Tässä on PS4: ei pelirajoituksia, 399 euroa, jouluksi
Sonyn E3-tilaisuuden seurantamme voi lukea kokonaisuudessaan täältä, mutta tässä tärkeimpiä:
- yllä näette, miltä konsoli näyttää
- hinta 399 euroa, saapuu joulumarkkinoille
- ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti
- ei verkkoyhteysvaatimusta, yksinpelit toimivat ilman internetiä
- PS Plus -tili siirtyy PS4:lle, vaaditaan moninpeleihin
PS4-peleistä nähtiin mm.:
- The Order: 1886
- Killzone: Shadow fall, Knack, Infamous Second Son, Driveclub
- The Dark Sorcerer
- Transistor
- Don't Starve, Mercenary Kings, Octodad: Dadliest Catch
- Secret Ponchos, Ray's the Dead, Outlast!, Oddworld New 'n Tasty, Galak-Z
- Final Fantasy XV
- Kingdom Hearts III
- Assassin's Creed IV
- Watch_Dogs
- NBA 2K
- The Elder Scrolls Online
- Mad Max
- Destiny
Keskustelut (166 viestiä)
11.06.2013 klo 06.12 81
Xbox is dead.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 06.14 100
PS4 ei ole DRM-syöpää ja 100€ halvempi. Suomilisien jälkeen hintaero on vieläkin suurempi.
Ei nettipakkoa, käytetyt pelit toimivat, huippupelejä tulossa ja halvempi. 140 peliä kehityksessä, joista 40 yksinoikeutta.
Huonona puolena maksullinen nettipeli: 3.77€/kk, mutta edellisten jälkeen tällä ei ole mitään väliä enää. Sony vei E3 100-0 kiistatta.
11.06.2013 klo 06.15 11
- Nykivät demot osassa
+ Oikeasstaan kaikki muu :>. Varsinkin hinta oli positiivinen yllätys.
11.06.2013 klo 06.15 46
Sonyn pressi veteli MS:ää turpaan oikein kunnolla. Aivan helvetin loistava veto ottaa Xbox Onen rajoitukset esille, varma tapa voittaa pelaajat puolelleen ja yleisön reaktiostahan sen huomasi että nyt painellaan oikeita nappeja.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.06.2013 klo 06.19 13
Microsoft veti kyllä todella lyhyen korren verrattuna Sonyyn.
Edit: Mielestäni hintakin on aika passelilla rajalla ihan opiskelijabudjetillekkin. Täytyy nyt kuitenkin katsella, että viitsiikö aivan julkaisussa uutta konsolia hankkia.
11.06.2013 klo 06.27 16
11.06.2013 klo 06.29 36
Kuten oli arvataivissa, tähän loppui ilmainen nettipelaaminen pleikkarilla. Itku ja parku alkakoon ja selitykset kuinka hieno asia se maksullinen nettipelaaminen oikeastaan onkaan :D
11.06.2013 klo 06.30 17
Kerrassaan mahtava E3 voitto. Sony veti mentaliteetilla "tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen". :)
ps: Kannatti valvoa.
11.06.2013 klo 06.30 14
11.06.2013 klo 06.33 24
11.06.2013 klo 06.33
Hetken aikaa jo ajattelin, että kylläpäs tässä vedetään pressiä vanhalla kaavalla, mutta sitten kun päästiin PS4:n kimppuun niin alkoi armoton tykitys.
Microsoft veti kyllä todella lyhyen korren verrattuna Sonyyn.
Edit: Mielestäni hintakin on aika passelilla rajalla ihan opiskelijabudjetillekkin. Täytyy nyt kuitenkin katsella, että viitsiikö aivan julkaisussa uutta konsolia hankkia.
siihen tulee ainakin suomilisä joka on 100 e ja ehlä alv ellei se jo ole mukana hinnassa.
11.06.2013 klo 06.34 1
Kaikilla muilla osa-alueilla Sony veikin Mikkisoftaa sata-nolla. Ei ole kyllä tarkoitus hankkia konsolia mutta jos hankkisin niin Sonyn puolella kallistuisin.
Rekisteröitynyt 04.06.2009
11.06.2013 klo 06.35 6
Ei ollut hirveä yllätys, että nettipelaaminen muuttui maksulliseksi, mutta kun on sijoittanut sen 60 euroa vuodessa PSN+:aan niin sieltä tulee ainakin parilla sadalla eurolla takaisin pelejä. Pelkästään jo pilvitallentaminen ja automaattiset ajoitetut päivitykset ovat miltei jo sen viiden euron arvoiset.
Saa nähdä milloin Microsoft peruuttaa ainakin noiden käytettyjen pelien osto- ja myyntirajoitukset, mutta sitä odotellessa:
http://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA
11.06.2013 klo 06.36 19
Hieno veto Sonylta, ettei laittanu DRM:ää.
Rekisteröitynyt 08.12.2007
11.06.2013 klo 06.36 20
11.06.2013 klo 06.39 9
Sonyn ainoa toivo oli yrittää vedota pelaajiin multiplättäreillä, kun jäivät housut kintuissa kiinni lähes olemattomista mediaominaisuuksista. Innovaatiot jäivät täysin puuttumaan. Share-nappula ei sellainen ole, vaikka sitä tarkastelisi miltä kantilta hyvänsä.
11.06.2013 klo 06.40 6
11.06.2013 klo 06.42 5
11.06.2013 klo 06.43 10
2. Kenellä EI OLE konsoli netissä 247.
3. Mikkisoftan E3- setti 100x parempi ja mielenkiintoisempi.
4. PS4, FFXVXIIX ja Kingdom Hearts, vitun nörtit EBIN :D
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 06.43 12
Hetken aikaa jo ajattelin, että kylläpäs tässä vedetään pressiä vanhalla kaavalla, mutta sitten kun päästiin PS4:n kimppuun niin alkoi armoton tykitys.
Microsoft veti kyllä todella lyhyen korren verrattuna Sonyyn.
Edit: Mielestäni hintakin on aika passelilla rajalla ihan opiskelijabudjetillekkin. Täytyy nyt kuitenkin katsella, että viitsiikö aivan julkaisussa uutta konsolia hankkia.
siihen tulee ainakin suomilisä joka on 100 e ja ehlä alv ellei se jo ole mukana hinnassa.
Suomilisä = ALV + tullivero.
Tosin Sony tulee aika varmasti vastaan kuten esim. PS3:n kohdalla jolloin Suomilisä oli vain 50€
Onkohan enää olemassa ihan aidosti niin tyhmää, että enää edes harkitsee MS:n WinCapita*-boxin ostamista?
*kusetus
11.06.2013 klo 06.48 33
1. Kuka ostaa käytettyjä pelejä tai lainaa niitä kavereiltaan? :D
2. Kenellä EI OLE konsoli netissä 247.
3. Mikkisoftan E3- setti 100x parempi ja mielenkiintoisempi.
1. Öö...kaikki? Eteenkin vuosien päästä kun alkupään PS4 titteleitä ei enää löydy niin niitä voi metsästää ebaysta ja huuto.net:stä.
2. Vaikka kenellä. Oma Xbox 360 oli viimeksi netissä joulukuussa 2011. Ei todellakaan jaksa alkaa tänne kellarin hifistudioon vetämään 20m RJ45 viritelmää , koska DRM. Wifi taas ei mene betoniseinien ja lattia läpi.
3. Hyppää apina kaivoon ja myönnä tappios.
11.06.2013 klo 06.49 4
11.06.2013 klo 06.52 11
11.06.2013 klo 06.54 3
Ainakin heleällä heliumäänellään kirkuvien ja räppäilevien persaukisten ipanoiden määrä laskee jyrkästi, kun joutuvat viikkorahoistaan maksamaan kuukausittaisen Sony-veron.
Luuletko oikeasti etteivät vanhemmat maksa pikku Jani-Pertti-Petterille sitä viiden dollarin hintaista plus-tiliä?
11.06.2013 klo 06.55 3
11.06.2013 klo 06.56 3
11.06.2013 klo 06.56 5
11.06.2013 klo 06.57 1
Ainakin heleällä heliumäänellään kirkuvien ja räppäilevien persaukisten ipanoiden määrä laskee jyrkästi, kun joutuvat viikkorahoistaan maksamaan kuukausittaisen Sony-veron.
Luuletko oikeasti etteivät vanhemmat maksa pikku Jani-Pertti-Petterille sitä viiden dollarin hintaista plus-tiliä?
Vanhemmat eivät maksa. Viikkorahat on siihen tarkoitukseen.
11.06.2013 klo 06.58
PSN Plus > Live silti. Ilmaiset pelit ftw, nyt jopa kolmelle eri laitteelle.
Varmaan tosi laatupelejä.
11.06.2013 klo 06.59 1
Ainakin heleällä heliumäänellään kirkuvien ja räppäilevien persaukisten ipanoiden määrä laskee jyrkästi, kun joutuvat viikkorahoistaan maksamaan kuukausittaisen Sony-veron.
Luuletko oikeasti etteivät vanhemmat maksa pikku Jani-Pertti-Petterille sitä viiden dollarin hintaista plus-tiliä?
Vanhemmat eivät maksa. Viikkorahat on siihen tarkoitukseen.
Valitettavasti emme elä enää 80-/90-luvulla. Isi tai äiti maksaa.
Rekisteröitynyt 26.01.2011
11.06.2013 klo 07.02 2
Niin se lahjahevonen muuttui kuin taikaiskusta maksulliseksi. Nyt ainakin voi Sonylta odottaa nettipalvelun toimivan, kun siitä joutuu kerran maksamaan. Puolentoista kuukauden huoltokatkokset reikäisen palvelun tilkitsemiseksi eivät siis tule enää kysymykseenkään.
Se oli kylläkin 3 viikkoa ja ihan hyvin toimi silti.
11.06.2013 klo 07.03
Ainakin heleällä heliumäänellään kirkuvien ja räppäilevien persaukisten ipanoiden määrä laskee jyrkästi, kun joutuvat viikkorahoistaan maksamaan kuukausittaisen Sony-veron.
Luuletko oikeasti etteivät vanhemmat maksa pikku Jani-Pertti-Petterille sitä viiden dollarin hintaista plus-tiliä?
Vanhemmat eivät maksa. Viikkorahat on siihen tarkoitukseen.
Valitettavasti emme elä enää 80-/90-luvulla. Isi tai äiti maksaa.
Eikä maksa.
11.06.2013 klo 07.03 1
1. Kuka ostaa käytettyjä pelejä tai lainaa niitä kavereiltaan? :D
2. Kenellä EI OLE konsoli netissä 247.
3. Mikkisoftan E3- setti 100x parempi ja mielenkiintoisempi.
1. Öö...kaikki? Eteenkin vuosien päästä kun alkupään PS4 titteleitä ei enää löydy niin niitä voi metsästää ebaysta ja huuto.net:stä.
2. Vaikka kenellä. Oma Xbox 360 oli viimeksi netissä joulukuussa 2011. Ei todellakaan jaksa alkaa tänne kellarin hifistudioon vetämään 20m RJ45 viritelmää , koska DRM. Wifi taas ei mene betoniseinien ja lattia läpi.
3. Hyppää apina kaivoon ja myönnä tappios.
LoL Käytä vaikka datasähkö palikoita jos se kaapeli muka on niin hankala
11.06.2013 klo 07.06 5
Ainakin heleällä heliumäänellään kirkuvien ja räppäilevien persaukisten ipanoiden määrä laskee jyrkästi, kun joutuvat viikkorahoistaan maksamaan kuukausittaisen Sony-veron.
Luuletko oikeasti etteivät vanhemmat maksa pikku Jani-Pertti-Petterille sitä viiden dollarin hintaista plus-tiliä?
Vanhemmat eivät maksa. Viikkorahat on siihen tarkoitukseen.
Valitettavasti emme elä enää 80-/90-luvulla. Isi tai äiti maksaa.
Eikä maksa.
Aivan kuten boxillakaan ei ole lapsia kimittämässä. Mutta ai niin, niitähän löytyy joka saatanan pelistä. Usko mihin haluat mutta turhaa toivoa viljelet.
11.06.2013 klo 07.07 4
PSN Plus > Live silti. Ilmaiset pelit ftw, nyt jopa kolmelle eri laitteelle.
Varmaan tosi laatupelejä.
Tässä osa niistä, huikeeta settiä: http://www.reddit.com/r/Games/comments/1dlqok/what_does_o
11.06.2013 klo 07.15 28
11.06.2013 klo 07.18 2
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 07.18 13
- Andrew House, Group CEO, Sony Computer Entertainment
11.06.2013 klo 07.21 1
11.06.2013 klo 07.24 1
11.06.2013 klo 07.24 9
1. Kuka ostaa käytettyjä pelejä tai lainaa niitä kavereiltaan? :D
2. Kenellä EI OLE konsoli netissä 247.
3. Mikkisoftan E3- setti 100x parempi ja mielenkiintoisempi.
1. Öö...kaikki? Eteenkin vuosien päästä kun alkupään PS4 titteleitä ei enää löydy niin niitä voi metsästää ebaysta ja huuto.net:stä.
2. Vaikka kenellä. Oma Xbox 360 oli viimeksi netissä joulukuussa 2011. Ei todellakaan jaksa alkaa tänne kellarin hifistudioon vetämään 20m RJ45 viritelmää , koska DRM. Wifi taas ei mene betoniseinien ja lattia läpi.
3. Hyppää apina kaivoon ja myönnä tappios.
LoL Käytä vaikka datasähkö palikoita jos se kaapeli muka on niin hankala
Eli minun pitäisi tehdä 40-70€ henkilökohtainen investointi epävakaaseen teknologiaan ja tarpeettomaan laitteeseen, koska Microsoft ja DRM?
11.06.2013 klo 07.27
Ainakin heleällä heliumäänellään kirkuvien ja räppäilevien persaukisten ipanoiden määrä laskee jyrkästi, kun joutuvat viikkorahoistaan maksamaan kuukausittaisen Sony-veron.
Luuletko oikeasti etteivät vanhemmat maksa pikku Jani-Pertti-Petterille sitä viiden dollarin hintaista plus-tiliä?
Vanhemmat eivät maksa. Viikkorahat on siihen tarkoitukseen.
Valitettavasti emme elä enää 80-/90-luvulla. Isi tai äiti maksaa.
Eikä maksa.
Aivan kuten boxillakaan ei ole lapsia kimittämässä. Mutta ai niin, niitähän löytyy joka saatanan pelistä. Usko mihin haluat mutta turhaa toivoa viljelet.
Kaikesta päätellen et ymmärtänyt sitä kohtaa jossa sanottiin ipanoiden määrän laskevan. Siinä ei sanottu että heliumien pääsy peleihin olisi estetty.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.06.2013 klo 07.28 4
Nettipelin maksullisuus on toki valitettavaa mutta sitten taas harvemmin minä ainakaan konsoleilla netissä pelaan, jatkossa tuskin ollenkaan.
11.06.2013 klo 07.30 8
11.06.2013 klo 07.30
11.06.2013 klo 07.33
11.06.2013 klo 07.39 9
Sonyn anti oli lähes sataprosenttisesti multiplattareiden varassa, jotka ovat aina muutenkin ollut parempia Xboxilla. Xbox One mulle, kiitos. Pystyn kyllä elämään ilman Sonyn tukemaa (=ostamaa) indie-roskaakin.
Niin oli Xbox:nkin. Erona se, että Sonyyn voi luottaa, MS riistää.
Kannattaa myös tutustua yksinoikeussoppareihin. Niissä määrätään, että jos peli myy liian vähän ko. alustalla niin tuottajalla on oikeus julkaista peli muille alustoille. Eli Xbox One YO:den siirtymistä PS4:lle odotellessa. :D
btw. Viime sukupolvessa ainoastaan Sonylla yksinoikeudet pysyivät yksinoikeuksina. Xbox:n kohdalla kaikki vähänkään kovemmat tittelit lensivät multiplättäreiksi. Fable 3, Gears of War, Mass Effect jne.
11.06.2013 klo 07.44 4
11.06.2013 klo 07.51 11
Aamen
:)
11.06.2013 klo 07.54 1
11.06.2013 klo 07.57
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
11.06.2013 klo 08.05 8
En todellakaan lähde maksamaan kinectistä, joka ei kuitenkaan toimi kunnolla ja tv-ominaisuuksista joita ei kuitenkaan tueta euroopassa.
Olihan mikkisoftalla innovaatioita joo... innovaatioita joilla voidaan rajoittaa pelaajien vapauksia ja lypsää lisää rahaa. Mitää pelillisesti mullistavaa ei ole.
PS4 keskittyy oleelliseen ja hyvä niin.
Julkaisijat ehkä aluksi innostuvat xboxin vanhojen pelien myynnin rajoittamisesta, mutta kun PS4 markkinaosuus tulee olemaan tuplat Xboxista, ei isoja nimiä voida olla julkaisematta PS4:lle.
11.06.2013 klo 08.08 9
Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
No, nyt meillä on sitten markkinoilla idioottimiehen konsoli ja köyhän miehen konsoli.
Itse otan köyhän miehen konsolin, koska vain idiootti maksaa ulosteesta.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 08.10 10
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
11.06.2013 klo 08.15 2
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
11.06.2013 klo 08.16 1
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 08.19 7
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
Sony antaa studioille oikeudet kehittää pelejä PS4:lle, joten Sony voi tehdä ihan mitä se haluaa.
Niin ja tosiaan pidä hauskaa Xbox Onesi kanssa kaikki muiden 5-10 ihmisen kanssa maailmanlaajuisesti, jotka tuon ostoa enää edes harkitsevat.
11.06.2013 klo 08.23
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
Sony antaa studioille oikeudet kehittää pelejä PS4:lle, joten Sony voi tehdä ihan mitä se haluaa.
Haha, senkin päivän kun näkisi. Katsotaan mitä pelintekijät tuumaavat kahden eri valmistajan kahdeta eri käytännöstä, voi taas käydä niin että Sony huomaa ettei kannattaisi antaa hännän heiluttaa koiraa niin pahasti.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 08.29 6
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
Sony antaa studioille oikeudet kehittää pelejä PS4:lle, joten Sony voi tehdä ihan mitä se haluaa.
Haha, senkin päivän kun näkisi. Katsotaan mitä pelintekijät tuumaavat kahden eri valmistajan kahdeta eri käytännöstä, voi taas käydä niin että Sony huomaa ettei kannattaisi antaa hännän heiluttaa koiraa niin pahasti.
Tai mitä tuumaavat siitä kun kaikki myynnit ovat PS4:lla? Ei varmaan epäilystäkään miten Xbox Onen "yksinoikeuspeleille" käy.
11.06.2013 klo 08.33 4
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
Sony antaa studioille oikeudet kehittää pelejä PS4:lle, joten Sony voi tehdä ihan mitä se haluaa.
Haha, senkin päivän kun näkisi. Katsotaan mitä pelintekijät tuumaavat kahden eri valmistajan kahdeta eri käytännöstä, voi taas käydä niin että Sony huomaa ettei kannattaisi antaa hännän heiluttaa koiraa niin pahasti.
You lose fag!
"The gaming landscape is changing with new business models and new ways to play, but at Playstation concepts like true consumer ownership and consumer trust are central to everything we do."
- Andrew House, Group CEO, Sony Computer Entertainment
11.06.2013 klo 08.34
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
Sony antaa studioille oikeudet kehittää pelejä PS4:lle, joten Sony voi tehdä ihan mitä se haluaa.
Haha, senkin päivän kun näkisi. Katsotaan mitä pelintekijät tuumaavat kahden eri valmistajan kahdeta eri käytännöstä, voi taas käydä niin että Sony huomaa ettei kannattaisi antaa hännän heiluttaa koiraa niin pahasti.
Tai mitä tuumaavat siitä kun kaikki myynnit ovat PS4:lla? Ei varmaan epäilystäkään miten Xbox Onen "yksinoikeuspeleille" käy.
WFT? Uskotko että näillä eväillä pärjätään seuraavan sukupolven? One tulee olemaan se isompi hitti lopulta, idioottikin tajuaa.
11.06.2013 klo 08.36
"ei rajoituksia käytetyille peleille: voi myydä, vaihtaa, lainata, omistaa ja pelata vapaasti"
Ei kuitenkaan luvattu, että käytetyssä pelissä toimisi kaikki kuten uudessa ilman lisämaksua. Odottelee lisätietoa mitä Sonyn "ei rajoituksia" tarkoittaa kaikkien pelitalojen puolesta. Muutenhan sieltä pukkasi juuri sellainen köyhän miehen konsoli kuin pelkäsi.
Ei luvattu myöskään ettei Sony ydinpommita Helsinkiä tai aio laukaista Luxemburgia maagiseen ulottuvuuteen heidän salaisella kiukkaskiihdyttimelläkään.
PS4 tukee käytettyjä pelejä ILMAN mitään rajoituksia. Aivot käyttöön.
PS4 ei ole enää ostoslistalla täällä lainkaan. Ohjaimet ja maksullinen verkkopelaaminen ratkaisi. MS on toteuttanut ne molemmat niin että ovat yhden generaation edellä.
Väitätkö että Sony voi luvata kaikkien puolesta että kun ostat käytetyn pelin, siinä ei ole rajoituksia? Niitä oli jo tässä polvessa.
Sony antaa studioille oikeudet kehittää pelejä PS4:lle, joten Sony voi tehdä ihan mitä se haluaa.
Haha, senkin päivän kun näkisi. Katsotaan mitä pelintekijät tuumaavat kahden eri valmistajan kahdeta eri käytännöstä, voi taas käydä niin että Sony huomaa ettei kannattaisi antaa hännän heiluttaa koiraa niin pahasti.
You lose fag!
"The gaming landscape is changing with new business models and new ways to play, but at Playstation concepts like true consumer ownership and consumer trust are central to everything we do."
- Andrew House, Group CEO, Sony Computer Entertainment
Aika heikoksi mennyt toiminnan taso Sonylla, jos ei muuta kehuttavaa jäänyt kuin käytetyt pelit joita kuitenkin rajoitetaan jatkossakin jollain koodeilla. Sonysta on tullut sumutuksen mestari ja puolitotuuksia laukova julkinen pelle.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
11.06.2013 klo 08.43
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.06.2013 klo 08.47
11.06.2013 klo 08.47 3
11.06.2013 klo 08.56 17
- Ei pakollista nettiyhteyttä
- Käytettyjen pelien osto/myynti vapaata
- Pelien lainaaminen kavereille mahdollista
- Halvempi hinta
- Tehokkaampi konsoli
- Indie pelien tukeminen
- PS+ ilmaiset pelit
Sony yksinkertaisesti voitti tämän generaation yhdessä Nintendon kanssa.
11.06.2013 klo 08.58
Heippa ilmainen nettipelaaminen. Tosin onneksi hoitivat homman PS Plussalla, joten se 30e vuodessa ei oo paha hinta, koska siinä saa kuukausittain useita kokonaisia pelejä ilmaseksi.
Mitäköhän roskaa PS+:n nimissä jaetaan ensimmäiset vuodet.
Pelimyynnit lakkaa kokonaan, jos väki jää odottelemaan julkaisuhittien ilmaantumista PS+:n puolelle.
11.06.2013 klo 09.03 4
Mitä maksulliseen nettipeliin tulee, niin oletteko jonnet kuulleet sanontaa: "ilmaista lounasta ei ole"? Jos olette, ymmärrättekö pointin... ehkä nyt on "oikeus" odottaa linjoihin ja palveluun laatua/ toimivuutta kun siitä oikein maksetaan (toivossa on ainakin hyvä elää).
Pelien lainaus/ uudelleen myyminen on hyvä asia. Ei ehkä herätä suuria tunteita työssä käyvälle aikuiselle, mutta lapsiperheet kääntyvät aika varmasti sonyn puoleen.Niillä ipanoilla kun toi lainaaminen ja vaihtaminen on kova juttu.
Ohjain herätti mielenkiintoa. Touchpad voisi olla strategia pelissä ihan mukava, jos se oikeasti saadaan toimimaan edes jollain tavalla hiiren korvikkeena.
Näiden tietojen valossa PS4 löytyy joulupukin kontista. Olin vielä hetki sitten aika lähellä siirtyä kokeilemaan xboxia, mutta vielä ei ole tarvetta.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 09.18 11
Jos katsotaan pelkästään pelejä niin on totta, että Microsoft on varmasti pistänyt paljon rahaa yksinoikeuspeleihin, mutta niinhän se oli X360:n kanssa myös --- alussa. Sony tuli ohi vasemmalta ja nykyään on vaikea edes luetella X360 yksinoikeuksia. Nintendosta nyt puhumattakaan. Uutta sukupolvea kun vertaa niin sanoisin, että jos piu-piu-pyssypelit on lähellä sydäntä niin XOne varmaa sopii sinulle. Nintendo on vanha kunnon Nintendo ja tänään nähdäänkin, että millaisia pelejä on luvassa. Wii U:lle alkaa ainakin kesän aikana tulemaan pelejä, joista olisi syytä välittää. Sony taas valinnut hyvin all-around lähestymissuunnan peleihinsä. Joka sektorilla näytti olevan jonkinlaista menoa. Hyvä Sony.
Hinnassa Wii U peittoaa kilpailijansa. Toivon sydämmestäni Nintendolle hyviä vuosia Wii U:n kanssa, mutta jos hintalaatusuhdetta katsoo niin XOne korjaa potin... tämä siis tietysti jos sinulla on valtava olohuone ja käyttöä Kinectimals eiku siis Kinectille ... ihan laitteena. 500 euroa on iso sijoitus jostakin, jolle sinulla ei ole juurikaan käyttöä. 400 euroa on sekin paljon, eikä varmaan ole ihan hintalaatusuhteeltaan kilpailijoidensa väärtti, mutta ei kyllä kauas jäädä.
Online pelaaminen on jälleen nostettu pöydälle Sonyn puolesta kun se kertoi tänään tekevänsä Microsoftit. Vuosia Goldia maksaneena voin sanoa, että ainoa mitä tuolla hinnalla olen saanut on varmat palvelimet. PSN on ainakin tähän mennessä toiminut hiukan eritavalla. Pienellä kuukausimaksulla on saanut valtavan määrän pelejä ja muita etuja, ja monille siitä on ollut RAHALLISTA hyötyä. Rahat eivät siis todellakaan ole menneet hukkaan. Monikohan tässä kohtaa nostaa esille sen asia, että Nintendo tulee tässäkin kohtaa jäljessä aikaansa eikä pyydä palvelimistaan ylimääräistä maksua --- ja ei, sinun ei tarvitse syöttää mitään numerosarjoja pelataksesi kavereiden kanssa :D
Muotoilussa ollaan tavallaan menty edellisen sukupolven mukaan. Nintendon laite on huomaamaton, Microsoftin kone on laatikko ja Sonyn on grilli. Noh, ei nyt oikeastaan. Kun Sonyn konsolia tarkastelee tarkemmin niin se on ihan OK näköinen. Ei mielestäni mikään muotoilun huipentuma, mutta vastaavaa ei olla kyllä nähty koskaan. Mielestäni Wii U voittaa konsolin ja ohjaimien muotoilussa, jakaen ohjaimenmuotoilun parhaan sijan XOnen kanssa. Kyllä Microsoftin ohjain vain on edelleen sen parasta antia ei siitä kyllä päästä mihinkään. PS4 ohjain ei kyllä vakuuta, vaikka siinä onkin ihan hienoa tekniikkaa --- parempaan suuntaan on silti menty.
Microsoft.... voi Microsoft. Mikä teitä vaivaa. Eikö olisi helpompaa kuunnella pelaajia ja tehdä rahaa? Sen sijaan pelleilette ja teette kaikkea mitä julkaisijat ja sijoittajat haluavat. Sori M$. No deal. Minä siirryn PS4 junaan... Wii U:n jo omistan.
11.06.2013 klo 09.18 10
Mitäköhän roskaa PS+:n nimissä jaetaan ensimmäiset vuodet.
Pelimyynnit lakkaa kokonaan, jos väki jää odottelemaan julkaisuhittien ilmaantumista PS+:n puolelle.
Drive Club on ensimmäinen PS4:sen ilmainen plus-peli.
Rekisteröitynyt 09.08.2009
11.06.2013 klo 09.33 6
Noh jospa Mikki$ofta oppisi nyt kuuntelee asiakkaita...
11.06.2013 klo 09.39
Mitäköhän roskaa PS+:n nimissä jaetaan ensimmäiset vuodet.
Pelimyynnit lakkaa kokonaan, jos väki jää odottelemaan julkaisuhittien ilmaantumista PS+:n puolelle.
Drive Club on ensimmäinen PS4:sen ilmainen plus-peli.
No huhhuh. Taidanpa ostaa Onen ja Forza5:n.
Mitä porukka puhuu samassa yhteydessä PS4:stä ja Wii U:sta? Wii U on todistetusti jo flopannut.
Rekisteröitynyt 27.05.2008
11.06.2013 klo 09.50 4
Micro- ja Ubisoftin jäljiltä on muutamia pelejä joita jäi odottelemaan entistä enemmän, Remedyn KvanttiRikkouma ja Ubin piraattiassassiini näin päällimmäisenä. EA oli sitä samaa paskaa mitä tähänkin asti, jokaisessa pelissä on numero perässä ja eniten aikaa käytetään pelisarjoihin, joiden vuosipäivitysten suosiota ei voi pieni ihminen järjellä ymmärtää. "Aivan mullistava pallofysiikka!" No Voihan Saatana, Ihanko se pallo vihdoin ja viimein tottelee samaa painovoimaa kuin kaikki muukin, pysäyttäkää painokoneet ja nouska minareetteihin ylistämään EAn aivoriihen suurta läpilyöntiä. Bäfän tuhoutuvat rakennukset oli huikeutta, mutta skeptisenä henkilönä en jaksa uskoa että sekään on vapaasti toteutettavissa, vaan rakennukset saa tuhottua tietyn skriptin kautta ja vain tarkkaan valituissa kohdissa kartalla. Eihän EA nyt suinkaan mitään uutta ja mullistavaa lähde kokeilemaan, kun on niin paljon tuttuja ja turvallisia pelejä, jotka myyvät kun naamapolygoneja lisätään yksi per vuosi.
Sony on jo pitkän aikaa ollut paremmassa lyönnissä julkilausumiensa kanssa Microsoftin kaivaessa itseään syvemmälle ja syvemmälle paskaan. DRM:t, kuukausimaksut, Always On.... Pelilistaa kun nyt sitten en nähnyt niin paha sanoa, miten sillä saralla kävi. Mutta ilmeisesti konsoli sentään oli suunnattu pelaajille, eikä jenkkilän opiskelija-asuntojen brofistaajille, jotka haluavat seurata virtuaaliNBA-joukkueensa toimintaa samalla kun pelaavat Madden CXXXIV:tä. Microsoftin glorifioitu digiboksi saapuu eurooppaan suuremman hintalappunsa kanssa ja ilmoittaa että puolet ominaisuuksista ei toimi. Sony tuo pienemmällä rahalla pelkästään pelaamiseen tehdyn pelikonsolin(kuulostaa kauhean järjettömältä, eikö vain) ja ojentaa verkkopelaamisen murto-osalla siitä maksusta minkä M$ vaatii, ja tarjoaa enemmän vastinetta rahoille. Eikö tuo nykyinenkin Plus-tili ole maksanut itseään takaisin ilmaispelien kautta aika lailla, en tiedä kun olen edellisessä sukupolvessa pelien, omien ohjainmieltymysten ja kaverien perässä mennyt X360 linjalla(ja ollut valintaan tyytyväinen, mind you).
Yhä ainoa haittatekijä PS4n kanssa on tuo ohjain. Toivottavasti PS3n paskat heiveröiset ja päin helvettiä muotoillut liipaisimet ovat korjattu, mutta tattien epämiellyttävä sijoittelu näyttää jääneen vieläkin. Pitää päästä ohjainta käpälöimään vähintäänkin, ennen kuin valintaa tekee, mutta pari kertaa vuodessa mökkeilevänä, ja konsoliaan metikköön mukana raahaavana ihmisenä nuo MicroMulkkujen konsolin rajoitteet tulevat todennäköisesti olemaan se oljenkorsi, mikä katkaisee kamelin selän ja sitten vain totutellaan siihen huonompaankin ohjaimeen että saadaan parempi konsoli.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 09.52 2
Mitä porukka puhuu samassa yhteydessä PS4:stä ja Wii U:sta? Wii U on todistetusti jo flopannut.
Ai kuten PS3?
11.06.2013 klo 09.56 2
11.06.2013 klo 09.57 4
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 10.01 3
Onneks nettipelaaminen on maksutonta PC:llä..
11.06.2013 klo 10.01 6
Mitäköhän roskaa PS+:n nimissä jaetaan ensimmäiset vuodet.
Pelimyynnit lakkaa kokonaan, jos väki jää odottelemaan julkaisuhittien ilmaantumista PS+:n puolelle.
Drive Club on ensimmäinen PS4:sen ilmainen plus-peli.
No huhhuh. Taidanpa ostaa Onen ja Forza5:n.
Mitä porukka puhuu samassa yhteydessä PS4:stä ja Wii U:sta? Wii U on todistetusti jo flopannut.
Siitä vaan ostamaan teknisesti heikompi konsoli, kallimpaan hintaan.
Mitä tulee Wii U konsoliin, on se myynyt 6 kuukaudessa enemmän kuin PS3 / X360 myi samana aikana joten aika kaukana flopista.
11.06.2013 klo 10.02 1
Mitä porukka puhuu samassa yhteydessä PS4:stä ja Wii U:sta? Wii U on todistetusti jo flopannut.
Ai kuten PS3?
PS3 floppasti taloudellisesti, raha on loppu ja sen huomaa PS4:stä. Käytetyt pelit -jydanssikin oli viime hetken hätäratkaisu. Varmasti kaikki yhteistyökumppanit kiroavat tällä hetkellä Sonyn alimpaan helvettiin.
11.06.2013 klo 10.04
Mitäköhän roskaa PS+:n nimissä jaetaan ensimmäiset vuodet.
Pelimyynnit lakkaa kokonaan, jos väki jää odottelemaan julkaisuhittien ilmaantumista PS+:n puolelle.
Drive Club on ensimmäinen PS4:sen ilmainen plus-peli.
No huhhuh. Taidanpa ostaa Onen ja Forza5:n.
Mitä porukka puhuu samassa yhteydessä PS4:stä ja Wii U:sta? Wii U on todistetusti jo flopannut.
Siitä vaan ostamaan teknisesti heikompi konsoli, kallimpaan hintaan.
Mitä tulee Wii U konsoliin, on se myynyt 6 kuukaudessa enemmän kuin PS3 / X360 myi samana aikana joten aika kaukana flopista.
Et taida ymmärtää tekniikasta hevon helvettiä.
Rekisteröitynyt 13.10.2009
11.06.2013 klo 10.10 13
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 10.12 6
Et taida ymmärtää tekniikasta hevon helvettiä.
Ja sinä et ymmärrä todellisuudesta. Tekninen paremmuus ei ole ainakaan edelliseen kahteen konsolisukupolveen merkinnyt mitään mitä tulee myyntilukuihin. Pelit ratkaisee ja valitettavasti Nintendon Wii U julkistus oli huono, mutta niin oli PS3:nkin. Sonylla oli PS3:n kanssa täysin sama tilanne julkaisuhetkellä. Kukaan ei ostanut konsolia ja sille ei oikein löytynyt mitään pelattavaa.
11.06.2013 klo 10.18
Et taida ymmärtää tekniikasta hevon helvettiä.
Ja sinä et ymmärrä todellisuudesta. Tekninen paremmuus ei ole ainakaan edelliseen kahteen konsolisukupolveen merkinnyt mitään mitä tulee myyntilukuihin. Pelit ratkaisee ja valitettavasti Nintendon Wii U julkistus oli huono, mutta niin oli PS3:nkin. Sonylla oli PS3:n kanssa täysin sama tilanne julkaisuhetkellä. Kukaan ei ostanut konsolia ja sille ei oikein löytynyt mitään pelattavaa.
Ensinnäkin se on noin alle promille asiakaskunnasta joka mesoaa netissä. Onen mukana tuleva ohjausetti vie PS4:ää sen 100-0, ja näemmä Killzone on PS4:n kiinnostavin yksinoikeus. Ja voi myös siksi jäädä, koska MS kuunteli pelitalojen viestiä käytettyjen pelien kaupan suhteen. Kuka tuollaista Wii U:ta haluaisi Wiin jälkeen, Nintendo tulkitsi tilanteen väärin.
11.06.2013 klo 10.30 1
Onneks nettipelaaminen on maksutonta PC:llä..
Sellasta ei olekkaan kuin ilmainen lounas.
11.06.2013 klo 10.32
Et taida ymmärtää tekniikasta hevon helvettiä.
Ja sinä et ymmärrä todellisuudesta. Tekninen paremmuus ei ole ainakaan edelliseen kahteen konsolisukupolveen merkinnyt mitään mitä tulee myyntilukuihin. Pelit ratkaisee ja valitettavasti Nintendon Wii U julkistus oli huono, mutta niin oli PS3:nkin. Sonylla oli PS3:n kanssa täysin sama tilanne julkaisuhetkellä. Kukaan ei ostanut konsolia ja sille ei oikein löytynyt mitään pelattavaa.
Ensinnäkin se on noin alle promille asiakaskunnasta joka mesoaa netissä. Onen mukana tuleva ohjausetti vie PS4:ää sen 100-0, ja näemmä Killzone on PS4:n kiinnostavin yksinoikeus. Ja voi myös siksi jäädä, koska MS kuunteli pelitalojen viestiä käytettyjen pelien kaupan suhteen. Kuka tuollaista Wii U:ta haluaisi Wiin jälkeen, Nintendo tulkitsi tilanteen väärin.
EA != pelitalot
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 10.36
Ensinnäkin se on noin alle promille asiakaskunnasta joka mesoaa netissä. Onen mukana tuleva ohjausetti vie PS4:ää sen 100-0, ja näemmä Killzone on PS4:n kiinnostavin yksinoikeus. Ja voi myös siksi jäädä, koska MS kuunteli pelitalojen viestiä käytettyjen pelien kaupan suhteen. Kuka tuollaista Wii U:ta haluaisi Wiin jälkeen, Nintendo tulkitsi tilanteen väärin.
Kuten aiemmassa postauksessani jo totesinkin, että XOne näyttää ihan hyvältä pelien puolesta jos tykkää pelkistä piu-piu-peleistä. Konsolilla ei ole mitään merkitystä kunhan pelit on hyviä. Kyllä se XOnekin varmasti myy kunhan vaan ihmiset unohtaa, etteivät voi myydä peliään Huutonetissä ja joutuvat aikanaan heittämään konsolin roskiin kun M$ lopettaa palvelimien ylläpidon... ainakin kunnes yhtenä jouluna serverit ovat viikon alhaalla ja Gigantti myy Wii U:ta 250 euroa halvemmalla kuin XOnea. Kukin tehköön valintansa -- itsellä ei viikkorahat estä konsolien hankintaa, mutta jos konsoli sotii perimmäisiä syitä miksi konsoli yleensäkin hankitaan niin en todellakaan maksa sellaisesta senttiäkään. Ainoa syy miksi ostaisin XOnen on yksinoikeuspelit ja tällä hetkellä yksikään ei vakuuttanut.
P.S. Pikmin 3:a saa Verkkokauppa.com:sta 37€ --- suosittelen varaamaan.
11.06.2013 klo 10.37 6
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 10.44 4
Ei tarvii ostaa kun kun PS4 ja Wii U niin voi nauttia tästä konsolisukupolvesta täysin siemauksin. Xbone on flopannut.
11.06.2013 klo 10.46 1
Ei tarvii ostaa kun kun PS4 ja Wii U niin voi nauttia tästä konsolisukupolvesta täysin siemauksin. Xbone on flopannut.
Itse asiassa X1 ei ole flopannut lainkaan mutta ei se silti estä suakaan nauttimista PS4:stä ja Wii U:sta koko generaation, vai estääkö?
11.06.2013 klo 10.48 1
11.06.2013 klo 10.50 7
Ei tarvii ostaa kun kun PS4 ja Wii U niin voi nauttia tästä konsolisukupolvesta täysin siemauksin. Xbone on flopannut.
Itse asiassa X1 ei ole flopannut lainkaan mutta ei se silti estä suakaan nauttimista PS4:stä ja Wii U:sta koko generaation, vai estääkö?
Ai ei ole vai ?
- X1 on kalliimpi kuin PS4.
- X1 on vähemmän tehokkaampi kuin PS4
- X1 on aina päällä.
- X1 vaatii internet yhteyden yksinpeleihin.
- X1 käytettyjen pelien osto/myynti rajoitettu.
- X1 pelien lainaaminen kaverille rajoitettu.
- X1 Live TV ei toimi euroopassa.
- X1 Live TV vaatii erikseen ostettavan adapterin.
Hyvin pelittää toi X1:nen
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.06.2013 klo 10.54 4
11.06.2013 klo 10.54 10
11.06.2013 klo 10.56 2
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 10.58
Ai ei ole vai ?
- X1 on kalliimpi kuin PS4.
- X1 on vähemmän tehokkaampi kuin PS4
- X1 on aina päällä.
- X1 vaatii internet yhteyden yksinpeleihin.
- X1 käytettyjen pelien osto/myynti rajoitettu.
- X1 pelien lainaaminen kaverille rajoitettu.
- X1 Live TV ei toimi euroopassa.
- X1 Live TV vaatii erikseen ostettavan adapterin.
Hyvin pelittää toi X1:nen
True dat. Toi Live TV tulee toimimaan briteissä, mutta ei muualla. Suomeen tota voidaan odottaa ehkä jokus 3-5 vuoden päästä julkaisusta. Kuten aiemminkin on käynyt. Ärsyttää tuo MS:n salailu, rajoittaminen ja suoranainen valehtelu. Mielestäni MS ei ole myöskään vielä kertonut tarkkoja specsejä X1:stä. Tilaisuudessa ainakin puhuivat jostain transistoreista, lol. Todellisuudessa ne on kuitenkin aika lailla yhtä tehokkaita, mutta mitä merkitystä sillä on? Pelit ratkaisee.
http://www.youtube.com/watch?v=kWSIFh8ICaA
11.06.2013 klo 11.00
11.06.2013 klo 11.01
Ei tarvii ostaa kun kun PS4 ja Wii U niin voi nauttia tästä konsolisukupolvesta täysin siemauksin. Xbone on flopannut.
Itse asiassa X1 ei ole flopannut lainkaan mutta ei se silti estä suakaan nauttimista PS4:stä ja Wii U:sta koko generaation, vai estääkö?
Ai ei ole vai ?
- X1 on kalliimpi kuin PS4.
- X1 on vähemmän tehokkaampi kuin PS4
- X1 on aina päällä.
- X1 vaatii internet yhteyden yksinpeleihin.
- X1 käytettyjen pelien osto/myynti rajoitettu.
- X1 pelien lainaaminen kaverille rajoitettu.
- X1 Live TV ei toimi euroopassa.
- X1 Live TV vaatii erikseen ostettavan adapterin.
Hyvin pelittää toi X1:nen
Hieman yliarvioit itsesi ja Sonyn, sekä aliarvioit Onen. Klassinen tilanne MS:llä päällä tälläkin kertaa kun tullaan Sonya vastaan konsolipolveen, tällä kertaa vain vahvemmin kuin koskaan.
11.06.2013 klo 11.07 11
(Sori toi oli siis vaan mun mielikuvani miltä näytätte, mutta tajusitte varmaan pointin :D)
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 11.10
Ehkä parasta aamuviihdettä lukea kun kaksi (tai useampi) 10-15 vuotiasta finninaamaista konsolisoturia tappelee kumpi konsoli on parempi :D
(Sori toi oli siis vaan mun mielikuvani miltä näytätte, mutta tajusitte varmaan pointin :D)
Rekisteröitynyt 20.02.2010
11.06.2013 klo 11.11
Mutta kun aina sanotaan että pelit tekevät vasta konsolin niin saapi katsoa miten paljon todellisuudessa tuolla "saat rahaa käytetytyistä peleistä" pelintekijöille merkkaa että kumman leiriin päätyvät sitten tai että tekevät paremmat multiplatterit, toisin jos yhtää oikein lukenut niin aika paljon enemmän samalaiset pohjat ovat molemmissa konsoleissa kun nytten.
11.06.2013 klo 11.12 2
Ei tarvii ostaa kun kun PS4 ja Wii U niin voi nauttia tästä konsolisukupolvesta täysin siemauksin. Xbone on flopannut.
Itse asiassa X1 ei ole flopannut lainkaan mutta ei se silti estä suakaan nauttimista PS4:stä ja Wii U:sta koko generaation, vai estääkö?
Ai ei ole vai ?
- X1 on kalliimpi kuin PS4.
- X1 on vähemmän tehokkaampi kuin PS4
- X1 on aina päällä.
- X1 vaatii internet yhteyden yksinpeleihin.
- X1 käytettyjen pelien osto/myynti rajoitettu.
- X1 pelien lainaaminen kaverille rajoitettu.
- X1 Live TV ei toimi euroopassa.
- X1 Live TV vaatii erikseen ostettavan adapterin.
Hyvin pelittää toi X1:nen
Hieman yliarvioit itsesi ja Sonyn, sekä aliarvioit Onen. Klassinen tilanne MS:llä päällä tälläkin kertaa kun tullaan Sonya vastaan konsolipolveen, tällä kertaa vain vahvemmin kuin koskaan.
Kerro ihmeessä mikä väitteistäni ei pidä sitten paikkaansa ?
Kysymys ei ole aliarvoinnista tai v*ttuilusta jos listassa on vain fakta tietoja.
11.06.2013 klo 11.28
Ei tarvii ostaa kun kun PS4 ja Wii U niin voi nauttia tästä konsolisukupolvesta täysin siemauksin. Xbone on flopannut.
Itse asiassa X1 ei ole flopannut lainkaan mutta ei se silti estä suakaan nauttimista PS4:stä ja Wii U:sta koko generaation, vai estääkö?
Ai ei ole vai ?
- X1 on kalliimpi kuin PS4.
- X1 on vähemmän tehokkaampi kuin PS4
- X1 on aina päällä.
- X1 vaatii internet yhteyden yksinpeleihin.
- X1 käytettyjen pelien osto/myynti rajoitettu.
- X1 pelien lainaaminen kaverille rajoitettu.
- X1 Live TV ei toimi euroopassa.
- X1 Live TV vaatii erikseen ostettavan adapterin.
Hyvin pelittää toi X1:nen
Hieman yliarvioit itsesi ja Sonyn, sekä aliarvioit Onen. Klassinen tilanne MS:llä päällä tälläkin kertaa kun tullaan Sonya vastaan konsolipolveen, tällä kertaa vain vahvemmin kuin koskaan.
Kerro ihmeessä mikä väitteistäni ei pidä sitten paikkaansa ?
Kysymys ei ole aliarvoinnista tai v*ttuilusta jos listassa on vain fakta tietoja.
Jos et pysty löytämään yhtään tekijää joka puoltaisi muuta kuin PS4:ää, niin sullahan on siinä hieno valinta seuraavan sukupolven konsoliksi. Ja halpa! Milloin Sony olisi julkaisussa myynyt noin halpaa konsolia.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.06.2013 klo 11.29 9
PS3 näyttää nätiltä ja hinta on aika kova killeri. Sonylla on hyvin pullat uunissa, ellei tule viivästyksiä.
Verkkopelaamisen muuttuminen maksulliseksi on perseestä, mutta onneksi palvelu on sentään liitetty PSN+:aan, jota on tullut muutenkin tilattua alusta asti, koska se tarjoaa kyllä vähintään hintansa edestä hyviä pelejä.
11.06.2013 klo 11.34
11.06.2013 klo 11.40 2
Mutta jos konsolin ostaisin, niin PS4, koska Deep Down...
11.06.2013 klo 11.42
RRR rauhoitu nyt hyvä mies. Viesteistäsi paistaa puhdas pakokauhu.
PS3 näyttää nätiltä ja hinta on aika kova killeri. Sonylla on hyvin pullat uunissa, ellei tule viivästyksiä.
Verkkopelaamisen muuttuminen maksulliseksi on perseestä, mutta onneksi palvelu on sentään liitetty PSN+:aan, jota on tullut muutenkin tilattua alusta asti, koska se tarjoaa kyllä vähintään hintansa edestä hyviä pelejä.
Et taida tuntea minua ja motiivejani. Sonylla ei ole pullat hyvin uunissa ja on vain ajan kysymys kun loputkin myöntävät asian.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 11.47 4
http://kotaku.com/the-playstation-4-is-region-free-512543
Uskomatonta miten muista sukupolvista poiketen nyt on selkeästi se tilanne, että kaikki on Xbox Onessa paskempaa ja huonommin kuin PS4:ssa.
Jos et pysty löytämään yhtään tekijää joka puoltaisi muuta kuin PS4:ää, niin sullahan on siinä hieno valinta seuraavan sukupolven konsoliksi. Ja halpa! Milloin Sony olisi julkaisussa myynyt noin halpaa konsolia.
Sehän se on se tilanne kaikilla muillakin aivot omaavilla.
Ensinnäkin se on noin alle promille asiakaskunnasta joka mesoaa netissä. Onen mukana tuleva ohjausetti vie PS4:ää sen 100-0, ja näemmä Killzone on PS4:n kiinnostavin yksinoikeus. Ja voi myös siksi jäädä, koska MS kuunteli pelitalojen viestiä käytettyjen pelien kaupan suhteen. Kuka tuollaista Wii U:ta haluaisi Wiin jälkeen, Nintendo tulkitsi tilanteen väärin.
Säälittävää toiveajattelua. Xbox Onea vihataan kaikkialla facebookissa, twitterissä, yleisessä mediassa etc. Ei todellakaan ole kyse mistään promillesta vaan aivan kaikista. Näin (mobiilin) internetin aikakautena et voi vain toivoa että sana ei leviäisi ja Microsoftin kusetus jäisi huomaamatta. Pelkästään jo siitä, että PS3 ei pyörittänyt PS2 pelejä tuli jo ihan kotimaisessakin mediassa jättiskandaali kun PS2:lla pelattiin PS1 pelejä. Katsoppa vaan mitä IS:t ja muut kirjoittavat kun WinCapita-boxi vaatii nettiyhteyden aina, riistää kuluttajaoikeudet ja pelejä ei voi lainata kaverille.
11.06.2013 klo 11.52
Ja persraiskaus jatkuu. PS4 tulee olemaan region-free kun taas Xbox One on region-locked.
http://kotaku.com/the-playstation-4-is-region-free-512543
Uskomatonta miten muista sukupolvista poiketen nyt on selkeästi se tilanne, että kaikki on Xbox Onessa paskempaa ja huonommin kuin PS4:ssa.
Jos et pysty löytämään yhtään tekijää joka puoltaisi muuta kuin PS4:ää, niin sullahan on siinä hieno valinta seuraavan sukupolven konsoliksi. Ja halpa! Milloin Sony olisi julkaisussa myynyt noin halpaa konsolia.
Sehän se on se tilanne kaikilla muillakin aivot omaavilla.
Mikä region-freen käytännön hyöty tulee olemaan itsellesi kun latauspalvelu tulee Sonynkin mukaan koko ajan tärkeämmäksi?
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 12.03 3
Nyt kun Xbox:n markkinaosuus alkaa vapautua niin saa nähdä mitä Nintendo tulee tekemään. Sony siitä varmaankin suurimman palan tulee syömän rakennemuutoksen yhteydessä, mutta jos Nintendo viimeinkin alkaisi panostamaan core-gamereihin niin se voisi nousta toiseksi suureksi Sonyn rinnalle.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.06.2013 klo 12.08 3
Mikä region-freen käytännön hyöty tulee olemaan itsellesi kun latauspalvelu tulee Sonynkin mukaan koko ajan tärkeämmäksi?
Kaikki pelit tulee edelleen levyllä ja region-freen ansiosta voi hankkia pelejä jotka ei Eurooppaan tule tai sitten tulee monen kuukauden viiveellä.
11.06.2013 klo 12.37 1
Mikä region-freen käytännön hyöty tulee olemaan itsellesi kun latauspalvelu tulee Sonynkin mukaan koko ajan tärkeämmäksi?
Kaikki pelit tulee edelleen levyllä ja region-freen ansiosta voi hankkia pelejä jotka ei Eurooppaan tule tai sitten tulee monen kuukauden viiveellä.
No joo, se siitä mollauksesta. Olin vain niin mykistynyt Sonyn laimeudesta, että on pakko purkaa pettymystä. Ainoa uutinen oli pakollinen verkkopelimaksu, ja sekin käännettiin jo voitoksi.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.06.2013 klo 12.56 5
Ja persraiskaus jatkuu.
Totta helvetissä Xbone tulee myymään jumalattomasti ihan vaan pelkkien tv -ominaisuuksiensakin takia jenkkilässä. Konsolien myynneissä on aina ollut havaittavissa omien tukemista, ja Microsoft näyttää panostavan nimenomaan jenkkien markkinoille tässä konsolisukupolvessa. Veikkaisin boksin olevan myyntitilastoissa (Xbone vs PS4 vs WiiU) kolmantena vuoden ja parinkin päästä, mutta vain jenkkilän ulkopuolella: Ihmettelen suuresti, jos Xbone ei johda jenkkilän konsolimyyntejä julkaisunsa jälkeen...
Ilmeisesti MS on laskenut, ettei se tarvitse kattavaa käyttäjäkuntaa kuin yhdellä mantereella, muuten MS:n toiminta tuntuisi kovin oudolta.
Lisää aiheenvierusta spekuloidakseni, vaikka mainitsin wiun tuossa aiemmin, en näkisi sitä niinkään PS4n ja Xbonen kilpailijana vaan jonkinlaisena omana voimanaan, konsoli jotka tietty markkinaryhmä ostaa, jotkut jättää ostamatta ja jotkut jättää ostamatta sekä ilmoittaa siitä kovaan ääneen kaikkialla. Joka tapauksessa, eiköhän Nintendo ennen pitkää tee taas hyvää tiliä WiiUlla.
Joka tapauksessa: Mitä ihmeen väliä sillä on miten mikäkin konsoli myy? Mitä antihipstereitä porukka nyt on olevinaan, kun oma konsoli on parempi kun kaikilla muilla on se? Tärkeintä on valita se, minkä katsoo itselleen parhaaksi vaihtoehdoksi. Se, että joku spammii netin keskusteluissa sitä miten itse tykkää äidistä ei tee tyttärestä yhtään heikompaa vaihtoehtoa toiselle, ja toisin päin.
11.06.2013 klo 12.58 1
No joo, se siitä mollauksesta. Olin vain niin mykistynyt Sonyn laimeudesta, että on pakko purkaa pettymystä. Ainoa uutinen oli pakollinen verkkopelimaksu, ja sekin käännettiin jo voitoksi.
PS2:n kultakauden rippeet ne jaksaa vielä uhota, se on oikein. Suomi on Sonylandia ollut aina.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 13.31 1
Totta helvetissä Xbone tulee myymään jumalattomasti ihan vaan pelkkien tv -ominaisuuksiensakin takia jenkkilässä. Konsolien myynneissä on aina ollut havaittavissa omien tukemista, ja Microsoft näyttää panostavan nimenomaan jenkkien markkinoille tässä konsolisukupolvessa.
Veikkaisin boksin olevan myyntitilastoissa (Xbone vs PS4 vs WiiU) kolmantena vuoden ja parinkin päästä, mutta vain jenkkilän ulkopuolella: Ihmettelen suuresti, jos Xbone ei johda jenkkilän konsolimyyntejä julkaisunsa jälkeen...
Vaikka jengi yleisesti kuvittelee, että 99% jenkeistä tuijottaa 8h TV:tä päivässä ja katsoo sieltä kaikenmaailman realitysontaa ja visailuja, se ei pidä paikkansa. Nimenomaan nuo Netflixit, Hulut ja vastaavat ovat vieneet markkinoita ja perinteinen TV:n katsominen on kokemassa vähintään samanlaista tuhoa kuin Euroopassakin. Noihin pääseekin käsiksi niinkin helposti kuin esim. nettiselaimella, jo nykyisillä pelikonsoleilla, SmartTV:llä, kännykällä, tabletilla etc. Xbox One:ssa on kyllä kaikenlaisia viihdeominaisuuksia, mutta kuinka moni oikeasti tarvii sen 7. tai 8. Netflix laitteen omaan talouteensa? Aivan.
Minkään "omien tukemisen" takia ei varmasti kukaan osta konsolia (korkeintaan japanilaiset). Kyse on ennemminkin siitä, että oman alueen yritys tuntee oman alueen kohdeyleisönsä parhaiten. Sony on aina hyvin osannut tarjota sekä japanilaisille, eurooppalaisille, että jenkkimarkkinoille pelejä ja tuotteita.
Ellei Microsoft saa vedettyä läpi jotain kriittistä muutosta X1:n suhteen. vie PS4 sen varmasti kaikilla markkina-alueilla.
Ilmeisesti MS on laskenut, ettei se tarvitse kattavaa käyttäjäkuntaa kuin yhdellä mantereella, muuten MS:n toiminta tuntuisi kovin oudolta.
Ei varmast ole laskenut noin. Microsoft ei pidä Xbox:ia pystyssä sen takia, että sen vain kuuluu olla olemassa, vaan sen tehtävä on tuottaa rahaa ja mainetta firmalle. Silloin ainoastaan täysi aivovaurio ignorettaisi muut markkinat. Japanin sisäsiittoisille markkinoille voi varmasti olla MS:lla helvetillisen vaikea tehtävä tulla eikä se loppupeleissä tuottojen suhteen varmaan kannatakaan, mutta Euroopan ignorettaminen olisi verrattavissa oman mulkkunsa poikki leikkaamiseen.
11.06.2013 klo 13.41 1
Mutta ymmärrän kyllä, että peliyhtiöt haluavat saada mahdollisimman paljon tuottoa peleistä, eivätkä siksi pidä käytetyistä peleistä. Mutta en ymmärrä, minkä takia pelaajien pitäisi hankkia aina kaikki uutena. Onko tästä maailmasta tullut liian materialistinen? Eikö yhdessä jaettu ilo ole enää laillista/sallittua?
En myöskään ymmärrä sitä, miksi jotkut eri konsolien omistajat ärsyttävät toisiaan. Jos omistaa jonkun konsolin, onko silloin aivan pakko vihata toista konsolia? Kaikissa asioissa on hyvät ja huonot puolensa, ja uskon, että "xbottien" ja "sonypoikien" tulisi ottaa eri näkökulmat huomioon, jos he haluavat luoda rakentavaa keskustelua. Tiedän kyllä, että osa tällaisista henkilöistä ovat selkeitä trolleja, mutta mielestäni heidän käytöksensä on vain hölmöä (ja myös huonoa trollaamista, vaikka trollaaminen on jo itsessään typerää).
Mielestäni Xbox One:ssa näkyy selvästi, että siihen on panostettu kunnolla. Se tottelee käskyjä erittäin hyvin. En kuitenkaan aio hankkia sitä sen rajoittavien ominaisuuksiensa vuoksi. Myös WiiU vaikuttaa hyvältä konsolilta, koska sitä voi pelata tablettiohjaimen myös silloin, kun joutuu poistumaan television ääreltä. Valitettavasti WiiU:n pelitarjonta ei vain satu innostamaan tällä hetkellä.
11.06.2013 klo 13.48
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 14.03 1
Ihmeen helposti porukat tuntuu antavan anteeksi ton PS Plussan pakollisuuden. Itse ainakin meinaan pitää konsolia 6-8 vuotta, kuten nyt esim PS3:a ja sitä ennen PS2:ta, niin sinä aikana tosta PS Plussan hinnasta kerääntyy helpolla toinen konsolin hinta.
Ja ilmaisia pelejä kuukausittain. Voi myös ajatella, että tuolla säästää niin paljon rahaa, että Sony käytännössä antaa rahaa pelaajille.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
11.06.2013 klo 14.03 4
Nämä olivat Xbox Oneen liittyviä huomioita. Noin muuten se vehje ei tunnu huomionarvoiselta, vaikka pidin suuresti aiemmista boxeista. Pleikkari ei ole koskaan ollut edes kakkosvalintani, mutta tällä hetkellä on selvää että hankin semmoisen julkaisupäivänä. Hintalaatusuhteesta johtuen sillä ei ole suuresti väliä, mitä pleikkarin yksinoikeudet ovat ensimmäisinä kuukausina. Toivon kuitenkin että Knack olisi piristävän erikoinen fantasiapeli samalla tapaa kuin Kameo ja Twilight Princess olivat konsoliensa julkaisussa. Mielelläni ostaisin heti alkuun sellaisen ja lisäksi jotakin turvallista mutta entistä komiampaa ja kehittyneempää kamaa kuten jonkun niistä räiskinnöistä.
11.06.2013 klo 14.10 6
11.06.2013 klo 14.22
Rekisteröitynyt 22.03.2012
11.06.2013 klo 14.35
Kuten oli arvataivissa, tähän loppui ilmainen nettipelaaminen pleikkarilla. Itku ja parku alkakoon ja selitykset kuinka hieno asia se maksullinen nettipelaaminen oikeastaan onkaan :D
mitäpä tuota selittelemään, paska juttu.
enkä nyt osaa mennä arvioimaan kuinka tarpeellinen tuo 50€ on Sonylle palvelun tarjoamiseksi, mutta sen voin todeta, että toisin kuin mikkiSOFT, Sony ainakin laittaa tienaamiansa rahoja uusien pelisarjojen kehitykseen, että mitä enemmän mammonaa heillä, sitä enemmän saamme exclusiiveja :)
& kun en netissä edes pelaa, niin ei tuo mua haittaa.
maksakaa te vaan & saamme sitten lisää killer yksinpelejä.
mutta tuo käytettyjen pelien myynnin estäminenhän voi edelleen tapahtua julkaisijoiden toimesta, eli tämä saattaa olla vain pelkkää politikointia Sonyn osalta.
he aikaisemmin totesivat ettei heille tule mitään estoa, mutta julkaisijat ovat vapaita tekemään mitä haluavat.
parempi odottaa puol vuotta julkaisusta ja katsoa sitten.
11.06.2013 klo 14.39 2
Hieman yliarvioit itsesi ja Sonyn, sekä aliarvioit Onen. Klassinen tilanne MS:llä päällä tälläkin kertaa kun tullaan Sonya vastaan konsolipolveen, tällä kertaa vain vahvemmin kuin koskaan.
Herramunjee, miten joku ihan tosissaan uskoo näin! Mikäli mikkisoftan omien asiakkaiden perseraiskus ei muutu vielä ennen julkaisua, saa bill gates myydä viimeisenkin ferrarinsa. Win8 floppas jo pahasti ja xone menee perässä. Ne muutama sinulaisesi idiootti ja niiden dollarit ei paljon lohduta.
11.06.2013 klo 14.42 4
11.06.2013 klo 14.59 2
Ihmeen helposti porukat tuntuu antavan anteeksi ton PS Plussan pakollisuuden. Itse ainakin meinaan pitää konsolia 6-8 vuotta, kuten nyt esim PS3:a ja sitä ennen PS2:ta, niin sinä aikana tosta PS Plussan hinnasta kerääntyy helpolla toinen konsolin hinta.
Ja ilmaisia pelejä kuukausittain. Voi myös ajatella, että tuolla säästää niin paljon rahaa, että Sony käytännössä antaa rahaa pelaajille.
Ilmaiset pelit kyllä kelpaa, mutta ilman, että niitä sidotaan johonkin maksulliseen jäsenyyteen. Varsinkin, kun oma pelaaminen on aika paljon sitä, että pari kertaa kuussa innostuu käynnistämään koneen ja vetämään muutamat nettimatsit, niin tämä maksullinen PS Plus ei oikein innosta.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
11.06.2013 klo 15.05 1
Dead Rising 3 ei ole kauhukomedia. Killer Instinct selvästikään ei vastaa fantasioitani seuraavan sukupolven mätkinnästä. Ryse on aikuisten oikeasti rasittavin peli, jonka olen nähnyt pitkään aikaan: sain stressireaktion pelkän mainoksen aikana, kun kuvittelin joutuvani pelaamaan sitä. Kaikki räiskintäpelit sci-fillä tai ilman näyttävät samalta.
Nämä olivat Xbox Oneen liittyviä huomioita. Noin muuten se vehje ei tunnu huomionarvoiselta, vaikka pidin suuresti aiemmista boxeista. Pleikkari ei ole koskaan ollut edes kakkosvalintani, mutta tällä hetkellä on selvää että hankin semmoisen julkaisupäivänä. Hintalaatusuhteesta johtuen sillä ei ole suuresti väliä, mitä pleikkarin yksinoikeudet ovat ensimmäisinä kuukausina. Toivon kuitenkin että Knack olisi piristävän erikoinen fantasiapeli samalla tapaa kuin Kameo ja Twilight Princess olivat konsoliensa julkaisussa. Mielelläni ostaisin heti alkuun sellaisen ja lisäksi jotakin turvallista mutta entistä komiampaa ja kehittyneempää kamaa kuten jonkun niistä räiskinnöistä.
Täysin samat reaktiot ja ajatukset. Knackia odotan ehkä eniten myös, mutta jouluun on kuitenkin vielä niin pitkä aika, että keskityn itse Wii U:n tarjontaan. Se luultavasti selkenee tässä parin tunnin päästä enemmän. Odotan innolla mitä Nintendolla on tarjottavana meille!
BTW, olisi kiva tietää paljonko Rarella on todellisuudessa edes tekemistä KI:n kanssa ja paljonko siitä tekee Double Helix Games. Sieltä suunnalta kun ei ole oikeasti tullut koskaan mitään kelvollista. Joku taisi jossain ollutkin kommentoinut, että Sonylla oli helppo homma miellyttää ihmisiä. Ei tarvinnut tehdä mitään suuria innovaatioita vaan pientä hienosäätöä siellä täällä. Microsoft kun hoitaa oman osansa ampumalla itseään jalkaa.
11.06.2013 klo 15.13
Hieman yliarvioit itsesi ja Sonyn, sekä aliarvioit Onen. Klassinen tilanne MS:llä päällä tälläkin kertaa kun tullaan Sonya vastaan konsolipolveen, tällä kertaa vain vahvemmin kuin koskaan.
Herramunjee, miten joku ihan tosissaan uskoo näin! Mikäli mikkisoftan omien asiakkaiden perseraiskus ei muutu vielä ennen julkaisua, saa bill gates myydä viimeisenkin ferrarinsa. Win8 floppas jo pahasti ja xone menee perässä. Ne muutama sinulaisesi idiootti ja niiden dollarit ei paljon lohduta.
En harrasta tällaista käsitettä kuin usko. Ei liikuta lainkaan jos olet eri mieltä uskoines.
11.06.2013 klo 15.57
Hyvä ominaisuus olisi jos nettipelistä tehtäisiin peleille ilmainen joidenkin kuukausien tai parin vuoden jälkeen, silloin kun pelaajien määrä on romahtanut sinne 0-100 tienoille. Ilmaiset pelaajat toisivat ainakin jotain elämää niihin syntyessään kuolleisiin Duke Nukem Foreverin tai Condemnedin tasoisiin flooppeihin. Maksajatkin hyötyisivät.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.06.2013 klo 16.25 1
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.06.2013 klo 16.33 1
Ihmeen helposti porukat tuntuu antavan anteeksi ton PS Plussan pakollisuuden. Itse ainakin meinaan pitää konsolia 6-8 vuotta, kuten nyt esim PS3:a ja sitä ennen PS2:ta, niin sinä aikana tosta PS Plussan hinnasta kerääntyy helpolla toinen konsolin hinta.
Ja ilmaisia pelejä kuukausittain. Voi myös ajatella, että tuolla säästää niin paljon rahaa, että Sony käytännössä antaa rahaa pelaajille.
Ilmaiset pelit kyllä kelpaa, mutta ilman, että niitä sidotaan johonkin maksulliseen jäsenyyteen. Varsinkin, kun oma pelaaminen on aika paljon sitä, että pari kertaa kuussa innostuu käynnistämään koneen ja vetämään muutamat nettimatsit, niin tämä maksullinen PS Plus ei oikein innosta.
Itse olen aika pitkälti samoilla linjoilla. 3.77€-5€ kuukausimaksu on kuitenkin sen verran pieni, että itseäni ei pätkääkään kiinnosta. Ja jos tuolta Plussasta kerrankin saa esim. jonkun vanhemman pelin, jonka hankintaa olisi harkinnut ja joka olisi ollut kaupassa vaikka 30€ niin aika hyvin maksaa itsensä takaisin.
11.06.2013 klo 16.48 2
11.06.2013 klo 16.50
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.06.2013 klo 17.00 2
Nyt on näytön paikka niillä pleikkarijonneilla, jotka uhosivat etteivät ikinä maksaisi nettipelaamisesta.
Pelkästä verkkopelaamisesta en olisi kovin helposti maksanut, mutta yhdistettynä PSN+:aan se ei haittaa kun maksan siitä nyt jo.
11.06.2013 klo 17.06
Rekisteröitynyt 17.01.2012
11.06.2013 klo 17.10 4
Rekisteröitynyt 10.01.2009
11.06.2013 klo 17.30 2
Ja btw mitä se Sony ihan tarkalleen "voitti," kun täällä tuntuu joka toinen fanipoika sellaista jauhavan? Jonkun pokaalin? Tittelin? Mitä MS hävisi? Voititteko te jotain? Tavataanko torilla? En kyllä ymmärrä joidenkin ihmisten ajatuksenjuoksua...
11.06.2013 klo 17.32 1
En ole nähnyt kipeämpää fanipoikaa kuin RRR. Koita nyt hyvä lapsi päästä Sonyn Voitosta yli, sekä lopeta naurettava inttäminen. Olet hävinnyt.
En mä mitään ole häviämässä, etkä sinä voittamassa. Mitä sä meinaat?
PSN maksaa jatkossa, ei voi vedota enää Liven kanssa vertailussa ilmaisuuteen. PSN:n paras ominaisuus meni.
11.06.2013 klo 17.37 4
Rekisteröitynyt 17.01.2012
11.06.2013 klo 17.45 2
En ole nähnyt kipeämpää fanipoikaa kuin RRR. Koita nyt hyvä lapsi päästä Sonyn Voitosta yli, sekä lopeta naurettava inttäminen. Olet hävinnyt.
En mä mitään ole häviämässä, etkä sinä voittamassa. Mitä sä meinaat?
PSN maksaa jatkossa, ei voi vedota enää Liven kanssa vertailussa ilmaisuuteen. PSN:n paras ominaisuus meni.
Jos paras ominaisuus on ruutininomainen aitoustarkitus, kinect-valvonta ja täydellinen DRM-suojaus, olet varmasti tyytyväinen lootaasi. Meille muille, joille pelaaminen on tärkeämpää kuin paskanjauhanta, sillä on suuri merkitys ettei pleikkari ole paskalla täyteen ahdattu turha mötikkä.
11.06.2013 klo 17.53 1
En ole nähnyt kipeämpää fanipoikaa kuin RRR. Koita nyt hyvä lapsi päästä Sonyn Voitosta yli, sekä lopeta naurettava inttäminen. Olet hävinnyt.
En mä mitään ole häviämässä, etkä sinä voittamassa. Mitä sä meinaat?
PSN maksaa jatkossa, ei voi vedota enää Liven kanssa vertailussa ilmaisuuteen. PSN:n paras ominaisuus meni.
Jos paras ominaisuus on ruutininomainen aitoustarkitus, kinect-valvonta ja täydellinen DRM-suojaus, olet varmasti tyytyväinen lootaasi. Meille muille, joille pelaaminen on tärkeämpää kuin paskanjauhanta, sillä on suuri merkitys ettei pleikkari ole paskalla täyteen ahdattu turha mötikkä.
Ohjain tuntuu olevan ahdettu täyteen paskalla, eikä pelitkään vaikuttaneet verrattaessa.
11.06.2013 klo 18.47
Rekisteröitynyt 16.06.2012
11.06.2013 klo 18.59
Tämä konsolisota käydään PS4:n ja Wii U:n välillä. Xbob One on aivan sama jättää julkaisematta, säästyy Bill Gatesin (ja niiden kolmen pelaajan jotka siihen ansaan hairahtuisivat) rahat.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.06.2013 klo 19.45
Ohjain tuntuu olevan ahdettu täyteen paskalla, eikä pelitkään vaikuttaneet verrattaessa.
Minusta se vaan on plussaa, että ohjaimeen on yritetty tuoda jotain uuttakin. Ja mitä tulee peleihin, niin se on pitkälti pelimausta kiinni kumman konsolin pelivalikoima iskee paremmin, mutta omasta mielestä PS4 tarjoaa monipuolisemman valikoiman pelejä. X1:n exclusivet oli melkein poikkeuksetta samasta puusta: aseita, toimintaa, macho-miehiä, verta, ruumiita. Näitä pelejä ei ole tehtykkään kuin biljoona tällä sukupolvella.
11.06.2013 klo 19.52 1
Meikä harrastanu pc:tä pitkät ajat ja voin sanoo kokemattomuudellani et PS4 pesi kyl tän skaban näillä tiedoilla. Tulee jotenkin apple mieleen tost exboksista ;) Jenkit ftw!
11.06.2013 klo 20.16 3
11.06.2013 klo 20.35
11.06.2013 klo 21.27 3
Se siitä hehkutuksesta
11.06.2013 klo 21.41 3
11.06.2013 klo 22.07 2
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-
Se siitä hehkutuksesta
Niin, Jack Tretton painotti sitä että SONY ei veloita käytettyjen pelien kauppaa, vaan tyytyvät perinteisen kömpelöön "levy asemassa" DRM:ään. Pelifirmat voivat niin kuitenkin rajoittaa käytettyjen pelien myyntiä ja veloittaa, kuten parhaakseen näkevät. Microsoftilla on yhtenäinen standardisystemi, jota kaikki pelikehittäjät voivat halutessaan käyttää. Pleikkaripuolella sen sijaan tullaan maksullisen nettipelaamisen ja levyruletin lisäksi näkemään jos jonkinlaisia DRM-käytäntöjä, pelipasseja ja käyttäjätilejä mitä erilaisimmissa palveluissa, joilla pelin DRM ja käyttöoikeuksien tarkistus hoidetaan.
Mikään ei vituta niin paljoa, kuin joutua perustamaan käyttäjätili jonnekin pelifirman höpsislöpsis-palveluun voidakseen pelata peliä...
Ihme vedätyspulju tuo Sony. Aina sama juttu. Kun valheiden savuverho hälvenee, paljastuu karu totuus.
11.06.2013 klo 22.13 1
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-
Se siitä hehkutuksesta
Niin, Jack Tretton painotti sitä että SONY ei veloita käytettyjen pelien kauppaa, vaan tyytyvät perinteisen kömpelöön "levy asemassa" DRM:ään. Pelifirmat voivat niin kuitenkin rajoittaa käytettyjen pelien myyntiä ja veloittaa, kuten parhaakseen näkevät. Microsoftilla on yhtenäinen standardisystemi, jota kaikki pelikehittäjät voivat halutessaan käyttää. Pleikkaripuolella sen sijaan tullaan maksullisen nettipelaamisen ja levyruletin lisäksi näkemään jos jonkinlaisia DRM-käytäntöjä, pelipasseja ja käyttäjätilejä mitä erilaisimmissa palveluissa, joilla pelin DRM ja käyttöoikeuksien tarkistus hoidetaan.
Mikään ei vituta niin paljoa, kuin joutua perustamaan käyttäjätili jonnekin pelifirman höpsislöpsis-palveluun voidakseen pelata peliä...
Ihme vedätyspulju tuo Sony. Aina sama juttu. Kun valheiden savuverho hälvenee, paljastuu karu totuus.
Aivan samalla tavalla Tretton painotti, että PSN+ tilit siirtyvät ongelmitta PS4:ään, mutta jätti "sopivasti" mainitsematta, että PS4 VAATII maksullinen PSN+ tilin JOKAISELTA käyttäjältään.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.06.2013 klo 22.45
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-
Se siitä hehkutuksesta
Microsoftilla on yhtenäinen standardisystemi, jota kaikki pelikehittäjät voivat halutessaan käyttää. Pleikkaripuolella sen sijaan tullaan maksullisen nettipelaamisen ja levyruletin lisäksi näkemään jos jonkinlaisia DRM-käytäntöjä, pelipasseja ja käyttäjätilejä mitä erilaisimmissa palveluissa, joilla pelin DRM ja käyttöoikeuksien tarkistus hoidetaan.
Mikään ei vituta niin paljoa, kuin joutua perustamaan käyttäjätili jonnekin pelifirman höpsislöpsis-palveluun voidakseen pelata peliä...
Hyvä pointti, ihteä ainaki PC-puolella harmittaa et on jos jonkinmoista "höpsislöpsis-palvelua" Steamista ostetuissakin peleissä. Pahin keissi varmaan GTA4 jossa oli 4 eri palvelua/DRM tyrkyllä(securom, Steam, GFWL ja rockstar social club).
Rekisteröitynyt 07.08.2007
12.06.2013 klo 05.56
Eli Xbox Onella todennäköisesti tullaan näkemään suuria rajoituksia, koska Microsoft työntää työkalut nenän eteen julkaisijoille. PS4:lla tuskin juuri ollenkaan.
Ainoa mikä muuttui PS3:sta on se, että Sony luopui vanhastikin DRM:stä eli online passeista. Kiitokset siitä.
12.06.2013 klo 08.17
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-
Se siitä hehkutuksesta
Niin, Jack Tretton painotti sitä että SONY ei veloita käytettyjen pelien kauppaa, vaan tyytyvät perinteisen kömpelöön "levy asemassa" DRM:ään. Pelifirmat voivat niin kuitenkin rajoittaa käytettyjen pelien myyntiä ja veloittaa, kuten parhaakseen näkevät. Microsoftilla on yhtenäinen standardisystemi, jota kaikki pelikehittäjät voivat halutessaan käyttää. Pleikkaripuolella sen sijaan tullaan maksullisen nettipelaamisen ja levyruletin lisäksi näkemään jos jonkinlaisia DRM-käytäntöjä, pelipasseja ja käyttäjätilejä mitä erilaisimmissa palveluissa, joilla pelin DRM ja käyttöoikeuksien tarkistus hoidetaan.
Mikään ei vituta niin paljoa, kuin joutua perustamaan käyttäjätili jonnekin pelifirman höpsislöpsis-palveluun voidakseen pelata peliä...
Ihme vedätyspulju tuo Sony. Aina sama juttu. Kun valheiden savuverho hälvenee, paljastuu karu totuus.
Voi olla karu totuus edessä monella vielä. Sonyn leiri siirtää tuttuun tapaan katseen pois todellisuudesta, ja näkee ongelmia vain X1:ssä. Kaikki mitä MS teki ensin on haukuttu maan rakoon, ja kun Sony kopioi idean on se ymmärrettävää ja jaloa.
12.06.2013 klo 09.04 1
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-
Se siitä hehkutuksesta
Niin, Jack Tretton painotti sitä että SONY ei veloita käytettyjen pelien kauppaa, vaan tyytyvät perinteisen kömpelöön "levy asemassa" DRM:ään. Pelifirmat voivat niin kuitenkin rajoittaa käytettyjen pelien myyntiä ja veloittaa, kuten parhaakseen näkevät. Microsoftilla on yhtenäinen standardisystemi, jota kaikki pelikehittäjät voivat halutessaan käyttää. Pleikkaripuolella sen sijaan tullaan maksullisen nettipelaamisen ja levyruletin lisäksi näkemään jos jonkinlaisia DRM-käytäntöjä, pelipasseja ja käyttäjätilejä mitä erilaisimmissa palveluissa, joilla pelin DRM ja käyttöoikeuksien tarkistus hoidetaan.
Mikään ei vituta niin paljoa, kuin joutua perustamaan käyttäjätili jonnekin pelifirman höpsislöpsis-palveluun voidakseen pelata peliä...
Ihme vedätyspulju tuo Sony. Aina sama juttu. Kun valheiden savuverho hälvenee, paljastuu karu totuus.
Voi olla karu totuus edessä monella vielä. Sonyn leiri siirtää tuttuun tapaan katseen pois todellisuudesta, ja näkee ongelmia vain X1:ssä. Kaikki mitä MS teki ensin on haukuttu maan rakoon, ja kun Sony kopioi idean on se ymmärrettävää ja jaloa.
Kerro minulle, kun tätä ei tapahtuisi ollenkaan, kummaltakaan puolelta. Ja turha on sanoa mitään, koska ihan kuin oikeasti Mikkisofta ei tekisi samanlaisia temppuja kuin sony tai toistepäin.
PS: Todellisuus ei liity mitenkään pelaamiseen. Nyt töihin lapsukainen ja tekemään tulevaisuuttasi. Saat toki tehdä asiasi miten tahdot, mutta ylihypetä vain mikkisoftaa, joka tulee riistää vielä pitkään ihmisiä, kuten sonykin (sitä tää nykyinen markkinatalous on, riistetään ihmisiä [Cloudit yms.]). KERRO minulle, jos löydät firman joka ei tekisi asioita rahan takia.
12.06.2013 klo 09.17
Aivan samalla tavalla Tretton painotti, että PSN+ tilit siirtyvät ongelmitta PS4:ään, mutta jätti "sopivasti" mainitsematta, että PS4 VAATII maksullinen PSN+ tilin JOKAISELTA käyttäjältään.
Tämä
12.06.2013 klo 09.38
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-
Se siitä hehkutuksesta
Niin, Jack Tretton painotti sitä että SONY ei veloita käytettyjen pelien kauppaa, vaan tyytyvät perinteisen kömpelöön "levy asemassa" DRM:ään. Pelifirmat voivat niin kuitenkin rajoittaa käytettyjen pelien myyntiä ja veloittaa, kuten parhaakseen näkevät. Microsoftilla on yhtenäinen standardisystemi, jota kaikki pelikehittäjät voivat halutessaan käyttää. Pleikkaripuolella sen sijaan tullaan maksullisen nettipelaamisen ja levyruletin lisäksi näkemään jos jonkinlaisia DRM-käytäntöjä, pelipasseja ja käyttäjätilejä mitä erilaisimmissa palveluissa, joilla pelin DRM ja käyttöoikeuksien tarkistus hoidetaan.
Mikään ei vituta niin paljoa, kuin joutua perustamaan käyttäjätili jonnekin pelifirman höpsislöpsis-palveluun voidakseen pelata peliä...
Ihme vedätyspulju tuo Sony. Aina sama juttu. Kun valheiden savuverho hälvenee, paljastuu karu totuus.
Voi olla karu totuus edessä monella vielä. Sonyn leiri siirtää tuttuun tapaan katseen pois todellisuudesta, ja näkee ongelmia vain X1:ssä. Kaikki mitä MS teki ensin on haukuttu maan rakoon, ja kun Sony kopioi idean on se ymmärrettävää ja jaloa.
Kerro minulle, kun tätä ei tapahtuisi ollenkaan, kummaltakaan puolelta. Ja turha on sanoa mitään, koska ihan kuin oikeasti Mikkisofta ei tekisi samanlaisia temppuja kuin sony tai toistepäin.
PS: Todellisuus ei liity mitenkään pelaamiseen. Nyt töihin lapsukainen ja tekemään tulevaisuuttasi. Saat toki tehdä asiasi miten tahdot, mutta ylihypetä vain mikkisoftaa, joka tulee riistää vielä pitkään ihmisiä, kuten sonykin (sitä tää nykyinen markkinatalous on, riistetään ihmisiä [Cloudit yms.]). KERRO minulle, jos löydät firman joka ei tekisi asioita rahan takia.
Tuntuu hieman siltä että koska Sony tekee konsolikaupallaan vain järjettömiä tappioita, koetaan että Sony ei suinkaan epäonnistunut vaan Sonylla on korporaationa moraali. Niin tai näin, Sony tekee aina oikein.
12.06.2013 klo 09.47
Tuntuu hieman siltä että koska Sony tekee konsolikaupallaan vain järjettömiä tappioita, koetaan että Sony ei suinkaan epäonnistunut vaan Sonylla on korporaationa moraali. Niin tai näin, Sony tekee aina oikein.[/quote]
Kukaan ei tee aina kaikkea oikein, ei kukaan. Siksi meillä on uskonnot sun muut, että saamme pahan "anteeksi".
Anna fanipoikien tykätä Sonysta, kuten tykkäät mikkisoftasta. Niin se vaa tulee aina olemaan, että kaikki ei tykkää siitä pinkistä karkista, joka on mielestäsi parasta maan päällä.
12.06.2013 klo 10.04
Tuntuu hieman siltä että koska Sony tekee konsolikaupallaan vain järjettömiä tappioita, koetaan että Sony ei suinkaan epäonnistunut vaan Sonylla on korporaationa moraali. Niin tai näin, Sony tekee aina oikein.[/quote]
Kukaan ei tee aina kaikkea oikein, ei kukaan. Siksi meillä on uskonnot sun muut, että saamme pahan "anteeksi".
Anna fanipoikien tykätä Sonysta, kuten tykkäät mikkisoftasta. Niin se vaa tulee aina olemaan, että kaikki ei tykkää siitä pinkistä karkista, joka on mielestäsi parasta maan päällä.[/quote]
En tykkää yrityksistä, ihme konseptihan se olisi. Näen vain, että jatkuvuuden kannalta Sony tekee vakavia virheitä putkessa ja niitä kehutaan. Täysin posketonta menoa, koska Sonyn konsolibisneksen myynti tulee tulevan polven aikana ajankohtaiseksi.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.06.2013 klo 10.06 2
^Tuo on jo kumottu. Kyseessä oli se, että Sony ei implementoi eikä tule implementoimaan minkäänlaisia DRM:ä PS4:lle ja Online pass systeemistä tullaan luopumaan, mutta aivan kuten millä tahansa alustalla PC, Mac, Wii, Wii u, Xbox 360, PS3 etc. julkaisijat itse päättävät.
Eli Xbox Onella todennäköisesti tullaan näkemään suuria rajoituksia, koska Microsoft työntää työkalut nenän eteen julkaisijoille. PS4:lla tuskin juuri ollenkaan.
Ainoa mikä muuttui PS3:sta on se, että Sony luopui vanhastikin DRM:stä eli online passeista. Kiitokset siitä.
Tokihan se vähentää näitä varsinki pienemmiltä julkaisijoilta ihan sen takia et ton onlinevarmenteen tekeminen on turhan haastavaa/resurssejasyövää useimmille. Toisaalta pienemmillä julkaisijoilla nyt ei varsinaisesti ole välttämättä muutenkaan haluja hyödyntää tätä kun tarkoitus on saada mainetta.
12.06.2013 klo 14.03 4
PS4 sijalla 20. Xbox One ei edes 100. joukossa! HAHAHA
12.06.2013 klo 17.14 1
Hetken aikaa jo ajattelin, että kylläpäs tässä vedetään pressiä vanhalla kaavalla, mutta sitten kun päästiin PS4:n kimppuun niin alkoi armoton tykitys.
Microsoft veti kyllä todella lyhyen korren verrattuna Sonyyn.
Edit: Mielestäni hintakin on aika passelilla rajalla ihan opiskelijabudjetillekkin. Täytyy nyt kuitenkin katsella, että viitsiikö aivan julkaisussa uutta konsolia hankkia.
Ilmiselvä trolli.
Rekisteröitynyt 10.01.2009
12.06.2013 klo 18.51 1
http://www.verkkokauppa.com/fi/list/popular-products
PS4 sijalla 20. Xbox One ei edes 100. joukossa! HAHAHA
Saatko sinä jotain provikkaa Sonyltä jokaisesta ennakkotilatusta konsolista vai mikä tämän idea on?
12.06.2013 klo 20.25 1
12.06.2013 klo 20.40 2
Rekisteröitynyt 10.01.2009
13.06.2013 klo 17.23
Ja EA esim. ei rajoita käytettyjen pelien myyntiä.
Jos he rajoittavat jo nyt niin varmasti jollain lailla rajoittavat tulevaisuudessakin. Moorelta loistava PR-temppu tähän väliin.
14.06.2013 klo 14.42
14.06.2013 klo 16.51 1