Tuorein sisältö

Puzzle & Dragons on ensimmäinen miljardin tienannut mobiilipeli

04.02.2014 klo 17.20 | Luettu: 6491 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Puzzle & Dragons ei ole länsimaissa kovin tunnettu mobiilipeli, mutta sen julkaisija GungHo Online tunnetaan ainakin siitä, että se oli mukana tekemässä jättikauppaa kotimaisesta Supercellistä.

Rahasta GungHolla ei olekaan pulaa, sillä Pocketgamer.biz uutisoi, että firman Puzzle & Dragons -peli on ensimmäisenä mobiilipelinä tahkonnut miljardin dollarin liikevaihdon. Koko firman myynnistä sen osuus olikin sitten 91 prosenttia. Voittoa GungHo teki viime vuonna 520 miljoonaa taalaa.

GungHon mukaan Pulma & Lohikäärmeet teki tammikuussa myyntiä 155 miljoonaa dollaria, eli 4,5 miljoonaa dollaria päivässä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Pixyul aikoo laittaa... Illan trailerit: Thi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (6 viestiä)

jafijioafsddofa

04.02.2014 klo 17.52 15 tykkää tästä

Puzzle = Naiset ostaa
Dragons = Miehet ostaa
Puzzle + Dragons = Nörtit ostaa tuplasti
lainaa
loistavaa

04.02.2014 klo 18.13

Mikäli menot lasketaan tienaamiseksi, niin sitten kyllä.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

04.02.2014 klo 18.18 1 tykkää tästä

Vaan kun menoja ei lasketa liikevaihtoon. Käytännössä reilu miljardi myyntiä ja hyvällä kateprosentilla vieläpä.
lainaa
loistavaa

04.02.2014 klo 19.49 1 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Vaan kun menoja ei lasketa liikevaihtoon. Käytännössä reilu miljardi myyntiä ja hyvällä kateprosentilla vieläpä.

Juu mutta käsittääkseni, jos peli myydään vaikka kahdella eurolla niin liikevaihtoa tulee kaksi euroa miinus verot. Mutta liikevaihdossa eivät näy pelinkehitys kustannukset ja mainostus esimerkiksi. Siis sellaiset välttämättömyydet, mitä tarvitaan jotta voidaan saada myyntiä. Mielestäni tienaamista ovat tulot miinus menot.

Toki en kiellä ettenkö voisi erehtyäkin näistä asioista.
lainaa
asdasdasd

04.02.2014 klo 21.15

loistavaa kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
Vaan kun menoja ei lasketa liikevaihtoon. Käytännössä reilu miljardi myyntiä ja hyvällä kateprosentilla vieläpä.

Juu mutta käsittääkseni, jos peli myydään vaikka kahdella eurolla niin liikevaihtoa tulee kaksi euroa miinus verot. Mutta liikevaihdossa eivät näy pelinkehitys kustannukset ja mainostus esimerkiksi. Siis sellaiset välttämättömyydet, mitä tarvitaan jotta voidaan saada myyntiä. Mielestäni tienaamista ovat tulot miinus menot.

Toki en kiellä ettenkö voisi erehtyäkin näistä asioista.


Olet aivan oikeassa. Mutta on vaikea nähdä, että pelin kehittämiseen, mainostamiseen yms. olisi mitään puolta miljardia käytetty. Varmasti bruttokate alkaa vähintään 8:lla ja sisältää aika monta nollaa.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

05.02.2014 klo 09.35 1 tykkää tästä

loistavaa kirjoitti:
Toki en kiellä ettenkö voisi erehtyäkin näistä asioista.


Lähinnä tämä tienaamisen määritelmä nyt tässä poikkesi. Oma näkemyksesi on ihan perusteltu sekin.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova