Tuorein sisältö

Aitoa Forza 5 -pelikuvaa

26.09.2013 klo 20.16 | Luettu: 12679 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Uusin Forza 5 -video kehuu olevansa 'Direct Feed', eli suoraan pelikonsolilta taltioitua materiaalia. Alppimaisemissa ajellaan Pagani Huayralla 1080p-resoluutiolla ja 60 FPS ruudunpäivityksellä.



Eurogamer kertoo myös, että pelissä on mukana jälleen Silverstonen rata. Pelissä esiintyy tällä kertaa myös koko Top Gearin jengi: Jeremy Clarkson, James May, Richard Hammond ja Stig.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Badland päivittyi, n... Arr! Assassin's Cree... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (21 viestiä)

mitatamaoli

26.09.2013 klo 21.07 4 tykkää tästä

Oliko nyt jotenkin erityisen nextgen?

Uskon, että seuraava GTA näyttää samalta...
lainaa
mitäihm

26.09.2013 klo 21.20

miten voi olla erityisen next gen?

uuden polven tullessa pelit näyttävät selvästi rumemmilta kuin loppupäässä
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

26.09.2013 klo 21.21 12 tykkää tästä

Laitetaanpa verrokiksi project carsista sama auto: http://www.youtube.com/watch?v=W29RCO5DPTs
lainaa
entullut

26.09.2013 klo 21.27 2 tykkää tästä

ei oikein ymmärrä tätä autopornoakaan. miksi nähdä niin helvetisti vaivaa, ja ulinaa siitä että autot näyttäisivät aidoilta? aidot ovat kuitenkin aitoja ja nämä pelkkiä pikseleitä

kunhan ajotuntuma on kunnossa (eikä tarvi välttämättä olla edes realistinen) niin ihan sama vaikka ajettaisiin pahvilootilla

joku Blur tai Flatout on sentään tyylikäs ja originaalin näköinen
lainaa
ASDFlol

26.09.2013 klo 21.29 1 tykkää tästä

mitatamaoli kirjoitti:
Uskon, että seuraava GTA näyttää samalta...


Seuraava kunnon iso GTA tulee tyyliin joskus 5-7v päästä sitten, elikkä sillon on "rumaa" jos tuolta näyttää edelleen.
lainaa
huohad

26.09.2013 klo 22.51 8 tykkää tästä

oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

26.09.2013 klo 23.01 1 tykkää tästä

huohad kirjoitti:
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.


Eihän sillä tällasissa autopeleissä juurikaan oo merkitystä. Hyvä sinänsä, ei tarvii tehä sisältöä aina uusiks. Voi keskittyä uuteen sisältöön.
lainaa
pelikaani

27.09.2013 klo 00.49 2 tykkää tästä

huohad kirjoitti:
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.


Et todellakaan ole ainoa. Tuntuu vain, että nämä jotka grafiikoiden perään kuolaavat ja valittavat eivät peleistä "oikeasti" ymmärrä kovinkaan paljoa.

On huvittavaa miettiä minecraftin menestystä vs graafinenlaatu. =) Eivät ne grafiikat peliä tee, mutta niillä voidaan piilottaa toki pelin muita heikkouksia.

Toki mitä hienompi sitä hienompi. Eli otan mielelläni kauniinpaa grafiikkaa vastaan mikäli se ei vaikuta fps, piirtoetäisyys tai sen vuoksi ympäristöstä ei voi tehdä hajoavaa tms.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

27.09.2013 klo 01.17 4 tykkää tästä

Protec kirjoitti:
Laitetaanpa verrokiksi project carsista sama auto: http://www.youtube.com/watch?v=W29RCO5DPTs


Tämä.

Ei pärjää forza eikä turismo.

Autopelien uusi kuningas.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.09.2013 klo 09.48 1 tykkää tästä

huohad kirjoitti:
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.


Mietin eilen täsmälleen samaa. Aikanaan autopelit olivat juuri SE juttu, jolla osoitettiin mihin laitteisto pystyy, ja yksityiskohtien määrää tuijotettiin ja vertailtiin. Nyt on jotenkin ylitetty se kynnys, että grafiikka näyttää aivan pahuksen hyvältä, mutta se on edelleen jotenkin "ylikliinistä" ja muovisen oloista - siis sen tunnistaa välittömästi peligrafiikaksi kuitenkin. Jos katsoo tätä kuvaa rinnakkain F4:n/GT5:n kanssa, eron huomaa varmasti, mutta pelatessa kiinnittää kyllä jo huomiota muuhun.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.09.2013 klo 10.58 3 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
huohad kirjoitti:
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.


Mietin eilen täsmälleen samaa. Aikanaan autopelit olivat juuri SE juttu, jolla osoitettiin mihin laitteisto pystyy, ja yksityiskohtien määrää tuijotettiin ja vertailtiin. Nyt on jotenkin ylitetty se kynnys, että grafiikka näyttää aivan pahuksen hyvältä, mutta se on edelleen jotenkin "ylikliinistä" ja muovisen oloista - siis sen tunnistaa välittömästi peligrafiikaksi kuitenkin.

Jotenni itellä tulee mieleen aina tämä, et tietyn pisteen jälkeen on ollu aina vähän se ja sama et miten paljon nuo peligrafiikat kehittyy tekstuurientarkkuudes. Niin kauan ku se homma näyttää muoviselta ja peliltä, se tekstuuri voi mun puolesta olla vaikka valokuva, ei herätä semmosia fiboja. Sama kyl koskee monia muitaki pelejä, joku Company of Heroes 2 ei minusta hyötyny uudesta raskaammasta enginestä juuri mitenkään, mutta tehoja se söi huomattavasti ykköstä enemmän.

