Square Enix odotti Tomb Raiderin myyvän 6 miljoonaa kuukaudessa
Siitä pitivät niin pelaajat kuin kriitikotkin ja uusittu Tomb Raider nousi komeasti useiden maiden myyntilistoille. Square Enix oli kuitenkin pettynyt ja Eurogamer kertoo miksi.
Square Enixillä nimittäin odotettiin, että peli myisi ainakin 5-6 miljoonaa kappaletta ensimmäisen kuukauden aikana, ja tämänkin arvion oletettiin olevan hieman alakanttiin. Totuus myynneistä ensimmäisen kuukauden aikana oli 3,4 miljoonaa, mikä olisi monelle pelille hieno saavutus. Hitman Absolution on päässyt tähän mennessä vasta samoihin lukemiin, mutta siltäkin Square Enix odotti enemmän.
Keskustelut (21 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.12.2007
09.04.2013 klo 17.31 10
09.04.2013 klo 17.33 4
No eivätpä sentään tehneet Ninja Theoryn temppuja ja vittuilleet massiivisesti vanhan sarjan faneille.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.04.2013 klo 17.35 15
09.04.2013 klo 17.37
Rekisteröitynyt 14.03.2012
09.04.2013 klo 17.42 9
Miksi julkaista peli jonka haluaa myyvän nopeasti Maaliskuussa?
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.04.2013 klo 17.48 13
09.04.2013 klo 18.00 2
eikö tämä uutinen juuri ollut täällä?
09.04.2013 klo 18.01 1
Ja uutiskuvasta +
Rekisteröitynyt 13.08.2007
09.04.2013 klo 18.26
09.04.2013 klo 18.29 4
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.04.2013 klo 18.51 3
09.04.2013 klo 19.43 8
Rekisteröitynyt 22.03.2012
09.04.2013 klo 20.50 2
Kun tekee pelin, joka näyttää halvahkolta Uncharted-kloonilta, ei anna sarjan vanhoille faneille mitään tarttumapintaa, ja lätkäsee kaupanpäälle pilkaksi ultra-paskan näköisen deathmatchin, niin ei pitäisi tulla yllätyksenä.
samoilla linjoilla, vaikka Laran seikkailut ei nappaa, niin olisi tämä ollut ihan kiinnostava selviytymispelinä semi open world miljöössä, mutta kaikesta palautteesta päätellen vaikuttaa enempi erittäin brutaalilta räiskintäpeliltä, ehkä olis menestynyt paremmin Rambo pelinä.
mutta Hitmanin vasta pelattuani täytyy todeta että alhaisemmat myynnit johtuu yksinomaan paskasta pelistä, tuo 3 milliä on perus myynnit jotka saavat hypettämällä & mainostamalla ankarasti.
olisivat saaneet ne vaikka olisivat tehneet pelin BM:in tyylillä, minkä lisäksi olisivat saaneet myös vanhat fanit mukaan, mutta tämä uusi Kane&Lynch tyylinen peli ei tuonut kuin enimmäkseen paskaa palautetta sarjan faneilta.
ampuvat itse ihan toimivia konsepteja alas yrittämällä tehä niistä jotain codin seuraajaa, sen sijaan että keskittyisivät & hioisivat sarjojen vahvuuksia.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.04.2013 klo 21.58 2
ampuvat itse ihan toimivia konsepteja alas yrittämällä tehä niistä jotain codin seuraajaa, sen sijaan että keskittyisivät & hioisivat sarjojen vahvuuksia.
Tämä on perseestä. En ymmärrä miksi sama kaava pitää toistaa nykyään lähestulkoon jokaisen pelisarjan kanssa. Uskon, että useampi näistä "pilatuista" peleistä olisi myynyt paremmin, jos ne olisivat olleet uskollisempia edeltäjilleen ja tarjonneet oikeanlaista kehitystä, eikä lobotomiaa.
10.04.2013 klo 09.23 1
mutta Hitmanin vasta pelattuani täytyy todeta että alhaisemmat myynnit johtuu yksinomaan paskasta pelistä...
Huoh, taas itkua kun ei kestetä pieniä uudistuksia. Sitten itketään jos ei uudistu ollenkaan. Koska on hyvä?
Ja Absolution on oikeasti hyvä peli jossa tuodaan erinomainen pelisarja onnistuneesti tähän päivään. Sarja vaan ei koskaan ole ollut mikään kassamagneetti sanan varsinaisessa merkityksessä, joten kyllä on squarella odotukset niin utopistiset että oikeen naurattaa. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että sarjalle ei nähtäisi jatkoa.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
10.04.2013 klo 09.43
mutta Hitmanin vasta pelattuani täytyy todeta että alhaisemmat myynnit johtuu yksinomaan paskasta pelistä...
Huoh, taas itkua kun ei kestetä pieniä uudistuksia. Sitten itketään jos ei uudistu ollenkaan. Koska on hyvä?
Ja Absolution on oikeasti hyvä peli jossa tuodaan erinomainen pelisarja onnistuneesti tähän päivään. Sarja vaan ei koskaan ole ollut mikään kassamagneetti sanan varsinaisessa merkityksessä, joten kyllä on squarella odotukset niin utopistiset että oikeen naurattaa. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että sarjalle ei nähtäisi jatkoa.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
10.04.2013 klo 10.54 1
mutta Hitmanin vasta pelattuani täytyy todeta että alhaisemmat myynnit johtuu yksinomaan paskasta pelistä...
Huoh, taas itkua kun ei kestetä pieniä uudistuksia. Sitten itketään jos ei uudistu ollenkaan. Koska on hyvä?
Ja Absolution on oikeasti hyvä peli jossa tuodaan erinomainen pelisarja onnistuneesti tähän päivään. Sarja vaan ei koskaan ole ollut mikään kassamagneetti sanan varsinaisessa merkityksessä, joten kyllä on squarella odotukset niin utopistiset että oikeen naurattaa. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että sarjalle ei nähtäisi jatkoa.
Hyvä peli Absolution minustakin oli, mutta toivoisin siltikin jatkon menevän tietyiltä osin juurilleen. Absolutionin juoni vaati toki tämmöisen tehtävärakenteen ja muutaman muun jutun, mutta perinteiset sandbox -henkiset kentät, joita toki oli jonkin verran absolutionissakin, ovat minulle se juttu mikä tekee hitmanista hitmanin. Toisin sanoen, jos saataisiin yhdistettyä näitä Absolutionin uudistuksia perinteisempään tehtävärakenteeseen, niin kyllä minä ostan.
siinäpä se Czerwonylla tuli vastaus, eli ei se uudistus haittaa, mutta pitää sitä olla jotain järkeä siinä uudistamisessakin eikä vain uudistaa uudistamisen takia.
eli, esimerkiksi BLOOD MONEYSSA oli aiempiin osiin nähden selviä parannuksia, toisin kuin absolutionissa ei parannettu kaavaa vaan overhaulattiin koko peli melkolailla tunnistamattomaksi.
"Toisin sanoen, jos saataisiin yhdistettyä näitä Absolutionin uudistuksia perinteisempään tehtävärakenteeseen, niin kyllä minä ostan."
tätä juuri olisin toivonut, parempi pelattavuus yms.. mutta perinteisissä sandboxeissa.
nykymuodossaan absolution muistuttaa enemmänkin kane&lynchiä höystettynä kehnolla hiipimisellä.
"Sarja vaan ei koskaan ole ollut mikään kassamagneetti"
sen vuoksi ei kannatakaan kussa fanien silmille, jää ne vähätkin lisämyynnit saamatta.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.04.2013 klo 14.32 1
mutta Hitmanin vasta pelattuani täytyy todeta että alhaisemmat myynnit johtuu yksinomaan paskasta pelistä...
Huoh, taas itkua kun ei kestetä pieniä uudistuksia. Sitten itketään jos ei uudistu ollenkaan. Koska on hyvä?
On todettu jo miljoona kertaa, että peliä voidaan uudistaa joko hyvällä tai huonolla tavalla. Nykyään nämä uudistukset ovat sellaisia, että hieman valtavirrasta poikkeavista peleistä tehdään kaikista samanlaisia valtavirtaa mukailevia pelejä.
10.04.2013 klo 17.17
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.04.2013 klo 19.38
Valtavirta = Sales
Valtavirtaa kosiskeleva peli on toki aina turvallinen vaihtoehto päästä kohtuullisiin myyntimääriin, mutta samaan tulokseen pääsee tunnetulla brändillä ja laadukkaalla pelillä muutenkin. Ja uskon, että on valvavirtaa kosiskelevalla pelillä on nykyaikana huomattavasti vaikeampi tehdä uutta superhittiä, kuin tekemällä massasta eroavan pelin.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
11.04.2013 klo 09.34
"samaan tulokseen pääsee tunnetulla brändillä ja laadukkaalla pelillä muutenkin"
siinäpä se kiteytettynä.