Tuorein sisältö

Uusia kuvia perutusta Half-Life 2: Episode 4:stä

12.01.2013 klo 12.49 | Luettu: 13995 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Valvetime-sivusto esittelee internetin ihmeelliseen maailmaan ilmaantuneita ruutukuvia projektista nimeltä Half-Life 2: Episode 4 / Return to Ravenholm. Sitä kehitti Arkane -pelistudio vuosina 2006-2007, kunnes projekti peruttiin. Aiemmin projektista on nähty lähinnä hieman konseptitaidetta.







V2.fi | Manu Pärssinen
< WoWin palava kissa t... Dead Space 3:n Dev T... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (20 viestiä)

Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.01.2013 klo 13.00 4 tykkää tästä

There is no such thing as 3.
lainaa
newellsai4matikasta

12.01.2013 klo 13.04

Ei nelosta ennen kolmosta.
lainaa
olak

12.01.2013 klo 13.20 20 tykkää tästä

Otsikon luettuani luulin joutuneeni tulevaisuuteen, jossa episode 3 on jo julkaistu.
lainaa
GabeNewell

12.01.2013 klo 13.27 4 tykkää tästä

Half-Life 3 on Steam Boxin yksinoikeuspeli
lainaa
asdas

12.01.2013 klo 13.29

Mutta missä on episode 3?
lainaa
Nahkis

Rekisteröitynyt 03.04.2009

12.01.2013 klo 13.35 16 tykkää tästä

Episode 3 katosi Gaben partaan, etsinnät ovat yhä käynnissä :p
lainaa
Orbon

12.01.2013 klo 13.38 23 tykkää tästä

Maailman yliarvostetuinta kuraa. Hyvä että peruttiin.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

12.01.2013 klo 14.21 4 tykkää tästä

Orbon kirjoitti:
Maailman yliarvostetuinta kuraa. Hyvä että peruttiin.


Samaa mieltä, mutta silti Source pelit ovat olleet edelläkävijöinä aina. Fysiikat, valaistus. Missään pelissä ei tuohon aikaan ollut vielä kunnon fysiikoita jossa jokaisella esineellä on oma massansa, ja valaistus oli omaa luokkaansa.
lainaa
gaben

12.01.2013 klo 15.04 5 tykkää tästä

xCryonic kirjoitti:
Orbon kirjoitti:
Maailman yliarvostetuinta kuraa. Hyvä että peruttiin.


Samaa mieltä, mutta silti Source pelit ovat olleet edelläkävijöinä aina. Fysiikat, valaistus. Missään pelissä ei tuohon aikaan ollut vielä kunnon fysiikoita jossa jokaisella esineellä on oma massansa, ja valaistus oli omaa luokkaansa.


Oli useampi peli tuohon aikaan jossa oli vastaava fysiikan mallinnus. Eikä todellakaan "jokaisella esineellä" massaa HL2: ssa ole. Tämän lisäksi päivitys jossa HDR-valaistus tuli kunnolla peliin huomattavasti julkaisua myöhemmin.

Otetaanpas ne nostalgialasit nyt pois eikä vääristellä totuutta noin räikeästi. :)
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

12.01.2013 klo 16.38 3 tykkää tästä

Orbon kirjoitti:
Maailman yliarvostetuinta kuraa. Hyvä että peruttiin.


Eipä tuo HL ole meikäläisenkään mielestä oikein sen kaiken hehkutuksen arvoinen mutta silti tulee mieleen useampikin muu pelisarja joka ennemmin ansaitsisi "maailman yliarvostetuin"-tittelin. *köh*codhalo*köh*.
Muokannut: Priami 12.01.2013 klo 16.38 lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

12.01.2013 klo 17.37 1 tykkää tästä

xCryonic kirjoitti:
Orbon kirjoitti:
Maailman yliarvostetuinta kuraa. Hyvä että peruttiin.


Samaa mieltä, mutta silti Source pelit ovat olleet edelläkävijöinä aina. Fysiikat, valaistus. Missään pelissä ei tuohon aikaan ollut vielä kunnon fysiikoita jossa jokaisella esineellä on oma massansa, ja valaistus oli omaa luokkaansa.
Oho... tais tulla vähän yliampuva kommentti, sillä Half-Life 1 on ollut ainoa peli ko. sarjassa joka on uudistanut pelejä. Source-moottorilla toteutetut fysiikka- yms. mallinnukset taas eivät olleet mitään uutta HL2:n aikaan. Jokaisessa pelissä fysiikoita tarjoiltiin jo vuonna 2004 fysiikoita... vrt. jopa vuotta aikaisemmin julkaistu Max Payne 2.

Myös valaistus toimia aikaisemmissa peleissä jo ihan samalla tasolla Half-Life 2:n kanssa.

edit:
Silti HL on omalla listalla aika korkealla.Valve tuntuu ulkoasun puolelta tippuneen jo kauan sitten kelkasta, mutta on onnistunut muilla avuilla säilyttämään paikkansa pelaajien sydämissä.
Muokannut: Temposaur 12.01.2013 klo 18.11 lainaa
L0rd_3P1C

12.01.2013 klo 19.04 3 tykkää tästä

Hyh HL, mun miestissit erittää maitoa aina kun joku kehuu tätä kurasta pelisarjaa. Ennemmin pelaan Balduria ja haaveilen naapurin Marketasta.
lainaa
LypsäLypsäLehmäni

12.01.2013 klo 20.43 6 tykkää tästä

L0rd_3P1C kirjoitti:
Hyh HL, mun miestissit erittää maitoa aina kun joku kehuu tätä kurasta pelisarjaa.


