Onko tässä Phantom Pain ARG -vihjeitä?
Näitä kuvia ja videoita on julkaistu useissa blogeissa tänään, aina "huhu"-sanan kera. Niiden väitetään olevan Phantom Pain ARG -pelistä (Alternate reality game), eli erilaisia vihjeitä, jotka lopulta johtavat... johonkin. Tätä uutista kirjoitettaessa internetistä ei tuntunut löytyvän vielä mitään virallista kyseisiin materiaaleihin liittyen, joten päivittelemme uutista myöhemmin, jos jotain ilmaantuu.
Phantom_pain.mme -video näyttää tältä:
Videomateriaali on otettu fuusioreaktorin esittelyvideossa, mutta videolla välähtää tämä kuva:
PROJECT OMEGA
AI MATRIX: SECTOR 07-A942
VR PROGRAM: "PHANTOM_PAIN.MME"
CONTRACTOR: MOBY DICK STUDIOS
SUBJECT: REDACTED
Purpose: Treatment of neurological damage sustained in combat situations
Treatment of combat-related psychological stress
Enhancement of combat ability following impairment
Implementation of ..::.|>..::.:
Videon morsekoodi kertoo seuraavaa: G E N E R A T I N G I M A G E H O L D S C E N A R I O L O A D I N G H O L D A C T I V A T I N G P H A N T O M P A I N D O T M E M E H O L D E R R O R E R R O R E R R O R E R R O R
GameTrailersiin kyseisen videon lähetti nimimerkki 'Joakim Mogren'.
Nämä kuvat esiintyivät Metal Gear Solid: Ground Zeroesin trailerilla. Ehkä koko hulabaloo onkin siis Ground Zeroesista.
Phantom_pain.mme -video näyttää tältä:
Videomateriaali on otettu fuusioreaktorin esittelyvideossa, mutta videolla välähtää tämä kuva:
PROJECT OMEGA
AI MATRIX: SECTOR 07-A942
VR PROGRAM: "PHANTOM_PAIN.MME"
CONTRACTOR: MOBY DICK STUDIOS
SUBJECT: REDACTED
Purpose: Treatment of neurological damage sustained in combat situations
Treatment of combat-related psychological stress
Enhancement of combat ability following impairment
Implementation of ..::.|>..::.:
Videon morsekoodi kertoo seuraavaa: G E N E R A T I N G I M A G E H O L D S C E N A R I O L O A D I N G H O L D A C T I V A T I N G P H A N T O M P A I N D O T M E M E H O L D E R R O R E R R O R E R R O R E R R O R
GameTrailersiin kyseisen videon lähetti nimimerkki 'Joakim Mogren'.
Nämä kuvat esiintyivät Metal Gear Solid: Ground Zeroesin trailerilla. Ehkä koko hulabaloo onkin siis Ground Zeroesista.
Keskustelut (34 viestiä)
Rekisteröitynyt 01.06.2007
17.03.2013 klo 12.26 5
17.03.2013 klo 12.29 11
17.03.2013 klo 12.33 33
Olenko ainut ketä ei kiinnosta tälläinen perkeleen salajuonittelu?
17.03.2013 klo 13.19 1
17.03.2013 klo 13.24 3
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Tämä. Ja mä en oo koskaan innostunut kunnolla näistä metal geareista kun gameplay on tönkköä eikä peli ole first person. Juoni on japanilaisten tekemä joten kiistatta paskaa. japanissa osataan ehkä tehä joitain vaikeita pelei, mut ei ne osaa juonta peleihin tehä imo.
Rekisteröitynyt 15.03.2011
17.03.2013 klo 13.27 1
17.03.2013 klo 13.37 9
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Tämä. Ja mä en oo koskaan innostunut kunnolla näistä metal geareista kun gameplay on tönkköä eikä peli ole first person. Juoni on japanilaisten tekemä joten kiistatta paskaa. japanissa osataan ehkä tehä joitain vaikeita pelei, mut ei ne osaa juonta peleihin tehä imo.
Hienoo leimausta ja ennakkoluuloisuutta. Bravo.
17.03.2013 klo 13.49 13
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Tämä. Ja mä en oo koskaan innostunut kunnolla näistä metal geareista kun gameplay on tönkköä eikä peli ole first person. Juoni on japanilaisten tekemä joten kiistatta paskaa. japanissa osataan ehkä tehä joitain vaikeita pelei, mut ei ne osaa juonta peleihin tehä imo.
Teit ittestäs idiootin tällä viestillä.
17.03.2013 klo 14.40 1
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Tämä. Ja mä en oo koskaan innostunut kunnolla näistä metal geareista kun gameplay on tönkköä eikä peli ole first person. Juoni on japanilaisten tekemä joten kiistatta paskaa. japanissa osataan ehkä tehä joitain vaikeita pelei, mut ei ne osaa juonta peleihin tehä imo.
Teit ittestäs idiootin tällä viestillä.
Sattuuko totuus ps3-jonnea?
17.03.2013 klo 15.20 4
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Tämä. Ja mä en oo koskaan innostunut kunnolla näistä metal geareista kun gameplay on tönkköä eikä peli ole first person. Juoni on japanilaisten tekemä joten kiistatta paskaa. japanissa osataan ehkä tehä joitain vaikeita pelei, mut ei ne osaa juonta peleihin tehä imo.
Teit ittestäs idiootin tällä viestillä.
Sattuuko totuus ps3-jonnea?
17.03.2013 klo 15.45 5
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Hauskempaa tätä on seurata kuin niitä perus developer interviewejä joissa jauhetaan aina samaa paskaa
"Tämä peli on erittäin lähellä sydäntäni, teemme parasta mahdollista työtä"
"Haluamme uusien pelaajien tutustuvan peliin mutta haluamme säilyttää myös alkuperäisen fanit"
jne.
Rekisteröitynyt 07.07.2011
17.03.2013 klo 15.58
17.03.2013 klo 16.26 2
Sattuuko totuus ps3-jonnea?
Jonne taidat olla itte ja totuudesta kaukana
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.03.2013 klo 16.27 6
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Hauskempaa tätä on seurata kuin niitä perus developer interviewejä joissa jauhetaan aina samaa paskaa
"Tämä peli on erittäin lähellä sydäntäni, teemme parasta mahdollista työtä"
"Haluamme uusien pelaajien tutustuvan peliin mutta haluamme säilyttää myös alkuperäisen fanit"
jne.
Komppaan täysin. Tämä on hyvää markkinointia, joka herättää mielenkiintoa. Nykyään pelintekijät suosii making of-videoita, joissa tosiaan puhutaan paskaa ja viedään peliltä kaikki yllätyksellisyys pois esittelemällä kaikki ominaisuudet ja välivideot.
17.03.2013 klo 17.00 4
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Hauskempaa tätä on seurata kuin niitä perus developer interviewejä joissa jauhetaan aina samaa paskaa
"Tämä peli on erittäin lähellä sydäntäni, teemme parasta mahdollista työtä"
"Haluamme uusien pelaajien tutustuvan peliin mutta haluamme säilyttää myös alkuperäisen fanit"
jne.
Komppaan täysin. Tämä on hyvää markkinointia, joka herättää mielenkiintoa. Nykyään pelintekijät suosii making of-videoita, joissa tosiaan puhutaan paskaa ja viedään peliltä kaikki yllätyksellisyys pois esittelemällä kaikki ominaisuudet ja välivideot.
Ja täysin samaa mieltä. Mielenkiinto herää heti. Ei niitä Dev miesten paskanjauhantavideoita vaan jaksa kattoa, jokaisessa sama kehuminen kuinka innovatiivinen ja mahtava ja hieno ja paras ja mahtava ja mahtava heidän peli on. Tää on mun mielestä hyvää markkinointia.
17.03.2013 klo 18.20 2
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Hauskempaa tätä on seurata kuin niitä perus developer interviewejä joissa jauhetaan aina samaa paskaa
"Tämä peli on erittäin lähellä sydäntäni, teemme parasta mahdollista työtä"
"Haluamme uusien pelaajien tutustuvan peliin mutta haluamme säilyttää myös alkuperäisen fanit"
jne.
Komppaan täysin. Tämä on hyvää markkinointia, joka herättää mielenkiintoa. Nykyään pelintekijät suosii making of-videoita, joissa tosiaan puhutaan paskaa ja viedään peliltä kaikki yllätyksellisyys pois esittelemällä kaikki ominaisuudet ja välivideot.
