Tuorein sisältö

Hakkeri selvitti Wii U:n tehot?

29.11.2012 klo 19.18 | Luettu: 40338 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kaikki tämä on tietenkin epävirallista ja esimerkiksi pelien ulkoasuun vaikuttavat monet muutkin asiat kuin megahertsit, mutta GamingBolt kertoo Marcan-nimellä esiintyvän hakkerin selvittäneen, millä sykkeellä Wii U:n sydän lyö.

Näiden tietojen mukaan Wii U:n prosessorin kellotaajuus on 1,23 gigahertsiä per ydin (PS3:ssa ja X360:ssa 3 GHz).

"Siinä on kolme PowerPC 750 -tyyppistä ydintä (samankaltaista kuin Wiin Broadway, mutta enemmän cachea)", twiittasi Marcan.

Grafiikkaprosessorin nopeudeksi mies selvitti n.550 MHz.

Aika näyttää, miten pelinkehittäjät pystyvät laitteen tehoja hyödyntämään, kunhan rauta tulee tutuksi. Ja voihan toki olla, että Marcanin väitteet eivät pidä paikkaansa, mutta Nintendo ei ole toistaiseksi suostunut julkistamaan virallisia lukemia.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Splash Damagen palja... Humble Bundlessa kom... >

Keskustelut (54 viestiä)

Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

29.11.2012 klo 19.49 18 tykkää tästä

No eipä tarvitse paljoa mikkisoftan ja sonyn seuraaviin konsoleihin nostaa tehoja että varmasti molemmat lyövät Wiiu:n

Sellainen 60fps 1080p tarkkuudella olisi varmaan aika jees mutta saapi nähdä.

En jaksa uskoa että etes sonyn ja mikkisoftan seuraavat konsolit pyörittävät niitä graffoja mitä epic ja Squere-enix ovat jo demoneet. Saapi PC-pelaajat nauttia niistä ja köyhät pelaa konsoleilla kun ne riittää meille.
lainaa
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

29.11.2012 klo 20.23 23 tykkää tästä

Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?
lainaa
Karkkimaa

29.11.2012 klo 20.25

Betrunken kirjoitti:
No eipä tarvitse paljoa mikkisoftan ja sonyn seuraaviin konsoleihin nostaa tehoja että varmasti molemmat lyövät Wiiu:n

Sellainen 60fps 1080p tarkkuudella olisi varmaan aika jees mutta saapi nähdä.

En jaksa uskoa että etes sonyn ja mikkisoftan seuraavat konsolit pyörittävät niitä graffoja mitä epic ja Squere-enix ovat jo demoneet. Saapi PC-pelaajat nauttia niistä ja köyhät pelaa konsoleilla kun ne riittää meille.


Mikkisofta?
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.11.2012 klo 20.33 31 tykkää tästä

Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?
Niin kauan ku tarinankerronta on lastenkengissä, henkilöhahmot pahvista, niin kolmiulotteisissa peleissä tuo hyvä grafiikka helpottaa sitä maailmaan imeytymistä kummasti. Ja totta puhuen grafiikkaan liittyy muutaki ku tekstuurien tarkkuus.
lainaa
asdasland

29.11.2012 klo 20.58 8 tykkää tästä

perato kirjoitti:
Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?
Niin kauan ku tarinankerronta on lastenkengissä, henkilöhahmot pahvista, niin kolmiulotteisissa peleissä tuo hyvä grafiikka helpottaa sitä maailmaan imeytymistä kummasti. Ja totta puhuen grafiikkaan liittyy muutaki ku tekstuurien tarkkuus.

kyllä sinä joskus ymmärrät ettei grafiikat tee peliä
lainaa
LastenHuoneenKunkku

29.11.2012 klo 21.26 24 tykkää tästä

Niin just, grafiikat on vain rasite! Nintendolapset pelaisivat pelinsä mieluummin vaikka äänikirjana niin lastenhuoneen täyttämä mielikuvitus voisi piirtää vaikka millaista karamellia.

Ja jos nyt totta puhutaan, niin jos grafiikalla ei ole väliä niin millä on? Ainoastaan pelattavuus nousee yhtä tärkeään asemaan. "Grafiikat ei tee peliä" on köyhien p*skanjauhantaa, kun ei kerta ole varaa viimeisimpään rautaan. Sama kuin itkisi että Renault on yhtä auto kuin Bentley.
lainaa
Trollitsaunantaakse

29.11.2012 klo 21.57 4 tykkää tästä

Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?


Juurikin näin.

PS. Alilauta on kehitysvammaisten kokoontumispaikka.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.11.2012 klo 22.00 23 tykkää tästä

Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?

