Tältä näyttää Housemarquen Resogun
Housemarquen uusin peli Resogun julkistettiin tänään Sonyn Gamescom-tilaisuudessa. Sen on kerrottu olevan Super Stardustien hengenheimolainen ja traileri toi mieleen muun muassa Defender-klassikon sekä shmup-räiskinnät. Tässä kuitenkin ensin kuvia maistiaisiksi.
Keskustelut (11 viestiä)
20.08.2013 klo 23.15 11
20.08.2013 klo 23.28 12
21.08.2013 klo 00.17
Sääli ettei Housemarquella riitä resurssit (?) ja taito (?) tehdä kuin näitä "pikkupelejä". Suomessa on edelleen tilaa pelitaloille, jotka tekevät AAA-pelejä. Missä viipyy seuraava Max Payne, tänne heti!
Rockstar julkaisee Max Paynen neljännen osan varmaan parin vuoden sisällä
Rekisteröitynyt 29.05.2007
21.08.2013 klo 00.33 4
Sääli ettei Housemarquella riitä resurssit (?) ja taito (?) tehdä kuin näitä "pikkupelejä". Suomessa on edelleen tilaa pelitaloille, jotka tekevät AAA-pelejä. Missä viipyy seuraava Max Payne, tänne heti!
Rockstar julkaisee Max Paynen neljännen osan varmaan parin vuoden sisällä
Tuskinpa julkaisee, kyllä se MP3 myi kaiketi niin huonosti että miettivät tarkkaan jatko-osan tekoa.
21.08.2013 klo 09.16 3
Sääli ettei Housemarquella riitä resurssit (?) ja taito (?) tehdä kuin näitä "pikkupelejä". Suomessa on edelleen tilaa pelitaloille, jotka tekevät AAA-pelejä. Missä viipyy seuraava Max Payne, tänne heti!
Suomi on siitä vähän kehno paikka, että täällä/tänne on erittäin vaikea haalia osaavaa isoa tiimiä kasaan ja samalla saada isot julkaisijat kiinnostumaan rahoituksesta AAA-projektille, ja nämä liittyvät erittäin vahvasti toisiinsa.
Max Payne ja Suomihan ei enää liity mitenkään toisiinsa, oikeudet ovat 100 prosenttisesti Rockstarin omistuksessa, eli Remedyllä ei enää ole osaa eikä arpaa ks. ip:hen ja tuskinpa ovat enää koskaan ostamassa niitä takaisin, ellei nyt ihan todella pilkkahintaan lähtisi. Ja mistäs sitä tosiaan tietää, vaikka lähtisikin, koska sen verran kehnosti taisi MP3 myydä maailmanlaajuisesti.
Rekisteröitynyt 24.02.2011
21.08.2013 klo 09.25 2
Sääli ettei Housemarquella riitä resurssit (?) ja taito (?) tehdä kuin näitä "pikkupelejä". Suomessa on edelleen tilaa pelitaloille, jotka tekevät AAA-pelejä. Missä viipyy seuraava Max Payne, tänne heti!
Uskoisin, että raha on tässä kynnyskysymys. Näiden "pikkupelienkin" budjetit ovat helposti kuusinumeroisia lukuja. Nopean googlettelun perusteella mainitsemasi Max Paynen (2001) budjetti oli n. 20 miljoonaa markkaa. Nykyään kehityskustannukset ovat lähtötasoltaan samaa luokkaa, mutta yksikkönä on euro. Taitotason en usko olevan ongelma, kyllä työ tässäkin tekijäänsä opettaa. Sijoittajat vain näkevät (osin ymmärrettävistä syistä) riskit liian suurena.
21.08.2013 klo 12.38
21.08.2013 klo 12.43
21.08.2013 klo 12.49 2
Suomi on siitä vähän kehno paikka, että täällä/tänne on erittäin vaikea haalia osaavaa isoa tiimiä kasaan ja samalla saada isot julkaisijat kiinnostumaan rahoituksesta AAA-projektille, ja nämä liittyvät erittäin vahvasti toisiinsa.
No, en usko että on sen vaikeampaa kuin Ruotsissakaan, mistä kumminkin löytyy Dice sekä Avalanche. Dicen pelien lisäksi on syytä muistaa, että Dicen kehittämä - loistava - Frostbite-moottori on muillakin studioilla käytössä vieläpä ympäri maailman eli tätäkin voi pitää jonain saavutuksena. Suomesta ei löydy muuta kun noita hikisten mini- ja mobiilipelien kehittäjiä ja Remedy, millä kestää aina 8 vuotta tehdä yksi peli. Lasten kengissä ollaan naapureihin verrattuna, jälleen :)
21.08.2013 klo 14.48
Yksi kuitenkin pitää nostaa esille ja se on -Transworld Snowboarding (Xbox) Aivan mahtava AAA luokan peli jota ei kuitenkaan markkinoitu ollenkaan.
-Stardust (PC)
-Super Stardust (PC)
-Elfmania (Amiga)
-The Reap (PC)
-Supreme Snowboarding/Boarder Zone (PC)
-Transworld Snowboarding (Xbox) Aivan mahtava AAA luokan peli
-Floboarding (N-Gage)
-Gizmondo Motocross 2005 (Gizmondo)
-Golf: Tee It Up! (Xbox360) Aivan mahtava AAA luokan arcade peli johon on lisäosa ladattu myös
-Outland (Xbox360)
-Angry Birds Trilogy (Xbox360)
Rekisteröitynyt 24.02.2011
21.08.2013 klo 18.46
Suomi on siitä vähän kehno paikka, että täällä/tänne on erittäin vaikea haalia osaavaa isoa tiimiä kasaan ja samalla saada isot julkaisijat kiinnostumaan rahoituksesta AAA-projektille, ja nämä liittyvät erittäin vahvasti toisiinsa.
No, en usko että on sen vaikeampaa kuin Ruotsissakaan, mistä kumminkin löytyy Dice sekä Avalanche. Dicen pelien lisäksi on syytä muistaa, että Dicen kehittämä - loistava - Frostbite-moottori on muillakin studioilla käytössä vieläpä ympäri maailman eli tätäkin voi pitää jonain saavutuksena. Suomesta ei löydy muuta kun noita hikisten mini- ja mobiilipelien kehittäjiä ja Remedy, millä kestää aina 8 vuotta tehdä yksi peli. Lasten kengissä ollaan naapureihin verrattuna, jälleen :)
Avalanche, Dice ja Remedy. Eivätkös kaikki edellä mainitut studiot ole perustettu jo yli 10 vuotta sitten, jolloin kehityskustannukset olivat murto-osa nykyisistä? Eli jos mietitään, että miksi tällä hetkellä Suomessa ei ole kuin yksi AAA-pelejä tuottava studio, pitää oikeastaan miettiä, että miksi vuosituhannen vaihteessa tänne ei ilmaantunut kuin yksi iso kehittäjä. Eli kyllä, jälkijunassahan täällä ollaan. Juuri nyt pelibisnes käy kuumana ja sijoittajia riittää, mutta vielä kymmenen vuotta sitten täkäläiset sijoittajat pitivät pelejä "pikkulasten touhuina" ja siten huonona sijoituskohteena.