DayZ:tä pääsee nyt pelaamaan
Monen mutkan kautta itsenäiseksi peliksi päätynyt DayZ julkaistiin pelattavana alphaversiona eilen illalla.
Jälleen tekijät muistuttavat, että vielä ei ole kyseessä lopullinen versio pelistä, vaan kyseessä on Early Access, josta bugeja löytyy.
Sen voi käydä hakemassa Steamista hintaan 24 euroa.
Jälleen tekijät muistuttavat, että vielä ei ole kyseessä lopullinen versio pelistä, vaan kyseessä on Early Access, josta bugeja löytyy.
Sen voi käydä hakemassa Steamista hintaan 24 euroa.
Keskustelut (12 viestiä)
17.12.2013 klo 11.45 20
Rekisteröitynyt 21.12.2010
17.12.2013 klo 12.21 2
17.12.2013 klo 12.24
Rekisteröitynyt 04.01.2011
17.12.2013 klo 12.26 4
17.12.2013 klo 12.33
17.12.2013 klo 12.41 8
*hieroo käsiään*
17.12.2013 klo 13.20 1
DayZ hypejuna taisi muutenki jo mennnä vai kiinnostaako tämä enää ketään?
Samaa mieltä. Jos peli olisi tullut silloin vuosi sitten niin itsekkin olisin modista varsinaiseen peliin siirtynyt. Nyt ei jaksa enää "samaa kuraa" uudestaan enkä usko, että DAYZ tulee enää saavuttamaan yli miljoona pelaajaa kuten modi teki.
Rekisteröitynyt 03.11.2007
17.12.2013 klo 14.17 1
Eikös joskus ollut juttua että ARMAn omistajien piti päästä ainakin tähän Alphaan ilmaiseksi?
Ei. Tai siis varmastihan "juttua" on ollut, mutta missään vaiheessa sitä ei ole deveiltä kuultu. Tuntuu olevan jonkinlainen yleinen huhu/harhaluulo ilman lähdettä.
Vaikka onkin alpha niin vähän surettaa. Niin paljon kuin haluaisinkin Rakettiin uskoa, en voi käsittää miten noin pitkässä ajassa on saatu näin kurainen tuotos aikaiseksi. Peliä vaivaa vieläpä juuri ne samat ongelmat mitä alkuperäsitä modiakin, mistä vedän johtopäätöksen ettei niitä tulla korjaamaan ellei runkoa kehitetä kokonaan alusta.
Aika on ilmeisesti käytetty pelin porttaamiseen modatulle enginelle, sekä verkkokoodin ja kartan muuttamiseen. Monet tärkeät uudistukset (kuten Zombien tekoäly) tulevat perästäpäin, nyt kun perusteet on niille luotu.
Pelailin tuota muutaman tunnin. Peli on epävakaa, meleeaseet tuntuvat lyövän parikymmentä astetta hutiin tähtäimestä, pelkkä ruuan syöminen tuntuu välillä edellyttävän, että se siirretään ensiksi käteen, eikä esim. ARMA 3 Breaking Pointin sulavuudesta ole tietoakaan. Silti peli on selvästi vanha DayZ ja "oma" ARMA2-engineforkki sallii nyt sen muokkaamisen haluttuun suuntaan. Katsellaan patchien myötä miten etenee, mutta ei tuo vielä pelikelpoinen ole.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
17.12.2013 klo 16.45 4
Rekisteröitynyt 13.05.2009
17.12.2013 klo 18.26 5
Liian vähän liian myöhään.
Ja liian kallis... 24e? Ei kiitos... 15 euroa enempää en tästä ole maksamassa. Ja tämä standalone seuraa "minecraftin hinnoittelumallia", eli alphan saa "halvalla", betassa hinta nousee, ja julkaisukelpoista pelistä saa maksaa vieläkin enemmän.
17.12.2013 klo 21.21
Eikös joskus ollut juttua että ARMAn omistajien piti päästä ainakin tähän Alphaan ilmaiseksi?
Ei. Tai siis varmastihan "juttua" on ollut, mutta missään vaiheessa sitä ei ole deveiltä kuultu. Tuntuu olevan jonkinlainen yleinen huhu/harhaluulo ilman lähdettä.
Vaikka onkin alpha niin vähän surettaa. Niin paljon kuin haluaisinkin Rakettiin uskoa, en voi käsittää miten noin pitkässä ajassa on saatu näin kurainen tuotos aikaiseksi. Peliä vaivaa vieläpä juuri ne samat ongelmat mitä alkuperäsitä modiakin, mistä vedän johtopäätöksen ettei niitä tulla korjaamaan ellei runkoa kehitetä kokonaan alusta.
Aika on ilmeisesti käytetty pelin porttaamiseen modatulle enginelle, sekä verkkokoodin ja kartan muuttamiseen. Monet tärkeät uudistukset (kuten Zombien tekoäly) tulevat perästäpäin, nyt kun perusteet on niille luotu.
Pelailin tuota muutaman tunnin. Peli on epävakaa, meleeaseet tuntuvat lyövän parikymmentä astetta hutiin tähtäimestä, pelkkä ruuan syöminen tuntuu välillä edellyttävän, että se siirretään ensiksi käteen, eikä esim. ARMA 3 Breaking Pointin sulavuudesta ole tietoakaan. Silti peli on selvästi vanha DayZ ja "oma" ARMA2-engineforkki sallii nyt sen muokkaamisen haluttuun suuntaan. Katsellaan patchien myötä miten etenee, mutta ei tuo vielä pelikelpoinen ole.
Melee aseethan eivät osu siihen mihin tähtäin näyttää vaan siihen mihin se ensimmäisenä osuu. Jos esim tähtäät puun oikealle puolelle ja lyöt, kirves osuu puun vasemmalle puolelle.
Rekisteröitynyt 03.11.2007
17.12.2013 klo 21.52
Ja liian kallis... 24e? Ei kiitos... 15 euroa enempää en tästä ole maksamassa. Ja tämä standalone seuraa "minecraftin hinnoittelumallia", eli alphan saa "halvalla", betassa hinta nousee, ja julkaisukelpoista pelistä saa maksaa vieläkin enemmän.
Tuosta oli puoli vuotta sitten puhetta, mutta sen jälkeen ei ole mitään tietoa asiasta annettu. Voi olla, että luopuivat tuosta hinnoittelumallista ja löivät alusta asti täyden hinnan.
...meleeaseet tuntuvat lyövän parikymmentä astetta hutiin tähtäimestä...
Melee aseethan eivät osu siihen mihin tähtäin näyttää vaan siihen mihin se ensimmäisenä osuu. Jos esim tähtäät puun oikealle puolelle ja lyöt, kirves osuu puun vasemmalle puolelle.
Good to know. Selittää vähän miten niillä osuminen on välillä niin helvetin tuskaista.
Kirjoita kommentti