Tuorein sisältö

Nintendolta jättijulkistuksia: Yoshi's Yarn, Wind Waker Reborn, paljon muuta

23.01.2013 klo 18.13 | Luettu: 33484 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Tämän päivän Nintendo Direct -tiedotustilaisuuden aikana hypähti varmasti useammankin Nintendo-fanin sydän. Wii U:lle julkistettiin monenmoista mukavaa.

The Legend of Zelda: Wind Waker julkaistaan Wii U:lle HD-versiona Reborn-lisänimikkeellä varustettuna.






Yoshi's Yarn tai Yoshi's Epic Yarn ei ole pelin virallinen nimi (tai ehkä onkin, sitä ei kerrottu), mutta lanka-Yoshia on tulossa myös Wii U:lle.




Monolith Soft on tekemässä uutta roolipeliä Wii U:lle.



The Wonderful 101:stä, Bayonetta 2:sta ja Lego City Undercoverista saatiin uudet trailerit.







Kotaku kertoo, että Nintendo lupasi julkistaa ensi E3-tapahtumassa tietoja uudesta 3D-Mario-pelistä, uudesta Mario Kartista ja Destructoidin mukaan myös uudesta Smash Brosista.

Miiverseen ollaan tuomassa monenlaista uutta, ehkä yllättävimpänä tietona se, että Miiverse laajenee myös puhelinten näytöille, eli Wii U -kavereiden kanssa voi pysyä yhteyksissä myös tien päällä. Toiminto on tulossa kevään aikana ja on aluksi selainpohjainen, mutta saapuu myöhemmin itsenäisenä sovelluksena.

Tulossa on myös uusi peli Wii Party -pelin tekijöiltä, uutisoi Destructoid.

Ja lopuksi (varmaan jotain vielä unohtuikin): Virtual Console saapuu Wii U:lle kevään aikana. Ensimmäiseksi tulevat NES- ja SNES-pelit ja valitettavasti jo Wii:lle ostetut VC-pelit joutuu ostamaan uudelleen, tosin niistä saa alennusta, kertoo Eurogamer.







V2.fi | Manu Pärssinen
< Call of Duty: Black ... Tällaisissa erikoisp... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (59 viestiä)

Wegetzu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 08.08.2008

23.01.2013 klo 18.51 10 tykkää tästä

Äh, tuon Wind Waker:in takia pitänee WiiU hankkia joskus kohtuu halvalla. :I
lainaa
Napu_

Rekisteröitynyt 13.02.2012

23.01.2013 klo 18.52 7 tykkää tästä

No nyt on niinku sitä sisältöäki. Bayonetta 2 on vaan pakkohankinta.
lainaa
asdasdasdas

23.01.2013 klo 19.05

missä fanilapset nyt ovat?
lainaa
asdfafasddf

23.01.2013 klo 19.05

aika hyvä direct oli. Yoshi's epic yarn oli tosin pettymys.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

23.01.2013 klo 19.05 1 tykkää tästä

3DS on tärkeämpi kuin Wii U.
lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

23.01.2013 klo 19.10 4 tykkää tästä

Kuten Iwata sanoi, niin pelien kehitysajat on ymmärrettävästi ihan toista luokkaa mitä ne olivat edellisillä konsoleilla, joten kaikkea ei voida näyttää vielä. Uutta Zeldaa saa varmaan tovin odottaa, mutta pelattavaa tälle vuodelle on varmasti tulossa ihan mukavasti.
lainaa
Asku

Rekisteröitynyt 25.08.2007

23.01.2013 klo 19.11 1 tykkää tästä

Julkaiskaa Wind Waker Reborni 3DS:lle, niin ei tarvitse ostaa Wii Uuta. :))
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

23.01.2013 klo 19.45

Yllättävin ja tärkein julkistushan oli Shin Megami Tensei x Fire Emblem.
lainaa
MetroidsYarn

23.01.2013 klo 20.05

siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan

Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?

Tämä on huono uutinen
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

23.01.2013 klo 20.36 1 tykkää tästä

Monolith Softin ropea odottelen innolla. Wind Waker on Zeldoista taas se, joka minusta tyylinsä vuoksi istuu hunoiten HD remakeksi. Peli on täysin pilattu kontrastilla ja bloomilla. Lanka Yoshi taas osoittaa Nintendon nykypäivän mielikuvituksen ja keksiäisyyden tason tai lähinnä niiden puutteen kun uusia ideoita ei tunnu enää löytyvän.
lainaa
ssrdgh

23.01.2013 klo 20.49 7 tykkää tästä

MetroidsYarn kirjoitti:
siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan

Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?

Tämä on huono uutinen


Mitä. Lego pelit paskaa?
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

23.01.2013 klo 20.50 2 tykkää tästä

Oi että, oi että.. Wind waker oli aivan loistava GC aikoinaan. Uusin Wind Waker lähtee Wii U:lle ostoon välittömästi kun julkaistaan. Oi aikoja.. Tyvär meni ihan sekaisin kun näki Yoshi trailerin, joten taitanee sekin ostoon mennä :)

Virtual console kylläkin tavallaan on jo julkaistu, koska ensimmäinen NES peli näkyy olevan ostettavissa jo. Entiset VC pelit menivät siskon pojalle Wiin matkassa joten vanhoja mario pelejä odotellessa.
lainaa
bslug

Rekisteröitynyt 24.11.2012

23.01.2013 klo 21.06 6 tykkää tästä

Xenoblade Chronicles oli paras jrpg yli 10 vuoteen. Jos tuo Monolithin uusi peli saa yhtä hyvän vastaanoton niin pakkohan se on Wii U hankkia.
lainaa
Parrumies

23.01.2013 klo 22.51 12 tykkää tästä

Isoimmat ja parhaimmat palat:

- Monolith Soft
- Seuraavaan Zeldaan epälineaarinen Dungeon-rakenne?
- Shin Megami Tensei x Fire Emblem
- Bayonetta 2 (okei tämä jo tiedettiin, mutta silti huippua)

Parrua sanonko minne, jos noita väittää huonoiksi uutisiksi.
lainaa
Bigdaddy1990

23.01.2013 klo 23.46

Jokainen peli kiinnostaa; muutenkin Nintendoleima rinnassa (kielikuvallisesti, heh) junnusta asti tullu painettua, joten Wii U saakin sitten ansaitun paikan ostoslistalta ja pömpeli paikan pleikkarin viereltä... Kunhan eka price droppi tulee :)
lainaa
PokemonsYarn

24.01.2013 klo 10.32

ssrdgh kirjoitti:
MetroidsYarn kirjoitti:
siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan

Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?

Tämä on huono uutinen


Mitä. Lego pelit paskaa?


No jos olet viiden vanha (henkisesti?) niin saat olla eri mieltä. Legot ovat maailman yksinkertaisimpia, helpoimpia ja itseääntoistavimpia pelejä jotka unohtavat täysin legopalikoiden syvimmän olemuksen. Ne luottavat ja menestyvät ainoastaan lähdemateriaalinsa vitsailun ansiosta. Jos Darth Vader heiluttelemassa valokuvaa on käsityksesi hullunhauskasta huumorista etkä välitä pelattavuudesta niin ehkä Lego on sinulle sopivaa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.01.2013 klo 11.09 2 tykkää tästä

On se aika typerää, että Wiille ostetut virtual console -pelit täytyy ostaa uudelleen WiiU:lle, jos niitä haluaa pelata. Jos tekee kömpelön sisällön siirto operaation Wiistä Wiiu:lle, niin saa vain alennusta jo ostetuista peleistä.
lainaa
spaz

24.01.2013 klo 12.53 2 tykkää tästä

The Wonderful 101, Wind Waker HD ja Bayonetta 2 kiinostaa, mutta näillä eväillä Wii U ei meille viel ui.

Kaipaa lisää UUSIA pelejä.
lainaa
fic

24.01.2013 klo 14.19 3 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
On se aika typerää, että Wiille ostetut virtual console -pelit täytyy ostaa uudelleen WiiU:lle, jos niitä haluaa pelata. Jos tekee kömpelön sisällön siirto operaation Wiistä Wiiu:lle, niin saa vain alennusta jo ostetuista peleistä.


Käsität väärin, Wii U:lla pääsee alkuperäisen Wiin menuun, josta pääsee alkuperäiseen Virtual Consoleen, jossa sinun Wiille ostamasi pelit ovat tavalliseen tapaansa ladattavissa ilmaiseksi. Kustannuksia tulee silloin, jos haluat Wii U:n tarjoamat lisämausteet vanhoihin peleihisi, lisämausteet kuten Gamepadin ruudulla pelaaminen ja kustomoitavat näppäimet.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.01.2013 klo 14.48 2 tykkää tästä

fic kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On se aika typerää, että Wiille ostetut virtual console -pelit täytyy ostaa uudelleen WiiU:lle, jos niitä haluaa pelata. Jos tekee kömpelön sisällön siirto operaation Wiistä Wiiu:lle, niin saa vain alennusta jo ostetuista peleistä.


Käsität väärin, Wii U:lla pääsee alkuperäisen Wiin menuun, josta pääsee alkuperäiseen Virtual Consoleen, jossa sinun Wiille ostamasi pelit ovat tavalliseen tapaansa ladattavissa ilmaiseksi. Kustannuksia tulee silloin, jos haluat Wii U:n tarjoamat lisämausteet vanhoihin peleihisi, lisämausteet kuten Gamepadin ruudulla pelaaminen ja kustomoitavat näppäimet.

Ok, pystyy pelaamaan. Mutta typerää se silti on, että noin pienistä parannuksista joutuu maksamaan extraa, erityisesti kun nuo virtual console -pelit on muutenkin reippaasti ylihinnoiteltu.
lainaa
asjdgh

24.01.2013 klo 15.39

PokemonsYarn kirjoitti:
ssrdgh kirjoitti:
MetroidsYarn kirjoitti:
siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan

Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?

Tämä on huono uutinen


Mitä. Lego pelit paskaa?


No jos olet viiden vanha (henkisesti?) niin saat olla eri mieltä. Legot ovat maailman yksinkertaisimpia, helpoimpia ja itseääntoistavimpia pelejä jotka unohtavat täysin legopalikoiden syvimmän olemuksen. Ne luottavat ja menestyvät ainoastaan lähdemateriaalinsa vitsailun ansiosta. Jos Darth Vader heiluttelemassa valokuvaa on käsityksesi hullunhauskasta huumorista etkä välitä pelattavuudesta niin ehkä Lego on sinulle sopivaa.


Idiootti. Puhuin tästä lego city under cover pelistä. Se on hyvä, muut paskaa. Se näyttää tosi hyvältä open world peliltä. Ja kuka helvetti on Darth Vader?
lainaa
lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

24.01.2013 klo 21.22

asjdgh kirjoitti:
Ja kuka helvetti on Darth Vader?


Et oo tosissas?
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

24.01.2013 klo 23.02

Oli omasta mielestäni varsin mainio Direct. Ihan aimo pläjäys pelejä esittelyssä ja Wii U saa kaipaamaansa vauhtia.

tagman kirjoitti:
Lanka Yoshi taas osoittaa Nintendon nykypäivän mielikuvituksen ja keksiäisyyden tason tai lähinnä niiden puutteen kun uusia ideoita ei tunnu enää löytyvän.

Ideoita ja mielikuvitusta tuntuu juuri löytyvän, kun esim. kertoivat, että miettivät miten taas muuttaisivat Zelda-sarjaa ja lanka-Yoshikin on henkinen jatko-osa pelille joka on huimat kaksi vuotta vanha. Viimeisin Yoshi-pelikin julkaistiin vuonna 2006, kotikonsolilla 1998.

Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että on varsin hölmöä joutua maksamaan euron puolitoista, että saa päivitettyä VC-pelin. Eihän se paljon rahaa ole ja pystyyhän sitä pelaaman ilmankin, mutta aika hölmöä silti. Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.01.2013 klo 14.43 2 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:

Ideoita ja mielikuvitusta tuntuu juuri löytyvän, kun esim. kertoivat, että miettivät miten taas muuttaisivat Zelda-sarjaa ja lanka-Yoshikin on henkinen jatko-osa pelille joka on huimat kaksi vuotta vanha. Viimeisin Yoshi-pelikin julkaistiin vuonna 2006, kotikonsolilla 1998.

Zelda -sarjan muutoksista oli kovat puheet myös 2008-2009. Silloin seuraavan Zeldan (Skyward Swordin) lupailtiin olevan mm. entistä enemmän hardcore -yleisölle suunnattu, mutta täysin päinvastoin kävi. Ja Yoshi on kulunut hahmo ja tuo lanka-juttu jo vanha idea. Lisäksi pelin ympäristö on melkein suoraan kuin jostain Little Big Planetista.

Onnimanni kirjoitti:

Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että on varsin hölmöä joutua maksamaan euron puolitoista, että saa päivitettyä VC-pelin. Eihän se paljon rahaa ole ja pystyyhän sitä pelaaman ilmankin, mutta aika hölmöä silti. Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).

Eiköhän se online pass saavu WiiU:llekin pian.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

25.01.2013 klo 18.04 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Zelda -sarjan muutoksista oli kovat puheet myös 2008-2009. Silloin seuraavan Zeldan (Skyward Swordin) lupailtiin olevan mm. entistä enemmän hardcore -yleisölle suunnattu, mutta täysin päinvastoin kävi.

http://tinyurl.com/axbou5r
Shigeru Miyamoto kirjoitti:
I don't really look at it in [terms of casual versus hardcore] when we're creating software.

Olet joko patologinen valehtelija tai Sony maksaa sinulle huippupalkkaa. Tämä kuvaus istuu sinuun kuin Sony roskaluokitukseen:
http://tinyurl.com/b7hzrrw

Skyward Swordin "kasualisoinnista" muistaakseni käytiin jo jonkinlainen väittely muutama viikko takaperin läpi, voin pistää tänne kun en oikein vanhaa jaksa kierrättää.

tagman kirjoitti:
Ja Yoshi on kulunut hahmo

Kiva mielipide. Omasta mielestäni ei kovin ole, jos ei ole saanut muuta kuin sivurooleja sitten vuoden 2006.

tagman kirjoitti:
ja tuo lanka-juttu jo vanha idea.

Niin, kaksi vuotta vanha.

tagman kirjoitti:
Lisäksi pelin ympäristö on melkein suoraan kuin jostain Little Big Planetista.

No yllätys kun molemmat ovat tuommoisia värikkäitä karkkimaailmoja.

Tuolla logiikalla Little Big Planetin ympäristöt näyttävät Yoshi's Storyn vastaavilta paremmilla grafiikoilla ja lisäharmaudella. Vertaa:
http://tinyurl.com/axb5uul
http://tinyurl.com/2e2mocc

tagman kirjoitti:
Eiköhän se online pass saavu WiiU:llekin pian.

Toivottavasti ei. Eivät kyllä ainakaan tähän mennessä ole sellaisesta hiiskunutkaan.
Muokannut: Onnimanni 25.01.2013 klo 18.07 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.01.2013 klo 18.40

Onnimanni kirjoitti:

Olet joko patologinen valehtelija tai Sony maksaa sinulle huippupalkkaa. Tämä kuvaus istuu sinuun kuin Sony roskaluokitukseen:
http://tinyurl.com/b7hzrrw

Näin aikoinaan jostain luin. Ehkä jutussa oli sitten käsitetty väärin tai Miyamoto puhelee taas mitä sattuu.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Ja Yoshi on kulunut hahmo

Kiva mielipide. Omasta mielestäni ei kovin ole, jos ei ole saanut muuta kuin sivurooleja sitten vuoden 2006.

Hahmo on esiintynyt biljoonassakahdessasadassa pelissä, joten kyllä se on minusta vähän kulunut.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Eiköhän se online pass saavu WiiU:llekin pian.

Toivottavasti ei. Eivät kyllä ainakaan tähän mennessä ole sellaisesta hiiskunutkaan.

Aivan satavarmasti jättipelitalot tulee painostamaan Nintendoa tässä asiassa.
Muokannut: tagman 25.01.2013 klo 18.42 lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

25.01.2013 klo 20.21 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Näin aikoinaan jostain luin. Ehkä jutussa oli sitten käsitetty väärin tai Miyamoto puhelee taas mitä sattuu.

luovataito kirjoitti:
Jos joku ihminen valehtelee päästäkseen ikävistä tilanteista eroon tai valitsee aina helpon tien, kysymyksessä voi olla itsesuojelu tai patologinen valehtelu.

Etsipä minulle se juttu tai tyydyn toteamaan, että taukosi valehtelussa kesti vähän yli viikon.

tagman kirjoitti:
Hahmo on esiintynyt biljoonassakahdessasadassa pelissä, joten kyllä se on minusta vähän kulunut.

No mielipiteesi ei yllätä, eikä hirveästi kaltaisesi trollin mielipiteet kiinnosta. Minun mielestäni ei, jos 99% noista on jotain cameo- tai spin-off -esiintymisiä.

tagman kirjoitti:

Aivan satavarmasti jättipelitalot tulee painostamaan Nintendoa tässä asiassa.

http://tinyurl.com/c6zqe8f
Ei niitä painostajia kovin montaa ole ja esim. Microsoftillakaan ei ole kyseistä paskaa. Näkee taas selvästi, mitä muutakin yhteistä Sonyllä, EA:lla, Activisionilla ja Ubisoftilla on, kuin vain että kaikki ovat pelifirmoja.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.01.2013 klo 21.03

http://tinyurl.com/afk4y5k
http://tinyurl.com/ae6yl3k
http://tinyurl.com/baexvva
http://tinyurl.com/bx5raf7
http://tinyurl.com/abzrpb5
http://tinyurl.com/aylfz46
http://tinyurl.com/azegwb6

Miksi valehtelet hyvä onnimanni?
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

25.01.2013 klo 22.00 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Miksi valehtelet hyvä onnimanni?

Epätoivoiseksi meni taas. Kivasti on linkkejä, mutta ainoastaan yksi niistä on Microsoftin peli, ja senkin "online pass" on DLC:tä, eikä "oikea" online pass. En kyllä ymmärrä miksi näitä kolmansien osapuolien online pässejä mainostelet, kun puhuttiin näistä konsolivalmistajista.
Onnimanni kirjoitti:
Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.01.2013 klo 09.53 1 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Miksi valehtelet hyvä onnimanni?

Epätoivoiseksi meni taas. Kivasti on linkkejä, mutta ainoastaan yksi niistä on Microsoftin peli, ja senkin "online pass" on DLC:tä, eikä "oikea" online pass. En kyllä ymmärrä miksi näitä kolmansien osapuolien online pässejä mainostelet, kun puhuttiin näistä konsolivalmistajista.
Onnimanni kirjoitti:
Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).

Ensinnäkin WiiU:lla yksikään 3rd party peli ei sisällä online passia, koska systeemi ei ilmeisesti vielä ainakaan tue sellaisen toteuttamista. Kun puhut konsolin palvelusta kuten Live Gold, niin tottakai oletan että tässä puhutaan kilpailijoiden konsoleista, eikä peleistä.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

26.01.2013 klo 11.05 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Ensinnäkin WiiU:lla yksikään 3rd party peli ei sisällä online passia, koska systeemi ei ilmeisesti vielä ainakaan tue sellaisen toteuttamista.

No yllätys pyllätys kun ei ole edes omaa VC:täkään vielä.

tagman kirjoitti:
Kun puhut konsolin palvelusta kuten Live Gold, niin tottakai oletan että tässä puhutaan kilpailijoiden konsoleista, eikä peleistä.

Jos ymmärtäisit lukemasi, niin olisit huomannut että puhuin konsolivalmistajien omasta rahastuksesta.
Onnimanni kirjoitti:
Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa

Jos Nintendo ja Microsoft eivät itse käytä online pässejä tai pakota ketään muutakaan käyttämään niitä, niin en ymmärrä miten heitä voisi syyttää online pässeillä rahastuksesta toisin kuin Sonyä (sekä EA:ta, Activisionia ja Ubisoftia).
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

26.01.2013 klo 13.38 4 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:

Jos Nintendo ja Microsoft eivät itse käytä online pässejä tai pakota ketään muutakaan käyttämään niitä, niin en ymmärrä miten heitä voisi syyttää online pässeillä rahastuksesta toisin kuin Sonyä (sekä EA:ta, Activisionia ja Ubisoftia).

Tekemällä online passien käyttämisestä helppoa pelistudioille tukemalla niitä järjestelmässään? Konsolivalmistaja sanelee säännöt konsolillaan. Se voi kieltää online passit jos haluaa.
Ja sitäpaitsi en tajua miten online pass on hirvittävää rahastusta. Käytetyt pelit ei useasti ole paljoakaan uusia pelejä halvempia ja nykyään ei tarvitse monesti kauaa odottaa, että pelin saa edullisesti alehyllystä. Ja useissa peleissä koko verkkopeli on päälleliimattu turhuus.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

26.01.2013 klo 16.04

tagman kirjoitti:
Tekemällä online passien käyttämisestä helppoa pelistudioille tukemalla niitä järjestelmässään? Konsolivalmistaja sanelee säännöt konsolillaan. Se voi kieltää online passit jos haluaa.

No näin multiplattarien aikakaudella Microsoftilla ei ole paljoa varaa hyppiä kolmansien osapuolien varpaille ryhtymällä mihinkään sanelupolitiikkaan. Puhumattakaan Nintendosta, heidän nykyinen 3rd party -tukensa ja -historiansa kun tunnetaan sekä että kun he nyt yrittävät saada näitä kolmansia osapuolia mukaan heidän kelkkaansa.

Ja edelleenkään Nintendo tai Microsoft itse eivät rahasta online pässeillä, mikä oli koko jutun pointti. Sekin on jo paljon parempi kuin minkälaista esimerkkiä Sony näyttää noiden muiden paskapuljujen kanssa muille pelifirmoille.

tagman kirjoitti:
Ja sitäpaitsi en tajua miten online pass on hirvittävää rahastusta.

No et tietenkään tajua kun rakkaat yhtiölliset yliherrasi sitä harrastavat. Tavallisesti voit ostaa ja myydä käytettynä koko pelin moninpelineen kaikkineen. Online pässeillä asiakkaalla ei ole enää oikeutta kuin myydä yksinpeliosa pelistä ja käytetyn pelin ostajan pitää ostaa erikseen oikeus päästä pelaamaan nettiin. Kuluttajien oikeuksia kavennetaan reilusti. Ja sitten kun otetaan vielä huomioon, kuinka pian esim. EA:kin pistää alas noita peliensä servereitä, niin turhasta maksetaan. Online pässit on samaa paskaa kuin on-disc DLC.

Ennen sai pelata käytettyjä pelejä kun maksoi kerran, nyt saa maksaa kaksi kertaa ja se ystävät on kehitystä.

En tajua miksemme pärjää ilman online pässejä.

tagman kirjoitti:
Käytetyt pelit ei useasti ole paljoakaan uusia pelejä halvempia

Haluaisin tälle jotain lähdettä, kun mitä itse olen katsonut niin kyllä ne nyt aika selvästi halvempia usein ovat. Ei ole oikein järkeä myydä käytettyä peliä suunnilleen samaan hintaan kuin muoveissa olevaa. Sitä paitsi käytettyjä pelejä myydään muutenkin vaikka ihan kaveri- tai muissa suht. pienissä piireissä. Online pässit estää myös esim. sen, ettei voi enää antaa lahjaksi käytettyä peliä ja olettaa, että saaja pääsee nauttimaan koko pelistä ihan ilmaiseksi.

tagman kirjoitti:
ja nykyään ei tarvitse monesti kauaa odottaa, että pelin saa edullisesti alehyllystä.

