Suomalaiskehittäjän pelit nettoavat 500 000 dollaria päivässä
Suomalainen pelinkehittäjä Supercell on kertonut, että sen kaksi iOS-ilmaispeliä tuottavat yli 500 000 dollaria päivässä. Applen 30 prosentin osuuden jälkeen Clash of Clans -strategiapelin sekä ”maatila-Simsiksi” tituleeratun Hay Dayn kautta Supercellille virtaa noin 350 000 dollaria vuorokaudessa. Clash of Clans ylsikin syyskuussa iPadien tuottavimmaksi peliksi.
Supercell keskittyy jatkossakin pääasiassa tableteille kehiteltäviin peleihin. Yhtiössä uskotaan tablettien olevan täydellisiä pelialustoja. Supercell ei näe kovin valoisaa tulevaisuutta käsikonsoleille, sillä tabletit syövät niiden markkinoita tehokkaasti. Supercellin Yhdysvaltojen toimiston johtajan Greg Harperin mielestä käsikonsoliteollisuus on vaarassa etenkin nyt, kun Applelta todennäköisesti on ilmestymässä entistä pienempi ja kannettavampi tabletti iPad mini.
Lähde: Gamesindustry
Keskustelut (16 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.10.2012 klo 13.56
09.10.2012 klo 14.07 1
Ja mihin tällainen rahanvaihto oikein perustuu?
Mikromaksuihin. Olen pelannut kyseistä peliä, ja alle dollarilla saat vähän paremman miekan / katapultin tai muutaman jampan lisää armeijaasi. Ilmaiskamoilla ei päästä kaverilistojen kärkeen.
Rekisteröitynyt 21.12.2010
09.10.2012 klo 14.27 10
Ja mihin tällainen rahanvaihto oikein perustuu?
Mikromaksuihin. Olen pelannut kyseistä peliä, ja alle dollarilla saat vähän paremman miekan / katapultin tai muutaman jampan lisää armeijaasi. Ilmaiskamoilla ei päästä kaverilistojen kärkeen.
Jee, käytin 15 euroa kännykkäpeliin ja olen sen takia listalla korkeammalla, ja siten parempi pelaamaan, kuin naapurin Kalle!!1 Pelaamisen nykypäivää... (Ja tämä ei ollut edellistä kommentoijaa vastaan, vaan yleinen observaatio)
Rekisteröitynyt 10.08.2011
09.10.2012 klo 15.02 1
Ja mihin tällainen rahanvaihto oikein perustuu?
Mikromaksuihin. Olen pelannut kyseistä peliä, ja alle dollarilla saat vähän paremman miekan / katapultin tai muutaman jampan lisää armeijaasi. Ilmaiskamoilla ei päästä kaverilistojen kärkeen.
Jee, käytin 15 euroa kännykkäpeliin ja olen sen takia listalla korkeammalla, ja siten parempi pelaamaan, kuin naapurin Kalle!!1 Pelaamisen nykypäivää... (Ja tämä ei ollut edellistä kommentoijaa vastaan, vaan yleinen observaatio)
Entä jos ei halua päästä kaverilistan kärkeen? Haluaa kenties vain pelata peliä? Toimiihan se niinkin.
09.10.2012 klo 15.40 2
09.10.2012 klo 16.26 3
09.10.2012 klo 16.39
Ja mihin tällainen rahanvaihto oikein perustuu?
Mikromaksuihin. Olen pelannut kyseistä peliä, ja alle dollarilla saat vähän paremman miekan / katapultin tai muutaman jampan lisää armeijaasi. Ilmaiskamoilla ei päästä kaverilistojen kärkeen.
Jee, käytin 15 euroa kännykkäpeliin ja olen sen takia listalla korkeammalla, ja siten parempi pelaamaan, kuin naapurin Kalle!!1 Pelaamisen nykypäivää... (Ja tämä ei ollut edellistä kommentoijaa vastaan, vaan yleinen observaatio)
Entä jos ei halua päästä kaverilistan kärkeen? Haluaa kenties vain pelata peliä? Toimiihan se niinkin.
Näissä peleissä ei vaan ole mitään muuta tavoitetta kuin rankingissa kipuaminen. "I only play games because of Achievements"
09.10.2012 klo 18.26
Ja mihin tällainen rahanvaihto oikein perustuu?
Mikromaksuihin. Olen pelannut kyseistä peliä, ja alle dollarilla saat vähän paremman miekan / katapultin tai muutaman jampan lisää armeijaasi. Ilmaiskamoilla ei päästä kaverilistojen kärkeen.
Jee, käytin 15 euroa kännykkäpeliin ja olen sen takia listalla korkeammalla, ja siten parempi pelaamaan, kuin naapurin Kalle!!1 Pelaamisen nykypäivää... (Ja tämä ei ollut edellistä kommentoijaa vastaan, vaan yleinen observaatio)
jeee! tein pelin että sulla ois kivaa
Rekisteröitynyt 07.01.2008
09.10.2012 klo 18.46 1
Ja mihin tällainen rahanvaihto oikein perustuu?
Mikromaksuihin. Olen pelannut kyseistä peliä, ja alle dollarilla saat vähän paremman miekan / katapultin tai muutaman jampan lisää armeijaasi. Ilmaiskamoilla ei päästä kaverilistojen kärkeen.
Et siis ole oikeasti pelannut kyseistä peliä. Rahalla saa asiat tapahtumaan nopeammin, mitään muuta hyötyä siitä ei ole. Eikä pelissä ole edes katapultteja.
Hyvä peli, ihan ilman rahallista panostustakin.
09.10.2012 klo 20.31 2
09.10.2012 klo 21.19
Tälläiset pelifirmat voisi olla hyvä (riski)sijoituskohde. "Pienellä" panostuksella suuria rahoja.
Rekisteröitynyt 26.10.2010
10.10.2012 klo 09.54
10.10.2012 klo 11.49
hienoa että suomalaiset kehittäjät pärjää, mutta surettaa yleisesti tuo "pay 2 win" syöpä :|
Ja sitten jossain toisessa yhteydessä vaaditaan kovasti rajoittamatonta demoa. Eikös nämä "pay2win"-pelit ole juurikin sellaisia? Maksat oleellisista tavaroista vasta, kun olet todennut pelin pelaamisen arvoiseksi.
10.10.2012 klo 11.53
Näissä peleissä ei vaan ole mitään muuta tavoitetta kuin rankingissa kipuaminen. "I only play games because of Achievements"
No sittenhän kaikki voittaa, kun achievement-huorat tuhlaavat pennosiaan pay2win-peleihin, joita "truu geimerit" ei edes halua pelata. Ellei sitten ilmassa ole oletus että ilman edellisiä tämänkin sijaan olisi tehty joku oikea hc-pelaajan peli?
10.10.2012 klo 14.27
hienoa että suomalaiset kehittäjät pärjää, mutta surettaa yleisesti tuo "pay 2 win" syöpä :|
Ja sitten jossain toisessa yhteydessä vaaditaan kovasti rajoittamatonta demoa. Eikös nämä "pay2win"-pelit ole juurikin sellaisia? Maksat oleellisista tavaroista vasta, kun olet todennut pelin pelaamisen arvoiseksi.
Ne on kyllä kahden ihan eri ryhmien vaatimuksia. Itselleni kelpaa demot, koska niissä näkee yhden kokonaisen pätkän vs maistiaisia siellä täällä "Buy this" mainoksineen.
Mikromaksuhelvettien takia on mahdotonta uppoutua peliin. No yleensäkin tuollaista politiikkaa harrastavat pelit ovat hyvin tietynlaisia eivätkä mitään Bioshockeja tai Final Fantasyita.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
10.10.2012 klo 17.30
hienoa että suomalaiset kehittäjät pärjää, mutta surettaa yleisesti tuo "pay 2 win" syöpä :|
Ja sitten jossain toisessa yhteydessä vaaditaan kovasti rajoittamatonta demoa. Eikös nämä "pay2win"-pelit ole juurikin sellaisia? Maksat oleellisista tavaroista vasta, kun olet todennut pelin pelaamisen arvoiseksi.
Ne on kyllä kahden ihan eri ryhmien vaatimuksia. Itselleni kelpaa demot, koska niissä näkee yhden kokonaisen pätkän vs maistiaisia siellä täällä "Buy this" mainoksineen.
Mikromaksuhelvettien takia on mahdotonta uppoutua peliin. No yleensäkin tuollaista politiikkaa harrastavat pelit ovat hyvin tietynlaisia eivätkä mitään Bioshockeja tai Final Fantasyita.
No kyllä Tribes: Vengeance ja Planetside 2 ovat ihan ok pelejä. Sääli vain että todellakin menee siihen, että ellet maksa, niin joudut grindaamaan kuin hullu. Ja jos haluat pitää pelikokemuksen nautinnollisena, niin pian on maksanut huomattavasti enemmän kuin sen 40 euroa mitä tuollainen saattaisi pahimmillaan maksaa uutena.
Todellinen ongelma on se, että ellei näitä pysäytetä nyt, niin ne tulevat ainoastaan leviämään ja yleistymään. Johan se vuosi sitten EAn pomo puhui, että voisi kokeilla pistää nettipeliin oikealla rahalla maksullisia panoksia.