Tuorein sisältö

Tällaiset ovat Battlefield 3: End Gamen kentät

16.02.2013 klo 16.59 | Luettu: 27384 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Battlefield Blog on paljastanut End Game -lisäosan kentät.


OPERATION RIVERSIDE
Pelitilat: Capture the Flag, Air Superiority, Conquest, Rush, Squad Rush, Team Deathmatch, Squad Deathmatch


NEBANDAN FLATS
Pelitilat: Capture the Flag, Air Superiority, Conquest, Rush, Squad Rush, Team Deathmatch, Squad Deathmatch


KIASAR RAILROAD
Pelitilat: Capture the Flag, Air Superiority, Conquest, Rush, Squad Rush, Team Deathmatch, Squad Deathmatch


SABALAN PIPELINE
Pelitilat: Capture the Flag, Air Superiority, Conquest, Rush, Squad Rush, Team Deathmatch, Squad Deathmatch

End Game saapuu maaliskuussa ja lisätietoja kenttien ominaisuuksista voi lukea alun linkin kautta.




Mitä V2.fi:n lukijat haluaisivat tietää ja kysyä Battlefieldin pääsuunnittelijalta ja tuottajalta? Kirjoittakaa kysymyksenne kommentteihin ja kysymme järkevimmät niistä kyseisiltä miehiltä ensi viikolla!


V2.fi | Manu Pärssinen
< Kunnon katselmus Sta... Lauantai-illan Kevyi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (29 viestiä)

Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

16.02.2013 klo 17.42 14 tykkää tästä

Ovatpa persoonallisen oloisia.
lainaa
Bubbbbs

16.02.2013 klo 17.50 1 tykkää tästä

Tekis mieli hommaa uudestaan bf3..
lainaa
MrLaardi

16.02.2013 klo 17.53 13 tykkää tästä

Enpä ole ostanut yhtään lisäriä tähän pökäleeseen, enkä osta.
DICE lähti mukaan Activiosion ahneuteen joten pitäköön tunkkinsa. Puhumattakaan devien ylimielisestä käytöksestä. Vanilla Bf3 oli viimenen peli minkä ostin tältä lafkalta. Onneks ostin senkin itänaapurin versiona g2playsta, ettei tarvinny täyttä hintaa maksaa.
lainaa
Wonderman_V

Rekisteröitynyt 25.09.2008

16.02.2013 klo 18.11


Air Superiority? ViImeinkin painostusta ilmataisteluun? Voisi jopa palata tämän pariin sitten ensi kuun puolella.
lainaa
Jorma420

16.02.2013 klo 18.19

Itseäni kans ketutti kun lisäreitä alkoi tulemaan ylihintaan, mutta kun muutenkin omistin 3 lisäriä ni premun hinta putos muutamaan kymppiin jonka jouduin hankkimaan
lainaa
Fdsa

16.02.2013 klo 18.33 3 tykkää tästä

MrLaardi kirjoitti:
Enpä ole ostanut yhtään lisäriä tähän pökäleeseen, enkä osta.
DICE lähti mukaan Activiosion ahneuteen joten pitäköön tunkkinsa. Puhumattakaan devien ylimielisestä käytöksestä. Vanilla Bf3 oli viimenen peli minkä ostin tältä lafkalta. Onneks ostin senkin itänaapurin versiona g2playsta, ettei tarvinny täyttä hintaa maksaa.


Ei pelissä ole mitään muuta vikaa kuin virallisen modituen, tai edes julkisten serveritiedostojen puute.

Frostbite 2.0 on mahtava engine ja DICE on tehnyt peliin upeat kartat, ajoneuvot, aseet, animaatiot ja äänet.

Pelillisestihän se on samaa aivotonta K:D- ja pistehuorausta kuin aikaisemminkin, mutta se on välttämättömyys suuriin myyntilukuihin ja CODin kanssa kilpailuun.

Jos peliin kuitenkin saataisiin joku puhtaasti tiimipelaamiseen ja realismiin painottuva modi (álá BF2 Project Reality), pääsisivät pelin resurssit kunnolla oikeuksiinsa ja pelistä voisi löytää oikeasti hienoja kokemuksia, eikä pelkkää itseääntoistavaa ja puuduttavaa räiskintää.

ARMA 3 varmaan pelastaa tällä rintamalla, mutta olisi kiva jos vähemmän aivottomissa FPS-peleissä esiintyisi edes hieman kilpailua.
lainaa
GEOloki

16.02.2013 klo 18.40 7 tykkää tästä

Fdsa kirjoitti:
MrLaardi kirjoitti:
Enpä ole ostanut yhtään lisäriä tähän pökäleeseen, enkä osta.
DICE lähti mukaan Activiosion ahneuteen joten pitäköön tunkkinsa. Puhumattakaan devien ylimielisestä käytöksestä. Vanilla Bf3 oli viimenen peli minkä ostin tältä lafkalta. Onneks ostin senkin itänaapurin versiona g2playsta, ettei tarvinny täyttä hintaa maksaa.


Ei pelissä ole mitään muuta vikaa kuin virallisen modituen, tai edes julkisten serveritiedostojen puute.

Frostbite 2.0 on mahtava engine ja DICE on tehnyt peliin upeat kartat, ajoneuvot, aseet, animaatiot ja äänet.

Pelillisestihän se on samaa aivotonta K:D- ja pistehuorausta kuin aikaisemminkin, mutta se on välttämättömyys suuriin myyntilukuihin ja CODin kanssa kilpailuun.

Jos peliin kuitenkin saataisiin joku puhtaasti tiimipelaamiseen ja realismiin painottuva modi (álá BF2 Project Reality), pääsisivät pelin resurssit kunnolla oikeuksiinsa ja pelistä voisi löytää oikeasti hienoja kokemuksia, eikä pelkkää itseääntoistavaa ja puuduttavaa räiskintää.

ARMA 3 varmaan pelastaa tällä rintamalla, mutta olisi kiva jos vähemmän aivottomissa FPS-peleissä esiintyisi edes hieman kilpailua.


ArmA 2 oli kun ois ajanu aavikolla autolla. Mitään ei tapahdu
lainaa
Varium

Rekisteröitynyt 22.06.2010

16.02.2013 klo 18.47

Mitä mieltä kehittäjät on Suppression mekaniikan toiminnasta ovatko tyytyväisiä vai haluasivatko jotenkin muuttaa sitä? Entä mitä mieltä ovat BF yhteisön mietteistä samaisesta aiheesta.

Itse kentistä taas, että liian litteiltä näyttävät, mukavaa ilmahärpättimien kanssa, kun jatkuvasti jokin piippaa, eikä minnekkään pääse piiloon.
lainaa
iwanttobelieve

16.02.2013 klo 18.57 3 tykkää tästä

Huvittaisi joskus nähdä räiskintäpeli joka ei kolisisi omaan geneerisyyteen. Räiskintäpeli Battlefield 3:n, ja jostain Arma 3 välimaastosta tekisi gutaa.

Eli BF sarjan tyyliin kiivaat taistelut, hyvät mapit äänet ja presentaatio, mutta enemmän immersiivinen ja realistinen kokemus. Ilman, että harpataan liikaa simulaattorin kankeuden puolelle ja pelattavuus säilyy.

Harmi, että Modaamisella tätä hunajaa kyllä löytyisi.
lainaa
aza_4

Rekisteröitynyt 25.01.2012

16.02.2013 klo 19.04

Kysymys tuottajalle: Onko Battlefield 3:seen panostamista laskettu sen jälkeen kun Battlefield 4:sen tulosta ilmoitettiin sen ilmestymisestä vuodelle 2013. Vinkkinä voitte vielä sanoa, että Dicen ei kannata COD linjalle julkistamalla pelin joka vuosi. Premiumista vielä jätkille pisteet, hieno systeemi vaikka osa ei pidäkkään.
lainaa
Varium

Rekisteröitynyt 22.06.2010

16.02.2013 klo 19.14

Vielä, Onko tulevaisuudessa tarkoitus lisätä Aftermathista tutut hahmo skinit muuallekkin peliin ja tavallinen puukko premium käyttäjille vaihtoehdoksi myös.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

16.02.2013 klo 21.18 2 tykkää tästä

Uh oh. Onpas ikävää, että peli sai sisältönsä vasta tuon DLC perseilyn myötä. Emopelin kentät pelkkää ruskeaa, värit osattiin koodata vasta myöhemmin.
lainaa
lasdlasd

16.02.2013 klo 21.24

Kysymyksiä: Miksi teitte helikoptereiden ja lentokoneiden lentomallista niin kökön ja huonon verrattuna BF2:n erinomaiseen lentotuntumaan? Miksi julkaisitte pelin keskeneräisenä ja vasta DLC:iden myötä saataville tuli sisältö, joka olisi pitänyt olla jo julkaisuhetkellä saatavilla? Ps. missä on Mirror's Edge 2?
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

16.02.2013 klo 21.36 1 tykkää tästä

Kiinnostaisi tietää kuinka yhteisön antama, välillä aika äänekäskin palaute peli visuaalieista (esim. sinisestä filtteristä) on vaikuttanut Frostbite 2:n jatkokehitykseen ja muutenkin tulevien pelien (ja miksei myös BF3:n) ulkonäön suunnitteluun.

youtube.com/watch?v=WJU-JKFPsTo
lainaa
PelleHermanni

16.02.2013 klo 21.49 1 tykkää tästä

cs_bot kirjoitti:
Uh oh. Onpas ikävää, että peli sai sisältönsä vasta tuon DLC perseilyn myötä. Emopelin kentät pelkkää ruskeaa, värit osattiin koodata vasta myöhemmin.


No tämähän on jo yleistä AAA-peleissä: Emopeli on paskaa ja itse peli julkaistaan DLC:n merkeissä, jotta saadaan puristettua lisää rahaa.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.02.2013 klo 00.55 1 tykkää tästä

Lumikenttä!

Ja kyssäri: Voitteko kertoa mitään Battlefield 4:stä? Tuleeko se uusille konsoleille?
lainaa
GunMaster

17.02.2013 klo 02.12 2 tykkää tästä

uuh, Olen itse BF3 premium tilaaja ja odotan tätä ihan täpöillä. Turha valitta, kyseessä kuitenkin toiseksi paras peli koskaan (BF2 jälkeen!). DICE on aivan saatanan hyvä kehittäjä enkä kadu yhtään pennin hyrrää mitä olen sinne päin heittänyt. Whinettäjät menköön COD:ia pelaamaan.
lainaa
Gubba

17.02.2013 klo 10.53 2 tykkää tästä

Pohjustan lyhyen kysymykseni huolella, koska asia on ihmetyttänyt/vituttanut minua BF3:sen julkaisusta asti.

Eli, olen pelannut satoja tunteja BF 2:sta, BF 2142:sta ja Bad Company 2:sta, lisäosineen. BF2 ja 2142 olivat mahtavuutta, porukka pelasi yhteen ja tavoitetta, eli lippua tai ohjussiiloa, tappoja ei tullut välttämättä kovin montaa roundin aikana, mutta se ei harmittanut yhtään. Sooloilijoita ei montaa näkynyt ja voiton eteen tiimi teki YHTEISTYÖTÄ!

Bad Company 2 muutti tilanteen. Conquestissa porukka pääosin hajaantui, snipereitä oli tiimistä ainakin puolet ja kaikki halusivat saada mahdollisimman hyvän K/D ration. Unlockkeja tuli vitusti lisää, leveleitä ja achievmenttejä. Pelaajat siirtyivät tiimipelistä soolopelaamiseen ribbonit sun muut silmissä kiiluen. Rush oli hauskaa ja sitä tulikin pelattua eniten, putki oli tarpeeksi kapea pakottaen porukan olemaan lähekkäin. Mutta se sniperien määrä ja mortar iskujen jatkuva moukarointi vei siitäkin hommasta ilon. No kaveriporukalla lähdettiin sitten pelaamaan squad rushia, se oli BF:BC 2:n suola, oma porukka pysyi kasassa ja puheyhteyden kanssa hommassa oli järkeä.

Yksi olellinen asia mikä muuttui mielestäni 2142:n ja Bad Company 2:n välillä, mikä toisaalta ei ole väärin koska BC 2 on oma pelisarjansa, on KOMENTAJA. Kun BF 3 julkistettiin olin aivan täpinöissäni, nyt saadaan uusi Battlefield uusilla grafiikoilla, fysiikoilla ja kaikella mahdollisella mahtavuudella, MUTTA sama K/D huoraus, sooloilu, levujen, ribbonien sun muun perässä juokseminen jatkui. Jaksoin pelata BF 3:sta melko kauan, mutta lisärit on ostamatta koska se on vain sitä samaa paskaa mitä BC 2 aloitti.

Eli kysymykseni on: Miksi BF 3:ssa ei ole komentajaa?

