Puoli tuntia Thief-asiaa
Vielä päästään E3-tunnelmiin. Tällä kertaa vuorossa on Thief, joka ennen Thief 4:nä tunnettiin. Eidos Montrealin puolen tunnin videossa nähdään kymmenisen minuuttia pelikuvaa kaupungin varjoista ja haastatellaan tekijää. Peli on tulossa ensi vuonna Xbox Onelle, PS4:lle ja PC:lle.
Keskustelut (20 viestiä)
Rekisteröitynyt 01.06.2007
18.06.2013 klo 15.44 5
Rekisteröitynyt 22.03.2012
18.06.2013 klo 15.58
ei 3rd person näkymää, no höh.
nähtäväksi jää kuinka lineaarinenkin tuo sitten on.
& no Stephen Russel on iso miinus.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
18.06.2013 klo 16.22 2
Rekisteröitynyt 20.11.2012
18.06.2013 klo 17.47
Siitä vaan puuttu se "jokin".
Rekisteröitynyt 17.03.2009
18.06.2013 klo 18.18 1
http://www.youtube.com/watch?v=wN0jj0QSGpU&t=55s
"Sound is really important in stealth"
Pari minuuttia myöhemmin Garret juoksentelee ja pomppii 20 metrin päässä vartijoista.
Rekisteröitynyt 21.12.2010
18.06.2013 klo 20.30
En ole Thieffejä pelannut, mutta esim. Thief 2 näytti Youtube-videon perusteella mielenkiintoisemmalta.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
18.06.2013 klo 21.09 1
Näyttipäs harvinaisen tylsältä ja monia huonoja ratkaisuja pelattavuudessa. Turhia tappoanimaatioita mitä on muutenkin liikaa nykypeleissä, sekä esim. häiritsevät efektit joita näyttää olevan näkyvissä koko ajan.
En ole Thieffejä pelannut, mutta esim. Thief 2 näytti Youtube-videon perusteella mielenkiintoisemmalta.
Vanhat Thiefit ovat ihan tajutoman rumia nykymittapuulla, mutta niiden tunnelmaa on vaikea minkään muun pelin peitota. Ja minun Garrett ei koskaan ollut murhaaja. Thieffeissä ei yleensä saanut tappaa ihmisiä jos pelasi Hardilla tai Expertillä.
Miinusta myös alkuperäisen ääninäyttelijän puuttumisesta. Devaajat selittäneet jotain sontaa siitä, että haluavat nauhoittaa liikkeen ja äänen yhtäaikaa, johon ei Stephen Russell sitten kai kyennyt? Mitähän lisäarvoa sekin peliin tuo? Ainakaan ylläolevasta videosta en huomannut mitään eroa.
EDIT: Periaatteessahan tämä peli on reboot Thief-pelisarjalle, enkä tiedä kuinka paljon devaajia tai julkaisijaa kiinnostaa vanhat fanit. Aikaisempien pelien tapahtumia ei kaiketi nollata, mutta tuskin niitä mitenkään muistellaankaan, tai että ne olisivat jotenkin oleellisia tässä uusimmassa pelissä. Mutenhan tämä voisi ihan yhtä hyvin olla Thief 4.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
18.06.2013 klo 23.38 2
Ihteä alkaa kyl nii häiritteen nää keinotekoiset "supermanvision" efektit joita nykyää kylvetää peleihin. Nämä joilla näytetään pelaajalle minkä objektin kans ympäristössä voi toimia. Eihän näiden mitään point and click pelejä pitäs olla missä klikkaillaan joka kohtaa, mut nää on jotenki nii köykäsesti selitettyjä in-game loressa ja erittäin keinotekoisen tuntusia, että syövät ainakin omalta osalta immersiota ihan hirveänä. Hyvänä esimerkkinä Assassin's Creed. Onko kaikista pakko tehä jotain predatoreita joilla on neljä eri näköä, oli sit kyseessä mikä tahansa alternative universe systeemi.
Muutenkait tuo vaikutti ihan ok.
19.06.2013 klo 00.44 1
19.06.2013 klo 01.26 1
Rekisteröitynyt 22.03.2012
19.06.2013 klo 09.57
ei se mitään lisäarvoa tuokaan, se nyt vain on tapana kussa hommat tuolleen nykypäivänä, ala infamous, hitman5, mgs5, sc6.
vaikka hitmanissa nyt tulivatkin järkeensä lopulta, hirveän ruinaamisen jälkeen.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
19.06.2013 klo 10.49
"Miinusta myös alkuperäisen ääninäyttelijän puuttumisesta. Devaajat selittäneet jotain sontaa siitä, että haluavat nauhoittaa liikkeen ja äänen yhtäaikaa, johon ei Stephen Russell sitten kai kyennyt? Mitähän lisäarvoa sekin peliin tuo? Ainakaan ylläolevasta videosta en huomannut mitään eroa"
ei se mitään lisäarvoa tuokaan, se nyt vain on tapana kussa hommat tuolleen nykypäivänä, ala infamous, hitman5, mgs5, sc6.
vaikka hitmanissa nyt tulivatkin järkeensä lopulta, hirveän ruinaamisen jälkeen.
Mitä Infamouksessa tapahtui? Splinter Celleissä varmaan Ironside tajusi, millaiseksi rahastuspaskaksi sarja oli mennyt, eikä enää jaksanut, parempaakin duunia varmasti oli tarjolla.
MGSV tosin, en tajua, miksi jengillä niin kova fanitus Hayteria kohtaan. Sutherland kuulostaa oikeasti paremmalta Snakelta. Sanoisin jopa, että miehen näyttely vastaa hieman enemmän Hayterin parempia suorituksia MGS:ssa, kuin miehen koheltava mongerrus Peace Walkerissa ja 4:ssa pahimmillaan.
Thi4ffissa taas ääninäyttelijä on edellistä huonompi. Tosin itse jaksa siitä suuttua, kun sarja kuoli jo kolmosessa ja tämä nyt näyttää puhtaalta ruumiinhäpäisyltä.
Vertauskohtana huonoihin ääninäyttelijä-vaihdoksiin mainitsen sen muukalais-profeetan Halo kolmosen ja kakkosen välillä. Huonoin veto koskaan.
19.06.2013 klo 16.16
Emme saa odottaa liikoja, nykyään pelit vain tuollaisia ja sitä paitsi kyllä pelit ovat kehittyneet hurjasti. Ei ole enää nykyään helppoa tehdä pelejä vaikka ideoita olisikin loputtomasti. Nykyään pelin grafiikka pitää olla huippua tai muuten se lytätään heti. Juonen pitää olla hyvä tai se lytätään heti, pelin pitää olla laaja tai muuten... Ja kun siitä tulee laaja niin valitetaan että se on liian laaja.
Noh tälläisiä me ihmiset sitten nykyään olemme, pessimistisiä valittajia. Mikään ei kelpaa ja kaikki on muiden vika. Vaatia saa mutta itse ei muuta tehdä kuin vaadita ja valiteta. Okei minustakin nuo supermän taidot saisi heittää hevon..tuuleen. Mutta toivonkin että pelissä on vaikkapa expert-taso jolla moiset turhakkeet on poistettu.
Me "vanhemmat" ja "ammattimaisetpelaajat" olemme monesti niitä valittajia mutta pitää muistaa ettemme ole kuin pieni ääni meressä ja suurinosa pelaajista koostuu niistä jotka vain pelaavat ja unohtavat koko pelin sen jälkeen. Jotenka pelin täytyy siis olla suurimmalle osalle pelattava eikä vain meille "niin täydellisille ihmisille" (huomatkaa sarkastisuus) Jos peli olisi vaikea niin sitten sen lyttää se suurinosa ja me saamme laukeamisia siitä ja myös pelistä mutta kun pelin pitää myydä.
Joten muistakaa nyt, pelissä tuskin on pakko käyttää niitä supermän apuja ja jos jokin kohde vilkkuu että "ammu tuohon" niin.. Se pitää niellä. Elämässä nyt on kuitenkin isompia juttuja ja emme kuole tuohon. Jos on varaa vaatia ja varaa valittaa niin minusta pitäisi olla sitten varaa itse alkaa tehdä sitä Thief 4sta. Toki jos he nyt raiskaavat pelin ihan täysin niin olisin samaa mieltä mutta tuo näytti ihan kelvolta.
Ei saa vaatia liikaa. Koska me vain maksamme sen yhden pelin verran. Olkaapa joskus optimistisia, elämäkin hymyilee paremmin kun kaikki ei ole niin negatiivistä ja en nyt väittänyt että kaikki teistä niin teki, ei en. Vaan.. Antakaa olla ja ostakaa se hiton peli ja pelatkaa se läpi ja tyytykää siihen.
19.06.2013 klo 16.52
Silti uskon että se hakkaa mennen tullen esim Assaasassasassing creedit. Eikö? Eli vaikka Thief 4 olisi "thieffiksi" huono niin peliksi se todennäköisesti on silti huippu kun otetaan huomioon nykypelit. Ja jos joku on nyt sitä mieltä että "buu ei saa pilata Thieffin mainetta ja olisi parempi ettei tätä julkaista" niin sanon kyllä sinulle että buu itsellesi. Kuvitteleppa että arvostat 1 & 2sta paljon. Okei, haluaisit että kaikki kuulisi niistä peleistä. No, onko parempaa keinoa kuin herättää se peli henkiin ja jotkin nykymassasta innostuu ja sen uusimman takia etsii vanhemmat.
No jos silti ei niin se on sinun mielipiteesi ja muista että se on vain pisara meressä kuten olen minäkin JA todennäköisesti joku suuttuu tai nuivailee minulle. Koska nykymaailmahan on vapaa ja sana on vapaa mutta jos olet erimieltä massan kanssa niin sinut lytätään. GG. Silti unohdamme että me ketkä kiljumme foorumeilla niin olemme silti vähimmistö emmekä enemmistö Thieffin pelaajista.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.06.2013 klo 16.52 2
Kyllähän tämä raiskaus enemmän kirpaisee kuin mikään muu remake. The Dark Project, The Metal Age ja Deadly Shadows muodostavat minulle henkilökohtaisesti kaikista täydellisimmän trilogian, mitä tietokonepeleistä löytyy, viimeisen osan konsolirajoittuneisuudesta huolimatta. Tunnelma, kenttäsuunnittelu, pelattavuus, visuaalinen tyyli, äänimaailma, pelimaailma ainutlaatuisine ryhmittymineen... Siinä on jotain sellaista näkemyksellisyyttä ja luovuutta, mitä tästä uudesta viritelmästä ei löydy pisaraakaan. 90-luvun lopulla tuli mietittyä, että kun nyt voidaan tehdä jo näin hyviä pelejä, niin tuskin maltan odottaa, millaisia pelejä nähdään kymmenen vuoden päästä! No, ei voi muuta sanoa kuin että olin ihan helvetin tyhmä. Toivottavasti lopullinen "peli" ei koskaan näe päivänvaloa.
19.06.2013 klo 17.08
Eniweis ON totta että JOS emme vaatisi mitään niin se peli olisi todella paska ja me vain tyytyisimme ostamaan sen ja meitä rahastettaisiin.
Fakta: yhtäkään peliä ei silti tehdä muun kuin rahan takia. Ja jos tehdään niin se ei tule olemaan tätä luokkaa.
Kuitenkin, mitä olen katsonut niin kaikki valittavat samoista asioista: Supermies taidot, hidastukset/momentcam, alkuperäis ääninäyttelijän puuttumista ja mitäs vielä? Aika pikkujuttuja. Supermiestaitoja EI ole tuskin pakko käyttää, emme tiedä saako ne pois päältä, emme tiedä saako hidastukset/momentcamin pois päältä ja minusta uusi ääninäyttelijä ei nyt hei niin surkea ole. Comoon, ette anna mahdollisuuksia kuin jonkun 30minuutin edestä.
Melkein sama kuin arvioisitte autoa mutta ette ajaisi sitä. Koettakaa ajatella että mitä positiivista siitä löytyy? Minusta grafiikka on aivan jees ainakin, eikö?`
Nykypelin tekeminen ei ole enää 40x40x200 huone jossa yksi pöytä ja vähän eri tekstuuria, ei. Nykyään huoneet ovat aikalailla sisustettuja mm. Eli mitä enemmän lisättävää niin sen hiton enemmän koodaamista ja se vie aikansa, ei se enää riitä että resoluutiota nostetaan. Ei, enkä usko että niin luulit minunkaan ajattelevan. Enkä minä sinun Raat0.
Jos olet joskus rakennellut kenttiä esim juurikin thiefissä, dromEdillä ja siitä joskus päässyt jatkamaan vaikkapa Hammerilla niin tiedät jo vähän mistä puhun, toki jos nyt vertaa dromediä ja hammeria niin hammerilla tekee kyllä 1000x nopeammin tottakai mutta teeppä sillä yksi kokonainen täyteen tungettu kenttä. Ei se nyt ihan niin simppeliä ole.
Sen myönnän että kenttäsuunnittelu ja juonet ovat kärsineet aivan älyttömästi nykyään monissa peleissä. Äänimaailma on jossain määrin parantunut mutta ei kyllä kaikessa. Esim Thief ykkösen äänimaailmaa ja tunnelmaa ei voita vieläkään mikään peli.
Tulevaisuudessa pelit tulevat olemaan edelleen KAIKKI rahastusta silti, toisiin onneksi nähdään vaivaa enemmän kuin toisiin. Kertoihan WarZ sen ja taas vastapainoksi DayZ. No omatunto taisi tulla ekaan mukaan kun taas ehkä ahneus toiseen. Rahan takia kaikkea tehdään eikä minkään muun.
19.06.2013 klo 17.19
Johon tahdon sanoa.
1. Hienoa että osaat kehua kyseistä modia. Et ole siis täysin negatiivinen ihminen.
2. No teitkös sitten sen itse? Et joten et näin ollen ole tehnyt mitään sen eteen muuta kuin valittanut vai oletko?
No en tahdo solvata sinua. Fakta ei ollut se. Se on muuten kumma juttu että ihmiset alkavat aina arvostella muita ja riitelemään muiden kanssa, nytkin sinä ja minä emme tule tuskin koskaan edes näkemään toisiamme mutta loukkaamme silti? Oli miten oli, me tahdotaan hyvä peli eikä paskaa ja vihamiehiä tuntemattomista.
NOH mutta mikä sitten avuksi tilateeseen että tahdomme alkuperäistä meininkiä jota myös minäkin tahdon mutta tyydyn nykyiseen tilaan. Mikä avuksi?
Oikeasti, kuvittelemmeko että jos nyt vain valitamme tarpeeksi niin sitten ne hokkuspokkus päättää että "hei, me ollaan se niille velkaa" ja vaikka päättää niin pystyykö ne tekemään sellaisen pelin sitten? No ei. Ei ole peliä joka tyydyttäisi kaikkia JA vaikka peli tehtäisiin sanotaanko vaikka pelkkien Thief 1 & 2 fanien pohjalta niin silti siitä ei ikinä saataisi sellaista että se kelpaisi niille faneille. EI, meitä on liikaa nykyään. Pelaajia on niin helvetisti ettei se onnistu. Kaikkia ei voi miellyttää.
Joten jos laskemme yhteen ne tyytymättömät ihmiset niin uskompa silti että he kuvittelevat olevansa suurikin yhteisö. Kyllä jos se Thief floppaa niin siitä puhutaan sitte muuallakin kuin foorumeilla :)
Joten se jää nähtäväksi.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.06.2013 klo 17.51
Kuitenkin, mitä olen katsonut niin kaikki valittavat samoista asioista: Supermies taidot, hidastukset/momentcam, alkuperäis ääninäyttelijän puuttumista ja mitäs vielä? Aika pikkujuttuja.
Putkimaiset kentät, varjojen puuttuminen, aivokuollut tekoäly, elokuvamaiset toimintakohtaukset, tappamisen palkitseminen kokemuspisteillä... Voisihan noita listata, mutta tulee vain paha mieli. Ennemminkin voisi kysyä, että mitä hyvää tai "thiefmäistä" noissa nähdyissä videoissa on? Kuitenkin ne Thiefin keskeiset elementit on näemmä aika hyvin onnistuttu hävittämään sekä pelattavuudesta että loresta. Vielä kun hävittäisivät ne pelin nimestä, mutta sitä ei valitettavasti taida tapahtua.
NOH mutta mikä sitten avuksi tilateeseen että tahdomme alkuperäistä meininkiä jota myös minäkin tahdon mutta tyydyn nykyiseen tilaan. Mikä avuksi?
Löytyyhän noita fanien tekemiä tehtäviä kasapäin. Tuossa joukossa on aivan loistavia tehtäviä, joissa on juuri sitä alkuperäistä meininkiä. En minä edes halua Thiefille jatko-osaa. Deadly Shadows päätti homman tyylikkäästi ja tyhjentävästi, ja tarina on käyty loppuun.
Deadly Shadows muuten oli tekniset rajoitukset huomioiden ihan hyvä jatko-osa, joka säilytti sarjan parhaat puolet, vaikka ei toki kahden ekan tasolle yltänytkään, pääosin heikomman kenttäsuunnittelunsa vuoksi. On se kumma, miten viat ja puutteet on helpompi antaa anteeksi, kun pelin perusasiat ovat pääpiirteissään kunnossa. Samantasoinen peli kelpaisi kyllä, Thief-nimellä tai ilman.
19.06.2013 klo 20.33
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.06.2013 klo 20.46
This section was essentially on rails, and sneaking wasn’t even a factor. I dashed over burning bridges, stumbled across collapsing rooftops, and watched entire sections of mansion crumble into the tar-black waters below in sloooooow mooootion. Trial-and-error came fast and furious, with various sections nearly requiring death and a subsequent restart before making sense.
There was also a fair amount of third-person during this section. I didn’t hate it or anything, but any sort of climbing basically was Assassin’s Creed – right down to little animation details like the way Garrett swung his leg to build momentum before bigger leaps. Far more egregious, meanwhile, was an insta-death QTE involving a loose chunk of wall and a quick button-mash to give Garrett’s grappling line a life-saving toss. I mean, really? In Thief? Why? Why at all?