Titanfallin matsit ovat kuusi vastaan kuusi
Vince Zampella on paljastanut Twitterissään, että Titanfallin moninpelimatsit ovat maksimissaan kuusi vastaan kuusi ihmispelaajaa.
Vaikka lukema kuulostaa pieneltä, se ei ole koko totuus, sillä matseissa kentät ovat täynnä tekoälyn ohjastamia vihollisia ja lisäksi pelaajien Titaani-robotit voivat olla suojaamassa tai seuraamassa ihmispelaajia. Titanfallin kenttien kerrotaan olevan hyvin avoimia ja koska viholliset voivat tulla joka suunnasta, liian suuri tungos voisi tehdä pelaamisesta kaoottista.
Polygon kertoo tekijöiden tähdentäneen, että isommat pelaajamäärät olisivat teknisesti olleet mahdollisia ja niitä on testattukin, mutta 6-vs-6 toimii pelillisesti parhaiten.
Peli saapuu PC:lle sekä Xbox 360:lle ja Xbox Onelle maaliskuussa.
@MrClutch514 @Respawn 6v6 is max player count. Turned out to be the best balance with ai for us.
— Vince Zampella (@VinceZampella) January 8, 2014
Vaikka lukema kuulostaa pieneltä, se ei ole koko totuus, sillä matseissa kentät ovat täynnä tekoälyn ohjastamia vihollisia ja lisäksi pelaajien Titaani-robotit voivat olla suojaamassa tai seuraamassa ihmispelaajia. Titanfallin kenttien kerrotaan olevan hyvin avoimia ja koska viholliset voivat tulla joka suunnasta, liian suuri tungos voisi tehdä pelaamisesta kaoottista.
Polygon kertoo tekijöiden tähdentäneen, että isommat pelaajamäärät olisivat teknisesti olleet mahdollisia ja niitä on testattukin, mutta 6-vs-6 toimii pelillisesti parhaiten.
Peli saapuu PC:lle sekä Xbox 360:lle ja Xbox Onelle maaliskuussa.
Keskustelut (27 viestiä)
Rekisteröitynyt 21.12.2010
08.01.2014 klo 11.55 36
08.01.2014 klo 12.06 19
08.01.2014 klo 12.22 4
No okei, kyllä minäkin edes sitä vanhaa 8v8 mutta en nyt voi sanoa merkittävän yllättynyt olevani.
08.01.2014 klo 12.35 8
08.01.2014 klo 12.52 10
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.01.2014 klo 13.20 16
Rekisteröitynyt 26.09.2007
08.01.2014 klo 13.45 1
08.01.2014 klo 14.39 18
08.01.2014 klo 15.08
Mielummin tekisivät sitten vain singleplayer only pelin.
08.01.2014 klo 15.57 5
Rekisteröitynyt 27.11.2013
08.01.2014 klo 15.59 1
xbonella ei vaa riitä pyörittää tehoja kui 6vs6.
Ai sen takia myös PC ja X360 tukee 6v6 pelejä? Käytä nyt vähän sitä päätäs, mut PS4 pyörittää tasan 0v0 ;)
Mutta joo 6v6 on aika vähäsen... myös se että eikö tämä ollut vain multiplayer peli, eli jää luultavasti ostamatta kokonaan.
Rekisteröitynyt 29.10.2007
08.01.2014 klo 16.04 11
Toivon mukaan 6v6 on taktisempaa ja oikeilla skilleillä on enemmän väliä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.01.2014 klo 16.14 5
Olenko ainoa, jonka mielestä vähemmän pelaajia matsissa tekee siitä paljon mielenkiintoisemman? Vähemmän ihmisiä juoksemassa kuin päättömät kanat ja joka paikkaan ei lennä kranaatteja, kun pelaajia ei ole 20 per serveri.
Toivon mukaan 6v6 on taktisempaa ja oikeilla skilleillä on enemmän väliä.
Esim. CS:Go 5v5 competetiveissa ei oo mitään valittamista ollu pelaajamääristä. Normi casualeil voi sit olla se joku 16/20 pelaajaa, jolloin se menee vähä turhan satunnaiseksi.
Tuskin kukaan MOBA:ssakaan valittaa, että on vaan 5v5 eikä esim 32v32. Harvemmin sitä moninpeliä toteutetaan kuitenkin niin hyvin, että se 32 pelaajan joukko pysyis jotenki järkevästi kasassa ja yhteistoiminnassa. Ja klaanit on järestään yleensä melko pieniä, joten isoille pelaajamäärille suunnitellut mapit eivät sit sovellu comp.pelaamiseen niin hyvin.
Pienemmät pelaajamäärät tuo meikästä myös peliin enemmän liikettä, mikä tekee siitä mukavemman seurattavan. Omaan pelityyliin tuo liike myös sopii, en tykkää jumittaa paikallaan etes puolustaessa.
Rekisteröitynyt 19.11.2013
08.01.2014 klo 17.09 3
08.01.2014 klo 17.21 1
xbonella ei vaa riitä pyörittää tehoja kui 6vs6.
Ai sen takia myös PC ja X360 tukee 6v6 pelejä? Käytä nyt vähän sitä päätäs, mut PS4 pyörittää tasan 0v0 ;)
Mutta joo 6v6 on aika vähäsen... myös se että eikö tämä ollut vain multiplayer peli, eli jää luultavasti ostamatta kokonaan.
koska konsoli käännös PClle hönö. EA ei vaa kehdannu sellasta skeidaa julkasta sonylle ;)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.01.2014 klo 19.08 4
Olenko ainoa, jonka mielestä vähemmän pelaajia matsissa tekee siitä paljon mielenkiintoisemman? Vähemmän ihmisiä juoksemassa kuin päättömät kanat ja joka paikkaan ei lennä kranaatteja, kun pelaajia ei ole 20 per serveri.
Toivon mukaan 6v6 on taktisempaa ja oikeilla skilleillä on enemmän väliä.
Esim. CS:Go 5v5 competetiveissa ei oo mitään valittamista ollu pelaajamääristä. Normi casualeil voi sit olla se joku 16/20 pelaajaa, jolloin se menee vähä turhan satunnaiseksi.
Tuskin kukaan MOBA:ssakaan valittaa, että on vaan 5v5 eikä esim 32v32. Harvemmin sitä moninpeliä toteutetaan kuitenkin niin hyvin, että se 32 pelaajan joukko pysyis jotenki järkevästi kasassa ja yhteistoiminnassa. Ja klaanit on järestään yleensä melko pieniä, joten isoille pelaajamäärille suunnitellut mapit eivät sit sovellu comp.pelaamiseen niin hyvin.
Pienemmät pelaajamäärät tuo meikästä myös peliin enemmän liikettä, mikä tekee siitä mukavemman seurattavan. Omaan pelityyliin tuo liike myös sopii, en tykkää jumittaa paikallaan etes puolustaessa.
Itse olen saanut parhaimmat fiilikset juuri niistä verkkopeleistä joissa on paljon pelaajia. Esim. MAG oli pelillisesti melko keskinkertainen tekele, mutta älyttömän suuret pelaajamäärät teki siitä hemmetin viihdyttävää nettiräiskettä.
Pienen pelaajamäärän verkkopeleissä on välillä ärsyttävää kun joudut juoksentelemaan tuntikausia että löydät muita pelaajia ja sitten joku tulee ja ampuu selkään tai sniputtaa päähän jostain piilosta. Tietyissä peleissä pieni pelaajamäärä toimii, mutta sotapeleissä harvoin.
Lisäksi tämä Titanfallissa tehty ratkaisu kuulostaa siltä, että verkkopelistä on haluttu tehdä casuaalimpi ja helposti lähestyttävämpi laskemalla vaikeusastetta lisäämällä isoihin kenttiin botteja 12-pelaajan lisäksi. Huonompikin pelaaja saa kerättyä helposti tappoja kun vastassa on lähinnä botteja.
08.01.2014 klo 19.34 2
08.01.2014 klo 20.43
Save your time and money, täällä ei ole mitään nähtävää.
08.01.2014 klo 21.24 8
08.01.2014 klo 22.08
08.01.2014 klo 23.06 4
08.01.2014 klo 23.51 2
Koko peli on muutenkin aivan turha, ei tarjoile mitään mitä ei olisi jo nähty miljoona kertaa liikaa kyllästymiseen asti. Kuinka monta kertaa samat pelit voi tehdä, nähtävästi ihan vitun monesti.
Save your time and money, täällä ei ole mitään nähtävää.
Naughty Dog tehnyt saman pelin jo neljä kertaa, viides tulossa, silti Sony Ponyt kusee hunajaa. Onko se nyt ihme että täysin uusi pelisarja herättää kiinnostusta Xboteissa?
Rekisteröitynyt 19.11.2013
08.01.2014 klo 23.54 1
Tietyissä peleissä pieni pelaajamäärä toimii, mutta sotapeleissä harvoin.
Eiköhän tähänkin saada tarpeeksi oikeanlaista kaaosta noilla boteilla ja mechoilla.
Huonompikin pelaaja saa kerättyä helposti tappoja kun vastassa on lähinnä botteja
Mistäs sen tässävaiheessa tietää kuinka tappavia ne on ja voiko niitä säätää? Plus saako tekoälysolttujen tappamisesta yhtä paljon bongoja/expaa/mitälie kuin ihmispelaajien?
09.01.2014 klo 14.17 1
Oon ite pelannu räiskintöjä 20v. ja täytyy sanoo et 4vs4 on kaikista paras määrä. Pääseepä tappaa saman jampan monta kertaa ja saa tarkemman kuvan ketä parempi on.
Joku 16vs16 on jo niin epäintiimiä että sama ku pelais pelkkää tekoälyä vastaan.
09.01.2014 klo 18.58 1
Miks kaikki haluu isoja matseja?
Oon ite pelannu räiskintöjä 20v. ja täytyy sanoo et 4vs4 on kaikista paras määrä. Pääseepä tappaa saman jampan monta kertaa ja saa tarkemman kuvan ketä parempi on.
Joku 16vs16 on jo niin epäintiimiä että sama ku pelais pelkkää tekoälyä vastaan.
20 vuoden kokemuksella lauot jotain tollasta? Ei pelaajamäärää voi noin typerästi yleistää. Kyllä olis sun 4 pelaajaas tylsää mättöä jos kartat on yhtään poikien kuvailujen kaltaisia.
09.01.2014 klo 22.24 1
Mutta näen jo minkälaista ulinaa syntyy kun botit aiheuttavat toisen joukkueen häviön. Tää ei kuitenkaan varmaan oo mikään Quake missä pelaajankaltaiset botit ovat pelkkää tykinruokaa
10.01.2014 klo 17.47 1