Aitoa Forza 5 -pelikuvaa
Uusin Forza 5 -video kehuu olevansa 'Direct Feed', eli suoraan pelikonsolilta taltioitua materiaalia. Alppimaisemissa ajellaan Pagani Huayralla 1080p-resoluutiolla ja 60 FPS ruudunpäivityksellä.
Eurogamer kertoo myös, että pelissä on mukana jälleen Silverstonen rata. Pelissä esiintyy tällä kertaa myös koko Top Gearin jengi: Jeremy Clarkson, James May, Richard Hammond ja Stig.
Eurogamer kertoo myös, että pelissä on mukana jälleen Silverstonen rata. Pelissä esiintyy tällä kertaa myös koko Top Gearin jengi: Jeremy Clarkson, James May, Richard Hammond ja Stig.
Keskustelut (21 viestiä)
26.09.2013 klo 21.07 4
Uskon, että seuraava GTA näyttää samalta...
26.09.2013 klo 21.20
uuden polven tullessa pelit näyttävät selvästi rumemmilta kuin loppupäässä
Rekisteröitynyt 26.09.2007
26.09.2013 klo 21.21 12
26.09.2013 klo 21.27 2
kunhan ajotuntuma on kunnossa (eikä tarvi välttämättä olla edes realistinen) niin ihan sama vaikka ajettaisiin pahvilootilla
joku Blur tai Flatout on sentään tyylikäs ja originaalin näköinen
26.09.2013 klo 21.29 1
Uskon, että seuraava GTA näyttää samalta...
Seuraava kunnon iso GTA tulee tyyliin joskus 5-7v päästä sitten, elikkä sillon on "rumaa" jos tuolta näyttää edelleen.
26.09.2013 klo 22.51 8
Rekisteröitynyt 15.09.2008
26.09.2013 klo 23.01 1
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.
Eihän sillä tällasissa autopeleissä juurikaan oo merkitystä. Hyvä sinänsä, ei tarvii tehä sisältöä aina uusiks. Voi keskittyä uuteen sisältöön.
27.09.2013 klo 00.49 2
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.
Et todellakaan ole ainoa. Tuntuu vain, että nämä jotka grafiikoiden perään kuolaavat ja valittavat eivät peleistä "oikeasti" ymmärrä kovinkaan paljoa.
On huvittavaa miettiä minecraftin menestystä vs graafinenlaatu. =) Eivät ne grafiikat peliä tee, mutta niillä voidaan piilottaa toki pelin muita heikkouksia.
Toki mitä hienompi sitä hienompi. Eli otan mielelläni kauniinpaa grafiikkaa vastaan mikäli se ei vaikuta fps, piirtoetäisyys tai sen vuoksi ympäristöstä ei voi tehdä hajoavaa tms.
Rekisteröitynyt 09.08.2009
27.09.2013 klo 01.17 4
Laitetaanpa verrokiksi project carsista sama auto: http://www.youtube.com/watch?v=W29RCO5DPTs
Tämä.
Ei pärjää forza eikä turismo.
Autopelien uusi kuningas.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
27.09.2013 klo 09.48 1
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.
Mietin eilen täsmälleen samaa. Aikanaan autopelit olivat juuri SE juttu, jolla osoitettiin mihin laitteisto pystyy, ja yksityiskohtien määrää tuijotettiin ja vertailtiin. Nyt on jotenkin ylitetty se kynnys, että grafiikka näyttää aivan pahuksen hyvältä, mutta se on edelleen jotenkin "ylikliinistä" ja muovisen oloista - siis sen tunnistaa välittömästi peligrafiikaksi kuitenkin. Jos katsoo tätä kuvaa rinnakkain F4:n/GT5:n kanssa, eron huomaa varmasti, mutta pelatessa kiinnittää kyllä jo huomiota muuhun.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.09.2013 klo 10.58 3
oonko ainoo jonka mielestä grafiikat on tullu jo siihen pisteeseen, että ne ei enään kiinnosta? ihan sama vaikka näyttäis samalta ku forza 4.
Mietin eilen täsmälleen samaa. Aikanaan autopelit olivat juuri SE juttu, jolla osoitettiin mihin laitteisto pystyy, ja yksityiskohtien määrää tuijotettiin ja vertailtiin. Nyt on jotenkin ylitetty se kynnys, että grafiikka näyttää aivan pahuksen hyvältä, mutta se on edelleen jotenkin "ylikliinistä" ja muovisen oloista - siis sen tunnistaa välittömästi peligrafiikaksi kuitenkin.
Jotenni itellä tulee mieleen aina tämä, et tietyn pisteen jälkeen on ollu aina vähän se ja sama et miten paljon nuo peligrafiikat kehittyy tekstuurientarkkuudes. Niin kauan ku se homma näyttää muoviselta ja peliltä, se tekstuuri voi mun puolesta olla vaikka valokuva, ei herätä semmosia fiboja. Sama kyl koskee monia muitaki pelejä, joku Company of Heroes 2 ei minusta hyötyny uudesta raskaammasta enginestä juuri mitenkään, mutta tehoja se söi huomattavasti ykköstä enemmän.
Kuitenkaan en sanoisi et kyseessä on kaikki "grafiikka". Laskentatehoa lähinnä käytetään tällä hetkellä minusta väärin, liikaa keskitytään tekstuureihin yms. kun pitäs keskittyä valaistukseen, pintoihin, fysiikkaan yms. Nyt lähinnä valaistus on sitä et aurinko häikäsee, wupdidoo. Muistan kyl ku räiskintäpelien pyssyjen pikselien määrää hehkutettiin joskus 2000-luvun alussa. Nykyään grafiikasta lähinnä näytetään näitä "kattokaa aurinkoa" videoita.
Noh, jos sitä "kohta" päästäis näistä ransistorirakkineista eroon, http://www.tiede.fi/uutiset/5163/ensimmainen_hiilinanoput
Rekisteröitynyt 26.09.2007
27.09.2013 klo 12.18
http://www.rockpapershotgun.com/2013/09/23/solar-system-i
27.09.2013 klo 12.49 1
Rekisteröitynyt 15.09.2008
27.09.2013 klo 15.39
Forza ja GT on aina näyttäneet jotenkin muovisilta ja kliinisiltä. Onneksi asian korjaa project cars. Kyllä, peli simuloi myös kuun ja auringon radat sen mukaan missä päin maailmaa rataa olet :)
http://www.rockpapershotgun.com/2013/09/23/solar-system-i
Ja sekö on sitte sitä olennaiseen keskittymistä? :P Sitä paitsi vaikka kivan näköstä onkin, että auto kastuu sateella, ni jotenki se on vaan hulvatonta, että ajat 250kmh sateella ja auton pinnalla olevat pisarat pysyvät paikoillaan. Sama pätee myös tuulilasiin.
27.09.2013 klo 15.54
27.09.2013 klo 18.28
Rekisteröitynyt 26.09.2007
28.09.2013 klo 00.51
Forza ja GT on aina näyttäneet jotenkin muovisilta ja kliinisiltä. Onneksi asian korjaa project cars. Kyllä, peli simuloi myös kuun ja auringon radat sen mukaan missä päin maailmaa rataa olet :)
http://www.rockpapershotgun.com/2013/09/23/solar-system-i
Ja sekö on sitte sitä olennaiseen keskittymistä? :P Sitä paitsi vaikka kivan näköstä onkin, että auto kastuu sateella, ni jotenki se on vaan hulvatonta, että ajat 250kmh sateella ja auton pinnalla olevat pisarat pysyvät paikoillaan. Sama pätee myös tuulilasiin.
Peli on tosiaan vielä alpha-vaiheessa että eiköhän sekin tulla vielä korjaamaan. Ja kyllä se eräänlaista realismia on se että aurinko on maanantai aamuna klo. 07.00 nurburingilla samassa asennossa kuin oikeastikin. Se kai sitten tuo sitä paikallaolemisen fiilistä. Koko sääsysteemi on äärimmäisen kehittynyt tuossa project carsissa. Niin, ja on sillä aurinkojutulla muukin tarkoitus jos luit tekstin lävitse:
"This actually came about because we needed to know the base temperatures for the tire modelling, which is again related to altitude of track, sun altitude, and then angle of refraction, giving the intensity of the sun for heat. In future we’ll have a calculation for the season and then combine that with the weather conditions. The weather feeds in other elements to the physics systems, like water levels for the tires, amount of spray being thrown up, etc. What I’m saying is that our system allows us to model more effectively the chain reaction that happens. Not everything is driven by sun elevation but it’s the theoretical starting point for almost all of it, just like in the real world.”"
Että siitä.
Mutta voisinpa kommentoida tätä forza-peliäkin nyt sen verran että TOIVOTTAVASTI mukana olisi enemmän ratoja kuin se samat mitkä oli jo forza kolmosessa ja nelosessa.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
28.09.2013 klo 00.57 1
miten tämä aurinko ja kuu vaikuttavat pelattavuuteen? niin ajattelinkin
Tottakai se vaikuttaa. Radan lämpötilaan nimittäin. Onko pilvinen sää vai aurinkoinen, onko aurinko matalalla vai korkealla...sitä kutsutaan SIMULAATTORIKSI.
29.09.2013 klo 12.25
29.09.2013 klo 13.12 1
Rekisteröitynyt 11.04.2007
30.09.2013 klo 12.30
Kirjoita kommentti