Kojima haluaa kunnon väkivaltaa
EuroGamer kertoo Famitsu-lehden artikkelista, jossa haastateltiin Metal Gear -sarjan isää Hideo Kojimaa. Hänen mukaansa väkivallan peleissä pitäisi olla entistä realistisempaa, jotta pelaajat todella näkisivät tekojensa seuraukset.
"Ei ole monia pelejä, jotka käsittelevät väkivaltaa kunnolla", vastasi Kojima Jade Raymondin kysymyksiin, "kun oikeasti lyöt jotakuta, heidän kasvonsa vääntyvät tuskasta ja haluan tehdä pelejä, jotka näyttävät sen."
"Jos et näe tuskaa, et voi ymmärtää mitä teit ja pyyhällät taisteluiden läpi ottamatta vastuuta teoistasi. En halua sivuuttaa sitä. Haluan pelaajien ajattelevan, edes vähän, mitä väkivalta ja sota ovat."
Mielenkiintoista onkin miettiä, miten ikärajaviranomaiset suhtautuisivat tähän. Realistinen väkivalta näyttää raaemmalta, mutta toisaalta sellaisen esittäminen on vastuullisempaa, koska seuraukset näkyvät. Nykykoneiden fysiikkatoiminnoilla monenlainen on jo mahdollista.
Alkuperäinen kuva: 4players.de
Keskustelut (6 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.10.2007
04.01.2008 klo 14.22
jos tuollainen realistinen peli julkaistaisiin ja saataisi vielä myyntiinkin?
Ei varmastikaan ainakaan turpajuhlia vähentäisi..
Hieno Kojima-muokkaus muuten, propsit manulle.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
04.01.2008 klo 15.23
Rekisteröitynyt 03.01.2008
04.01.2008 klo 16.42
Rekisteröitynyt 10.04.2007
04.01.2008 klo 16.49
Rekisteröitynyt 13.08.2007
04.01.2008 klo 21.55
Mutta miten se vaikuttaa tyhjäpäisempiin pelaajiin,
jos tuollainen realistinen peli julkaistaisiin ja saataisi vielä myyntiinkin?
Ei varmastikaan ainakaan turpajuhlia vähentäisi..
Hieno Kojima-muokkaus muuten, propsit manulle.
Ehkäpä hän viittaa siihen, että vaikka välianimaatiossa antaa huonon olon pelaajalle ja huonon oma tunnon. (= vähemmän life-is-a-video-game-ampujia? ) Kuvitelkaa nyt sitten se saw-peli, josta kuulee huhuja... tai vielä pahempaa, Hostel peli.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
06.01.2008 klo 20.06