Uuden Thiefin päävarkaalla on henkilökohtaisia syitä
Shacknews kertoo uusimman Thief-pelin päähenkilön motiiveista.
Sen sijaan, että pelin kehittäjät olisivat lähteneet lähestymään juonta siltä kulmalta, että minkälaisen jättiryöstön Garrett voisi tehdä, haluttiin tehdä jotain henkilökohtaisempaa.
Tarinassa on opettaja-oppilas näkökulma. Garrett on luvannut itselleen, ettei enää koskaan tapa ketään ja ottaa oppipojakseen (tai no, -tytökseen) taskuvarkaan nimeltä Erin. Pian Garrett havaitsee, että tyttö tykkää tappamisesta ja on hyvä siinä, joten heidän tiensä eroavat. Vuosia myöhemmin he tapaavat ja Garrett varastaa tytön kiipeämiskoukun. Ikävän onnettomuuden vuoksi tyttö kuolee, Garrett menettää tajuntansa ja herättyään hän havaitsee kaupungin vajonneen korruptioon.
Sitten Garrettin pitääkin nousta taas huipulle, mutta syyllisyyden ja menetyksen tunne vaivaavat.
Keskustelut (18 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.03.2009
23.08.2013 klo 18.13 16
23.08.2013 klo 18.26 5
Sanattomaksi lyövä tarina.
Olet väärässä siinä mielessä, että hyvän pelattavuuden mestaroiminen saa kestää muutaman ympäristön ja taistelun uudelleenkierrätyksen. Kuinka monta putkijuoksua olet itsekkin pelannut enemmän kuin kerran? Eikö ole ihan hyväksyttävää, että nuo kaaret sidotaan yhdeksi isommaksi kaareksi satunnais-swagilla?
Vaikka grindin uhka on todellinen, jopa todennäköinen, etenkin Activisionin ollessa mukana, ei järjestelmän yleiskonseptia voi tuomita itsessään pahaksi, ainoastaan taipuvaiseksi pahuuteen.
Rekisteröitynyt 29.05.2007
23.08.2013 klo 18.26 4
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.08.2013 klo 18.41 24
23.08.2013 klo 19.33 10
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.08.2013 klo 19.57 4
Rekisteröitynyt 07.10.2009
23.08.2013 klo 20.22 2
olen tämän pelin 2 ekan osan suuri ihailija ja tuntuu niin ihanalta huomata että rakastamani peli ja sen maailma ja ennen kaikkea tulevaisuus on luotettavissa käsissä :DDDDDDDDDDDDDDDD
23.08.2013 klo 21.12 1
Mutta sitten tajusin että tämähän on ihan perus dramaattinen emo-tarina joita nykypelit ovat täynnä. Garrett varmaan nyyhkii, lyö nyrkkiä raivoissaan kiviseinään ja heittelee typeriä one-linereita Tomb Raiderin ja Splinter Cellin jalanjäljissä.
Ryöstelykin taitaa sitten olla sivuseikka.
23.08.2013 klo 21.48
Viilteleeköhän emo garrett?
24.08.2013 klo 11.09 1
muutenkin tuntuu että ottaneet varmaan 15v työntekijöitä TET-viikolla kirjoittamaan kässäriä.
mitä vittua?
24.08.2013 klo 12.02
Rekisteröitynyt 29.10.2007
24.08.2013 klo 12.26
Wat? "Vuosia myöhemmin he tapaavat ja Garrett varastaa tytön kiipeämiskoukun..." tuosta eteenpäin juoni kuullostaa aika autistiselta sekamelskalta.
Syy saattaa olla ihan suomenkielisessä tiivistelmässä, eikä juonessa itsessään.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
24.08.2013 klo 18.21
Rekisteröitynyt 05.04.2012
24.08.2013 klo 19.12
25.08.2013 klo 01.17
Rekisteröitynyt 22.03.2012
25.08.2013 klo 12.30
no ei se että peli raiskataan & sõssitään kaikinpuolin auta myynneissä yhtään, ei auttanu hitistä, tombbaa & monea muutakaan...
ei se ole vaikeata tehdä peliä josta fanit/arvostelijat pitävät & sitä kautta saada hyviä arvosteluja/word of mouthia.
sen sijaan että tehdään mahollisimman paska peli jota enimmäkseen vaan haukutaan & sitten näitä uusiakaan pelaajia ei kiinnosta kun katsovat metaa.
25.08.2013 klo 14.31
@siinäsitä
no ei se että peli raiskataan & sõssitään kaikinpuolin auta myynneissä yhtään, ei auttanu hitistä, tombbaa & monea muutakaan...
ei se ole vaikeata tehdä peliä josta fanit/arvostelijat pitävät & sitä kautta saada hyviä arvosteluja/word of mouthia.
sen sijaan että tehdään mahollisimman paska peli jota enimmäkseen vaan haukutaan & sitten näitä uusiakaan pelaajia ei kiinnosta kun katsovat metaa.
Mutta kun CODkin myy, paljon enemmän kun alkuperäiset Hitikset tai Tombat
25.08.2013 klo 21.25
@siinäsitä
no ei se että peli raiskataan & sõssitään kaikinpuolin auta myynneissä yhtään, ei auttanu hitistä, tombbaa & monea muutakaan...
ei se ole vaikeata tehdä peliä josta fanit/arvostelijat pitävät & sitä kautta saada hyviä arvosteluja/word of mouthia.
sen sijaan että tehdään mahollisimman paska peli jota enimmäkseen vaan haukutaan & sitten näitä uusiakaan pelaajia ei kiinnosta kun katsovat metaa.
Ei ne 100 miljoonaa pelaajaa alkanut pelata ennen kuin tuli Wii Fitit, COD MWt ja muut cinemaattiset casuaalihötöt. Kyllä ne haistaa jos uusi Hitman tai Thief näyttäisi "Nörttien ylimonimutkaiselta peliltä" ja jättävät pelin oman onnensa nojaan.
Tomb Raider 1 on myynyt joo 8 miljoonaa 15 vuodessa eli tuplasti tämän 2013 painoksen verran, mutta Blops 2 myi liki 8 miljoonaa ekana päivänä
Kirjoita kommentti