Tuorein sisältö

Crackdown 3 on tulossa ensi vuonna?

21.11.2013 klo 19.00 | Luettu: 6169 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Ensimmäinen Crackdown jätti monille hyviä muistoja, vaikka peliä ostettiin paljon sen lisukkeena tulevan Halo 3 -betan vuoksi. Toinen Crackdown ei onnistunut herättämään yhtä paljon intohimoja, mutta sen verran kuitenkin, että pelisarjaa ei hyllytetty.

VG247 kertoo kakkospelin tehneen Ruffian Gamesin etsivän lisätyövoimaa 'isoon seuraavan sukupolven konsoliprojektiin, joka julkaistaan vuonna 2014'.

Xbox Onen julkaisutilaisuudessa konsolin ruudulla vilahti Crackdowneista tutun Orbin kuva. Microsoftin Phil Spencer on myös todennut, että jatko-osa tarvitsisi oikean tiimin, mutta että pelisarja on ehdottomasti elossa.

Maistuisiko V2.fi:n lukijoille uusi Crack-peli?



V2.fi | Manu Pärssinen
< Battlefield 4:n toin... Toimitukseen saapui ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (7 viestiä)

Slobber

Rekisteröitynyt 13.09.2007

21.11.2013 klo 19.14 6 tykkää tästä

Ehottomasti. Ykkönen rulaa edelleen.
lainaa
saintsrow4

21.11.2013 klo 19.14 1 tykkää tästä

ei

eka oli kiva mutta toka näytti että mitään annettavaa ei enää ole
lainaa
Mirr5000

21.11.2013 klo 21.10

Ykkönen oli aika jees. Kakkonen uhrasi liikaa tunnelmaa, ja Prototype teki saman homman paremmin.
Jos tulee, niin ei mitään mutantteja, enemmän mustaa parodiaa poliisivaltiosta, kiitos.

http://www.youtube.com/watch?v=XvAsR4O4W0w

(en tosin kyllä näe Microsoftin ja jenkkien tekevän mitään oleennaista tuolta osin, osuisi liian lähelle kotia)
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

21.11.2013 klo 21.13 4 tykkää tästä

En ensimmäistä ole koskaan pelannutkaan, mutta kakkosen perusteella maistuisihan tuo tuoreempikin. Onhan tuo kakkonen jurnuteltu läpi ja muutama tunti vietetty läpipeluun jälkeenkin kattoja pitkin pomppien.

Taistelusysteemissä oli jotain viehättävää. Sama viehätys on epäilemättä tuoreessa Saints Rowssakin, kun nappaat auton ja tempaiset sillä kaveria kuonoon. Supersankarointi oli yksi hauskimmista osista pelissä, kun ei kunnollista teräsmiespeliä ole vieläkään toteutettu. Asetaistelun kohdelukituksessa oli siinäkin jotain miellyttävää ja tyyli sopi loistavasti peliin, missä äijä alkoi muutaman päivityksen jälkeen muistuttaa Flashin ja Teräsmiehen välimuotoa. Siinä olisi ollut täysin turhaa yrittää tattisihtailua, vauhdin tuntu olisi kadonnut täysin.

Maailma oli pieni verrattuna myöhempiin avoimiin maailmoihin: Assassins Creed, GTA, Saints Row, Prototype 2, ääriesimerkkinä Just Cause 2. Ei Crackdownin kartta kuitenkaan liian pieni ollut, kymmenessä tunnissa et vielä osannut kenttää ulkoa ja koska osa paikoista oli lukittu päivitysten taakse(seuraava kieleke on niin korkealla, ettei siihen ylety, ennen kuin on pari päivitystä statteihin kerätty), jaksoi peli viihdyttää hyvän aikaa. Kunhan loikkavoimaan oli kaikki pisteet nakuteltu kiinni ja voimaa oli nostamaan mikä tahansa auto maasta ilmaan, sitten pelistä loppuikin mielenkiinto.

Kaksinpelinä koko kamppanjan pystyi sahaamaan läpi varsin mallikkaasti, ominaisuus mitä jää monesta pelistä kaipaamaan. Ehei, aina pitää tahtoa survoa kaverista hilloa, ei koskaan saa leikkiä pasifistia ja auttaa. Eihän se kamppanja taida juuri yhtä iltaa kauempaa pitää pihdeissään, mutta eipä sen pidempiä ole mikään RPG-genren ulkopuolinen peli ollut juuri koskaan.

Uuteen versioon odottaisi jotain lisää kaikkiin mainitsemiini kohtiin. Juoni oli kliseinen "tuolla on pahiksia, tapa kaikki"-henkistä räimettä, mutta eipä pelissäkään ollut sen kummoisempia kunnianhimoisia tavoitteita, joten mitä sitä toimivaa turpailusimulaattoria rikkomaan.
Meleeseen kun yhdistää jotain comboja edellisten seuraksi, autoja tuplamäärä, kartan kokoa edes 1,5x. Ja varusteisiin vaihtelua.
Eiköhän uusi sukupolvi jo kestäisi täysin hajoavan ympäristönkin. Mahdollisuus hajottaa KAIKKI. Korotetuista maanteistä lähtien, joka ikinen rakennus, KAIKKI. Jos haluan lasauttaa ydinkärjen kaupungin keskustaan, oletan ettei pystyssä ole kuin puoliska yhdestä kerrostalosta.
Vanhassa pelissä oli yksi ainoa pukuvaihtoehto, ja se oli teräsmies kevlarissa. Uuteen vaikka edes kolme vaihtoehtoa:
-Nopea light-armori: Ei kestä mutta vaikkahan nopeuttaa neuroratoja niin että voi hidastaa aikaakin.
-Raskas juggernautti: Ei liiku mutta imuroi luoteja kuin vihaamasi jääkiekkojoukkueen maalivahti. Spesiaalina pulttaa jalkansa maahan ja niskasta puskee Blastoise-mallinen tykki millä louskuttaa viholliset paskaksi.
-Medium: on medium.

