Team Fortressin tekijä ruoskii peligraafikoita
Team Fortress 2:n kehitystiimissä Valvella taiteellisena ohjaajana toiminut Moby Francke ruoskii peliteollisuutta pelien graafisen ilmeen laiminlyönnistä. Francken mukaan pelifirmat pelkäävät tuotteidensa eroavan liikaa valtavirrasta, eivätkä uskalla ottaa riskejä ja tehdä peleistään persoonallisen näköisiä. Käytettävissä olevasta 4000 vuoden taidehistoriasta huolimatta peleissä käytetään vain 1980-luvulle jämähtänyttä tyylisuuntaa, Francke valittelee.
Seuraavassa projektissaan Francke tahtoo panostaa jälleen realismin sijasta tyyliteltyyn ulkoasuun ja syvällisempään materiaalien käsittelyyn. Hahmojen luonnissa Francke panostaa huolellisesti suunniteltuihin ja piirrettyihin kasvonpiirteisiin pelkkien valokuvista tehtyjen tekstuurien sijaan.
Team Fortress 2:n ulkoasunkin Francke toteaa kuitenkin syntyneen kehittäjäryhmän yhteistyönä, jolloin selkeän taiteellisen ohjauksen sijasta ulkoasu perustuu usean ihmisen miellyttämiseen ja yhteisen kuvakielen löytämiseen.
Lähde: Gamasutra
Keskustelut (5 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.10.2007
10.12.2007 klo 13.10
Rekisteröitynyt 08.08.2007
10.12.2007 klo 13.47
10.12.2007 klo 14.18
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
10.12.2007 klo 14.52
10.12.2007 klo 15.12
Sony on erityisesti tämän nerokkaan myyntitekijän huomannut vinkvink