Tuorein sisältö

DOTA 2 rikkoi Steam-ennätyksen

21.05.2013 klo 11.07 | Luettu: 12839 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


PC Gamer kertoo, että DOTA 2 on rikkonut oman ennätyksensä. Kyseinen lukema koskee sitä, kuinka monta samanaikaista saman pelin pelaajaa Steam-palvelussa on ja viime lauantaina peliä pelasi yhtä aikaa 329 977 pelaajaa.

Suurin osa heistä ei kuitenkaan todennäköisesti pelannut peliä, vaan katseli Dota 2 -turnausta sen kautta. Hiusten halkominen siitä, kuuluisiko kunnia sittenkin League of Legendsille, onkin pelien harrastajien keskuudessa alkanut. Riot Gamesin vahvistamattomien lukujen mukaan LoL on rikkonut paikoitellen puolen miljoonan pelaajan rajan.

DOTA 2 on vielä betavaiheessa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Pelialan arjen palja... Might & Magic Heroes... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (20 viestiä)

kism

21.05.2013 klo 12.12 3 tykkää tästä

LoL on Dota2
lainaa
Skytze

21.05.2013 klo 12.29 4 tykkää tästä

kism kirjoitti:
LoL on Dota2


Eipä varmana ole, sillä LoL:ista puuttuu taktikointi, jonka saa aikaa ympäristöä muuttamalla, esim kaatamalla puita jne.
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

21.05.2013 klo 12.33 10 tykkää tästä

Minusta nämä mobat ovat todella tylsiä pelejä. Aika ei riitä oppimiseen ja mieluummin katselen Starcraftia kuin Dotaa tai LoLia.
lainaa
Kkk

21.05.2013 klo 12.50 19 tykkää tästä

LoL on lastenpeli.
lainaa
spaz

Rekisteröitynyt 24.01.2013

21.05.2013 klo 13.40 3 tykkää tästä

Dota 2 on kyllä parempi jokaisella osa-alueella.
Eipä sillä, molemmille peleille riittää varmasti pelaajia.

Loppuviimein pelit ovat kuitenkin sen verran lähellä toisiaan, että lienee makuasia kummasta pitää enemmän.
lainaa
jepjep

21.05.2013 klo 14.22

Faktahan on se, että dota oli hyvä, hon on paranneltu versio siitä. Sitten tuli lol, mikä on dotan/honin casualversio, ja dota2, mikä on kompromissi lolin ja honin välillä. Mutta eipä tuolla mitään väliä, kun mitään noista en enää pelaa.
lainaa
Jeap

21.05.2013 klo 14.51 1 tykkää tästä

"Hiusten halkominen siitä, kuuluisiko kunnia sittenkin League of Legendsille, onkin pelien harrastajien keskuudessa alkanut. Riot Gamesin vahvistamattomien lukujen mukaan LoL on rikkonut paikoitellen puolen miljoonan pelaajan rajan."

A) LoL ei ole Steam peli
B) Riot Games vahvisti että pelkästään LoLin EU West serverillä on päivittäin yli 500 000 samanaikaista pelaajaa http://www.pcgamer.com/2013/04/11/dota-2-most-played-repo

Joten kokonais pelaajamäärissä LoL vie melkoisen kovaa Dota 2 ainakin vielä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.05.2013 klo 14.57

Voipi olla et serverit halkeaa siinä vaihees ku tohon pääsee helposti käsiksi. Ainakin siis hetkellisesti, luulisin kyl et kaikki, joita oikeasti kiinnostaa on jo testannu tätä ku noita beta-passeja on jaossa jokaisella pelaajalla parisenkymmentä.

Vähän kyl toivoisin, et tästä tehtäis joku casuaaliversio publille erikseen. On vähän nuo turnauspelit ihan erityyppisiä ku publapelit. Olis ihan kiva nähä pelejä jotka ei ratkea ekan kymmenen minuutin aikana yhen pelaajan tunarointeihin tai yhen smurffin hallitsemiseen. Publilla ku porukka ei oo mitenkään erityisen sinnikästä, vaan noin 5-0 tilanteessa aletaan haukkumaa koko tiimiä ja lopetetaan pelaaminen. Kuitenki pelejä voitettu 1-12 ja 40-60 tappioasemastakin, nii jotenki turhauttaa, ku mitää ei etes suostuta yrittään.