Kuitenkaan en sanoisi et kyseessä on kaikki "grafiikka". Laskentatehoa lähinnä käytetään tällä hetkellä minusta väärin, liikaa keskitytään tekstuureihin yms. kun pitäs keskittyä valaistukseen, pintoihin, fysiikkaan yms. Nyt lähinnä valaistus on sitä et aurinko häikäsee, wupdidoo. Muistan kyl ku räiskintäpelien pyssyjen pikselien määrää hehkutettiin joskus 2000-luvun alussa. Nykyään grafiikasta lähinnä näytetään näitä "kattokaa aurinkoa" videoita.

Noh, jos sitä "kohta" päästäis näistä ransistorirakkineista eroon, http://www.tiede.fi/uutiset/5163/ensimmainen_hiilinanoput
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

27.09.2013 klo 12.18

Forza ja GT on aina näyttäneet jotenkin muovisilta ja kliinisiltä. Onneksi asian korjaa project cars. Kyllä, peli simuloi myös kuun ja auringon radat sen mukaan missä päin maailmaa rataa olet :)

http://www.rockpapershotgun.com/2013/09/23/solar-system-i
lainaa
meluatyhjästä

27.09.2013 klo 12.49 1 tykkää tästä

miten tämä aurinko ja kuu vaikuttavat pelattavuuteen? niin ajattelinkin
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

27.09.2013 klo 15.39

Protec kirjoitti:
Forza ja GT on aina näyttäneet jotenkin muovisilta ja kliinisiltä. Onneksi asian korjaa project cars. Kyllä, peli simuloi myös kuun ja auringon radat sen mukaan missä päin maailmaa rataa olet :)

http://www.rockpapershotgun.com/2013/09/23/solar-system-i


Ja sekö on sitte sitä olennaiseen keskittymistä? :P Sitä paitsi vaikka kivan näköstä onkin, että auto kastuu sateella, ni jotenki se on vaan hulvatonta, että ajat 250kmh sateella ja auton pinnalla olevat pisarat pysyvät paikoillaan. Sama pätee myös tuulilasiin.
lainaa
Forzafan

27.09.2013 klo 15.54

Mitä uusi Xbox ilman uutta Forzaa olisi. Uusi konsoli 10 kertaa tehokkaampi ja peliä pelanneet ylistävät, ehkä muut ei.
lainaa
aaaah

27.09.2013 klo 18.28

Pakana-Huara. Siisti nimi autolla.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

28.09.2013 klo 00.51

Appe kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Forza ja GT on aina näyttäneet jotenkin muovisilta ja kliinisiltä. Onneksi asian korjaa project cars. Kyllä, peli simuloi myös kuun ja auringon radat sen mukaan missä päin maailmaa rataa olet :)

http://www.rockpapershotgun.com/2013/09/23/solar-system-i


Ja sekö on sitte sitä olennaiseen keskittymistä? :P Sitä paitsi vaikka kivan näköstä onkin, että auto kastuu sateella, ni jotenki se on vaan hulvatonta, että ajat 250kmh sateella ja auton pinnalla olevat pisarat pysyvät paikoillaan. Sama pätee myös tuulilasiin.


Peli on tosiaan vielä alpha-vaiheessa että eiköhän sekin tulla vielä korjaamaan. Ja kyllä se eräänlaista realismia on se että aurinko on maanantai aamuna klo. 07.00 nurburingilla samassa asennossa kuin oikeastikin. Se kai sitten tuo sitä paikallaolemisen fiilistä. Koko sääsysteemi on äärimmäisen kehittynyt tuossa project carsissa. Niin, ja on sillä aurinkojutulla muukin tarkoitus jos luit tekstin lävitse:
"This actually came about because we needed to know the base temperatures for the tire modelling, which is again related to altitude of track, sun altitude, and then angle of refraction, giving the intensity of the sun for heat. In future we’ll have a calculation for the season and then combine that with the weather conditions. The weather feeds in other elements to the physics systems, like water levels for the tires, amount of spray being thrown up, etc. What I’m saying is that our system allows us to model more effectively the chain reaction that happens. Not everything is driven by sun elevation but it’s the theoretical starting point for almost all of it, just like in the real world.”"

Että siitä.

Mutta voisinpa kommentoida tätä forza-peliäkin nyt sen verran että TOIVOTTAVASTI mukana olisi enemmän ratoja kuin se samat mitkä oli jo forza kolmosessa ja nelosessa.
Muokannut: Protec 28.09.2013 klo 00.52 lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

28.09.2013 klo 00.57 1 tykkää tästä

meluatyhjästä kirjoitti:
miten tämä aurinko ja kuu vaikuttavat pelattavuuteen? niin ajattelinkin


Tottakai se vaikuttaa. Radan lämpötilaan nimittäin. Onko pilvinen sää vai aurinkoinen, onko aurinko matalalla vai korkealla...sitä kutsutaan SIMULAATTORIKSI.
lainaa
james

29.09.2013 klo 12.25

forza 5 voisi olla jopa parempi kun lisättäisi vesisade,auringon paiste,ja kuu. ja enemmän polygonea.
lainaa
fanaatikko

29.09.2013 klo 13.12 1 tykkää tästä

ja paskahätä-ominaisuus olis kanssa kiva. ärsyttää kun parin tunnin kisoissakaan kenelläkänä ei muutu haalarit ruskeiksi
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

30.09.2013 klo 12.30

Minuun on aina iskenyt tällainen arcade autoilu. Hienosti ovat saaneet vauhdin tuntua peliin. Melkein harmittaa PS4:n hankinta.
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova