Star Warsissa voi ilmaiseksi esim. kävellä
Star Wars: The Old Republicin free to play -vaihtoehto tuli voimaan torstaina, ja pelin sivusto kertoo, miten EA aikoo houkutella pelaajia maksamaan.
Pelaajat on jaettu kolmeen luokkaan: tilaajat, "preferred" ja ilmaispelaajat. Preferred-pelaajaksi pääsee, kun sijoittaa vähintään 5 taalaa pelivaluuttaan. Kuten käytäntönä on, ilmaispelaajille ei paljon ole namia luvassa, mutta erityistä haloota on noussut sprint-ominaisuuden rajoittamisesta. Siinä missä tilaajat ja preferred-pelaajat voivat liikkua heti normaalivauhtia nopeammin, ilmaispelaaja joutuu odottamaan tätä ihanuutta tasolle 15. Samalla XP kertyy hitaammin, joten odottelusta voi tulla pitkäkin.
Ilmaispelaajat eivät myöskään voi lähettää pelissä postia tai chattailla vapaasti. Suojattu kaupankäynti ei onnistu sekään, eikä pankkiin/Cargo Holdiin pääse ollenkaan. Pelistä vähänkään enemmän innostuvan kannattanee siis harkita vitosen minimisijoitusta.
Keskustelut (28 viestiä)
Rekisteröitynyt 30.07.2007
18.11.2012 klo 22.29 29
18.11.2012 klo 22.40 21
Rekisteröitynyt 20.12.2008
18.11.2012 klo 22.41 3
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
18.11.2012 klo 22.42
Rekisteröitynyt 22.06.2010
18.11.2012 klo 22.47 1
Rekisteröitynyt 17.03.2009
18.11.2012 klo 22.49 8
Eikös tämän TORtanicin pitänyt jo upota kauan sitten?
No näyttääkö se susta kelluvalta?
Rekisteröitynyt 04.09.2011
18.11.2012 klo 22.50
Rekisteröitynyt 17.09.2007
18.11.2012 klo 23.05 10
Eikös tämän TORtanicin pitänyt jo upota kauan sitten?
No näyttääkö se susta kelluvalta?
Jäävuoreen törmättiin jo siinä vaiheessa kun päätettiin copypastea suurin osa pelistä suoraan WoWista.
19.11.2012 klo 00.09 1
Ja sprintti on luksusta. Ei meillä sellasia launchissa ollut ennen tasoa 14.
19.11.2012 klo 00.13
19.11.2012 klo 00.14
.. OHhhhh Shit huh?!?
19.11.2012 klo 00.22 9
19.11.2012 klo 00.30 2
Tämä on sentään ymmärrettävissä, pelivaluutan/hahmojen myynnin ja myyntisivustojen mainostamisen rajoittamiseksi.
Jos kiinalaiset haluavat spämmätä pelin sisällä, täytyy heidän maksaa vähintään se viisi taalaa jokaista bannattavaa accounttia kohden. Ei tietenkään pysäytä tätä kokonaan, mutta hillitsee merkittävästi.
Kun World of Warcraftissä tuli vastaava systeemi trial accounteille, kiinalaiset keksivät innovatiivisia ja oikein viihdyttäviä tapoja mainostaa kultapajojaan, mm. juoksuttamalla läjän 1 level trial hahmoja aloitusalueilta pääkaupunkeihin ja tapattaen ne siten, että ruumiit muodostivat mainoksia: http://i.imgur.com/S0SUU.jpg
En usko, että chättäämisen estämiselle on mitään muuta perustetta, koska se korkeintaan sitoisi sosiaalisen kanssakäymisen kautta pelaajat vahvemmin peliin.
Juoksemisen estäminen nyt on aika naurettava tapa "kannustaa" pelaajia maksamaan, monta parempaa ja vähemmän pakottavalta tuntuvaa tapaa olisi.
19.11.2012 klo 00.49 2
[quote]
Juoksemisen estäminen nyt on aika naurettava tapa "kannustaa" pelaajia maksamaan, monta parempaa ja vähemmän pakottavalta tuntuvaa tapaa olisi.
Täytyy nyt täsmentää, että kyllähän pelissä voi ihan normaalisti juosta ilmaiseksi, mutta kysy juosta HIEMAN NOPEAMMIN on saatavilla vasta myöhemmin (senkin siis saa ilmaiseksi)
19.11.2012 klo 01.02 1
Kokemuksen kertymisestä sen verran, että F2P-pelaajat kerryttävät kokemusta 25% hitaammin, mutta tehtävistä saa kokemus-boosteja, jotka palauttavat kokemuksen kerryttämisen normaalille tasolle.
Rajoituksia toki on, mutta en näe siinä mitään väärää, sillä eivät he pelistä ole maksaneetkaan.
Preferred-pelaajista vielä, että jos on ostanut pelin, mutta peliaika on loppunut (pelin mukana tulee 30 päivää peliaikaa) tai ostanut pelin sisäistä valuuttaa saa pelaaja Preferred-statuksen. Eli kaikki takaisin tulevat pelaajat saavat kyseisen statuksen.
19.11.2012 klo 01.03
19.11.2012 klo 01.41 2
Rekisteröitynyt 15.09.2008
19.11.2012 klo 04.24
19.11.2012 klo 07.37
Sen olisi voinut mainita että F2P pelaajat ei saa kuin 2 hotbaria joten se siitä pelaamisesta paljon lvl20 pidemmälle kun ei skillit mahdu ruutuun. F2P rajotusten lista on ihan loputon (http://www.swtor.com/free/features). Itse olen esim lotroon sijottanut rahaa sen jälkeen kun se meni F2P mutta siellä annettiinkin ensin porkkanaa ja sitten vasta keppiä. Swtorin cartel markettiin tuli myös gearia ja gemejä yms myyntiin eli pay2win säännötkin rikottiin. Enpä taida tähän eurojani sijoittaa varsinkin kun entisenä pelaajana tiedän mistä hutusta on kyse.
Etpä tunnu tietävän mitään. Miksi pitää levittää tällaista roskaa? Cartel Marketissa ei ole mitään sellaista itemiä, mikä tekisi pelistä p2w:n. Joku yksi gemi tai lowbie epic gear ei paljon paina. Ja samantasoisen gemin saa ihan normaalisti End Gamesta. Geari ja gemit on laitettu markettiin vain sen takia että pelaajat saavat erilaisia ulkoasuja charruilleen.
Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin joutuihan aikoinaan ihan kaikki juoksemaan normaalilla juoksunopeudella samoille leveleille, mitä f2p-pelaajat nykyään.
Pelaajamäärän kasvu alkoi jo ennen F2P:tä ja on noussut huimasti patchin tullessa. Todella kiva että pelissä on taas elämää. Tosin jää nähtäväksi kuinka kauan asia on näin.
19.11.2012 klo 09.52 1
Sen olisi voinut mainita että F2P pelaajat ei saa kuin 2 hotbaria joten se siitä pelaamisesta paljon lvl20 pidemmälle kun ei skillit mahdu ruutuun. F2P rajotusten lista on ihan loputon (http://www.swtor.com/free/features). Itse olen esim lotroon sijottanut rahaa sen jälkeen kun se meni F2P mutta siellä annettiinkin ensin porkkanaa ja sitten vasta keppiä. Swtorin cartel markettiin tuli myös gearia ja gemejä yms myyntiin eli pay2win säännötkin rikottiin. Enpä taida tähän eurojani sijoittaa varsinkin kun entisenä pelaajana tiedän mistä hutusta on kyse.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta keybindiä tarvitset pelataksesi, jos 20 nappia ei riitä?
Cartel Marketissa myydyt gemit eivät vaikuta end-gameen millään tavalla eivätkä ne halvenna raidaamista, sillä kyseisen tason gemejä on voinut ostaa jo julkaisusta lähtien.
Pelin nykytasosta vielä, että peliin julkaistut uudet raidit ovat tasoltaan aivan eri vaikeusluokkaa, kuin kaksi ensimmäistä, eli jos et ole niitä kokeillut niin uskallan väittää, että haastetta löytyy.
19.11.2012 klo 10.57
Sen olisi voinut mainita että F2P pelaajat ei saa kuin 2 hotbaria joten se siitä pelaamisesta paljon lvl20 pidemmälle kun ei skillit mahdu ruutuun. F2P rajotusten lista on ihan loputon (http://www.swtor.com/free/features). Itse olen esim lotroon sijottanut rahaa sen jälkeen kun se meni F2P mutta siellä annettiinkin ensin porkkanaa ja sitten vasta keppiä. Swtorin cartel markettiin tuli myös gearia ja gemejä yms myyntiin eli pay2win säännötkin rikottiin. Enpä taida tähän eurojani sijoittaa varsinkin kun entisenä pelaajana tiedän mistä hutusta on kyse.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta keybindiä tarvitset pelataksesi, jos 20 nappia ei riitä?
Cartel Marketissa myydyt gemit eivät vaikuta end-gameen millään tavalla eivätkä ne halvenna raidaamista, sillä kyseisen tason gemejä on voinut ostaa jo julkaisusta lähtien.
Kattelin tossa että esim Sith Inquisitorilla on yhteensä 32 skilliä tai sinne päin, siihen päälle mountti ja telet yms medpackit mitkä olis hyvä olla nopeesti paineltavissa. Siinä ei kaksi palkkia riitä mihinkään.
Siinä olis 49 leveliä pvp:tä ennen sitä end gamea mut hyvä jos nämä cartel marketin kamat ei vaikuta siihen mitenkään.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
19.11.2012 klo 12.48 1
Rekisteröitynyt 13.10.2009
19.11.2012 klo 17.24 1
19.11.2012 klo 17.34 2
19.11.2012 klo 22.19
Sen olisi voinut mainita että F2P pelaajat ei saa kuin 2 hotbaria joten se siitä pelaamisesta paljon lvl20 pidemmälle kun ei skillit mahdu ruutuun. F2P rajotusten lista on ihan loputon (http://www.swtor.com/free/features). Itse olen esim lotroon sijottanut rahaa sen jälkeen kun se meni F2P mutta siellä annettiinkin ensin porkkanaa ja sitten vasta keppiä. Swtorin cartel markettiin tuli myös gearia ja gemejä yms myyntiin eli pay2win säännötkin rikottiin. Enpä taida tähän eurojani sijoittaa varsinkin kun entisenä pelaajana tiedän mistä hutusta on kyse.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta keybindiä tarvitset pelataksesi, jos 20 nappia ei riitä?
Cartel Marketissa myydyt gemit eivät vaikuta end-gameen millään tavalla eivätkä ne halvenna raidaamista, sillä kyseisen tason gemejä on voinut ostaa jo julkaisusta lähtien.
Kattelin tossa että esim Sith Inquisitorilla on yhteensä 32 skilliä tai sinne päin, siihen päälle mountti ja telet yms medpackit mitkä olis hyvä olla nopeesti paineltavissa. Siinä ei kaksi palkkia riitä mihinkään.
Siinä olis 49 leveliä pvp:tä ennen sitä end gamea mut hyvä jos nämä cartel marketin kamat ei vaikuta siihen mitenkään.
Itse pelaan kyseistä classia (sorcerer), ja skillejä löytyy joka lähtöön. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki ovat välttämättömiä juuri sillä sekunnilla. Kahdella hotbarilla saa kaikki tarpeelliset taidot nopeasti saataville, joita PvE:ssä tai PvP:ssä tarvitaan. Ainoastaan näille, ns. Quality of life-bindeille (esim. quick travel, mount yms.) ei kaikille riitä paikkaa, mutta pelaaminen onnistuu mainiosti ilman niitäkin, se on ainoastaan hieman vaivalloisempaa ja vaikuttaa ainoastaan silloin, kun ei tarvitse taistella ketään vastaan.
Rekisteröitynyt 27.05.2008
20.11.2012 klo 14.41
Itse listahan on suoraan iso keskisormi niille, joita pelin kokeileminenkaan kiinnostaa. Ellei pelissä pysty järkevässä ajassa siirtymään kävellen kaikkialle.Mountit ja quicktravel kun täyden listan mukaan eivät kumpikaan kuulu edes preferredeille. Pystyykö käyttämään kaikkea kahdella työkalurivillä, mikä kommenteista ja skillien määrästä päätellen on naurettava väite. Onko pelissä niin pieni hyöty rahasta ja luutista yleensäkin, että inventaariota ei tarvitse, eikä sen myymisestä saatavaa rahaa voi käyttää turvallisessa vaihtokaupassa?
Tokihan tuo on vieläkin mailien päässä siitä, mitä wowin lvl20, 10kultaa ja kaikki herkut pois-cap on. Sellaiselle joka on pelannut jotain seikkailupeliä, wowin 20 tasoa on neljästä kahdeksaan tuntiin pelattavaa. Ehkä tarinamoodin läpipeluusta voi saada edes jonkinlaisen käsityksen. Toki jos pelin pituutta väkinäisesti venytetään poistamalla kaikki helpottavat tekijät:
Miten luulet että F2P pelaajat arvioivat pelikokemuksensa, jos sitä (monille peliin alkuihastuksen jälkeen jääville) tylsintä osaa MMOssa on väkisin pidennetty ja tehty mahdollisimman vittumaiseksi, ja sen lisäksi on lukittu osia endgame contentista, mikä on todennäköisesti se oleellisin osa pelin houkutusta? Kuin WoW F2P olisi rajoitettu yhteen maanosaan ja normaaliin mounttiin, ilman instance ja raidausmahdollisuutta. Ilman pankkia ja lisälaukkuja.
20.11.2012 klo 14.51
Pelistä oli yritetty tehdä liian alaadukas ja se kompastui siihen, ettei siinä onnistuttu
Sehän on vaan hyvä jos pelistä ei tullut liian laadukas.
20.11.2012 klo 15.45
Miten luulet että F2P pelaajat arvioivat pelikokemuksensa, jos sitä (monille peliin alkuihastuksen jälkeen jääville) tylsintä osaa MMOssa on väkisin pidennetty ja tehty mahdollisimman vittumaiseksi, ja sen lisäksi on lukittu osia endgame contentista, mikä on todennäköisesti se oleellisin osa pelin houkutusta? Kuin WoW F2P olisi rajoitettu yhteen maanosaan ja normaaliin mounttiin, ilman instance ja raidausmahdollisuutta. Ilman pankkia ja lisälaukkuja.
Oleellisin osa pelin houkutusta ei todellakaan ole endgame, vaan levutus, storyline ja full voiceoverit joka questissa.
Kahdella quickbarilla pärjää mainiosti, sillä ei niitä taistelussa tarvittavia taitoja yli sen 24 varmasti tule saamaan. Yhdelläkin melkein pärjäisi.
Mountin ja sprintin saa samalla tavalla kuin pelin lauchissa, joten ei mitään epäkohtaa löysy siitäkään.