Tuorein sisältö

Wii U:n eShop estää K-18 -latailun päiväsaikaan

10.12.2012 klo 13.04 | Luettu: 37632 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Jotkut ovat saattaneet havaita Wii U:lla päiväsaikaan esimerkiksi tiettyjä pelejä ladatessaan ilmoituksen, joka kertoo, että kyseinen sisältö ei ole juuri siihen kellonaikaan saatavilla. Eurogamer kertoo Nintendon nyt vahvistaneen, että kyseinen ilmoitus on Saksan lainsäädännön syytä ja ilmaantuu kaikissa eurooppalaisissa konsoleissa (Nintendo Euroopan päämaja on Saksassa).

Rajoitus on siis seuraava: K18-materiaalin lataaminen Wii U: eShopista (pelit, trailerit jne.) on sallittua vain kello 23:00:n ja 3:00:n välillä.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Street Fighter x Meg... Kiinalainen huippuki... >

Keskustelut (71 viestiä)

Riabo

Rekisteröitynyt 17.04.2007

10.12.2012 klo 13.16 27 tykkää tästä

Hienoa. Toivottavasti tämä yleistyy muillakin laitteilla.
lainaa
asdfqwer

10.12.2012 klo 13.24 12 tykkää tästä

Eikö tähän olisi riittänyt pelkkä Wiin iän kysyminen ennen kun K18 matskua näytetään? Samoin kuin esim. monet nettisivut toimivat. Ite olen jo normaalin työni takia 23 aikaa nukkumassa, joten K18 pelien tutkiskelu jää perjantain ja lauantain yölle jos sattuu silloin muistamaan ja välittämään asiasta.
lainaa
Kusti

10.12.2012 klo 13.27 1 tykkää tästä

asdfqwer kirjoitti:
Eikö tähän olisi riittänyt pelkkä Wiin iän kysyminen ennen kun K18 matskua näytetään? Samoin kuin esim. monet nettisivut toimivat. Ite olen jo normaalin työni takia 23 aikaa nukkumassa, joten K18 pelien tutkiskelu jää perjantain ja lauantain yölle jos sattuu silloin muistamaan ja välittämään asiasta.

Varsin puutteellinen suojaus tämä iän kysyminen. Kuka tahansa voi kirjoittaa iäkseen vaikka 130v, jolloin se ei suojaa mitään.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.12.2012 klo 13.40 22 tykkää tästä

Eikös iän voi tarkistaa maksun yhteydessä? Kai Nintendo jonkinlaisen rekisteröitymisen palveluunsa vaatii?

Aika typerä tapa tällä hetkellä. Onkohan kesäaika otettu huomioon? Nintendo tuntuu jatkuvasti vähän ampuvan itseään polveen konsolien nettipuolella. Ensin ystäväkoodit, nyt tämä. Eikä varmaan konsolien mukana tule edelleenkään mikrofoneja, joten täytyy pelata mykkänä?
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

10.12.2012 klo 13.51 35 tykkää tästä

Miten tätä voi puolustaa? Tämähän on ihan tajuttoman typerä tapa toteuttaa asioita. Ei ne lapset omillaan niitä sieltä ostele, vaan kyselevät vanhemmilta luvan. Ja jos saavat ostella vapaasti mitä haluavat vanhempien tileillä, sitten se on kasvatuksessa vika.

Mutta että kielletään ihan kaikilta päiväsaikaan? Ei ymmärrys riitä, ei.
lainaa
nytoikeesti

10.12.2012 klo 13.57 39 tykkää tästä

Taas yksi syy lisää miksi Wii U jää kaupan hyllylle.
lainaa
Isoherra

10.12.2012 klo 13.58 28 tykkää tästä

Nintendo keksii mainioita tapoja ampua itseään polveen. Tämä tekee rutosti hallaa täysikäisille pelaajille muttei kumminkaan estä alaikäisiä lataamasta niitä pelejä yöllä. Lasten konsoli ftw.
lainaa
asd234asd

10.12.2012 klo 14.01 2 tykkää tästä

kuka ostaa jotain eshop pelejä?
lainaa
LastenhuoneenKUNKKU

10.12.2012 klo 14.09 5 tykkää tästä

Hienooooo!
lainaa
lastenkone

10.12.2012 klo 14.49

Osataan sitä näköjään muuallakin holhota.
lainaa
ctrl

10.12.2012 klo 15.11

Tää esto on ollu tuolla eshopissa jo ikuisuuden ja nyt vasta ihmetellään. Mutta kuitenkin typerä veto nintendolta.
lainaa
24_7

10.12.2012 klo 15.20 1 tykkää tästä

Voisi nuo aikuisten pelit kieltää Nintendon ohjelmasta, aina on Mario kuitenkin.
lainaa
KariPetteriJaniUolev

10.12.2012 klo 15.24 7 tykkää tästä

Hieno juttu Nintendo. Karkottakaa vielä ne loputkin aikuiset pelaajat.
lainaa
TaiZuuni

Rekisteröitynyt 01.06.2007

10.12.2012 klo 15.27 16 tykkää tästä

Saksa on paska maa
lainaa
KustunHuoneenLankku

10.12.2012 klo 15.28 15 tykkää tästä

Taisi mennä mehut ja piparit kurkkuun viimeisiltäkin Wii u:n aikuispuolen kehujilta
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

10.12.2012 klo 15.48 1 tykkää tästä

Miksi helevetissä menisi ? Kyllä minulla on aikaa latailla eShop pelejä mihin vuorokaudenaikaan tahansa. 7pv töitä 12h/pv, mutta vastaavasti jatkoksi 7pv vapaata kato. Menkää lapsoset töihin niin on aikaa latailla pelejä, ja rahaa.
lainaa
gaspianborder

10.12.2012 klo 15.49 1 tykkää tästä

Tämähän koskee vain eshoppia eikä tavallisia pelejä. Eli ei tässä mitään hätää ole. Kukaan ei osta pelejään digitaalisina. En ainakaan minä.
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

10.12.2012 klo 15.53 2 tykkää tästä

No perkule, miksei kukaan ostaisi digitaalisina ? Itselläni ei PS3:lla ole levyllisiä pelejä kuin parikymmentä, mutta vastaavasti ulkoisella 600gb eSata levyllä (velociraptor) on n.580gb pelejä juurikin Storesta ostettuna. Helpompi se on kun ei tarvi postia odottella..
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

10.12.2012 klo 15.55 5 tykkää tästä

[provo]Tämän takia Nintendon konsolit ovat lapsille tarkoitettujen konsolien maineessa.[/provo]
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

10.12.2012 klo 16.00 1 tykkää tästä

Jos konsolille yleensäkään on saatavilla K-18 leimalla varustettuja pelejä, ei se silloin käsittääkseni ole "lasten konsoli" ? [provo] Eihän lapsilla ole mitään asiaa pelaamaan K-18 pelejä missään olosuhteissa[provo]

Tässä vain selkeästi vedetään raja siihen mitä päiväsaikaan lataillaan ja mitä ei, eipä omakohtaisesti haittaa yhtään.
lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

10.12.2012 klo 16.05 6 tykkää tästä

Nintendo ois kyllä voinut tämän hoitaa paljon fiksummin. Ton suojauksen voisi toteuttaa vähän kohdistetummin, eikä silleen että jokaisen pelaajan oletetan olevan alle 18v, ja näin ollen kaikki kärsii. Saksa nyt on tunnetusti ollut euroopan rankimmin sensuroiduista maista, mutta nyt ois kyllä järkevämmän ratkaisun paikka.
lainaa
Orbon

10.12.2012 klo 16.08 14 tykkää tästä

Alajarvi84 kirjoitti:
Menkää lapsoset töihin niin on aikaa latailla pelejä


Implikoi ettei työttömillä olisi aikaa latailla pelejä yöllä? -84 syntyneeksi vaikutat sangen fiksulta kaverilta.
Kyl täällä muutkin käy töissä muttei tule siitä tänne henkseleitä paukuttelemaan.
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

10.12.2012 klo 16.13 1 tykkää tästä

Ihan leikkimielisesti vain härnään näitä muutamia levottomia sieluja :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.12.2012 klo 16.22 6 tykkää tästä

Kuten aikaisemminkin totesin, niin en tajua miksi kaupan sisältöä rajoitetaan kaikilta vaikka Wiissä on parental control-työkalu. Alaikäiset törmää näihin peleihin aivan varmasti oli ne WiiU:n kaupassa esillä tai ei. Toinen huono ratkaisu kauppasysteemissä on se, että ostettu sisältö on sidottu siihen konsoliin jolla ne on ostettu Wiin tapaan. Eli jos konsoli kärvähtää, niin joudut tappelemaan asiakaspalvelun kanssa että saat ostamasi sisällöt uudelle konsolille jos saat.
lainaa
okpadpoakdpokop

10.12.2012 klo 16.35

Kuka aikuinen nyt WiiUlla muka pelaisi ZombiUta päivällä?
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

10.12.2012 klo 16.48

Totta, ZombiU on parhautta vasta pimeässä fiilistellen.
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

10.12.2012 klo 16.50 1 tykkää tästä

Ja miksi tämä vaikuttaa Suomessa? Miksi ei vaan lokalisoida toimimaan Saksassa? Ja iän kysyminen on täydellinen tapa, kun vapauttaa julkaisian vastuusta.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

10.12.2012 klo 16.54 5 tykkää tästä

Näin siinä käy kun perustaa pääkonttorinsa maahan, jossa natsit vastaavat lainsäädännöstä.

