Microsoft julkisti Xbox Onen indiejulkaisupolitiikan
Gamesindustry kertoo Microsoftin nyt julkistaneen, miten indiepelijulkaisujen kanssa menetellään Xbox Onella.
- kaikki mukaan hyväksytyt indiekehittäjät saavat kaksi Xbox One -kehitysympäristöä kaikkine palveluineen käyttöönsä. Indiepelit voivat hyödyntää siis muun muassa Smartglassia, moninpeliä, Achievementeja ja Gamerscorea
- kaikki indiepelit näkyvät muiden pelien tavoin Xbox Onen kaupassa ja löytyvät äänikomennoilla
- kehittäjät voivat luoda yhteisöhaasteita ja Xbox Onen pelivideontallennus toimii myös näissä peleissä
- pelien tekijät saavat määritellä pelistä haluamansa hinnan, mutta Microsoft määrittelee sen lopullisen jälleenmyyntihinnan, tulot jakautuvat 70/30 (70% kehittäjälle)
- seuraavat indienimet ovat jo ilmoittautuneet mukaan: Chris Hecker, The Behemothin John Baez, Paul Wedgewood Splash Damagelta, Other Oceanin Mike Mika, Team 17:n Debbie Bestwick, The Odd Gentlemenin Matt Korab, Ripstonen Phil Gaskel ja Dlala Studios
- pelien päivityksistä ei peritä kehittäjiltä maksua
Keskustelut (1 viestiä)
20.08.2013 klo 13.49 3
En tiennytkään, että ominaisuus on tarttunut luoviin ihmisiin kun ovat joutuneet uransa käyttämään Windowsia kyseisessä firmassa. Oma luotto omaan näkemykseen on kivenkovalla pohjalla.
Parempi toki tietenkin näin (kuluttajan ja pelintekijän kannalta), mutta ei tämä kyllä ole omiaan luottamusta herättämään tuotteita kohtaan.