Half Life on kyllä maailman paras pelisarja. Rakastan sitä. Parempaa pelisarjaa ei ole olemassakaan. Siis oikeasti. Gordon Freeman sorkkarautoineen on pelisankarien eliittiä ja sarjan tarina pitää otteessaan alkusekunneista lopputeksteihin. Half Life on kaikin puolin niin upeaa tykitystä, että toivottavasti pelisarja jatkuu ikuisesti.
lainaa
Durrr

12.01.2013 klo 20.55 5 tykkää tästä

Mielipiteitä voi olla monia, mutta eipä kukaan voi sitä kieltää, että oli Half-Life 2 julkaisuaikoinaan varsin mullistava tapaus. Realistiset grafiikat sekä fysiikkamallinnukset, upeat kasvoanimaatiot sekä hiottu kenttäsuunnittelu takasivat tästä unohtumattoman pelikokemuksen.
lainaa
hormikalevi

13.01.2013 klo 00.24 1 tykkää tästä

Lähinnä teknisesti HL2:ssa hienoa oli kasvoanimaatiot ja fysiikkamoottorin käyttö osana pelimekaniikkaa. Valaistus ja varjostus ei ollut mitenkään hienoa esim. Doom 3 tai Far Cry verrattuna + molemmissa oli fysiikkaobjekteja mutta niitä ei käytetty puzzleissa vaan turhina koristeina.
lainaa
Esatzu

Rekisteröitynyt 21.01.2008

13.01.2013 klo 02.31 1 tykkää tästä

Durrr kirjoitti:
Mielipiteitä voi olla monia, mutta eipä kukaan voi sitä kieltää, että oli Half-Life 2 julkaisuaikoinaan varsin mullistava tapaus. Realistiset grafiikat sekä fysiikkamallinnukset, upeat kasvoanimaatiot sekä hiottu kenttäsuunnittelu takasivat tästä unohtumattoman pelikokemuksen.


Juu sitä fysiikan mallinnusta yritettään tunkea väkisin joka tilanteeseen, Tulee mieleen se turha nosturi kohtaus.
Kasvoanimaatiot oli juu iha jees mut kenttäsuunnitelustakaan en oikeen muuta muista muutakun tyhjät alueet ja putket missä mentiin sillä romuautolla tai ihme propelliveneellä
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

13.01.2013 klo 07.12

alkaa meneen jo aika epätoivoiseksi.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

14.01.2013 klo 08.56

Esatzu kirjoitti:
Durrr kirjoitti:
Mielipiteitä voi olla monia, mutta eipä kukaan voi sitä kieltää, että oli Half-Life 2 julkaisuaikoinaan varsin mullistava tapaus. Realistiset grafiikat sekä fysiikkamallinnukset, upeat kasvoanimaatiot sekä hiottu kenttäsuunnittelu takasivat tästä unohtumattoman pelikokemuksen.


Juu sitä fysiikan mallinnusta yritettään tunkea väkisin joka tilanteeseen, Tulee mieleen se turha nosturi kohtaus.
Kasvoanimaatiot oli juu iha jees mut kenttäsuunnitelustakaan en oikeen muuta muista muutakun tyhjät alueet ja putket missä mentiin sillä romuautolla tai ihme propelliveneellä
Itsekin muistelisin juurikin pääpelin olleen juuri kenttäsuunnittelultaan tuommoinen, jossa kentät olivat hyvinkin pieniä ja ahtaita (varsinkin se Ravenholm), mutta kentän jälkeen ajo-osuudet hyvinkin pitkiä ja pitkäveteisiä.

Uskoisin, että pelin kentät olivat spektattu sen aikaisten koneiden mukaan aika tiukasti, joten kentistä jouduttiin tekemään "pienehköt", jottei toimintakohtaukset alkaisivat stakkaamaan liian nopeasti.

Episodeissa taas kenttäsuunnittelu oli jo selkeästi parempi.

Samaa mieltä myöskin fysiikan käyttämisestä pelissä, tuntui suurimmalti osin hyvinkin väkinäiseltä.

Tunnelma ja maailma taas olivat koko Half-Life -pelisarjassa omaa luokkaansa ja pidin suuresti juurikin tuollaisesta "puhdistamis"-teemasta.

lainaa
valve

14.01.2013 klo 11.43

Ilmeisesti valve skippasi "kolmosen" koska ne ei osaa laskea kolmeen, vaan kahden jälkeen tulee neljä
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

15.01.2013 klo 11.13

valve kirjoitti:
Ilmeisesti valve skippasi "kolmosen" koska ne ei osaa laskea kolmeen, vaan kahden jälkeen tulee neljä
Ei, vaan koska julkaisijana on Sierra, heillä on kokemusta jättää yksi numero välistä, jos tarina on jäänyt kohtaan, josta sitä ei voi järkevästi jatkaa...


http://en.wikipedia.org/wiki/Leisure_Suit_Larry_4:_The_Mi
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova