Halo 4 on kallein Microsoftin tekemä peli
Joystiq kertoo, että kustannukset kustantavat. Microsoft Studiosia johtava Phil Spencer on paljastanut, että Halo 4 on kallein peli, mikä Microsoftilla on koskaan tehty. Spencer käytti sanoja kuten 'ehdottomasti', ja lauseita kuten 'mikään muu ei pääse edes lähelle'.
Sanomattakin on siis selvää, että myyntiodotukset ovat kovat. Halo 3:n budjettiarviot liikkuivat 60 miljoonan dollarin tienoilla, mistä puolet oli markkinointia. Halo 3: ODST taas tienasi ensimmäisen vuorokauden aikana 170 miljoonaa dollaria ja Spencerin mukaan Halo-bisnes on arvoltaan 3 miljardia dollaria.
Keskustelut (30 viestiä)
26.10.2012 klo 11.12 12
Markkinointiin mennyt ties kuinka paljon enemmän kuin itse pelin tekemiseen.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
26.10.2012 klo 12.13 4
youdontsay.jpg
Markkinointiin mennyt ties kuinka paljon enemmän kuin itse pelin tekemiseen.
26.10.2012 klo 12.19 9
Anteeksi, pakollinen fanipoikakommentti.
26.10.2012 klo 13.10 6
26.10.2012 klo 13.34 34
"Markkinointiin 30 miljoonaa" Olisivat tehneet tuolla 50 prossalla 2 kertaa paremman pelin edes :D Halot on niin paskaa konsoliräiskintää, että ei voi, kun nauraa. Paskin pelisarja tähän mennessä mitä tullu vastaan, mutta kyllä massoille kelpaa, kun mainostetaan niin paljon ja lahjotaan arvostelijat sadoilla tuhansilla hypettämään tätä roskaa.
Mene sinä läski ES-nulikka pärinöimään rakkaasi, modern warfare sarjan kanssa kanssa. Tyhmä kommentti, jos voisit ensi kerralla pitää mielipiteesi itselläsi, niin moni olisi kiitollinen. Miten kuvittelet sitten pelien myyvän jos niitä ei mainostettaisi lainkaan? Syy, koska pelien mainostus on tajuttoman kallista on se, että mainoksia laitetaan esim lehteen, telkkariin, nettiin, ym. ympäri koko fakin maailmaa! Tajuatko kuinka kallis edes pelkän Hesarin etusivu on? Hemmetin kallis. Lehdille oikeasti maksetaan sellaisia määriä, jotta jotain elokuvaa, kirjaa, peliä tai ihan mitä vain, saataisiin mahdollisimman paljon esille.
Halo-sarja ei todellakaan ole yksinään mukana tuossa leikissä.
Toki on niitä poikkeuksiakin jotka ovat päässeet korkealle ilman mitää mainostuskikkojakin. Ja olen samaa mieltä siitä sinänsä, että tuo Halo4sen mainostukskampanjat olisivat voinut jättää tekemättä, jo sarjan ollessa niin menestynyt, että riittäisi vain julkaisupäivämäärän laittaminen yhdelle nettisivulle.
26.10.2012 klo 13.49 5
"Markkinointiin 30 miljoonaa" Olisivat tehneet tuolla 50 prossalla 2 kertaa paremman pelin edes :D Halot on niin paskaa konsoliräiskintää, että ei voi, kun nauraa. Paskin pelisarja tähän mennessä mitä tullu vastaan, mutta kyllä massoille kelpaa, kun mainostetaan niin paljon ja lahjotaan arvostelijat sadoilla tuhansilla hypettämään tätä roskaa.
Mene sinä läski ES-nulikka pärinöimään rakkaasi, modern warfare sarjan kanssa kanssa. Tyhmä kommentti, jos voisit ensi kerralla pitää mielipiteesi itselläsi, niin moni olisi kiitollinen. Miten kuvittelet sitten pelien myyvän jos niitä ei mainostettaisi lainkaan? Syy, koska pelien mainostus on tajuttoman kallista on se, että mainoksia laitetaan esim lehteen, telkkariin, nettiin, ym. ympäri koko fakin maailmaa! Tajuatko kuinka kallis edes pelkän Hesarin etusivu on? Hemmetin kallis. Lehdille oikeasti maksetaan sellaisia määriä, jotta jotain elokuvaa, kirjaa, peliä tai ihan mitä vain, saataisiin mahdollisimman paljon esille.
Halo-sarja ei todellakaan ole yksinään mukana tuossa leikissä.
Toki on niitä poikkeuksiakin jotka ovat päässeet korkealle ilman mitää mainostuskikkojakin. Ja olen samaa mieltä siitä sinänsä, että tuo Halo4sen mainostukskampanjat olisivat voinut jättää tekemättä, jo sarjan ollessa niin menestynyt, että riittäisi vain julkaisupäivämäärän laittaminen yhdelle nettisivulle.
Haistan katkeraa fanipoikuutta. Ei ketään voi käskeä olemaan hiljaa mielipiteistään. Mielipide on mielipide, mikset ota sitä sellaisenaan vaan katkeroidut samantein? Eihän kukaan neuvo tuolla Talmustakaan olemaan hiljaa mielipiteistään vaikka sieltä tuleekin ainoastaan paskaa. Kaikki ymmärtää että ei pidä takertua jonkun nobodyn kirjoituksista. Sinä voisit kokeilla samaa.
26.10.2012 klo 13.50 4
Turha väittää sitä uudeksi peliksi tai kuinka sulavat sen controllit ovat. Sama tusina fps paskaa joka on pilannut pelialan.
Kiitos Cod ja kiitos Microshit
26.10.2012 klo 13.55
007 Legendsiä on mainostettu mutta on niin totaalista paskaa että ei edes markkinointi pelasta.
Toisaalta en usko että paljoa parempaa peliä saisivat tehtyä vaikka lykkäisivät 30 miljoonaa lisää pelin kehitykseen. Ei rahallakaan kaikkea saa. Tekniikka on mitä on ja luovuus ei kuki rahalla. Täytyy vaan toivoa ettei ole ollut liikaa aikarajoja tai ulkoista painetta.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
26.10.2012 klo 14.10
26.10.2012 klo 14.18 19
26.10.2012 klo 14.19 4
En oikein ymmärrä tätä markkinointiin käytettävää rahasummaa näinkin vakiintuneen fanilauman omaavassa pelissä.
Mutta mites uudet pelaajat?
26.10.2012 klo 14.22 4
http://www.youtube.com/user/MachinimaPrime
Rekisteröitynyt 15.09.2008
26.10.2012 klo 14.23 2
26.10.2012 klo 14.32 5
Ette sais tienattua euroakaan omalla tekeleellä.
26.10.2012 klo 14.56
Tajuatko kuinka kallis edes pelkän Hesarin etusivu on? Hemmetin kallis.
39607-50579 euroa. Jos vaikka ostettaisiin koko vuodeksi, joka päivä Halo 4 kokosivun väripläjäys Hesarin etusivulle, maksaisi se vain noin 14,5 miljoonaa. Eipä siis maksa oikeastaan mitään.
26.10.2012 klo 15.02 4
Tajuatko kuinka kallis edes pelkän Hesarin etusivu on? Hemmetin kallis.
39607-50579 euroa. Jos vaikka ostettaisiin koko vuodeksi, joka päivä Halo 4 kokosivun väripläjäys Hesarin etusivulle, maksaisi se vain noin 14,5 miljoonaa. Eipä siis maksa oikeastaan mitään.
sitten kun mietit jotain oikeasti luettua ja kansainvälistä päivälehteä niin päästään jo ihan mukaviin summiin
Rekisteröitynyt 24.02.2011
26.10.2012 klo 17.04 12
Otetaanpa esimerkiksi Metro 2033. Parhaimmillaan erinomainen peli, joka sai hyviä arvoioita ja myi tasaisesti jääden kuitenkin vain "sleeper -hitiksi" vähäisen julkisuuden vuoksi. Kuinka paljon peli olisikaan myynyt, jos markkinointiin olisi oikeasti panostettu? Kuinka paljon enemmän jatko-osa myisi, jos edeltäjän markkonointi olisi hoidettu kunnolla?
Rekisteröitynyt 20.12.2010
26.10.2012 klo 17.09 3
26.10.2012 klo 17.13
Ikävä näin insinöörin silmin myöntää, mutta kyllä tuolla markkinoinnilla on oikeasti merkitystä. Niin paljon, että siihen oikeasti kannattaa sijoittaa suuria summia.
Otetaanpa esimerkiksi Metro 2033. Parhaimmillaan erinomainen peli, joka sai hyviä arvoioita ja myi tasaisesti jääden kuitenkin vain "sleeper -hitiksi" vähäisen julkisuuden vuoksi. Kuinka paljon peli olisikaan myynyt, jos markkinointiin olisi oikeasti panostettu? Kuinka paljon enemmän jatko-osa myisi, jos edeltäjän markkonointi olisi hoidettu kunnolla?
Uusi yrittäjä on aina uusi yrittäjä. Niistä ei ikinä tiedä minkälaista possua säkissä saa ja usein jopa genre voi olla epäselvä.
Halo ei sen sijaan ole enää mikään pikkusarja. Hyviä arvosteluja, suuria myyntejä ja ei-pelaajatkin tietävät että vihreähaarniskainen solttu on pelihahmo.
Uusiakin pelaajia on joo, mutta tässä vaiheessa epäilen että tuollainen markkinointipanostus enää toisi suuria lisäpelaajamääriä.
Rekisteröitynyt 24.02.2011
26.10.2012 klo 17.37 1
Ikävä näin insinöörin silmin myöntää, mutta kyllä tuolla markkinoinnilla on oikeasti merkitystä. Niin paljon, että siihen oikeasti kannattaa sijoittaa suuria summia.
Otetaanpa esimerkiksi Metro 2033. Parhaimmillaan erinomainen peli, joka sai hyviä arvoioita ja myi tasaisesti jääden kuitenkin vain "sleeper -hitiksi" vähäisen julkisuuden vuoksi. Kuinka paljon peli olisikaan myynyt, jos markkinointiin olisi oikeasti panostettu? Kuinka paljon enemmän jatko-osa myisi, jos edeltäjän markkonointi olisi hoidettu kunnolla?
Uusi yrittäjä on aina uusi yrittäjä. Niistä ei ikinä tiedä minkälaista possua säkissä saa ja usein jopa genre voi olla epäselvä.
Halo ei sen sijaan ole enää mikään pikkusarja. Hyviä arvosteluja, suuria myyntejä ja ei-pelaajatkin tietävät että vihreähaarniskainen solttu on pelihahmo.
Uusiakin pelaajia on joo, mutta tässä vaiheessa epäilen että tuollainen markkinointipanostus enää toisi suuria lisäpelaajamääriä.
Juu, totta. Uusi yrittäjä on uusi yrittäjä ja laatu voi olla mitä sattuu, mutta pointti oli, että hyvällä markkinoinnilla peli olisi voinut myydä paljon paremmin. Eli kyllä sillä markkinoinnilla on merkitystä siinä missä tuotteen laadullakin...
Edellinen (uusi) Halo taidettiin julkaista vuonna 2007(?), joten jo kokonaan "uusia" pelaajia on kyllä ehtinyt markkinoille ilmaantua. Toisaalta ei nimekäskään peli paljoa ennakkotilauksia ilman hypekoneistoa tule saamaan. Eli ei se hype ole pelkästään uusia pelaajia varten, kyllä sillä ihan yhtälailla houkutellaan pelisarjan vanhojakin ystäviä.
26.10.2012 klo 19.09
Ikävä näin insinöörin silmin myöntää, mutta kyllä tuolla markkinoinnilla on oikeasti merkitystä. Niin paljon, että siihen oikeasti kannattaa sijoittaa suuria summia.
Otetaanpa esimerkiksi Metro 2033. Parhaimmillaan erinomainen peli, joka sai hyviä arvoioita ja myi tasaisesti jääden kuitenkin vain "sleeper -hitiksi" vähäisen julkisuuden vuoksi. Kuinka paljon peli olisikaan myynyt, jos markkinointiin olisi oikeasti panostettu? Kuinka paljon enemmän jatko-osa myisi, jos edeltäjän markkonointi olisi hoidettu kunnolla?
Uusi yrittäjä on aina uusi yrittäjä. Niistä ei ikinä tiedä minkälaista possua säkissä saa ja usein jopa genre voi olla epäselvä.
Halo ei sen sijaan ole enää mikään pikkusarja. Hyviä arvosteluja, suuria myyntejä ja ei-pelaajatkin tietävät että vihreähaarniskainen solttu on pelihahmo.
Uusiakin pelaajia on joo, mutta tässä vaiheessa epäilen että tuollainen markkinointipanostus enää toisi suuria lisäpelaajamääriä.
Juu, totta. Uusi yrittäjä on uusi yrittäjä ja laatu voi olla mitä sattuu, mutta pointti oli, että hyvällä markkinoinnilla peli olisi voinut myydä paljon paremmin. Eli kyllä sillä markkinoinnilla on merkitystä siinä missä tuotteen laadullakin...
Edellinen (uusi) Halo taidettiin julkaista vuonna 2007(?), joten jo kokonaan "uusia" pelaajia on kyllä ehtinyt markkinoille ilmaantua. Toisaalta ei nimekäskään peli paljoa ennakkotilauksia ilman hypekoneistoa tule saamaan. Eli ei se hype ole pelkästään uusia pelaajia varten, kyllä sillä ihan yhtälailla houkutellaan pelisarjan vanhojakin ystäviä.
Otetaan esimerkiksi se Forward onto Dawn minisarja, lieneekö microsoftin rahoittama?
Ei ole halpa sekään nimittäin.. Pelkät tietokoneanimoinnit saattaa maksaa maltaita, mikäli menee esim ILM:n kautta (Industrial Light & Magic, joka vastasi esim Transformereiden ja Iron manin erikoistehosteista).
Rekisteröitynyt 04.09.2011
26.10.2012 klo 20.24 1
26.10.2012 klo 21.05
Rekisteröitynyt 08.12.2007
27.10.2012 klo 03.46 2
27.10.2012 klo 12.52
27.10.2012 klo 13.35
27.10.2012 klo 13.39
Halon yksinpelikamppanjat on huippuja... harmillisesti kuitenkin pelattavaa on yleensä vaan se 8-10 tuntia
8-10 tuntia "easy" vaikeustasolla kentät läpi juosten. Kokeilepa "legendary" -vaikeustasolla.
27.10.2012 klo 15.38
Halon yksinpelikamppanjat on huippuja... harmillisesti kuitenkin pelattavaa on yleensä vaan se 8-10 tuntia
8-10 tuntia "easy" vaikeustasolla kentät läpi juosten. Kokeilepa "legendary" -vaikeustasolla.
Pelin kesto vain 10 tuntia? Kokeileppa jalat ja kädet sidottuna.
27.10.2012 klo 22.29
Rekisteröitynyt 20.02.2012
02.11.2012 klo 00.58
Eipä ole elokuvienkaan kestossa paljoa kehumista jos katsoo niitä pikakelauksella.
Totta!