Tämä kyllä riippuu hyvin pitkälti pelistä ja sorsii niitä käytettyjen pelien myyjiä, kun eivät ainoastaan joudu kilpailemaan alehintoja vastaan, vaan joutuvat vielä alentamaan omia hintojaan entisestään, sillä tuo online pässi pitää maksaa vielä erikseen (mikäli aikoo netissä pelata).

tagman kirjoitti:
Ja useissa peleissä koko verkkopeli on päälleliimattu turhuus.

No voisi sitten kysyä, että miksi online pässeillä sitten pitää rahaa alkaa erikseen nyhtämään?
Muokannut: Onnimanni 26.01.2013 klo 16.07 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.01.2013 klo 13.38

Online pässi on tainnut kusta onnimannin muroihin. Vaikka kuulun itsekkin pelien lainaamisen ja jälleenmyynnin puolustajiin, niin minusta online pass on pieni riesa ja sallittakoon pelintekijöille pientä lisäansiota käytettyjen pelien markkinoilta. Ennemmin tämä kuin se, että peli sidotaan kokonaan yhteen konsoliin/käyttäjätiliin. Digitaalinen jakelu tulee jossain välissä lopettamaan kokonaan käytettyjen pelien markkinat ja samalla loppuu online passilla rahastus:)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.01.2013 klo 13.50

Tupla. Tämän ja seuraavat kaksi viestiä saa poistaa. Kommentointisysteemi ei ole oikein toiminut tänään.
Muokannut: tagman 27.01.2013 klo 21.55 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.01.2013 klo 13.53

tripla.
Muokannut: tagman 27.01.2013 klo 21.50 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.01.2013 klo 13.59

Muokannut: tagman 27.01.2013 klo 21.51 lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

27.01.2013 klo 22.32

tagman kirjoitti:
Online pässi on tainnut kusta onnimannin muroihin.

No ei ole itsellä tullut vastaan tähän mennessä, kun ei ole hirveästi ollut tapana tukea noita roskafirmoja, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi pitää kuluttajavihamielisenä ratkaisuna.

tagman kirjoitti:
Vaikka kuulun itsekkin pelien lainaamisen ja jälleenmyynnin puolustajiin, niin minusta online pass on pieni riesa

Loistava puolustaja olet, kun puolustat oikeuksien kaventamista. "Vaikka me natsit kuulumme ihmisoikeuksien puolustajiin, niin meistä juutalaisten lahtaaminen on pieni riesa."

Ja ihmekös, että se on mielestäsi pieni riesa, kun rakastettu lempiyhtiösi sitä tekee.

tagman kirjoitti:
ja sallittakoon pelintekijöille pientä lisäansiota käytettyjen pelien markkinoilta.

Eli mielestäsi ei ole väärin, että rahaa nyhdetään rajoittamalla asiakkaiden oikeuksia? No asia ei tule yllätyksenä, mikään mitä armaat yliherrasi tekevät ei ole väärin kunhan se ei sinua haittaa, eikä välttämättä silloinkaan, koska Afrikassa kuollaan nälkään ja sademetsät kaadetaan. Jos Sony alkaa rahastamaan on-disc DLC:lläkin, niin sitten ihan hyvin voi sallia sellaiset "pikku lisäansiot", koska nälänhätä ja sodat.

tagman kirjoitti:
Ennemmin tämä kuin se, että peli sidotaan kokonaan yhteen konsoliin/käyttäjätiliin.

No jos tuemme tätä niin seuraava askel voi hyvinkin olla se. Kun oikeuksia vähennetään vähän kerrallaan, niin ne on helpompi niellä.

tagman kirjoitti:
Digitaalinen jakelu tulee jossain välissä lopettamaan kokonaan käytettyjen pelien markkinat ja samalla loppuu online passilla rahastus:)

Tämä ei tarkoita sitä, että on pakko rahastaa sitä ennen.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

28.01.2013 klo 02.40 1 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:

Niin, kaksi vuotta vanha.

Tuolla logiikalla Little Big Planetin ympäristöt näyttävät Yoshi's Storyn vastaavilta paremmilla grafiikoilla ja lisäharmaudella. Vertaa:
http://tinyurl.com/axb5uul
http://tinyurl.com/2e2mocc

On kohta 5 vuotta vanha idea, sillä LBP jukaistiin 2008 josta Nintendo kopioi koko graafisen ilmeen tuohon Yoshi peliin. Yoshi's Storylla ja LBP:llä yhtenäisyydet jäävät 2D:n, mutta tämä uusi Yoshi kopioi aivan suoraan LBP:ia.

Vaikka kuinka kiihkoilijafani oletkin, niin kannattaisi jo myöntää.
lainaa
TheÄijä

28.01.2013 klo 08.32

Onnimanni kirjoitti:
Shigeru Miyamoto kirjoitti:
I don't really look at it in [terms of casual versus hardcore] when we're creating software.

No sen huomaa, sen takia Nintendolta ei muuta tulekaan kun casual-pelejä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

28.01.2013 klo 15.24

Näen online passin pienenä haittana, koska se koskettaa pientä osaa kuluttajista. Pelien teko on nykyään kallimpaa, joten minusta tälläinen ratkaisu on parempi kuin nyhtää rahaa nostamalla pelien hintoja tai pilkkomalla peliä DLC:ksi. Ei se nettipeli ole elintärkeä ominaisuus monessakaan pelissä, eikä se 10€ online passi nyt järkyttävä investointi ole, jos saat pelin lahjaksi tai lähes ilmaiseksi jostain.

Jaksat sauhuta kuinka online passi tekee Sonysta ja muista pelitaloista paskan, mutta samaan aikaan sinun suosikki firmasi Nintendo myy NES pelejä samalla hinnalla kuin Sony kaksi sukupolvea uudempia PS1 -pelejä ja Sonyn pelejä voipi pelata lisäksi vielä käsikonsolilla ilman lisämaksuja. Nintendon rahastaa muutenkin pirusti pelien hinnoilla, mutta sinä et tunnu tätä huomaavan. New super Mario Bros WiiU:kin on simppeli 2D tasoloikinta ja hinta on sama kuin peleissä, joiden tekoon on käytetty monta kymmentä miljoonaa rahaa. Onko tämä sinusta oikein? Lisäksi Nintendo rahastaa lisälaitteillaan, kuten motion+ -lisäpalikka, LAN-palikka, Circle Pad...

Tarkoitus ei ole lietsoa konsolisotaa, vaan tuoda esille, että ei Sony ole niin mustavalkoisesti paha ja Nintendo hyvä.
Muokannut: tagman 28.01.2013 klo 15.42 lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

28.01.2013 klo 18.44

Bladekill kirjoitti:
On kohta 5 vuotta vanha idea, sillä LBP jukaistiin 2008 josta Nintendo kopioi koko graafisen ilmeen tuohon Yoshi peliin. Yoshi's Storylla ja LBP:llä yhtenäisyydet jäävät 2D:n, mutta tämä uusi Yoshi kopioi aivan suoraan LBP:ia.

http://tinyurl.com/cgl7hs
http://tinyurl.com/ampvtyl
http://tinyurl.com/a84umv2

Nintendolla oli käytössä tuo lanka- (ja muukin käsitöinen) tyylisuunta kymmenen vuotta ennen Little Big Planetia, että eiköhän se kopiointi ole mennyt ihan toisinpäin. Ja vielä ei Yoshi's Yarnista tiedä, mutta ainakin Kirby's Epic Yarnissa pelimaailman lankaisuus sentään vaikutti pelattavuuteen. Ja kyllä ainakin minusta Yoshi's Yarn näyttää enemmän Yoshi's Storylta kuin Little Big Planetilta.

Bladekill kirjoitti:
Vaikka kuinka kiihkoilijafani oletkin, niin kannattaisi jo myöntää.

Kannattaisi katsoa peiliin, ei ole vain yksi tai kaksi artikkelia/uutista täällä, missä itket tai raivoat suu vaahdossa Nintendon tekemisistä. Muistutapa myös kumpi meistä vihjaili toista vammaiseksi aikoinaan.

tagman kirjoitti:
Näen online passin pienenä haittana, koska se koskettaa pientä osaa kuluttajista.

Onko sinulla lähdettä tälle väitteelle? Mistä sinä tiedät kuinka moni ihminen ostelee käytettyjä pelejä?

tagman kirjoitti:
Pelien teko on nykyään kallimpaa, joten minusta tälläinen ratkaisu on parempi kuin nyhtää rahaa nostamalla pelien hintoja tai pilkkomalla peliä DLC:ksi.

Tai mitä jos ei keskityttäisi grafiikkaan, tehoihin ja markkinointiin vaan tehtäisiin hyviä pelejä, joissa on muutakin sisältöä kuin videoklippejä/QTE:itä viideksi tunniksi? Lisärahan nyhtäminen ei ole toimiva ratkaisu siihen ongelmaan, että pelit alkavat vaatia monen miljoonan kappaleen myyntiä päästäkseen edes voitolle.

tagman kirjoitti:
Ei se nettipeli ole elintärkeä ominaisuus monessakaan pelissä

Edelleenkin on sitten aika turhaa joillain online pässeillä alkaa rahastamaan.

tagman kirjoitti:
eikä se 10€ online passi nyt järkyttävä investointi ole, jos saat pelin lahjaksi tai lähes ilmaiseksi jostain.

No jos pelin haluaa halvalla ostaa jostain käytettynä, niin kyllä se saattaa vähän korveta, että joutuu maksamaan (muutaman) kympin pelistä vielä kympin lisää. Ja ainakin minä miellän lahjan vastikkeettomaksi, mikä lahja se on, josta saaja joutuu maksamaan?

tagman kirjoitti:
Jaksat sauhuta kuinka online passi tekee Sonysta ja muista pelitaloista paskan

Ei tietenkään pelkästään se, mutta online pässi kyllä yhdistää noita neljää paskafirmaa. Itseäni ei kyllä ainakaan yllättänyt, että Sonyn ja EA:n lisäksi listalta löytyi Activision ja Ubisoft.

tagman kirjoitti:
mutta samaan aikaan sinun suosikki firmasi Nintendo myy NES pelejä samalla hinnalla kuin Sony kaksi sukupolvea uudempia PS1 -pelejä

No ainakin tämän uutisen mukaan jotkin PS1:n suosituimmista pelestä maksavat saman verran kuin VC:n N64-pelit.
http://tinyurl.com/bcuebwt

Jos siellä muutama marginaalipeli on jonkun vitosen niin ei paljoa lohduta.

tagman kirjoitti:
ja Sonyn pelejä voipi pelata lisäksi vielä käsikonsolilla ilman lisämaksuja.

Totta, mutta toisaalta Nintendo Network on vasta alkutekijöissään ja käynnistettiin vasta tällä sukupolvella, että sen kanssa nyt ei hirveämmin juhlita, varsinkin kun Wiinkin nettiominaisuudet kun ovat mitä ovat.

Ja Sony on kyllä tällä saralla paljon pahempi. Japanissa sai maksaa kymmentäkin euroa, että sai siirtää UMD:llä olevia PSP-pelejä Vitalle. Lännessä tällaista mahdollisuutta ei edes annettu, vaan sai ostaa pelit uusiksi ja Sonyllä on PSN pyörinyt sentään jo kuusi vuotta, jonne PSP:lläkin pääsi.

tagman kirjoitti:
Nintendon rahastaa muutenkin pirusti pelien hinnoilla, mutta sinä et tunnu tätä huomaavan.

No enpä huomannut tätä esim. kun ostin silloin sen Skyward Swordin suunnilleen samaan hintaan kuin mitä muutkin pelit maksoivat ja jonka mukana tuli Wiimote Plus.

tagman kirjoitti:
New super Mario Bros WiiU:kin on simppeli 2D tasoloikinta ja hinta on sama kuin peleissä, joiden tekoon on käytetty monta kymmentä miljoonaa rahaa.

Ja Sonyko ei muka tätä tee? Kerropa paljonko esim. Kung Fu Rider maksoi julkaisussa.

tagman kirjoitti:
Onko tämä sinusta oikein?

No paremmin ainakin kuin mitä Sony tekee. Ja noista uusien pelien hinnoista sen verran, että kannattaako alkaa monella kymmenellä miljoonalla tekemään pelejä, jos pitää saada miljoonien myynnit että pääsee edes omilleen joillain yli 50€ hinnoilla?

tagman kirjoitti:
Lisäksi Nintendo rahastaa lisälaitteillaan, kuten motion+ -lisäpalikka, LAN-palikka, Circle Pad...

Motion Plus tuntui tulevan niiden pelien mukana, joissa sitä tarvittiin, eikä se hirveämmin muistaakseni hinnoissa näkynyt (esim. Skyward Sword, jossa tuli koko ohjain), LAN-palikasta en tiedä mitään, valaisepa ja Circle Padistä muistaakseni käytiin jo väittely. Voin yrittää etsiä sen tänne.

Ja edelleenkin ihan niin kuin Sony ei rahastaisi näillä lisälaitteilla. Montako peliä on tullut esim. Movelle? Miksi PS Vitan muistikortit maksavat enemmän kuin tavalliset?

tagman kirjoitti:
Tarkoitus ei ole lietsoa konsolisotaa, vaan tuoda esille, että ei Sony ole niin mustavalkoisesti paha ja Nintendo hyvä.

No miksi helvetissä sitten jatkat tätä väittelyä, kun et pysty vastaamaan edes aikaisempiin pointteihin? Tämä on kyllä teennäistä pidennystä, jos jatkat väittelyä, muttet vastaa.
Muokannut: Onnimanni 28.01.2013 klo 18.54 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

28.01.2013 klo 19.36

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Näen online passin pienenä haittana, koska se koskettaa pientä osaa kuluttajista.

Onko sinulla lähdettä tälle väitteelle? Mistä sinä tiedät kuinka moni ihminen ostelee käytettyjä pelejä?

Kyse ei ole siitä kuinka moni ostelee käytettyjä pelejä, vaan siitä kuinka moni joutuu online passiin hankkimaan. Henkilökohtaisesti en tiedä ainuttakaan.

Onnimanni kirjoitti:

Tai mitä jos ei keskityttäisi grafiikkaan, tehoihin ja markkinointiin vaan tehtäisiin hyviä pelejä, joissa on muutakin sisältöä kuin videoklippejä/QTE:itä viideksi tunniksi? Lisärahan nyhtäminen ei ole toimiva ratkaisu siihen ongelmaan, että pelit alkavat vaatia monen miljoonan kappaleen myyntiä päästäkseen edes voitolle.

Olen myös kritisoinut sitä, että nykyään peliprojekteissa tuhlataan pirusti rahaa turhuuksiin. Mutta siitä huolimatta laadukkaan ja monipuolisen pelin tekoon palaa rahaa, vaikka turhuuksia karsittaisiin. Pelimarkkinat tarvii kunnon pelejäkin, eikä pelkästään low-budget räpellyksiä.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
eikä se 10€ online passi nyt järkyttävä investointi ole, jos saat pelin lahjaksi tai lähes ilmaiseksi jostain.

No jos pelin haluaa halvalla ostaa jostain käytettynä, niin kyllä se saattaa vähän korveta, että joutuu maksamaan (muutaman) kympin pelistä vielä kympin lisää. Ja ainakin minä miellän lahjan vastikkeettomaksi, mikä lahja se on, josta saaja joutuu maksamaan?

No en tiedä onko käytetty peli muutenkaa mikään paras lahjaidea. Mutta voit antaa sen mukana 10€ pre-paid kortin konsolin verkkopalveluun niin problem solved.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
mutta samaan aikaan sinun suosikki firmasi Nintendo myy NES pelejä samalla hinnalla kuin Sony kaksi sukupolvea uudempia PS1 -pelejä

No ainakin tämän uutisen mukaan jotkin PS1:n suosituimmista pelestä maksavat saman verran kuin VC:n N64-pelit.
http://tinyurl.com/bcuebwt

Poikkeuksia löytyy, mutta enimmistö PS1 -peleistä on sen 4.99€ ja mukana on suosittuja hittipelejäkin.

Onnimanni kirjoitti:

Ja Sony on kyllä tällä saralla paljon pahempi. Japanissa sai maksaa kymmentäkin euroa, että sai siirtää UMD:llä olevia PSP-pelejä Vitalle. Lännessä tällaista mahdollisuutta ei edes annettu, vaan sai ostaa pelit uusiksi ja Sonyllä on PSN pyörinyt sentään jo kuusi vuotta, jonne PSP:lläkin pääsi.

Kai ymmärrät, että UMD-pelien muuttaminen digitaaliseksi on hankala toteuttaa. UMD oli huono valinta, mutta on helppo olla jälkiviisas.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
New super Mario Bros WiiU:kin on simppeli 2D tasoloikinta ja hinta on sama kuin peleissä, joiden tekoon on käytetty monta kymmentä miljoonaa rahaa.

Ja Sonyko ei muka tätä tee? Kerropa paljonko esim. Kung Fu Rider maksoi julkaisussa.

Se on toki surkea peli, mutta näyttää ulkoisesti siltä että siihen on käytetty moninkertaisesti enemmän aikaa ja luovuutta kuin NSMBWiiU:hun. Ja ei tuollaisella roskanimikkeellä pysty rahastamaan vastoin kuin tunnetulla brändillä.

Onnimanni kirjoitti:

LAN-palikasta en tiedä mitään, valaisepa

Palikka jolla saa langallisen netin Wii ja WiiU -konsoliin, koska oli ylivoimasta laittaa sitä LAN-porttia itse konsoliin. Wiihin aikoinaan kyseisen roinakkeen hankin, joskin Datelin version joka oli reippaasti virallista halvempi. Virallinen Lan-adapteri maksaa vieläkin 40€.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Tarkoitus ei ole lietsoa konsolisotaa, vaan tuoda esille, että ei Sony ole niin mustavalkoisesti paha ja Nintendo hyvä.

No miksi helvetissä sitten jatkat tätä väittelyä, kun et pysty vastaamaan edes aikaisempiin pointteihin? Tämä on kyllä teennäistä pidennystä, jos jatkat väittelyä, muttet vastaa.

Jos haluat leikkiä sokeaa, niin anna mennä. Et näe Nintendossa vikaa, vaikka se ei ole sen parempi lafka kuin Sonykaan.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

28.01.2013 klo 22.25

tagman kirjoitti:
Kyse ei ole siitä kuinka moni ostelee käytettyjä pelejä, vaan siitä kuinka moni joutuu online passiin hankkimaan.

Jaa, vai sitä sinä tarkoitit. Olisit voinut olla selvempi, itse sain kuvan, että online pässit on pieni riesa bisnes-mallina:
tagman kirjoitti:
Ja sitäpaitsi en tajua miten online pass on hirvittävää rahastusta.

Mutta olen siinä mielessä samaa mieltä, että sinänsä online pässit on pieni riesa, että ne rajoittuvat vain näiden roskalafkojen käyttöön ja toivottavasti myös jää heille. Jos heitä tieten tahtoen tukee, niin vaikea on tuntea sympatiaa, kun näitä oikeuksia tunnutaan kavennettavan jatkuvasti heidän asiakkailtaan.

tagman kirjoitti:
Olen myös kritisoinut sitä, että nykyään peliprojekteissa tuhlataan pirusti rahaa turhuuksiin. Mutta siitä huolimatta laadukkaan ja monipuolisen pelin tekoon palaa rahaa, vaikka turhuuksia karsittaisiin. Pelimarkkinat tarvii kunnon pelejäkin, eikä pelkästään low-budget räpellyksiä.

Jaah, mitenköhän tämä nyt liittyi aiheeseen? Pelimarkkinat eivät tarvitse mitään muuta kuin hyviä pelejä, budjeteilla ei ole mitään väliä. Edelleenkään lisärahan nyhtäminen ei voi olla mikään ratkaisu.

tagman kirjoitti:
No en tiedä onko käytetty peli muutenkaa mikään paras lahjaidea. Mutta voit antaa sen mukana 10€ pre-paid kortin konsolin verkkopalveluun niin problem solved.

No en ole niitä minään syntymäpäivälahjoina antanut, mutta muistaakseni muutaman kerran ainakin olen antanut oman pelin pikkulahjaksi kiitollisuudenvelasta tai vastaavasta. Ja luulisi, että näitä käytettyjä pelejä annettaisiin lahjaksi sen takia, että ne eivät maksa mitään antaa. Jos nyt pitää alkaa jotain kymppiä pistämään päälle niin se on melkein sama ostaa joku halpispeli ja siinäkin tapauksessa pitää lähteä joka tapauksessa kauppaan eikä voi antaa jonain pikkulahjana suoraan tai vaikka hetken mielijohteesta.

tagman kirjoitti:
Poikkeuksia löytyy, mutta enimmistö PS1 -peleistä on sen 4.99€ ja mukana on suosittuja hittipelejäkin.

Jaa, en ole hirveämmin tutustunut PSN:n tarjontaan, mutta jos kerran suurin osa vanhoista hittipeleistä maksaa saman kuin mitä VC:n N64-pelit (siellä kun ei ole kuin jotain 20 peliä, joten voi sanoa, että siellä on lähestulkoon pelkkiä vanhoja hittipelejä), niin minusta Sony ja Nintendo on tässä asiassa aikalailla tasoissa.

tagman kirjoitti:
Kai ymmärrät, että UMD-pelien muuttaminen digitaaliseksi on hankala toteuttaa. UMD oli huono valinta, mutta on helppo olla jälkiviisas.

Jaa, milläköhän tavalla?
http://tinyurl.com/ayvl5hm
Richard Eisenbeis kirjoitti:
Step one has you log onto the PSN Store with a PSP and download the UMD Passport App. Step two is to run the app with the UMD you wish to transfer in the drive. The PSP will then connect to the PSN and authorize a UMD Passport download of the game. From there you log into the PSN with your Vita and buy the passport version of the game.

En ymmärrä mikä muu tuosta tekee kallista kuin Sonyn rahanhimo.

tagman kirjoitti:
Se on toki surkea peli, mutta näyttää ulkoisesti siltä että siihen on käytetty moninkertaisesti enemmän aikaa ja luovuutta kuin NSMBWiiU:hun.

Jaa, no itse en kyllä ole siitä mitä olen pelille nauranut huomannut miten siihen olisi mitenkään erityisesti aikaa, vaivaa, rahaa tai luovuutta käytetty. Puhumattakaan, että sitä verrattaisiin johonkin NSMB U:hun, johon itse epäilen pelkästään kenttäsuunnitteluun menneen enemmän mainittuja resursseja kuin Kung Fu Rideriin kokonaisuudessaan. Ja kyllä sen on palautteestakin kuullut.

tagman kirjoitti:
Ja ei tuollaisella roskanimikkeellä pysty rahastamaan vastoin kuin tunnetulla brändillä.

Mikäänpä ei estä Sonyä yrittämästä. Ja edelleenkin NSMB U:sta ihmiset ovat sentään tuntuneet saaneen jotain vastinetta rahoilleen. Kumman itse ostaisit mieluummin hintaan sanotaanko 50€?

tagman kirjoitti:
Palikka jolla saa langallisen netin Wii ja WiiU -konsoliin, koska oli ylivoimasta laittaa sitä LAN-porttia itse konsoliin. Wiihin aikoinaan kyseisen roinakkeen hankin, joskin Datelin version joka oli reippaasti virallista halvempi. Virallinen Lan-adapteri maksaa vieläkin 40€.

No taaskin vähän riippuu mistä olet ostanut. Esim. jenkkilässä Nintendo itse veloittaa 25$:
http://tinyurl.com/2jwrrc
Täältä Suomestakin saa hintaan 30€:
http://tinyurl.com/awyq33w
http://tinyurl.com/abfhlbm
Ehkä ei kannattaisi katsoa vain kauppoja missä myydään kalleimmalla.

tagman kirjoitti:
Jos haluat leikkiä sokeaa, niin anna mennä.

Sinun on turha sanoa noin kenellekään, varsinkaan sen viime väännön jälkeen.

tagman kirjoitti:
Et näe Nintendossa vikaa, vaikka se ei ole sen parempi lafka kuin Sonykaan.

Tämä kyllä on taas niin subjektiivinen näkemys. Minun mielestäni Sony ei ole lähellekään niin hyvä lafka kuin Nipa.

Ja ei minusta Nintendo täydellinen ole, esimerkiksi kolmansien osapuolien tuen puute on ollut Nintendon heikkous jo pitkään. Jos ei Nintendon omat pelit kiinnosta, niin ei ole paljon järkeä ostaa heidän konsoleitaan.
Muokannut: Onnimanni 28.01.2013 klo 22.31 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.01.2013 klo 17.52

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Olen myös kritisoinut sitä, että nykyään peliprojekteissa tuhlataan pirusti rahaa turhuuksiin. Mutta siitä huolimatta laadukkaan ja monipuolisen pelin tekoon palaa rahaa, vaikka turhuuksia karsittaisiin. Pelimarkkinat tarvii kunnon pelejäkin, eikä pelkästään low-budget räpellyksiä.

Jaah, mitenköhän tämä nyt liittyi aiheeseen? Pelimarkkinat eivät tarvitse mitään muuta kuin hyviä pelejä, budjeteilla ei ole mitään väliä. Edelleenkään lisärahan nyhtäminen ei voi olla mikään ratkaisu.

Pelimarkkinat tarvitsee monipuolisesti hyviä pelejä. Tarjonta olisi huomattavasti köyhempää ilman suuren budjetin pelejä. Budjetti ei tee itsessään pelistä hyvää, mutta se tekee hyvästä pelistä vielä paremman.

Onnimanni kirjoitti:

Jaa, en ole hirveämmin tutustunut PSN:n tarjontaan, mutta jos kerran suurin osa vanhoista hittipeleistä maksaa saman kuin mitä VC:n N64-pelit (siellä kun ei ole kuin jotain 20 peliä, joten voi sanoa, että siellä on lähestulkoon pelkkiä vanhoja hittipelejä), niin minusta Sony ja Nintendo on tässä asiassa aikalailla tasoissa.

Kävin tarkistamassa PSN:stä asian ja siellä oli monia hittipelejä tuolla 4.99€ hinnalla. Muutama mainitakseni: Crash Bandicoot -sarja, Spyro -sarja, Final Fantasy VIII... Enimmistö peleistä oli tuon 4.99€ ja loput oli joko edullisempia tai kalliimpia.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Kai ymmärrät, että UMD-pelien muuttaminen digitaaliseksi on hankala toteuttaa. UMD oli huono valinta, mutta on helppo olla jälkiviisas.

Jaa, milläköhän tavalla?
http://tinyurl.com/ayvl5hm
En ymmärrä mikä muu tuosta tekee kallista kuin Sonyn rahanhimo.

Olen käsittänyt, että tuo oli työläs ja kallis ratkaisu. Jos Sony olisi tienannut tuolla kunnon profiitit, niin luuletko ettei palvelua olisi tuotu Japanin ulkopuolellekkin?

Onnimanni kirjoitti:

Jaa, no itse en kyllä ole siitä mitä olen pelille nauranut huomannut miten siihen olisi mitenkään erityisesti aikaa, vaivaa, rahaa tai luovuutta käytetty. Puhumattakaan, että sitä verrattaisiin johonkin NSMB U:hun, johon itse epäilen pelkästään kenttäsuunnitteluun menneen enemmän mainittuja resursseja kuin Kung Fu Rideriin kokonaisuudessaan. Ja kyllä sen on palautteestakin kuullut.

On siinä käytetty aikaa 3D ympäristön luomiseen. NSMBU:n kentät on sen verta yksinkertaisia, että yksi tyyppi suunnittelee ja väsää ne parissa viikossa.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Ja ei tuollaisella roskanimikkeellä pysty rahastamaan vastoin kuin tunnetulla brändillä.

Mikäänpä ei estä Sonyä yrittämästä. Ja edelleenkin NSMB U:sta ihmiset ovat sentään tuntuneet saaneen jotain vastinetta rahoilleen. Kumman itse ostaisit mieluummin hintaan sanotaanko 50€?

Vastaan miellumin kumman ostin ja ostin NSMBU:n. Ostin sen siksi, että kyseessä oli hehkutetuin julkkaripeli WiiU:lle ja ajattelin antaa pelille mahdollisuuden ja unohtaa enakkoluulot. Pelasin pelin läpi ja se oli minusta ihan hyvä, mutta kadun kyllä maksamaani hintaa pelistä.

Onnimanni kirjoitti:

No taaskin vähän riippuu mistä olet ostanut. Esim. jenkkilässä Nintendo itse veloittaa 25$:
http://tinyurl.com/2jwrrc
Täältä Suomestakin saa hintaan 30€:
http://tinyurl.com/awyq33w
http://tinyurl.com/abfhlbm
Ehkä ei kannattaisi katsoa vain kauppoja missä myydään kalleimmalla.

Tsekkasin hinnan nopeasti puolenkuunpeleistä, joista usein ostan pelejä. Ja 10€:kin on järjetön hinta LAN-portista, joka varmaan maksaisi muutaman sentin kun se lisättäisiin konsoliin valmistusvaiheessa.
Muokannut: tagman 29.01.2013 klo 17.54 lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

29.01.2013 klo 22.38

tagman kirjoitti:
Tarjonta olisi huomattavasti köyhempää ilman suuren budjetin pelejä.

En näe miten, kun julkaisijoilla ei hirveämmin ole varaa ottaa riskejä näiden suurten budjettien kanssa. Harvoinpa ne mitenkään mielikuvituksellisempia tuntuvat olevan kuin pienemmän budjetin pelit, ainakaan nykyisin.

tagman kirjoitti:
Budjetti ei tee itsessään pelistä hyvää, mutta se tekee hyvästä pelistä vielä paremman.

Minusta se on kyllä näkynyt vain yksinkertaistetummissa ja valtavirtaistetummissa peleissä. Ovatko pelit parantuneet sinun mielestäsi tuntuvasti esim. edellisestä sukupolvesta näin yleisesti? Turha itkeä, että pelit tavoittelevat kohderyhmänään alimpia nimittäjiä, kun pitää saada myytyä monta miljonaa julkaisuhinnalla, että pääsee edes omilleen.

Eikä budjettien kehitys ole millään lailla terveellistä, katso kuinka budjetit ovat kasvaneet tällä sukupolvella:
http://tinyurl.com/an7h3fw

tagman kirjoitti:
Kävin tarkistamassa PSN:stä asian ja siellä oli monia hittipelejä tuolla 4.99€ hinnalla. Muutama mainitakseni: Crash Bandicoot -sarja, Spyro -sarja, Final Fantasy VIII... Enimmistö peleistä oli tuon 4.99€ ja loput oli joko edullisempia tai kalliimpia.

Kiitos tiedosta, kerroit tämän jo:
tagman kirjoitti:
Poikkeuksia löytyy, mutta enimmistö PS1 -peleistä on sen 4.99€ ja mukana on suosittuja hittipelejäkin.

Jos Sony saa veloittaa kympin PS1-hittipeleistä PSN:ssä, niin minun mielestäni Nintendokin saa tehdä samoin N64-hittipeleillä VC:ssä. En ymmärrä ylipäänsä miksi Sonyllä pitää olla noissa hittipeleissä tuplahinta.

tagman kirjoitti:
Olen käsittänyt, että tuo oli työläs ja kallis ratkaisu. Jos Sony olisi tienannut tuolla kunnon profiitit, niin luuletko ettei palvelua olisi tuotu Japanin ulkopuolellekkin?

No ei ilmiselvästikään ollut, jos muuta ei tarvitse tehdä kuin rekisteröidä peli PSN:ssä jonkun ohjelman kautta. Ja miksi tuoda kun voi rahastaa kahta kauheammin pakottamalla pelien uudelleen ostamisen PSN:stä? Ja parempi kysymys (mikä oli pointtikin vielä), miksi vaatia maksua ylipäänsä?

tagman kirjoitti:
On siinä käytetty aikaa 3D ympäristön luomiseen. NSMBU:n kentät on sen verta yksinkertaisia, että yksi tyyppi suunnittelee ja väsää ne parissa viikossa.

Toivottavasti et itsekään usko tuota.
http://tinyurl.com/al29mxb
Iwata kirjoitti:
So development took three years.

Takemoto kirjoitti:
Yes.

NSMBU:ta näytettiin vuosien 2011 ja 2012 E3-messuilla.
Kung Fu Rider taas julkaistiin samana vuonna kun se julkistettiin:
http://tinyurl.com/2b8tvnz

tagman kirjoitti:
Vastaan miellumin kumman ostin ja ostin NSMBU:n. Ostin sen siksi, että kyseessä oli hehkutetuin julkkaripeli WiiU:lle ja ajattelin antaa pelille mahdollisuuden ja unohtaa enakkoluulot. Pelasin pelin läpi ja se oli minusta ihan hyvä, mutta kadun kyllä maksamaani hintaa pelistä.

Huh, ehdin jo säikähtää kun luulin jo hetken, että yllätyin tästä mielipiteestäsi.

Kung Fu Rideria et ostanut sen takia että se oli surkea peli, josta täyden hinnan pyytäminen oli mielestäsi rahastusta, eikö vain?

tagman kirjoitti:
Tsekkasin hinnan nopeasti puolenkuunpeleistä, joista usein ostan pelejä.

No ainakaan Nintendo ei käskenyt eri kauppoja myymään laitetta eri hintaan tällä kertaa.

tagman kirjoitti:
Ja 10€:kin on järjetön hinta LAN-portista, joka varmaan maksaisi muutaman sentin kun se lisättäisiin konsoliin valmistusvaiheessa.

Pistäpä lähdettä tai pidä turpasi kiinni. Ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen.
Muokannut: Onnimanni 29.01.2013 klo 22.52 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.01.2013 klo 23.32

Onnimanni kirjoitti:

En näe miten, kun julkaisijoilla ei hirveämmin ole varaa ottaa riskejä näiden suurten budjettien kanssa. Harvoinpa ne mitenkään mielikuvituksellisempia tuntuvat olevan kuin pienemmän budjetin pelit, ainakaan nykyisin.

Ilman suuria budjetteja meillä ei olisi mm. GTA-pelejä ainakaan nykyisessä muodossaan.

Onnimanni kirjoitti:

Minusta se on kyllä näkynyt vain yksinkertaistetummissa ja valtavirtaistetummissa peleissä. Ovatko pelit parantuneet sinun mielestäsi tuntuvasti esim. edellisestä sukupolvesta näin yleisesti? Turha itkeä, että pelit tavoittelevat kohderyhmänään alimpia nimittäjiä, kun pitää saada myytyä monta miljonaa julkaisuhinnalla, että pääsee edes omilleen.

No esim. Wiihän on täynnä yksinkertaistettuja ja valtaviraistettuja low-budget pelejä. Näen että tämä ilmiö johtuu lähinnä siitä, että suuret pelitalot dominoi markkinoita ja niiden toimintatapoihin kuuluu repiä nahat kuluttajien ja työntekijöiden selkänahoista ja tarjota ne sijoittajille. Osansa on tehnyt myös casual -virus, jonka Wii, facebook ja iPhone potkaisi liikkeelle.

Onnimanni kirjoitti:

Jos Sony saa veloittaa kympin PS1-hittipeleistä PSN:ssä, niin minun mielestäni Nintendokin saa tehdä samoin N64-hittipeleillä VC:ssä. En ymmärrä ylipäänsä miksi Sonyllä pitää olla noissa hittipeleissä tuplahinta.

Etkö sinä tajua, että on eri asia tarjota kaikki pelit tuplahinnalla kuin vain muutama. Lisäksi noista tuplahintaisista peleistä ei taida yksikään olla Sonyn oma peli, vaan 3rd partyn. PSN:ssä on yli 150 PS1-peliä.

Onnimanni kirjoitti:

No ei ilmiselvästikään ollut, jos muuta ei tarvitse tehdä kuin rekisteröidä peli PSN:ssä jonkun ohjelman kautta. Ja miksi tuoda kun voi rahastaa kahta kauheammin pakottamalla pelien uudelleen ostamisen PSN:stä? Ja parempi kysymys (mikä oli pointtikin vielä), miksi vaatia maksua ylipäänsä?

En ole perehtynyt kys.palveluun, mutta voi olla että taustalla on se, että jos pelejä pystyy kopsaamaan kätevästi esim.kaveripiirissä rajoittamattomasti. Kun peliin lisätään hinta, niin väärinkäytökset vähenee ja pelintekijät saa niistä rahaa, jolloinka pysyvät tyytyväisinä. En usko, että 3rd partyt olisi lähtenyt tuohon mukaan, jos pelejä voisi vapaasti jakaa.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
On siinä käytetty aikaa 3D ympäristön luomiseen. NSMBU:n kentät on sen verta yksinkertaisia, että yksi tyyppi suunnittelee ja väsää ne parissa viikossa.

Toivottavasti et itsekään usko tuota.
http://tinyurl.com/al29mxb
Iwata kirjoitti:
So development took three years.

Takemoto kirjoitti:
Yes.

NSMBU:ta näytettiin vuosien 2011 ja 2012 E3-messuilla.

Jos peliä tekee tunarit, niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan vaikka ikuisuus. Gröhöm Duke Nukem Forever, GT5...

Onnimanni kirjoitti:

Kung Fu Rideria et ostanut sen takia että se oli surkea peli, josta täyden hinnan pyytäminen oli mielestäsi rahastusta, eikö vain?

En ostanut sitä, koska se ei kiinnostanut pätkääkään. En edes tiennyt sen hintaa ennenkuin kerroit. Mutta kyllä se minusta on rahastusta.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Ja 10€:kin on järjetön hinta LAN-portista, joka varmaan maksaisi muutaman sentin kun se lisättäisiin konsoliin valmistusvaiheessa.

Pistäpä lähdettä tai pidä turpasi kiinni. Ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen.

Lähde: maalaisjärki. Luuletko oikeasti, että tuo pieni komponentti olisi merkittävästi vaikuttanut Wiin ja WiiU:n hintaan. Se löytyy PS3:sta, XO:sta, muutaman euron verkkokorteista, digiboxeista, telkkareista... Kyllä se jätettiin siksi pois, että lisälaitteella saatiin rahastettua.
Muokannut: tagman 29.01.2013 klo 23.33 lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

30.01.2013 klo 18.44

tagman kirjoitti:
Ilman suuria budjetteja meillä ei olisi mm. GTA-pelejä ainakaan nykyisessä muodossaan.

Tämä liittyi sanomisiini miten? Ilman Wiitä meillä ei olisi mm. Zelda- tai Mario-pelejä nykyisessä muodossaan.

tagman kirjoitti:
No esim. Wiihän on täynnä yksinkertaistettuja ja valtaviraistettuja low-budget pelejä.

No onhan siellä varmasti sellaisiakin, mutta mitä itse olen pelejä seurannut, niin kyllä sieltä monipuolisempaa tarjontaa tuntuu löytyvän kuin kilpailijoiden konsoleilta.

tagman kirjoitti:
Näen että tämä ilmiö johtuu lähinnä siitä, että suuret pelitalot dominoi markkinoita ja niiden toimintatapoihin kuuluu repiä nahat kuluttajien ja työntekijöiden selkänahoista ja tarjota ne sijoittajille.

No yllätys, että suuret pelitalot dominoi markkinoita, kun he ovat kohta ainoat, joilla on varaa tehdä pelejä.

tagman kirjoitti:
Osansa on tehnyt myös casual -virus, jonka Wii, facebook ja iPhone potkaisi liikkeelle.

Itse asiassa tämän aloitti jo EyeToy ja SingStar.

tagman kirjoitti:
Etkö sinä tajua, että on eri asia tarjota kaikki pelit tuplahinnalla kuin vain muutama.

Onhan se eri asia, mutta molemmilla selkeästi kymppi on kattona. Jos Sony uskoisi, että kannattaisi myydä kaikkia pelejä kympillä, eikä vain hittipelejä, niin miksi he pyytäisivät kymppiä joistakin peleistä ja vitosta toisista?

tagman kirjoitti:
Lisäksi noista tuplahintaisista peleistä ei taida yksikään olla Sonyn oma peli, vaan 3rd partyn. PSN:ssä on yli 150 PS1-peliä.

No esimerkiksi Sony myi MonkeyPaw Gamesille Tomba!:n oikeudet ja tämä pisti pelin myöhemmin kympillä myyntiin PSN:ään. Minusta tämä ei eroa siitä, että Sony pistäisi itse pelin myyntiin kympillä, kun se olisi voinut pistää itse pelin myyntiin vitosella. Välien hierominen firmojen välillä maksatetaan kuluttajilla.
http://tinyurl.com/7kb29t8
http://tinyurl.com/7hoyans

tagman kirjoitti:
En ole perehtynyt kys.palveluun, mutta voi olla että taustalla on se, että jos pelejä pystyy kopsaamaan kätevästi esim.kaveripiirissä rajoittamattomasti.

No jos eivät kerran pysty muka edes tarkistamaan, onko rekisteröity peli aito vai piratisoitu, niin tällaisen virheen maksattaminen kuluttajilla on rahastusta. Varsinkin kun tällaista systeemiä eivät edes tuo yhden maan ulkopuolelle ja ainoana vaihtoehtona on vielä rahastuttavampi ratkaisu.

tagman kirjoitti:
Kun peliin lisätään hinta, niin väärinkäytökset vähenee ja pelintekijät saa niistä rahaa, jolloinka pysyvät tyytyväisinä. En usko, että 3rd partyt olisi lähtenyt tuohon mukaan, jos pelejä voisi vapaasti jakaa.

No totta kai he lähtevät mukaan, kun Sony keksii tällaisen loistavan rahastuskeinon, jota kaikki voivat käyttää.
http://tinyurl.com/bktto9h
Shuhei Yoshida kirjoitti:
Because people in Japan are not getting the digital copy for free, because it costs us money to develop and maintain the system so we are asking people to pay somewhere between $5 and $10 to receive the digital copy in addition to what they have on the UMD.

Piratismista ei puhuttu sanaakaan.

tagman kirjoitti:
Jos peliä tekee tunarit, niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan vaikka ikuisuus. Gröhöm Duke Nukem Forever, GT5...

Onneksi peliä tuotti Takashi Tezuka, joten tätä vaaraa ei ole. Nämä ihmisten haukkumiset eivät kuitenkaan ikävä kyllä ole mitenkään asiaanliittyvää.

Sitä paitsi Duke Nukem Foreverissä muistaakseni vaihtui tuottajat ja tekijät useampaan kertaan. Taisi olla myös rahoitusongelmia.

GT5:n tekijöistä en tiedä.

tagman kirjoitti:
Mutta kyllä se minusta on rahastusta.

No hyvä, että olemme samaa mieltä.

tagman kirjoitti:
Lähde: maalaisjärki. Luuletko oikeasti, että tuo pieni komponentti olisi merkittävästi vaikuttanut Wiin ja WiiU:n hintaan. Se löytyy PS3:sta, XO:sta, muutaman euron verkkokorteista, digiboxeista, telkkareista...

No enpäs kuule tiedä, kun en tiedä mitä tuon LAN-adapterin sisällä olevat osat maksoivat Nintendolle. Jos itse tiedät jotain näistä hinnoista niin sitten joko pistät linkkiä tai pidät turpasi kiinni.

tagman kirjoitti:
Kyllä se jätettiin siksi pois, että lisälaitteella saatiin rahastettua.

Edelleenkään ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen. Linkkiä tai turpa kiinni.
Muokannut: Onnimanni 30.01.2013 klo 18.49 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.01.2013 klo 19.21

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Osansa on tehnyt myös casual -virus, jonka Wii, facebook ja iPhone potkaisi liikkeelle.

Itse asiassa tämän aloitti jo EyeToy ja SingStar.

Eyetoy ei ollut niin suosittu, että sillä voisi sanoa olevan mitään vaikutusta casual -aaltoon. SingStar on vain yksi peli.

Onnimanni kirjoitti:

Onhan se eri asia, mutta molemmilla selkeästi kymppi on kattona. Jos Sony uskoisi, että kannattaisi myydä kaikkia pelejä kympillä, eikä vain hittipelejä, niin miksi he pyytäisivät kymppiä joistakin peleistä ja vitosta toisista?

Kenties pelijulkaisijat saavat itse vaikuttaa peliensä hintoihin. Crash Bandigootit ja Spyrot oli hyvin toivottuja pelejä PSN:ään, mutta Sony myy niitä silti vain 4.99€.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
En ole perehtynyt kys.palveluun, mutta voi olla että taustalla on se, että jos pelejä pystyy kopsaamaan kätevästi esim.kaveripiirissä rajoittamattomasti.

No jos eivät kerran pysty muka edes tarkistamaan, onko rekisteröity peli aito vai piratisoitu, niin tällaisen virheen maksattaminen kuluttajilla on rahastusta. Varsinkin kun tällaista systeemiä eivät edes tuo yhden maan ulkopuolelle ja ainoana vaihtoehtona on vielä rahastuttavampi ratkaisu.

Tietääkseni pelikopioilla ei ole mitään tunnusta tai koodia, jonka konsoli pystyy lukemaan ja näin ollen pystyy erittelemään kopion ja blockkaamaan kopion muuttamisen digitaaliseksi toisella konsolilla. Tuollaista on jälkikäteen mahdotonta toteuttaa. Ei tuota ollut tyylikkäästi hoidettu ja kenties fiksuinta olisi ollut jättää tarjoamatta koko vaihtopalvelua.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Jos peliä tekee tunarit, niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan vaikka ikuisuus. Gröhöm Duke Nukem Forever, GT5...

Onneksi peliä tuotti Takashi Tezuka, joten tätä vaaraa ei ole. Nämä ihmisten haukkumiset eivät kuitenkaan ikävä kyllä ole mitenkään asiaanliittyvää.

Luulempa, että herra Takashi Tezukan ja Miyamoton olisi aika jäädä taka-alalle ja antaa paikkansa nuoremmille kehittäjille, joilla on rohkeutta kehittää jotain uutta ja joilla on tuore näkemys peleihin. Kaikella kunnioituksella.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Lähde: maalaisjärki. Luuletko oikeasti, että tuo pieni komponentti olisi merkittävästi vaikuttanut Wiin ja WiiU:n hintaan. Se löytyy PS3:sta, XO:sta, muutaman euron verkkokorteista, digiboxeista, telkkareista...

No enpäs kuule tiedä, kun en tiedä mitä tuon LAN-adapterin sisällä olevat osat maksoivat Nintendolle. Jos itse tiedät jotain näistä hinnoista niin sitten joko pistät linkkiä tai pidät turpasi kiinni.

Jos käyttää aivoja, niin voi päätellä ettei integroitu lan-portti olisi maksanut paskaakaan. Ei tässä mitään todisteita tarvita.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Kyllä se jätettiin siksi pois, että lisälaitteella saatiin rahastettua.

Edelleenkään ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen. Linkkiä tai turpa kiinni.

Toisinsanoen et vain halua uskoa/myöntää, että lempifirmasi tekisi näin ikävästi.
Muokannut: tagman 30.01.2013 klo 19.24 lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

30.01.2013 klo 22.33

tagman kirjoitti:
Eyetoy ei ollut niin suosittu, että sillä voisi sanoa olevan mitään vaikutusta casual -aaltoon.

Vaikka Sony ei osaisi tehdä edes kasuaalipelejä, niin se ei tarkoita sitä etteivätkö he voisi yrittää. Ja mitä väliä sillä on menestyikö se vai ei, kun se oli joka tapauksessa ensimmäisiä yrityksiä oikeasti kasualisoida pelibisnestä?

tagman kirjoitti:
SingStar on vain yksi peli.

http://en.wikipedia.org/wiki/SingStar#Releases

tagman kirjoitti:
Kenties pelijulkaisijat saavat itse vaikuttaa peliensä hintoihin.

No enpä tiedä kuinka paljon sitten, jos hintavaihtoehdot ovat 5€ tai 10€.

tagman kirjoitti:
Crash Bandigootit ja Spyrot oli hyvin toivottuja pelejä PSN:ään, mutta Sony myy niitä silti vain 4.99€.

Kerroit tämän jo. Kiitos tiedosta.

tagman kirjoitti:
Tietääkseni pelikopioilla ei ole mitään tunnusta tai koodia, jonka konsoli pystyy lukemaan ja näin ollen pystyy erittelemään kopion ja blockkaamaan kopion muuttamisen digitaaliseksi toisella konsolilla. Tuollaista on jälkikäteen mahdotonta toteuttaa.

http://tinyurl.com/ardqhjr
David James Rockingham III kirjoitti:
For the UMD, Sony created a protection system that uses a unique ID for each disc (using 128-bit encryption) and the ID of the PSP itself.


tagman kirjoitti:
Ei tuota ollut tyylikkäästi hoidettu ja kenties fiksuinta olisi ollut jättää tarjoamatta koko vaihtopalvelua.

No eihän täällä Japanin ulkopuolella sitä edes tarjottu. Sanottiin vaan että köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät mahalleen.

tagman kirjoitti:
Luulempa, että herra Takashi Tezukan ja Miyamoton olisi aika jäädä taka-alalle ja antaa paikkansa nuoremmille kehittäjille, joilla on rohkeutta kehittää jotain uutta ja joilla on tuore näkemys peleihin. Kaikella kunnioituksella.

Puhutaan tästä lisää kunhan Super Mario Galaxyt muuttuvat Unchartedeiksi, mutta varsinkin Miyamoto alkaa olla muutenkin sen verran iäkäs, että voi mennä eläkkeelle hyvillä mielin, sen verran paljon on saanut aikaan, ettei pitäisi olla enää mitään toivottavaa uraltaan.

tagman kirjoitti:
Jos käyttää aivoja, niin voi päätellä ettei integroitu lan-portti olisi maksanut paskaakaan. Ei tässä mitään todisteita tarvita.

Jos käyttää aivojaan, niin voi päätellä, ettei sinun kanssasi väittelemiseen kannata tuhlata aikaa, ellei idioottimaisten viestiesi sisältö saa hersymään naurusta.

tagman kirjoitti:
Toisinsanoen et vain halua uskoa/myöntää, että lempifirmasi tekisi näin ikävästi.

Vau, mikä servaus. Olen kyllä ihan sanaton.
Muokannut: Onnimanni 30.01.2013 klo 22.37 lainaa
BigDaddy1990

31.01.2013 klo 00.30

Tää mun viesti on ihan OT, mutta tagman ja Onnimanni, te ootte säälittävän oloista sakkia. Miksi pitää netissä kinastella tällasista asioista? Niitä höyryjä voi päästellä vaikka lenkillä, tai sitten ottamalla pari rundia bäfää tjsp. Jos online passit ja eyetoyt jurppii niin, että nettiin täytyy tulla päsmäröimään tuhannen sanan mittaisine viesteinenne, niin kannattaa helpottaa omaa elämäänne ja hankkia joku muu harrastus...

Itsehän tulin lukemaan mielipiteitä ja kommentteja Nintendon julkistukseen liittyen, joten vaikka en moderaattori olekaan, pyydän teitä jatkamaan tuota 'keskusteluanne' vaikka sähköpostitse.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

31.01.2013 klo 15.21

Onnimanni kirjoitti:

Vaikka Sony ei osaisi tehdä edes kasuaalipelejä, niin se ei tarkoita sitä etteivätkö he voisi yrittää. Ja mitä väliä sillä on menestyikö se vai ei, kun se oli joka tapauksessa ensimmäisiä yrityksiä oikeasti kasualisoida pelibisnestä?

Niillä ei ollut mitään tekemistä casual-trendin alkusysäyksessä ja ne ne eivät olleet ensimmäisi casual-pelejä, joten miksi me edes puhumme näistä.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
SingStar on vain yksi peli.

http://en.wikipedia.org/wiki/SingStar#Releases

Tarkoitin, että se on yksi pelisarja eikä pelialusta tms.

Onnimanni kirjoitti:

No enpä tiedä kuinka paljon sitten, jos hintavaihtoehdot ovat 5€ tai 10€.
Kuten sanoin, niin PSN:stä löytyy 4.99:stä halvempiakin tekeleitä ja myös 4.99-10€ välimaastosta.

[quote nick="Onnimanni"]
Puhutaan tästä lisää kunhan Super Mario Galaxyt muuttuvat Unchartedeiksi, mutta varsinkin Miyamoto alkaa olla muutenkin sen verran iäkäs, että voi mennä eläkkeelle hyvillä mielin, sen verran paljon on saanut aikaan, ettei pitäisi olla enää mitään toivottavaa uraltaan.

Ennemmin Uncharted kuin Mario. Uncharted on tuore ja moderni pelisarja. Marioa on taas hinkattu 20 vuotta ja kehitystä ei ole tapahtunut koko sen aikana SMB-sarjassa.

Ja BigDaddy1990. Pahoittelut näistä väittelyistä, mutta onnimanni se vaan tykkää aina takertua joka kommenttiini ja minä tykkään niihin vastailla. Nämä väittelyt menee kyllä aina vähän överiksi. Jospa koitettaisiin jatkossa pitää nämä väittelyt paremmin kurissa ja yrittää karsia turhia lainauksia ja kommentteja pois. Tai sitten täytyy perustaa foorumin puolelle onnimanni vs. tagman -triidi.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

31.01.2013 klo 17.41

tagman kirjoitti:
Niillä ei ollut mitään tekemistä casual-trendin alkusysäyksessä

Jaa, no miksiköhän esim. tämmöinen uutinen julkaistiin puoli vuotta ennen esim. Wiitä?
http://tinyurl.com/a922te9

tagman kirjoitti:
ja ne ne eivät olleet ensimmäisi casual-pelejä, joten miksi me edes puhumme näistä.

Ei, mutta ne olivat ensimmäisiä kasuaalipelejä konsoleilla, joten kyllä niillä on aika helvetin ratkaiseva rooli kasuaalipelien historiassa.
http://tinyurl.com/qogee2

Ja edelleenkin, vaikka massiivista trendiä ei onnistuttu saamaan aikaan (ainakaan EyeToylla), niin kyllä sitä selvästi yritettiin.

tagman kirjoitti:
Tarkoitin, että se on yksi pelisarja eikä pelialusta tms.

No tälläkään ei ole mitään väliä. Ne ovat periaatteessa PS2:lle sama kuin mitä Wii X -pelit ovat Wiille.

tagman kirjoitti:
Kuten sanoin, niin PSN:stä löytyy 4.99:stä halvempiakin tekeleitä ja myös 4.99-10€ välimaastosta.

Puhutko nyt koko PSN:stä vai sisältääkö tämä määrite myös vain nämä PS1-pelit, mistä sattumoisin oli puhe?

tagman kirjoitti:
Uncharted on tuore ja moderni pelisarja.

Jos en nyt väärin muista, niin jonkinlaista vääntöä oli jo tuosta Unchartedin tuoreudesta. Voin yrittää etsiä senkin mikäli haluat. Modernisuus taas ei kerro mitään. Angry Birds on myös moderni pelisarja.

tagman kirjoitti:
Marioa on taas hinkattu 20 vuotta ja kehitystä ei ole tapahtunut koko sen aikana SMB-sarjassa.

SMB-sarjalla tarkoitat varmaan muitakin Mario-pelejä kuin vain SMB-pelejä. Tähän minun ei tarvitse muuta sanoa kuin Super Mario 64. Katsopa esim. mitä mieltä GTA V:n kehittäjät ovat Mariosta:
http://tinyurl.com/b8fvxrf
Dan Houser kirjoitti:
Anyone who makes 3-D games who says they’ve not borrowed something from Mario or Zelda is lying


Ja BigDaddy1990, eikö riitä, että aloittaa moraalisaarnan mollaamisella, vaan pitääkö vielä kysyä jotain mihin vastattiin tunti ennen kysymystä?
Onnimanni kirjoitti:
Jos käyttää aivojaan, niin voi päätellä, ettei sinun kanssasi väittelemiseen kannata tuhlata aikaa, ellei idioottimaisten viestiesi sisältö saa hersymään naurusta.

Ja kuka käski lukemaan? Skippaa viestimme, jos kommenttimme ja mielipiteemme eivät kiinnosta.
Muokannut: Onnimanni 31.01.2013 klo 17.57 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

31.01.2013 klo 18.14

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Niillä ei ollut mitään tekemistä casual-trendin alkusysäyksessä

Jaa, no miksiköhän esim. tämmöinen uutinen julkaistiin puoli vuotta ennen esim. Wiitä?
http://tinyurl.com/a922te9

Ei kunnon casual-pelien aalto alkanut Singstarista vaan vasta myöhemmin. Ei pelintekijät alkaneet Singstarin perusteella vielä massoina vääntämään casual-pelejä.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Kuten sanoin, niin PSN:stä löytyy 4.99:stä halvempiakin tekeleitä ja myös 4.99-10€ välimaastosta.

Puhutko nyt koko PSN:stä vai sisältääkö tämä määrite vain nämä PS1-pelit, mistä sattumoisin oli puhe?

PS1 -peleistä, mistäpä muustakaan?

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Uncharted on tuore ja moderni pelisarja.


Marioihin verrattuna se on tuore ja moderni pelisarja sokeankin mielestä, mutta ei värisokean.

Onnimanni kirjoitti:

Tähän minun ei tarvitse muuta sanoa kuin Super Mario 64. Katsopa esim. mitä mieltä GTA V:n kehittäjät ovat Mariosta:
http://tinyurl.com/b8fvxrf
[quote nick="Dan Houser"]Anyone who makes 3-D games who says they’ve not borrowed something from Mario or Zelda is lying

Tarkoitin Super Mario Bros -sarjaa, joka ei ole muuttunut miksikään. Muissa Mario peleissä on tapahtunut muutoksia, mutta samoja elementtejä monistetaan vuodesta toiseen.
Ja olen joskus tainnut sanoakkin, että en väheksy ensimmäisten Mario ja Zelda -pelien vaikutusta pelimailmaan ja pidän niitä loistavina peleinä. Mutta silloin oli silloin ja nyt on nyt. Nintendo on menettänyt otteensa pelien kehittäjänä ja tarvii muutoksia. Se ei kykene uudistuman niin kauaa, kun nuo nykyiset tahvot vetää projekteja.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

31.01.2013 klo 19.53

tagman kirjoitti:
Ei kunnon casual-pelien aalto alkanut Singstarista vaan vasta myöhemmin.

No totta kai se alkoi vasta myöhemmin, jos Singstar ja Eyetoy olivat vasta ensimmäisiä.

tagman kirjoitti:
Ei pelintekijät alkaneet Singstarin perusteella vielä massoina vääntämään casual-pelejä.

No, ei mutta se oli ensimmäisiä pieniä virtoja jotka muodostivat ison joen,
lumikokkare joka aloitti lumivyöryn.

tagman kirjoitti:
PS1 -peleistä, mistäpä muustakaan?

Selvä, halusin vain varmistaa kun puhuit vain PSN:stä. No tässä tapauksessa tuntuu siltä, että kolmannet osapuolet voivat vaikuttaa hintoihin. Harmi vain, ettei tämä muuta Sonyn ja MonkeyPawin sopimusta mitenkään.

tagman kirjoitti:
Marioihin verrattuna se on tuore

Toki, jos tuoreella tarkoitetaan vain ja ainoastaan sitä, että kumpi on vanhempi sarja.

tagman kirjoitti:
ja moderni pelisarja sokeankin mielestä, mutta ei värisokean.

Aha? Mitäköhän tämäkin tarkoittaa?

tagman kirjoitti:
Tarkoitin Super Mario Bros -sarjaa, joka ei ole muuttunut miksikään.

No näitä uusia Super Mario Brosseja ei ole ollut kuin neljä sen 16 vuoden tauon jälkeen. New Super Mario Bros. herätti sarjan taas henkiin, Wii-versio toi mukanaan moninpelin, NSMB2 ja U tuntuvat olevan lähinnä kierrätystä, myönnettäköön, mutta yhden kierrätysosan käsi- ja toisen kotikonsolilla ei pitäisi olla edes huomion arvoista. Varsinkin kun ottaa huomioon miten pääsarja muuttuu ja on muuttunut.

tagman kirjoitti:
Nintendo on menettänyt otteensa pelien kehittäjänä ja tarvii muutoksia.

Kiva mielipide. Minusta taas ei.

tagman kirjoitti:
Se ei kykene uudistuman niin kauaa, kun nuo nykyiset tahvot vetää projekteja.

En tiennytkään, että sinulla on ennustajan kykyjä. Ja edelleenkään nämä nimittelyt eivät oikein auta sinua.
Muokannut: Onnimanni 31.01.2013 klo 20.05 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

31.01.2013 klo 22.08

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Ei pelintekijät alkaneet Singstarin perusteella vielä massoina vääntämään casual-pelejä.

No, ei mutta se oli ensimmäisiä pieniä virtoja jotka muodostivat ison joen,
lumikokkare joka aloitti lumivyöryn.

Jos niitä ensimmäisiä pieniä virtoja haetaan, niin samalla voidaan mennä vaikka minne asti menneisyyteen. Yhtähyvin 1988 Sega Master Systemille tullut Bubble Bobble on yhtä suuri virta kuin Singstarit.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
ja moderni pelisarja sokeankin mielestä, mutta ei värisokean.

Aha? Mitäköhän tämäkin tarkoittaa?

Selvennyksenä: tarkoitin värisokealla henkilöä, joka ei näe asioita puolueettomasti.

Onnimanni kirjoitti:

No näitä uusia Super Mario Brosseja ei ole ollut kuin neljä sen 16 vuoden tauon jälkeen. New Super Mario Bros. herätti sarjan taas henkiin, Wii-versio toi mukanaan moninpelin, NSMB2 ja U tuntuvat olevan lähinnä kierrätystä, myönnettäköön, mutta yhden kierrätysosan käsi- ja toisen kotikonsolilla ei pitäisi olla edes huomion arvoista. Varsinkin kun ottaa huomioon miten pääsarja muuttuu ja on muuttunut.

Ne kaikki neljä uutta osaa on täyttä kierrätystä. Ja pääsarja muuttui 3D aikakaudelle harpatessa radikaalisti kuten Zeldakin, mutta sen jälkeen on taas kierrätetty samaa. Niissä vaan kierrätetään liikaa samoja elementtejä, objekteja ja hahmoja, vaikka niihin aina yritetäänkin keksiä uutta.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Se ei kykene uudistuman niin kauaa, kun nuo nykyiset tahvot vetää projekteja.

En tiennytkään, että sinulla on ennustajan kykyjä. Ja edelleenkään nämä nimittelyt eivät oikein auta sinua.

Itsestäänselvyksien toteaminen on yliluonnollinen kyky, jonka ylempi taho on minulle suonut.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

31.01.2013 klo 23.01

tagman kirjoitti:
Jos niitä ensimmäisiä pieniä virtoja haetaan, niin samalla voidaan mennä vaikka minne asti menneisyyteen. Yhtähyvin 1988 Sega Master Systemille tullut Bubble Bobble on yhtä suuri virta kuin Singstarit.

No se nyt riippuu, että miten kasuaalipelit määritellään. Jos aletaan kaikki Bubble Bobblet ja Super Mariot nimeämään kasuaalipeleiksi, niin sitten, mutta jos nyt puhutaan ihan näistä peleistä, joiden kohderymä on ihmiset, jotka eivät hirveämmin pelaa tavallisia pelejä.

tagman kirjoitti:
Selvennyksenä: tarkoitin värisokealla henkilöä, joka ei näe asioita puolueettomasti.

Sinä voisit pitää puolueettomuudesta turpasi kiinni.

tagman kirjoitti:
Ne kaikki neljä uutta osaa on täyttä kierrätystä.

Joista yksi toi takaisin pelisarjan, joka oli ollut horroksessa 16 vuotta, yksi toi moninpelin, yksi oli kierrätystä koti- ja yksi käsikonsolilla. Ja edelleenkin pelkästään pääsarjan saavutukset jättävät nämä kyllä varjoonsa.

tagman kirjoitti:
Ja pääsarja muuttui 3D aikakaudelle harpatessa radikaalisti kuten Zeldakin, mutta sen jälkeen on taas kierrätetty samaa. Niissä vaan kierrätetään liikaa samoja elementtejä, objekteja ja hahmoja, vaikka niihin aina yritetäänkin keksiä uutta.

Näistä kierrättämisistä ollaan jo väitelty:
http://tinyurl.com/6ct9h4h

tagman kirjoitti:
Itsestäänselvyksien toteaminen on yliluonnollinen kyky, jonka ylempi taho on minulle suonut.

No sinulle itsestäänselvyyksien toteaminen varmasti onkin. Mutta sen väittäminen, että sama porukka, joka teki alkuperäiset Mariot ja Zeldat, 3D-versiot ja nyt on tuonut nämä uusimmat Wii-versiot pääsarjan peleistä jotenkin vain lopettaisivat uusien ideoiden keksimisen noin vain on aika paksua. Edelleenkin sitten kun alkaa tulla pelkkää Unchartedia, niin voimme puhua lisää.
Muokannut: Onnimanni 31.01.2013 klo 23.19 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

01.02.2013 klo 14.48

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Selvennyksenä: tarkoitin värisokealla henkilöä, joka ei näe asioita puolueettomasti.

Sinä voisit pitää puolueettomuudesta turpasi kiinni.

Voin vapaasti tunnustaa, etten ole kaikissa asioissa 100% puolueeton, mutta en myöskään ole niin puolueellinen jona minua pidetään. Pidän Sonya ehkä parempana firmana mitä se on, mutta en dissaa muita siksi että ne eivät ole Sony tai ne on sen kilpailijoita. Olen aloittanut konsolipelaamisen Nintendon konsoleilla ja pohjimmiltaan tykkään Nipasta, mutta en ole tyytyväinen sen nykymenoon. Sanon mielipiteet yleensä suoraan, joka mielletään heti fanittamiseksi/dissaamiseksi.


Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Ne kaikki neljä uutta osaa on täyttä kierrätystä.

Joista yksi toi takaisin pelisarjan, joka oli ollut horroksessa 16 vuotta, yksi toi moninpelin, yksi oli kierrätystä koti- ja yksi käsikonsolilla. Ja edelleenkin pelkästään pääsarjan saavutukset jättävät nämä kyllä varjoonsa.

Ne kaikki on pohjimmiltaan samoja pelejä kuin 16-vuotta sitten, eli kierätystä. Eipä se nettipelikään tuonut sarjaan mitään mullistavaa.

Onnimanni kirjoitti:

tagman kirjoitti:
Itsestäänselvyksien toteaminen on yliluonnollinen kyky, jonka ylempi taho on minulle suonut.

No sinulle itsestäänselvyyksien toteaminen varmasti onkin. Mutta sen väittäminen, että sama porukka, joka teki alkuperäiset Mariot ja Zeldat, 3D-versiot ja nyt on tuonut nämä uusimmat Wii-versiot pääsarjan peleistä jotenkin vain lopettaisivat uusien ideoiden keksimisen noin vain on aika paksua. Edelleenkin sitten kun alkaa tulla pelkkää Unchartedia, niin voimme puhua lisää.

Tekeleet puhuu puolestaan. Nämä herrat teki aikoinaan mestariteoksia, mutta se ei tarkoita, että he kykenisivät siihen aina. Minusta Nintendon pelistudiot eivät ole pysyneet pelimailman muutoksen mukana ja ovat takertuneet liikaa tutun ja turvallisen jalostamiseen. En odota Nintendolta mitään räiskintäpelejä/väkivaltapelejä, vaan täysin uusia nimikkeitä uusilla hahmoilla.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

01.02.2013 klo 16.22

tagman kirjoitti:
Voin vapaasti tunnustaa, etten ole kaikissa asioissa 100% puolueeton, mutta en myöskään ole niin puolueellinen jona minua pidetään. Pidän Sonya ehkä parempana firmana mitä se on, mutta en dissaa muita siksi että ne eivät ole Sony tai ne on sen kilpailijoita. Olen aloittanut konsolipelaamisen Nintendon konsoleilla ja pohjimmiltaan tykkään Nipasta, mutta en ole tyytyväinen sen nykymenoon. Sanon mielipiteet yleensä suoraan, joka mielletään heti fanittamiseksi/dissaamiseksi.

Puolusteluillasi ei ole mitään painoarvoa ainakaan sen viime väännön jälkeen. Tarvitseeko linkittää?

tagman kirjoitti:
Ne kaikki on pohjimmiltaan samoja pelejä kuin 16-vuotta sitten, eli kierätystä. Eipä se nettipelikään tuonut sarjaan mitään mullistavaa.

Tämä on jo kolmas kerta kun sanot tämän. Jos argumentit loppuvat, niin niitä ei tarvitse toistaa.

tagman kirjoitti:
Tekeleet puhuu puolestaan. Nämä herrat teki aikoinaan mestariteoksia, mutta se ei tarkoita, että he kykenisivät siihen aina.

Hyvin on pyyhkinyt tähänkin asti ja kuten sanoinkin, ainakin Miyamoto on sen verran vanha, että on varmaan pikkuhiljaa uraputkensa loppusuoralla.

tagman kirjoitti:
Minusta Nintendon pelistudiot eivät ole pysyneet pelimailman muutoksen mukana ja ovat takertuneet liikaa tutun ja turvallisen jalostamiseen. En odota Nintendolta mitään räiskintäpelejä/väkivaltapelejä, vaan täysin uusia nimikkeitä uusilla hahmoilla.

Kiva mielipide. Arvaa kiinnostaako?
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova