Nintendolta jättijulkistuksia: Yoshi's Yarn, Wind Waker Reborn, paljon muuta
Tämän päivän Nintendo Direct -tiedotustilaisuuden aikana hypähti varmasti useammankin Nintendo-fanin sydän. Wii U:lle julkistettiin monenmoista mukavaa.
The Legend of Zelda: Wind Waker julkaistaan Wii U:lle HD-versiona Reborn-lisänimikkeellä varustettuna.
Yoshi's Yarn tai Yoshi's Epic Yarn ei ole pelin virallinen nimi (tai ehkä onkin, sitä ei kerrottu), mutta lanka-Yoshia on tulossa myös Wii U:lle.
Monolith Soft on tekemässä uutta roolipeliä Wii U:lle.
The Wonderful 101:stä, Bayonetta 2:sta ja Lego City Undercoverista saatiin uudet trailerit.
Kotaku kertoo, että Nintendo lupasi julkistaa ensi E3-tapahtumassa tietoja uudesta 3D-Mario-pelistä, uudesta Mario Kartista ja Destructoidin mukaan myös uudesta Smash Brosista.
Miiverseen ollaan tuomassa monenlaista uutta, ehkä yllättävimpänä tietona se, että Miiverse laajenee myös puhelinten näytöille, eli Wii U -kavereiden kanssa voi pysyä yhteyksissä myös tien päällä. Toiminto on tulossa kevään aikana ja on aluksi selainpohjainen, mutta saapuu myöhemmin itsenäisenä sovelluksena.
Tulossa on myös uusi peli Wii Party -pelin tekijöiltä, uutisoi Destructoid.
Ja lopuksi (varmaan jotain vielä unohtuikin): Virtual Console saapuu Wii U:lle kevään aikana. Ensimmäiseksi tulevat NES- ja SNES-pelit ja valitettavasti jo Wii:lle ostetut VC-pelit joutuu ostamaan uudelleen, tosin niistä saa alennusta, kertoo Eurogamer.
The Legend of Zelda: Wind Waker julkaistaan Wii U:lle HD-versiona Reborn-lisänimikkeellä varustettuna.
Yoshi's Yarn tai Yoshi's Epic Yarn ei ole pelin virallinen nimi (tai ehkä onkin, sitä ei kerrottu), mutta lanka-Yoshia on tulossa myös Wii U:lle.
Monolith Soft on tekemässä uutta roolipeliä Wii U:lle.
The Wonderful 101:stä, Bayonetta 2:sta ja Lego City Undercoverista saatiin uudet trailerit.
Kotaku kertoo, että Nintendo lupasi julkistaa ensi E3-tapahtumassa tietoja uudesta 3D-Mario-pelistä, uudesta Mario Kartista ja Destructoidin mukaan myös uudesta Smash Brosista.
Miiverseen ollaan tuomassa monenlaista uutta, ehkä yllättävimpänä tietona se, että Miiverse laajenee myös puhelinten näytöille, eli Wii U -kavereiden kanssa voi pysyä yhteyksissä myös tien päällä. Toiminto on tulossa kevään aikana ja on aluksi selainpohjainen, mutta saapuu myöhemmin itsenäisenä sovelluksena.
Tulossa on myös uusi peli Wii Party -pelin tekijöiltä, uutisoi Destructoid.
Ja lopuksi (varmaan jotain vielä unohtuikin): Virtual Console saapuu Wii U:lle kevään aikana. Ensimmäiseksi tulevat NES- ja SNES-pelit ja valitettavasti jo Wii:lle ostetut VC-pelit joutuu ostamaan uudelleen, tosin niistä saa alennusta, kertoo Eurogamer.
Keskustelut (59 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
23.01.2013 klo 18.51 10
Rekisteröitynyt 13.02.2012
23.01.2013 klo 18.52 7
23.01.2013 klo 19.05
23.01.2013 klo 19.05
Rekisteröitynyt 26.01.2011
23.01.2013 klo 19.05 1
Rekisteröitynyt 05.07.2012
23.01.2013 klo 19.10 4
Rekisteröitynyt 25.08.2007
23.01.2013 klo 19.11 1
Rekisteröitynyt 19.04.2007
23.01.2013 klo 19.45
23.01.2013 klo 20.05
Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?
Tämä on huono uutinen
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.01.2013 klo 20.36 1
23.01.2013 klo 20.49 7
siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan
Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?
Tämä on huono uutinen
Mitä. Lego pelit paskaa?
Rekisteröitynyt 09.11.2011
23.01.2013 klo 20.50 2
Virtual console kylläkin tavallaan on jo julkaistu, koska ensimmäinen NES peli näkyy olevan ostettavissa jo. Entiset VC pelit menivät siskon pojalle Wiin matkassa joten vanhoja mario pelejä odotellessa.
Rekisteröitynyt 24.11.2012
23.01.2013 klo 21.06 6
23.01.2013 klo 22.51 12
- Monolith Soft
- Seuraavaan Zeldaan epälineaarinen Dungeon-rakenne?
- Shin Megami Tensei x Fire Emblem
- Bayonetta 2 (okei tämä jo tiedettiin, mutta silti huippua)
Parrua sanonko minne, jos noita väittää huonoiksi uutisiksi.
23.01.2013 klo 23.46
24.01.2013 klo 10.32
siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan
Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?
Tämä on huono uutinen
Mitä. Lego pelit paskaa?
No jos olet viiden vanha (henkisesti?) niin saat olla eri mieltä. Legot ovat maailman yksinkertaisimpia, helpoimpia ja itseääntoistavimpia pelejä jotka unohtavat täysin legopalikoiden syvimmän olemuksen. Ne luottavat ja menestyvät ainoastaan lähdemateriaalinsa vitsailun ansiosta. Jos Darth Vader heiluttelemassa valokuvaa on käsityksesi hullunhauskasta huumorista etkä välitä pelattavuudesta niin ehkä Lego on sinulle sopivaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.01.2013 klo 11.09 2
24.01.2013 klo 12.53 2
Kaipaa lisää UUSIA pelejä.
24.01.2013 klo 14.19 3
On se aika typerää, että Wiille ostetut virtual console -pelit täytyy ostaa uudelleen WiiU:lle, jos niitä haluaa pelata. Jos tekee kömpelön sisällön siirto operaation Wiistä Wiiu:lle, niin saa vain alennusta jo ostetuista peleistä.
Käsität väärin, Wii U:lla pääsee alkuperäisen Wiin menuun, josta pääsee alkuperäiseen Virtual Consoleen, jossa sinun Wiille ostamasi pelit ovat tavalliseen tapaansa ladattavissa ilmaiseksi. Kustannuksia tulee silloin, jos haluat Wii U:n tarjoamat lisämausteet vanhoihin peleihisi, lisämausteet kuten Gamepadin ruudulla pelaaminen ja kustomoitavat näppäimet.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.01.2013 klo 14.48 2
On se aika typerää, että Wiille ostetut virtual console -pelit täytyy ostaa uudelleen WiiU:lle, jos niitä haluaa pelata. Jos tekee kömpelön sisällön siirto operaation Wiistä Wiiu:lle, niin saa vain alennusta jo ostetuista peleistä.
Käsität väärin, Wii U:lla pääsee alkuperäisen Wiin menuun, josta pääsee alkuperäiseen Virtual Consoleen, jossa sinun Wiille ostamasi pelit ovat tavalliseen tapaansa ladattavissa ilmaiseksi. Kustannuksia tulee silloin, jos haluat Wii U:n tarjoamat lisämausteet vanhoihin peleihisi, lisämausteet kuten Gamepadin ruudulla pelaaminen ja kustomoitavat näppäimet.
Ok, pystyy pelaamaan. Mutta typerää se silti on, että noin pienistä parannuksista joutuu maksamaan extraa, erityisesti kun nuo virtual console -pelit on muutenkin reippaasti ylihinnoiteltu.
24.01.2013 klo 15.39
siis aivan järkyttävän helvetinmoinen bloomi tossa Wind Wakerissa. pitäydyn GCversiossa kiitos vaan
Legopelit on paskaa
Bayonetta on sitä samaa pehmopornoa
Yarn on tuttua kierrätystä
Uudestaan pyytävät maksua NES/SNESpeleistä vaikka ne on selvästi liitettynä tiliin?
Tämä on huono uutinen
Mitä. Lego pelit paskaa?
No jos olet viiden vanha (henkisesti?) niin saat olla eri mieltä. Legot ovat maailman yksinkertaisimpia, helpoimpia ja itseääntoistavimpia pelejä jotka unohtavat täysin legopalikoiden syvimmän olemuksen. Ne luottavat ja menestyvät ainoastaan lähdemateriaalinsa vitsailun ansiosta. Jos Darth Vader heiluttelemassa valokuvaa on käsityksesi hullunhauskasta huumorista etkä välitä pelattavuudesta niin ehkä Lego on sinulle sopivaa.
Idiootti. Puhuin tästä lego city under cover pelistä. Se on hyvä, muut paskaa. Se näyttää tosi hyvältä open world peliltä. Ja kuka helvetti on Darth Vader?
Rekisteröitynyt 13.02.2011
24.01.2013 klo 21.22
Ja kuka helvetti on Darth Vader?
Et oo tosissas?
Rekisteröitynyt 22.04.2007
24.01.2013 klo 23.02
Lanka Yoshi taas osoittaa Nintendon nykypäivän mielikuvituksen ja keksiäisyyden tason tai lähinnä niiden puutteen kun uusia ideoita ei tunnu enää löytyvän.
Ideoita ja mielikuvitusta tuntuu juuri löytyvän, kun esim. kertoivat, että miettivät miten taas muuttaisivat Zelda-sarjaa ja lanka-Yoshikin on henkinen jatko-osa pelille joka on huimat kaksi vuotta vanha. Viimeisin Yoshi-pelikin julkaistiin vuonna 2006, kotikonsolilla 1998.
Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että on varsin hölmöä joutua maksamaan euron puolitoista, että saa päivitettyä VC-pelin. Eihän se paljon rahaa ole ja pystyyhän sitä pelaaman ilmankin, mutta aika hölmöä silti. Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.01.2013 klo 14.43 2
Ideoita ja mielikuvitusta tuntuu juuri löytyvän, kun esim. kertoivat, että miettivät miten taas muuttaisivat Zelda-sarjaa ja lanka-Yoshikin on henkinen jatko-osa pelille joka on huimat kaksi vuotta vanha. Viimeisin Yoshi-pelikin julkaistiin vuonna 2006, kotikonsolilla 1998.
Zelda -sarjan muutoksista oli kovat puheet myös 2008-2009. Silloin seuraavan Zeldan (Skyward Swordin) lupailtiin olevan mm. entistä enemmän hardcore -yleisölle suunnattu, mutta täysin päinvastoin kävi. Ja Yoshi on kulunut hahmo ja tuo lanka-juttu jo vanha idea. Lisäksi pelin ympäristö on melkein suoraan kuin jostain Little Big Planetista.
Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että on varsin hölmöä joutua maksamaan euron puolitoista, että saa päivitettyä VC-pelin. Eihän se paljon rahaa ole ja pystyyhän sitä pelaaman ilmankin, mutta aika hölmöä silti. Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).
Eiköhän se online pass saavu WiiU:llekin pian.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.01.2013 klo 18.04 1
Zelda -sarjan muutoksista oli kovat puheet myös 2008-2009. Silloin seuraavan Zeldan (Skyward Swordin) lupailtiin olevan mm. entistä enemmän hardcore -yleisölle suunnattu, mutta täysin päinvastoin kävi.
http://tinyurl.com/axbou5r
I don't really look at it in [terms of casual versus hardcore] when we're creating software.
Olet joko patologinen valehtelija tai Sony maksaa sinulle huippupalkkaa. Tämä kuvaus istuu sinuun kuin Sony roskaluokitukseen:
http://tinyurl.com/b7hzrrw
Skyward Swordin "kasualisoinnista" muistaakseni käytiin jo jonkinlainen väittely muutama viikko takaperin läpi, voin pistää tänne kun en oikein vanhaa jaksa kierrättää.
Ja Yoshi on kulunut hahmo
Kiva mielipide. Omasta mielestäni ei kovin ole, jos ei ole saanut muuta kuin sivurooleja sitten vuoden 2006.
ja tuo lanka-juttu jo vanha idea.
Niin, kaksi vuotta vanha.
Lisäksi pelin ympäristö on melkein suoraan kuin jostain Little Big Planetista.
No yllätys kun molemmat ovat tuommoisia värikkäitä karkkimaailmoja.
Tuolla logiikalla Little Big Planetin ympäristöt näyttävät Yoshi's Storyn vastaavilta paremmilla grafiikoilla ja lisäharmaudella. Vertaa:
http://tinyurl.com/axb5uul
http://tinyurl.com/2e2mocc
Eiköhän se online pass saavu WiiU:llekin pian.
Toivottavasti ei. Eivät kyllä ainakaan tähän mennessä ole sellaisesta hiiskunutkaan.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.01.2013 klo 18.40
Olet joko patologinen valehtelija tai Sony maksaa sinulle huippupalkkaa. Tämä kuvaus istuu sinuun kuin Sony roskaluokitukseen:
http://tinyurl.com/b7hzrrw
Näin aikoinaan jostain luin. Ehkä jutussa oli sitten käsitetty väärin tai Miyamoto puhelee taas mitä sattuu.
Ja Yoshi on kulunut hahmo
Kiva mielipide. Omasta mielestäni ei kovin ole, jos ei ole saanut muuta kuin sivurooleja sitten vuoden 2006.
Hahmo on esiintynyt biljoonassakahdessasadassa pelissä, joten kyllä se on minusta vähän kulunut.
Eiköhän se online pass saavu WiiU:llekin pian.
Toivottavasti ei. Eivät kyllä ainakaan tähän mennessä ole sellaisesta hiiskunutkaan.
Aivan satavarmasti jättipelitalot tulee painostamaan Nintendoa tässä asiassa.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.01.2013 klo 20.21 1
Näin aikoinaan jostain luin. Ehkä jutussa oli sitten käsitetty väärin tai Miyamoto puhelee taas mitä sattuu.
Jos joku ihminen valehtelee päästäkseen ikävistä tilanteista eroon tai valitsee aina helpon tien, kysymyksessä voi olla itsesuojelu tai patologinen valehtelu.
Etsipä minulle se juttu tai tyydyn toteamaan, että taukosi valehtelussa kesti vähän yli viikon.
Hahmo on esiintynyt biljoonassakahdessasadassa pelissä, joten kyllä se on minusta vähän kulunut.
No mielipiteesi ei yllätä, eikä hirveästi kaltaisesi trollin mielipiteet kiinnosta. Minun mielestäni ei, jos 99% noista on jotain cameo- tai spin-off -esiintymisiä.
Aivan satavarmasti jättipelitalot tulee painostamaan Nintendoa tässä asiassa.
http://tinyurl.com/c6zqe8f
Ei niitä painostajia kovin montaa ole ja esim. Microsoftillakaan ei ole kyseistä paskaa. Näkee taas selvästi, mitä muutakin yhteistä Sonyllä, EA:lla, Activisionilla ja Ubisoftilla on, kuin vain että kaikki ovat pelifirmoja.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.01.2013 klo 21.03
http://tinyurl.com/ae6yl3k
http://tinyurl.com/baexvva
http://tinyurl.com/bx5raf7
http://tinyurl.com/abzrpb5
http://tinyurl.com/aylfz46
http://tinyurl.com/azegwb6
Miksi valehtelet hyvä onnimanni?
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.01.2013 klo 22.00 1
Miksi valehtelet hyvä onnimanni?
Epätoivoiseksi meni taas. Kivasti on linkkejä, mutta ainoastaan yksi niistä on Microsoftin peli, ja senkin "online pass" on DLC:tä, eikä "oikea" online pass. En kyllä ymmärrä miksi näitä kolmansien osapuolien online pässejä mainostelet, kun puhuttiin näistä konsolivalmistajista.
Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.01.2013 klo 09.53 1
Miksi valehtelet hyvä onnimanni?
Epätoivoiseksi meni taas. Kivasti on linkkejä, mutta ainoastaan yksi niistä on Microsoftin peli, ja senkin "online pass" on DLC:tä, eikä "oikea" online pass. En kyllä ymmärrä miksi näitä kolmansien osapuolien online pässejä mainostelet, kun puhuttiin näistä konsolivalmistajista.
Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa (Xbox Live Gold, PSN Online Pass, UMD Passport Program).
Ensinnäkin WiiU:lla yksikään 3rd party peli ei sisällä online passia, koska systeemi ei ilmeisesti vielä ainakaan tue sellaisen toteuttamista. Kun puhut konsolin palvelusta kuten Live Gold, niin tottakai oletan että tässä puhutaan kilpailijoiden konsoleista, eikä peleistä.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
26.01.2013 klo 11.05 1
Ensinnäkin WiiU:lla yksikään 3rd party peli ei sisällä online passia, koska systeemi ei ilmeisesti vielä ainakaan tue sellaisen toteuttamista.
No yllätys pyllätys kun ei ole edes omaa VC:täkään vielä.
Kun puhut konsolin palvelusta kuten Live Gold, niin tottakai oletan että tässä puhutaan kilpailijoiden konsoleista, eikä peleistä.
Jos ymmärtäisit lukemasi, niin olisit huomannut että puhuin konsolivalmistajien omasta rahastuksesta.
Onneksi ei kuitenkaan olla vielä rahastuksessa lähelläkään kilpailijoiden tasoa
Jos Nintendo ja Microsoft eivät itse käytä online pässejä tai pakota ketään muutakaan käyttämään niitä, niin en ymmärrä miten heitä voisi syyttää online pässeillä rahastuksesta toisin kuin Sonyä (sekä EA:ta, Activisionia ja Ubisoftia).
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.01.2013 klo 13.38 4
Jos Nintendo ja Microsoft eivät itse käytä online pässejä tai pakota ketään muutakaan käyttämään niitä, niin en ymmärrä miten heitä voisi syyttää online pässeillä rahastuksesta toisin kuin Sonyä (sekä EA:ta, Activisionia ja Ubisoftia).
Tekemällä online passien käyttämisestä helppoa pelistudioille tukemalla niitä järjestelmässään? Konsolivalmistaja sanelee säännöt konsolillaan. Se voi kieltää online passit jos haluaa.
Ja sitäpaitsi en tajua miten online pass on hirvittävää rahastusta. Käytetyt pelit ei useasti ole paljoakaan uusia pelejä halvempia ja nykyään ei tarvitse monesti kauaa odottaa, että pelin saa edullisesti alehyllystä. Ja useissa peleissä koko verkkopeli on päälleliimattu turhuus.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
26.01.2013 klo 16.04
Tekemällä online passien käyttämisestä helppoa pelistudioille tukemalla niitä järjestelmässään? Konsolivalmistaja sanelee säännöt konsolillaan. Se voi kieltää online passit jos haluaa.
No näin multiplattarien aikakaudella Microsoftilla ei ole paljoa varaa hyppiä kolmansien osapuolien varpaille ryhtymällä mihinkään sanelupolitiikkaan. Puhumattakaan Nintendosta, heidän nykyinen 3rd party -tukensa ja -historiansa kun tunnetaan sekä että kun he nyt yrittävät saada näitä kolmansia osapuolia mukaan heidän kelkkaansa.
Ja edelleenkään Nintendo tai Microsoft itse eivät rahasta online pässeillä, mikä oli koko jutun pointti. Sekin on jo paljon parempi kuin minkälaista esimerkkiä Sony näyttää noiden muiden paskapuljujen kanssa muille pelifirmoille.
Ja sitäpaitsi en tajua miten online pass on hirvittävää rahastusta.
No et tietenkään tajua kun rakkaat yhtiölliset yliherrasi sitä harrastavat. Tavallisesti voit ostaa ja myydä käytettynä koko pelin moninpelineen kaikkineen. Online pässeillä asiakkaalla ei ole enää oikeutta kuin myydä yksinpeliosa pelistä ja käytetyn pelin ostajan pitää ostaa erikseen oikeus päästä pelaamaan nettiin. Kuluttajien oikeuksia kavennetaan reilusti. Ja sitten kun otetaan vielä huomioon, kuinka pian esim. EA:kin pistää alas noita peliensä servereitä, niin turhasta maksetaan. Online pässit on samaa paskaa kuin on-disc DLC.
Ennen sai pelata käytettyjä pelejä kun maksoi kerran, nyt saa maksaa kaksi kertaa ja se ystävät on kehitystä.
En tajua miksemme pärjää ilman online pässejä.
Käytetyt pelit ei useasti ole paljoakaan uusia pelejä halvempia
Haluaisin tälle jotain lähdettä, kun mitä itse olen katsonut niin kyllä ne nyt aika selvästi halvempia usein ovat. Ei ole oikein järkeä myydä käytettyä peliä suunnilleen samaan hintaan kuin muoveissa olevaa. Sitä paitsi käytettyjä pelejä myydään muutenkin vaikka ihan kaveri- tai muissa suht. pienissä piireissä. Online pässit estää myös esim. sen, ettei voi enää antaa lahjaksi käytettyä peliä ja olettaa, että saaja pääsee nauttimaan koko pelistä ihan ilmaiseksi.
ja nykyään ei tarvitse monesti kauaa odottaa, että pelin saa edullisesti alehyllystä.
Tämä kyllä riippuu hyvin pitkälti pelistä ja sorsii niitä käytettyjen pelien myyjiä, kun eivät ainoastaan joudu kilpailemaan alehintoja vastaan, vaan joutuvat vielä alentamaan omia hintojaan entisestään, sillä tuo online pässi pitää maksaa vielä erikseen (mikäli aikoo netissä pelata).
Ja useissa peleissä koko verkkopeli on päälleliimattu turhuus.
No voisi sitten kysyä, että miksi online pässeillä sitten pitää rahaa alkaa erikseen nyhtämään?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.01.2013 klo 13.38
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.01.2013 klo 13.50
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.01.2013 klo 13.53
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.01.2013 klo 13.59
Rekisteröitynyt 22.04.2007
27.01.2013 klo 22.32
Online pässi on tainnut kusta onnimannin muroihin.
No ei ole itsellä tullut vastaan tähän mennessä, kun ei ole hirveästi ollut tapana tukea noita roskafirmoja, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi pitää kuluttajavihamielisenä ratkaisuna.
Vaikka kuulun itsekkin pelien lainaamisen ja jälleenmyynnin puolustajiin, niin minusta online pass on pieni riesa
Loistava puolustaja olet, kun puolustat oikeuksien kaventamista. "Vaikka me natsit kuulumme ihmisoikeuksien puolustajiin, niin meistä juutalaisten lahtaaminen on pieni riesa."
Ja ihmekös, että se on mielestäsi pieni riesa, kun rakastettu lempiyhtiösi sitä tekee.
ja sallittakoon pelintekijöille pientä lisäansiota käytettyjen pelien markkinoilta.
Eli mielestäsi ei ole väärin, että rahaa nyhdetään rajoittamalla asiakkaiden oikeuksia? No asia ei tule yllätyksenä, mikään mitä armaat yliherrasi tekevät ei ole väärin kunhan se ei sinua haittaa, eikä välttämättä silloinkaan, koska Afrikassa kuollaan nälkään ja sademetsät kaadetaan. Jos Sony alkaa rahastamaan on-disc DLC:lläkin, niin sitten ihan hyvin voi sallia sellaiset "pikku lisäansiot", koska nälänhätä ja sodat.
Ennemmin tämä kuin se, että peli sidotaan kokonaan yhteen konsoliin/käyttäjätiliin.
No jos tuemme tätä niin seuraava askel voi hyvinkin olla se. Kun oikeuksia vähennetään vähän kerrallaan, niin ne on helpompi niellä.
Digitaalinen jakelu tulee jossain välissä lopettamaan kokonaan käytettyjen pelien markkinat ja samalla loppuu online passilla rahastus:)
Tämä ei tarkoita sitä, että on pakko rahastaa sitä ennen.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
28.01.2013 klo 02.40 1
Niin, kaksi vuotta vanha.
Tuolla logiikalla Little Big Planetin ympäristöt näyttävät Yoshi's Storyn vastaavilta paremmilla grafiikoilla ja lisäharmaudella. Vertaa:
http://tinyurl.com/axb5uul
http://tinyurl.com/2e2mocc
On kohta 5 vuotta vanha idea, sillä LBP jukaistiin 2008 josta Nintendo kopioi koko graafisen ilmeen tuohon Yoshi peliin. Yoshi's Storylla ja LBP:llä yhtenäisyydet jäävät 2D:n, mutta tämä uusi Yoshi kopioi aivan suoraan LBP:ia.
Vaikka kuinka kiihkoilijafani oletkin, niin kannattaisi jo myöntää.
28.01.2013 klo 08.32
I don't really look at it in [terms of casual versus hardcore] when we're creating software.
No sen huomaa, sen takia Nintendolta ei muuta tulekaan kun casual-pelejä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.01.2013 klo 15.24
Jaksat sauhuta kuinka online passi tekee Sonysta ja muista pelitaloista paskan, mutta samaan aikaan sinun suosikki firmasi Nintendo myy NES pelejä samalla hinnalla kuin Sony kaksi sukupolvea uudempia PS1 -pelejä ja Sonyn pelejä voipi pelata lisäksi vielä käsikonsolilla ilman lisämaksuja. Nintendon rahastaa muutenkin pirusti pelien hinnoilla, mutta sinä et tunnu tätä huomaavan. New super Mario Bros WiiU:kin on simppeli 2D tasoloikinta ja hinta on sama kuin peleissä, joiden tekoon on käytetty monta kymmentä miljoonaa rahaa. Onko tämä sinusta oikein? Lisäksi Nintendo rahastaa lisälaitteillaan, kuten motion+ -lisäpalikka, LAN-palikka, Circle Pad...
Tarkoitus ei ole lietsoa konsolisotaa, vaan tuoda esille, että ei Sony ole niin mustavalkoisesti paha ja Nintendo hyvä.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
28.01.2013 klo 18.44
On kohta 5 vuotta vanha idea, sillä LBP jukaistiin 2008 josta Nintendo kopioi koko graafisen ilmeen tuohon Yoshi peliin. Yoshi's Storylla ja LBP:llä yhtenäisyydet jäävät 2D:n, mutta tämä uusi Yoshi kopioi aivan suoraan LBP:ia.
http://tinyurl.com/cgl7hs
http://tinyurl.com/ampvtyl
http://tinyurl.com/a84umv2
Nintendolla oli käytössä tuo lanka- (ja muukin käsitöinen) tyylisuunta kymmenen vuotta ennen Little Big Planetia, että eiköhän se kopiointi ole mennyt ihan toisinpäin. Ja vielä ei Yoshi's Yarnista tiedä, mutta ainakin Kirby's Epic Yarnissa pelimaailman lankaisuus sentään vaikutti pelattavuuteen. Ja kyllä ainakin minusta Yoshi's Yarn näyttää enemmän Yoshi's Storylta kuin Little Big Planetilta.
Vaikka kuinka kiihkoilijafani oletkin, niin kannattaisi jo myöntää.
Kannattaisi katsoa peiliin, ei ole vain yksi tai kaksi artikkelia/uutista täällä, missä itket tai raivoat suu vaahdossa Nintendon tekemisistä. Muistutapa myös kumpi meistä vihjaili toista vammaiseksi aikoinaan.
Näen online passin pienenä haittana, koska se koskettaa pientä osaa kuluttajista.
Onko sinulla lähdettä tälle väitteelle? Mistä sinä tiedät kuinka moni ihminen ostelee käytettyjä pelejä?
Pelien teko on nykyään kallimpaa, joten minusta tälläinen ratkaisu on parempi kuin nyhtää rahaa nostamalla pelien hintoja tai pilkkomalla peliä DLC:ksi.
Tai mitä jos ei keskityttäisi grafiikkaan, tehoihin ja markkinointiin vaan tehtäisiin hyviä pelejä, joissa on muutakin sisältöä kuin videoklippejä/QTE:itä viideksi tunniksi? Lisärahan nyhtäminen ei ole toimiva ratkaisu siihen ongelmaan, että pelit alkavat vaatia monen miljoonan kappaleen myyntiä päästäkseen edes voitolle.
Ei se nettipeli ole elintärkeä ominaisuus monessakaan pelissä
Edelleenkin on sitten aika turhaa joillain online pässeillä alkaa rahastamaan.
eikä se 10€ online passi nyt järkyttävä investointi ole, jos saat pelin lahjaksi tai lähes ilmaiseksi jostain.
No jos pelin haluaa halvalla ostaa jostain käytettynä, niin kyllä se saattaa vähän korveta, että joutuu maksamaan (muutaman) kympin pelistä vielä kympin lisää. Ja ainakin minä miellän lahjan vastikkeettomaksi, mikä lahja se on, josta saaja joutuu maksamaan?
Jaksat sauhuta kuinka online passi tekee Sonysta ja muista pelitaloista paskan
Ei tietenkään pelkästään se, mutta online pässi kyllä yhdistää noita neljää paskafirmaa. Itseäni ei kyllä ainakaan yllättänyt, että Sonyn ja EA:n lisäksi listalta löytyi Activision ja Ubisoft.
mutta samaan aikaan sinun suosikki firmasi Nintendo myy NES pelejä samalla hinnalla kuin Sony kaksi sukupolvea uudempia PS1 -pelejä
No ainakin tämän uutisen mukaan jotkin PS1:n suosituimmista pelestä maksavat saman verran kuin VC:n N64-pelit.
http://tinyurl.com/bcuebwt
Jos siellä muutama marginaalipeli on jonkun vitosen niin ei paljoa lohduta.
ja Sonyn pelejä voipi pelata lisäksi vielä käsikonsolilla ilman lisämaksuja.
Totta, mutta toisaalta Nintendo Network on vasta alkutekijöissään ja käynnistettiin vasta tällä sukupolvella, että sen kanssa nyt ei hirveämmin juhlita, varsinkin kun Wiinkin nettiominaisuudet kun ovat mitä ovat.
Ja Sony on kyllä tällä saralla paljon pahempi. Japanissa sai maksaa kymmentäkin euroa, että sai siirtää UMD:llä olevia PSP-pelejä Vitalle. Lännessä tällaista mahdollisuutta ei edes annettu, vaan sai ostaa pelit uusiksi ja Sonyllä on PSN pyörinyt sentään jo kuusi vuotta, jonne PSP:lläkin pääsi.
Nintendon rahastaa muutenkin pirusti pelien hinnoilla, mutta sinä et tunnu tätä huomaavan.
No enpä huomannut tätä esim. kun ostin silloin sen Skyward Swordin suunnilleen samaan hintaan kuin mitä muutkin pelit maksoivat ja jonka mukana tuli Wiimote Plus.
New super Mario Bros WiiU:kin on simppeli 2D tasoloikinta ja hinta on sama kuin peleissä, joiden tekoon on käytetty monta kymmentä miljoonaa rahaa.
Ja Sonyko ei muka tätä tee? Kerropa paljonko esim. Kung Fu Rider maksoi julkaisussa.
Onko tämä sinusta oikein?
No paremmin ainakin kuin mitä Sony tekee. Ja noista uusien pelien hinnoista sen verran, että kannattaako alkaa monella kymmenellä miljoonalla tekemään pelejä, jos pitää saada miljoonien myynnit että pääsee edes omilleen joillain yli 50€ hinnoilla?
Lisäksi Nintendo rahastaa lisälaitteillaan, kuten motion+ -lisäpalikka, LAN-palikka, Circle Pad...
Motion Plus tuntui tulevan niiden pelien mukana, joissa sitä tarvittiin, eikä se hirveämmin muistaakseni hinnoissa näkynyt (esim. Skyward Sword, jossa tuli koko ohjain), LAN-palikasta en tiedä mitään, valaisepa ja Circle Padistä muistaakseni käytiin jo väittely. Voin yrittää etsiä sen tänne.
Ja edelleenkin ihan niin kuin Sony ei rahastaisi näillä lisälaitteilla. Montako peliä on tullut esim. Movelle? Miksi PS Vitan muistikortit maksavat enemmän kuin tavalliset?
Tarkoitus ei ole lietsoa konsolisotaa, vaan tuoda esille, että ei Sony ole niin mustavalkoisesti paha ja Nintendo hyvä.
No miksi helvetissä sitten jatkat tätä väittelyä, kun et pysty vastaamaan edes aikaisempiin pointteihin? Tämä on kyllä teennäistä pidennystä, jos jatkat väittelyä, muttet vastaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.01.2013 klo 19.36
Näen online passin pienenä haittana, koska se koskettaa pientä osaa kuluttajista.
Onko sinulla lähdettä tälle väitteelle? Mistä sinä tiedät kuinka moni ihminen ostelee käytettyjä pelejä?
Kyse ei ole siitä kuinka moni ostelee käytettyjä pelejä, vaan siitä kuinka moni joutuu online passiin hankkimaan. Henkilökohtaisesti en tiedä ainuttakaan.
Tai mitä jos ei keskityttäisi grafiikkaan, tehoihin ja markkinointiin vaan tehtäisiin hyviä pelejä, joissa on muutakin sisältöä kuin videoklippejä/QTE:itä viideksi tunniksi? Lisärahan nyhtäminen ei ole toimiva ratkaisu siihen ongelmaan, että pelit alkavat vaatia monen miljoonan kappaleen myyntiä päästäkseen edes voitolle.
Olen myös kritisoinut sitä, että nykyään peliprojekteissa tuhlataan pirusti rahaa turhuuksiin. Mutta siitä huolimatta laadukkaan ja monipuolisen pelin tekoon palaa rahaa, vaikka turhuuksia karsittaisiin. Pelimarkkinat tarvii kunnon pelejäkin, eikä pelkästään low-budget räpellyksiä.
eikä se 10€ online passi nyt järkyttävä investointi ole, jos saat pelin lahjaksi tai lähes ilmaiseksi jostain.
No jos pelin haluaa halvalla ostaa jostain käytettynä, niin kyllä se saattaa vähän korveta, että joutuu maksamaan (muutaman) kympin pelistä vielä kympin lisää. Ja ainakin minä miellän lahjan vastikkeettomaksi, mikä lahja se on, josta saaja joutuu maksamaan?
No en tiedä onko käytetty peli muutenkaa mikään paras lahjaidea. Mutta voit antaa sen mukana 10€ pre-paid kortin konsolin verkkopalveluun niin problem solved.
mutta samaan aikaan sinun suosikki firmasi Nintendo myy NES pelejä samalla hinnalla kuin Sony kaksi sukupolvea uudempia PS1 -pelejä
No ainakin tämän uutisen mukaan jotkin PS1:n suosituimmista pelestä maksavat saman verran kuin VC:n N64-pelit.
http://tinyurl.com/bcuebwt
Poikkeuksia löytyy, mutta enimmistö PS1 -peleistä on sen 4.99€ ja mukana on suosittuja hittipelejäkin.
Ja Sony on kyllä tällä saralla paljon pahempi. Japanissa sai maksaa kymmentäkin euroa, että sai siirtää UMD:llä olevia PSP-pelejä Vitalle. Lännessä tällaista mahdollisuutta ei edes annettu, vaan sai ostaa pelit uusiksi ja Sonyllä on PSN pyörinyt sentään jo kuusi vuotta, jonne PSP:lläkin pääsi.
Kai ymmärrät, että UMD-pelien muuttaminen digitaaliseksi on hankala toteuttaa. UMD oli huono valinta, mutta on helppo olla jälkiviisas.
New super Mario Bros WiiU:kin on simppeli 2D tasoloikinta ja hinta on sama kuin peleissä, joiden tekoon on käytetty monta kymmentä miljoonaa rahaa.
Ja Sonyko ei muka tätä tee? Kerropa paljonko esim. Kung Fu Rider maksoi julkaisussa.
Se on toki surkea peli, mutta näyttää ulkoisesti siltä että siihen on käytetty moninkertaisesti enemmän aikaa ja luovuutta kuin NSMBWiiU:hun. Ja ei tuollaisella roskanimikkeellä pysty rahastamaan vastoin kuin tunnetulla brändillä.
LAN-palikasta en tiedä mitään, valaisepa
Palikka jolla saa langallisen netin Wii ja WiiU -konsoliin, koska oli ylivoimasta laittaa sitä LAN-porttia itse konsoliin. Wiihin aikoinaan kyseisen roinakkeen hankin, joskin Datelin version joka oli reippaasti virallista halvempi. Virallinen Lan-adapteri maksaa vieläkin 40€.
Tarkoitus ei ole lietsoa konsolisotaa, vaan tuoda esille, että ei Sony ole niin mustavalkoisesti paha ja Nintendo hyvä.
No miksi helvetissä sitten jatkat tätä väittelyä, kun et pysty vastaamaan edes aikaisempiin pointteihin? Tämä on kyllä teennäistä pidennystä, jos jatkat väittelyä, muttet vastaa.
Jos haluat leikkiä sokeaa, niin anna mennä. Et näe Nintendossa vikaa, vaikka se ei ole sen parempi lafka kuin Sonykaan.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
28.01.2013 klo 22.25
Kyse ei ole siitä kuinka moni ostelee käytettyjä pelejä, vaan siitä kuinka moni joutuu online passiin hankkimaan.
Jaa, vai sitä sinä tarkoitit. Olisit voinut olla selvempi, itse sain kuvan, että online pässit on pieni riesa bisnes-mallina:
Ja sitäpaitsi en tajua miten online pass on hirvittävää rahastusta.
Mutta olen siinä mielessä samaa mieltä, että sinänsä online pässit on pieni riesa, että ne rajoittuvat vain näiden roskalafkojen käyttöön ja toivottavasti myös jää heille. Jos heitä tieten tahtoen tukee, niin vaikea on tuntea sympatiaa, kun näitä oikeuksia tunnutaan kavennettavan jatkuvasti heidän asiakkailtaan.
Olen myös kritisoinut sitä, että nykyään peliprojekteissa tuhlataan pirusti rahaa turhuuksiin. Mutta siitä huolimatta laadukkaan ja monipuolisen pelin tekoon palaa rahaa, vaikka turhuuksia karsittaisiin. Pelimarkkinat tarvii kunnon pelejäkin, eikä pelkästään low-budget räpellyksiä.
Jaah, mitenköhän tämä nyt liittyi aiheeseen? Pelimarkkinat eivät tarvitse mitään muuta kuin hyviä pelejä, budjeteilla ei ole mitään väliä. Edelleenkään lisärahan nyhtäminen ei voi olla mikään ratkaisu.
No en tiedä onko käytetty peli muutenkaa mikään paras lahjaidea. Mutta voit antaa sen mukana 10€ pre-paid kortin konsolin verkkopalveluun niin problem solved.
No en ole niitä minään syntymäpäivälahjoina antanut, mutta muistaakseni muutaman kerran ainakin olen antanut oman pelin pikkulahjaksi kiitollisuudenvelasta tai vastaavasta. Ja luulisi, että näitä käytettyjä pelejä annettaisiin lahjaksi sen takia, että ne eivät maksa mitään antaa. Jos nyt pitää alkaa jotain kymppiä pistämään päälle niin se on melkein sama ostaa joku halpispeli ja siinäkin tapauksessa pitää lähteä joka tapauksessa kauppaan eikä voi antaa jonain pikkulahjana suoraan tai vaikka hetken mielijohteesta.
Poikkeuksia löytyy, mutta enimmistö PS1 -peleistä on sen 4.99€ ja mukana on suosittuja hittipelejäkin.
Jaa, en ole hirveämmin tutustunut PSN:n tarjontaan, mutta jos kerran suurin osa vanhoista hittipeleistä maksaa saman kuin mitä VC:n N64-pelit (siellä kun ei ole kuin jotain 20 peliä, joten voi sanoa, että siellä on lähestulkoon pelkkiä vanhoja hittipelejä), niin minusta Sony ja Nintendo on tässä asiassa aikalailla tasoissa.
Kai ymmärrät, että UMD-pelien muuttaminen digitaaliseksi on hankala toteuttaa. UMD oli huono valinta, mutta on helppo olla jälkiviisas.
Jaa, milläköhän tavalla?
http://tinyurl.com/ayvl5hm
Step one has you log onto the PSN Store with a PSP and download the UMD Passport App. Step two is to run the app with the UMD you wish to transfer in the drive. The PSP will then connect to the PSN and authorize a UMD Passport download of the game. From there you log into the PSN with your Vita and buy the passport version of the game.
En ymmärrä mikä muu tuosta tekee kallista kuin Sonyn rahanhimo.
Se on toki surkea peli, mutta näyttää ulkoisesti siltä että siihen on käytetty moninkertaisesti enemmän aikaa ja luovuutta kuin NSMBWiiU:hun.
Jaa, no itse en kyllä ole siitä mitä olen pelille nauranut huomannut miten siihen olisi mitenkään erityisesti aikaa, vaivaa, rahaa tai luovuutta käytetty. Puhumattakaan, että sitä verrattaisiin johonkin NSMB U:hun, johon itse epäilen pelkästään kenttäsuunnitteluun menneen enemmän mainittuja resursseja kuin Kung Fu Rideriin kokonaisuudessaan. Ja kyllä sen on palautteestakin kuullut.
Ja ei tuollaisella roskanimikkeellä pysty rahastamaan vastoin kuin tunnetulla brändillä.
Mikäänpä ei estä Sonyä yrittämästä. Ja edelleenkin NSMB U:sta ihmiset ovat sentään tuntuneet saaneen jotain vastinetta rahoilleen. Kumman itse ostaisit mieluummin hintaan sanotaanko 50€?
Palikka jolla saa langallisen netin Wii ja WiiU -konsoliin, koska oli ylivoimasta laittaa sitä LAN-porttia itse konsoliin. Wiihin aikoinaan kyseisen roinakkeen hankin, joskin Datelin version joka oli reippaasti virallista halvempi. Virallinen Lan-adapteri maksaa vieläkin 40€.
No taaskin vähän riippuu mistä olet ostanut. Esim. jenkkilässä Nintendo itse veloittaa 25$:
http://tinyurl.com/2jwrrc
Täältä Suomestakin saa hintaan 30€:
http://tinyurl.com/awyq33w
http://tinyurl.com/abfhlbm
Ehkä ei kannattaisi katsoa vain kauppoja missä myydään kalleimmalla.
Jos haluat leikkiä sokeaa, niin anna mennä.
Sinun on turha sanoa noin kenellekään, varsinkaan sen viime väännön jälkeen.
Et näe Nintendossa vikaa, vaikka se ei ole sen parempi lafka kuin Sonykaan.
Tämä kyllä on taas niin subjektiivinen näkemys. Minun mielestäni Sony ei ole lähellekään niin hyvä lafka kuin Nipa.
Ja ei minusta Nintendo täydellinen ole, esimerkiksi kolmansien osapuolien tuen puute on ollut Nintendon heikkous jo pitkään. Jos ei Nintendon omat pelit kiinnosta, niin ei ole paljon järkeä ostaa heidän konsoleitaan.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.01.2013 klo 17.52
Olen myös kritisoinut sitä, että nykyään peliprojekteissa tuhlataan pirusti rahaa turhuuksiin. Mutta siitä huolimatta laadukkaan ja monipuolisen pelin tekoon palaa rahaa, vaikka turhuuksia karsittaisiin. Pelimarkkinat tarvii kunnon pelejäkin, eikä pelkästään low-budget räpellyksiä.
Jaah, mitenköhän tämä nyt liittyi aiheeseen? Pelimarkkinat eivät tarvitse mitään muuta kuin hyviä pelejä, budjeteilla ei ole mitään väliä. Edelleenkään lisärahan nyhtäminen ei voi olla mikään ratkaisu.
Pelimarkkinat tarvitsee monipuolisesti hyviä pelejä. Tarjonta olisi huomattavasti köyhempää ilman suuren budjetin pelejä. Budjetti ei tee itsessään pelistä hyvää, mutta se tekee hyvästä pelistä vielä paremman.
Jaa, en ole hirveämmin tutustunut PSN:n tarjontaan, mutta jos kerran suurin osa vanhoista hittipeleistä maksaa saman kuin mitä VC:n N64-pelit (siellä kun ei ole kuin jotain 20 peliä, joten voi sanoa, että siellä on lähestulkoon pelkkiä vanhoja hittipelejä), niin minusta Sony ja Nintendo on tässä asiassa aikalailla tasoissa.
Kävin tarkistamassa PSN:stä asian ja siellä oli monia hittipelejä tuolla 4.99€ hinnalla. Muutama mainitakseni: Crash Bandicoot -sarja, Spyro -sarja, Final Fantasy VIII... Enimmistö peleistä oli tuon 4.99€ ja loput oli joko edullisempia tai kalliimpia.
Kai ymmärrät, että UMD-pelien muuttaminen digitaaliseksi on hankala toteuttaa. UMD oli huono valinta, mutta on helppo olla jälkiviisas.
Jaa, milläköhän tavalla?
http://tinyurl.com/ayvl5hm
En ymmärrä mikä muu tuosta tekee kallista kuin Sonyn rahanhimo.
Olen käsittänyt, että tuo oli työläs ja kallis ratkaisu. Jos Sony olisi tienannut tuolla kunnon profiitit, niin luuletko ettei palvelua olisi tuotu Japanin ulkopuolellekkin?
Jaa, no itse en kyllä ole siitä mitä olen pelille nauranut huomannut miten siihen olisi mitenkään erityisesti aikaa, vaivaa, rahaa tai luovuutta käytetty. Puhumattakaan, että sitä verrattaisiin johonkin NSMB U:hun, johon itse epäilen pelkästään kenttäsuunnitteluun menneen enemmän mainittuja resursseja kuin Kung Fu Rideriin kokonaisuudessaan. Ja kyllä sen on palautteestakin kuullut.
On siinä käytetty aikaa 3D ympäristön luomiseen. NSMBU:n kentät on sen verta yksinkertaisia, että yksi tyyppi suunnittelee ja väsää ne parissa viikossa.
Ja ei tuollaisella roskanimikkeellä pysty rahastamaan vastoin kuin tunnetulla brändillä.
Mikäänpä ei estä Sonyä yrittämästä. Ja edelleenkin NSMB U:sta ihmiset ovat sentään tuntuneet saaneen jotain vastinetta rahoilleen. Kumman itse ostaisit mieluummin hintaan sanotaanko 50€?
Vastaan miellumin kumman ostin ja ostin NSMBU:n. Ostin sen siksi, että kyseessä oli hehkutetuin julkkaripeli WiiU:lle ja ajattelin antaa pelille mahdollisuuden ja unohtaa enakkoluulot. Pelasin pelin läpi ja se oli minusta ihan hyvä, mutta kadun kyllä maksamaani hintaa pelistä.
No taaskin vähän riippuu mistä olet ostanut. Esim. jenkkilässä Nintendo itse veloittaa 25$:
http://tinyurl.com/2jwrrc
Täältä Suomestakin saa hintaan 30€:
http://tinyurl.com/awyq33w
http://tinyurl.com/abfhlbm
Ehkä ei kannattaisi katsoa vain kauppoja missä myydään kalleimmalla.
Tsekkasin hinnan nopeasti puolenkuunpeleistä, joista usein ostan pelejä. Ja 10€:kin on järjetön hinta LAN-portista, joka varmaan maksaisi muutaman sentin kun se lisättäisiin konsoliin valmistusvaiheessa.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
29.01.2013 klo 22.38
Tarjonta olisi huomattavasti köyhempää ilman suuren budjetin pelejä.
En näe miten, kun julkaisijoilla ei hirveämmin ole varaa ottaa riskejä näiden suurten budjettien kanssa. Harvoinpa ne mitenkään mielikuvituksellisempia tuntuvat olevan kuin pienemmän budjetin pelit, ainakaan nykyisin.
Budjetti ei tee itsessään pelistä hyvää, mutta se tekee hyvästä pelistä vielä paremman.
Minusta se on kyllä näkynyt vain yksinkertaistetummissa ja valtavirtaistetummissa peleissä. Ovatko pelit parantuneet sinun mielestäsi tuntuvasti esim. edellisestä sukupolvesta näin yleisesti? Turha itkeä, että pelit tavoittelevat kohderyhmänään alimpia nimittäjiä, kun pitää saada myytyä monta miljonaa julkaisuhinnalla, että pääsee edes omilleen.
Eikä budjettien kehitys ole millään lailla terveellistä, katso kuinka budjetit ovat kasvaneet tällä sukupolvella:
http://tinyurl.com/an7h3fw
Kävin tarkistamassa PSN:stä asian ja siellä oli monia hittipelejä tuolla 4.99€ hinnalla. Muutama mainitakseni: Crash Bandicoot -sarja, Spyro -sarja, Final Fantasy VIII... Enimmistö peleistä oli tuon 4.99€ ja loput oli joko edullisempia tai kalliimpia.
Kiitos tiedosta, kerroit tämän jo:
Poikkeuksia löytyy, mutta enimmistö PS1 -peleistä on sen 4.99€ ja mukana on suosittuja hittipelejäkin.
Jos Sony saa veloittaa kympin PS1-hittipeleistä PSN:ssä, niin minun mielestäni Nintendokin saa tehdä samoin N64-hittipeleillä VC:ssä. En ymmärrä ylipäänsä miksi Sonyllä pitää olla noissa hittipeleissä tuplahinta.
Olen käsittänyt, että tuo oli työläs ja kallis ratkaisu. Jos Sony olisi tienannut tuolla kunnon profiitit, niin luuletko ettei palvelua olisi tuotu Japanin ulkopuolellekkin?
No ei ilmiselvästikään ollut, jos muuta ei tarvitse tehdä kuin rekisteröidä peli PSN:ssä jonkun ohjelman kautta. Ja miksi tuoda kun voi rahastaa kahta kauheammin pakottamalla pelien uudelleen ostamisen PSN:stä? Ja parempi kysymys (mikä oli pointtikin vielä), miksi vaatia maksua ylipäänsä?
On siinä käytetty aikaa 3D ympäristön luomiseen. NSMBU:n kentät on sen verta yksinkertaisia, että yksi tyyppi suunnittelee ja väsää ne parissa viikossa.
Toivottavasti et itsekään usko tuota.
http://tinyurl.com/al29mxb
So development took three years.
Yes.
NSMBU:ta näytettiin vuosien 2011 ja 2012 E3-messuilla.
Kung Fu Rider taas julkaistiin samana vuonna kun se julkistettiin:
http://tinyurl.com/2b8tvnz
Vastaan miellumin kumman ostin ja ostin NSMBU:n. Ostin sen siksi, että kyseessä oli hehkutetuin julkkaripeli WiiU:lle ja ajattelin antaa pelille mahdollisuuden ja unohtaa enakkoluulot. Pelasin pelin läpi ja se oli minusta ihan hyvä, mutta kadun kyllä maksamaani hintaa pelistä.
Huh, ehdin jo säikähtää kun luulin jo hetken, että yllätyin tästä mielipiteestäsi.
Kung Fu Rideria et ostanut sen takia että se oli surkea peli, josta täyden hinnan pyytäminen oli mielestäsi rahastusta, eikö vain?
Tsekkasin hinnan nopeasti puolenkuunpeleistä, joista usein ostan pelejä.
No ainakaan Nintendo ei käskenyt eri kauppoja myymään laitetta eri hintaan tällä kertaa.
Ja 10€:kin on järjetön hinta LAN-portista, joka varmaan maksaisi muutaman sentin kun se lisättäisiin konsoliin valmistusvaiheessa.
Pistäpä lähdettä tai pidä turpasi kiinni. Ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.01.2013 klo 23.32
En näe miten, kun julkaisijoilla ei hirveämmin ole varaa ottaa riskejä näiden suurten budjettien kanssa. Harvoinpa ne mitenkään mielikuvituksellisempia tuntuvat olevan kuin pienemmän budjetin pelit, ainakaan nykyisin.
Ilman suuria budjetteja meillä ei olisi mm. GTA-pelejä ainakaan nykyisessä muodossaan.
Minusta se on kyllä näkynyt vain yksinkertaistetummissa ja valtavirtaistetummissa peleissä. Ovatko pelit parantuneet sinun mielestäsi tuntuvasti esim. edellisestä sukupolvesta näin yleisesti? Turha itkeä, että pelit tavoittelevat kohderyhmänään alimpia nimittäjiä, kun pitää saada myytyä monta miljonaa julkaisuhinnalla, että pääsee edes omilleen.
No esim. Wiihän on täynnä yksinkertaistettuja ja valtaviraistettuja low-budget pelejä. Näen että tämä ilmiö johtuu lähinnä siitä, että suuret pelitalot dominoi markkinoita ja niiden toimintatapoihin kuuluu repiä nahat kuluttajien ja työntekijöiden selkänahoista ja tarjota ne sijoittajille. Osansa on tehnyt myös casual -virus, jonka Wii, facebook ja iPhone potkaisi liikkeelle.
Jos Sony saa veloittaa kympin PS1-hittipeleistä PSN:ssä, niin minun mielestäni Nintendokin saa tehdä samoin N64-hittipeleillä VC:ssä. En ymmärrä ylipäänsä miksi Sonyllä pitää olla noissa hittipeleissä tuplahinta.
Etkö sinä tajua, että on eri asia tarjota kaikki pelit tuplahinnalla kuin vain muutama. Lisäksi noista tuplahintaisista peleistä ei taida yksikään olla Sonyn oma peli, vaan 3rd partyn. PSN:ssä on yli 150 PS1-peliä.
No ei ilmiselvästikään ollut, jos muuta ei tarvitse tehdä kuin rekisteröidä peli PSN:ssä jonkun ohjelman kautta. Ja miksi tuoda kun voi rahastaa kahta kauheammin pakottamalla pelien uudelleen ostamisen PSN:stä? Ja parempi kysymys (mikä oli pointtikin vielä), miksi vaatia maksua ylipäänsä?
En ole perehtynyt kys.palveluun, mutta voi olla että taustalla on se, että jos pelejä pystyy kopsaamaan kätevästi esim.kaveripiirissä rajoittamattomasti. Kun peliin lisätään hinta, niin väärinkäytökset vähenee ja pelintekijät saa niistä rahaa, jolloinka pysyvät tyytyväisinä. En usko, että 3rd partyt olisi lähtenyt tuohon mukaan, jos pelejä voisi vapaasti jakaa.
On siinä käytetty aikaa 3D ympäristön luomiseen. NSMBU:n kentät on sen verta yksinkertaisia, että yksi tyyppi suunnittelee ja väsää ne parissa viikossa.
Toivottavasti et itsekään usko tuota.
http://tinyurl.com/al29mxb
So development took three years.
Yes.
NSMBU:ta näytettiin vuosien 2011 ja 2012 E3-messuilla.
Jos peliä tekee tunarit, niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan vaikka ikuisuus. Gröhöm Duke Nukem Forever, GT5...
Kung Fu Rideria et ostanut sen takia että se oli surkea peli, josta täyden hinnan pyytäminen oli mielestäsi rahastusta, eikö vain?
En ostanut sitä, koska se ei kiinnostanut pätkääkään. En edes tiennyt sen hintaa ennenkuin kerroit. Mutta kyllä se minusta on rahastusta.
Ja 10€:kin on järjetön hinta LAN-portista, joka varmaan maksaisi muutaman sentin kun se lisättäisiin konsoliin valmistusvaiheessa.
Pistäpä lähdettä tai pidä turpasi kiinni. Ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen.
Lähde: maalaisjärki. Luuletko oikeasti, että tuo pieni komponentti olisi merkittävästi vaikuttanut Wiin ja WiiU:n hintaan. Se löytyy PS3:sta, XO:sta, muutaman euron verkkokorteista, digiboxeista, telkkareista... Kyllä se jätettiin siksi pois, että lisälaitteella saatiin rahastettua.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
30.01.2013 klo 18.44
Ilman suuria budjetteja meillä ei olisi mm. GTA-pelejä ainakaan nykyisessä muodossaan.
Tämä liittyi sanomisiini miten? Ilman Wiitä meillä ei olisi mm. Zelda- tai Mario-pelejä nykyisessä muodossaan.
No esim. Wiihän on täynnä yksinkertaistettuja ja valtaviraistettuja low-budget pelejä.
No onhan siellä varmasti sellaisiakin, mutta mitä itse olen pelejä seurannut, niin kyllä sieltä monipuolisempaa tarjontaa tuntuu löytyvän kuin kilpailijoiden konsoleilta.
Näen että tämä ilmiö johtuu lähinnä siitä, että suuret pelitalot dominoi markkinoita ja niiden toimintatapoihin kuuluu repiä nahat kuluttajien ja työntekijöiden selkänahoista ja tarjota ne sijoittajille.
No yllätys, että suuret pelitalot dominoi markkinoita, kun he ovat kohta ainoat, joilla on varaa tehdä pelejä.
Osansa on tehnyt myös casual -virus, jonka Wii, facebook ja iPhone potkaisi liikkeelle.
Itse asiassa tämän aloitti jo EyeToy ja SingStar.
Etkö sinä tajua, että on eri asia tarjota kaikki pelit tuplahinnalla kuin vain muutama.
Onhan se eri asia, mutta molemmilla selkeästi kymppi on kattona. Jos Sony uskoisi, että kannattaisi myydä kaikkia pelejä kympillä, eikä vain hittipelejä, niin miksi he pyytäisivät kymppiä joistakin peleistä ja vitosta toisista?
Lisäksi noista tuplahintaisista peleistä ei taida yksikään olla Sonyn oma peli, vaan 3rd partyn. PSN:ssä on yli 150 PS1-peliä.
No esimerkiksi Sony myi MonkeyPaw Gamesille Tomba!:n oikeudet ja tämä pisti pelin myöhemmin kympillä myyntiin PSN:ään. Minusta tämä ei eroa siitä, että Sony pistäisi itse pelin myyntiin kympillä, kun se olisi voinut pistää itse pelin myyntiin vitosella. Välien hierominen firmojen välillä maksatetaan kuluttajilla.
http://tinyurl.com/7kb29t8
http://tinyurl.com/7hoyans
En ole perehtynyt kys.palveluun, mutta voi olla että taustalla on se, että jos pelejä pystyy kopsaamaan kätevästi esim.kaveripiirissä rajoittamattomasti.
No jos eivät kerran pysty muka edes tarkistamaan, onko rekisteröity peli aito vai piratisoitu, niin tällaisen virheen maksattaminen kuluttajilla on rahastusta. Varsinkin kun tällaista systeemiä eivät edes tuo yhden maan ulkopuolelle ja ainoana vaihtoehtona on vielä rahastuttavampi ratkaisu.
Kun peliin lisätään hinta, niin väärinkäytökset vähenee ja pelintekijät saa niistä rahaa, jolloinka pysyvät tyytyväisinä. En usko, että 3rd partyt olisi lähtenyt tuohon mukaan, jos pelejä voisi vapaasti jakaa.
No totta kai he lähtevät mukaan, kun Sony keksii tällaisen loistavan rahastuskeinon, jota kaikki voivat käyttää.
http://tinyurl.com/bktto9h
Because people in Japan are not getting the digital copy for free, because it costs us money to develop and maintain the system so we are asking people to pay somewhere between $5 and $10 to receive the digital copy in addition to what they have on the UMD.
Piratismista ei puhuttu sanaakaan.
Jos peliä tekee tunarit, niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan vaikka ikuisuus. Gröhöm Duke Nukem Forever, GT5...
Onneksi peliä tuotti Takashi Tezuka, joten tätä vaaraa ei ole. Nämä ihmisten haukkumiset eivät kuitenkaan ikävä kyllä ole mitenkään asiaanliittyvää.
Sitä paitsi Duke Nukem Foreverissä muistaakseni vaihtui tuottajat ja tekijät useampaan kertaan. Taisi olla myös rahoitusongelmia.
GT5:n tekijöistä en tiedä.
Mutta kyllä se minusta on rahastusta.
No hyvä, että olemme samaa mieltä.
Lähde: maalaisjärki. Luuletko oikeasti, että tuo pieni komponentti olisi merkittävästi vaikuttanut Wiin ja WiiU:n hintaan. Se löytyy PS3:sta, XO:sta, muutaman euron verkkokorteista, digiboxeista, telkkareista...
No enpäs kuule tiedä, kun en tiedä mitä tuon LAN-adapterin sisällä olevat osat maksoivat Nintendolle. Jos itse tiedät jotain näistä hinnoista niin sitten joko pistät linkkiä tai pidät turpasi kiinni.
Kyllä se jätettiin siksi pois, että lisälaitteella saatiin rahastettua.
Edelleenkään ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen. Linkkiä tai turpa kiinni.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.01.2013 klo 19.21
Osansa on tehnyt myös casual -virus, jonka Wii, facebook ja iPhone potkaisi liikkeelle.
Itse asiassa tämän aloitti jo EyeToy ja SingStar.
Eyetoy ei ollut niin suosittu, että sillä voisi sanoa olevan mitään vaikutusta casual -aaltoon. SingStar on vain yksi peli.
Onhan se eri asia, mutta molemmilla selkeästi kymppi on kattona. Jos Sony uskoisi, että kannattaisi myydä kaikkia pelejä kympillä, eikä vain hittipelejä, niin miksi he pyytäisivät kymppiä joistakin peleistä ja vitosta toisista?
Kenties pelijulkaisijat saavat itse vaikuttaa peliensä hintoihin. Crash Bandigootit ja Spyrot oli hyvin toivottuja pelejä PSN:ään, mutta Sony myy niitä silti vain 4.99€.
En ole perehtynyt kys.palveluun, mutta voi olla että taustalla on se, että jos pelejä pystyy kopsaamaan kätevästi esim.kaveripiirissä rajoittamattomasti.
No jos eivät kerran pysty muka edes tarkistamaan, onko rekisteröity peli aito vai piratisoitu, niin tällaisen virheen maksattaminen kuluttajilla on rahastusta. Varsinkin kun tällaista systeemiä eivät edes tuo yhden maan ulkopuolelle ja ainoana vaihtoehtona on vielä rahastuttavampi ratkaisu.
Tietääkseni pelikopioilla ei ole mitään tunnusta tai koodia, jonka konsoli pystyy lukemaan ja näin ollen pystyy erittelemään kopion ja blockkaamaan kopion muuttamisen digitaaliseksi toisella konsolilla. Tuollaista on jälkikäteen mahdotonta toteuttaa. Ei tuota ollut tyylikkäästi hoidettu ja kenties fiksuinta olisi ollut jättää tarjoamatta koko vaihtopalvelua.
Jos peliä tekee tunarit, niin kyllä siihen aikaa saa kulumaan vaikka ikuisuus. Gröhöm Duke Nukem Forever, GT5...
Onneksi peliä tuotti Takashi Tezuka, joten tätä vaaraa ei ole. Nämä ihmisten haukkumiset eivät kuitenkaan ikävä kyllä ole mitenkään asiaanliittyvää.
Luulempa, että herra Takashi Tezukan ja Miyamoton olisi aika jäädä taka-alalle ja antaa paikkansa nuoremmille kehittäjille, joilla on rohkeutta kehittää jotain uutta ja joilla on tuore näkemys peleihin. Kaikella kunnioituksella.
Lähde: maalaisjärki. Luuletko oikeasti, että tuo pieni komponentti olisi merkittävästi vaikuttanut Wiin ja WiiU:n hintaan. Se löytyy PS3:sta, XO:sta, muutaman euron verkkokorteista, digiboxeista, telkkareista...
No enpäs kuule tiedä, kun en tiedä mitä tuon LAN-adapterin sisällä olevat osat maksoivat Nintendolle. Jos itse tiedät jotain näistä hinnoista niin sitten joko pistät linkkiä tai pidät turpasi kiinni.
Jos käyttää aivoja, niin voi päätellä ettei integroitu lan-portti olisi maksanut paskaakaan. Ei tässä mitään todisteita tarvita.
Kyllä se jätettiin siksi pois, että lisälaitteella saatiin rahastettua.
Edelleenkään ei jaksa nämä sinun arviosi oikein kiinnostaa kaikkien valheiden ja älyvapaiden kommenttiesi jälkeen. Linkkiä tai turpa kiinni.
Toisinsanoen et vain halua uskoa/myöntää, että lempifirmasi tekisi näin ikävästi.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
30.01.2013 klo 22.33
Eyetoy ei ollut niin suosittu, että sillä voisi sanoa olevan mitään vaikutusta casual -aaltoon.
Vaikka Sony ei osaisi tehdä edes kasuaalipelejä, niin se ei tarkoita sitä etteivätkö he voisi yrittää. Ja mitä väliä sillä on menestyikö se vai ei, kun se oli joka tapauksessa ensimmäisiä yrityksiä oikeasti kasualisoida pelibisnestä?
SingStar on vain yksi peli.
http://en.wikipedia.org/wiki/SingStar#Releases
Kenties pelijulkaisijat saavat itse vaikuttaa peliensä hintoihin.
No enpä tiedä kuinka paljon sitten, jos hintavaihtoehdot ovat 5€ tai 10€.
Crash Bandigootit ja Spyrot oli hyvin toivottuja pelejä PSN:ään, mutta Sony myy niitä silti vain 4.99€.
Kerroit tämän jo. Kiitos tiedosta.
Tietääkseni pelikopioilla ei ole mitään tunnusta tai koodia, jonka konsoli pystyy lukemaan ja näin ollen pystyy erittelemään kopion ja blockkaamaan kopion muuttamisen digitaaliseksi toisella konsolilla. Tuollaista on jälkikäteen mahdotonta toteuttaa.
http://tinyurl.com/ardqhjr
For the UMD, Sony created a protection system that uses a unique ID for each disc (using 128-bit encryption) and the ID of the PSP itself.
Ei tuota ollut tyylikkäästi hoidettu ja kenties fiksuinta olisi ollut jättää tarjoamatta koko vaihtopalvelua.
No eihän täällä Japanin ulkopuolella sitä edes tarjottu. Sanottiin vaan että köyhät kyykkyyn ja rutiköyhät mahalleen.
Luulempa, että herra Takashi Tezukan ja Miyamoton olisi aika jäädä taka-alalle ja antaa paikkansa nuoremmille kehittäjille, joilla on rohkeutta kehittää jotain uutta ja joilla on tuore näkemys peleihin. Kaikella kunnioituksella.
Puhutaan tästä lisää kunhan Super Mario Galaxyt muuttuvat Unchartedeiksi, mutta varsinkin Miyamoto alkaa olla muutenkin sen verran iäkäs, että voi mennä eläkkeelle hyvillä mielin, sen verran paljon on saanut aikaan, ettei pitäisi olla enää mitään toivottavaa uraltaan.
Jos käyttää aivoja, niin voi päätellä ettei integroitu lan-portti olisi maksanut paskaakaan. Ei tässä mitään todisteita tarvita.
Jos käyttää aivojaan, niin voi päätellä, ettei sinun kanssasi väittelemiseen kannata tuhlata aikaa, ellei idioottimaisten viestiesi sisältö saa hersymään naurusta.
Toisinsanoen et vain halua uskoa/myöntää, että lempifirmasi tekisi näin ikävästi.
Vau, mikä servaus. Olen kyllä ihan sanaton.
31.01.2013 klo 00.30
Itsehän tulin lukemaan mielipiteitä ja kommentteja Nintendon julkistukseen liittyen, joten vaikka en moderaattori olekaan, pyydän teitä jatkamaan tuota 'keskusteluanne' vaikka sähköpostitse.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
31.01.2013 klo 15.21
Vaikka Sony ei osaisi tehdä edes kasuaalipelejä, niin se ei tarkoita sitä etteivätkö he voisi yrittää. Ja mitä väliä sillä on menestyikö se vai ei, kun se oli joka tapauksessa ensimmäisiä yrityksiä oikeasti kasualisoida pelibisnestä?
Niillä ei ollut mitään tekemistä casual-trendin alkusysäyksessä ja ne ne eivät olleet ensimmäisi casual-pelejä, joten miksi me edes puhumme näistä.
SingStar on vain yksi peli.
http://en.wikipedia.org/wiki/SingStar#Releases
Tarkoitin, että se on yksi pelisarja eikä pelialusta tms.
No enpä tiedä kuinka paljon sitten, jos hintavaihtoehdot ovat 5€ tai 10€.
Kuten sanoin, niin PSN:stä löytyy 4.99:stä halvempiakin tekeleitä ja myös 4.99-10€ välimaastosta.
[quote nick="Onnimanni"]
Puhutaan tästä lisää kunhan Super Mario Galaxyt muuttuvat Unchartedeiksi, mutta varsinkin Miyamoto alkaa olla muutenkin sen verran iäkäs, että voi mennä eläkkeelle hyvillä mielin, sen verran paljon on saanut aikaan, ettei pitäisi olla enää mitään toivottavaa uraltaan.
Ennemmin Uncharted kuin Mario. Uncharted on tuore ja moderni pelisarja. Marioa on taas hinkattu 20 vuotta ja kehitystä ei ole tapahtunut koko sen aikana SMB-sarjassa.
Ja BigDaddy1990. Pahoittelut näistä väittelyistä, mutta onnimanni se vaan tykkää aina takertua joka kommenttiini ja minä tykkään niihin vastailla. Nämä väittelyt menee kyllä aina vähän överiksi. Jospa koitettaisiin jatkossa pitää nämä väittelyt paremmin kurissa ja yrittää karsia turhia lainauksia ja kommentteja pois. Tai sitten täytyy perustaa foorumin puolelle onnimanni vs. tagman -triidi.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
31.01.2013 klo 17.41
Niillä ei ollut mitään tekemistä casual-trendin alkusysäyksessä
Jaa, no miksiköhän esim. tämmöinen uutinen julkaistiin puoli vuotta ennen esim. Wiitä?
http://tinyurl.com/a922te9
ja ne ne eivät olleet ensimmäisi casual-pelejä, joten miksi me edes puhumme näistä.
Ei, mutta ne olivat ensimmäisiä kasuaalipelejä konsoleilla, joten kyllä niillä on aika helvetin ratkaiseva rooli kasuaalipelien historiassa.
http://tinyurl.com/qogee2
Ja edelleenkin, vaikka massiivista trendiä ei onnistuttu saamaan aikaan (ainakaan EyeToylla), niin kyllä sitä selvästi yritettiin.
Tarkoitin, että se on yksi pelisarja eikä pelialusta tms.
No tälläkään ei ole mitään väliä. Ne ovat periaatteessa PS2:lle sama kuin mitä Wii X -pelit ovat Wiille.
Kuten sanoin, niin PSN:stä löytyy 4.99:stä halvempiakin tekeleitä ja myös 4.99-10€ välimaastosta.
Puhutko nyt koko PSN:stä vai sisältääkö tämä määrite myös vain nämä PS1-pelit, mistä sattumoisin oli puhe?
Uncharted on tuore ja moderni pelisarja.
Jos en nyt väärin muista, niin jonkinlaista vääntöä oli jo tuosta Unchartedin tuoreudesta. Voin yrittää etsiä senkin mikäli haluat. Modernisuus taas ei kerro mitään. Angry Birds on myös moderni pelisarja.
Marioa on taas hinkattu 20 vuotta ja kehitystä ei ole tapahtunut koko sen aikana SMB-sarjassa.
SMB-sarjalla tarkoitat varmaan muitakin Mario-pelejä kuin vain SMB-pelejä. Tähän minun ei tarvitse muuta sanoa kuin Super Mario 64. Katsopa esim. mitä mieltä GTA V:n kehittäjät ovat Mariosta:
http://tinyurl.com/b8fvxrf
Anyone who makes 3-D games who says they’ve not borrowed something from Mario or Zelda is lying
Ja BigDaddy1990, eikö riitä, että aloittaa moraalisaarnan mollaamisella, vaan pitääkö vielä kysyä jotain mihin vastattiin tunti ennen kysymystä?
Jos käyttää aivojaan, niin voi päätellä, ettei sinun kanssasi väittelemiseen kannata tuhlata aikaa, ellei idioottimaisten viestiesi sisältö saa hersymään naurusta.
Ja kuka käski lukemaan? Skippaa viestimme, jos kommenttimme ja mielipiteemme eivät kiinnosta.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
31.01.2013 klo 18.14
Niillä ei ollut mitään tekemistä casual-trendin alkusysäyksessä
Jaa, no miksiköhän esim. tämmöinen uutinen julkaistiin puoli vuotta ennen esim. Wiitä?
http://tinyurl.com/a922te9
Ei kunnon casual-pelien aalto alkanut Singstarista vaan vasta myöhemmin. Ei pelintekijät alkaneet Singstarin perusteella vielä massoina vääntämään casual-pelejä.
Kuten sanoin, niin PSN:stä löytyy 4.99:stä halvempiakin tekeleitä ja myös 4.99-10€ välimaastosta.
Puhutko nyt koko PSN:stä vai sisältääkö tämä määrite vain nämä PS1-pelit, mistä sattumoisin oli puhe?
PS1 -peleistä, mistäpä muustakaan?
Uncharted on tuore ja moderni pelisarja.
Marioihin verrattuna se on tuore ja moderni pelisarja sokeankin mielestä, mutta ei värisokean.
Tähän minun ei tarvitse muuta sanoa kuin Super Mario 64. Katsopa esim. mitä mieltä GTA V:n kehittäjät ovat Mariosta:
http://tinyurl.com/b8fvxrf
[quote nick="Dan Houser"]Anyone who makes 3-D games who says they’ve not borrowed something from Mario or Zelda is lying
Tarkoitin Super Mario Bros -sarjaa, joka ei ole muuttunut miksikään. Muissa Mario peleissä on tapahtunut muutoksia, mutta samoja elementtejä monistetaan vuodesta toiseen.
Ja olen joskus tainnut sanoakkin, että en väheksy ensimmäisten Mario ja Zelda -pelien vaikutusta pelimailmaan ja pidän niitä loistavina peleinä. Mutta silloin oli silloin ja nyt on nyt. Nintendo on menettänyt otteensa pelien kehittäjänä ja tarvii muutoksia. Se ei kykene uudistuman niin kauaa, kun nuo nykyiset tahvot vetää projekteja.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
31.01.2013 klo 19.53
Ei kunnon casual-pelien aalto alkanut Singstarista vaan vasta myöhemmin.
No totta kai se alkoi vasta myöhemmin, jos Singstar ja Eyetoy olivat vasta ensimmäisiä.
Ei pelintekijät alkaneet Singstarin perusteella vielä massoina vääntämään casual-pelejä.
No, ei mutta se oli ensimmäisiä pieniä virtoja jotka muodostivat ison joen,
lumikokkare joka aloitti lumivyöryn.
PS1 -peleistä, mistäpä muustakaan?
Selvä, halusin vain varmistaa kun puhuit vain PSN:stä. No tässä tapauksessa tuntuu siltä, että kolmannet osapuolet voivat vaikuttaa hintoihin. Harmi vain, ettei tämä muuta Sonyn ja MonkeyPawin sopimusta mitenkään.
Marioihin verrattuna se on tuore
Toki, jos tuoreella tarkoitetaan vain ja ainoastaan sitä, että kumpi on vanhempi sarja.
ja moderni pelisarja sokeankin mielestä, mutta ei värisokean.
Aha? Mitäköhän tämäkin tarkoittaa?
Tarkoitin Super Mario Bros -sarjaa, joka ei ole muuttunut miksikään.
No näitä uusia Super Mario Brosseja ei ole ollut kuin neljä sen 16 vuoden tauon jälkeen. New Super Mario Bros. herätti sarjan taas henkiin, Wii-versio toi mukanaan moninpelin, NSMB2 ja U tuntuvat olevan lähinnä kierrätystä, myönnettäköön, mutta yhden kierrätysosan käsi- ja toisen kotikonsolilla ei pitäisi olla edes huomion arvoista. Varsinkin kun ottaa huomioon miten pääsarja muuttuu ja on muuttunut.
Nintendo on menettänyt otteensa pelien kehittäjänä ja tarvii muutoksia.
Kiva mielipide. Minusta taas ei.
Se ei kykene uudistuman niin kauaa, kun nuo nykyiset tahvot vetää projekteja.
En tiennytkään, että sinulla on ennustajan kykyjä. Ja edelleenkään nämä nimittelyt eivät oikein auta sinua.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
31.01.2013 klo 22.08
Ei pelintekijät alkaneet Singstarin perusteella vielä massoina vääntämään casual-pelejä.
No, ei mutta se oli ensimmäisiä pieniä virtoja jotka muodostivat ison joen,
lumikokkare joka aloitti lumivyöryn.
Jos niitä ensimmäisiä pieniä virtoja haetaan, niin samalla voidaan mennä vaikka minne asti menneisyyteen. Yhtähyvin 1988 Sega Master Systemille tullut Bubble Bobble on yhtä suuri virta kuin Singstarit.
ja moderni pelisarja sokeankin mielestä, mutta ei värisokean.
Aha? Mitäköhän tämäkin tarkoittaa?
Selvennyksenä: tarkoitin värisokealla henkilöä, joka ei näe asioita puolueettomasti.
No näitä uusia Super Mario Brosseja ei ole ollut kuin neljä sen 16 vuoden tauon jälkeen. New Super Mario Bros. herätti sarjan taas henkiin, Wii-versio toi mukanaan moninpelin, NSMB2 ja U tuntuvat olevan lähinnä kierrätystä, myönnettäköön, mutta yhden kierrätysosan käsi- ja toisen kotikonsolilla ei pitäisi olla edes huomion arvoista. Varsinkin kun ottaa huomioon miten pääsarja muuttuu ja on muuttunut.
Ne kaikki neljä uutta osaa on täyttä kierrätystä. Ja pääsarja muuttui 3D aikakaudelle harpatessa radikaalisti kuten Zeldakin, mutta sen jälkeen on taas kierrätetty samaa. Niissä vaan kierrätetään liikaa samoja elementtejä, objekteja ja hahmoja, vaikka niihin aina yritetäänkin keksiä uutta.
Se ei kykene uudistuman niin kauaa, kun nuo nykyiset tahvot vetää projekteja.
En tiennytkään, että sinulla on ennustajan kykyjä. Ja edelleenkään nämä nimittelyt eivät oikein auta sinua.
Itsestäänselvyksien toteaminen on yliluonnollinen kyky, jonka ylempi taho on minulle suonut.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
31.01.2013 klo 23.01
Jos niitä ensimmäisiä pieniä virtoja haetaan, niin samalla voidaan mennä vaikka minne asti menneisyyteen. Yhtähyvin 1988 Sega Master Systemille tullut Bubble Bobble on yhtä suuri virta kuin Singstarit.
No se nyt riippuu, että miten kasuaalipelit määritellään. Jos aletaan kaikki Bubble Bobblet ja Super Mariot nimeämään kasuaalipeleiksi, niin sitten, mutta jos nyt puhutaan ihan näistä peleistä, joiden kohderymä on ihmiset, jotka eivät hirveämmin pelaa tavallisia pelejä.
Selvennyksenä: tarkoitin värisokealla henkilöä, joka ei näe asioita puolueettomasti.
Sinä voisit pitää puolueettomuudesta turpasi kiinni.
Ne kaikki neljä uutta osaa on täyttä kierrätystä.
Joista yksi toi takaisin pelisarjan, joka oli ollut horroksessa 16 vuotta, yksi toi moninpelin, yksi oli kierrätystä koti- ja yksi käsikonsolilla. Ja edelleenkin pelkästään pääsarjan saavutukset jättävät nämä kyllä varjoonsa.
Ja pääsarja muuttui 3D aikakaudelle harpatessa radikaalisti kuten Zeldakin, mutta sen jälkeen on taas kierrätetty samaa. Niissä vaan kierrätetään liikaa samoja elementtejä, objekteja ja hahmoja, vaikka niihin aina yritetäänkin keksiä uutta.
Näistä kierrättämisistä ollaan jo väitelty:
http://tinyurl.com/6ct9h4h
Itsestäänselvyksien toteaminen on yliluonnollinen kyky, jonka ylempi taho on minulle suonut.
No sinulle itsestäänselvyyksien toteaminen varmasti onkin. Mutta sen väittäminen, että sama porukka, joka teki alkuperäiset Mariot ja Zeldat, 3D-versiot ja nyt on tuonut nämä uusimmat Wii-versiot pääsarjan peleistä jotenkin vain lopettaisivat uusien ideoiden keksimisen noin vain on aika paksua. Edelleenkin sitten kun alkaa tulla pelkkää Unchartedia, niin voimme puhua lisää.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.02.2013 klo 14.48
Selvennyksenä: tarkoitin värisokealla henkilöä, joka ei näe asioita puolueettomasti.
Sinä voisit pitää puolueettomuudesta turpasi kiinni.
Voin vapaasti tunnustaa, etten ole kaikissa asioissa 100% puolueeton, mutta en myöskään ole niin puolueellinen jona minua pidetään. Pidän Sonya ehkä parempana firmana mitä se on, mutta en dissaa muita siksi että ne eivät ole Sony tai ne on sen kilpailijoita. Olen aloittanut konsolipelaamisen Nintendon konsoleilla ja pohjimmiltaan tykkään Nipasta, mutta en ole tyytyväinen sen nykymenoon. Sanon mielipiteet yleensä suoraan, joka mielletään heti fanittamiseksi/dissaamiseksi.
Ne kaikki neljä uutta osaa on täyttä kierrätystä.
Joista yksi toi takaisin pelisarjan, joka oli ollut horroksessa 16 vuotta, yksi toi moninpelin, yksi oli kierrätystä koti- ja yksi käsikonsolilla. Ja edelleenkin pelkästään pääsarjan saavutukset jättävät nämä kyllä varjoonsa.
Ne kaikki on pohjimmiltaan samoja pelejä kuin 16-vuotta sitten, eli kierätystä. Eipä se nettipelikään tuonut sarjaan mitään mullistavaa.
Itsestäänselvyksien toteaminen on yliluonnollinen kyky, jonka ylempi taho on minulle suonut.
No sinulle itsestäänselvyyksien toteaminen varmasti onkin. Mutta sen väittäminen, että sama porukka, joka teki alkuperäiset Mariot ja Zeldat, 3D-versiot ja nyt on tuonut nämä uusimmat Wii-versiot pääsarjan peleistä jotenkin vain lopettaisivat uusien ideoiden keksimisen noin vain on aika paksua. Edelleenkin sitten kun alkaa tulla pelkkää Unchartedia, niin voimme puhua lisää.
Tekeleet puhuu puolestaan. Nämä herrat teki aikoinaan mestariteoksia, mutta se ei tarkoita, että he kykenisivät siihen aina. Minusta Nintendon pelistudiot eivät ole pysyneet pelimailman muutoksen mukana ja ovat takertuneet liikaa tutun ja turvallisen jalostamiseen. En odota Nintendolta mitään räiskintäpelejä/väkivaltapelejä, vaan täysin uusia nimikkeitä uusilla hahmoilla.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
01.02.2013 klo 16.22
Voin vapaasti tunnustaa, etten ole kaikissa asioissa 100% puolueeton, mutta en myöskään ole niin puolueellinen jona minua pidetään. Pidän Sonya ehkä parempana firmana mitä se on, mutta en dissaa muita siksi että ne eivät ole Sony tai ne on sen kilpailijoita. Olen aloittanut konsolipelaamisen Nintendon konsoleilla ja pohjimmiltaan tykkään Nipasta, mutta en ole tyytyväinen sen nykymenoon. Sanon mielipiteet yleensä suoraan, joka mielletään heti fanittamiseksi/dissaamiseksi.
Puolusteluillasi ei ole mitään painoarvoa ainakaan sen viime väännön jälkeen. Tarvitseeko linkittää?
Ne kaikki on pohjimmiltaan samoja pelejä kuin 16-vuotta sitten, eli kierätystä. Eipä se nettipelikään tuonut sarjaan mitään mullistavaa.
Tämä on jo kolmas kerta kun sanot tämän. Jos argumentit loppuvat, niin niitä ei tarvitse toistaa.
Tekeleet puhuu puolestaan. Nämä herrat teki aikoinaan mestariteoksia, mutta se ei tarkoita, että he kykenisivät siihen aina.
Hyvin on pyyhkinyt tähänkin asti ja kuten sanoinkin, ainakin Miyamoto on sen verran vanha, että on varmaan pikkuhiljaa uraputkensa loppusuoralla.
Minusta Nintendon pelistudiot eivät ole pysyneet pelimailman muutoksen mukana ja ovat takertuneet liikaa tutun ja turvallisen jalostamiseen. En odota Nintendolta mitään räiskintäpelejä/väkivaltapelejä, vaan täysin uusia nimikkeitä uusilla hahmoilla.
Kiva mielipide. Arvaa kiinnostaako?
Kirjoita kommentti