014 klo 20.21 3
13.02.2014 klo 21.55 7
teosto oli näköjään perseestä jo tohon aikaan. ihanko oikeasti 2bittinen uunotunnari vahingoittaa leffojen tai soundtrackien myyntiä
1990-luvulla eräs kaveri ehdotti TV-korttien käyttämistä kaikkien TV-ohjelmakanavien tallentamiseen kovalevyille. Teosto tai Kopiosto kuuli asiasta ja kertoi, että tällainen puuhailu kannattaa lopettaa alkuunsa, koska oikeudet joutuisi hankkimaan jokaiselta ohjelmamyyjältä erikseen kaupallista jälleenmyyntiä varten ja näistä pitäisi maksaa korvaukset kaikista esityskerroista, koska TV-asemalla ei ole oikeutta myydä tallenteita edelleen. Summasta olisi tullut tähtitieteellinen.
1993 kaveri oli töissä suomalaisfirmassa, joka teki MP3-jukeboksia, joka lataa biisit tietoverkon välityksellä. Tämänkin idean Teosto torppasi sillä perusteella, että heidän "aivan omat lait" sanovat, että fyysinen tallennusmedia täytyy olla siinä paikassa, jossa musiikkia esitetään. Heillä oli myös ideana Spotifyn tapainen palvelu, jossa olisi voinut kuunnella mitä tahansa biisiä verkon kautta. Tästäkin lakimiehet vetivät laskupaperia esiin ja silmät kiiluen näyttivät sellaisen summan, ettei kukaan tähän ryhdy. Ja lista jatkuu.
Kirjoita kommentti