Tuorein sisältö

Uuden Thiefin päävarkaalla on henkilökohtaisia syitä

23.08.2013 klo 17.55 | Luettu: 10570 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Shacknews kertoo uusimman Thief-pelin päähenkilön motiiveista.

Sen sijaan, että pelin kehittäjät olisivat lähteneet lähestymään juonta siltä kulmalta, että minkälaisen jättiryöstön Garrett voisi tehdä, haluttiin tehdä jotain henkilökohtaisempaa.

Tarinassa on opettaja-oppilas näkökulma. Garrett on luvannut itselleen, ettei enää koskaan tapa ketään ja ottaa oppipojakseen (tai no, -tytökseen) taskuvarkaan nimeltä Erin. Pian Garrett havaitsee, että tyttö tykkää tappamisesta ja on hyvä siinä, joten heidän tiensä eroavat. Vuosia myöhemmin he tapaavat ja Garrett varastaa tytön kiipeämiskoukun. Ikävän onnettomuuden vuoksi tyttö kuolee, Garrett menettää tajuntansa ja herättyään hän havaitsee kaupungin vajonneen korruptioon.

Sitten Garrettin pitääkin nousta taas huipulle, mutta syyllisyyden ja menetyksen tunne vaivaavat.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Gran Turismo 6:sta s... GTA V:n sivut päivit... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (18 viestiä)

Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

23.08.2013 klo 18.13 16 tykkää tästä

Sanattomaksi lyövä tarina.
lainaa
Mirr6

23.08.2013 klo 18.26 5 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
Sanattomaksi lyövä tarina.

Olet väärässä siinä mielessä, että hyvän pelattavuuden mestaroiminen saa kestää muutaman ympäristön ja taistelun uudelleenkierrätyksen. Kuinka monta putkijuoksua olet itsekkin pelannut enemmän kuin kerran? Eikö ole ihan hyväksyttävää, että nuo kaaret sidotaan yhdeksi isommaksi kaareksi satunnais-swagilla?
Vaikka grindin uhka on todellinen, jopa todennäköinen, etenkin Activisionin ollessa mukana, ei järjestelmän yleiskonseptia voi tuomita itsessään pahaksi, ainoastaan taipuvaiseksi pahuuteen.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

23.08.2013 klo 18.26 4 tykkää tästä

Wat? "Vuosia myöhemmin he tapaavat ja Garrett varastaa tytön kiipeämiskoukun..." tuosta eteenpäin juoni kuullostaa aika autistiselta sekamelskalta.
lainaa
Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

23.08.2013 klo 18.41 24 tykkää tästä

Kiipeämiskoukku on serious business.
lainaa
Derp

23.08.2013 klo 19.33 10 tykkää tästä

Varastaa koukun, tyttö kuolee, Garrett menettää tajuntansa ja herättyään kaupunki on korruptoitunut 5/5 storytelling.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.08.2013 klo 19.57 4 tykkää tästä

Tuon juonitiivistelmän lukemisen jälkeen ainut ajatus on, että mitäköhän helkuttia.
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

23.08.2013 klo 20.22 2 tykkää tästä

HAHAHAHAHAAAAAAAAAA
olen tämän pelin 2 ekan osan suuri ihailija ja tuntuu niin ihanalta huomata että rakastamani peli ja sen maailma ja ennen kaikkea tulevaisuus on luotettavissa käsissä :DDDDDDDDDDDDDDDD


lainaa
EiOleThiefiäNähnytkä

23.08.2013 klo 21.12 1 tykkää tästä

Alku oli lupaava koska Deadly Shadowshan päättyi siihen kun joku pikkulikka onnistui melkein varastamaan Garrettin vyöltä rahapussin. Eli voisi jopa käsitellä jatko-osana.

Mutta sitten tajusin että tämähän on ihan perus dramaattinen emo-tarina joita nykypelit ovat täynnä. Garrett varmaan nyyhkii, lyö nyrkkiä raivoissaan kiviseinään ja heittelee typeriä one-linereita Tomb Raiderin ja Splinter Cellin jalanjäljissä.

Ryöstelykin taitaa sitten olla sivuseikka.
lainaa
asdfsfas

23.08.2013 klo 21.48

Parempi rakkaustarina kuin twilight
Viilteleeköhän emo garrett?
lainaa
c4q53c4

24.08.2013 klo 11.09 1 tykkää tästä

ja peli siis alkaa tuosta kohdasta kun on herätty ja yhtäkkiä kaupunki onkin korruptoitunut? ja edelliset höpötykset on vaa taustatarinaa?

muutenkin tuntuu että ottaneet varmaan 15v työntekijöitä TET-viikolla kirjoittamaan kässäriä.

mitä vittua?
lainaa
juho

24.08.2013 klo 12.02

mitä? :D on kyllä juonella paiskastu nyt
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

24.08.2013 klo 12.26

cs_bot kirjoitti:
Wat? "Vuosia myöhemmin he tapaavat ja Garrett varastaa tytön kiipeämiskoukun..." tuosta eteenpäin juoni kuullostaa aika autistiselta sekamelskalta.


Syy saattaa olla ihan suomenkielisessä tiivistelmässä, eikä juonessa itsessään.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

24.08.2013 klo 18.21

Alan kyllästyä tarinoihin, jotka perustuvat henkilökohtaisiin syihin.
lainaa
OmgItsWilly

Rekisteröitynyt 05.04.2012

24.08.2013 klo 19.12

Kyllä Eidos parhaansa yrittää tehdä tästä pelistä mahdollisimman inhottavan ilmestyksen laadun ystäville.
lainaa
siinäsitä

25.08.2013 klo 01.17

No edellinen Thief onkin kymmenen vuotta vanha. Sen jälkeen on tullut 100 miljoonaa uutta pelaaja ja nykyään vain 5% pelaajakunnasta on koskaan edes kuullut "Thiefistä"
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

25.08.2013 klo 12.30

@siinäsitä

no ei se että peli raiskataan & sõssitään kaikinpuolin auta myynneissä yhtään, ei auttanu hitistä, tombbaa & monea muutakaan...

ei se ole vaikeata tehdä peliä josta fanit/arvostelijat pitävät & sitä kautta saada hyviä arvosteluja/word of mouthia.
sen sijaan että tehdään mahollisimman paska peli jota enimmäkseen vaan haukutaan & sitten näitä uusiakaan pelaajia ei kiinnosta kun katsovat metaa.
lainaa
casualisthekey

25.08.2013 klo 14.31

min5sevaan kirjoitti:
@siinäsitä

no ei se että peli raiskataan & sõssitään kaikinpuolin auta myynneissä yhtään, ei auttanu hitistä, tombbaa & monea muutakaan...

ei se ole vaikeata tehdä peliä josta fanit/arvostelijat pitävät & sitä kautta saada hyviä arvosteluja/word of mouthia.
sen sijaan että tehdään mahollisimman paska peli jota enimmäkseen vaan haukutaan & sitten näitä uusiakaan pelaajia ei kiinnosta kun katsovat metaa.


Mutta kun CODkin myy, paljon enemmän kun alkuperäiset Hitikset tai Tombat
lainaa
siinäsitä

25.08.2013 klo 21.25

min5sevaan kirjoitti:
@siinäsitä

no ei se että peli raiskataan & sõssitään kaikinpuolin auta myynneissä yhtään, ei auttanu hitistä, tombbaa & monea muutakaan...

ei se ole vaikeata tehdä peliä josta fanit/arvostelijat pitävät & sitä kautta saada hyviä arvosteluja/word of mouthia.
sen sijaan että tehdään mahollisimman paska peli jota enimmäkseen vaan haukutaan & sitten näitä uusiakaan pelaajia ei kiinnosta kun katsovat metaa.


Ei ne 100 miljoonaa pelaajaa alkanut pelata ennen kuin tuli Wii Fitit, COD MWt ja muut cinemaattiset casuaalihötöt. Kyllä ne haistaa jos uusi Hitman tai Thief näyttäisi "Nörttien ylimonimutkaiselta peliltä" ja jättävät pelin oman onnensa nojaan.

Tomb Raider 1 on myynyt joo 8 miljoonaa 15 vuodessa eli tuplasti tämän 2013 painoksen verran, mutta Blops 2 myi liki 8 miljoonaa ekana päivänä
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova