Uusi Nitrous-pelimoottori hyödyntää prosessorien tehot
Uusi firma nimeltä Oxide Games kertoo rakentavansa PS4:lle, X1:lle ja PC:lle pelimoottoria, joka hyödyntää nykyisten moniprosessorijärjestelmien tehot entistä paremmin.
Oxide Gamesin ovat perustaneet pelialan veteraanit Firaxikselta ja Microsoftilta. Pelimoottorin hienoudeksi mainostetaan SWaRMia (Simultaneous Work and Rendering Model), joka automaattisesti etsii laitteesta sen prosessorin, jolla on vähiten työtä ja hyödyntää sitä. Tämän kerrotaan mahdollistavan sen, että ruudulle saadaan näkymään huomattavasti nykyistä enemmän monimutkaisia 3D-objekteja.
"Monissa nykypeleissä saattaa näkyä kourallinen tarkkoja 3D-malleja kerrallaan. Se johtuu siitä, että nykyiset pelimoottorit ovat 32-bittisiä ja keskustelevat GPU:n kanssa 'pääsäikeen' kautta. Nitrous suunniteltiin alusta asti 64-bittiseksi moniydinmoottoriksi. Nitrous pystyy tuottamaan eeppisiä määriä yksiköitä ja valonlähteitä ruudulle koska tahansa", kerrotaan lehdistötiedotteessa.
Pelimoottorille on löytynyt jo monia halukkaita käyttäjiä, muun muassa projektia rahoittanut Stardock Entertainment.
Keskustelut (6 viestiä)
24.10.2013 klo 15.03 1
Rekisteröitynyt 05.04.2012
24.10.2013 klo 20.33
25.10.2013 klo 01.54
Rekisteröitynyt 21.10.2013
25.10.2013 klo 13.55
Kourallinen tarkkoja 3D-malleja voikin olla totta jos käytetään aivan helvetisti polygoneita. Tämä ei kuitenkaan ole millään tapaa järkevää enää nykyisin kun sekä konsolit että PC:t tukevat DX11. Kaiken lähellä olevan voi vain tesseloida ja kulmia ei näy.
Entäs sitten, kun kyseessä on jotain muuta ku hahmoja? Ei se auta, että avaruusalusta tesseloidaan, jos kaikki yksityiskohdat on jo tekstuureissa.
Rekisteröitynyt 08.01.2010
25.10.2013 klo 14.51 1
25.10.2013 klo 19.07
Kourallinen tarkkoja 3D-malleja voikin olla totta jos käytetään aivan helvetisti polygoneita. Tämä ei kuitenkaan ole millään tapaa järkevää enää nykyisin kun sekä konsolit että PC:t tukevat DX11. Kaiken lähellä olevan voi vain tesseloida ja kulmia ei näy.
Entäs sitten, kun kyseessä on jotain muuta ku hahmoja? Ei se auta, että avaruusalusta tesseloidaan, jos kaikki yksityiskohdat on jo tekstuureissa.
No sitten ei tarvita tesselaatiota saati tällaista moottoria.
Voisin kuitenkin kuvitella että avaruuspeleissä on jotain mallinnettavaa/tesseloitavaa ainakin asteroideissa.