Bannatut Xbox One -pelaajat eivät menetäkään pelejään
Microsoftin Xbox One -lausunnoista on jo kohta kuukauden ajan tullut tunne siitä, että vasen käsi ei tiedä, mitä oikea tekee. Aina, kun jokin lausunto uutisoidaan, jo parin päivän päästä se kumotaan tai ainakin sen kulmia pyöristellään ja pehmennellään.
Viikonlopun aikana kuhistiin siitä, kun Xbox-tuki oli Twitterissään todennut Xbox Onella bannattujen pelitilien menettävän myös käyttöoikeudet aktivoituihin peleihin. Joystiq kumoaa tämän tiedon nyt Larry "Major Nelson" Hrybin suulla.
"Ehdottomasti ei. Ostamiisi peleihin pääset aina", kertoi majuri yksikantaisesti.
Häneltä kysyttiin myös, mitä tulevaisuudessa sitten tapahtuu, kun Microsoftin palvelimet suljetaan.
"Hankin tuohon kunnon vastauksen, en vain tiedä sitä vielä", vastasi herra Hryb.
Keskustelut (71 viestiä)
17.06.2013 klo 11.31 6
17.06.2013 klo 11.45 33
PS4 ei mullistanut pelaamista, eikä myöskään tee mitään ihmeellistä. Mikkisofta tekee lausunnoillaan Sonysta sankarin ja Sonyn pojat hymyssä suin trollaa mikkistä 100-nolla.
PS4 on ennakkovarattu sen takia koska tiedän tasan tarkkaan mitä saan.
17.06.2013 klo 11.46 6
17.06.2013 klo 12.05 10
Aika epätoivoiselta näyttää Microstin yritykset kun yrittävät aivopestä porukkaa.
17.06.2013 klo 12.16 11
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nK
Aika epätoivoiselta näyttää Microstin yritykset kun yrittävät aivopestä porukkaa.
Onhan nuo hyvin onnistunutkin, täälläkin tulee vielä kommentteja jotka sen todistavat.. säälittää tällaiset ihmiset.
17.06.2013 klo 13.05 3
17.06.2013 klo 13.06
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nK
Aika epätoivoiselta näyttää Microstin yritykset kun yrittävät aivopestä porukkaa.
Onhan nuo hyvin onnistunutkin, täälläkin tulee vielä kommentteja jotka sen todistavat.. säälittää tällaiset ihmiset.
Welcome to v2.fi at nowdays...
17.06.2013 klo 13.09 6
17.06.2013 klo 13.22 3
17.06.2013 klo 13.42 9
Cloud gamingissa on pelien tulevaisuus. Tämän on Microsoft tajunnut jo tässä vaiheessa.
17.06.2013 klo 13.55 1
Cloud gamingissa on pelien tulevaisuus. Tämän on Microsoft tajunnut jo tässä vaiheessa.
Eiköhän 1-2vuotta riitä.
Nykyisin kehitys on nopeampaa kuin vanhan ajan "10vuoden päästä".
17.06.2013 klo 14.48 6
Aivan järkyttävää PR- keilausta!!!! Onko Xbonen kanssa tullut noin kiire, että edes oma porukka ei tiedä konsolin ominaisuuksia. DRM ja pilvipalvelussa on myös hyviä puolia, mutta jos firma itse laukoo aivopieruja kokoajan eikä osaa antaa yksinkertaista ja johdonmukaista vastausta mihinkään, niin ei koko konsolia viitsi edes ennakkovarata, koska ei voi tietää mitä se tarjoaa.
PS4 ei mullistanut pelaamista, eikä myöskään tee mitään ihmeellistä. Mikkisofta tekee lausunnoillaan Sonysta sankarin ja Sonyn pojat hymyssä suin trollaa mikkistä 100-nolla.
PS4 on ennakkovarattu sen takia koska tiedän tasan tarkkaan mitä saan.
Vielä on hyvää aikaa perua mokoman romun osto :)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.06.2013 klo 15.29 7
Häneltä kysyttiin myös, mitä tulevaisuudessa sitten tapahtuu, kun Microsoftin palvelimet suljetaan.
"Hankin tuohon kunnon vastauksen, en vain tiedä sitä vielä", vastasi herra Hryb.
Tuntuu vähän siltä, ettei MS ole oikein ajatellut loppuun asti tätä heidän uutta hienoa systeemiään.
Ja hyvä ettei bannit vie käyttäjältä pelejä. Se olisi ollut täysin järjetöntä touhua.
17.06.2013 klo 15.36 2
Aivan järkyttävää PR- keilausta!!!! Onko Xbonen kanssa tullut noin kiire, että edes oma porukka ei tiedä konsolin ominaisuuksia. DRM ja pilvipalvelussa on myös hyviä puolia, mutta jos firma itse laukoo aivopieruja kokoajan eikä osaa antaa yksinkertaista ja johdonmukaista vastausta mihinkään, niin ei koko konsolia viitsi edes ennakkovarata, koska ei voi tietää mitä se tarjoaa.
PS4 ei mullistanut pelaamista, eikä myöskään tee mitään ihmeellistä. Mikkisofta tekee lausunnoillaan Sonysta sankarin ja Sonyn pojat hymyssä suin trollaa mikkistä 100-nolla.
PS4 on ennakkovarattu sen takia koska tiedän tasan tarkkaan mitä saan.
Kunnes sony päivittää jonkun ominaisuuden pois.
17.06.2013 klo 15.39 5
17.06.2013 klo 15.52 1
Rekisteröitynyt 17.01.2012
17.06.2013 klo 16.07 5
Aivan järkyttävää PR- keilausta!!!! Onko Xbonen kanssa tullut noin kiire, että edes oma porukka ei tiedä konsolin ominaisuuksia. DRM ja pilvipalvelussa on myös hyviä puolia, mutta jos firma itse laukoo aivopieruja kokoajan eikä osaa antaa yksinkertaista ja johdonmukaista vastausta mihinkään, niin ei koko konsolia viitsi edes ennakkovarata, koska ei voi tietää mitä se tarjoaa.
