06.06.2013 klo 11.01 | Luettu: 18336 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Gamespot on julkaissut liki kymmenen minuutin minidokumentin Forza 5:n kehittämisestä. Videon otsikon mukaan peliä on viilattu kymmenen vuotta, mutta se sisältää tietenkin koko pelisarjan tekemisen.
Pioneerin hyvä kommentti poistui vahingossa, pahoittelemme. Tykkää-napin painaminen lipsahti väärään kohtaan.
Mordekeisari
06.06.2013 klo 13.19
Mitäs Pioneeri sormistaan päästi?
Xbotit_on_tyhmii
06.06.2013 klo 13.57
Joka vuosi uus = paskaa isolla ärrällä
Tehoretikko
06.06.2013 klo 13.59
2
Falafel kirjoitti: Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Et taida ymmärtää mainonnan teoriaa paskan vertaa.
Broads
06.06.2013 klo 14.21
1
Pelintekijöiden pitäisi ehkä hommata tyttöystävät niin ei tarvitsisi hinkata virtuaaliautoa kymmentä vuotta. Just sayin.
Appe
Rekisteröitynyt
15.09.2008
06.06.2013 klo 14.36
4
Falafel kirjoitti: Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
eiXbonenarvoinen
06.06.2013 klo 15.57
Appe kirjoitti:
Falafel kirjoitti: Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
Tykkäsin koska KYLLÄ.
Mutta mutta mitä muuta tässä on kuin hinkatumman näköiset autot? Itse ajaminen ei ole muuttunut juuri miksikään ekan Forzan jälkeen. Sisäkulma on kiva mutta toisaalta kisa- ja palkitsemisjärjestelmät ovat menneet sellaiseksi kasuaalipaskaksi että voivoi.
autopelienKUNKKU
06.06.2013 klo 16.44
7
Kaukana menneisyydessä on ne ajat kun Gran Turismo oli kuningas. GT4:kin väsättiin kuin iisakin kirkkoa ja lopulta puolen vuosikymmenen hypen, valheiden ja maksullisten demojen jälkeen valheiden savuverhon takaa paljastui parhaimmillaankin vain keskinkertainen ja juosten kustu arcade-pöristely sahalaita-autoineen ja 2D-grafiikkoineen.
Ei siis mikään ihme että pleikkaripojat pettyivät katkerasti messiaspeliinsä. Kun näin jälkikäteen tarkastelee, Gran Turismon hallitsematon syöksykierrre alkoi Forzan osoittauduttua konsoliautoilun mullistavaksi mestariteokseksi. Forza 5 nosti jälleen riman sen verran korkealle, että Sonyn vinosilmät joutuivat pakon edessä palauttamaan Gran Turismon takaisin suunnittelupöydälle.
gt5lol
06.06.2013 klo 17.25
3
Xbotit_on_tyhmii kirjoitti: Joka vuosi uus = paskaa isolla ärrällä
Hyvä peli vuoden välein > paska peli puolen vuosikymmenen välein
Falafel kirjoitti: Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
Mainontaahan se on, mutta kyllä videosta paistaa jo läpi tuollainen, että kehutaan tekevänsä "jotain, mitä kukaan ei ole aiemmin tehnyt", ja päälle vielä sanotaan peliä eeppiseksi ja innovatiiviseksi. Sama mantra toistui sarjan aiempien pelien kohdalla, eikä sieltä lopulta mitään mullistavaa tullut. En myöskään usko uuden konsolisukupolven tuovan sarjalle mitään uutta hienoa kuin parempaa grafiikkaa.
Tulee mieleen joku partakonemainos, jossa ylistetään konetta aina vain edellistä hienommaksi, vaikka todellisuudessa se on ihan samanlainen kuin ne miljoona aikaisempaa.
Tehoretikko kirjoitti:
Et taida ymmärtää mainonnan teoriaa paskan vertaa.
Tiedän juuri tarpeeksi ymmärtääkseni, että mainonnan avulla saadaan myytyä vaikka kärpäsen paskaa niille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan kaiken mitä mainokset heidän aivoihinsa syövyttää.
Älkää käsittäkö väärin, en vertaa Forzaa kärpäsen paskaan. En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista.
Muokannut:
Falafel 06.06.2013 klo 18.02
kehityskehittyy
06.06.2013 klo 18.35
2
"En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista."
Noin sanottiin jo 90-luvulla mm. Geoff Grammondin "täydellisistä" formulapeleistä.