P.S. Ottakaahan mallia esim. Natural Selection 2:sta, siinä on sitä tiimipelaamisen meininkiä!
lainaa
moogle

17.02.2013 klo 12.29

Kysymys kehittäjille: miksi patchitte kaikki aseet ihan paskoiksi ja miksi aseissa on niin helvetisti rekyyliä ettävähänkin kun ampuu niin tyyppi heittää voltin
lainaa
juujuu

17.02.2013 klo 13.41 6 tykkää tästä

PelleHermanni kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
Uh oh. Onpas ikävää, että peli sai sisältönsä vasta tuon DLC perseilyn myötä. Emopelin kentät pelkkää ruskeaa, värit osattiin koodata vasta myöhemmin.


No tämähän on jo yleistä AAA-peleissä: Emopeli on paskaa ja itse peli julkaistaan DLC:n merkeissä, jotta saadaan puristettua lisää rahaa.


BF3 oli suoraan julkaisusta lähtien erityisesti nykymittapuulla todella laaja paketti, jossa oli kenttiä, aseita ja pelimuotoja vähintään puolet enemmän kuin suurimmassa osassa nyky-FPS:iä. Mikäli Caspian Borderista tai Tehran Highwaysta ei löydä muuta väriä kuin ruskeaa, kannattaa vierailla optikolla.

Maksullisia unlockeja (EA, köh) lukuunottamatta DLC:t ovat oikeasti hyviä ja ne mukaanlukien peli on aivan törkeän monipuolinen.
lainaa
Tintti

17.02.2013 klo 14.52

Ihan niinkuin tätä vielä joku pelaisi.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

17.02.2013 klo 15.48 7 tykkää tästä

Execta kirjoitti:

Ja kyssäri: Voitteko kertoa mitään Battlefield 4:stä? Tuleeko se uusille konsoleille?
Ei tule, tulee vaan pleikka ykköselle
lainaa
TaImunen

Rekisteröitynyt 06.02.2013

17.02.2013 klo 17.13 6 tykkää tästä

Tahtoisin tietää miksi murrosikäni ei ole vielä alkanut?
lainaa
Rospuutto

Rekisteröitynyt 21.04.2010

17.02.2013 klo 22.15 1 tykkää tästä

Jos se preemiumi olis lyöty pöytään jo julkaisun yhteydessä niin se ei olis ärsyttänyt mua niin paljon. Oletin kyllä että maksullisia karttapaketteja on tulossa, mutta jos olisin voinut olettaa että reilut puoli vuotta julkaisusta saa sen koko paketin yhteen hintaan, en olisi ennakkotilannut tuota rainaa kahdelle alustalle.

Se Karkandin saaminen limited editionissa vaan että siitä joutu kuitenkin maksamaan preemiumissa tuntu aika pahalta keskisormelta. Olis edes hinnoiteltu ne erillisostot niin, että se neljän muun dlcn yhteishinta olis ollu sen premiumin hinnan tasolla. Ostin sen preemiumin tuossa loppuvuodesta Originin alesta jollain parilla kympillä, ja kieltämättä noi karttapaketit on ollu kyllä mukavan monipuolisia settejä, joita on sittemmin tullu tahkottua varmaan 100h edestä. Se on vaan se "Premium" mikä maistuu Scheißelle.
lainaa
haistakikki

17.02.2013 klo 22.31

Rospuutto kirjoitti:

Se Karkandin saaminen limited editionissa vaan että siitä joutu kuitenkin maksamaan preemiumissa tuntu aika pahalta keskisormelta. Olis edes hinnoiteltu ne erillisostot niin, että se neljän muun dlcn yhteishinta olis ollu sen premiumin hinnan tasolla.
4x15e=60e
lainaa
Rospuutto

Rekisteröitynyt 21.04.2010

18.02.2013 klo 10.06

haistakikki kirjoitti:
Rospuutto kirjoitti:

Se Karkandin saaminen limited editionissa vaan että siitä joutu kuitenkin maksamaan preemiumissa tuntu aika pahalta keskisormelta. Olis edes hinnoiteltu ne erillisostot niin, että se neljän muun dlcn yhteishinta olis ollu sen premiumin hinnan tasolla.
4x15e=60e


Pelkkä premium pc:lle on normihinnalla 49,90 ja kartat yksittäin tuon 15e. Tai jos tuohon xlootan versioon noita karttoja hommaisin niin preemiumina 4000 M$p tai vaihtoehtoisesti erillisinä 1200p/dlc eli nää neljä yht 4800.
Eli ottaako 10e takkiin periaatteen takia vai maksaa jo omistamastaan pelisisällöstä vaan että saa loppusisällön halvemmalla.
lainaa
Laskupää

18.02.2013 klo 12.21

Rospuutto kirjoitti:

Pelkkä premium pc:lle on normihinnalla 49,90 ja kartat yksittäin tuon 15e. Tai jos tuohon xlootan versioon noita karttoja hommaisin niin preemiumina 4000 M$p tai vaihtoehtoisesti erillisinä 1200p/dlc eli nää neljä yht 4800.
Eli ottaako 10e takkiin periaatteen takia vai maksaa jo omistamastaan pelisisällöstä vaan että saa loppusisällön halvemmalla.
5x15e=75e
75e-15e(Karkand)=60e
lainaa
PelleHermanni

18.02.2013 klo 15.37

juujuu kirjoitti:
PelleHermanni kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
Uh oh. Onpas ikävää, että peli sai sisältönsä vasta tuon DLC perseilyn myötä. Emopelin kentät pelkkää ruskeaa, värit osattiin koodata vasta myöhemmin.


No tämähän on jo yleistä AAA-peleissä: Emopeli on paskaa ja itse peli julkaistaan DLC:n merkeissä, jotta saadaan puristettua lisää rahaa.


BF3 oli suoraan julkaisusta lähtien erityisesti nykymittapuulla todella laaja paketti, jossa oli kenttiä, aseita ja pelimuotoja vähintään puolet enemmän kuin suurimmassa osassa nyky-FPS:iä. Mikäli Caspian Borderista tai Tehran Highwaysta ei löydä muuta väriä kuin ruskeaa, kannattaa vierailla optikolla.

Maksullisia unlockeja (EA, köh) lukuunottamatta DLC:t ovat oikeasti hyviä ja ne mukaanlukien peli on aivan törkeän monipuolinen.


En nyt puhu mappien väreistä, vaan vanillan mapit ovat erittäin kökköjä conquestin ja rushin sekoituksia joissa on paljon ongelmia. Seine Crossing esimerkiksi: mappi on aivan selvästi suunniteltu rushiin, joka on täyttä kuraa 64 pelaajan conquestissa. Myös rushissakin on ongelmia, esim. se ensimmäisen B mcomin räjäytys. Conquest-mapeissakin, esimerkiksi operation firestormissa,
liput ovat ängetty väkisin yhteen, lentotilaa objektiivien yläpuolella ei ole juuri ollenkaan ja ilmapatteri sitten ampuu alas kaiken mikä yrittää lähestyä sitä. Lisäksi rushin suurista ongelmista on tank busterit: jos pilotti osaa lentää ja ampua hyvin niin peli onkin sitten jo menetetty. Vanillan jälkeen Dice on "oppinut" virheistään ja tekevät nyt parempia mappeja.

Lisäksi BF3:sta puuttuu se mikä pitäisi olla perusoikeus jokaiselle PC-pelaajalle: moditoolit. Tämän pitäisi olla erityisesti BF3:ssa, sillä koko pelisarja on kuuluisa modeistaan ja itse asiassa koko pelisarja pelastui, kiitos modaajien. Dice on syöttänyt valheita että "teknologia on liian kehittynyttä", "moditoolit voisivat aiheuttaa koodaajia" (näistä voi etsiä uutiset ihan googlettamalla). Uskon että tämä vain johtuu siitä että EA uskoo modien haittavan DLCn myyntiä. Kyllähän tuota #YOLOSWAGPREMIUM-paskaa joka tuutista tulee ulos.
lainaa
MrLaardi

19.02.2013 klo 11.05

Fdsa kirjoitti:
DICE on tehnyt peliin upeat kartat,


Bf3 ei o upeita karttoja nähnytkään. Liput yhessä nipussa jotka voit juosta läpi parissa minuutissa. Ei siis lähelläkään Bf2:n aidosti laajoja karttoja. Tähän kun vielä lisätään metro niin persiilleenhän se meni alusta asti.

Mikä on sääli, koska Frostbite 2.0:lla olis kyllä varmasti saanu aikaan hienoja karttoja, eikä vain graafisesti.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova