Uudesta Thiefistä poistettiin XP:t
PC Gamer kertoo Eidoksen poistaneen seuraavasta Thief-pelistä kokonaan Experience Points -mekaniikan.
"Aluksi halusimme seurata pelaajan edistymistä pelissä XP:n avulla, mutta se vähensi motivaatiota varastamiseen", kertoi peliprojektia johtava Nic Cantin. Osansa muutospäätöksellä oli myös palautteella, jota E3-traileri headshot-XP-palkkioineen aiheutti.
"Kyllä, E3-reaktio oli oikea - tappamisen palkitseminen sillä tavoin on väärin, kun kyseessä on mestarivaras."
Keskustelut (7 viestiä)
17.10.2013 klo 14.34 24
Rekisteröitynyt 28.06.2008
17.10.2013 klo 14.39 4
XP:t systeemi on kyllä surkea monissa peleissä. Esim. räiskintä peleissä näkisin mielummin systeemin joka antaisi pelaajalle levelinsä hänen taitojensa mukaan. Levelin suuruus määräytyisi esim. ampumis tarkkuuden, K/D ja Win/Lose ration jne. mukaan. Eikä sen mukaan kuinka paljon joku jonne on jaksanut boostata kaverinsa kanssa XP:tä itelleen. Jos joku on pelannut paljon peliä ei se tarkota välttämättä että hän on siinä hyvä.
Saisivat ottaa mallia moba-peleistä ja Starcraftista jossa on juurikin tämmöinen liigapohjainen rankkausjärjestelmä, jossa taso määräytyy oman menestymisen mukaan.
17.10.2013 klo 15.05 7
17.10.2013 klo 15.13 8
Hyvä näin pari kuukautta ennen julkaisua. Vieläkun muuttaisi pelin oikeasti Thiefiksi.
17.10.2013 klo 18.01 1
Tosiaan tuo systeemi oli paska, mutta kun parin tunnin jälkeen on saavuttanut tuon 0-0-0 tilaston niin peliin ei tarvitse enää koska.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.10.2013 klo 21.26 5
Rekisteröitynyt 05.04.2012
18.10.2013 klo 15.32
Olisivat tehneet xp-systeemistä järkevän sen sijaan että tyytyivät helppoon ratkaisuun ja poistivat sen kokonaan. Miksi pelaajaa ei voitu palkita varastamisesta ja huomaamattomuudesta?
Vaikka olenkin samoilla kannoilla että jos xp-systeemin kaltainen hörpäke on tällaiseenkin peliin lisätä niin miksi ei tehdä siitä pelin mukaan rakennettua sen sijaan että läntätään räiskintäpelimuotin mukaan päälle.
Olen kyllä tosin sitäkin mieltä että systeemiä ei olisi alun perin tarvinnut millään tavoin lähteä mukaan tunkemaankaan vaan sekin kehitysaika keskittää muualle.
Sanoisin että jos on Thiefin kaltainen peli ja pitää XPtä antaa että pelaaja tuntisi saavuttaneensa jotain sen sijaan että huomaamattomuus ja onnistunut varkaus olisivat itsessään tarpeeksi palkitsevia on kyllä merkki jostain ihan suunnittelutason mokasta.