Puzzle & Dragons on ensimmäinen miljardin tienannut mobiilipeli
Puzzle & Dragons ei ole länsimaissa kovin tunnettu mobiilipeli, mutta sen julkaisija GungHo Online tunnetaan ainakin siitä, että se oli mukana tekemässä jättikauppaa kotimaisesta Supercellistä.
Rahasta GungHolla ei olekaan pulaa, sillä Pocketgamer.biz uutisoi, että firman Puzzle & Dragons -peli on ensimmäisenä mobiilipelinä tahkonnut miljardin dollarin liikevaihdon. Koko firman myynnistä sen osuus olikin sitten 91 prosenttia. Voittoa GungHo teki viime vuonna 520 miljoonaa taalaa.
GungHon mukaan Pulma & Lohikäärmeet teki tammikuussa myyntiä 155 miljoonaa dollaria, eli 4,5 miljoonaa dollaria päivässä.
Rahasta GungHolla ei olekaan pulaa, sillä Pocketgamer.biz uutisoi, että firman Puzzle & Dragons -peli on ensimmäisenä mobiilipelinä tahkonnut miljardin dollarin liikevaihdon. Koko firman myynnistä sen osuus olikin sitten 91 prosenttia. Voittoa GungHo teki viime vuonna 520 miljoonaa taalaa.
GungHon mukaan Pulma & Lohikäärmeet teki tammikuussa myyntiä 155 miljoonaa dollaria, eli 4,5 miljoonaa dollaria päivässä.
Keskustelut (6 viestiä)
04.02.2014 klo 17.52 15
Dragons = Miehet ostaa
Puzzle + Dragons = Nörtit ostaa tuplasti
04.02.2014 klo 18.13
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
04.02.2014 klo 18.18 1
04.02.2014 klo 19.49 1
Vaan kun menoja ei lasketa liikevaihtoon. Käytännössä reilu miljardi myyntiä ja hyvällä kateprosentilla vieläpä.
Juu mutta käsittääkseni, jos peli myydään vaikka kahdella eurolla niin liikevaihtoa tulee kaksi euroa miinus verot. Mutta liikevaihdossa eivät näy pelinkehitys kustannukset ja mainostus esimerkiksi. Siis sellaiset välttämättömyydet, mitä tarvitaan jotta voidaan saada myyntiä. Mielestäni tienaamista ovat tulot miinus menot.
Toki en kiellä ettenkö voisi erehtyäkin näistä asioista.
04.02.2014 klo 21.15
Vaan kun menoja ei lasketa liikevaihtoon. Käytännössä reilu miljardi myyntiä ja hyvällä kateprosentilla vieläpä.
Juu mutta käsittääkseni, jos peli myydään vaikka kahdella eurolla niin liikevaihtoa tulee kaksi euroa miinus verot. Mutta liikevaihdossa eivät näy pelinkehitys kustannukset ja mainostus esimerkiksi. Siis sellaiset välttämättömyydet, mitä tarvitaan jotta voidaan saada myyntiä. Mielestäni tienaamista ovat tulot miinus menot.
Toki en kiellä ettenkö voisi erehtyäkin näistä asioista.
Olet aivan oikeassa. Mutta on vaikea nähdä, että pelin kehittämiseen, mainostamiseen yms. olisi mitään puolta miljardia käytetty. Varmasti bruttokate alkaa vähintään 8:lla ja sisältää aika monta nollaa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
05.02.2014 klo 09.35 1
Toki en kiellä ettenkö voisi erehtyäkin näistä asioista.
Lähinnä tämä tienaamisen määritelmä nyt tässä poikkesi. Oma näkemyksesi on ihan perusteltu sekin.
Kirjoita kommentti