TL;DR: Lisää samaa ja enemmän. Kiitosnam.
lainaa
jatkoon

22.11.2013 klo 11.14 1 tykkää tästä

Daealis kirjoitti:
En ensimmäistä ole koskaan pelannutkaan, mutta kakkosen perusteella maistuisihan tuo tuoreempikin. Onhan tuo kakkonen jurnuteltu läpi ja muutama tunti vietetty läpipeluun jälkeenkin kattoja pitkin pomppien.

Taistelusysteemissä oli jotain viehättävää. Sama viehätys on epäilemättä tuoreessa Saints Rowssakin, kun nappaat auton ja tempaiset sillä kaveria kuonoon. Supersankarointi oli yksi hauskimmista osista pelissä, kun ei kunnollista teräsmiespeliä ole vieläkään toteutettu. Asetaistelun kohdelukituksessa oli siinäkin jotain miellyttävää ja tyyli sopi loistavasti peliin, missä äijä alkoi muutaman päivityksen jälkeen muistuttaa Flashin ja Teräsmiehen välimuotoa. Siinä olisi ollut täysin turhaa yrittää tattisihtailua, vauhdin tuntu olisi kadonnut täysin.

Maailma oli pieni verrattuna myöhempiin avoimiin maailmoihin: Assassins Creed, GTA, Saints Row, Prototype 2, ääriesimerkkinä Just Cause 2. Ei Crackdownin kartta kuitenkaan liian pieni ollut, kymmenessä tunnissa et vielä osannut kenttää ulkoa ja koska osa paikoista oli lukittu päivitysten taakse(seuraava kieleke on niin korkealla, ettei siihen ylety, ennen kuin on pari päivitystä statteihin kerätty), jaksoi peli viihdyttää hyvän aikaa. Kunhan loikkavoimaan oli kaikki pisteet nakuteltu kiinni ja voimaa oli nostamaan mikä tahansa auto maasta ilmaan, sitten pelistä loppuikin mielenkiinto.

Kaksinpelinä koko kamppanjan pystyi sahaamaan läpi varsin mallikkaasti, ominaisuus mitä jää monesta pelistä kaipaamaan. Ehei, aina pitää tahtoa survoa kaverista hilloa, ei koskaan saa leikkiä pasifistia ja auttaa. Eihän se kamppanja taida juuri yhtä iltaa kauempaa pitää pihdeissään, mutta eipä sen pidempiä ole mikään RPG-genren ulkopuolinen peli ollut juuri koskaan.

Uuteen versioon odottaisi jotain lisää kaikkiin mainitsemiini kohtiin. Juoni oli kliseinen "tuolla on pahiksia, tapa kaikki"-henkistä räimettä, mutta eipä pelissäkään ollut sen kummoisempia kunnianhimoisia tavoitteita, joten mitä sitä toimivaa turpailusimulaattoria rikkomaan.
Meleeseen kun yhdistää jotain comboja edellisten seuraksi, autoja tuplamäärä, kartan kokoa edes 1,5x. Ja varusteisiin vaihtelua.
Eiköhän uusi sukupolvi jo kestäisi täysin hajoavan ympäristönkin. Mahdollisuus hajottaa KAIKKI. Korotetuista maanteistä lähtien, joka ikinen rakennus, KAIKKI. Jos haluan lasauttaa ydinkärjen kaupungin keskustaan, oletan ettei pystyssä ole kuin puoliska yhdestä kerrostalosta.
Vanhassa pelissä oli yksi ainoa pukuvaihtoehto, ja se oli teräsmies kevlarissa. Uuteen vaikka edes kolme vaihtoehtoa:
-Nopea light-armori: Ei kestä mutta vaikkahan nopeuttaa neuroratoja niin että voi hidastaa aikaakin.
-Raskas juggernautti: Ei liiku mutta imuroi luoteja kuin vihaamasi jääkiekkojoukkueen maalivahti. Spesiaalina pulttaa jalkansa maahan ja niskasta puskee Blastoise-mallinen tykki millä louskuttaa viholliset paskaksi.
-Medium: on medium.

TL;DR: Lisää samaa ja enemmän. Kiitosnam.

Tämä mies.
lainaa
Ari666655

22.11.2013 klo 15.39 1 tykkää tästä

Pakko-ostos kun tulee.
Ykkönen tuli pelattua kaverin kanssa 6 kertaa läpi ja muuten vain sekoiltua pelissä vaikka kuinka.
Kakkonen tuli pelattua kolmen kaverin kanssa 9 kertaa läpi :D
lainaa
Muhis

22.11.2013 klo 23.27 1 tykkää tästä

Oli tän vuoden parhaimpia pelejä hintalaatusuhteeltaan, ehdottomasti.
Ykkösen sai livestä ilmaiseksi, toka maksoi gamestopissa femman.
Ja yhteensä peleihin upposi varmaan 70tuntia (en jaksa tarkistaa).
Ei voisi olla paremmin?

Hauskaa mäiskettä, ei niin vakavalla asenteella !
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova