Tuorein sisältö

DayZ:tä pääsee nyt pelaamaan

17.12.2013 klo 11.04 | Luettu: 10172 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Monen mutkan kautta itsenäiseksi peliksi päätynyt DayZ julkaistiin pelattavana alphaversiona eilen illalla.



Jälleen tekijät muistuttavat, että vielä ei ole kyseessä lopullinen versio pelistä, vaan kyseessä on Early Access, josta bugeja löytyy.

Sen voi käydä hakemassa Steamista hintaan 24 euroa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Joululahjavinkki: ku... Kateissa ollut kotim... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (12 viestiä)

repekka

17.12.2013 klo 11.45 20 tykkää tästä

"Pelattava" alpha taitaa olla aika vahvasti sanottu mitä noita keskusteluja lukenut. Tämäkin on ollut nyt niin kauan kehityksessä että en rehellisesti usko että sitä koskaan saadaan valmiiksi ja toimivaksi. DayZ hypejuna taisi muutenki jo mennnä vai kiinnostaako tämä enää ketään? Toimivaan betaan arvioi tekijä että menee yli vuosi. Kiinnostaako silloin enään ketään? :P Voi voi..
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

17.12.2013 klo 12.21 2 tykkää tästä

Eikös joskus ollut juttua että ARMAn omistajien piti päästä ainakin tähän Alphaan ilmaiseksi?
lainaa
smrgl

17.12.2013 klo 12.24

Kiinnostaa.
lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

17.12.2013 klo 12.26 4 tykkää tästä

Vaikka onkin alpha niin vähän surettaa. Niin paljon kuin haluaisinkin Rakettiin uskoa, en voi käsittää miten noin pitkässä ajassa on saatu näin kurainen tuotos aikaiseksi. Peliä vaivaa vieläpä juuri ne samat ongelmat mitä alkuperäsitä modiakin, mistä vedän johtopäätöksen ettei niitä tulla korjaamaan ellei runkoa kehitetä kokonaan alusta.
Muokannut: Falafel 17.12.2013 klo 12.27 lainaa
Puup

17.12.2013 klo 12.33

Alle 12h meni ja skriptit/haxit tuli + ensimmäinen private hivekin!
lainaa
Mirr5000

17.12.2013 klo 12.41 8 tykkää tästä

"Ostappa, poika, tästä auto. Penkkejä ei ole, peilit puuttuu, vaihteitakin vain yksi, eikä ratti käänny kuin puolet suunnitellusta jyrkkyydestä, mutta pääsetpähän heti ajelemaan. Lupaan, että täysi varustus toteutetaan myöhemmin. Hyvä diili, vai mitä? Hehehe..."
*hieroo käsiään*
lainaa
Nomore

17.12.2013 klo 13.20 1 tykkää tästä

repekka kirjoitti:
DayZ hypejuna taisi muutenki jo mennnä vai kiinnostaako tämä enää ketään?


Samaa mieltä. Jos peli olisi tullut silloin vuosi sitten niin itsekkin olisin modista varsinaiseen peliin siirtynyt. Nyt ei jaksa enää "samaa kuraa" uudestaan enkä usko, että DAYZ tulee enää saavuttamaan yli miljoona pelaajaa kuten modi teki.
lainaa
Niilomaan

Rekisteröitynyt 03.11.2007

17.12.2013 klo 14.17 1 tykkää tästä

apex kirjoitti:
Eikös joskus ollut juttua että ARMAn omistajien piti päästä ainakin tähän Alphaan ilmaiseksi?

Ei. Tai siis varmastihan "juttua" on ollut, mutta missään vaiheessa sitä ei ole deveiltä kuultu. Tuntuu olevan jonkinlainen yleinen huhu/harhaluulo ilman lähdettä.

Falafel kirjoitti:
Vaikka onkin alpha niin vähän surettaa. Niin paljon kuin haluaisinkin Rakettiin uskoa, en voi käsittää miten noin pitkässä ajassa on saatu näin kurainen tuotos aikaiseksi. Peliä vaivaa vieläpä juuri ne samat ongelmat mitä alkuperäsitä modiakin, mistä vedän johtopäätöksen ettei niitä tulla korjaamaan ellei runkoa kehitetä kokonaan alusta.

Aika on ilmeisesti käytetty pelin porttaamiseen modatulle enginelle, sekä verkkokoodin ja kartan muuttamiseen. Monet tärkeät uudistukset (kuten Zombien tekoäly) tulevat perästäpäin, nyt kun perusteet on niille luotu.

Pelailin tuota muutaman tunnin. Peli on epävakaa, meleeaseet tuntuvat lyövän parikymmentä astetta hutiin tähtäimestä, pelkkä ruuan syöminen tuntuu välillä edellyttävän, että se siirretään ensiksi käteen, eikä esim. ARMA 3 Breaking Pointin sulavuudesta ole tietoakaan. Silti peli on selvästi vanha DayZ ja "oma" ARMA2-engineforkki sallii nyt sen muokkaamisen haluttuun suuntaan. Katsellaan patchien myötä miten etenee, mutta ei tuo vielä pelikelpoinen ole.
lainaa
tikru2

Rekisteröitynyt 04.09.2011

17.12.2013 klo 16.45 4 tykkää tästä

Liian vähän liian myöhään.
lainaa
GoaLitiuM

Rekisteröitynyt 13.05.2009

17.12.2013 klo 18.26 5 tykkää tästä

tikru2 kirjoitti:
Liian vähän liian myöhään.

Ja liian kallis... 24e? Ei kiitos... 15 euroa enempää en tästä ole maksamassa. Ja tämä standalone seuraa "minecraftin hinnoittelumallia", eli alphan saa "halvalla", betassa hinta nousee, ja julkaisukelpoista pelistä saa maksaa vieläkin enemmän.
Muokannut: GoaLitiuM 17.12.2013 klo 18.27 lainaa
fear91fin

17.12.2013 klo 21.21

Niilomaan kirjoitti:
apex kirjoitti:
Eikös joskus ollut juttua että ARMAn omistajien piti päästä ainakin tähän Alphaan ilmaiseksi?

Ei. Tai siis varmastihan "juttua" on ollut, mutta missään vaiheessa sitä ei ole deveiltä kuultu. Tuntuu olevan jonkinlainen yleinen huhu/harhaluulo ilman lähdettä.

Falafel kirjoitti:
Vaikka onkin alpha niin vähän surettaa. Niin paljon kuin haluaisinkin Rakettiin uskoa, en voi käsittää miten noin pitkässä ajassa on saatu näin kurainen tuotos aikaiseksi. Peliä vaivaa vieläpä juuri ne samat ongelmat mitä alkuperäsitä modiakin, mistä vedän johtopäätöksen ettei niitä tulla korjaamaan ellei runkoa kehitetä kokonaan alusta.

Aika on ilmeisesti käytetty pelin porttaamiseen modatulle enginelle, sekä verkkokoodin ja kartan muuttamiseen. Monet tärkeät uudistukset (kuten Zombien tekoäly) tulevat perästäpäin, nyt kun perusteet on niille luotu.

Pelailin tuota muutaman tunnin. Peli on epävakaa, meleeaseet tuntuvat lyövän parikymmentä astetta hutiin tähtäimestä, pelkkä ruuan syöminen tuntuu välillä edellyttävän, että se siirretään ensiksi käteen, eikä esim. ARMA 3 Breaking Pointin sulavuudesta ole tietoakaan. Silti peli on selvästi vanha DayZ ja "oma" ARMA2-engineforkki sallii nyt sen muokkaamisen haluttuun suuntaan. Katsellaan patchien myötä miten etenee, mutta ei tuo vielä pelikelpoinen ole.


Melee aseethan eivät osu siihen mihin tähtäin näyttää vaan siihen mihin se ensimmäisenä osuu. Jos esim tähtäät puun oikealle puolelle ja lyöt, kirves osuu puun vasemmalle puolelle.
lainaa
Niilomaan

Rekisteröitynyt 03.11.2007

17.12.2013 klo 21.52

GoaLitiuM kirjoitti:
Ja liian kallis... 24e? Ei kiitos... 15 euroa enempää en tästä ole maksamassa. Ja tämä standalone seuraa "minecraftin hinnoittelumallia", eli alphan saa "halvalla", betassa hinta nousee, ja julkaisukelpoista pelistä saa maksaa vieläkin enemmän.

Tuosta oli puoli vuotta sitten puhetta, mutta sen jälkeen ei ole mitään tietoa asiasta annettu. Voi olla, että luopuivat tuosta hinnoittelumallista ja löivät alusta asti täyden hinnan.

fear91fin kirjoitti:
Niilomaan kirjoitti:
...meleeaseet tuntuvat lyövän parikymmentä astetta hutiin tähtäimestä...

Melee aseethan eivät osu siihen mihin tähtäin näyttää vaan siihen mihin se ensimmäisenä osuu. Jos esim tähtäät puun oikealle puolelle ja lyöt, kirves osuu puun vasemmalle puolelle.

Good to know. Selittää vähän miten niillä osuminen on välillä niin helvetin tuskaista.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova