Komentaja Shepard palaa vielä hetkeksi
Bioware julkisti kaksi uutta ladattavaa lisäsisältöä Mass Effect 3:een.
Yksinpelattava Mass Effect 3: Citadel on viimeinen yksinpelisisältö Mass Effect 3:een ja sen myötä faneille annetaan vielä yksi, tunteellinen hetki Shepardin ja hänen miehistönsä kanssa. Citadel-avaruusasemalla tutustutaan ennen näkemättömin alueisiin ja tavataan tuttuja hahmoja koko trilogian ajalta. Hinta tulee olemaan 14,99$ / 1200 MSp. Julkaisu on maaliskuun 5. päivä.
Moninpelattava lisäsisältö on nimeltään Mass Effect 3: Reckoning, joka on ilmainen. Se avaa moninpeliin uusia hahmoja, aseita ja päivityksiä. Julkaisu on helmikuun 26. päivä.
Keskustelut (19 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.10.2012
22.02.2013 klo 11.13 1
Rekisteröitynyt 07.07.2011
22.02.2013 klo 11.15 33
Kiitos BioWare.
22.02.2013 klo 11.30 6
En jää kaipaamaan.
Rekisteröitynyt 05.04.2012
22.02.2013 klo 11.58 5
oli Mass Effect 3:sen lopusta mitä mieltä tahansa, niin kukaan ei voi väittää etteikö ME-trilogia olisi ollut 2000-luvun parhaimpia pelikokemuksia.
Kiitos BioWare.
Kyllä se on ikävästi silleen että jo kakkosessa pääjuoni oli pahemmanlaatuista aivopieruilua, ja ainoa asia joka pelasti pelin täydelliseltä romahdukselta oli asiallisesti toteutetut sivutehtävät.
22.02.2013 klo 12.14 4
[quote nick="JNJHL9"]oli Mass Effect 3:sen lopusta mitä mieltä tahansa, niin kukaan ei voi väittää etteikö ME-trilogia olisi ollut 2000-luvun parhaimpia pelikokemuksia.
Kiitos BioWare.
Pelattavuus on ollu vähä niin ja näin, mutta tollanen tarinavetoinen seikkailuhan toi on. Vähän liian putkijuoksua. Hyvä tarina.
22.02.2013 klo 13.52 6
oli Mass Effect 3:sen lopusta mitä mieltä tahansa, niin kukaan ei voi väittää etteikö ME-trilogia olisi ollut 2000-luvun parhaimpia pelikokemuksia.
Kiitos BioWare.
Siksi sattuukin yhä ihan helvetisti kun kolmosesta tuli sellainen pökäle.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
22.02.2013 klo 13.58 3
Rekisteröitynyt 28.12.2007
22.02.2013 klo 14.00
Rekisteröitynyt 15.09.2008
22.02.2013 klo 14.07 2
oli Mass Effect 3:sen lopusta mitä mieltä tahansa, niin kukaan ei voi väittää etteikö ME-trilogia olisi ollut 2000-luvun parhaimpia pelikokemuksia.
Kiitos BioWare.
Siksi sattuukin yhä ihan helvetisti kun kolmosesta tuli sellainen pökäle.
Eihän siinä ollu pökäle, ku se loppu?
22.02.2013 klo 14.40 7
Kyllä se on ikävästi silleen että jo kakkosessa pääjuoni oli pahemmanlaatuista aivopieruilua, ja ainoa asia joka pelasti pelin täydelliseltä romahdukselta oli asiallisesti toteutetut sivutehtävät.
Päässäni naksahtaa aina kun joku kutsuu ME2:n hahmojen värväystehtäviä ja lojaalisuustehtäviä "sivutehtäviksi", juuri ne tehtävät ovat kyseisen pelin keskeisin asia. Jos ME1 oli rakennettu kuin elokuva, ME2 on pikemminkin tv-sarja. ME2:n tehtävät eivät ehkä liity toisiin paljoa keskenään, mutta ovat aina toinen toistaan mielenkiintoisempia, ja hahmot kyseisessä pelissä ovat kaikki sellaisia, joista pelaaja välittää, jokaisella on historiansa ja tarinansa. Ja koska Bioware jos kuka osaa kirjoittaa hahmoja, tämä peli on täysi napakymppi.
Rekisteröitynyt 22.06.2010
22.02.2013 klo 14.50 2
Rekisteröitynyt 17.03.2009
22.02.2013 klo 18.08 1
Saattaa vaikuttaa nipottamiselta plebeianeille, mutta todellisuudessa tämä on immersioon vaikuttava esimerkillinen ominaisuus, joka varsin hyvin edustaa sitä, miksi Mass Effectit muuttuivat paskaksi sarjan edetessä: järkeen ja yksityiskohtiin ei kiinnitetty huomiota, joka johti taas siihen, että uskottavuus ja kauneus katosivat.
edit: ja Garrus-romansissahan Garrus sanoo, että hän kehuisi Shepardin pääharjasta, jos olisi turiani, joten onko Garrus sitten homo vai häh? Eipä ollut ainakaan mies-Shepardilla pelatessa, mitä vittua Bioware?!
Rekisteröitynyt 18.01.2010
22.02.2013 klo 18.47 2
Rekisteröitynyt 04.09.2011
22.02.2013 klo 20.13
Kyllä se on ikävästi silleen että jo kakkosessa pääjuoni oli pahemmanlaatuista aivopieruilua, ja ainoa asia joka pelasti pelin täydelliseltä romahdukselta oli asiallisesti toteutetut sivutehtävät.
Päässäni naksahtaa aina kun joku kutsuu ME2:n hahmojen värväystehtäviä ja lojaalisuustehtäviä "sivutehtäviksi", juuri ne tehtävät ovat kyseisen pelin keskeisin asia. Jos ME1 oli rakennettu kuin elokuva, ME2 on pikemminkin tv-sarja. ME2:n tehtävät eivät ehkä liity toisiin paljoa keskenään, mutta ovat aina toinen toistaan mielenkiintoisempia, ja hahmot kyseisessä pelissä ovat kaikki sellaisia, joista pelaaja välittää, jokaisella on historiansa ja tarinansa. Ja koska Bioware jos kuka osaa kirjoittaa hahmoja, tämä peli on täysi napakymppi.
Ihmettelen aina miten ihmiset hehkuttavat ME2:sta ja nostavat sen jopa pelisarjan parhaaksi. Omassa kirjoissa kyseessä on sarjan heikoin osa, suurimpana ongelmana juuri tuo irrallisuus muusta trilogian juonesta. Siellä joukossa on ehdottomia helmiä (Thane ja Mordin, joka on ehkä koko pelisarjan suosikkihahmo), mutta jotenkin aina tullut se fiilis, että Bioware päätti kiskaista mahdollisimman monta hahmoa kehiin ja toivoa että edes joku niistä osuu maaliin. Suurin osa kun ei kuitenkaan noussut kovin kummoiseksi. Tähän kun vielä yhdistetään kaikkein eniten tyhmennetyt customisointi mahdollisuudet, joka samalla tekee gameplaysta sarjan tylsimmän, niin eipä tosiaan nouse sarjan parhaimmaksi. Kaikesta huolimatta erinomainen peli sekin ja trilogianahan Mass Effect on täyttä timangia.
22.02.2013 klo 21.04 2
oli Mass Effect 3:sen lopusta mitä mieltä tahansa, niin kukaan ei voi väittää etteikö ME-trilogia olisi ollut 2000-luvun parhaimpia pelikokemuksia.
Kiitos BioWare.
Siksi sattuukin yhä ihan helvetisti kun kolmosesta tuli sellainen pökäle.
Eihän siinä ollu pökäle, ku se loppu?
Valitettavasti paska loppu jättää paskan maun koko pelistä. Ja olihan pelin keskustelusysteemiäkin tyhmennetty, mikä oli ainakin itselleni suuri pettymys.
Mutta kaikesta huolimatta sarja on ollut yksi kaikkien aikojen parhaista pelikokemuksista. Tällaiset irralliset lisärit vain eivät jaksa enää sen lopun jälkeen kiinnostaa.
Rekisteröitynyt 21.12.2010
23.02.2013 klo 01.41 1
Muistaakseni turianien kuoren olemassaolo perusteltiin ihan fiksuhkosti siten, että Palavenin ilmakehä päästää paljon säteilyä läpi, eli mies-turianien pääharjas ei ole mikään lisääntymis-kilpailullinen esteettinen featti, vaan pääasiassa ihan selviytymiseen vaikuttava ominaisuus. Joten miksi nais-turianeilla on kalju päänahka, eikö niitä haittaa säteilyvauriot?!?
Saattaa vaikuttaa nipottamiselta plebeianeille, mutta todellisuudessa tämä on immersioon vaikuttava esimerkillinen ominaisuus, joka varsin hyvin edustaa sitä, miksi Mass Effectit muuttuivat paskaksi sarjan edetessä: järkeen ja yksityiskohtiin ei kiinnitetty huomiota, joka johti taas siihen, että uskottavuus ja kauneus katosivat.
edit: ja Garrus-romansissahan Garrus sanoo, että hän kehuisi Shepardin pääharjasta, jos olisi turiani, joten onko Garrus sitten homo vai häh? Eipä ollut ainakaan mies-Shepardilla pelatessa, mitä vittua Bioware?!
Samaa mieltä. ME2 oli vielä uskottava maailmaltaan ja hahmoiltaan, mutta kolmonen oli jo naurettavaa shaibaa avaruus-ninjoineen ja muine vastaavineen. Reaperitkin onnistuttiin jotenkin mokaamaan, missään vaiheessa ei tullut samankaltaisia fiiliksiä kuin esim. ME2 kuolleen reaperin sisällä seikkaillessa.
Pelattavuudeltaan pelit paranivat konsoleilla joka osassa, mutta PC:llä suunta oli siinäkin päinvastainen. Vieläkin palaan ME1:een vain sen takia että se on paljon haastavampi ja tyydyttävämpi pelikokemus, eikä modien ansiosta edes paljon huonomman näköinen, kuin yliyksinkertaistetut jatko-osat.
23.02.2013 klo 12.12 3
ME3 on taas ihan shaissea peli on todella lineaarinen siis mitä tapahtui sarjahan alkoi RPG:nä mutta ME3 on enemmän pelkkä gears kopio erittäin pienillä RGP elementteillä höystettynä.
Tarina oli surkea koko peli oli tylsää putki juoksua ja ne sivutehtävät oli kanssa yhtä tyhjän kanssa myös ME1 ja ME2 hahmot oli täysin unohtettu,ja ne war assetit keräät niitä koko pelin ajan ja kun viimein final battle alkaa niin et edes näe niitä toiminnassa ne pysyvät lukuina alusta loppuun asti.Porukka keskittyy liikaa loppuun joo ME3 lopetus oli aikamoista kuraa ja sitä se on edelleen mutta pelissä oli paljon paljon muitakin ongelmia kun se kuuluisa loppu.ME3 pelatessa tuli montaa kertaa sellainen fiilis että Bioware teki lopusta tahallaan sellaisen kun se on jotta se veisi porukoiden huomion pois pelin muista ongelmista kuten surkeasta tehtäsuunnitellusta ja tarinankerronasta.
23.02.2013 klo 13.36
Mass effect sarjassa ei ole mitään muuta vikaa kuin se miten ne sen lopetti
On paljonkin. Melkoista aaltoilua alusta loppuun.
Mutta jos tämä olisi sitten se viimeinen niin saisi ostaa kaikki lisärit ja vihdoin aloittaa sen toisen pelikerran. Citadel-tribuutti ainakin kuulostaa mahtavalta. Toivottavasti ei mene samanlaiseksi räiskeeksi ja kiitosheiälätuletakaisin-meiningiksi kuin Omega. Mielummin helvetisti dialogia ja paljon kauppoja joissa on kiinnostavia ostoksia. Ja kasa oikeita ME1/2tyyppisiä sivutehtäviä olisi kanssa hyvä.
Loppuun on varmaan turha toivoa mitään muutosta. Korvaisivat vaikka sen Harbingerin pakotetun loppulaserin kunnon lopputaistelulla, jossa Harbinger ja lauma pikkuörkkejä kohtaavat Shepardin keräämät joukot. Sellainen Normandian maihinnousu siinä kraaterissa jonka jälkeen Shepard ja Harbinger keskustelevat ja vasta sitten Harby yllättäen pamauttaa Shepardia.
26.02.2013 klo 22.12