Ja täysin samaa mieltä. Mielenkiinto herää heti. Ei niitä Dev miesten paskanjauhantavideoita vaan jaksa kattoa, jokaisessa sama kehuminen kuinka innovatiivinen ja mahtava ja hieno ja paras ja mahtava ja mahtava heidän peli on. Tää on mun mielestä hyvää markkinointia.
Ai tämmönen tekotaiteellinen jonne-markkinointi susta hyvää? Pelaatko kenties nintendon konsoleilla kun noin tyhmästi ajattelet? Eihän tällä ainakaan rahoja kuluttajilta saada. Musta metal gearien pitäisi uudistua ja heivata toi juoni osuus vittuun ja olla enemmän videopeli. mgs4:kin oli leffa. Metal gearit vois muuttua hiiviskely-fps:iksi joissa on nettipeli, siinä ois helvetisti munaa imo.
Rekisteröitynyt 26.01.2011
17.03.2013 klo 18.43
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Hauskempaa tätä on seurata kuin niitä perus developer interviewejä joissa jauhetaan aina samaa paskaa
"Tämä peli on erittäin lähellä sydäntäni, teemme parasta mahdollista työtä"
"Haluamme uusien pelaajien tutustuvan peliin mutta haluamme säilyttää myös alkuperäisen fanit"
jne.
Komppaan täysin. Tämä on hyvää markkinointia, joka herättää mielenkiintoa. Nykyään pelintekijät suosii making of-videoita, joissa tosiaan puhutaan paskaa ja viedään peliltä kaikki yllätyksellisyys pois esittelemällä kaikki ominaisuudet ja välivideot.
Ja täysin samaa mieltä. Mielenkiinto herää heti. Ei niitä Dev miesten paskanjauhantavideoita vaan jaksa kattoa, jokaisessa sama kehuminen kuinka innovatiivinen ja mahtava ja hieno ja paras ja mahtava ja mahtava heidän peli on. Tää on mun mielestä hyvää markkinointia.
Ai tämmönen tekotaiteellinen jonne-markkinointi susta hyvää? Pelaatko kenties nintendon konsoleilla kun noin tyhmästi ajattelet? Eihän tällä ainakaan rahoja kuluttajilta saada. Musta metal gearien pitäisi uudistua ja heivata toi juoni osuus vittuun ja olla enemmän videopeli. mgs4:kin oli leffa. Metal gearit vois muuttua hiiviskely-fps:iksi joissa on nettipeli, siinä ois helvetisti munaa imo.
:)
17.03.2013 klo 18.56 4
Ai tämmönen tekotaiteellinen jonne-markkinointi susta hyvää?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.03.2013 klo 20.10 3
Ai tämmönen tekotaiteellinen jonne-markkinointi susta hyvää? Pelaatko kenties nintendon konsoleilla kun noin tyhmästi ajattelet? Eihän tällä ainakaan rahoja kuluttajilta saada. Musta metal gearien pitäisi uudistua ja heivata toi juoni osuus vittuun ja olla enemmän videopeli. mgs4:kin oli leffa. Metal gearit vois muuttua hiiviskely-fps:iksi joissa on nettipeli, siinä ois helvetisti munaa imo.
Haukut keikkea vihaamasi jonneksi, mutta kuitenkin haluat että MGS:stä tehtäisiin fps-peli verkkopelillä, eli suomeksi sanottuna jonnejen ihanne peli?
17.03.2013 klo 20.19 1
ihanne peli?
Kirjoitusvirhe. Pointtisi on moot.
Ihan sama onko making of vai tällainen. Making of sentään kertoo pelistä jotakin vaikka ne onkin itsekehua ja spoilausta. Tämä sen sijaan on jonkun sekopään riehumista. Molemmat paskaa joita tulee hyvin harvoin katsottua.
17.03.2013 klo 20.32
Ai tämmönen tekotaiteellinen jonne-markkinointi susta hyvää? Pelaatko kenties nintendon konsoleilla kun noin tyhmästi ajattelet? Eihän tällä ainakaan rahoja kuluttajilta saada. Musta metal gearien pitäisi uudistua ja heivata toi juoni osuus vittuun ja olla enemmän videopeli. mgs4:kin oli leffa. Metal gearit vois muuttua hiiviskely-fps:iksi joissa on nettipeli, siinä ois helvetisti munaa imo.
Haukut keikkea vihaamasi jonneksi, mutta kuitenkin haluat että MGS:stä tehtäisiin fps-peli verkkopelillä, eli suomeksi sanottuna jonnejen ihanne peli?
No kuka tääl on sanellu että fps olisi jonnea? Ehkä joku bäfä, mut cs on ainakin legenda edelleen. Sitä paitsi metal geareissa on vitusti sotaa, joten miksei? Ja nois näyttäis myös olevan jotain miekkoja niin nekin varmaan tois oman mausteensa.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
17.03.2013 klo 20.37
tekis kojimakin jo uuden pelisarjan eikä addiktoidu tähän.
17.03.2013 klo 20.45 3
lisää metal geariahan sieltä tulee, vaikka sarjan fani oonki, niin voisivat antaa jo olla, nelosessa tarina päättyi ja edelliset tapahtumat jo tiedetään.
tekis kojimakin jo uuden pelisarjan eikä addiktoidu tähän.
Pelisarja täytyy raiskata ja polttaa maan tasalle ennen sitä.
En tajua. Resident Eviliä, Final Fantasya, Tomb Raideria, Splinter Celliä, Metal Gearia yms ei olisi edes syntynyt jos herrat ja rouvat eivät olisi ottaneet riskejä uusilla nimillä. Nykyään kukaan ei uskalla tehdä mitään uutta vaan vanhalla nimellä tehdään vaikka kauhupelistä partypeli.
17.03.2013 klo 20.56 2
lisää metal geariahan sieltä tulee, vaikka sarjan fani oonki, niin voisivat antaa jo olla, nelosessa tarina päättyi ja edelliset tapahtumat jo tiedetään.
tekis kojimakin jo uuden pelisarjan eikä addiktoidu tähän.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
17.03.2013 klo 21.35
lisää metal geariahan sieltä tulee, vaikka sarjan fani oonki, niin voisivat antaa jo olla, nelosessa tarina päättyi ja edelliset tapahtumat jo tiedetään.
tekis kojimakin jo uuden pelisarjan eikä addiktoidu tähän.
17.03.2013 klo 22.47 1
lisää metal geariahan sieltä tulee, vaikka sarjan fani oonki, niin voisivat antaa jo olla, nelosessa tarina päättyi ja edelliset tapahtumat jo tiedetään.
tekis kojimakin jo uuden pelisarjan eikä addiktoidu tähän.
Jotkut asiat on parempi jättää kertomatta, pelaajan mielikuvitukselle.
En ymmärrä näitä juippeja joille jokinen yksityiskohta hahmojen toisia etunimiä myöten pitää kertoa. Kyllähän ne suuret linjat ovat MGSnkin tapauksessa selviä. Mutta toiset menettävät yöunensa kun eivät tiedä tapahtuuko Zelda 1 ennen Skyward Swordia tai mitä Barry Burton tekee eläkkeellä.
17.03.2013 klo 23.26
Itse olen vieläkin sitä mieltä, että Phantom Pain ja Ground Zeroes ovat molemmat pelkästään eri osia MGS 5:stä
Ketään ei Talmunen kiinnosta sun ajatukses. Mee takas leikkii poneilla.
18.03.2013 klo 01.39
Jotkut asiat on parempi jättää kertomatta, pelaajan mielikuvitukselle.
En ymmärrä näitä juippeja joille jokinen yksityiskohta hahmojen toisia etunimiä myöten pitää kertoa. Kyllähän ne suuret linjat ovat MGSnkin tapauksessa selviä. Mutta toiset menettävät yöunensa kun eivät tiedä tapahtuuko Zelda 1 ennen Skyward Swordia tai mitä Barry Burton tekee eläkkeellä.
Hieno pelisarja, jota on varaa laajentaa. Kelpaa minulle. Kojima ei ole vielä tehnyt huonoa Metal Gear Solidia.
18.03.2013 klo 03.37 2
Kerrohan sitten kaikille mitä tapahtui Peace Walkerin jälkeen, ennen Shadow Moseksen tapahtumia?
Ööh siinä välillä tapahtui paljonkin. Kaksi kokonaista peliä, MG ja MG2: Solid Snake, jos et tiennyt.
18.03.2013 klo 08.19 2
Kun pelillä ei pelitalolla ei ole mitään annettavaa niin täytyy keskittyä tällaiseen perseilyyn. Kai casuaalit intoutuu tästä
Hauskempaa tätä on seurata kuin niitä perus developer interviewejä joissa jauhetaan aina samaa paskaa
"Tämä peli on erittäin lähellä sydäntäni, teemme parasta mahdollista työtä"
"Haluamme uusien pelaajien tutustuvan peliin mutta haluamme säilyttää myös alkuperäisen fanit"
jne.
Komppaan täysin. Tämä on hyvää markkinointia, joka herättää mielenkiintoa. Nykyään pelintekijät suosii making of-videoita, joissa tosiaan puhutaan paskaa ja viedään peliltä kaikki yllätyksellisyys pois esittelemällä kaikki ominaisuudet ja välivideot.
Ja täysin samaa mieltä. Mielenkiinto herää heti. Ei niitä Dev miesten paskanjauhantavideoita vaan jaksa kattoa, jokaisessa sama kehuminen kuinka innovatiivinen ja mahtava ja hieno ja paras ja mahtava ja mahtava heidän peli on. Tää on mun mielestä hyvää markkinointia.
Ai tämmönen tekotaiteellinen jonne-markkinointi susta hyvää? Pelaatko kenties nintendon konsoleilla kun noin tyhmästi ajattelet? Eihän tällä ainakaan rahoja kuluttajilta saada. Musta metal gearien pitäisi uudistua ja heivata toi juoni osuus vittuun ja olla enemmän videopeli. mgs4:kin oli leffa. Metal gearit vois muuttua hiiviskely-fps:iksi joissa on nettipeli, siinä ois helvetisti munaa imo.
Oot kyllä oikeessa, kyllä pelimaailma ois paljon parempi jos ei olis muutaku FPS pelejä. Pelkkää FPS:sää FPS:ssän perään. Call of Metal Gear tai Metal Gear of Duty. Sitten ois jonnet tyytyväisiä :D (Damn, astuin trollimiinaan..)
Rekisteröitynyt 20.12.2010
18.03.2013 klo 11.00
18.03.2013 klo 11.44
Ööh siinä välillä tapahtui paljonkin. Kaksi kokonaista peliä, MG ja MG2: Solid Snake, jos et tiennyt.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
18.03.2013 klo 15.11 1
Jotkut asiat on parempi jättää kertomatta, pelaajan mielikuvitukselle.
En ymmärrä näitä juippeja joille jokinen yksityiskohta hahmojen toisia etunimiä myöten pitää kertoa. Kyllähän ne suuret linjat ovat MGSnkin tapauksessa selviä. Mutta toiset menettävät yöunensa kun eivät tiedä tapahtuuko Zelda 1 ennen Skyward Swordia tai mitä Barry Burton tekee eläkkeellä.”
” bigbsbsboss
Ööh siinä välillä tapahtui paljonkin. Kaksi kokonaista peliä, MG ja MG2: Solid Snake, jos et tiennyt.”
Totta. Todistin pointtiani min5sevaan tapauksessa. Ärsyttää, kun sarjan "fanit" ovat tietävinään, mikä on sarjalle parhaaksi.
eli mitä pointtia?
olen pelannut MGS HD collectionin ja myös nuo MG ja MG2 pelit, joten tiesin kyllä niiden olemassaolosta.
ja tuossa syöpitsaa sekä bigbsbsboss sanoivat jo kaiken oleellisen, eli pelisarjan aikajanahan menee yli puoli vuosisataa, joten kyllä sitä tarinaa riittää ja pelejä voisi tehdä vaikka toiset 25 vuotta (kuten valitettavasti luultavimmin tapahtuukin), mutta kuten todettua, ne suuret linjaukset tiedetään jo, joten turha sitä on loputtomiin jankata, tekisivät vain jo jotain uutta.
enkä ole tietävinäni mikä on parhaaksi, toin vain esiin oman mielipiteeni/toiveeni.
18.03.2013 klo 16.53 4