PS4 ei mullistanut pelaamista, eikä myöskään tee mitään ihmeellistä. Mikkisofta tekee lausunnoillaan Sonysta sankarin ja Sonyn pojat hymyssä suin trollaa mikkistä 100-nolla.
PS4 on ennakkovarattu sen takia koska tiedän tasan tarkkaan mitä saan.
Kunnes sony päivittää jonkun ominaisuuden pois.
Mun puolesta Microsoft saisi päivittää vähintään puolet ominaisuuksistaan pois, että siitä tulisi millään lailla kelvollinen. :D
17.06.2013 klo 16.10 1
Cloud gamingissa on pelien tulevaisuus. Tämän on Microsoft tajunnut jo tässä vaiheessa.
Eiköhän 1-2vuotta riitä.
Nykyisin kehitys on nopeampaa kuin vanhan ajan "10vuoden päästä".
Tulevaisuus valituille. 1-2 ei vaikuta mitenkään maailman köyhemmän osan nettivalmiuteen ja niistäkin keillä on valmius monet eivät ole valmiita muuttamaan omaisuuttaan virtuaaliseksi.
17.06.2013 klo 16.50 3
17.06.2013 klo 17.28 3
Cloud gamingissa on pelien tulevaisuus. Tämän on Microsoft tajunnut jo tässä vaiheessa.
Eiköhän 1-2vuotta riitä.
Nykyisin kehitys on nopeampaa kuin vanhan ajan "10vuoden päästä".
17.06.2013 klo 17.35
Cloud gamingissa on pelien tulevaisuus. Tämän on Microsoft tajunnut jo tässä vaiheessa.
Eiköhän 1-2vuotta riitä.
Nykyisin kehitys on nopeampaa kuin vanhan ajan "10vuoden päästä".
Cloud gamingin idea ei taida olla sinulle ihan tuttu eli tähän on ihan turha vastata.
Nähdään täällä: http://www.videogamesintelligence.com/cloud-gaming-europe .. Eiku.. eihän tuonne ole Sonya edes kutsuttukaan eikä ole näköjään USAn omaankaan.
17.06.2013 klo 17.41 1
PS4 ei mullistanut pelaamista, eikä myöskään tee mitään ihmeellistä. Mikkisofta tekee lausunnoillaan Sonysta sankarin ja Sonyn pojat hymyssä suin trollaa mikkistä 100-nolla.
Itse en edes odota konsolin mullistavan pelaamista, vaan sille tulevien pelien. Ainoa asia jota odotin uusilta konsoleilta oli tehokkaampaa rautaa. Se jo antaa pelintekijöille paljon uusia mahdollisuuksia ja paremmat grafiikat, aidommat fysiikat ja näiden tarjoamat todentuntuisemmat pelikokemukset ovat suurta plussaa.
17.06.2013 klo 18.00 4
Voiko MS tämän parempaa ilmaista mainosta saada? Samalla saa ilmaista markkinatutkimusta ja julkisuutta. Mitä enemmän kansa kohisee sitä suurempi julkisuus. Playstation kohina vaimeni muutamassa päivässä, mutta boxista puhetta riittää.
Jep, kyllä minäkin haluaisin konsolilleni täydellisen negatiivisen vastaanoton, ja koko peliyhteisön torjunnan. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta ja silleen.
17.06.2013 klo 18.03
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.06.2013 klo 18.05 3
17.06.2013 klo 19.18 3
En ymmrrä joidenkin heppujen pilvihehkutusta. Pilvi on jossain tapauksissa kätevä, mutta ei pelaamisessa. On aina parempi että peli pyörii omalla raudalla kuin pilven kautta. Pilven kautta peliä pyörittäessä yhteyden serveriin täytyy olla täydellinen ja vakaa, sillä pienetkin notkahdukset yhteydessä aiheuttaa ongelmia peliin. Jos oman verkon ja serverin välillä on sijainnin vuoksi tai muusta syystä kova lagi, niin pelaaminen on yhtä tuskaa vaikka nettiyhteys olisi 100mb.
Sinulle pilvipelaaminen kaikesta päätelleen tarkoittaa, että koko peli pyörii pilvessä ja se striimataan pelaajan telkkariin, mutta se voi olla paljon muutakin. Esim. shakkipelin käyttöliittymä voi pyöriä omalla konsolilla, mutta siirrot lasketaan pilvipalvelinfarmissa pyörivällä tekoälyllä jos jonkinlaisia shakkitietokantoja hyödyntäen. Siinä muutaman sadan millisekunnin lägi ei haittaa vähimmässäkään määrin. Myöskään yhteyden nopeus ei näyttele juurikaan minkäänlaista roolia.
17.06.2013 klo 19.26
Voiko MS tämän parempaa ilmaista mainosta saada? Samalla saa ilmaista markkinatutkimusta ja julkisuutta. Mitä enemmän kansa kohisee sitä suurempi julkisuus. Playstation kohina vaimeni muutamassa päivässä, mutta boxista puhetta riittää.
Jep, kyllä minäkin haluaisin konsolilleni täydellisen negatiivisen vastaanoton, ja koko peliyhteisön torjunnan. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta ja silleen.
17.06.2013 klo 19.27 1
Onhan kokonaisia konsoleitakin bannarru verkkopalvelusta niin microsoftin kuin sonynkin toimesta.
Ja tähän asti konsoleiden bannaaminen on ainoastaan tuonut porttikiellon konsoleiden nettiominaisuuksiin. Pelien pelaaminen offlinessa on voinut jatkua ongelmitta.
En oikein käsitä mitä Microsoft oikein edes ajattelee Xbox Onen kanssa. Tähän mennessä suurin osa konsolin ominaisuuksista on ollut ainoastaan negatiivisia. Melkein vaikuttaa siltä kuin Microsoft yrittäisi tahallaan k*sta tän homman.
