Tuorein sisältö

Lisätodisteita: seuraavan Xboxin pelejä ei voi myydä käytettynä

20.03.2013 klo 17.00 | Luettu: 38820 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Siitä, että jossain vaiheessa konsolivalmistajat estävät käytettyjen pelien myynnin, on ollut huhuja jo PS2-ajoista asti. Microsoftin seuraavaan konsoliin moista ominaisuutta on huhuttu moneen kertaan, mutta tietenkään mitään ei tiedetä varmuudella, ennenkuin laite julkaistaan.

Viimeisimmät vedet huhumyllyyn heittää The Verge, joka kertoo Vgleaksin vuotamista konsolin kehityslaitteiston käyttöliittymän kuvista ja dokumenteista.

Niiden mukaan jokaisessa konsolissa on kiintolevy, joka on 'tarpeeksi iso, jotta siihen mahtuu useita pelejä'. Lähteen mukaan kaikki konsolin pelit asennetaan kiintolevylle, minkä jälkeen itse levyä ei enää tarvita, eikä pelejä voi pelata asentamatta niitä. Tähän liittyisi myös se, että käytettyä peliä ei voi myydä eteenpäin, sillä aiempien huhujen mukaan ne vaatisivat toimiakseen aktivointikoodin. Pelilevyt toimisivat siis vain asennusmediana.

Verge toteaa, että dokumentit ovat aitoa asiaa, mutta ne ovat viime vuoden puolelta. On siis mahdollista, että vaikka Microsoft onkin suunnitellut tällaista järjestelmää, se ei välttämättä lopullisesta konsolista löydy.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Katamarin isän sekop... Carmageddonin paluu ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (60 viestiä)

Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

20.03.2013 klo 17.06 32 tykkää tästä

Jos tulee, ni pelien hinta alas tai jää tämä boksi ostamatta.
lainaa
Haloo

20.03.2013 klo 17.31 32 tykkää tästä

Ei tule tapahtumaan, kyseessä olis täydellinen kauppallinen itsemurha.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

20.03.2013 klo 17.36 5 tykkää tästä

Haloo kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan, kyseessä olis täydellinen kauppallinen itsemurha.


Eipä tästä nyt oikeasti suuresti kärsis ku Gamestopin tyyliset lafkat. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi piratismi pitäisi kitkeä pois, mutta ei käytettyjen pelien ostaminen? Pelifirmoille ja konsolivalmistajille ne on ihan sama asia. Käytettyjen pelien myynnissä vielä joku kolmas osapuoli tekee voittoa.
lainaa
Wonderman_V

Rekisteröitynyt 25.09.2008

20.03.2013 klo 17.38 5 tykkää tästä

Paskaa. Gamestopin tyyliset ketjut varmasti tykkää.

Pelien hinta on paras tosiaan olla reilu.
lainaa
Jolixir

20.03.2013 klo 17.52

parasta olis olla helvetiti sitä kovotilaa meinaan nykin vanhalle boxille olemassa 150 peliä ja tollanen määrä pelejä kovolla ei tule kysymykseen jos kerran tulis joku aktivointikoodi että en vois uudestaan enää asentaa jos joskus poistaisin
lainaa
Battlefield

Rekisteröitynyt 11.07.2007

20.03.2013 klo 17.58 4 tykkää tästä

Mulla usein tuppaa katoamaan nuo ohjekirjat ja joskus kotelot. PC-pelejä uudelleen asentaessa vituttaa etsiä niitä aktivointikoodeja milloin mistäkin. Minähän en rupea uutta peliä ostamaan KONSOLILLE jos joku avain sattuu hukkumaan. Täytyy sitten varmaan cräckätä konsoli ja warettaa pelit. Ja Microsoftihan ei voi sille asialle yhtään mitään.
lainaa
Stringfellow_Hawke

20.03.2013 klo 17.59 14 tykkää tästä

Tämäkin pystyyn kuollut idea kertoo vain karua kieltään konsolipelaamisen tulevaisuudesta nykymuodossaan. Vastaava tilanne olisi, kun yrittäisivät estää käytettyjen kirjojen tai lehtien myynnin divareissa tai kerran katsottujen leffojen myynnin huuto.net:issä. Jatkossa jakelu painottuu yhä enemmän latauspalveluihin myös jatko-osien täyttämässä AAA-luokassa. Oikeat innovaatiot syntyvät tällä hetkellä indiepeleissä ja kuluttajien oikeasti (uudestaan) haluamat konseptit kickstartereissa.
lainaa
Työmies

20.03.2013 klo 18.01 7 tykkää tästä

Jossain konsulisivustolla joku silmät kirkkaina suu vaahdossa puollusti käytettyjen pelien myynnin estämistä sillä, että sitten saadaan boksin latauspalvelussa samanlaisia aleja ku Steamissa.

Enpä ole hetkeen nauranut yhtä kovaa. Tai ehkä se taannoinen "mega-ale" Games on Demandissa sai jotkut oikeasti luulemaan näin.
lainaa
AnalyytikkoA

20.03.2013 klo 18.06

Analyytikko A sanoo: Mircosoft on katkera yhä BluRay:n "voitosta" ja ei ota sitä käyttöön uudessakaan konsolissa. Tämän sijaan DVD levyllä on hyvin pakattu asennusmedia, joten peliä ei voida pelata suoraan levylä vaan se täytyy purkaa kovalevylle. Noh tilahan ei välttämättä riitä siltikään: vaaditaan Internet yhteys ja loppusisältö valuu pelaamisen lomassa konsolille. Samalla kehittäjä tiimi saa takuun siitä, että peliä voidaan korjata jokaiselle vielä julkaisun jälkeen. Mircosoft ei varmaankaan halua pakottaa käytettyjen pelien kauppaa, mutta antaa mahdollisuuden julkaisijoille samalle.

Jos näin käy, sanokaa minun sanoneen.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

20.03.2013 klo 18.13 6 tykkää tästä

Eli siis onko nuo koodit kertakäyttösiä? Sillä onhan PC-peleissäkin näitä avaimia ja uninstalloidessa ne voi taas syöttää vaikka toiselle koneelle ja asentaa pelin --> eteenpäin myyminen on mahdollista.

Mitäs jos ton uuden Xboxin kovo sit kosahtaa tai haluaa vaan ostaa vaikka toisen Xboxin samaan talouteen, niin pelit joutuu ostamaan uudestaan?
lainaa
TervetullutMuutos

20.03.2013 klo 18.17

Se että pelejä voi pelata ilman pelilevyä on loistojuttu. Se että optinen levy toimii ainoastaan asennusmediassa kielii siitä, että ollaan kovaa vauhtia siirtymässä kohti digitaalista jakelua.

Fyysinen asennusmedia on tuettuna ainoastaan pelikauppojen sun muiden vähittäismyyntiketjujen vuoksi.

Enpä yllättyisi vaikka jokin uuden Xboxin kokoonpanoista olisi malli ilman optista lukijaa.
lainaa
haloohei

20.03.2013 klo 18.19 8 tykkää tästä

Execta kirjoitti:
Eli siis onko nuo koodit kertakäyttösiä? Sillä onhan PC-peleissäkin näitä avaimia ja uninstalloidessa ne voi taas syöttää vaikka toiselle koneelle ja asentaa pelin --> eteenpäin myyminen on mahdollista.

Mitäs jos ton uuden Xboxin kovo sit kosahtaa tai haluaa vaan ostaa vaikka toisen Xboxin samaan talouteen, niin pelit joutuu ostamaan uudestaan?


Voisiko olla että lisenssit sidotaan käyttäjätiliin, kuten ennenkin eikä suinkaan kovalevyyn? Voisiko olla?
lainaa
Make

20.03.2013 klo 18.49

haloohei kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Eli siis onko nuo koodit kertakäyttösiä? Sillä onhan PC-peleissäkin näitä avaimia ja uninstalloidessa ne voi taas syöttää vaikka toiselle koneelle ja asentaa pelin --> eteenpäin myyminen on mahdollista.

Mitäs jos ton uuden Xboxin kovo sit kosahtaa tai haluaa vaan ostaa vaikka toisen Xboxin samaan talouteen, niin pelit joutuu ostamaan uudestaan?

Ei.

Voisiko olla että lisenssit sidotaan käyttäjätiliin, kuten ennenkin eikä suinkaan kovalevyyn? Voisiko olla?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

20.03.2013 klo 19.04 2 tykkää tästä

Appe kirjoitti:

Eipä tästä nyt oikeasti suuresti kärsis ku Gamestopin tyyliset lafkat. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi piratismi pitäisi kitkeä pois, mutta ei käytettyjen pelien ostaminen? Pelifirmoille ja konsolivalmistajille ne on ihan sama asia. Käytettyjen pelien myynnissä vielä joku kolmas osapuoli tekee voittoa.

Tuo ajaisi aika paljon asiakkaita PS3/WiiU-leiriin, josta moista ominaisuutta ei löydy.

TervetullutMuutos kirjoitti:
Se että pelejä voi pelata ilman pelilevyä on loistojuttu. Se että optinen levy toimii ainoastaan asennusmediassa kielii siitä, että ollaan kovaa vauhtia siirtymässä kohti digitaalista jakelua.

En kyllä näe miksi tuo olisi tervetullut muutos. PS4:lle tulee kaikki pelit digitaalisena ja kaupasta ostettavia pelejä voi edelleen jakaa ja myydä eteenpäin. Myös WiiU:lla tietääkseni pyritään saamaan lähes kaikki pelit digitaaliseen jakoon perus levypelien lisäksi.
lainaa
refdfgbvgb

20.03.2013 klo 19.33 11 tykkää tästä

Appe kirjoitti:
Haloo kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan, kyseessä olis täydellinen kauppallinen itsemurha.


Eipä tästä nyt oikeasti suuresti kärsis ku Gamestopin tyyliset lafkat. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi piratismi pitäisi kitkeä pois, mutta ei käytettyjen pelien ostaminen? Pelifirmoille ja konsolivalmistajille ne on ihan sama asia. Käytettyjen pelien myynnissä vielä joku kolmas osapuoli tekee voittoa.


kielletään saman tien kirpputorit ja autopalstat sun muut. tavaran poisheitto kanssa koska roskisdyykkarit voi löytää jotain rahan arvoista
lainaa
hyvörölli

20.03.2013 klo 19.44 1 tykkää tästä

TervetullutMuutos kirjoitti:
Se että pelejä voi pelata ilman pelilevyä on loistojuttu. Se että optinen levy toimii ainoastaan asennusmediassa kielii siitä, että ollaan kovaa vauhtia siirtymässä kohti digitaalista jakelua.

Fyysinen asennusmedia on tuettuna ainoastaan pelikauppojen sun muiden vähittäismyyntiketjujen vuoksi.

Enpä yllättyisi vaikka jokin uuden Xboxin kokoonpanoista olisi malli ilman optista lukijaa.


Vähittäismyyntiä tuetaan koska helvetin monet ostavat pelinsä edelleen sieltä. Monille ainoa realistinen pelin ostomuoto

Kaupoissa ei myydä koiranpaskaa koska kukaan ei osta. No mä tunnen kyllä yhden joka ostais mut silti.
lainaa
näköjään

20.03.2013 klo 19.45 9 tykkää tästä

onko vieläkin olemassa idiootteja jotka eivät näe eroa piratismin ja käytetyn myymisen välillä?
lainaa
heitänrahaaseinään

20.03.2013 klo 19.49

Jolixir kirjoitti:
parasta olis olla helvetiti sitä kovotilaa meinaan nykin vanhalle boxille olemassa 150 peliä ja tollanen määrä pelejä kovolla ei tule kysymykseen jos kerran tulis joku aktivointikoodi että en vois uudestaan enää asentaa jos joskus poistaisin


Kannattaisko vähän hillitä sitä pelien ostoa? Ilmeisesti olet ostanut kaikki paskeet Force Unleashed 2sta ja Iron Manista lähtien? Kuinka monen pelin pariin olet palannut ja kuinka moni roikkuu vain tilastona ja bitteinä?

Itse aloitan ostamalla jonkun hyvän pelin genrestä ja uuden vastaavan ostan ainoastaan jos tosiaan uskon pelin olevan edellistä parempi.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

20.03.2013 klo 20.13 5 tykkää tästä

näköjään kirjoitti:
onko vieläkin olemassa idiootteja jotka eivät näe eroa piratismin ja käytetyn myymisen välillä?

Hä? Ota huomioon, että käytetyn pelin myyminen on vain yksi kappale, toisin kuin piratismi, joka vastaa niin montaa peliä kuin pidät portteja auki, nobo.

Muutenkin mitä vittua? Pitäiskö huonekalutkin heittää mäkeen käytön jälkeen ettei valmistaja menetä mahdollisia tulevia asiakkaita? Hienoa. Tässä hyvä esimerkki länsimaalaisen esiteinin järjenjuoksusta.
Muokannut: Lihatuomari 20.03.2013 klo 20.29 lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

20.03.2013 klo 20.38 2 tykkää tästä

Microsoftin pitäisi tarjota aikamoinen porkkana vastineeksi tälle. Pelaaminen ilman levyä ei ole tarpeeksi iso sellainen ainakaan minulle.
lainaa
VitostenKonsoli

20.03.2013 klo 20.56

Burbeting kirjoitti:
Microsoftin pitäisi tarjota aikamoinen porkkana vastineeksi tälle. Pelaaminen ilman levyä ei ole tarpeeksi iso sellainen ainakaan minulle.


Luulenpa että Halo 5, Gears 5, Forza 5, Fable 5 yms riittää takaamaan kelvolliset myynnit. Ja tietty kaikki Kinectroinat joita futisäidit sun muut ostaa. Eikä Xboxin päämissio enää edes ole pelaaminen.

"The only way to play Halo 5 is to buy Loop"=Crying begging kids who will end up in Christmas hysteria videos on Youtube.
lainaa
arma3

20.03.2013 klo 21.08

Hih hih :) Just ostin max payne 3:n parilla kympillä ja uuden tomb raiderin "sain" ilmaiseksi. Maksakaa te vaan konsoliroskastanne maltaita :D
lainaa
genitaalikarvarölli

20.03.2013 klo 21.16 8 tykkää tästä

arma3 kirjoitti:
Hih hih :) Just ostin max payne 3:n parilla kympillä ja uuden tomb raiderin "sain" ilmaiseksi. Maksakaa te vaan konsoliroskastanne maltaita :D


Ei tarvi ihmetellä pelien paskaa tasoa kun käytännössä kaikki pelit pitää tehdä free-to-play mielessä kun puolet pelaajakunnasta warettaa
lainaa
Battlefield

Rekisteröitynyt 11.07.2007

20.03.2013 klo 21.53 5 tykkää tästä

arma3 kirjoitti:
Hih hih :) Just ostin max payne 3:n parilla kympillä

Oliko hyvä elokuva?
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

20.03.2013 klo 21.59 7 tykkää tästä

arma3 kirjoitti:
Hih hih :) Just ostin max payne 3:n parilla kympillä ja uuden tomb raiderin "sain" ilmaiseksi. Maksakaa te vaan konsoliroskastanne maltaita :D
Max Payne 3 makso 5€ xboxin kaupassa 2vk sitte
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

20.03.2013 klo 22.50 3 tykkää tästä

jos tekevät tämän & $ONY ei, taitaa olla aika selvät sävelet mikä myy & mikä ei.
siinä voivat roskallaan mennä wiiun kaa kilpailemaan niistä vähistä vähä-älyisistä HC pelaajista.

samalla kun lopuille ainoa järkevä vaihtoehto on PS3.
lainaa
hajotkaa

20.03.2013 klo 22.58 2 tykkää tästä

Nytkö vasta pelipojat herää, että hei, kaikki maailmassa tapahtuvat muutokset eivät välttämättä ole parempaan suuntaan, vaikka asiaan liittyisikin jotenkin tietotekniikka.
lainaa
Medevel

20.03.2013 klo 23.01

Mietin että jos tällänen systeemi tulis niin mitä järkeä on edes myydä sitä fyysistä levyä kaupassa? Eikö olis järkevämpi ottaa käyttöön esim. steamin tyyppinen systeemi eli kun ostelet pelejä digitaalisesti niin sulla on selkeä listä peleistä mitkä omistat ja voit helposti asentaa sen siittä koneelle.

Ja mitä käytetyn pelin kauppaan tulee, niin mitä jos haluaisi pelata jotain vanhaa klassikoa mitä ei ole saanut uusinta julkaisua?
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

20.03.2013 klo 23.04 6 tykkää tästä

Pelien hinta nostetaan kumminkin ja varmaankin siihen leppoisaan 150 euroon, niin kuin joku hullu pari vuotta sitten ennusti.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

20.03.2013 klo 23.08 11 tykkää tästä

Appe kirjoitti:
Haloo kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan, kyseessä olis täydellinen kauppallinen itsemurha.

Eipä tästä nyt oikeasti suuresti kärsis ku Gamestopin tyyliset lafkat. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi piratismi pitäisi kitkeä pois, mutta ei käytettyjen pelien ostaminen? Pelifirmoille ja konsolivalmistajille ne on ihan sama asia. Käytettyjen pelien myynnissä vielä joku kolmas osapuoli tekee voittoa.

Aika surullista, että nykyään kuluttajatkin jaksavat ajatella yritysten etuja omien etujensa sijaan, vaikka yritykset eivät vastaavanlaista harrastakaan kuluttajien eduksi.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

20.03.2013 klo 23.29 9 tykkää tästä

MJR2312 kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Haloo kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan, kyseessä olis täydellinen kauppallinen itsemurha.

Eipä tästä nyt oikeasti suuresti kärsis ku Gamestopin tyyliset lafkat. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miksi piratismi pitäisi kitkeä pois, mutta ei käytettyjen pelien ostaminen? Pelifirmoille ja konsolivalmistajille ne on ihan sama asia. Käytettyjen pelien myynnissä vielä joku kolmas osapuoli tekee voittoa.

Aika surullista, että nykyään kuluttajatkin jaksavat ajatella yritysten etuja omien etujensa sijaan, vaikka yritykset eivät vastaavanlaista harrastakaan kuluttajien eduksi.

Tämä. Voiko ihmisestä enää typerämpää tulla? :D "voi hitsi kun EA ei nyt saanukkaa niistä DLC-koodeista mun rahoja :("
lainaa
SonynMatkijaApinat

20.03.2013 klo 23.37 2 tykkää tästä

tagman kirjoitti:

En kyllä näe miksi tuo olisi tervetullut muutos. PS4:lle tulee kaikki pelit digitaalisena ja kaupasta ostettavia pelejä voi edelleen jakaa ja myydä eteenpäin.


Vaan kuinka kauan? Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Niinhän se on ollut aina ennenkin.
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

20.03.2013 klo 23.48 2 tykkää tästä

Czerwony kirjoitti:
Jos tulee, ni pelien hinta alas tai jää tämä boksi ostamatta.

Enpä ole Ps3 pelejä itsekkään lainannut tai myynnyt eteenpäin joten eipä kiinnosta. Gamestop vie kaksi peliä ja maksa vielä 20€ ei ole omasta mielestä kannattavaa kun odottaa muutaman kuukauden saa Amazon Uk 20-30€ uutena saman pelin.
lainaa
Nakkedi

21.03.2013 klo 02.03 2 tykkää tästä

Nii eiks pc:lle oo jo joitain esim black ops? Ja kaikki originiin ja steamiin kytkeytyvät pelit.. tai no voiha ne myyä mut si menee koko acco.. miks toi ois nii huono juttu.. muutenkaa ikinä tajunnu sitä et tarvii joku peli kalliilla saaha kaupasta ja sit heti myyä se jollekki reilulla tappiolla.. minä ainaki tykkään et hyllyssä on kunnon valikoima pelejä. Oli ne sitten läpi pelattuja tai ei. Tulee joskus vanhoja pelejä pelattua iha muutevvaa ja ei tuu sitä et fuck ainii ehämmä voi ku möin sen just viikko sitte.
lainaa
öh

21.03.2013 klo 08.06 6 tykkää tästä

Nakkedi kirjoitti:
Nii eiks pc:lle oo jo joitain esim black ops? Ja kaikki originiin ja steamiin kytkeytyvät pelit.. tai no voiha ne myyä mut si menee koko acco.. miks toi ois nii huono juttu.. muutenkaa ikinä tajunnu sitä et tarvii joku peli kalliilla saaha kaupasta ja sit heti myyä se jollekki reilulla tappiolla.. minä ainaki tykkään et hyllyssä on kunnon valikoima pelejä. Oli ne sitten läpi pelattuja tai ei. Tulee joskus vanhoja pelejä pelattua iha muutevvaa ja ei tuu sitä et fuck ainii ehämmä voi ku möin sen just viikko sitte.

Sain syövän tästä viestistä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.03.2013 klo 08.08 1 tykkää tästä

Nakkedi kirjoitti:
Nii eiks pc:lle oo jo joitain esim black ops? Ja kaikki originiin ja steamiin kytkeytyvät pelit.. tai no voiha ne myyä mut si menee koko acco.. miks toi ois nii huono juttu.. muutenkaa ikinä tajunnu sitä et tarvii joku peli kalliilla saaha kaupasta ja sit heti myyä se jollekki reilulla tappiolla.. minä ainaki tykkään et hyllyssä on kunnon valikoima pelejä. Oli ne sitten läpi pelattuja tai ei. Tulee joskus vanhoja pelejä pelattua iha muutevvaa ja ei tuu sitä et fuck ainii ehämmä voi ku möin sen just viikko sitte.
Niinno tässä on vähän se, et PC-pelien hinnat ku on parhaimmillaa kymmenes konsolipelien hinnoista eikä se o niin kiinni siitä mitä yks monopoliyhtiö sanoo asiasta.
lainaa
3r0xi0d

Rekisteröitynyt 07.08.2007

21.03.2013 klo 10.16

Loppujen lopuksi toi vaan hyvä asia ettei niitä voi myydä, kun rupesin miettimään mitä itse olen laittanut myyntiin ovat olleet pelkkiä kurapelejä joilla ei ole jälleenpeluuarvoa, jotka olisi voinu alunpitäenkin jättää kaupan hyllylle. Nyt tulee varmasti tarkemmin katsottua mihin rahansa suoltaa.
lainaa
Jolixir

21.03.2013 klo 10.30

heitänrahaaseinään kirjoitti:
Jolixir kirjoitti:
parasta olis olla helvetiti sitä kovotilaa meinaan nykin vanhalle boxille olemassa 150 peliä ja tollanen määrä pelejä kovolla ei tule kysymykseen jos kerran tulis joku aktivointikoodi että en vois uudestaan enää asentaa jos joskus poistaisin


Kannattaisko vähän hillitä sitä pelien ostoa? Ilmeisesti olet ostanut kaikki paskeet Force Unleashed 2sta ja Iron Manista lähtien? Kuinka monen pelin pariin olet palannut ja kuinka moni roikkuu vain tilastona ja bitteinä?

Siis melkeen kaikki omat pelit on läpästy lukuunottamatta muutamaa avaamatonta. Palaan minä vielä pelailemaan vanhoja klassikoita nintendoilla sun muilla pelikoneillakin jos haluan. Itse nautin pelaamisesta yleensä ja mulle on ihan sama mitä pelailen. Joskus arvostellussa huonot pojot saanut peli on itselle silti toiminut. Annan peleille aina mahdollisuuden. Ja en minä yksin eläjä ole ja pelaa meidän taloudessa niitä useampi ja jokaisella oma maku. Ja jos kirppareilta ja muualta parilla eurolla saa pelejä ni kyllä mä ne ostan :) 30 konsolia löytyy ja jokaiseen lukuisia pelejä ja kokoelma on laaja. Pidän vaan yksinkertaisesti kaikista peleistä oli se sitten paska tai hyvä :)


Itse aloitan ostamalla jonkun hyvän pelin genrestä ja uuden vastaavan ostan ainoastaan jos tosiaan uskon pelin olevan edellistä parempi.
lainaa
SyökääNyT

21.03.2013 klo 10.42 1 tykkää tästä

xpopsi kuraa syökää kakkaa xDD
lainaa
dsfdsf

21.03.2013 klo 10.53

Ei väliä kuinka paljon itkette, deavaajt ja julkaisijat toivottavat tuon uutisen avosylein vastaan = preferoivat aina tuota alustaa, koska sillä tulot varmat. Näin se tulee menee, uskokaa pois.
lainaa
RRR

21.03.2013 klo 10.57

Tuokin toive on tullut alunperin vain pelintekijöiltä, jotka usein ovat verranneet ongelmaa piratismiin.

Tämä mahdollinen liike voi sitoa pelitalot MS:n yhteistyökumppaneiksi varsin hyvin. Yhdelläkään pelintekijällä ei tule olemaan mitään asiaa vastaan.
lainaa
george

21.03.2013 klo 11.55

Älkää köyhät sitten ostako. Se on sitten kiva kun ei oo verkkopeleissä kuin tuttuja.
Ihme marinaa ja varmaa marisuttaa sekin kun vanhan boxsin pelit ei toimi uudessa
lainaa
aasi

21.03.2013 klo 11.58 1 tykkää tästä

Vaikka melkeen kaikki pelitalot sitoutuis MS:ään, niin JOS ihmiset ei osta konsolia sen takia JOS vaatii jatkuvan nettiyhteyden, niin eipä niillä peleillä mitään väliä. Jatkuva nettiyhteys on ehoton dealbreaker. Jos kaikki seuraavan sukupolven konsolit vaatii netin, niin saa ps3 kelvata.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

21.03.2013 klo 12.56 1 tykkää tästä

Jos näin on, eikä kilpailevia palveluja ole saatavilla, loppuu konsolipelaaminen sitten siihen :/. No onneksi on aina vaihtoehtoja.
lainaa
hevonen

21.03.2013 klo 13.07

MS on varmaan saanut suurilta julkaisijoilta (EA,Activision) lupauksen mikäli uusi Xbox estää käytetetyt pelit niin he julkaisevat tietyt pelit yksin oikeudella tulevalla Xboxille.

Suurinongelma on se että jos tuleva boxi jatkuvan internet yhteyden toimiakseen jopa yksin peleissä jossa ei ole mitään moninpeliä mitä sitten kun MS lopettaa liven tukemisen tai julkaisijat toteavat että peli ei tuota taarpeeksi voittoa ja vetävät serverit alas.

Tällä halutaan pakottaa kuluttajat siirtymään aina seuraavaan sukupolveen ja uusiin peleihin ja ne jotka haluaisivat pelata vanhoja pelejä eivät pysty.Uskon että Sony ja Nintendo ovat myös tätä harkinneet mutta koska heillä on omat ongelmansa tällä hetkellä niin he eivät uskalla ottaa riskiä.

Piratismi on toki ongelma mutta suurinongelma on näiden suurten yhtiöiden ahneus esim EA ja Activision vaativat että pelisarjan pitää myydä miljoonia kappaleita jotta se olisi voitollinen ja MS kesti pitkään myöntää että boxin red ring of death johtui valmistus viasta myös Sony perseili muistaako kukaan PS3 yellow light of dead.

Käytettyjen pelien estäminen ei näitä yrityksiä paljoa auta niin kauan kun tehdään paskoja pelejä ja konsoleita jotka hajoavat itsestään.Kaikki tämä vaan sen takia jotta ihmisten kuten Bobby Koticin ja John Riccitiellon miljoona palkka saadaan maksettua.
Mitä nämä Koticit ja Riccitiellot tietävät peleistä eivät yhtään mitään sen takia suurinosa peleistä onkin täyttä paskaa.Onko ihme jos Activisionin ja EA:n osake arvo laskee vuosi vuodelta myös MS johdossa löytyy varmaan näitä samanlaisia idiootteja ja nyt en puhu Bill Gatesistä.
lainaa
RRR

21.03.2013 klo 13.50 1 tykkää tästä

aasi kirjoitti:
Vaikka melkeen kaikki pelitalot sitoutuis MS:ään, niin JOS ihmiset ei osta konsolia sen takia JOS vaatii jatkuvan nettiyhteyden, niin eipä niillä peleillä mitään väliä. Jatkuva nettiyhteys on ehoton dealbreaker. Jos kaikki seuraavan sukupolven konsolit vaatii netin, niin saa ps3 kelvata.


Ei se sen enempää vaadi jatkuvaa nettiyhteyttä kuin tuleva PS4. Sony vain ilmoitti, että ne jotka eivät sitä halua ovat epäsosiaalisia ja yrittävät ymmärtää.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.03.2013 klo 14.27 1 tykkää tästä

dsfdsf kirjoitti:
Ei väliä kuinka paljon itkette, deavaajt ja julkaisijat toivottavat tuon uutisen avosylein vastaan = preferoivat aina tuota alustaa, koska sillä tulot varmat. Näin se tulee menee, uskokaa pois.

RRR kirjoitti:
Tuokin toive on tullut alunperin vain pelintekijöiltä, jotka usein ovat verranneet ongelmaa piratismiin.

Tämä mahdollinen liike voi sitoa pelitalot MS:n yhteistyökumppaneiksi varsin hyvin. Yhdelläkään pelintekijällä ei tule olemaan mitään asiaa vastaan.

Pelintekijöille täkeintä on myyntiluvut ja jos konsoli ei menesty, koska se on markkinoiden rajoitetuin konsoli, niin ei siinä kertakäyttöiset pelilevyt auta. Lisäksi ei löydy todisteita, että tälläinen systeemi nostaisi selvästi pelin myyntiä.
lainaa
RRR

21.03.2013 klo 14.47

tagman kirjoitti:
dsfdsf kirjoitti:
Ei väliä kuinka paljon itkette, deavaajt ja julkaisijat toivottavat tuon uutisen avosylein vastaan = preferoivat aina tuota alustaa, koska sillä tulot varmat. Näin se tulee menee, uskokaa pois.

RRR kirjoitti:
Tuokin toive on tullut alunperin vain pelintekijöiltä, jotka usein ovat verranneet ongelmaa piratismiin.

Tämä mahdollinen liike voi sitoa pelitalot MS:n yhteistyökumppaneiksi varsin hyvin. Yhdelläkään pelintekijällä ei tule olemaan mitään asiaa vastaan.

Pelintekijöille täkeintä on myyntiluvut ja jos konsoli ei menesty, koska se on markkinoiden rajoitetuin konsoli, niin ei siinä kertakäyttöiset pelilevyt auta. Lisäksi ei löydy todisteita, että tälläinen systeemi nostaisi selvästi pelin myyntiä.


Sony ei ole myöntänyt suoraan että käytetyt pelit toimivat normaalisti toisessa koneessa, kuin se mihin se alunperin ostettiin.
Myöskään MS ei ole itse vahvistanut mitään näistä väitteistä.
En näe ongelmana mennä Applen suuntaan ja silti myydä alustaa.
Ei ole myös näyttöä, että joku haluaisi pelinsä levyllä vielä seitsemän vuoden päästä.
lainaa
juupsjoops

21.03.2013 klo 15.10

Steam osoittaa, että digitaalinen pelikauppa käy vaikka asiakas ei saisikaan mediaa, jonka voisi myydä eteenpäin.

Konsolipelit on kuitenkin voitava ostaa kaupasta, mutta ei ole vaikea nähdä, että ennen pitkää kauppojen hyllyillä myytävistä peleistä katoaa levyt ja niiden sijaan laatikosta löytyy vain lataus/aktivointikoodi.

Jos seuraavasta Xboxista tulee versio ilman optista lukijaa, harkitsen vakavasti sellaisen hankkimista, varsinkin jos se on merkittävästi edullisempi.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

21.03.2013 klo 18.32 2 tykkää tästä

juupsjoops kirjoitti:
Jos seuraavasta Xboxista tulee versio ilman optista lukijaa, harkitsen vakavasti sellaisen hankkimista, varsinkin jos se on merkittävästi edullisempi.

Monopoli on kamala myrkky. Uusi Halo36 nyt vain 77,99€.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

21.03.2013 klo 18.33

No ainakin sillä pystyy pelaamaan netissä toisinkuin pleikkarilla
lainaa
nytmenipiäleen

21.03.2013 klo 19.15 3 tykkää tästä

RRR kirjoitti:
Ei ole myös näyttöä, että joku haluaisi pelinsä levyllä vielä seitsemän vuoden päästä.


What the eef? Eikös todistusvelvollisuus ole sitä muutosta hakevalla? Mitä näyttöä sulla on että kukaan ei halua pelejään levyllä 7 vuoden päästä?
lainaa
RRR

21.03.2013 klo 19.20

nytmenipiäleen kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Ei ole myös näyttöä, että joku haluaisi pelinsä levyllä vielä seitsemän vuoden päästä.


What the eef? Eikös todistusvelvollisuus ole sitä muutosta hakevalla? Mitä näyttöä sulla on että kukaan ei halua pelejään levyllä 7 vuoden päästä?


Mitä väliä sillä on jos vielä haluaakin, ostakoon Sonya.
lainaa
pcRules100

21.03.2013 klo 20.13 1 tykkää tästä

Taitaa pc olla ja porskutella konsoleitten ohi vaikka kuinka olis piratismia. Kuitenkin pelit huomattavasti konsolipelejä halvempia ja paremman näköisiä, ja uskon että hinta se on joka ratkaisee. Se ei ole iso investointi muutamaa satasta kolmen vuoden välein uusiin sisuskaluihin laittaa jos paljon pelejä ostelee. Äkkiä säästää niiden osien hinnan.
lainaa
todisteleKeskenäsi

22.03.2013 klo 01.35

nytmenipiäleen kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Ei ole myös näyttöä, että joku haluaisi pelinsä levyllä vielä seitsemän vuoden päästä.


What the eef? Eikös todistusvelvollisuus ole sitä muutosta hakevalla? Mitä näyttöä sulla on että kukaan ei halua pelejään levyllä 7 vuoden päästä?


Paitsi, että tässä ei kukaan ole mitään muutoksia hakemassa, eikä lupia kyselemässä, eikä konsolivalmistajalla ole mitään velvollisuutta todistella tai perustella sinulle yhtään mitään.
lainaa
Qukko

22.03.2013 klo 15.07

Jos omistat jotakin, voit sen myös myydä. Jos et pysty jotakin myymään, et sinä sitä omistakaan.

Digitaalisesti tai kertaluontoisesti levyllä jaeltujen pelien kanssa tämä kannattaa pitää mielessä. Maksat _oikeudesta_ pelata. Tai vaihtoehtoisesti oikeudesta leikkiä näiden bisneksentekijöiden hiekkalaatikolla. Siitä lähtien, kun konsolit saivat nettiyhteyden, niiden käyttöön on kiinteästi liittynyt käyttö- ja sopimusehdot. Olet sopimussuhteessa, siksi et laillisesti saisi konsoliasi modatakaan.

Jokaisella on vapaus puntaroida paljonko mistäkin on mielekästä maksaa - ainakin pelien kohdalla. Onneksi pelit ei normaaleilla ihmisillä lukeudu perushyödykkeisiin kuten ruoka ja sähkö. Me pellet maksetaan niistä ihan mitä vaan, ja ollaan vielä onnellisia S- tai plussa-bonuksista.
lainaa
TämäV2

22.03.2013 klo 15.29

RRR kirjoitti:
nytmenipiäleen kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Ei ole myös näyttöä, että joku haluaisi pelinsä levyllä vielä seitsemän vuoden päästä.


What the eef? Eikös todistusvelvollisuus ole sitä muutosta hakevalla? Mitä näyttöä sulla on että kukaan ei halua pelejään levyllä 7 vuoden päästä?


Mitä väliä sillä on jos vielä haluaakin, ostakoon Sonya.


Väität jotain etkä perustele mitenkään. Hienoa hermanni
lainaa
Wiijuu

Rekisteröitynyt 12.02.2013

22.03.2013 klo 18.00

pcRules100 kirjoitti:
Taitaa pc olla ja porskutella konsoleitten ohi vaikka kuinka olis piratismia. Kuitenkin pelit huomattavasti konsolipelejä halvempia ja paremman näköisiä, ja uskon että hinta se on joka ratkaisee. Se ei ole iso investointi muutamaa satasta kolmen vuoden välein uusiin sisuskaluihin laittaa jos paljon pelejä ostelee. Äkkiä säästää niiden osien hinnan.


Niin, se että peli on hyvännäköinen on kaiken a ja o, muilla tekijöillä ei niin väliä.

Mutta joo, samaa mieltä periaatteessa tuosta. Mutta muuten samaa mieltä, pc on kovin pelilaite. Julkaisu, joka tulee kaikille alustoille ja hinta on jotain 60e konsolille ja 20-15e pc:lle niin ei tarvi arvailla kumman ostaa (en kyllä ole ostanut yhtään 60e konsolipeliä, kun en niitä juurikaan Suomesta tilaile)

Ja itse uutiseen. Tuo, ettei käytettyä voi myydä on nyt ihan kakkaa.
lainaa
ihmettelijä

22.03.2013 klo 23.06 1 tykkää tästä

Entä sitten kun hyllystä löytyy lähemmäs 60 peliä?
Saa kyllä iso kiintolevy olla että kaikki mahtuu...
lainaa
RRR

23.03.2013 klo 07.02

TämäV2 kirjoitti:
RRR kirjoitti:
nytmenipiäleen kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Ei ole myös näyttöä, että joku haluaisi pelinsä levyllä vielä seitsemän vuoden päästä.


What the eef? Eikös todistusvelvollisuus ole sitä muutosta hakevalla? Mitä näyttöä sulla on että kukaan ei halua pelejään levyllä 7 vuoden päästä?


Mitä väliä sillä on jos vielä haluaakin, ostakoon Sonya.


Väität jotain etkä perustele mitenkään. Hienoa hermanni


Esitin vain teknologian loogisen kehityssuunnan. En ymmärrä miksi ei tarvitse perustella levyyn jämähtämistä. kun niiden huippuaika on jo ohi.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova