Kojima Productions etsii peliammattilaisia Suomesta
Metal Gear -pelisarjan luonut Kojima Productions hakee työvoimaa Suomesta. Tiedotteen mukaan haussa on innokkaita ja lahjakkaita pelinkehittäjiä työskentelemään uuden sukupolven pelimoottorin kanssa. Kyseessä on siis varmastikin Fox Engine.
Jos tiimissä mukana oleminen ja tulevan AAA-luokan pelin kehitys kiinnostaa, tuottaja studiolta tulee olemaan paikan päällä Aalto In The Game -tapahtumassa Helsingissä 11.4.
Työnhakuilmoitukset löytyvät myös Työhallinnon sivuilta. Niiden mukaan työnhakijoita haastatellaan Suomessa 12.4.
- Ohjelmoija (Graphics engine programmer)
- Ohjelmoija (Network programmer)
- Ohjelmoija (gameplay programmer)
Keskustelut (25 viestiä)
05.04.2013 klo 11.42 27
05.04.2013 klo 11.56 7
Rekisteröitynyt 12.04.2007
05.04.2013 klo 12.35 16
Rekisteröitynyt 10.04.2007
05.04.2013 klo 12.42 3
Rekisteröitynyt 04.01.2011
05.04.2013 klo 12.55 15
Harmi etten ole vielä alottanutkaan ohjelmoinnin opintoja. :o Jos edes pääsen opiskelemaan nyt syksyllä...
Eiköhän se innostus siinä opiskelun aikana sitten lopahda, nimim. kokemusta on.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
05.04.2013 klo 13.04 19
Oishan se huikeaa muuttaa tuollaisen työn perässä jonnekin Japaniin. Ihan kuin jostain sadusta!
This is just like one of my japanese animes!
Rekisteröitynyt 26.01.2011
05.04.2013 klo 14.36 1
Oishan se huikeaa muuttaa tuollaisen työn perässä jonnekin Japaniin. Ihan kuin jostain sadusta!
This is just like one of my japanese animes!
http://www.youtube.com/watch?v=rG_e7sih_3k
05.04.2013 klo 15.32 13
Tänä päivänä omatoiminen ohjelmoinnin opiskelu on tullut niin naurettavan helpoksi, että kuka tahansa aivoton taikina löytää materiaalia ja työkalut netistä, kaikki on valmiina. Mene ja koodaa jotain, ihan mitä tahansa, ihan millä tahansa. Jos et innostunut etkä saanut kicksejä, niin mieti jotain muuta ammattia. Jos olet siinä iässä, että ammatinvalinta on ajankohtaista, etkä ole vielä edes kokeillut ohjelmointia, ja silti aiot mennä opiskelemaan sitä, niin.... ei kuulosta lupaavalta. Ei se mahdoton asia ole, mutta suosittelen aloittamaan kokeilut heti. Ei huomenna, ei minuutin päästä, ei yhtään facebookin klikkausta enää, vaan heti tämän luettuasi naputtelet hakukoneeseen "how to code games".
05.04.2013 klo 17.40 3
...
Ainakaan minä en palkkaisi ohjelmoijaksi ketään pelkän opiskelun perusteella. Vuosien käytännön harjoittelu ja harrastuneisuus tarvitaan
...
Näinpä, mutta koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten. Nykyään pelialaa opetetaan korkeakouluissa samoin kuin muitakin aloja.
Maailma muuttuu, peliala sen mukana. Suuret, tunnetut ja legendaariset firma kuten Blizzard, Valve jne saavat valita kerman hakijoiden päältä, mutta sen lisäksi löytyy tuhansia indiepelifirmoja, jotka todella tarvitsevat työntekijöitä, eivätkä todellakaan voi odottaa 10 vuoden ohjelmointikokemusta.
Ylipitkällä nimimerkillä, 3 vuotta sitten peliohjelmoinnin aloittanut koko ikänsä pelannut opiskelija. Pari mobiilipeliä on julkaistuna. Isompi projekti työn alla. Ei menestystä, ei mainetta eikä mammonaa.
05.04.2013 klo 19.33 1
[/quote]Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.
[/quote]
Selittäkää mulle typerykselle mitä tää siis tarkottaa?
05.04.2013 klo 19.33
05.04.2013 klo 19.34
05.04.2013 klo 20.19
[/quote]
Selittäkää mulle typerykselle mitä tää siis tarkottaa?[/quote]
Nosto.
05.04.2013 klo 20.21 1
Näinpä, mutta koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.
Mitä tää tarkottaa? Selittäkää!
05.04.2013 klo 20.26
Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.
Selittäkää mulle typerykselle mitä tää siis tarkottaa?
"Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo."
= Peliala kasvaa kokoajan. Koodareita tarvitaan pelialalla. Tämä työnhakuilmoitus kertoo siitä.
"Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten."
= Pelifirmat haluavat palkata koodareita. Harrastuneisuuslähtöiset koodarit alkavat olla vähemmistö. Pelifirmat eivät voi enää olettaa koodarin olevan itseoppinut.
05.04.2013 klo 20.46 1
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.04.2013 klo 00.26 1
06.04.2013 klo 01.10
hakevatkohan samalla (oikeasti) uutta Snaken ääninäyttelijää? Olis ainakin sopivan outo tempaus Kojimalta. koodarihaastattelussa halutaankin oikeasti vain kuulla ääntä ja eläytymistä.
"We wanted to make Snake sound more Russian, but we didn't want to go to Russia so we chose the next best thing - finnish racing english"
06.04.2013 klo 01.11
Rekisteröitynyt 11.04.2007
06.04.2013 klo 10.53
Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.
06.04.2013 klo 12.05
Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.
Saa olla aika saatanan hyvä idea ja loistava markkinointi. Maailma on täynnä pyrkyreitä jotka ovat mielestään keksineet täydellisen pelin ja postaavat paskoja ideoita foorumeille ja kehittäjille, tajuamatta ollenkaan mitä ovat tekemässä.
Jos haluaa suoraan suunnittelijaksi niin ainoa järkevä vaihtoehto on perustaa indietiimi ja toivoa että joku tuttu suostuu alistumaan koodaajaksi vaikka kaikki olette periaatteessa samalla viivalla. WarZ todistaa että modaamallakin sama voi periaatteessa onnistua.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
06.04.2013 klo 14.27
...WarZ todistaa että modaamallakin sama voi periaatteessa onnistua.
Siis DayZ. WarZ on nimenomaan huono esimerkki.
06.04.2013 klo 15.14
...WarZ todistaa että modaamallakin sama voi periaatteessa onnistua.
Siis DayZ. WarZ on nimenomaan huono esimerkki.
Oikea pelifirma huomaa että modaajien tuote on menestynyt ja tekevät oman (paska)versionsa. Miten se on huono esimerkki. Modaajat saivat aikaan reaktion.
06.04.2013 klo 16.50
Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.
Pelisuunnittelua opetetaan useissa paikoissa. Työllistymisestä ei taida olla tilastoja.
http://www.kajak3d.com/en/
http://www.jamk.fi/uutiset/2/0/jamk_kouluttaa_pelialan_am
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.05.2013 klo 20.31
Yhteishaussa hain vaikka ja minne, en tiedä vielä mihin kaikkiin pääsykokeisiin jaksan lopulta raahautua. Yliopistoon haluaisin mielummin kuin AMK:iin, koska (yleensä?) tuolta saa korkeamman koulutuksen ja ennen kaikkea tuo ettei ole läsnäolopakkoa tunneilla kelpaa meikäläiselle hyvin. Lukiokin meni läpi yli 8:n keskiarvolla, vaikka lintsasin varmaankin sen suurimman sallitun määrän, eli 4 x per kurssi, en uskalla edes laskea kaikkia poissaoloja. Toki yliopisto on ihan oma maailmansa, paljon vaativampi ja tenteistä pitää päästä läpi, mutta oppiipahan sit menemään sinne tunneille vaikka kantapään kautta, jos ei sit pääsekkään tenttejä läpi suurimman osan asioista itse kotona opiskelemalla.
Yliopistosta se tietotekniikan koulutusohjelma olis varmaan paras vaihtoehto, jos haluan ohjelmoijaksi (pelialalle).