Ihan sivistynyttä tekstiä ei tällä iällä enään jaksa sortua lapsellisuuksiin :)
Surien
06.06.2013 klo 20.46
eiXbonenarvoinen kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Falafel kirjoitti: Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
Tykkäsin koska KYLLÄ.
Mutta mutta mitä muuta tässä on kuin hinkatumman näköiset autot? Itse ajaminen ei ole muuttunut juuri miksikään ekan Forzan jälkeen. Sisäkulma on kiva mutta toisaalta kisa- ja palkitsemisjärjestelmät ovat menneet sellaiseksi kasuaalipaskaksi että voivoi.
"Itse ajaminen ei ole muuttunut juuri miksikään ekan Forzan jälkeen"
Siis mitä?! Oletko edes kunnolla kokeillut uusia Forzia? Nimittäin ero on kyllä aika suuri ensimmäisen ja nelosen välillä. Eron kyllä huomaa vaikka ei ole peleihin niin perehtynytkään.
youwin
06.06.2013 klo 20.54
2
kehityskehittyy kirjoitti: "En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista."
Noin sanottiin jo 90-luvulla mm. Geoff Grammondin "täydellisistä" formulapeleistä.
Ja edelleenkin ovat parhaat jos grafiikat unohdetaan. Nämä uudet Codemastersin räpellykset ovat aivan helvetin surullisia grafiikkademoja.
Kyllähän Forzaakin olisi mahdollista saada lisää sisältöä viemällä se syvemmälle simulaatioon. Autojen rakentelu ja säätäminen tarpeeksi laajaksi. Moottorit voisi kasata ihan paloista. Moottorin voisi vielä säätää esim. sytytys, bensanpaineet, ahtopaineet jne. Moottorin voisi ottaa eri valmistajan autosta. Myös muita osia voisi ottaa muiden automerkkien autoista. Arvaan ettei peli menis yhtä hyvin kaupaksi, koska aika iso määrä pelaajista eivät ymmärrä autojen tekniikasta tarpeeksi. Toisalta sittehän hekin oppisivat ehkä jotakin.
tyhjälisäys
06.06.2013 klo 23.25
Zolvi kirjoitti: Kyllähän Forzaakin olisi mahdollista saada lisää sisältöä viemällä se syvemmälle simulaatioon. Autojen rakentelu ja säätäminen tarpeeksi laajaksi. Moottorit voisi kasata ihan paloista. Moottorin voisi vielä säätää esim. sytytys, bensanpaineet, ahtopaineet jne. Moottorin voisi ottaa eri valmistajan autosta. Myös muita osia voisi ottaa muiden automerkkien autoista. Arvaan ettei peli menis yhtä hyvin kaupaksi, koska aika iso määrä pelaajista eivät ymmärrä autojen tekniikasta tarpeeksi. Toisalta sittehän hekin oppisivat ehkä jotakin.
Olisi lisää sisältöä joo, mutta se olisi hyödyllistä ainoastaan niille neljälle ihmiselle joita tuo kiinnostaa.
Peliä voisi myös parantaa sillä että kärpäset lentävät tuulilasiin. Ainakin se olisi sellaista CODin koiran tasoista next geniä.
Näääh
07.06.2013 klo 00.21
Peli paranisi kertaheitolla kun ottaisi siihen arcade-tatsin ja heivaisi tuon muka-simuilun huitsin nevadaan. Peli ei tiedä onko lintu vai kala, jätetään ne simuilut suosiolla sinne PC:lle minne sopivat.
Zolvi kirjoitti: Kyllähän Forzaakin olisi mahdollista saada lisää sisältöä viemällä se syvemmälle simulaatioon. Autojen rakentelu ja säätäminen tarpeeksi laajaksi. Moottorit voisi kasata ihan paloista. Moottorin voisi vielä säätää esim. sytytys, bensanpaineet, ahtopaineet jne. Moottorin voisi ottaa eri valmistajan autosta. Myös muita osia voisi ottaa muiden automerkkien autoista. Arvaan ettei peli menis yhtä hyvin kaupaksi, koska aika iso määrä pelaajista eivät ymmärrä autojen tekniikasta tarpeeksi. Toisalta sittehän hekin oppisivat ehkä jotakin.
Forzan menetyshän perustruu juuri siihen ettei se ole ylirealistinen.
Benbensa
07.06.2013 klo 10.26
Falafel kirjoitti:
Tiedän juuri tarpeeksi ymmärtääkseni, että mainonnan avulla saadaan myytyä vaikka kärpäsen paskaa niille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan kaiken mitä mainokset heidän aivoihinsa syövyttää.
Mainostamisella ei tästäkään huolimatta ole mitään korrelaatiota tuotteen paskuuden kanssa. Hyviä sekä huonoja tuotteita mainostetaan ja mainosten määrästä ei voi vetää johtopäätöksiä tuotteen laatuun.
Falafel kirjoitti:
Älkää käsittäkö väärin, en vertaa Forzaa kärpäsen paskaan. En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista.
Etkö pysty erottamaan nykyisiä virtuaalikaahailuja oikeasta ajamisesta, vai onko vain niin rajoittunut ajatusmaailma, ettet pysty keksimään mitään parantamista nykyisiin autosimuihin? Kummassakin tapauksessa täytyy melko lähellä vihannsesta olla aivojen toiminta.
Benbensa
07.06.2013 klo 10.32
Näääh kirjoitti: Peli paranisi kertaheitolla kun ottaisi siihen arcade-tatsin ja heivaisi tuon muka-simuilun huitsin nevadaan. Peli ei tiedä onko lintu vai kala, jätetään ne simuilut suosiolla sinne PC:lle minne sopivat.
Ennemmin pyrkis enemmän simu-puolelle, ja jättäis arcademaisuuden helvettiin. Arcade-autoilua tarjoaa codemasterit ja muut konsoleille ihan riittämiin. Ei Forzan kannata siihen joukkoon mukaan änkeä.
Viittitkö vielä listata asiat, minkä takia auto-simut sopii vain ja ainoastaan pc:lle? Xboxille ja Playstationille voi kasata yli 1000€ Fanatecin ratti&poljin&sifter -setin, joten missä se este on kunnon simulaatiolle konsoleilla?
Mainostamisella ei tästäkään huolimatta ole mitään korrelaatiota tuotteen paskuuden kanssa. Hyviä sekä huonoja tuotteita mainostetaan ja mainosten määrästä ei voi vetää johtopäätöksiä tuotteen laatuun.
Etkö pysty erottamaan nykyisiä virtuaalikaahailuja oikeasta ajamisesta, vai onko vain niin rajoittunut ajatusmaailma, ettet pysty keksimään mitään parantamista nykyisiin autosimuihin? Kummassakin tapauksessa täytyy melko lähellä vihannsesta olla aivojen toiminta.
Poimisitko kiitos tuosta ylistysvideosta yhdenkin sellaisen ominaisuuden, joka tekee Forza 5:sta eeppisen ja innovatiivisen. Toki keksin paljonkin parantamista nykyisiin ajosimuihin, mutta tuotteen parantelu sieltä ja täältä ei riitä vastaamaan videon hehkutusta. Puhumattakaan siitä, että sarjaa tuskin edes ollaan viemässä realistisemmaksi, kiitos massojen.
Keskustelut (27 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
06.06.2013 klo 11.58 14
06.06.2013 klo 12.48 3
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
06.06.2013 klo 12.55 3
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
06.06.2013 klo 13.09 5
06.06.2013 klo 13.19
06.06.2013 klo 13.57
06.06.2013 klo 13.59 2
Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Et taida ymmärtää mainonnan teoriaa paskan vertaa.
06.06.2013 klo 14.21 1
Rekisteröitynyt 15.09.2008
06.06.2013 klo 14.36 4
Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
06.06.2013 klo 15.57
Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
Tykkäsin koska KYLLÄ.
Mutta mutta mitä muuta tässä on kuin hinkatumman näköiset autot? Itse ajaminen ei ole muuttunut juuri miksikään ekan Forzan jälkeen. Sisäkulma on kiva mutta toisaalta kisa- ja palkitsemisjärjestelmät ovat menneet sellaiseksi kasuaalipaskaksi että voivoi.
06.06.2013 klo 16.44 7
Ei siis mikään ihme että pleikkaripojat pettyivät katkerasti messiaspeliinsä. Kun näin jälkikäteen tarkastelee, Gran Turismon hallitsematon syöksykierrre alkoi Forzan osoittauduttua konsoliautoilun mullistavaksi mestariteokseksi. Forza 5 nosti jälleen riman sen verran korkealle, että Sonyn vinosilmät joutuivat pakon edessä palauttamaan Gran Turismon takaisin suunnittelupöydälle.
06.06.2013 klo 17.25 3
Joka vuosi uus = paskaa isolla ärrällä
Hyvä peli vuoden välein > paska peli puolen vuosikymmenen välein
Rekisteröitynyt 04.01.2011
06.06.2013 klo 17.53 1
Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
Mainontaahan se on, mutta kyllä videosta paistaa jo läpi tuollainen, että kehutaan tekevänsä "jotain, mitä kukaan ei ole aiemmin tehnyt", ja päälle vielä sanotaan peliä eeppiseksi ja innovatiiviseksi. Sama mantra toistui sarjan aiempien pelien kohdalla, eikä sieltä lopulta mitään mullistavaa tullut. En myöskään usko uuden konsolisukupolven tuovan sarjalle mitään uutta hienoa kuin parempaa grafiikkaa.
Tulee mieleen joku partakonemainos, jossa ylistetään konetta aina vain edellistä hienommaksi, vaikka todellisuudessa se on ihan samanlainen kuin ne miljoona aikaisempaa.
Et taida ymmärtää mainonnan teoriaa paskan vertaa.
Tiedän juuri tarpeeksi ymmärtääkseni, että mainonnan avulla saadaan myytyä vaikka kärpäsen paskaa niille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan kaiken mitä mainokset heidän aivoihinsa syövyttää.
Älkää käsittäkö väärin, en vertaa Forzaa kärpäsen paskaan. En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista.
06.06.2013 klo 18.35 2
Noin sanottiin jo 90-luvulla mm. Geoff Grammondin "täydellisistä" formulapeleistä.
Rekisteröitynyt 09.08.2009
06.06.2013 klo 19.54 2
Pioneerin hyvä kommentti poistui vahingossa, pahoittelemme. Tykkää-napin painaminen lipsahti väärään kohtaan.
:DD noh vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä :D
Rekisteröitynyt 09.08.2009
06.06.2013 klo 20.04
Mitäs Pioneeri sormistaan päästi?
Ihan sivistynyttä tekstiä ei tällä iällä enään jaksa sortua lapsellisuuksiin :)
06.06.2013 klo 20.46
Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Markkinointia tarvii vaan huonot tuotteet?
Tykkäsin koska KYLLÄ.
Mutta mutta mitä muuta tässä on kuin hinkatumman näköiset autot? Itse ajaminen ei ole muuttunut juuri miksikään ekan Forzan jälkeen. Sisäkulma on kiva mutta toisaalta kisa- ja palkitsemisjärjestelmät ovat menneet sellaiseksi kasuaalipaskaksi että voivoi.
"Itse ajaminen ei ole muuttunut juuri miksikään ekan Forzan jälkeen"
Siis mitä?! Oletko edes kunnolla kokeillut uusia Forzia? Nimittäin ero on kyllä aika suuri ensimmäisen ja nelosen välillä. Eron kyllä huomaa vaikka ei ole peleihin niin perehtynytkään.
06.06.2013 klo 20.54 2
"En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista."
Noin sanottiin jo 90-luvulla mm. Geoff Grammondin "täydellisistä" formulapeleistä.
Ja edelleenkin ovat parhaat jos grafiikat unohdetaan. Nämä uudet Codemastersin räpellykset ovat aivan helvetin surullisia grafiikkademoja.
Rekisteröitynyt 21.01.2008
06.06.2013 klo 21.47 2
Jos pelistä olisi oikeasti tulossa hyvä, ei tekijöiden tarvitsisi tehdä tällaisia vakuutteluvideoita.
Nooh Drive clubista ja infamous : second son:ista tuli samanlaiset videot eli molemmat varmaan pelaamatta paskaa
Rekisteröitynyt 20.12.2010
06.06.2013 klo 21.47
06.06.2013 klo 22.44 1
06.06.2013 klo 23.25
Kyllähän Forzaakin olisi mahdollista saada lisää sisältöä viemällä se syvemmälle simulaatioon. Autojen rakentelu ja säätäminen tarpeeksi laajaksi. Moottorit voisi kasata ihan paloista. Moottorin voisi vielä säätää esim. sytytys, bensanpaineet, ahtopaineet jne. Moottorin voisi ottaa eri valmistajan autosta. Myös muita osia voisi ottaa muiden automerkkien autoista. Arvaan ettei peli menis yhtä hyvin kaupaksi, koska aika iso määrä pelaajista eivät ymmärrä autojen tekniikasta tarpeeksi. Toisalta sittehän hekin oppisivat ehkä jotakin.
Olisi lisää sisältöä joo, mutta se olisi hyödyllistä ainoastaan niille neljälle ihmiselle joita tuo kiinnostaa.
Peliä voisi myös parantaa sillä että kärpäset lentävät tuulilasiin. Ainakin se olisi sellaista CODin koiran tasoista next geniä.
07.06.2013 klo 00.21
Rekisteröitynyt 20.12.2010
07.06.2013 klo 01.50
Kyllähän Forzaakin olisi mahdollista saada lisää sisältöä viemällä se syvemmälle simulaatioon. Autojen rakentelu ja säätäminen tarpeeksi laajaksi. Moottorit voisi kasata ihan paloista. Moottorin voisi vielä säätää esim. sytytys, bensanpaineet, ahtopaineet jne. Moottorin voisi ottaa eri valmistajan autosta. Myös muita osia voisi ottaa muiden automerkkien autoista. Arvaan ettei peli menis yhtä hyvin kaupaksi, koska aika iso määrä pelaajista eivät ymmärrä autojen tekniikasta tarpeeksi. Toisalta sittehän hekin oppisivat ehkä jotakin.
07.06.2013 klo 10.26
Tiedän juuri tarpeeksi ymmärtääkseni, että mainonnan avulla saadaan myytyä vaikka kärpäsen paskaa niille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan kaiken mitä mainokset heidän aivoihinsa syövyttää.
Mainostamisella ei tästäkään huolimatta ole mitään korrelaatiota tuotteen paskuuden kanssa. Hyviä sekä huonoja tuotteita mainostetaan ja mainosten määrästä ei voi vetää johtopäätöksiä tuotteen laatuun.
Älkää käsittäkö väärin, en vertaa Forzaa kärpäsen paskaan. En vain jaksa uskoa, että tällaisiin autopeleihin voisi oikeasti keksiä enää mitään eeppistä ja innovatiivista.
Etkö pysty erottamaan nykyisiä virtuaalikaahailuja oikeasta ajamisesta, vai onko vain niin rajoittunut ajatusmaailma, ettet pysty keksimään mitään parantamista nykyisiin autosimuihin? Kummassakin tapauksessa täytyy melko lähellä vihannsesta olla aivojen toiminta.
07.06.2013 klo 10.32
Peli paranisi kertaheitolla kun ottaisi siihen arcade-tatsin ja heivaisi tuon muka-simuilun huitsin nevadaan. Peli ei tiedä onko lintu vai kala, jätetään ne simuilut suosiolla sinne PC:lle minne sopivat.
Ennemmin pyrkis enemmän simu-puolelle, ja jättäis arcademaisuuden helvettiin. Arcade-autoilua tarjoaa codemasterit ja muut konsoleille ihan riittämiin. Ei Forzan kannata siihen joukkoon mukaan änkeä.
Viittitkö vielä listata asiat, minkä takia auto-simut sopii vain ja ainoastaan pc:lle? Xboxille ja Playstationille voi kasata yli 1000€ Fanatecin ratti&poljin&sifter -setin, joten missä se este on kunnon simulaatiolle konsoleilla?
Rekisteröitynyt 04.01.2011
07.06.2013 klo 13.09 1
Mainostamisella ei tästäkään huolimatta ole mitään korrelaatiota tuotteen paskuuden kanssa. Hyviä sekä huonoja tuotteita mainostetaan ja mainosten määrästä ei voi vetää johtopäätöksiä tuotteen laatuun.
Etkö pysty erottamaan nykyisiä virtuaalikaahailuja oikeasta ajamisesta, vai onko vain niin rajoittunut ajatusmaailma, ettet pysty keksimään mitään parantamista nykyisiin autosimuihin? Kummassakin tapauksessa täytyy melko lähellä vihannsesta olla aivojen toiminta.
Poimisitko kiitos tuosta ylistysvideosta yhdenkin sellaisen ominaisuuden, joka tekee Forza 5:sta eeppisen ja innovatiivisen. Toki keksin paljonkin parantamista nykyisiin ajosimuihin, mutta tuotteen parantelu sieltä ja täältä ei riitä vastaamaan videon hehkutusta. Puhumattakaan siitä, että sarjaa tuskin edes ollaan viemässä realistisemmaksi, kiitos massojen.