Kylläpäs merkitsee. Aika tunkkaista olisi, jos kaikki pelit vielä nykypäivänä olisi Commondoren pikseligrafiikkaa tai PS1:n kulmikkaita low-polygon hahmoja, rosoreunoja ja epätarkkoja tekstuureita.
lainaa
zybba

29.11.2012 klo 22.41 8 tykkää tästä

Huomaa että täällä kaikki on 15v joille grafiikka tärkein. Mieluummin paska grafiikka hyvällä juonella kuin päin vastoin. Mutta jos ne vain saisivat hyvän graffan ja juonen niin kaikki olisivat kiitollisia.

Grafiikka ei peliä tee on ihmisten kommentti joille peli on joku muu ku mw3/black ops 2. Uudet pelit näyttää hienolta mutta niissä ole mitään pelattavaa.
lainaa
8Bit

29.11.2012 klo 22.54 10 tykkää tästä

LastenHuoneenKunkku kirjoitti:
Niin just, grafiikat on vain rasite! Nintendolapset pelaisivat pelinsä mieluummin vaikka äänikirjana niin lastenhuoneen täyttämä mielikuvitus voisi piirtää vaikka millaista karamellia.

Ja jos nyt totta puhutaan, niin jos grafiikalla ei ole väliä niin millä on? Ainoastaan pelattavuus nousee yhtä tärkeään asemaan. "Grafiikat ei tee peliä" on köyhien p*skanjauhantaa, kun ei kerta ole varaa viimeisimpään rautaan. Sama kuin itkisi että Renault on yhtä auto kuin Bentley.


Sanonta = "kiireessä ei synny kun kusipäisiä lapsia" sopii tälle jantterille kun nyrkki silmää.
"köyhien p*skanjauhantaa, kun ei kerta ole varaa viimeisimpään rautaan". Luuletko pelle että se sun tuleva räxboxi ja gaystation on viimeisintä rautaa ?
En haluaisi polttaa pilvilinnaasi jota rakennat nämä fanilasit päässäsi, mutta teen sen silti. Se ei todellakaan tule olemaan viimeisintä rautaa mitä ne noihin muovikoteloihinsa laittaa sisälle.
lainaa
Oujee

29.11.2012 klo 23.04 1 tykkää tästä

8Bit kirjoitti:
LastenHuoneenKunkku kirjoitti:
Niin just, grafiikat on vain rasite! Nintendolapset pelaisivat pelinsä mieluummin vaikka äänikirjana niin lastenhuoneen täyttämä mielikuvitus voisi piirtää vaikka millaista karamellia.

Ja jos nyt totta puhutaan, niin jos grafiikalla ei ole väliä niin millä on? Ainoastaan pelattavuus nousee yhtä tärkeään asemaan. "Grafiikat ei tee peliä" on köyhien p*skanjauhantaa, kun ei kerta ole varaa viimeisimpään rautaan. Sama kuin itkisi että Renault on yhtä auto kuin Bentley.


Sanonta = "kiireessä ei synny kun kusipäisiä lapsia" sopii tälle jantterille kun nyrkki silmää.
"köyhien p*skanjauhantaa, kun ei kerta ole varaa viimeisimpään rautaan". Luuletko pelle että se sun tuleva räxboxi ja gaystation on viimeisintä rautaa ?
En haluaisi polttaa pilvilinnaasi jota rakennat nämä fanilasit päässäsi, mutta teen sen silti. Se ei todellakaan tule olemaan viimeisintä rautaa mitä ne noihin muovikoteloihinsa laittaa sisälle.


Komppaan kaikkia jotka sanovat grafiikan olevan vähempiarvoista juoneen nähden.

Terveisin viimeisimmällä raudalla pelaava PC-poika.
lainaa
Weteraani2

29.11.2012 klo 23.30 3 tykkää tästä

perato kirjoitti:
Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?
Niin kauan ku tarinankerronta on lastenkengissä, henkilöhahmot pahvista, niin kolmiulotteisissa peleissä tuo hyvä grafiikka helpottaa sitä maailmaan imeytymistä kummasti. Ja totta puhuen grafiikkaan liittyy muutaki ku tekstuurien tarkkuus.

Ja kääntäen: niin kauan kun grafiikkaa parantamalla voidaan helpottaa sitä maailmaan imeytymistä, tarinankerronta myös pysyy lapsenkengissä ja henkilöhahmot pahvisina. Ne kun ovat turvallisia valintoja, joilla ainakaan karkoiteta ketään ostajia. En ainakaan usko, että kukaan jättäisi peliä ostamatta sen takia että siinä on liian hyvät grafiikat.
lainaa
Kehveli

29.11.2012 klo 23.44 9 tykkää tästä

minulla oli 2000-luvun alussa tietokone, jossa oli 2.5GHz prosessori. Se ei tarkoita että minun vanha pentium olisi tehokkaampi kuin Wiiu. Toivottavasti ymmärrätte kun kommentoitte, että te ette tiedä prosessori- ja laitearkkitehtuurista todennäköisesti mitään. GHz ei ole mikään objektiivinen tehon mitta. Nintendo on kautta historian tehnyt nerokkaita koneita.
lainaa
Tumppu

30.11.2012 klo 00.17 1 tykkää tästä

Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?


Milläs ajattelit peliä pelata? Kivillä ja kepeillä kotisohvalla?
lainaa
WiiUMopoKone

30.11.2012 klo 01.19 7 tykkää tästä

Hyvä peli erinomaisilla grafiikoilla on paljon parempi kuin hyvä peli surkeilla rupugrafiikoilla.

Että kyllä niillä grafiikoillakin on jotakin merkitystä.

lainaa
LastenhuoneenKUNKKU

30.11.2012 klo 01.25 7 tykkää tästä

Yksi jos toinenkin pelikehittäjä on todennut WiiU:n olevan tehoiltaan PS3:a ja X360:aa heikompi. Ehkä kannattaisi uskoa.
lainaa
MUN4G0GG3L1

30.11.2012 klo 06.28 4 tykkää tästä

Trollitsaunantaakse kirjoitti:
Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?


PS. Alilauta on kehitysvammaisten kokoontumispaikka.


Otat ton takas. Oikeest. Ylilauta on helvetin kova.
lainaa
Cubisti

30.11.2012 klo 08.43 5 tykkää tästä

Eli kun tiedetään että Wii oli käytännössä kaksi GameCubea teipattuna yhteen ilmastointiteipillä, niin tämä uutinen kun sanoo, että WiiU = kolme Wiitä, niin lopputulema on, että WiiU vastaa tehoiltaan kuutta GameCubea?

On se hyvä ettei Nintendo ole turhan tarkka laitteidensa tehosta. Kuusinkertainen tehonnousu 10 vuodessa ei ole kovinkaan kummoinen. Tosin eipä Nintendon omat pelit sen kummempia grafiikoita vaadikaan. Sienimaa on sienimaa ja sille riittää vähempikin...

Mutta turha sitten myöhemmin ulista jos 3rd partyt tekevät pelikehityksensä pääasiallisesti muille alustoille...
lainaa
RRR

30.11.2012 klo 08.52 11 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?

Kylläpäs merkitsee. Aika tunkkaista olisi, jos kaikki pelit vielä nykypäivänä olisi Commondoren pikseligrafiikkaa tai PS1:n kulmikkaita low-polygon hahmoja, rosoreunoja ja epätarkkoja tekstuureita.


Jengi pelaisi pongia vieläkin, jos grafiikat eivät merkitsisi mitään.
Tämä Nintendon jälkijättöisyyden puoluestelu saa aina huvittavia piirteitä. Miksi ihmiset edes vaihtaisivat putki-TV:t tauluihin jos grafiikat ei merkitse mitään. Luonnollista kehitystä.
lainaa
Arnoltti

30.11.2012 klo 09.38 6 tykkää tästä

Tossa vehkeessähän on yhtä paljon tehoa ku mun tv:n kaukosäätimessä!
lainaa
tsddfreeee4

30.11.2012 klo 10.08 5 tykkää tästä

grafiikka on jo tarpeeksi hyvää. Vaikka Wii U:ssa olisi vain ps3 grafiikat, mua ei haittiasi yhtään. Nyt pelit vain ratkaisevat. Menkää ulos jos grafiikkaa haluatte katsoa.
lainaa
landiala

30.11.2012 klo 10.09 4 tykkää tästä

LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Yksi jos toinenkin pelikehittäjä on todennut WiiU:n olevan tehoiltaan PS3:a ja X360:aa heikompi. Ehkä kannattaisi uskoa.

niin unnamed developers kiitti nauruista. ea ja gearbox ym sanovat sen olevan tehokkaampi
lainaa
RRR

30.11.2012 klo 10.17 2 tykkää tästä

tsddfreeee4 kirjoitti:
grafiikka on jo tarpeeksi hyvää. Vaikka Wii U:ssa olisi vain ps3 grafiikat, mua ei haittiasi yhtään. Nyt pelit vain ratkaisevat. Menkää ulos jos grafiikkaa haluatte katsoa.


On sanottu varsin osuvasti että Nintendon rauta on aina vain Nintendoa varten, ei muita pelintekijöitä varten. Kyllähän tuolla se Mario osa tuhat pyörii, ja grafiikka ei merkitse mitään.
lainaa
tikru2

Rekisteröitynyt 04.09.2011

30.11.2012 klo 10.48 6 tykkää tästä

Tietysti grafiikalla on merkitystä, tiettyyn pisteeseen asti ainakin. Komea ulkoasu tuo yleensä lisää immersiota, jota peleistä tosiaan harmillisen usein uupuu.

Tosin Walking Dead osoitti upeasti, ettei grafiikan tarvitse nykyäänkään olla mitään ultrarealistista, jotta peli olisi nautittava. Uskoa löytyykin, että pelit tulevat parantamaan laajemmallakin rintamalla tarinankerrontaa. Ja kuinka upea teos se onkaan, joka yhdistää loistavan tarinan rautaiseen pelattavuuteen ja silmäkarkkiin. Sitä odotellessa...
lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

30.11.2012 klo 10.52 4 tykkää tästä

Te jotka itkette jokaikinen päivä Wii U:n tehoja. Eiköhän Nintendo ihan tietoisesti on laittanut sinne sellaisen CPU:n mikä siellä on. Olis toki voinu laittaa myös jonkun hirveän kiukaan sisälle mutta Nintendo näkökulmasta se olisi aivan turhaan.

Toisaalta Wii U:ssa on hyvä GPU, että vastapainoksi saadaan parempaa tulosta vrt 360/PS3. Wii U:ta kuitenkin lähetty markkinoimaan innovatiivisella pelaamisella eikä huipputehoilla.
lainaa
ALTHiR

Rekisteröitynyt 26.10.2010

30.11.2012 klo 11.26 6 tykkää tästä

Onneks mulla on NES, kuvaputki & Duckhunt.
lainaa
LastenhuoneenKUNKKU

30.11.2012 klo 11.50 4 tykkää tästä

LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Yksi jos toinenkin pelikehittäjä on todennut WiiU:n olevan tehoiltaan PS3:a ja X360:aa heikompi. Ehkä kannattaisi uskoa.


Öhh entä sitten vaikka Wii U olisi tehoiltaan PS3:a ja Xbox360:a heikompi?
lainaa
Napu_

Rekisteröitynyt 13.02.2012

30.11.2012 klo 12.02 3 tykkää tästä

Grafiikkahuoraus on kova myyntivaltti, jolla saadaan tietynlaiset kohderyhmät tyytyväisiksi.
Tosiasia on kuitenkin, että jengille kelpaa paskemmankin näköiset pelit, jos niitä mainostetaan oikein. Kollektiivinen massa on todistetusti niellyt kaikkea turhaa, kun muuta ei ole ollut tarjolla.

Tosiasia on kuitenkin, että millään nykypäivän pelillä ei ole asiaa fallout kakkosen tai diablon alueelle. Vaikka niiden grafiikat eivät vastaisikaan nykypäivän vaatimuksia.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.11.2012 klo 12.32

Cubisti kirjoitti:

On se hyvä ettei Nintendo ole turhan tarkka laitteidensa tehosta. Kuusinkertainen tehonnousu 10 vuodessa ei ole kovinkaan kummoinen. Tosin eipä Nintendon omat pelit sen kummempia grafiikoita vaadikaan. Sienimaa on sienimaa ja sille riittää vähempikin...

Nintendo saisi alkaa panostamaan enempi grafiikkapuoleen. En vaadi Nintendolta mitään supergrafiikkaa, vaan vähän enemmän tämän päivän tasoa lähellä olevaa graffaa. Ei ole mistään kotoisin, että WiiU:n julkaisun lippulaivapeli New Super Mario Bros U käyttää liioittelematta ehkä 5% laitteen tehoista. Kyseinen peli voisi yhtähyvin olla PS1 peli. Myös Nintendo Land on korkeintaan Gamecube tasoa graffoiltaan.
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

30.11.2012 klo 12.38

Aiheesta lisää : http://arstechnica.com/gaming/2012/11/why-you-cant-read-t
lainaa
Orbon

30.11.2012 klo 12.55 1 tykkää tästä

Kehveli kirjoitti:
Nintendo on kautta historian tehnyt nerokkaita koneita.


Nerokkaita, mutta alitehoisia. Ei täällä kukaan ole Nintendon innovatiota kieltämässä. Se joka kieltää on tyhmä koska myynnit puhuvat puolestaan.

djspede kirjoitti:
Te jotka itkette jokaikinen päivä Wii U:n tehoja. Eiköhän Nintendo ihan tietoisesti on laittanut sinne sellaisen CPU:n mikä siellä on. Olis toki voinu laittaa myös jonkun hirveän kiukaan sisälle mutta Nintendo näkökulmasta se olisi aivan turhaan.


Nintendo veti aika komeasti seitsemännen konsolisukupolven ylivoimaiseen voittoon alitehoisimmalla konsolilla. Nyt siellä lyötiin viisaat japanilaiset päät yhteen ja päätettiin kokeilla samaa uudestaan. Nintsikka voi huonoimmassa tapauksessa kusta omiin muroihinsa jos uusi sukupolvi tyytyy heiluttelemaan kapuloita ja tatteja ennemmin vanhalla Wiillä ja hommaa sen sijaan rinnalle jonkun tehokkaamman 8-sukupolven konsoleista (tässä tapauksessa tulevan Sonyn/MS konsolin)

En kyllä henkilökohtaisesti sanoisi että Nintendo aloitti Wii Ulla kahdeksannen konsolisukupolven, vaan ennemminkin tuli tähän sukupolveen vasta mukaan.
lainaa
spaz

30.11.2012 klo 13.09 2 tykkää tästä

Nyt oli sen verran typerää sakkia tässä keskustelussa, että pakko kommentoida.

Tärkeimmät asiat pelissä ovat pelimekaniikat ja pelattavuus.
Grafiikka ja juoni vain palvelevat edellä mainittuja.

Wii U tarvitsee vääntöä vain pyörittääkseen pelejä HD tarkkuudella. Uudet ideat peleihin revitään tuon ohjaimen käytöstä.

Nintendo ei edelleenkään ole lähtenyt kisaamaan samoilla eväillä kuin Sony ja Microsoft, jotka luottavat kovemman raudan takaavan kehittäjille paremmat mahdollisuudet tehdä hyviä pelejä.






lainaa
Pentti

30.11.2012 klo 13.48 3 tykkää tästä

spaz kirjoitti:
Nyt oli sen verran typerää sakkia tässä keskustelussa, että pakko kommentoida.

Tärkeimmät asiat pelissä ovat pelimekaniikat ja pelattavuus.
Grafiikka ja juoni vain palvelevat edellä mainittuja.


Tässä aika hienosti kerrotaan oma mielipide faktana, ja todetaan vielä päälle miten eri mieltä olevat ovat tyhmiä.

Minusta tuo riippuu ihan pelistä. Esimerkkinä joku taistelupeli kuten Street Fighter, jossa pelimekaniikka on kaikki kaikessa, eikä juonella ja grafiikoilla ole mitään merkitystä. Sitten taas joku rooli- tai seikkailupeli, joissa voi antaa paljonkin pelimekaanisia puutteita anteeksi jos vain juoni on tarpeeksi kiinnostava. Myös ne grafiikat todellakin auttavat siihen maailmaan uppoutumista.

OT: Tämä olisi niin paljon parempi sivusto kun vain rekisteröityneet pystyisivät kommentoimaan, ja täällä olisi kunnon mahdollisuus pistää ignoreen kaikki vakiotrollit. En ole mikään suuttunut fanipoika, omistan sekä PS3:n että Wiin. Ei vaan jaksaisi näitä lasteenhuoneen kunkkuja joka keskustelussa.
lainaa
501

30.11.2012 klo 14.09 1 tykkää tästä

Muistan kun N64 tuli ulos niihin aikoihin Nintendo pystyi tarjoamaan muutakin kun omia peli sarjojaan esim Golden eye ja Star Wars Shadows of the Empire olivat kova sana silloin 15 vuotta sitten tuolloin moni kaveri hankki N64 pelkästään noiden takia vaikka eivät olleet mitään hirveitä Mario ja Zelda faneja.

Nykyään Nintendo tuntuu olevan niille jotka tykkäävät sen omista yksin oikeus peleistä mutta meille muille sillä on hyvin tarjottavaa.Omistan jo PS3 ja 360 ja Wii U:lla on vain kolme peliä jotka kiinnostaa Batman Arkham City,ME3 ja Assanssin creed 3 joista Batmanin ja ME3 omistan jo ja Assanssin Creed 3 lähtee hankintaan sitten kun Ubisoft julkaisee game of the year edition.

Mikäli tämä tieto Wii U tehoista pitää paikkaansa Nintendolla tulee olemaan vaikeat ajat Wii U kanssa nimen omaan peli tarjonnassa ja kun uudet MS ja Sonyn konsolit julkaistaan tuskin tulevat olemaan mitään super koneita mutta se on varmaa että kummatkin tulevat olemaan edes vähän tehokkaampia kuin Wii U mutta kai se menee sitten niin että Mariot ja Zeldat pelataan WII U:lla ja muut pelit sitten PC:llä tai muilla konsoleilla.Nintendolla on erittäin lojaali fanikunta ja luulen että tähän he juuri panostavat koska tietävät että he eivät voi kilpailla MS ja Sonyn kanssa tehoisssa.



lainaa
Morde

30.11.2012 klo 14.09

Pentti kirjoitti:
Tämä olisi niin paljon parempi sivusto kun vain rekisteröityneet pystyisivät kommentoimaan, ja täällä olisi kunnon mahdollisuus pistää ignoreen kaikki vakiotrollit. En ole mikään suuttunut fanipoika, omistan sekä PS3:n että Wiin. Ei vaan jaksaisi näitä lasteenhuoneen kunkkuja joka keskustelussa.


Jep. Surullinen tosiasia on se että mädimmät omenat löytyy kyllä rekisteröityneistä käyttäjistä eikä toive rakentavasta keskustelusta tule kysymykseenkään. En kuitenkaan mitään nimiä *köh*talmunen*köh* viitsi mainita. Taitaa olla flunssa tulossa kun noin yskittää.
lainaa
spaz

30.11.2012 klo 14.15

@ Pentti

Joo mun oli varmaan tarkoitus kirjoittaa "typerää kommenttia" eikä sakkia.

Saa olla erimieltä asioista. Lähinnä hämmästelin tuota miten ihmiset luulevat grafiikan ja juonen olevan pelin pohjimmaisia rakennuspalikoita.

Tuossa oli muutama kommentti tyyliin: "Mieluummin hyvä juoni ku hyvä nätit graffat!!" Ihan kuin nämä olisivat jotenkin toistensa vastakohtia.

Jos haluaa parasta juonta kannattaa lukea vaikka kirjoja. Jos haluaa parasta grafiikkaa kannattaa katsoa vaikka elokuvia.

Peleissä nämä eri palaset ovat vuorovaikutuksessa keskenään ja pelistä riippuen erisuhteessa toisiinsa kuten mainitsitkin ylhäällä.
lainaa
Einäin

30.11.2012 klo 14.30

"Tärkeimmät asiat pelissä ovat pelimekaniikat ja pelattavuus."

Nintendon uus PRO -ohjain on ilmiselvä kopio XO:n ohjaimesta. Mun mielestä Wiimoten kanssa pelattavuus oli huono.
lainaa
spaz

30.11.2012 klo 14.42 2 tykkää tästä

Einäin kirjoitti:
"Tärkeimmät asiat pelissä ovat pelimekaniikat ja pelattavuus."

Nintendon uus PRO -ohjain on ilmiselvä kopio XO:n ohjaimesta. Mun mielestä Wiimoten kanssa pelattavuus oli huono.


Olet osittain oikeassa. Perinteisten pelien pelaaminen Wiimotella on hankalampaa jos vertaa kilpailijoiden ohjaimiin. Toisaalta Wii sportin pelaaminen on sujuvampaa Wiimotella kuin Dual Shockilla...
lainaa
Einäin

30.11.2012 klo 14.47

spaz kirjoitti:
Einäin kirjoitti:
"Tärkeimmät asiat pelissä ovat pelimekaniikat ja pelattavuus."

Nintendon uus PRO -ohjain on ilmiselvä kopio XO:n ohjaimesta. Mun mielestä Wiimoten kanssa pelattavuus oli huono.


Olet osittain oikeassa. Perinteisten pelien pelaaminen Wiimotella on hankalampaa jos vertaa kilpailijoiden ohjaimiin. Toisaalta Wii sportin pelaaminen on sujuvampaa Wiimotella kuin Dual Shockilla...


Nintendo hylkäsi wiimoten, sillä ei ole tulevaisuutta. Ja onhan WU:n ohjain kuin hervoton Vita, namiskat vain hieman eri kohdissa. Mä en näe mitään uutta tällä kertaa ohjauksessa, mitä tässä nyt kehutaan kovasti tehojen sijaan.
lainaa
spaz

30.11.2012 klo 15.03 2 tykkää tästä

Einäin kirjoitti:
spaz kirjoitti:
Einäin kirjoitti:
"Tärkeimmät asiat pelissä ovat pelimekaniikat ja pelattavuus."

Nintendon uus PRO -ohjain on ilmiselvä kopio XO:n ohjaimesta. Mun mielestä Wiimoten kanssa pelattavuus oli huono.


Olet osittain oikeassa. Perinteisten pelien pelaaminen Wiimotella on hankalampaa jos vertaa kilpailijoiden ohjaimiin. Toisaalta Wii sportin pelaaminen on sujuvampaa Wiimotella kuin Dual Shockilla...


Nintendo hylkäsi wiimoten, sillä ei ole tulevaisuutta. Ja onhan WU:n ohjain kuin hervoton Vita, namiskat vain hieman eri kohdissa. Mä en näe mitään uutta tällä kertaa ohjauksessa, mitä tässä nyt kehutaan kovasti tehojen sijaan.


Anteeksi nyt pitää korjata. Nintendo ei ole hylännyt Wiimotea sillä se toimiii Wii U:ssa ja myös Wiin pelit ovat taaksepäin yhteensopivia WII U:n kanssa.

lainaa
tsddfreeee4

30.11.2012 klo 15.09 3 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Cubisti kirjoitti:

On se hyvä ettei Nintendo ole turhan tarkka laitteidensa tehosta. Kuusinkertainen tehonnousu 10 vuodessa ei ole kovinkaan kummoinen. Tosin eipä Nintendon omat pelit sen kummempia grafiikoita vaadikaan. Sienimaa on sienimaa ja sille riittää vähempikin...

Nintendo saisi alkaa panostamaan enempi grafiikkapuoleen. En vaadi Nintendolta mitään supergrafiikkaa, vaan vähän enemmän tämän päivän tasoa lähellä olevaa graffaa. Ei ole mistään kotoisin, että WiiU:n julkaisun lippulaivapeli New Super Mario Bros U käyttää liioittelematta ehkä 5% laitteen tehoista. Kyseinen peli voisi yhtähyvin olla PS1 peli. Myös Nintendo Land on korkeintaan Gamecube tasoa graffoiltaan.


ps1 ei mitenkään pystyisi pyörittämään edes new super mario bros ds versiota. Ja eikä xboxikaan pystyisi ikinä pyörittämään nintendo landia oli siitä sitten poistettu hd.
lainaa
LastenhuoneenKUNKKU

30.11.2012 klo 15.34 2 tykkää tästä

Wii oli uudenlaisen ohjaimensa ansiosta hetken muoti-ilmiö, mutta WiiU:ssa ei ole kerrassaan mitään mullistavaa, eikä se tule ikipäivänä yltämään lähimainkaan Wii:n myyntilukuihin.





lainaa
adbkjadskjl

30.11.2012 klo 16.04 1 tykkää tästä

Konsolin tehot vaikuttaa myös pelattavuuteen ja tarinaan esimerkiksi isompien, laajempien maailmojen ja tyylisuuntien (taidekin on grafiikkaa) mahdollistamisen takia. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, jonnet?

That being said, olen ehdottomasti hyppäämässä uuden "oikean" konsolisukupolven kelkkaan sitten jossain vaiheessa. Wii U jää ostamatta, koska tämä nykyinen sukupolvi on jo koettu.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

30.11.2012 klo 16.22

Kyllä kauniita maisemia on aina kiva katsoa, varsinkin Bioshock oli oikein maistuva silloin 2008
lainaa
WiiUMopokonsoli

30.11.2012 klo 16.32

Bioshock oli upea peli. Jatko-osia en kuitenkaan ole pelannut.
lainaa
LastenhuoneenKUNKKU

30.11.2012 klo 16.57 2 tykkää tästä

LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Wii oli uudenlaisen ohjaimensa ansiosta hetken muoti-ilmiö, mutta WiiU:ssa ei ole kerrassaan mitään mullistavaa, eikä se tule ikipäivänä yltämään lähimainkaan Wii:n myyntilukuihin.

Aijaa, mistäs tiedät?




lainaa
asval

30.11.2012 klo 17.29

LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Wii oli uudenlaisen ohjaimensa ansiosta hetken muoti-ilmiö, mutta WiiU:ssa ei ole kerrassaan mitään mullistavaa, eikä se tule ikipäivänä yltämään lähimainkaan Wii:n myyntilukuihin.

Aijaa, mistäs tiedät?
hanki apua




lainaa
demonlock

30.11.2012 klo 18.44 4 tykkää tästä

Näin se menee, imo!
pelattavuus-->fps-->tarina-->grafiikka
lainaa
tsddfreeee4

30.11.2012 klo 22.43 4 tykkää tästä

LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Wii oli uudenlaisen ohjaimensa ansiosta hetken muoti-ilmiö, mutta WiiU:ssa ei ole kerrassaan mitään mullistavaa, eikä se tule ikipäivänä yltämään lähimainkaan Wii:n myyntilukuihin.


No mitäs muoti-ilmiöitä näissä boxeissa ja psnelosissa sitten on? Aivan, ei mitään. Joten molemmat floppaa sun teorian mukaan.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

01.12.2012 klo 06.29 4 tykkää tästä

tsddfreeee4 kirjoitti:
LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Wii oli uudenlaisen ohjaimensa ansiosta hetken muoti-ilmiö, mutta WiiU:ssa ei ole kerrassaan mitään mullistavaa, eikä se tule ikipäivänä yltämään lähimainkaan Wii:n myyntilukuihin.


No mitäs muoti-ilmiöitä näissä boxeissa ja psnelosissa sitten on? Aivan, ei mitään. Joten molemmat floppaa sun teorian mukaan.

Nimenomaan siitä on kyse, ettei muissa konsoleissa tarvitse olla mitään muoti-ilmiötä tai hämmästystä. Ne myyvät hyvin sen takia, että Playstationille ja Xbox:lle tulee ne pelit mitä suurin osa "oikeista pelaajista" pelaa. Ne ovat niitä pelaajia, jotka ostavat joka sukupolvesta konsolin ja pelaavat niitä Final fantasyja, Metal Geareja, Haloja, Need for Speedeja, Assassin's Creedeja, GTA:ta jne eivätkä perheenäitejä ja mummoja jotka kokeilevat hassua liikeohjausta kerran elämässään ja sen jälkeen lopettavat pelaamisen.