17.06.2013 klo 19.31 1
Tykkäyksiä: 50 000
Kommentteja: 3000
Trollipoikien ininää ja copypaste-sontaa: muutama sata
17.06.2013 klo 19.34
Cloud gamingissa on pelien tulevaisuus. Tämän on Microsoft tajunnut jo tässä vaiheessa.
17.06.2013 klo 19.37 3
Vähän eri asia. Mielummin ostan uuden konsolin kuin uusisin koko 2k-3k€ pelikokoelman.
Eikö olisi viisaampaa ja halvempaa olla perseilemättä? Toisekseen, läheskään kaikki bannit eivät ole ikuisia. Jolleivät varoitukset ja väliaikaiset bännit tepsi, eikä ole älyä ymmärtää omaa parastaan, silloin on ihan oikein, että sellaiset blokataan kokonaan.
17.06.2013 klo 19.59 5
Jos tuollaiset "pikkujutut" eivät vaikuta pelilaitteen menestykseen, niin tuskinpa mökkilaiturin nokassa pelaavien netittömien ressukoiden ininällä on minkäänlaista merkitystä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.06.2013 klo 20.01 2
Sinulle pilvipelaaminen kaikesta päätelleen tarkoittaa, että koko peli pyörii pilvessä ja se striimataan pelaajan telkkariin, mutta se voi olla paljon muutakin. Esim. shakkipelin käyttöliittymä voi pyöriä omalla konsolilla, mutta siirrot lasketaan pilvipalvelinfarmissa pyörivällä tekoälyllä jos jonkinlaisia shakkitietokantoja hyödyntäen. Siinä muutaman sadan millisekunnin lägi ei haittaa vähimmässäkään määrin. Myöskään yhteyden nopeus ei näyttele juurikaan minkäänlaista roolia.
Toki pilveä voidaan käyttää monella eri tapaa. Tosin en näe mihin tarvitaan pilveä esim. shakkipelissä. Itse konsolissa riittää tehoja enemmän kuin tarpeeksi laskutoimituksiin ja tietokannat voi sisällyttää itse peliin. En keksi mitä uutta ja erikoista hyötyä pilvi voisi tuoda peleihin.
Voiko MS tämän parempaa ilmaista mainosta saada? Samalla saa ilmaista markkinatutkimusta ja julkisuutta. Mitä enemmän kansa kohisee sitä suurempi julkisuus. Playstation kohina vaimeni muutamassa päivässä, mutta boxista puhetta riittää.
Jep, kyllä minäkin haluaisin konsolilleni täydellisen negatiivisen vastaanoton, ja koko peliyhteisön torjunnan. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta ja silleen.
Saiko Sony sinusta huikeaa kaupallista menestystä PSN blackoutin takia? Silloinhan pelisaitit oli täynnä Sony uutisia monta kuukautta ja asiaa koskevat uutiset keräsi täälläkin järjettömän määrän lukukertoja ja kommentteja.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.06.2013 klo 20.17 1
PS3 myi kymmeniä miljoonia yli vuoden myöhästymisestä, sikamaisesta hinnasta, huonoista julkaisupeleistä, surkeasta ja värinättömästä sixaxis-ohjaimesta, kehnosta liiketunnistuksesta, peliyhteensopivuuden totaalisesta kusemisesta ja siitä luopumsesta, ominaisuuksien karsimisesta, rikotutuista lupauksista (mm. kaikkien pelien piti olla 1080p/120Hz, kahdella monitorilla, laitteen piti toimia myös reitittimenä ja joka kodin supertietokoneena), GT5-ikuisuusprojektista, HD-resoluutioon kykenemättämästä GTA4:stä, Linuxin (vaikkakin hitaan ja huonon sellaisen) hylkäämisestä ja koko PSN:n viikkokausiksi sulkemiseen johtaneista tietoturvamöhläyksistä huolimatta.
Jos tuollaiset "pikkujutut" eivät vaikuta pelilaitteen menestykseen, niin tuskinpa mökkilaiturin nokassa pelaavien netittömien ressukoiden ininällä on minkäänlaista merkitystä.
Kyllä ne vaikuttaa konsolin menestykseen. Ilman noita negatiivisia seikkoja PS3 olisi myynyt merkittävästi enemmän. PS3:n alun menestys oli hidasta, mutta Sony sai kovalla panostuksella PS3:n ulos suosta. Lisäksi lähtökohdat PS3:lla ja Xbox Onella on vähän erilaiset. Nettipakko rajaa oikeasti potentiaalisia asiakkaita pois ja Kinect ja NSA vakoilukohu saa paattuneimmat casual-pelaajatkin jättämään laitteen kauppaan. Ei Xbox Onesta luultavasti floppia tule MS:n panostuksella, mutta menestys ei välttämättä ole huimaa.
17.06.2013 klo 20.29 1
PS3 myi kymmeniä miljoonia yli vuoden myöhästymisestä, sikamaisesta hinnasta, huonoista julkaisupeleistä, surkeasta ja värinättömästä sixaxis-ohjaimesta, kehnosta liiketunnistuksesta, peliyhteensopivuuden totaalisesta kusemisesta ja siitä luopumsesta, ominaisuuksien karsimisesta, rikotutuista lupauksista (mm. kaikkien pelien piti olla 1080p/120Hz, kahdella monitorilla, laitteen piti toimia myös reitittimenä ja joka kodin supertietokoneena), GT5-ikuisuusprojektista, HD-resoluutioon kykenemättämästä GTA4:stä, Linuxin (vaikkakin hitaan ja huonon sellaisen) hylkäämisestä ja koko PSN:n viikkokausiksi sulkemiseen johtaneista tietoturvamöhläyksistä huolimatta.
Jos tuollaiset "pikkujutut" eivät vaikuta pelilaitteen menestykseen, niin tuskinpa mökkilaiturin nokassa pelaavien netittömien ressukoiden ininällä on minkäänlaista merkitystä.
Unohtamatta Sonyn surullista PlayTV -floppia, joka ei toiminut edes kaapeliverkoissa.
17.06.2013 klo 20.45 2
Kyllä ne vaikuttaa konsolin menestykseen. Ilman noita negatiivisia seikkoja PS3 olisi myynyt merkittävästi enemmän.
Ja tämä lausunto perustuu... aivan niin... omiin arvailuihisi ja visioihisi.
17.06.2013 klo 20.49
Sinulle pilvipelaaminen kaikesta päätelleen tarkoittaa, että koko peli pyörii pilvessä ja se striimataan pelaajan telkkariin, mutta se voi olla paljon muutakin. Esim. shakkipelin käyttöliittymä voi pyöriä omalla konsolilla, mutta siirrot lasketaan pilvipalvelinfarmissa pyörivällä tekoälyllä jos jonkinlaisia shakkitietokantoja hyödyntäen. Siinä muutaman sadan millisekunnin lägi ei haittaa vähimmässäkään määrin. Myöskään yhteyden nopeus ei näyttele juurikaan minkäänlaista roolia.
Toki pilveä voidaan käyttää monella eri tapaa. Tosin en näe mihin tarvitaan pilveä esim. shakkipelissä. Itse konsolissa riittää tehoja enemmän kuin tarpeeksi laskutoimituksiin ja tietokannat voi sisällyttää itse peliin. En keksi mitä uutta ja erikoista hyötyä pilvi voisi tuoda peleihin.
Voiko MS tämän parempaa ilmaista mainosta saada? Samalla saa ilmaista markkinatutkimusta ja julkisuutta. Mitä enemmän kansa kohisee sitä suurempi julkisuus. Playstation kohina vaimeni muutamassa päivässä, mutta boxista puhetta riittää.
Jep, kyllä minäkin haluaisin konsolilleni täydellisen negatiivisen vastaanoton, ja koko peliyhteisön torjunnan. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta ja silleen.
Saiko Sony sinusta huikeaa kaupallista menestystä PSN blackoutin takia? Silloinhan pelisaitit oli täynnä Sony uutisia monta kuukautta ja asiaa koskevat uutiset keräsi täälläkin järjettömän määrän lukukertoja ja kommentteja.
17.06.2013 klo 20.54 1
Oletkohan täysin ymmärtänyt julkisuusasian? Ihan sama onko julkisuus positiivista vai negatiivista, pääasia että puhutaan. Että ihanko koko peliyhteisö on Onea vastaan? Jos tälläisilla palstoilla muutama jonne kommentoi negatiiviseen sävyyn, niin se ei edusta koko peliyhteisöä. Tätäkin ketjua on luettu yli 3000 kertaa, ja kommentoitu 25 kertaa. Mahtaakohan Onea olla yhtään ennakkotilattuna kun koko peliyhteisö on sitä vastaan?
Mene IHAN MINNE TAHANSA netin kolkkaan, joka paikassa Xbox Onea dissataan. Olen nähnyt jopa pornosivujen kommenteissakin (jostain syystä) Xbox One -keskusteluja, eikä siellä KUKAAN ollut Onen puolella.
Tällä aikakaudella kun sosiaalisen median käyttö on huipussaan, tuo "kaikki julkisuus on hyvää" ei vain päde enää. Ihmisiä informoidaan asioista, ihmiset puhuvat asioiden puolesta ja heitä kuunnellaan. En olisi yhtään yllättynyt, jos Microsoft poistaisi ennen Onen julkaisua nuo konsolit seikat, joista on noussut kohu. Tai vaihtoehtoisesti en olisi myöskään yllättynyt, jos MS julkaisee konsolin tuollaisenaan markkinoille ja että se floppaisi totaalisesti.
17.06.2013 klo 21.04
En ymmrrä joidenkin heppujen pilvihehkutusta. Pilvi on jossain tapauksissa kätevä, mutta ei pelaamisessa. On aina parempi että peli pyörii omalla raudalla kuin pilven kautta. Pilven kautta peliä pyörittäessä yhteyden serveriin täytyy olla täydellinen ja vakaa, sillä pienetkin notkahdukset yhteydessä aiheuttaa ongelmia peliin. Jos oman verkon ja serverin välillä on sijainnin vuoksi tai muusta syystä kova lagi, niin pelaaminen on yhtä tuskaa vaikka nettiyhteys olisi 100mb.
Niinhän se aina on, että jotkut elävät tulevaisuudessa ja jotkut menneisyydessä.
PS4 pilviominaisuuksia ei tarvitse mitenkään mainostaa, kun ne olivat jo 360lla
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.06.2013 klo 21.21 3
Eikö Sony korjannut mainettaan blackoutin jälkeen jakamalla ilmaispelejä? Eikö sillä paikattu pelaajille aiheutettua mielipahaa, kyllä se Sony on reilu firma. Julkisuutta tuli,ensin negatiivista ja sitä enemmän positiivista. Nyt jos tätä keskustelua huhuista jatketaan puoli vuotta, niin eikö se ole ilmaista julkisuutta? Varsinkin kun alle puolen vuoden päästä on käytännöt selvät ja mitä ne vehkeet on syönyt.
Niistä ilmaispeleistä vasta valitusvyöry tuli, kun porukka piti hyvitystä riittämättömänä ja surkeana. Massoilla on kyllä tapana unohtaa PSN outagen tasoiset töppäilytkin melko nopeasti, mutta Xbox Onelle siitä ei ole hyötyä niin kauan kuin riippaakivet nettipakko ja kinectpakko löytyy konsolista.
17.06.2013 klo 21.34 4
Ja toisekseen, Kinectin käyttö ei edelleenkään ole pakollista.