Yksi rajoittaa K18-sisällön saatavuutta, yksi alentaa laiteohjelmaa ja yksi laskuttaa internetistä. PC on niin suvereeni että hävettää.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

10.12.2012 klo 17.18 7 tykkää tästä

Seuraavassa Wii-konsolissa sitten varmaan tulee mukana web-kamera, jonka avulla on ennen jokaista K-18 ostosta otettava kuva äitinsä kansa ja lähetettävä se Nintendolle verifioitavaksi. Sitten vielä maistraatilta notarin allekirjoittama vanhempien/huoltajan suostumus ostokseen ja DHL:n kautta Nintendon Saksan toimistolle.

Miten edes Nintendo voi olla näin perseestä?
Muokannut: Bladekill 10.12.2012 klo 17.19 lainaa
Possu

Rekisteröitynyt 01.10.2011

10.12.2012 klo 17.59

Voikohan tuon kiertää muuttamalla aikaa/aikavyöhykettä?
lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

10.12.2012 klo 18.10 2 tykkää tästä

Nintendon pitäis nyt miettiä asiaa vakavasti, alentuuko se Saksan lainsäädännölle, ja rajoittaa aikuisten materiaalin jakelua/katselua. Vai siirtääkö EU päämajan johonkin toiseen Euroopan maahan missä on löysemmät säännöt.

Ja kummallistahan tässä on se, että kaiken pahan alku, internet selain, on kuitenkin täysin suojaamatta.

Muokannut: djspede 10.12.2012 klo 18.37 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.12.2012 klo 18.16

Onnimanni kirjoitti:

Yksi rajoittaa K18-sisällön saatavuutta, yksi alentaa laiteohjelmaa ja yksi laskuttaa internetistä. PC on niin suvereeni että hävettää.

Tai sitten ei kun ajattelee esim. yhteensopivuus/ajuri-ongelmia.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

10.12.2012 klo 18.18

TaiZuuni kirjoitti:
Saksa on paska maa

Mies puhuu asiaa
lainaa
jarppi

Rekisteröitynyt 24.02.2011

10.12.2012 klo 18.25 1 tykkää tästä

Omaan jalkaan voi näköjään ampua monella tapaa.
lainaa
Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

10.12.2012 klo 18.50 7 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Onnimanni kirjoitti:

Yksi rajoittaa K18-sisällön saatavuutta, yksi alentaa laiteohjelmaa ja yksi laskuttaa internetistä. PC on niin suvereeni että hävettää.

Tai sitten ei kun ajattelee esim. yhteensopivuus/ajuri-ongelmia.

Onhan niitä kiva välillä muistella, oli se ysikytluku aikamoista.
lainaa
Rixa

Rekisteröitynyt 02.05.2010

10.12.2012 klo 19.49 7 tykkää tästä

Hienosti rampautetaan nettisisällön saatavuus

Ihmiset tuppaavat nukkumaan öisin ja useat ihmiset tuppaavat sammuttamaan elektroniset laitteet, kun niitä ei käytetä tai kun itse ei olla käyttöä valvomassa. Jotta K18 sisältöä saa pitää siis Wiiu jotenkin saada heräämään keskellä yötä ja toivoa että se ei polta koko taloa kun itse nukkuu ja pitää tarpeeksi pientä ääntä ettei siihen herää.

Katkeaako lataus kesken kun kello ylitää 03.00? Hajoaako konsoli silloin, ylikuumeneeko se ja aiheuttaa tulipalon?
Kuka korvaa jos laite syttyy tuleen kyseisen K18 sisällönlatauksen yhteydessä jos käyttäjä nukkuu? Tällöinhän käyttäjä ei ole valvonut laitteen käyttöä (joten varmasti vakuutuksessa tulee korvausvähennyksiä).

Voihan vatipäät mikä idea. Minä haluan katsoa & ladata K18 trailerit / striimit / pelit silloinkun haluan, enkä varastoon, enkä halua pitää laitteita päällä kun niitä ei kukaan ole valvomassa.
lainaa
Morde

10.12.2012 klo 19.54 9 tykkää tästä

Missä kaikki Nintendo-fanipojat on?

HeDuXe, Teukku, Czerwony. Haluan kuulla nokkelat argumenttinne tähän asiaan liittyen. Kiitos.
lainaa
kofdkfsdsdd

10.12.2012 klo 19.54 4 tykkää tästä

Alajarvi84 kirjoitti:
Totta, ZombiU on parhautta vasta pimeässä fiilistellen.


Ei vitun saatana kun nimenomaan yritin sarkastisesti ilmaista miten pelaajat muka odottavat kello 23 alkaakseen pelata ZombiUta ja sitten tasan kello 03 sammuttavat. Urpot.
lainaa
älävekaraitke

10.12.2012 klo 19.57 2 tykkää tästä

kofdkfsdsdd kirjoitti:
Alajarvi84 kirjoitti:
Totta, ZombiU on parhautta vasta pimeässä fiilistellen.


Ei vitun saatana kun nimenomaan yritin sarkastisesti ilmaista miten pelaajat muka odottavat kello 23 alkaakseen pelata ZombiUta ja sitten tasan kello 03 sammuttavat. Urpot.


epäonnistuit surkeasti
lainaa
hau

10.12.2012 klo 20.17

Morde kirjoitti:
Missä kaikki Nintendo-fanipojat on?

HeDuXe, Teukku, Czerwony. Haluan kuulla nokkelat argumenttinne tähän asiaan liittyen. Kiitos.

Tingle kans vois puolustella
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

10.12.2012 klo 20.24 5 tykkää tästä

Morde kirjoitti:
Missä kaikki Nintendo-fanipojat on?

HeDuXe, Teukku, Czerwony. Haluan kuulla nokkelat argumenttinne tähän asiaan liittyen. Kiitos.

Fanboy #1 ilmoittautuu:
Ei kiinnostusta uutiseen, kyllä ne pennut jaksaa valvoa.

Nintunde65 foerevr
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.12.2012 klo 20.42

Gaeryc kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Onnimanni kirjoitti:

Yksi rajoittaa K18-sisällön saatavuutta, yksi alentaa laiteohjelmaa ja yksi laskuttaa internetistä. PC on niin suvereeni että hävettää.

Tai sitten ei kun ajattelee esim. yhteensopivuus/ajuri-ongelmia.

Onhan niitä kiva välillä muistella, oli se ysikytluku aikamoista.

On niitä edelleen, vaikkakin vähemmän kuin ennenvanhaan. Tuossa juuri laitoin tutun koneelle (2 vuotta vanhaa rautaa) The Sims 3 kuntoon ja oli kyllä yhtä helvettiä.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

10.12.2012 klo 20.49

tagman kirjoitti:
On niitä edelleen, vaikkakin vähemmän kuin ennenvanhaan. Tuossa juuri laitoin tutun koneelle (2 vuotta vanhaa rautaa) The Sims 3 kuntoon ja oli kyllä yhtä helvettiä.

Mikä oli ongelma?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.12.2012 klo 21.41 3 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On niitä edelleen, vaikkakin vähemmän kuin ennenvanhaan. Tuossa juuri laitoin tutun koneelle (2 vuotta vanhaa rautaa) The Sims 3 kuntoon ja oli kyllä yhtä helvettiä.

Mikä oli ongelma?

No ekana ruutuun pläjähti kasa pop-up ikkunoita pelipäivityksestä, sisltöpäivityksestä, EA download manager päivityksestä... Grafiikat oli aluksi täysin päin persettä ja jonkin aikaa selviteltyä asiaa vika löytyi Nvidian omasta valikosta, jossa löytyi kohta joka asetti 3DVision -ominaisuuden päälle kyseisessä pelissä jostain ihmeen syystä. Pelin grafiikka-asetuksia oli hieno säätää kohdilleen kun pienenkin säädön teko vaati aina pelin uudelleen käynnistyksen ja pelin uudelleen käynnistykseen meni aina minuutteja.
lainaa
345532

10.12.2012 klo 21.50 2 tykkää tästä

“Therefore the accessibility of 18+ content in Nintendo eShop is limited to [USK: 22:00 UTC until 4:00 UTC] [PEGI: 23:00 UTC until 3:00 UTC].”

Lukee Eurogamerin uutisessa. Voisi tulkita tuosta, että pelejä voisi ostaa vain klo 01.00 - 05.00 välisenä aikana Suomessa.
lainaa
outovetonintendolta

10.12.2012 klo 22.51 4 tykkää tästä

Nintendon on turha vedota Saksan lainsäädäntöön koska silloin tämän pitäisi vain koskea Saksaa ei koko Europpaa ja EU:n ei vedota koska se ei käsittääkseni vaadi mitään tälläistä ja sitä paitsi kaikki Euroopan maat eivät ole edes EU:n jäseniä ja päämajan siirto saksasta johonkin toiseen maahan ei ole niin iso prosessi vaikkakin se toki jonkin verran maksaa sillä yritykset tekevät sitä koko ajan.


Nintendolla tulee erityisen vaikeat ajat Wii U kanssa erityisesti Euroopassa ihmiset varmasti miettivät kannattaako se ostaa saako sille pelejä samaa miettivät kehittäjät ottaen huomioon Wiin U muut ongelmat esim Rockstar voi olla aika haluton tuomaan GTA5 Wii U:lle.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

10.12.2012 klo 23.29 2 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
No ekana ruutuun pläjähti kasa pop-up ikkunoita pelipäivityksestä, sisltöpäivityksestä, EA download manager päivityksestä...

No peli on EA:lta, joten ei tullut varmaan yllärinä.

tagman kirjoitti:
Grafiikat oli aluksi täysin päin persettä ja jonkin aikaa selviteltyä asiaa vika löytyi Nvidian omasta valikosta, jossa löytyi kohta joka asetti 3DVision -ominaisuuden päälle kyseisessä pelissä jostain ihmeen syystä. Pelin grafiikka-asetuksia oli hieno säätää kohdilleen kun pienenkin säädön teko vaati aina pelin uudelleen käynnistyksen ja pelin uudelleen käynnistykseen meni aina minuutteja.

Pelkkä grafiikkako tässä oli nyt ongelma? Ainakin grafiikoita voi säätää, toisin kuin konsoleilla.
lainaa
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

10.12.2012 klo 23.42 1 tykkää tästä

Yritin jotenkin järkeillä tätä Nintendon tempausta, mutta en kyllä saanut mitään järkevää syytä. Epäilen, että tämä jää lyhytaikaiseksi ratkaisuksi, koska kyllä jokaisen täysjärkisen pitää tajuta, että tämä ei voi toimia. On aika myöhä, enkä jaksanut jokaista kommenttia lukea läpi. Lisäksi koska Visa Electron ei toimi eShopissa, en pystynyt edes testaamaan tätä. Kiinnostaisi kyllä tietää, että vaikuttaako tämä päätös pelkästään ostohetkeen vai myös lataamiseen? Kaikilla ei ole mitään 100 megasta nettiä, jolla pystyisi lataamaan isot retailpelit nopeasti, niin voi tuo 4 tunnin aikarajoitus iskeä aika monelle vastaan. Toivotaan, että tämä idioottimaisuus jää lyhytaikaiseksi tempaukseksi. Minuun tämä ei vaikuta, sillä ostan pelini edelleen pääasiassa "kaupasta".
lainaa
pööpöileväapina

11.12.2012 klo 06.01

Hohohohoo :D Kyllä tätäkin varmasti joku puolustaa :D. En jaksa kaikkia kommentteja lukea, mutta tämähän on jo pöyristyttävän tyhmää. Hienoa toimintaa Nintendolta ja etenkin Saksalta. Ei nämä "parannukset" historiaa Saksasta muuta :D.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.12.2012 klo 07.44 2 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:

Pelkkä grafiikkako tässä oli nyt ongelma? Ainakin grafiikoita voi säätää, toisin kuin konsoleilla.

Säätäminen on ongelma. Joissain peleissä se on tehty hankalaksi ja aikaa vieväksi. Konsolilla ei tarvitse kuin työntää levy sisään ja alkaa pelamaan.
lainaa
20202020

11.12.2012 klo 12.00 6 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Onnimanni kirjoitti:

Pelkkä grafiikkako tässä oli nyt ongelma? Ainakin grafiikoita voi säätää, toisin kuin konsoleilla.

Säätäminen on ongelma. Joissain peleissä se on tehty hankalaksi ja aikaa vieväksi. Konsolilla ei tarvitse kuin työntää levy sisään ja alkaa pelamaan.
Levy sisään ja nauttimaan 20fps -pelikuvasta ja subhd-grafiikasta. Jos grafiikan säätäminen on hankalaa, niin pysy ihmeessä konsolipuolella. Mielestäni kyllä vaikeampaa on tottua siihen ruudunpäivitykseen, mutta ei sitä tunnin pelaamisen jälkeen enää niin kauheasti huomaa. Kunhan ei pidä taukoja, jolloin totuttautuminen alkaa alusta.
lainaa
Napu_

Rekisteröitynyt 13.02.2012

11.12.2012 klo 12.34

Heetkinen. onko kukaan kokeillut, että onko tämä rajoitus voimassa myös meillä. Meinaan jossain muualla puhuttiin, että koskee ainoastaan saksaa tämä rajoitus.
lainaa
KonsolikunkkuNipa

11.12.2012 klo 12.49 2 tykkää tästä

Napu_ kirjoitti:
Heetkinen. onko kukaan kokeillut, että onko tämä rajoitus voimassa myös meillä. Meinaan jossain muualla puhuttiin, että koskee ainoastaan saksaa tämä rajoitus.
"Since Nintendo of Europe is based in Germany, Nintendo eShop is complying with German youth protection regulation which therefore applies to all our European markets. Under German law, content rated 18+ must be made available only at night."

Yst. terv. Nipa
lainaa
Napu_

Rekisteröitynyt 13.02.2012

11.12.2012 klo 13.11

KonsolikunkkuNipa kirjoitti:
Napu_ kirjoitti:
Heetkinen. onko kukaan kokeillut, että onko tämä rajoitus voimassa myös meillä. Meinaan jossain muualla puhuttiin, että koskee ainoastaan saksaa tämä rajoitus.
"Since Nintendo of Europe is based in Germany, Nintendo eShop is complying with German youth protection regulation which therefore applies to all our European markets. Under German law, content rated 18+ must be made available only at night."

Yst. terv. Nipa

Nä.
En sitten osta k-18 pelejä verkosta. Perkele.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

11.12.2012 klo 16.53 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Säätäminen on ongelma. Joissain peleissä se on tehty hankalaksi ja aikaa vieväksi.

"Tuttusi" osti pelin EA:lta. Missäköhän olisi vika? Ja kuten 20202020 sanoikin, jos pelkkä grafiikan asettaminen aiheuttaa hämmennystä, niin teet kaikille palveluksen pysymällä konsolipuolella. Eipähän tarvitse ajatella mitään, mutta harvoin siellä nykyisin tuntuu saavankaan.

tagman kirjoitti:
Konsolilla ei tarvitse kuin työntää levy sisään ja alkaa pelamaan.

Ellei peliä ole pakko asentaa, ladata päivityksiä ja odottaa pelin itsensä latautumista yms. Ja jos sitten käykin niin, että tulee virheilmoitusta, eikä peli pyörikään, niin ei voi kuin kiltisti odottaa, että joku korjaa sen puolestasi. PC:llä voit sentään itse yrittää korjata ongelmaa tai ladata oman mielen mukaan fanipatchejä tai vastaavaa.
Muokannut: Onnimanni 11.12.2012 klo 16.54 lainaa
Jojo

11.12.2012 klo 17.31 4 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Konsolilla ei tarvitse kuin työntää levy sisään ja alkaa pelamaan.

Ellei peliä ole pakko asentaa, ladata päivityksiä ja odottaa pelin itsensä latautumista yms. Ja jos sitten käykin niin, että tulee virheilmoitusta, eikä peli pyörikään, niin ei voi kuin kiltisti odottaa, että joku korjaa sen puolestasi. PC:llä voit sentään itse yrittää korjata ongelmaa tai ladata oman mielen mukaan fanipatchejä tai vastaavaa.


Jos tulee virheilmoituksia? Entä jos konsoli syttyy tuleen? Jos levyasema räjähtää? Jos talosta pettää lattia juuri pöytäkoneen alta? Josjosjos?

Itselläni ollut PS3 vuodesta 2007 ja ei ole kyllä kertaakaan asennuksen yhteydessä tullut minkään valtakunnan virheilmoituksia. Ja homma toimii aika pitkälle juuri niin kuin Tagman sanoi. Levy sisään ja pelaamaan. Jos tarvii asennella tai hakea päivityksiä niin konsoli kyllä osaa tehdä sen ihan itse. Odottelemaan voi joutua hetken mutta ei muuta. Eipähän tarvitse kestää sitä NEXT->NEXT->NEXT rämpytystä tai kymmenen minuutin välein hyppiä vaihtamaan levyä kesken asennuksen. Tämän jälkeen käydään läpi vielä muutamat kehittäjän omat hyödylliset ohjelmat (mitkä olisi syytä asentaa koska isoherra sanoo), DirectXt ja muu roska. Sitten kielletään peliä asentamasta mm. yahoo palkkia, Applestorea, Realplayeria, uutta selainta, kuvakirjastoa, adoben erilaisia ohjelmia ja virustorjuntaa.
Onneks se asentelu on sentään PCllä niin helppoa ja kivutonta mutta konsolilla kovin vaikeaa. :(
lainaa
aijaa

11.12.2012 klo 17.49

Lasten konsoliahan tosta nintendosta ollaan tekemässä. Hienoa..
lainaa
JobsinMulkkuPoisSuus

11.12.2012 klo 17.59 4 tykkää tästä

Jojo kirjoitti:

Itselläni ollut PS3 vuodesta 2007 ja ei ole kyllä kertaakaan asennuksen yhteydessä tullut minkään valtakunnan virheilmoituksia. Ja homma toimii aika pitkälle juuri niin kuin Tagman sanoi. Levy sisään ja pelaamaan. Jos tarvii asennella tai hakea päivityksiä niin konsoli kyllä osaa tehdä sen ihan itse. Odottelemaan voi joutua hetken mutta ei muuta. Eipähän tarvitse kestää sitä NEXT->NEXT->NEXT rämpytystä tai kymmenen minuutin välein hyppiä vaihtamaan levyä kesken asennuksen. Tämän jälkeen käydään läpi vielä muutamat kehittäjän omat hyödylliset ohjelmat (mitkä olisi syytä asentaa koska isoherra sanoo), DirectXt ja muu roska. Sitten kielletään peliä asentamasta mm. yahoo palkkia, Applestorea, Realplayeria, uutta selainta, kuvakirjastoa, adoben erilaisia ohjelmia ja virustorjuntaa.
Onneks se asentelu on sentään PCllä niin helppoa ja kivutonta mutta konsolilla kovin vaikeaa. :(
Saa olla tyytyväinen, jos konsoliversioihin edes julkaistaan päivityksiä, nimittäin sehän maksaa rahaa. Pienempien kehittäjien pelit jäävät korjaamatta ja ahneemmat rahaherrat kieltäytyvät maksamasta. Konsolilla pelatessa myös pelit ovat pakko päivittää, jos tahtoo online-tilassa olla. Kaikki on niin helppoa, levy sisään ja pelaamaan! Tosiaan.

Konsolifanaatikot ovat pelimaailman Applehomoja. Android(PC) on niin monimutkainen ja iPhone toimii heti laatikosta!
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

11.12.2012 klo 18.37 2 tykkää tästä

Jojo kirjoitti:
Entä jos konsoli syttyy tuleen? Jos levyasema räjähtää? Jos talosta pettää lattia juuri pöytäkoneen alta? Josjosjos?

Näille asioille ei oikein voi minkään, mutta eivätpä ne liity mitenkään konsoleiden toimintaan itseensä, joten tällä jossittelulla ei liene hirveämmin painoarvoa minkään kannalta.

Jojo kirjoitti:
Itselläni ollut PS3 vuodesta 2007 ja ei ole kyllä kertaakaan asennuksen yhteydessä tullut minkään valtakunnan virheilmoituksia.

Kiva juttu. Kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaita:
http://tinyurl.com/bhjqm7n

Onneksi minua myös kiinnostaa nämä henkilökohtaiset kokemukset, jotka te pystytte todentamaan pelkästään ilmoittamalla niistä tänne.

Jojo kirjoitti:
Levy sisään ja pelaamaan. Jos tarvii asennella tai hakea päivityksiä niin konsoli kyllä osaa tehdä sen ihan itse. Odottelemaan voi joutua hetken mutta ei muuta.

Onko tämä "hetki" muutamia sekunteja vai kymmeniä minuutteja? Ei kuulosta minusta kyllä ihan "levy sisään ja pelaamaan" jos saa minuutteja odotella, että pääsee edes alkuruutuun.

Jojo kirjoitti:
Eipähän tarvitse kestää sitä NEXT->NEXT->NEXT rämpytystä tai kymmenen minuutin välein hyppiä vaihtamaan levyä kesken asennuksen.

Sehän on ihan hirveää, että saa itse valita, mitä haluaa asentaa.

Jojo kirjoitti:
Sitten kielletään peliä asentamasta mm. yahoo palkkia, Applestorea, Realplayeria, uutta selainta, kuvakirjastoa, adoben erilaisia ohjelmia ja virustorjuntaa.

Itsellä ei kyllä ole tullut PC:llä vastaan pelejä, joissa olisi edes mahdollista asentaa mitään noista. Konsoleilla varmaan sitten toisin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.12.2012 klo 19.18

Mikä siinä Onnimanni on niin vaikea myöntää, että PC:llä on omat miinuksensa konsoleihin verrattuna.
lainaa
MonniOnni

11.12.2012 klo 20.34 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Mikä siinä Onnimanni on niin vaikea myöntää, että PC:llä on omat miinuksensa konsoleihin verrattuna.
Konsoleihin verrattuna miinuksia ei ole. Toki PC:lläkin on huonot puolensa, mutta niistä mikään ei ole paremmin tehty konsoleilla.

Ainoa asia, mitä joku voisi väittää konsolien eduksi, on yksinoikeuspelit. Sieltäkään ei löydy oikeastaan muuta kuin pari helmeä, mutta ei todellakaan mitään syytä vaihtaa pääpelialustaksi konsolia.

Olin itsekin ennen kivenkova konsolipelaaja, mutta PC-pelaamisen makuun päästyäni paluuta ei ole. Kaikki toimii, ja jos ei toimi niin sen voi korjata. Toisin kuin konsoleilla.
lainaa
2500K

11.12.2012 klo 20.42 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Mikä siinä Onnimanni on niin vaikea myöntää, että PC:llä on omat miinuksensa konsoleihin verrattuna.


Olisiko vaikka se, ettei niitä miinuksia juurikaan ole? Toki jotkut jotkin GFWL:n tai EA:n viritykset saattavat hankaloittaa asiaa, mutta itselläni lähinnä Steamista pelini lataavana ei tälläisiä ongelmia ole ollut.

Steamista kun ostaa pelin, niin se on muutama klikkaus (ja tietysti pelin lataus) ja peli on valmiina pelattavaksi. Myös päivitykset hoituvat tätä kautta jouhevasti. Ongelmia voi tulla lähinnä, jos ei Steamista jostain syystä pidä tai niiden pelien kohdalla joita ei Steamista löydy. Eikä niidenkään asentaminen/muu säätö NIIN vaikeaaa ole.

Lisäksi pc:n etuna on juurikin paremmat säätömahdollisuudet, paremmat grafiikat, parempi fps jne. Ja padin voi lyödä koneeseen kiinni ja pelailla sohvalta käsin pc liitettynä telkkariin, mitä on perinteisesti pidetty konsoleiden etuna. Myönnän tosin, että konsoli ehkä istuu sinne olkkariin paremmin.

Pelien hinnat ovat myös pc:llä yleisesti halvemmat (puhumattakaan Steamin aleista, Humble Bundleista jne.), joten isommista laite kustannuksista huolimatta pc saattaa loppupeleissä osoittautua halvemmaksi vaihtoehdoksi.

Listaa pc:n eduista voisi jatkaa loputtomiin. Konsolien etuna pidän lähinnä pelejä joita ei pc:llä julkaista. Mutta älä ymmärrä väärin. Itsekin pelaan paljon konsolilla, en millään lailla niitä vihaa, mutta tällä hetkellä pc on melko selvästi ''parempi'' pelialusta.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.12.2012 klo 20.49

MonniOnni kirjoitti:

Olin itsekin ennen kivenkova konsolipelaaja, mutta PC-pelaamisen makuun päästyäni paluuta ei ole. Kaikki toimii, ja jos ei toimi niin sen voi korjata. Toisin kuin konsoleilla.

Minulla taas on päinvastoin. Olin aktiivinen PC-pelaaja ennen PS3:sta. Itsellä on kaikki toiminut konsoleilla moitteetta, eikä ole tarvinnut tuhlata aikaa ongelmanratkontaan. PC:llä ei ole tullut pelattua enää aikoihin ja eipä tällä koneella hirveästi huvita pelatakkaan kun kone pitää järjetöntä vinkunaa/sirinää 3D-rasituksessa. Vika ilmeisesti emossa.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

11.12.2012 klo 21.02 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Mikä siinä Onnimanni on niin vaikea myöntää, että PC:llä on omat miinuksensa konsoleihin verrattuna.

No vertaapa nyt:
http://tinyurl.com/cl2htue
Muokannut: Onnimanni 11.12.2012 klo 21.05 lainaa
Jojo

11.12.2012 klo 23.50 3 tykkää tästä

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Mikä siinä Onnimanni on niin vaikea myöntää, että PC:llä on omat miinuksensa konsoleihin verrattuna.

No vertaapa nyt:
http://tinyurl.com/cl2htue


Kah, oletpas sinä tietämätön hölmö. Tuo PC-versioksi oletettu ei ole aitoa pelikuvaa. Ainoastaan Dicen nauhoittamaa hypetystä. Originin temppuilun ansiosta BF3 PC-versiota ei ole päässyt pelaamaan vielä yksikään pelaaja. Tai olen kuullut villiä huhua että joku Pohjois-Amerikan mantereella olisi pystynyt pelaamaan jopa kolme minuuttia ilman minkään valtakunnan erroria
lainaa
Durrrr

12.12.2012 klo 02.21

En malta odottaa sitä päivää kun konsolini kyseenalaistaa täysi-ikäisyyteni K-18 peliä pelatessa eikä meinaa käynnistyä. Haluan myös että konsolini huolehtii puolestani tunnin välein pidettävistä 15 minuutin pelitauoista.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

12.12.2012 klo 16.37

Jojo kirjoitti:
Kah, oletpas sinä tietämätön hölmö. Tuo PC-versioksi oletettu ei ole aitoa pelikuvaa. Ainoastaan Dicen nauhoittamaa hypetystä.

PS3-versioko sitten oli aitoa pelikuvaa? Kukakohan se tässä hölmö on?
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

13.12.2012 klo 21.13

Eli Nintendo on viimein julistautunut aivan virallisesti lastenhuoneen kunkuksi?
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

14.12.2012 klo 18.44

Oikeesti saa olla aika käsi jos ei osaa näytönohjaimen ajureita päivittää tai levyä asentaa koneelta. Lisäksi tietokonetuolilta on reilusti mukavampi ja ergonomisempi pelata kuin sohvalta.
lainaa
h1ppidippi

Rekisteröitynyt 15.03.2011

15.12.2012 klo 16.02

Jojo kirjoitti:
Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Mikä siinä Onnimanni on niin vaikea myöntää, että PC:llä on omat miinuksensa konsoleihin verrattuna.

No vertaapa nyt:
http://tinyurl.com/cl2htue


Kah, oletpas sinä tietämätön hölmö. Tuo PC-versioksi oletettu ei ole aitoa pelikuvaa. Ainoastaan Dicen nauhoittamaa hypetystä. Originin temppuilun ansiosta BF3 PC-versiota ei ole päässyt pelaamaan vielä yksikään pelaaja. Tai olen kuullut villiä huhua että joku Pohjois-Amerikan mantereella olisi pystynyt pelaamaan jopa kolme minuuttia ilman minkään valtakunnan erroria


Muuten hyvä mutta tuolta PC-versio oikeasti näyttää. :)
Originsta olen samaa mieltä!
t. Semihyvän puuceen omistaja
Muokannut: h1ppidippi 15.12.2012 klo 16.03 lainaa
Njaame

16.12.2012 klo 00.34

Lichi kirjoitti:
Lisäksi tietokonetuolilta on reilusti mukavampi ja ergonomisempi pelata kuin sohvalta.


Mitä helvettiä? :D Ergonomisempi ehkä muttei todellakaan mukavampi kuin sohva, saati sitten laadukas nojatuoli. Nojatuolista taas ei pysty mukavasti sekä ongelmattomasti pelaamaan näppiksellä ja hiirellä. Menee kikkailuksi. Padi se olla pitää.

Nimim. Hyatt-mekanismituoli + Samsungin 46'' ES8005 + 1000W 7.1 kotiteatteri
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova