Testaile Nvidian ihmispäitä
Nvidia on julkaissut Lifelike Human Face Rendering -ohjelman kaikkien testattavaksi. Jos koneesta löytyy Nvidian kortti, joka tukee DirectX 11:a, jäljen pitäisi näyttää tältä.
Sama kalju 'Ira'-hahmo on näkynyt myös Activisionin 'seuraavan sukupolven grafiikkaa'-demoissa, joten joskus ehkä peleissäkin tällaista nähdään.
Sama kalju 'Ira'-hahmo on näkynyt myös Activisionin 'seuraavan sukupolven grafiikkaa'-demoissa, joten joskus ehkä peleissäkin tällaista nähdään.
Keskustelut (11 viestiä)
14.05.2013 klo 13.28 11
14.05.2013 klo 14.12 7
Tällaiset naaman vääntely teknologiademot tuntuu yksinkertaisesti turhilta.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
14.05.2013 klo 15.47 3
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Kyllä taitaa olla vielä vähän matkaa siihen, kun plegen kanssa käydään intellektuelleja keskusteluja :D
14.05.2013 klo 16.01
sitten ihmetellään taas miksi pelien budjetit vaan kasvavat ja menestyneetkin pelit tekevät tappiota
14.05.2013 klo 16.25 2
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Kyllä taitaa olla vielä vähän matkaa siihen, kun plegen kanssa käydään intellektuelleja keskusteluja :D
Niin. Tietokoneelle erikseen ei tietenkään voi yrittää kehittää mainitsemaani systeemiä, kun konsolit on tiellä. Näin on näreed!
Vakavasti puhuen: PC alusta pystyisi nykyisillä mittasuhteilla varmasti pyörittämään hyvinkin pätevää(tekstillisesti kommunikoivaa) "keinoälyä". Koodaajia ei valitettavasti kiinnosta tämä osa-alue, joten sitten saamme nähdä näitä kivoja "Uber fotorealistisia" päitä, joista ei loppujen lopuksi ole mitään hupia.
Rekisteröitynyt 29.10.2007
14.05.2013 klo 21.57 1
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Kyllä taitaa olla vielä vähän matkaa siihen, kun plegen kanssa käydään intellektuelleja keskusteluja :D
Niin. Tietokoneelle erikseen ei tietenkään voi yrittää kehittää mainitsemaani systeemiä, kun konsolit on tiellä. Näin on näreed!
Vakavasti puhuen: PC alusta pystyisi nykyisillä mittasuhteilla varmasti pyörittämään hyvinkin pätevää(tekstillisesti kommunikoivaa) "keinoälyä". Koodaajia ei valitettavasti kiinnosta tämä osa-alue, joten sitten saamme nähdä näitä kivoja "Uber fotorealistisia" päitä, joista ei loppujen lopuksi ole mitään hupia.
En nyt ymmärrä miten Nvidian grafiikkaohjelmistojen kehitys on mitenkään pois tekoälyn kehitykseltä. Valitettavasti täytyy myös kertoa sinulle, että ohjelmoijia kiinnostaa kyllä kovasti tekoäly ja sen parissa on tehty aktiivisesti töitä jostain 90-luvun alusta lähtien. Tuloksena on ollut rajallisia, mutta periaatteessa oppimiseen kykeneviä tekoälyjä. Täydellinen tekoäly tuskin on ihan nurkan takana, sillä pariin aiheeseenkin rajatun tekoälyn luominen vie tuhottomasti resursseja.
Rekisteröitynyt 11.07.2007
14.05.2013 klo 21.57
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Kyllä taitaa olla vielä vähän matkaa siihen, kun plegen kanssa käydään intellektuelleja keskusteluja :D
Siis minkä?
Rekisteröitynyt 11.04.2007
15.05.2013 klo 00.20
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Kyllä taitaa olla vielä vähän matkaa siihen, kun plegen kanssa käydään intellektuelleja keskusteluja :D
Siis minkä?
Pleisteisson koloomonen vai oliko se räksbox.
15.05.2013 klo 08.27 1
Niin. Tietokoneelle erikseen ei tietenkään voi yrittää kehittää mainitsemaani systeemiä, kun konsolit on tiellä. Näin on näreed!
Vakavasti puhuen: PC alusta pystyisi nykyisillä mittasuhteilla varmasti pyörittämään hyvinkin pätevää(tekstillisesti kommunikoivaa) "keinoälyä". Koodaajia ei valitettavasti kiinnosta tämä osa-alue
Höphöp.
Ohjelmointia tapahtuu muuallakin kuin peliympyröissä. Jossain paikoissa (kuten maailman yliopistoissa) tekoälytutkimus on merkittävä tieteen tekemisen haara, tarkoittaen siis sitä että niissä on ihmisiä jotka eivät mitään muuta työkseen tee, kun yritä kehittää koneälyä. Toistaiseksi läpimurrot eivät ole olleet kovin kummoisia. Ja näiden tahojen käytettävissä on vähän tehokkaampaakin rautaa kuin yksitäinen PC.
Tosiasia on, ettei yksikään kone ole vieläkään läpäissyt Turingin testiä, joten on ihan hölynpölyä väittää, että "PC alusta pystyisi nykyisillä mittasuhteilla varmasti pyörittämään hyvinkin pätevää tekstillisesti kommunikoivaa keinoälyä". Ei pysty, ei todellakaan.
Kieliopillisesti oikean tekstin tuottaminenkin koneellisesti on nykypäivänä vasta tekemässä läpimurtoaan. Puhesynteesissä ollaan vasta nyt pääsemässä puheeseen joka ei kuunnosta täysin keinotekoiselta. Nämä ovat vain ensiaskelia merkityksellisen sisällön tuottamiseen verrattuna.
15.05.2013 klo 17.44
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Tällaiset naaman vääntely teknologiademot tuntuu yksinkertaisesti turhilta.
Öö ja mikä tuon pointti olisi peleissä? Ootko virtuaaliystävää vailla?
17.05.2013 klo 13.35
Voisivat ennemmin panostaa älykkääseen ohjelmistoon, joka kykenee vaikka englanninkielellä kommunikoimaan yhtä älykkäästi, kuin ihminen.
Öö ja mikä tuon pointti olisi peleissä? Ootko virtuaaliystävää vailla?
Olisi hemmetin hyvä esim. RPG:iden kannalta, kun kaikki sivuhenkilötkin osoittaisivat jonkinlaista älyllistä ja ennen kaikkea vaihtelevaa toimintaa eivätkä toistelisi muutamaa skriptattua vakiolausetta.
Se että voisi luoda satoja erilaisia ja uniikkeja hahmoja vain muutamaa asiaa parametroimalla olisi hemmetin hyvä asia.