Pelikoneita ei kohta tarvitse sammutella lentokoneissa USA:ssa
CNN kertoo FAA:n (Federal Aviation Administration) hölläneen vaatimuksia elektronisten laitteiden sammuttamisesta lentojen aikana.
Toki FAA hallinnoi vain Yhdysvaltojen ilmailua, mutta todennäköistä on, että sama käytäntö leviää muuallekin. Laitteiden tarvitsee olla edelleen lentokonetilassa, mutta sammuttaa niitä ei tarvitse.
Kuten Destructoidkin toteaa, omalle paikalleen päästyään voi nyt tuijottaa vaikka koko matkan ajan 3DS:nsä ruutua, oli kone sitten nousemassa, laskeutumassa tai lentelemässä korkeuksissa.
Keskustelut (9 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.08.2007
01.11.2013 klo 13.20 12
01.11.2013 klo 13.40
Tosin monella lennolla olen nytkin jo vaan kuunnellut penkille istuttuani musiikkia vastamelukuulokkeet korvilla. Välillä siitä mainitaan että pitää sammuttaa ne ja ottaa pois syyllä "että kuulisit lentoemäntiä". BA, Finnair ja Flybe on pahimpia mäkättäjiä. AA lennolla kukaan ei edes viitsinyt pysähtyä ja sanoa mitään.
01.11.2013 klo 14.52 14
Sen jälkeen kun nuo lentokone-moodit tulivat laitteisiin niin enpä ole ainakaan itse sammuttanut mitään laitteita. Turhaan protokollan-nussimis paskanjauhantaa ilman käytännön hyötyä.
Vaikkei lentokone-tila olisikaan päällä, niin ei lento siitä vaarannu. Vanha väite siitä, että eloktronisten laitteiden signaalit häiritsisivät lentokoneen laitteita on todella kyseenalainen. BBC:n 5. kesäkuuta julkaistussa artikkelissa "Why we have to turn electronic devices off on planes" mainitaan tutkimuksesta, jonka mukaan 40% USA:n lentomatkustajista ei aina sulje elektronisia laitteita pyynnöstä huolimatta. Yhtään todistettua lento-onnettumaatta ei ole tapahtunut matkustajien laitteiden takia, eikä ensimmäistäkään tutkimusta laitteiden häiriöistä ole tehty.
Syy siihen, miksi ihmisiä pyydetään sulkemaan laitteet nousun ja laskun ajaksi on siinä, että noin 80% lento-onnettomuuksista tapahtuu tänä aikana (Tieteen kuvalehti, nr 6, 2002). Kyse ei siis ole turhasta protokollasta, vaan siitä, että ihmisten huomio halutaan pois elektroniikkalaitteista, kun koneen miehistö kertoo miten hätätilanteissa toimitaan. Tämän takia FAA:n sallima laitteiden käyttö on huolestuttavaa. Huolimatta siitä, että lentäminen on erittäin turvallinen matkustusmuoto, tapahtuu joka vuosi lukuisia lento-onnettomuuksia, joissa kuolee satoja, jopa tuhansia matkustajia (Tieteen kuvalehti, nr 6, 2002).
01.11.2013 klo 17.31 10
Sen jälkeen kun nuo lentokone-moodit tulivat laitteisiin niin enpä ole ainakaan itse sammuttanut mitään laitteita. Turhaan protokollan-nussimis paskanjauhantaa ilman käytännön hyötyä.
Vaikkei lentokone-tila olisikaan päällä, niin ei lento siitä vaarannu. Vanha väite siitä, että eloktronisten laitteiden signaalit häiritsisivät lentokoneen laitteita on todella kyseenalainen. BBC:n 5. kesäkuuta julkaistussa artikkelissa "Why we have to turn electronic devices off on planes" mainitaan tutkimuksesta, jonka mukaan 40% USA:n lentomatkustajista ei aina sulje elektronisia laitteita pyynnöstä huolimatta. Yhtään todistettua lento-onnettumaatta ei ole tapahtunut matkustajien laitteiden takia, eikä ensimmäistäkään tutkimusta laitteiden häiriöistä ole tehty.
Syy siihen, miksi ihmisiä pyydetään sulkemaan laitteet nousun ja laskun ajaksi on siinä, että noin 80% lento-onnettomuuksista tapahtuu tänä aikana (Tieteen kuvalehti, nr 6, 2002). Kyse ei siis ole turhasta protokollasta, vaan siitä, että ihmisten huomio halutaan pois elektroniikkalaitteista, kun koneen miehistö kertoo miten hätätilanteissa toimitaan. Tämän takia FAA:n sallima laitteiden käyttö on huolestuttavaa. Huolimatta siitä, että lentäminen on erittäin turvallinen matkustusmuoto, tapahtuu joka vuosi lukuisia lento-onnettomuuksia, joissa kuolee satoja, jopa tuhansia matkustajia (Tieteen kuvalehti, nr 6, 2002).
Ohhoh, v2:n kommenttien peruslinjasta poiketen kerrankin asiallinen ja perusteltu viesti ihan lähteiden kera.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
01.11.2013 klo 19.11 4
Vaikkei lentokone-tila olisikaan päällä, niin ei lento siitä vaarannu. Vanha väite siitä, että eloktronisten laitteiden signaalit häiritsisivät lentokoneen laitteita on todella kyseenalainen. BBC:n 5. kesäkuuta julkaistussa artikkelissa "Why we have to turn electronic devices off on planes" mainitaan tutkimuksesta, jonka mukaan 40% USA:n lentomatkustajista ei aina sulje elektronisia laitteita pyynnöstä huolimatta. Yhtään todistettua lento-onnettumaatta ei ole tapahtunut matkustajien laitteiden takia, eikä ensimmäistäkään tutkimusta laitteiden häiriöistä ole tehty.
Siis normaali kuluttajaelektroniikka tuskin aiheuttaa mitään ongelmia lentokoneen laitteille...eteenkään silloin kun kaikki sen lähettimet on poissa päältä. Sen sijaan jos tarkoituksellisesti haluaa aiheuttaa ongelmia/vahinkoa niin ADS-B -protokollan/systeemin puutteiden (kryptaamaton, autentikoimaton) takia lentokonetta on erittäin helppo häiritä niin matkustamosta kuin maan päältä. Parhaimmillaan jopa triggeroida automaattinen väistöliike kesken lennon.
http://www.youtube.com/watch?v=2nNCqvDDNKo
01.11.2013 klo 20.37
Ei itselleni ainakaan lentoemäntä ole ollenkaan valitellut, kun pelailen omalla puhelimellani tai käsikonsolilla lähes koko lennon ajan.
02.11.2013 klo 00.50 1
Sen jälkeen kun nuo lentokone-moodit tulivat laitteisiin niin enpä ole ainakaan itse sammuttanut mitään laitteita. Turhaan protokollan-nussimis paskanjauhantaa ilman käytännön hyötyä.
Vaikkei lentokone-tila olisikaan päällä, niin ei lento siitä vaarannu. Vanha väite siitä, että eloktronisten laitteiden signaalit häiritsisivät lentokoneen laitteita on todella kyseenalainen. BBC:n 5. kesäkuuta julkaistussa artikkelissa "Why we have to turn electronic devices off on planes" mainitaan tutkimuksesta, jonka mukaan 40% USA:n lentomatkustajista ei aina sulje elektronisia laitteita pyynnöstä huolimatta. Yhtään todistettua lento-onnettumaatta ei ole tapahtunut matkustajien laitteiden takia, eikä ensimmäistäkään tutkimusta laitteiden häiriöistä ole tehty.
Syy siihen, miksi ihmisiä pyydetään sulkemaan laitteet nousun ja laskun ajaksi on siinä, että noin 80% lento-onnettomuuksista tapahtuu tänä aikana (Tieteen kuvalehti, nr 6, 2002). Kyse ei siis ole turhasta protokollasta, vaan siitä, että ihmisten huomio halutaan pois elektroniikkalaitteista, kun koneen miehistö kertoo miten hätätilanteissa toimitaan. Tämän takia FAA:n sallima laitteiden käyttö on huolestuttavaa. Huolimatta siitä, että lentäminen on erittäin turvallinen matkustusmuoto, tapahtuu joka vuosi lukuisia lento-onnettomuuksia, joissa kuolee satoja, jopa tuhansia matkustajia (Tieteen kuvalehti, nr 6, 2002).
Ohhoh, v2:n kommenttien peruslinjasta poiketen kerrankin asiallinen ja perusteltu viesti ihan lähteiden kera.
minunkin pieru haisee hyvälle
02.11.2013 klo 17.54
pelailen omalla puhelimellani tai käsikonsolilla lähes koko lennon ajan.
paskapuhetta. puhelimen akku ei kestä pelikäytössä edes "lähes" lyhyen lennon aikaa, vaikka laite olisi laturissa kiinni.
02.11.2013 klo 21.46 1
pelailen omalla puhelimellani tai käsikonsolilla lähes koko lennon ajan.
paskapuhetta. puhelimen akku ei kestä pelikäytössä edes "lähes" lyhyen lennon aikaa, vaikka laite olisi laturissa kiinni.
Saanko kysyä minkä puhelimen omistat jos ei paria tuntia pelaamista kestä. Ja kannattaa myös ostaa isompi amperinen laturi jos ei lataa.