17.06.2013 klo 21.59 5
Eikö Sony korjannut mainettaan blackoutin jälkeen jakamalla ilmaispelejä? Eikö sillä paikattu pelaajille aiheutettua mielipahaa, kyllä se Sony on reilu firma. Julkisuutta tuli,ensin negatiivista ja sitä enemmän positiivista. Nyt jos tätä keskustelua huhuista jatketaan puoli vuotta, niin eikö se ole ilmaista julkisuutta? Varsinkin kun alle puolen vuoden päästä on käytännöt selvät ja mitä ne vehkeet on syönyt.
Niistä ilmaispeleistä vasta valitusvyöry tuli, kun porukka piti hyvitystä riittämättömänä ja surkeana. Massoilla on kyllä tapana unohtaa PSN outagen tasoiset töppäilytkin melko nopeasti, mutta Xbox Onelle siitä ei ole hyötyä niin kauan kuin riippaakivet nettipakko ja kinectpakko löytyy konsolista.
Sitten taas oli niitä, jotka ylistivät Sonyn anteliaisuutta, kuten sinä isäntäni.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.06.2013 klo 22.28 4
Netti"pakko" (pelilisenssien säännöllinen tarkistus) ei ole mikään ongelma niille, joilla netti on. Useimmilla joilla on varaa konsoleihin ja tietokoneisiin, on varaa myös nettiyhteyksiin. Ne, joilla ei nettiä ole, hankkikoon sen tai pelatkoon vaikka Afrikan Tähteä.
Ja toisekseen, Kinectin käyttö ei edelleenkään ole pakollista.
Unohdat nyt ne joilta netti löytyy, mutta jotka haluavat olla varmoja että pelit toimii mahdollisten katkosten/ongelmien aikana ja myös 20 vuoden päästäkin.
17.06.2013 klo 23.01 4
Toki pilveä voidaan käyttää monella eri tapaa. Tosin en näe mihin tarvitaan pilveä esim. shakkipelissä. Itse konsolissa riittää tehoja enemmän kuin tarpeeksi laskutoimituksiin ja tietokannat voi sisällyttää itse peliin. En keksi mitä uutta ja erikoista hyötyä pilvi voisi tuoda peleihin.
Shakki oli vain pelkistetty esimerkki havainnollistamaan kuinka palvelinfarmin laskentatehoa voidaan hyödyntää peleissä. Paljoa tuon monimutkaisempia esimerkkejä ei pelipalstoilla iniseville trollipojille kannata vaivautua edes laatimaan.
Se että sinä et keksi pilvipalveluille käyttäkohteita peleissä ei tarkoita etteikö niitä olisi. Onneksi kuitenkin olemme sen verran onnellisessa tilanteessa, että peliala ei elä sinun mielikuvituksesi varassa. Sinun ei tarvitse miettiä kuinka pilven laskentatehoa, palveluja ja kapasiteettia voisi hyödyntää peleissä, vaan sen hoitavat pelikehittäjät ja omaisuuksia tekniikkaan investoineet laitevalmistajat sinun puolestasi.
17.06.2013 klo 23.10 1
Netti"pakko" (pelilisenssien säännöllinen tarkistus) ei ole mikään ongelma niille, joilla netti on. Useimmilla joilla on varaa konsoleihin ja tietokoneisiin, on varaa myös nettiyhteyksiin. Ne, joilla ei nettiä ole, hankkikoon sen tai pelatkoon vaikka Afrikan Tähteä.
Ja toisekseen, Kinectin käyttö ei edelleenkään ole pakollista.
Unohdat nyt ne joilta netti löytyy, mutta jotka haluavat olla varmoja että pelit toimii mahdollisten katkosten/ongelmien aikana ja myös 20 vuoden päästäkin.
17.06.2013 klo 23.14 2
Netti"pakko" (pelilisenssien säännöllinen tarkistus) ei ole mikään ongelma niille, joilla netti on. Useimmilla joilla on varaa konsoleihin ja tietokoneisiin, on varaa myös nettiyhteyksiin. Ne, joilla ei nettiä ole, hankkikoon sen tai pelatkoon vaikka Afrikan Tähteä.
Ja toisekseen, Kinectin käyttö ei edelleenkään ole pakollista.
Unohdat nyt ne joilta netti löytyy, mutta jotka haluavat olla varmoja että pelit toimii mahdollisten katkosten/ongelmien aikana ja myös 20 vuoden päästäkin.
Vähän kuin murehtisi sitä, toimiiko tänään ostettu televisio tai kännykkä 20 vuoden päästä käytössä olevissa mobiili ja tv-verkoissa... tai kuinka kamalan tylsää on, jos kännykkäverkko tai tv-lähetin lakkaa vian vuoksi toimimasta juuri silloin kun haluaisi textailla tai katsoa pikku-kakkosta...
Rekisteröitynyt 17.01.2012
17.06.2013 klo 23.28 3
tai kuinka kamalan tylsää on, jos kännykkäverkko tai tv-lähetin lakkaa vian vuoksi toimimasta juuri silloin kun haluaisi textailla tai katsoa pikku-kakkosta...
Ainoastaan idiootilta voi odottaa tämänkaltaista vastausta. :D Kävikö sulla mielessä, että kännykkä vaatii verkkoa toimiakseen, jotta data liikkuu eteenpäin, tiedätkös? Yksinpelien ei tarvitse lähettää dataa eteenpäin toimiakseen, mutta silti tällainen paskasysteemi ollaan viritetty.
Ja ehkä se suurin syy: Mitä jos Microsoft sulkee palvelimensa? Silloin ei pelaa enää kukaan. Ehkä sinisilmäisen länsimaalaisen mielestä tällainen kusipäätoiminta on jees, jos sen verhoilee paskapuheella. Todellisuudessa Mikkisofta taluttaa pässiä ruokakupilta seuraavalle.
17.06.2013 klo 23.32 1
Apple saattaa olla niin ahne ja paska yhtiö, että se pakottaa asiakkaansa siirtymään uuteen laitteeseen. MS ei todellakaan sulje/estä X1:llä pelaamista siinä vaiheessa, kun uusi/seuraava konsolisukupolvi aikanaan astuu esiin.
Puhutte koko ajan Microsoftista ahneena megakorporaationa ja sitähän se onkin. Ja niin on muuten Sonykin. Ja se tarkoittaa sitä, että siellä on isot osakkeenomistajat ja muut herrat miettineet ja laskeneet, että tämä uusi suunta X1:llä ja PS4:n sama vanha linja on taloudellisesti kannattava. Jos he tahallaan tekisivät tappiota ja sitä kautta alentaisivat yrityksen arvoa, niin siitä tulisi sellainen paskamyrsky, että siinä vierellä WinCapita on pelkkä varjo.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
18.06.2013 klo 00.00
18.06.2013 klo 00.19 5
Toki pilveä voidaan käyttää monella eri tapaa. Tosin en näe mihin tarvitaan pilveä esim. shakkipelissä. Itse konsolissa riittää tehoja enemmän kuin tarpeeksi laskutoimituksiin ja tietokannat voi sisällyttää itse peliin. En keksi mitä uutta ja erikoista hyötyä pilvi voisi tuoda peleihin.
Yksi mielenkiintoinen idea voisi olla (useita kohteita sisältävän) tekoälyn laskemin serverillä. Harmi ettei tätä kukaan aio toteuttaa ja ylläpito olisi todennäköisesti liian kallista koettuun hyötyyn nähden. Jos Forza 5:n "drivatar" profiilit sisältävät jotain laskutoimituksia, niin näiden määrä ei missään nimessä ole niin iso, etteikö niitä voisi toteuttaa paikallisella konsolilla. Tässä "pilvi" toimii lähinnä pienenä datasäilönä, josta profiilit ladataan omalle koneelle.
Myös tulevaisuuden visiot pelejä varten tapahtuvista serverilaskennoista voi unohtaa. Kotona olevan tietokoneen laskentateho on aina niin iso verrattuna serveriklustereihin, ettei ole kustannustehokasta suorittaa mitään siellä. Jos pelaaminen joskus siirtyy pilveen, se tehdään pakottamalla, ei sen takia, etteikö ihmisten kotona olevissa laitteissa olisi tarpeeksi tehoa. Meillä on jo monta vuotta ollut "pilviteknologian" pelillinen huippu. Sen nimi on MMO.
Kysynpä ihan huvikseni, että kuinka monta 2008 tai aikaisemmin julkaistua peliä pelaat tällä hetkellä aktiivisesti? Ne on vain 5 vuotta vanhoja. Meinaatko ihan aikuisten oikeasti pelata jotain tänä vuonna julkaistua peliä 2033? No et todellakaan.
Polta itsesi roviolla.
Apple saattaa olla niin ahne ja paska yhtiö, että se pakottaa asiakkaansa siirtymään uuteen laitteeseen. MS ei todellakaan sulje/estä X1:llä pelaamista siinä vaiheessa, kun uusi/seuraava konsolisukupolvi aikanaan astuu esiin.
Siis ihan oikeasti, polta jo itsesi.
*Menee pelaamaan Shadow Warrioria DOS-raudalla*
18.06.2013 klo 01.03
Netti"pakko" (pelilisenssien säännöllinen tarkistus) ei ole mikään ongelma niille, joilla netti on. Useimmilla joilla on varaa konsoleihin ja tietokoneisiin, on varaa myös nettiyhteyksiin. Ne, joilla ei nettiä ole, hankkikoon sen tai pelatkoon vaikka Afrikan Tähteä.
Ja toisekseen, Kinectin käyttö ei edelleenkään ole pakollista.
Unohdat nyt ne joilta netti löytyy, mutta jotka haluavat olla varmoja että pelit toimii mahdollisten katkosten/ongelmien aikana ja myös 20 vuoden päästäkin.
Jos netti katkeaa, eiköhän silloin löydy kännykkä, jolla tehdä 24h check. Microsoft on ilmoittanut tämän määrän olevan kiloissa.
Lisäksi on jo luvattu,että pelit tulevat pysymään.
Todennäköisesti jo kymmenen vuoden päästä maailma on sellainen, että vain murto-osa haluaa pelata vuoden 2013 pelejä.
18.06.2013 klo 01.07 1
Mites ne bannit sitten voi saada muuta kuin huijaamalla? varmaan se kameran peittäminen riittää
Löytyykö tähän jokin perustelu?
On hauskaa, että ihmiset vaahtoa jonkun kinectin vakoilumahdollisuuksista, kun suurimmalta osalta löytyy omasta tietokoneesta kamera.
Ja väitän, että kinect on turvallisempi kuin tämä kamera.
Kuukausi pari oli uutisisissa miehestä joka vakoili satoja nettikameralla ja haittaohjelman avulla. Silti tällä ei ole ilmeisesti mitään merkitystä nyt.
18.06.2013 klo 01.24
tai kuinka kamalan tylsää on, jos kännykkäverkko tai tv-lähetin lakkaa vian vuoksi toimimasta juuri silloin kun haluaisi textailla tai katsoa pikku-kakkosta...
Ainoastaan idiootilta voi odottaa tämänkaltaista vastausta. :D Kävikö sulla mielessä, että kännykkä vaatii verkkoa toimiakseen, jotta data liikkuu eteenpäin, tiedätkös? Yksinpelien ei tarvitse lähettää dataa eteenpäin toimiakseen, mutta silti tällainen paskasysteemi ollaan viritetty.
Yhdentekevää. 20 vuoden päästä pelaan vuoden 2033 uutuuspelejä, enkä mitään 20-30 vuoden takaista retropaskaa. Ne vuoden 2013 retropelit, jotka eivät ole tarjolla muodossa tai toisessa vuonna 2033 todennäköisesti ansaitsivat muutenkin kuolla pois.
18.06.2013 klo 01.35
Niin kauan kun on vaihtoehtoja niin en todellakaan tue sitä fasistisinta vaihtoehtoa.
18.06.2013 klo 01.36 1
Yksi mielenkiintoinen idea voisi olla (useita kohteita sisältävän) tekoälyn laskemin serverillä. Harmi ettei tätä kukaan aio toteuttaa ja ylläpito olisi todennäköisesti liian kallista koettuun hyötyyn nähden.
Pilvi voi olla paljon muutakin kuin pelkkää laskentaa. Pilvi voi toimia vaikkapa vain tietovarastona, jonka siirtäminen ja jakelu kotikonsoleille kokonaisuudessaan ei ole järkevää eikä kannattavaa. Esim. tulevaisuuden lentosimulaattorissa ei välttämättä ole mitään järkeä yrittää tunkea koko maailmaa huipputarkkoine tekstuureineen jonnekin optiselle levyllä tai konsolin kovalevylle, kun pilvestä voi ladata sen muutaman sadan neliökilometrin kokoisen reaaliaikaiseen säähän mukautetun läntin, jossa pelaaja sillä hetkellä on.
18.06.2013 klo 01.44 3
18.06.2013 klo 02.04
Missä on taattu, että Steamista tai PSN:stä ostetut pelit eivät lakkaa toimimasta, jos ko. puljut menevät konkurssiin ja sulkevat palvelimet? Aivan oikein, ei missään.
Appelsiini ja jauheliha. Steamin tai PSNn loppua ei ole näköpiirissä mutta Xbone on auttamatta vanhaa romua 10 vuoden päästä.
Ja ihan näiden paskapaljastusten (Xbone veti pohjakorren mutta ei Sony tai Nintendokaan näyttäneet mitään mullistavaa) pohjalta pistin 360n ja PS3n sivuun ja aloin pelaamaan Xbox1n ja PS2n pelejä ja täytyy sanoa että Halot, KOTORit, GTAt ja Ratchetit eivät ole vanhentuneet yhtään mihinkään. Eikä edes Brute Force tai Maximo jos täytyy jotain unohdettuja mainita. Aika tasan tarkkaan avoimet maailmat ovat edistyneet kun muut ovat pelkkää grafiikkapäivitystä ja accessibilityä.
18.06.2013 klo 02.59 4
Rekisteröitynyt 17.01.2012
18.06.2013 klo 03.31
Missä on taattu, että Steamista tai PSN:stä ostetut pelit eivät lakkaa toimimasta, jos ko. puljut menevät konkurssiin ja sulkevat palvelimet? Aivan oikein, ei missään.
Käsittääkseni Steamin ja PSN:n pelit toimivat ilman nettiyhteyttä. Ellei kyseessä ole kolmannen tahon DRM-viritelmä.
18.06.2013 klo 03.47 1
Missä on taattu, että Steamista tai PSN:stä ostetut pelit eivät lakkaa toimimasta, jos ko. puljut menevät konkurssiin ja sulkevat palvelimet? Aivan oikein, ei missään.
Käsittääkseni Steamin ja PSN:n pelit toimivat ilman nettiyhteyttä. Ellei kyseessä ole kolmannen tahon DRM-viritelmä.
Niinhän toimii Onekin, mutta ilmeisesti jollain on pientä lukihäiriötä.
One tarvitsee 24h välein checkauksen ja tämä määrä on kiloissa, joka hoituu ihan kännyköillä. Tosin tämä on PS-kansalle jo niin hitechiä, että varmasti jo pelottaa.
18.06.2013 klo 07.02
Yksi mielenkiintoinen idea voisi olla (useita kohteita sisältävän) tekoälyn laskemin serverillä. Harmi ettei tätä kukaan aio toteuttaa ja ylläpito olisi todennäköisesti liian kallista koettuun hyötyyn nähden.
Pilvi voi olla paljon muutakin kuin pelkkää laskentaa. Pilvi voi toimia vaikkapa vain tietovarastona, jonka siirtäminen ja jakelu kotikonsoleille kokonaisuudessaan ei ole järkevää eikä kannattavaa. Esim. tulevaisuuden lentosimulaattorissa ei välttämättä ole mitään järkeä yrittää tunkea koko maailmaa huipputarkkoine tekstuureineen jonnekin optiselle levyllä tai konsolin kovalevylle, kun pilvestä voi ladata sen muutaman sadan neliökilometrin kokoisen reaaliaikaiseen säähän mukautetun läntin, jossa pelaaja sillä hetkellä on.
Noh, tuo on toki myös yksi vaihtoehto ja sää dataahan onkin voinut streamata jo jonkin aikaa. Lentosimut ovat kuitenkin melko pieni niche.
Ehkä realistisempi mainstream ominaisuus peleissä suuren datamäärän streamaamisessa olisi todellisuuteen pohjautuvat alueet esim. räiskintäpeleissä. Esimerkiksi oman kotialueen tarkan 3d-mallin (tai MASSIIVISEN määrän 2d-kuvia) streamaaminen. Tämä ei kuitenkaan ole vielä mahdollista, koska meillä ei ole kyseistä dataa riittävän tarkkana, eikä riittävän monella riittävän nopeita verkkoyhteyksiä. Ei tämän konsolisukupolven juttuja...
18.06.2013 klo 07.55
Yksi mielenkiintoinen idea voisi olla (useita kohteita sisältävän) tekoälyn laskemin serverillä. Harmi ettei tätä kukaan aio toteuttaa ja ylläpito olisi todennäköisesti liian kallista koettuun hyötyyn nähden.
Pilvi voi olla paljon muutakin kuin pelkkää laskentaa. Pilvi voi toimia vaikkapa vain tietovarastona, jonka siirtäminen ja jakelu kotikonsoleille kokonaisuudessaan ei ole järkevää eikä kannattavaa. Esim. tulevaisuuden lentosimulaattorissa ei välttämättä ole mitään järkeä yrittää tunkea koko maailmaa huipputarkkoine tekstuureineen jonnekin optiselle levyllä tai konsolin kovalevylle, kun pilvestä voi ladata sen muutaman sadan neliökilometrin kokoisen reaaliaikaiseen säähän mukautetun läntin, jossa pelaaja sillä hetkellä on.
Noh, tuo on toki myös yksi vaihtoehto ja sää dataahan onkin voinut streamata jo jonkin aikaa. Lentosimut ovat kuitenkin melko pieni niche.
Ehkä realistisempi mainstream ominaisuus peleissä suuren datamäärän streamaamisessa olisi todellisuuteen pohjautuvat alueet esim. räiskintäpeleissä. Esimerkiksi oman kotialueen tarkan 3d-mallin (tai MASSIIVISEN määrän 2d-kuvia) streamaaminen. Tämä ei kuitenkaan ole vielä mahdollista, koska meillä ei ole kyseistä dataa riittävän tarkkana, eikä riittävän monella riittävän nopeita verkkoyhteyksiä. Ei tämän konsolisukupolven juttuja...
olipa mainio esimerkki pilvestä.. tulevaisuuden kuvien striimaaminen... Et taida olla penaalin terävin kynä...
18.06.2013 klo 10.40
Rekisteröitynyt 04.11.2007
18.06.2013 klo 11.20 2
Kysynpä ihan huvikseni, että kuinka monta 2008 tai aikaisemmin julkaistua peliä pelaat tällä hetkellä aktiivisesti? Ne on vain 5 vuotta vanhoja. Meinaatko ihan aikuisten oikeasti pelata jotain tänä vuonna julkaistua peliä 2033? No et todellakaan.
En olekkaan pelaamassa, koska olen grafiikkasilmä ja pelaan lähinnä tuoreita pelejä. Mutta tunnen henkilökohtaisesti useamman henkilön jotka pelailee edelleen satunnaisesti vanhalla ninskalla tai pleikkarilla ja muutamilla henkilöillä nämä retrolaitteet on tälläkin hetkellä TV-tasolla ainoana pelikonsolina.
Puhutte koko ajan Microsoftista ahneena megakorporaationa ja sitähän se onkin. Ja niin on muuten Sonykin. Ja se tarkoittaa sitä, että siellä on isot osakkeenomistajat ja muut herrat miettineet ja laskeneet, että tämä uusi suunta X1:llä ja PS4:n sama vanha linja on taloudellisesti kannattava. Jos he tahallaan tekisivät tappiota ja sitä kautta alentaisivat yrityksen arvoa, niin siitä tulisi sellainen paskamyrsky, että siinä vierellä WinCapita on pelkkä varjo.
Isot osakkeenomistajat ja analyytikot eivät ole mitään selvännäkijöitä. Se nyt on varma, ettei firma tahallaan tappiota hae, mutta välillä firman johdon näkemys eroaa liikaa massojen mielipiteestä.
Missä on taattu, että Steamista tai PSN:stä ostetut pelit eivät lakkaa toimimasta, jos ko. puljut menevät konkurssiin ja sulkevat palvelimet? Aivan oikein, ei missään.
Steamista ja PSN:stä ladatut pelit pysyy kovolla ja toimii edelleen vaikka palvelu kaatuisi lopullisesti. Mikä parasta näitä pelejä voi pelata myös laiturin nokalla.
18.06.2013 klo 11.59 1
Kysynpä ihan huvikseni, että kuinka monta 2008 tai aikaisemmin julkaistua peliä pelaat tällä hetkellä aktiivisesti? Ne on vain 5 vuotta vanhoja. Meinaatko ihan aikuisten oikeasti pelata jotain tänä vuonna julkaistua peliä 2033? No et todellakaan.
Ajatteletko oikeasti niin, että koska sä pelaat vain alle 5 vuotta vanhoilla peleillä, niin muutkin pelaa vain alle 5 vuotta vanhoilla peleillä? Sehän olisi ihan sama kuin mä ajattelisin, koska mä ajan vain Mersuilla ja Audeilla, niin muutkin ajaa vain Mersuilla ja Audeilla. Kaikki eivät ole kaltaisiasi uuden tekniikan perässä juoksevia.
18.06.2013 klo 12.19
18.06.2013 klo 15.36 2
18.06.2013 klo 16.03
18.06.2013 klo 16.09 3
Siksi onkin todella upeaa, että myös pelikonsolit alkavat vihdoin tukemaan levytöntä pelaamista.
18.06.2013 klo 17.37
Pidän Steamista, kun kaikki pelit ovat kätevästi pelitiliin sidottu josta ne voi kätevästi asentaa minne hyvänsä, eikä tarvitse huolehtia parin sadan pelin levyn naarmuuntumisesta ja niiden lähinnä ilmalla täytettyjen myyntipakkausten varastoimisesta. Edes käsikirjaa ei kovinkaan monen nykypelin mukana enää tule.
Siksi onkin todella upeaa, että myös pelikonsolit alkavat vihdoin tukemaan levytöntä pelaamista.
Mietin missä kunnossa autosi, vaatteesi ja taide-esineesi ovat kun käsittelet niitä noin. Toivottavasti ei tule naarmuuntuvia lapsia.
18.06.2013 klo 18.02 2
Pidän Steamista, kun kaikki pelit ovat kätevästi pelitiliin sidottu josta ne voi kätevästi asentaa minne hyvänsä, eikä tarvitse huolehtia parin sadan pelin levyn naarmuuntumisesta ja niiden lähinnä ilmalla täytettyjen myyntipakkausten varastoimisesta. Edes käsikirjaa ei kovinkaan monen nykypelin mukana enää tule.
Siksi onkin todella upeaa, että myös pelikonsolit alkavat vihdoin tukemaan levytöntä pelaamista.
Mietin missä kunnossa autosi, vaatteesi ja taide-esineesi ovat kun käsittelet niitä noin. Toivottavasti ei tule naarmuuntuvia lapsia.
Et ilmeisesti ymmärrä suomea. Se ettei tarvitse huolehtia levyjen naarmuuntumisesta ei tarkoita sitä, että olisi tapana naarmuttaa levyjä tai mitään muutakaan.