Pitäs vissii joku random tiimi kehitellä, joka ei ottais nii tosissaa tätä, mut sit sais tietenki vastaansa vaan näitä "tosissaan ottajia".

Saa lisäillä 'perato'n steam-kaveriks jos haluaa joskus pelailla fifti-fifti(voitot-tappiot) tasoisen pelaajan kanssa.
lainaa
Pöböbö

21.05.2013 klo 15.07

jepjep kirjoitti:
Faktahan on se, että dota oli hyvä, hon on paranneltu versio siitä. Sitten tuli lol, mikä on dotan/honin casualversio, ja dota2, mikä on kompromissi lolin ja honin välillä. Mutta eipä tuolla mitään väliä, kun mitään noista en enää pelaa.

HoN ei kyllä missään vaiheessa ollut parennettu versio dotasta. Betassa se oli vielä ihan hyvä ja pelattavassa kunnossa mutta sitten kusi balanssi ja myöhemmin alettiin perseilemään Early Access heroilla sun muulla paskalla. Dota 2 ei ole kyllä kompromissi LoLin ja HoNin väliltä vaan on täysi kopio Dotasta uusilla grafiikoilla ja hatuilla. Jos jotain niin HoN on kompromissi LoLin ja Dotan väliltä.

Sitä ei myöskään pysty kukaan kiistämään etteikö Dota (2) olisi kaikista syvin ja "hardcorein" näistä peleistä. Se on sitten jokaisen oma asia tykkääkö pelata sitä "casuaalimpaa" LoLia vai "hardcorempaa" Dotaa. Kaippa sillä HoNillakin on vielä oma pelaajakuntansa mutten kyllä näe enää Dota 2:sen jälkeen mitään syytä miksi sitä pitäisi pelata. Kukin pelatkoon mistä itse tykkää.

Eniten kuitenkin vituttaa nämä internetin sankarit jotka eivät ole kokeilleet kuin yhtä näistä peleistä, tai sitten kokeilivat jotain toista tunnin verran, jonka jälkeen julistavat sen oman pelinsä parhaaksi ja usein väärin perustein.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

21.05.2013 klo 15.24

Pöböbö kirjoitti:
jepjep kirjoitti:
Faktahan on se, että dota oli hyvä, hon on paranneltu versio siitä. Sitten tuli lol, mikä on dotan/honin casualversio, ja dota2, mikä on kompromissi lolin ja honin välillä. Mutta eipä tuolla mitään väliä, kun mitään noista en enää pelaa.

HoN ei kyllä missään vaiheessa ollut parennettu versio dotasta. Betassa se oli vielä ihan hyvä ja pelattavassa kunnossa mutta sitten kusi balanssi ja myöhemmin alettiin perseilemään Early Access heroilla sun muulla paskalla. Dota 2 ei ole kyllä kompromissi LoLin ja HoNin väliltä vaan on täysi kopio Dotasta uusilla grafiikoilla ja hatuilla. Jos jotain niin HoN on kompromissi LoLin ja Dotan väliltä.

Sitä ei myöskään pysty kukaan kiistämään etteikö Dota (2) olisi kaikista syvin ja "hardcorein" näistä peleistä. Se on sitten jokaisen oma asia tykkääkö pelata sitä "casuaalimpaa" LoLia vai "hardcorempaa" Dotaa. Kaippa sillä HoNillakin on vielä oma pelaajakuntansa mutten kyllä näe enää Dota 2:sen jälkeen mitään syytä miksi sitä pitäisi pelata. Kukin pelatkoon mistä itse tykkää.

Eniten kuitenkin vituttaa nämä internetin sankarit jotka eivät ole kokeilleet kuin yhtä näistä peleistä, tai sitten kokeilivat jotain toista tunnin verran, jonka jälkeen julistavat sen oman pelinsä parhaaksi ja usein väärin perustein.

Tarkoitat tällä hc:lla, että Dotassa on isompi alotuskynnys? Turnauksissa voittaminen taas vaati enemmän LoLissa, kui Dotassa. Pelinä taas LoL on esimerkki HC -pelistä, jota oikeat kasuaalit eivät pelaa.
Muokannut: perato 21.05.2013 klo 19.29 lainaa
Pöböbö

21.05.2013 klo 15.33 1 tykkää tästä

Lichi kirjoitti:
Pöböbö kirjoitti:
jepjep kirjoitti:
Faktahan on se, että dota oli hyvä, hon on paranneltu versio siitä. Sitten tuli lol, mikä on dotan/honin casualversio, ja dota2, mikä on kompromissi lolin ja honin välillä. Mutta eipä tuolla mitään väliä, kun mitään noista en enää pelaa.

HoN ei kyllä missään vaiheessa ollut parennettu versio dotasta. Betassa se oli vielä ihan hyvä ja pelattavassa kunnossa mutta sitten kusi balanssi ja myöhemmin alettiin perseilemään Early Access heroilla sun muulla paskalla. Dota 2 ei ole kyllä kompromissi LoLin ja HoNin väliltä vaan on täysi kopio Dotasta uusilla grafiikoilla ja hatuilla. Jos jotain niin HoN on kompromissi LoLin ja Dotan väliltä.

Sitä ei myöskään pysty kukaan kiistämään etteikö Dota (2) olisi kaikista syvin ja "hardcorein" näistä peleistä. Se on sitten jokaisen oma asia tykkääkö pelata sitä "casuaalimpaa" LoLia vai "hardcorempaa" Dotaa. Kaippa sillä HoNillakin on vielä oma pelaajakuntansa mutten kyllä näe enää Dota 2:sen jälkeen mitään syytä miksi sitä pitäisi pelata. Kukin pelatkoon mistä itse tykkää.

Eniten kuitenkin vituttaa nämä internetin sankarit jotka eivät ole kokeilleet kuin yhtä näistä peleistä, tai sitten kokeilivat jotain toista tunnin verran, jonka jälkeen julistavat sen oman pelinsä parhaaksi ja usein väärin perustein.

Tarkoitat tällä hc:lla, että Dotassa on isompi alotuskynnys? Turnauksissa voittaminen taas vaati enemmän LoLissa, kui Dotassa. Pelinä taas LoL on esimerkki HC -pelistä, jota oikeat kasuaalit eivät pelaa.

Vähän vaadin perusteluja tuohon että LoL on vaikeampi voittaa turnauksessa.

Edit: vähän korjasin tageja tähän ja edelliseen postiin
Muokannut: perato 21.05.2013 klo 19.29 lainaa
wulf

21.05.2013 klo 15.51

Aika turha riidellä mielipide asioista.
Lolli on vaan yksinkertaisesti simppelimpi ja siihen pääsee helposti sisään ja perus periaatteen oppii nopeasti.
Dota taas vaatii paljon enemmän aikaa.
Kummassakin pelissä on se yhteistä että mitä enemmän pelaajia sen huonommaksi community menee.
lainaa
kolli

21.05.2013 klo 15.54

LoL on paljon noobi ystävällisempi peli kuin dota 2.
Yhdestä virheestä tulee liian iso rangaistus
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

21.05.2013 klo 16.05 3 tykkää tästä

Ihan sama, mutta opetelkaa nyt saatana käyttämään quoteja oikein.
lainaa
Atuin

21.05.2013 klo 16.30 2 tykkää tästä

[lainaus} Lihatuomari
Ihan sama mutta opetelkaa nyt saatana käyttämään quoteja /lainaus päättyy) oikein.

Samaa mieltä kollin kanssa, aloittelijaa kyrsii kuin pientä oravaa se, että Dotassa kuolemasta menettää rahaa, recallin puuttuminen vaikeuttaa kunnon palauttamista ja wardit maksavat (muistaakseni) enemmän.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.05.2013 klo 19.35

Atuin kirjoitti:

Samaa mieltä kollin kanssa, aloittelijaa kyrsii kuin pientä oravaa se, että Dotassa kuolemasta menettää rahaa, recallin puuttuminen vaikeuttaa kunnon palauttamista ja wardit maksavat (muistaakseni) enemmän.

Tjoo, vähän ite miettiny juurikin tätä, et publilla hyvin harvoin sit näkee näitä wardeja ja tosiaan kuten aiemmin mainittin, nii se huono startti yleensä "pilaa pelin". Vaikka jossain internationalissa ne pelit on yleensä sen 20min jossa alku ratkasee paljon, nii mielummin publalla pelaisin jotain muutaku sitä et saat supportilla ostettua just ja just kengät ja sit peli päättyy ku neljä carrya tiimissä on kiinnostunu vaa omista rahoista ja saat vastata ite kaikista wardeista muista team-itemeistä.

Mielellään sitä ite pelaaki sit supportia Dotan publilla ku ei niistä peleistä tule muuten yhtää mitää. En mikään kovin hyvä pelaaja ite ole, mutta onha se ny saatanan typerää et lvl 20(account-lvl) tasoset tyypit juoksee sokkona mettään ja kuolee sinne viiden vihun gankkiporukan juostessa ympäriinsä ja sen jälkee syytetää muuta tiimiä, "missä olitte???". Paha vaan sit supportilla jää sinne jonnekki 1000hp tienoille end games ku kaikki rahat o laitettu tiimin pelastamiseen ja oot saanu kuolla sen takia usiammin ku kerran. Varsinki tuo kuolemasta rankaiseminen vähentää hyvin paljo tiimi-itemien ostelua publilla. Ja vähentää riskinottoa, menee tylsäks lanella himmailuksi välillä jos ei oo ketää joka oikeesti lähtis gankkimaa heti alusta lähtien.
lainaa
Jaska8

21.05.2013 klo 21.20

Monta kertaa yrittäny Dota2:n tykästyä mutta ei vain onnistu.. armoton potutus alkaa jo vähän ajan päästä eikä kiinnostus yllä kovin pitkälle matsin aikana.

Pitäs pelata monta sataa peliä että oppis kaikkien champpien kujeet ja oppisi ylipäätään pelaamaan kyseistä peliä

Pysyn helpommassa ja käyttäjäystävällisemmässä LoL:ssa ainakin siihen asti kunnes siihen kyllästyn...
lainaa
roni

22.05.2013 klo 02.30

Jaska8 kirjoitti:
Monta kertaa yrittäny Dota2:n tykästyä mutta ei vain onnistu.. armoton potutus alkaa jo vähän ajan päästä eikä kiinnostus yllä kovin pitkälle matsin aikana.

Pitäs pelata monta sataa peliä että oppis kaikkien champpien kujeet ja oppisi ylipäätään pelaamaan kyseistä peliä

Pysyn helpommassa ja käyttäjäystävällisemmässä LoL:ssa ainakin siihen asti kunnes siihen kyllästyn...


Ja juuri tästä syystä onkin hyvä, että pysytte casuaalit siellä LoLin puolella. :) Jokaiselle jotakin
lainaa
Jaska8

22.05.2013 klo 17.31

roni kirjoitti:

Ja juuri tästä syystä onkin hyvä, että pysytte casuaalit siellä LoLin puolella. :) Jokaiselle jotakin


En nyt tiedä onko penttiperuspelaajalla mitään tämän kanssa tekemistä, mutta se miten dota 2 taistelut toimii, ulkonäkö sekä muutama pikku juttu mikä oikeastaan pilaa koko pelin itselleni, ja jos niitä tähän alan listaamaan tulee armotonta itkuvinkupotkuvittuilua suunnalta jos toiselta dota 2 hc-pelaajalta :D

Tätähän ei onneksi ole pakko pelata ja muitakin vaihtoehtoja löytyy.
lainaa
Hartkorepelaaja

22.05.2013 klo 20.54

Ei voi todeta muutakun et kyllä me nykypäivän immeiset sitte ollaan "hc". Vaitellään siitä kumpi videopeleistä on kasuaali ja kumpi hc. Kumman pelaaja on enemmän katu-uskottava. Se on tosi hartkorree ja sillee kun istuu perseellänsä ja liikuttaa sormia silleen tosi taitavasti! Eikä mikään voita iskureplaa "mullon XXXXX [Insert videogame title here]" Kyllä siinä sukat pyörähtää jaloissa kerran jos toisenkin iskuyrityksen kohteella.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova