Näin Metal Gear Solid V:tä pelattiin Tokyo Game Showssa
22.09.2013 klo 11.00 | Luettu: 11338 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Tokyo Game Showlla nähtiin parikin eri pelidemoa Metal Gear Solid 5:stä. Ensimmäisessä edetään yöaikaan ja toisessa päiväsaikaan. Yhteensä materiaalia on lähes puoli tuntia.
-Spec ops is something that you don't have to do(not required for story)
-He wants to give feel of survivor game, he doesn't want players to feel of game where "if I take 3 more hits, I will die" so no HUD for life. But he is willing to listen to user feedback.
-Initially the slow-mo and enemy tagging/marking was not in the game. But without these the game was way too difficult and it was hard to figure out how, by whom you were caught. So he is testing out various stuff and tagging/marking and slow-mo was placed. He is currently considering the option of having an option to turn on/off on tagging and slow-mo. Kojima personally like these features, but he is willing to take user feedback on this.
-Fulton recovery system is in The Phantom Pain, but not in Ground Zeros.
-He keeps on talking about user feedback. He won't change the core concept of the game, but things regarding controls and user interface he could change.
Itselleni Bullettime ja vihollisten tagaaminen on vähän epävarma asia. Toivoisin asian suhteen pelkistettyä ja raakaa hiiviskelypeliä. En Convictionin kaltaista Bourne-seikkailua.
Muokannut:
Tillu 22.09.2013 klo 11.43
Derp
22.09.2013 klo 12.35
8
Pitää kato vähän helpottaa ettei Jonne 13-wee CoD-pärinöissään ala poraamaan kun joutuu joskuskin hieman ajatella itsekin.
Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.
MUN4G0GG3L14LF4
22.09.2013 klo 18.02
Bane kirjoitti:
MUN4G0GG3L14LF4 kirjoitti: Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon
Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
Miksi olet täällä?
Koska rakastan xboxiani se on maailman paras konsoli, ja uusi xone tulee pesemään tehoissa kaikki pc:tkin!
fish
22.09.2013 klo 18.08
5
Sir_Rymylys kirjoitti: Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.
Ei millään pahal, mut satutko olemaan kehari?
Peace Walker on selvästi huonoin noist.
MUN4G0GG3L14LF4
22.09.2013 klo 19.01
4
Bane kirjoitti:
MUN4G0GG3L14LF4 kirjoitti: Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon
Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
Miksi olet täällä?
Tykkään myös pippeleistä.
HerpDerpJonzu
22.09.2013 klo 19.45
1
Derp kirjoitti: Pitää kato vähän helpottaa ettei Jonne 13-wee CoD-pärinöissään ala poraamaan kun joutuu joskuskin hieman ajatella itsekin.
Haha :D Ajatella videopelissä? Jos ympäristöjä saisi käyttää normaalin fysiikan ja logiikan mukaan, eikä kehittäjän ahdasmielisen ajattelun seuraamaa kulkua, niin lauseesi olisi jotenkin ymmärrettävissä.
Sir_Rymylys kirjoitti: Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.
Ei millään pahal, mut satutko olemaan kehari?
Peace Walker on selvästi huonoin noist.
"Keharit" ovat noloja. Mutta jos nyt vähän avaan omaa näkökantaani:
Kolmonen oli loistava Bond meiningin ja juonen osalta. Edes langan ohuet pahikset eivät onnistuneet pilaamaan juonta, sillä ne toimivat lähinnä rekvisiittana Evan, Snaken ja Bossin kolmiodraamalle. Pelin tylsin osuus olikin sitten itse pelaaminen, mikä ei tarjonnut ykkösen ja kakkosen jälkeen mitään uutta. Eläinten rouskuttaminen oli vain tylsästi vaikeutettu Ration järjestelmä. Valikoissa ramppaaminen, hidasta ja puuduttavaa. "Avoin ympäristö" tarkoittikin vain putkijuoksua vihreissä tekstuureissa (Vaikkakin tasosuunnittelu edusti parasta MGS:ää tähän mennessä).
Nelonen yllätti positiivisesti ja ylitti kaikki odotukset pelaamisen osalta reippaasti. Hiiviskely aiheutti samanlaisen henkisen seisokin kuin ykkönen konsanaan. Pelin alussa ajattelin, että tästä tulee paras kokemus ikinä. Jossain vaiheessa totuus kuitenkin löi vasten kasvoja. Kojima kärsi selvästi writer's blockista ja juoni oli sitten sen mukaista. En koskenut peliin kahteen viikkoon. SPOILER ALERT! Viimein palasin sen pariin vain todetakseni, että Vampista oli viimein tullut "oikea poika", Meryl oli koko ajan pettänyt Snakea Johnny the paskahousun kanssa, Ocelot vetänyt vähän liikaa kokaa hämätäkseen la li lu le trolololleloa ja Snake ryömi jättimäisen mikron läpi vain todetakseen, ettei hänen työpanostaan oltaisi alunperin tarvittukaan.
Peace Walker maistui selkeästi kolmosen jämäpaloilta ja juoni oli tasoa naurettava. Pelattavuus oli yksinkertaistettu, mutta toimi tarkoituksenmukaisesti. Pelistä kuitenkin teki mielenkiintoisen se, miten onnistuneesti MGS:n maailmaan oli upotettu Pokemon/Monster Hunter. Pelinä ei ehkä mikään maailmaa järisyttävä kokemus, mutta tarjosi kuitenkin jotain erilaista ja tavoittelemisen arvoista.
wellsaidchap
23.09.2013 klo 00.23
Hyvin perusteltu ryhmylys. Täällä v2 puolella harvoin on rationaalista sakkia joka perustelisi hyvin kantojaan. V2 kun tuntuu pääosin koostuvan kirjautuneista ja ei kirjautuneista trolleista... anteeksi vaan. Omasta mielestäni portable ops on ollut mgs 3 jälkeen paras. Neljäs oli vain sen alle 4tuntia pelattavaa cutscenet skipaten ja yrittäen fox hound arvoa saada... Joka on aika naurettavaa kun nyt aattelee. Itse toivoisin että kojima jättäisi mgs sarjan rauhaan ja alkaisi tekemään uusia tai jotain muuta peli sarjaansa laajentamaan. *Köh* snatcher *köh*
Eipä juuri ulkonäöllisesti säväytä, kuten muutki Metal Gearit tämä on sellainen jonka voisi ostaa alelaarista, mutta päädyn silti mieluummin johonkin oikleasti hyvään räiskintäpeliin
gourmetti
23.09.2013 klo 23.28
4
Talmunen kirjoitti: Eipä juuri ulkonäöllisesti säväytä, kuten muutki Metal Gearit tämä on sellainen jonka voisi ostaa alelaarista, mutta päädyn silti mieluummin johonkin oikleasti hyvään räiskintäpeliin
Mgs-pelit eivät ole räiskintäpelejä. Kehari.
BigSnakeBoss
26.09.2013 klo 11.35
Tillu kirjoitti:
Hideo Kojima kirjoitti:
-Spec ops is something that you don't have to do(not required for story)
-He wants to give feel of survivor game, he doesn't want players to feel of game where "if I take 3 more hits, I will die" so no HUD for life. But he is willing to listen to user feedback.
-Initially the slow-mo and enemy tagging/marking was not in the game. But without these the game was way too difficult and it was hard to figure out how, by whom you were caught. So he is testing out various stuff and tagging/marking and slow-mo was placed. He is currently considering the option of having an option to turn on/off on tagging and slow-mo. Kojima personally like these features, but he is willing to take user feedback on this.
-Fulton recovery system is in The Phantom Pain, but not in Ground Zeros.
-He keeps on talking about user feedback. He won't change the core concept of the game, but things regarding controls and user interface he could change.
Itselleni Bullettime ja vihollisten tagaaminen on vähän epävarma asia. Toivoisin asian suhteen pelkistettyä ja raakaa hiiviskelypeliä. En Convictionin kaltaista Bourne-seikkailua.
Kannattaa laittaa Kojimalle Twitterissä palautetta. Kumpaankin englannin kieliselle ja japanin kieliselle accountille. Toivottavasti tuo vihollisten merkaaminen olisi kokonaan omasta valinnasta kiinni.
Keskustelut (15 viestiä)
Rekisteröitynyt 30.03.2007
22.09.2013 klo 11.42 2
-Spec ops is something that you don't have to do(not required for story)
-He wants to give feel of survivor game, he doesn't want players to feel of game where "if I take 3 more hits, I will die" so no HUD for life. But he is willing to listen to user feedback.
-Initially the slow-mo and enemy tagging/marking was not in the game. But without these the game was way too difficult and it was hard to figure out how, by whom you were caught. So he is testing out various stuff and tagging/marking and slow-mo was placed. He is currently considering the option of having an option to turn on/off on tagging and slow-mo. Kojima personally like these features, but he is willing to take user feedback on this.
-Fulton recovery system is in The Phantom Pain, but not in Ground Zeros.
-He keeps on talking about user feedback. He won't change the core concept of the game, but things regarding controls and user interface he could change.
Itselleni Bullettime ja vihollisten tagaaminen on vähän epävarma asia. Toivoisin asian suhteen pelkistettyä ja raakaa hiiviskelypeliä. En Convictionin kaltaista Bourne-seikkailua.
22.09.2013 klo 12.35 8
Rekisteröitynyt 17.03.2009
22.09.2013 klo 12.52
http://youtu.be/NSH39aiTx2A?t=26m25s
22.09.2013 klo 14.36 4
Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
Rekisteröitynyt 09.06.2012
22.09.2013 klo 16.14 13
Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon
Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
Miksi olet täällä?
Rekisteröitynyt 11.04.2007
22.09.2013 klo 16.55 2
22.09.2013 klo 18.02
Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon
Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
Miksi olet täällä?
Koska rakastan xboxiani se on maailman paras konsoli, ja uusi xone tulee pesemään tehoissa kaikki pc:tkin!
22.09.2013 klo 18.08 5
Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.
Ei millään pahal, mut satutko olemaan kehari?
Peace Walker on selvästi huonoin noist.
22.09.2013 klo 19.01 4
Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon
Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
Miksi olet täällä?
Tykkään myös pippeleistä.
22.09.2013 klo 19.45 1
Pitää kato vähän helpottaa ettei Jonne 13-wee CoD-pärinöissään ala poraamaan kun joutuu joskuskin hieman ajatella itsekin.
Haha :D Ajatella videopelissä? Jos ympäristöjä saisi käyttää normaalin fysiikan ja logiikan mukaan, eikä kehittäjän ahdasmielisen ajattelun seuraamaa kulkua, niin lauseesi olisi jotenkin ymmärrettävissä.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
23.09.2013 klo 00.13 4
Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.
Ei millään pahal, mut satutko olemaan kehari?
Peace Walker on selvästi huonoin noist.
"Keharit" ovat noloja. Mutta jos nyt vähän avaan omaa näkökantaani:
Kolmonen oli loistava Bond meiningin ja juonen osalta. Edes langan ohuet pahikset eivät onnistuneet pilaamaan juonta, sillä ne toimivat lähinnä rekvisiittana Evan, Snaken ja Bossin kolmiodraamalle. Pelin tylsin osuus olikin sitten itse pelaaminen, mikä ei tarjonnut ykkösen ja kakkosen jälkeen mitään uutta. Eläinten rouskuttaminen oli vain tylsästi vaikeutettu Ration järjestelmä. Valikoissa ramppaaminen, hidasta ja puuduttavaa. "Avoin ympäristö" tarkoittikin vain putkijuoksua vihreissä tekstuureissa (Vaikkakin tasosuunnittelu edusti parasta MGS:ää tähän mennessä).
Nelonen yllätti positiivisesti ja ylitti kaikki odotukset pelaamisen osalta reippaasti. Hiiviskely aiheutti samanlaisen henkisen seisokin kuin ykkönen konsanaan. Pelin alussa ajattelin, että tästä tulee paras kokemus ikinä. Jossain vaiheessa totuus kuitenkin löi vasten kasvoja. Kojima kärsi selvästi writer's blockista ja juoni oli sitten sen mukaista. En koskenut peliin kahteen viikkoon. SPOILER ALERT! Viimein palasin sen pariin vain todetakseni, että Vampista oli viimein tullut "oikea poika", Meryl oli koko ajan pettänyt Snakea Johnny the paskahousun kanssa, Ocelot vetänyt vähän liikaa kokaa hämätäkseen la li lu le trolololleloa ja Snake ryömi jättimäisen mikron läpi vain todetakseen, ettei hänen työpanostaan oltaisi alunperin tarvittukaan.
Peace Walker maistui selkeästi kolmosen jämäpaloilta ja juoni oli tasoa naurettava. Pelattavuus oli yksinkertaistettu, mutta toimi tarkoituksenmukaisesti. Pelistä kuitenkin teki mielenkiintoisen se, miten onnistuneesti MGS:n maailmaan oli upotettu Pokemon/Monster Hunter. Pelinä ei ehkä mikään maailmaa järisyttävä kokemus, mutta tarjosi kuitenkin jotain erilaista ja tavoittelemisen arvoista.
23.09.2013 klo 00.23
Rekisteröitynyt 20.12.2010
23.09.2013 klo 03.03
23.09.2013 klo 23.28 4
Eipä juuri ulkonäöllisesti säväytä, kuten muutki Metal Gearit tämä on sellainen jonka voisi ostaa alelaarista, mutta päädyn silti mieluummin johonkin oikleasti hyvään räiskintäpeliin
26.09.2013 klo 11.35
-Spec ops is something that you don't have to do(not required for story)
-He wants to give feel of survivor game, he doesn't want players to feel of game where "if I take 3 more hits, I will die" so no HUD for life. But he is willing to listen to user feedback.
-Initially the slow-mo and enemy tagging/marking was not in the game. But without these the game was way too difficult and it was hard to figure out how, by whom you were caught. So he is testing out various stuff and tagging/marking and slow-mo was placed. He is currently considering the option of having an option to turn on/off on tagging and slow-mo. Kojima personally like these features, but he is willing to take user feedback on this.
-Fulton recovery system is in The Phantom Pain, but not in Ground Zeros.
-He keeps on talking about user feedback. He won't change the core concept of the game, but things regarding controls and user interface he could change.
Itselleni Bullettime ja vihollisten tagaaminen on vähän epävarma asia. Toivoisin asian suhteen pelkistettyä ja raakaa hiiviskelypeliä. En Convictionin kaltaista Bourne-seikkailua.
Kannattaa laittaa Kojimalle Twitterissä palautetta. Kumpaankin englannin kieliselle ja japanin kieliselle accountille. Toivottavasti tuo vihollisten merkaaminen olisi kokonaan omasta valinnasta kiinni.