Gamecubehan veti aikoinaan huonoimman markkinaosuuden koska se ei kiinnostanut ns. oikeita pelaajia niin paljon kuin Xbox ja/tai PS2. Ne pelaajat olivat silloin ne jotka täyttivät markkinat. Kun Wii tuli markkinoille niin Nintendo veti markkinaosuuteen kymmeniä miljoonia casual-pelaajia ja siten Wii myi paljon.
WiiU ei kuitenkaan ole luonut juuri minkäänlaista hypeä tai lähimaillekaan samanlaista vaikutelmaa mitä Wii aikoinaan toi, joten nyt kun suurinosa perheenäideistä on siirtynyt olohuoneesta takaisin keittiöön, on hyvinkin todennäköistä, että WiiU:sta saadaan uusi Gamecube.


Tehojen lisäämisestä voitte itkeä ihan niin paljon kuin haluatte. Tässä on jo tullut tarpeeksi hyviä perusteluja sille miksi tehot merkitsevät joten en ala niihin enää puuttumaan, mutta sen pienen yksityiskohdan voisin vielä ilmaista, että nyt kun WiiU on uuden sukupolven ensimmäinen kone, ilman että kilpailijat ovat edes julkistaneet omiaan, on sanomattakin selvää, että tehokuilu WiiU:n ja muiden välillä tulee olemaan todennäköisesti jopa isompikin kuin Wii:n ja nykyisten konsolien välillä.
Jo tässä sukupolvessa huomattiin, että 3rd party pelit jotka olivat onnistuneita Xbox 360:llä/PS3:lla jäivät joko julkaisematta tai tulivat Wiille paskoina versioina. Jos tehokuilu on tulevaisuudessa suurempi niin varmaan jokainen tajuaa ettei tilanne ainakaan tule parantumaan.

Eli lyhyesti:
- Ei enää Wiin kaltaista casual-pelaajien houkutetta.
- 3rd party pelit parempia muilla koneilla tod näk.

Ainoa todellinen valtti minkä näen WiiU:lla olevan on se, että se pääsee ensimmäisenä markkinoille.
Muokannut: Bladekill 01.12.2012 klo 06.33 lainaa
Silmätaukes

01.12.2012 klo 07.15 1 tykkää tästä

tsddfreeee4 kirjoitti:
LastenhuoneenKUNKKU kirjoitti:
Wii oli uudenlaisen ohjaimensa ansiosta hetken muoti-ilmiö, mutta WiiU:ssa ei ole kerrassaan mitään mullistavaa, eikä se tule ikipäivänä yltämään lähimainkaan Wii:n myyntilukuihin.


No mitäs muoti-ilmiöitä näissä boxeissa ja psnelosissa sitten on? Aivan, ei mitään. Joten molemmat floppaa sun teorian mukaan.


Muoti-ilmiöllä on vaikea pärjätä 6-7 vuotta, siksi Wii teki valtavia voittoja aluksi mutta onnistui silti tekemään isoja tappioita loppupuolella menettämällä myynnit kahdelle muulle.
lainaa
polerosis

01.12.2012 klo 10.03 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Teukku kirjoitti:
Milloinkohan ihmiset tajuavat, että grafiikat eivät merkitse mitään?

Kylläpäs merkitsee. Aika tunkkaista olisi, jos kaikki pelit vielä nykypäivänä olisi Commondoren pikseligrafiikkaa tai PS1:n kulmikkaita low-polygon hahmoja, rosoreunoja ja epätarkkoja tekstuureita.


Ja ei todellakaan merkitse jossa sanoisin Firaxiksen uuden XComin lyövän läpi, jossa grafiikka ei missään nimessä lyönyt läpi mitään merkkipaaluja mutta peli itsessään oli aivan loistava.
lainaa
pkokfglk

01.12.2012 klo 21.20

Betrunken kirjoitti:
Sellainen 60fps 1080p tarkkuudella olisi varmaan aika jees mutta saapi nähdä.


WTF? Jos tekevät nuo niin siihen ne lisätehot menevätkin.

Itse näen mielummin tismalleen nykyisen tasoista pintagrafiikkaa, mutta niin että fysiikoita, vaurioinmallinnuksia, maailmojen laajuutta, latauksettomuutta yms. parannetaan.
lainaa
jormanainen

05.12.2012 klo 20.39

Kyl se nintsikka olisi saanut lähteä kilpailemaan myös rautamarkkinoille, ei siitä haittaakaan olisi, ois paremmat 3rd käännökset. Ei se myöskään estäisi tekemästä omia hyviä pelejä. Ainakin tuota pleikkaria ostettiin silloin myös br soittimeksi. Nintendo ei ylpeyttään vaan voi muuttaa politiikkaansa.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova