Tuorein sisältö

Kojima Productions etsii peliammattilaisia Suomesta

05.04.2013 klo 11.00 | Luettu: 17625 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Metal Gear -pelisarjan luonut Kojima Productions hakee työvoimaa Suomesta. Tiedotteen mukaan haussa on innokkaita ja lahjakkaita pelinkehittäjiä työskentelemään uuden sukupolven pelimoottorin kanssa. Kyseessä on siis varmastikin Fox Engine.

Jos tiimissä mukana oleminen ja tulevan AAA-luokan pelin kehitys kiinnostaa, tuottaja studiolta tulee olemaan paikan päällä Aalto In The Game -tapahtumassa Helsingissä 11.4.

Työnhakuilmoitukset löytyvät myös Työhallinnon sivuilta. Niiden mukaan työnhakijoita haastatellaan Suomessa 12.4.

- Ohjelmoija (Graphics engine programmer)
- Ohjelmoija (Network programmer)
- Ohjelmoija (gameplay programmer)




V2.fi | Manu Pärssinen
< Illan indiet: Shovel... Microsoft-pomo troll... >

Keskustelut (25 viestiä)

PelimiesHC

05.04.2013 klo 11.42 27 tykkää tästä

Ohhoh. Tässäpä oiva tilaisuus sellaiselle joka osaa. Itsehän en osaa. Harmi etten osaa. :/
lainaa
FOX

05.04.2013 klo 11.56 7 tykkää tästä

Aika myöhään uutisoitu, tänään päättyy hakuaika. Nyt koodarit hakua menemään!
lainaa
mogvisti

Rekisteröitynyt 12.04.2007

05.04.2013 klo 12.35 16 tykkää tästä

Oishan se huikeaa muuttaa tuollaisen työn perässä jonnekin Japaniin. Ihan kuin jostain sadusta!
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.04.2013 klo 12.42 3 tykkää tästä

Harmi etten ole vielä alottanutkaan ohjelmoinnin opintoja. :o Jos edes pääsen opiskelemaan nyt syksyllä...
lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

05.04.2013 klo 12.55 15 tykkää tästä

Execta kirjoitti:
Harmi etten ole vielä alottanutkaan ohjelmoinnin opintoja. :o Jos edes pääsen opiskelemaan nyt syksyllä...


Eiköhän se innostus siinä opiskelun aikana sitten lopahda, nimim. kokemusta on.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

05.04.2013 klo 13.04 19 tykkää tästä

mogvisti kirjoitti:
Oishan se huikeaa muuttaa tuollaisen työn perässä jonnekin Japaniin. Ihan kuin jostain sadusta!

This is just like one of my japanese animes!
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

05.04.2013 klo 14.36 1 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
mogvisti kirjoitti:
Oishan se huikeaa muuttaa tuollaisen työn perässä jonnekin Japaniin. Ihan kuin jostain sadusta!

This is just like one of my japanese animes!

http://www.youtube.com/watch?v=rG_e7sih_3k
lainaa
koodausta30v

05.04.2013 klo 15.32 13 tykkää tästä

Jos meinaat mennä opiskelemaan ohjelmointia, ja ensimmäiset koodirivit kirjoitat vasta siellä oppilaitoksessa, niin en voi ennustaa kovin loistaavaa tulevaisuutta. Jos haluat tulla aidosti hyväksi missä tahansa asiassa, se pitää aloittaa viimeistään teini-iässä, omasta halusta ja vapaa-ajalla. Ainakaan minä en palkkaisi ohjelmoijaksi ketään pelkän opiskelun perusteella. Vuosien käytännön harjoittelu ja harrastuneisuus tarvitaan.

Tänä päivänä omatoiminen ohjelmoinnin opiskelu on tullut niin naurettavan helpoksi, että kuka tahansa aivoton taikina löytää materiaalia ja työkalut netistä, kaikki on valmiina. Mene ja koodaa jotain, ihan mitä tahansa, ihan millä tahansa. Jos et innostunut etkä saanut kicksejä, niin mieti jotain muuta ammattia. Jos olet siinä iässä, että ammatinvalinta on ajankohtaista, etkä ole vielä edes kokeillut ohjelmointia, ja silti aiot mennä opiskelemaan sitä, niin.... ei kuulosta lupaavalta. Ei se mahdoton asia ole, mutta suosittelen aloittamaan kokeilut heti. Ei huomenna, ei minuutin päästä, ei yhtään facebookin klikkausta enää, vaan heti tämän luettuasi naputtelet hakukoneeseen "how to code games".
lainaa
koodausta3v

05.04.2013 klo 17.40 3 tykkää tästä

koodausta30v kirjoitti:
...
Ainakaan minä en palkkaisi ohjelmoijaksi ketään pelkän opiskelun perusteella. Vuosien käytännön harjoittelu ja harrastuneisuus tarvitaan
...


Näinpä, mutta koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten. Nykyään pelialaa opetetaan korkeakouluissa samoin kuin muitakin aloja.

Maailma muuttuu, peliala sen mukana. Suuret, tunnetut ja legendaariset firma kuten Blizzard, Valve jne saavat valita kerman hakijoiden päältä, mutta sen lisäksi löytyy tuhansia indiepelifirmoja, jotka todella tarvitsevat työntekijöitä, eivätkä todellakaan voi odottaa 10 vuoden ohjelmointikokemusta.

Ylipitkällä nimimerkillä, 3 vuotta sitten peliohjelmoinnin aloittanut koko ikänsä pelannut opiskelija. Pari mobiilipeliä on julkaistuna. Isompi projekti työn alla. Ei menestystä, ei mainetta eikä mammonaa.
lainaa
ebionPalvelija

05.04.2013 klo 19.33 1 tykkää tästä


[/quote]Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.
[/quote]

Selittäkää mulle typerykselle mitä tää siis tarkottaa?
lainaa
ebionPalvelija

05.04.2013 klo 19.33

Sori meni saatana lainaus pieleen...
lainaa
ebionPalvelija

05.04.2013 klo 19.34

Nyt unohtu pilkku...
lainaa
ebionPalvelija

05.04.2013 klo 20.19

ebionPalvelija kirjoitti:

Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.
[/quote]

Selittäkää mulle typerykselle mitä tää siis tarkottaa?[/quote]

Nosto.
lainaa
ebionPalvelija

05.04.2013 klo 20.21 1 tykkää tästä

koodausta3v kirjoitti:
Näinpä, mutta koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.


Mitä tää tarkottaa? Selittäkää!
lainaa
Mikkotutti

05.04.2013 klo 20.26

ebionPalvelija kirjoitti:

koodausta3v kirjoitti:
Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo. Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten.


Selittäkää mulle typerykselle mitä tää siis tarkottaa?


"Koodareille on kokoajan kasvavalla pelialalla nyt tarvetta, kuten tämäkin työnhakuilmoitus kertoo."
= Peliala kasvaa kokoajan. Koodareita tarvitaan pelialalla. Tämä työnhakuilmoitus kertoo siitä.

"Nykypäivänä pelialalla rekrytoiva firma ei voi odottaa samaa harrastuneisuuslähtöisyyttä, kuin 10 vuotta sitten."
= Pelifirmat haluavat palkata koodareita. Harrastuneisuuslähtöiset koodarit alkavat olla vähemmistö. Pelifirmat eivät voi enää olettaa koodarin olevan itseoppinut.
lainaa
leoooolol

05.04.2013 klo 20.46 1 tykkää tästä

Sama hommahan se on joka alalla. Muinoin oltais naurettu jos joku olis parikymppisenä päättänyt alkaa sepäksi, ja toisaalta hoitotyötä on pidetty kutsumustyönä... Ei toimi nykyään. Kaikkea on mahdollista opiskella eikä voi luottaa ihmisten harrastuneisuuteen.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.04.2013 klo 00.26 1 tykkää tästä

Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.
lainaa
jaskapoweri

06.04.2013 klo 01.10

kaikki haluaisivat olla suunnittelijoita. kuka ei mieluummin vetäisi niitä unelmapelin suuria unelmapelin ja teemoja kuin kirjoittaisi ja testaisi sulun paikkoja miljoonaan kertaan saadakseen yksittäisen käden liikahduksen toimimaan kaatamatta peliä? ei suunnittelijaksi ole mitään asiaa ennen kuin osaa koodata ja on ansainnut ylemmän aseman, ja samalla ymmärtää systeemin rajat.

hakevatkohan samalla (oikeasti) uutta Snaken ääninäyttelijää? Olis ainakin sopivan outo tempaus Kojimalta. koodarihaastattelussa halutaankin oikeasti vain kuulla ääntä ja eläytymistä.

"We wanted to make Snake sound more Russian, but we didn't want to go to Russia so we chose the next best thing - finnish racing english"
lainaa
jaskapoweri

06.04.2013 klo 01.11

siis linjoja eikä unelmapelin toistoa
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

06.04.2013 klo 10.53

Execta kirjoitti:
Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.
Useampi jamppa indiepuolella jankuttaa sitä, että suoraan suunnitteluun haluavan pitäisi opiskelun sijaan suunnitella niitä pelejä ja toivoa että onnistaa...
lainaa
vaahtera

06.04.2013 klo 12.05

Czerwony kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.
Useampi jamppa indiepuolella jankuttaa sitä, että suoraan suunnitteluun haluavan pitäisi opiskelun sijaan suunnitella niitä pelejä ja toivoa että onnistaa...


Saa olla aika saatanan hyvä idea ja loistava markkinointi. Maailma on täynnä pyrkyreitä jotka ovat mielestään keksineet täydellisen pelin ja postaavat paskoja ideoita foorumeille ja kehittäjille, tajuamatta ollenkaan mitä ovat tekemässä.

Jos haluaa suoraan suunnittelijaksi niin ainoa järkevä vaihtoehto on perustaa indietiimi ja toivoa että joku tuttu suostuu alistumaan koodaajaksi vaikka kaikki olette periaatteessa samalla viivalla. WarZ todistaa että modaamallakin sama voi periaatteessa onnistua.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.04.2013 klo 14.27

vaahtera kirjoitti:
...WarZ todistaa että modaamallakin sama voi periaatteessa onnistua.


Siis DayZ. WarZ on nimenomaan huono esimerkki.
lainaa
jijiir

06.04.2013 klo 15.14

Execta kirjoitti:
vaahtera kirjoitti:
...WarZ todistaa että modaamallakin sama voi periaatteessa onnistua.


Siis DayZ. WarZ on nimenomaan huono esimerkki.


Oikea pelifirma huomaa että modaajien tuote on menestynyt ja tekevät oman (paska)versionsa. Miten se on huono esimerkki. Modaajat saivat aikaan reaktion.
lainaa
Jetteri

06.04.2013 klo 16.50

Execta kirjoitti:
Itsehän haluaisin enemmänkin olla mukana siinä suunnittelussa kuin varsinaisessa koodaamisessa, mutta nähtävästi tämmöstä ei voi lähteä itsessään opiskelemaan, joten hain nyt yhtenä vaihtoehtona ohjelmointia amk:iin. Saas nähdä minne sitä päädyn lopulta.


Pelisuunnittelua opetetaan useissa paikoissa. Työllistymisestä ei taida olla tilastoja.

http://www.kajak3d.com/en/
http://www.jamk.fi/uutiset/2/0/jamk_kouluttaa_pelialan_am


lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.05.2013 klo 20.31

Jos tätä kukaan enää edes lukee... anyway. Eilen alotin koodaamisen, kyllä niitä FB-klikkailuja tuli vähän tuohon väliin ennen kuin otin itteäni niskasta kiinni. Aikalailla sitä, mitä odotinkin, vaativaa, mutta onnistumisen tunne on mahtava, kun saa jonkun asian toimimaan. Aivan kuin aikanaan HTML:n ja CSS:n parissa. Nyt jopa innostuin niistäkin ja opettelen nekin varmaan uudestaan tässä piakkoin. Mutta nyt keskityn Pythoniin, jolla siis aloitin. Tämän jälkeen C++ vai mitä näitä nyt onkaan, ne on varmasti paljon vaikeampia, mutta harjoittelulla ja tekemisellä voi onnistua missä vaan.

Yhteishaussa hain vaikka ja minne, en tiedä vielä mihin kaikkiin pääsykokeisiin jaksan lopulta raahautua. Yliopistoon haluaisin mielummin kuin AMK:iin, koska (yleensä?) tuolta saa korkeamman koulutuksen ja ennen kaikkea tuo ettei ole läsnäolopakkoa tunneilla kelpaa meikäläiselle hyvin. Lukiokin meni läpi yli 8:n keskiarvolla, vaikka lintsasin varmaankin sen suurimman sallitun määrän, eli 4 x per kurssi, en uskalla edes laskea kaikkia poissaoloja. Toki yliopisto on ihan oma maailmansa, paljon vaativampi ja tenteistä pitää päästä läpi, mutta oppiipahan sit menemään sinne tunneille vaikka kantapään kautta, jos ei sit pääsekkään tenttejä läpi suurimman osan asioista itse kotona opiskelemalla.

Yliopistosta se tietotekniikan koulutusohjelma olis varmaan paras vaihtoehto, jos haluan ohjelmoijaksi (pelialalle).
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova