Tuorein sisältö

Borderlands 2:een Star Wars -aiheista DLC:tä

17.09.2012 klo 10.55 | Luettu: 13940 kertaa | Teksti: Vieras



Ensimmäisen pelin perusteella voisi päätellä, että myös Borderlands 2:een on tulossa julkistamisen jälkeen kasoittain laadukasta ladattavaa sisältöä. Gearboxin toimitusjohtaja Randy Pitchford vahvistaa oletusta ilmoittamalla, että pelitiimi aikoo tuottaa peliin Star Wars – Jedin paluu -aiheista sisältöä. Luvassa on Pitchfordin mukaan jotain Tatooinelta tuttujen aavikkoajoneuvojen suuntaista. Peliin on tulossa kaikenkaikkiaan neljä pakettia ladattavaa sisältöä kesään 2013 mennessä.

Lähde:Joystiq

Teksti: Veera Rouvinen

V2.fi | Vieras
< Listasunnuntai suree... GTA V:stä valtavampi... >

Keskustelut (25 viestiä)

PaveMaijanen

Rekisteröitynyt 27.06.2010

17.09.2012 klo 12.04 5 tykkää tästä

Ja nyt heti alkuun inb4 itkua:

Ei, niitä DLC paketteja EI OLE PAKKO OSTAA ellei välttämättä halua :)
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

17.09.2012 klo 12.21 4 tykkää tästä

PaveMaijanen kirjoitti:
Ja nyt heti alkuun inb4 itkua:

Ei, niitä DLC paketteja EI OLE PAKKO OSTAA ellei välttämättä halua :)


Mikä tosin ei ole vielä mikään syy olla kyseenalaistamatta niiden olemassaolon moraalista pohjaa.
Halvalla tuotettua lisenssipaskaa myydään kalliilla, ja alkuperäinen suunittelija, puhumattakaan nykyisestä mallintajasta ja ohjelmoijasta tuskin saavat tuotosta mitään kauhean suurta osaa.

Ei siinä että tuollaiset pitäisi kieltää, mutta muistutuksena siitä, että jokaikinen, joka tuollaiseen pistää rahaa on häpeäksi lajilleen.
lainaa
TaukkiPave

17.09.2012 klo 12.23 11 tykkää tästä

Rahastusta. Peli leikataan osiin ja myydään pitkin vuotta. Ostakoon ken ostaa, itse odotan GOTY-versiota niin ei tarvitse maksaa osamaksulla kuten jotkut taukit tekevät.
lainaa
nythei

17.09.2012 klo 12.58 10 tykkää tästä

TaukkiPave kirjoitti:
Rahastusta. Peli leikataan osiin ja myydään pitkin vuotta. Ostakoon ken ostaa, itse odotan GOTY-versiota niin ei tarvitse maksaa osamaksulla kuten jotkut taukit tekevät.


Joo, olet kyllä melkoinen sankari. Osa ostaa, osa ei, niin yksinkertaista se on eikä tee kenestäkään taukkia. Sama juttu melkeinpä on että sanot taukeiksi musiikinharrastajia jotka ostavat musiikkia aina albumin kerrallaan, kun he voisivat ostaa kokoelman yhden levyn hinnalla! Tai että kun haukkuu ihmistä joka ostaa yksittäin elokuvat eikä osta yhtä DVD-boksia jossa on kaikki sarjan elokuvat.

Yhtä lailla ne muutama euro jotka tuossa säästää menee viinaan/paskalehtiin/karkkiin/limsaan/energiajuomaan jne. En jaksa käsittää miten ihminen on taukki jos ostaa lisää materiaalia peliin josta pitää. Samalla periaatteella entisaikojen lisälevyt ovat vain rahastuspaskaa. Esimerkiksi Opposing Force saattoi olla jo ideana ennen kuin Half-Life 1 julkaistiin. Ja DLC:nä esimerkiksi New Vegasin Old World Blues oli mainio ja rahansa väärti, ilman että tarvitsi ruveta internetissä pätemään että kuinka tämä nyt on niin saatanan vääryyttä.

DLC on nykypäivää, ei voi mitään vaikka miten vinkuisi.

Eli valoja tauluun ja pois sieltä 90-luvulta (joo nenäliinat esiin jo valmiiksi että joku tulee kertomaan sydäntäsärkevän tarinan 90-luvusta ja miten silloin oli peleissä kaikki oikein ja peleissä ei ollut virheitä)
lainaa
veepee

17.09.2012 klo 13.11

Voi tätä nykyaikaa... Muistan vielä pelanneeni vanhoina hyvinä aikoina kunnon pelejä esim. Atari 2600:n ET:tä eikä ennenvanhaankaan mitään lisäsisältöä ollut!1

Tosi kivaa kun taas joutu alottaa viiltelyn...
lainaa
asdfghjkk

17.09.2012 klo 14.32

Toiset taas vetää herneen nenään, kun vaatii laatua. Kyllä ne Borderlands 1 dlc:t sinällään ihan laadukkaita oli, eikä kaikissa peleissä ole dlc:t turhaa rahastusta. Sitten suurin osa on näitä julkasupäivän dlc:tä ja muuten vaan vähän myöhemmin julkastavia karttapaketteja, jotka törkeimmissä tapauksissa on valmiina levyllä (toivottavasti kukaan ei sano, että näin jää turha latailu pois). Nämä pelit jätän nykyään suosiolla alennusmyyntiin ja yleensä silloinkin olen mielummin ilman sitä dlc:tä, riippuen tietysti vähän tapauksesta. Eikä dlc:tä ole tietysti pakko ostaa, mutta kai sitä saa tälläisestä toiminnasta olla mitä mieltä haluaa.
Niin ja Borderlands 2 lähtee kuitenkin mukaan heti julkasupäivänä. Peli ei pilannut mainettaan ykkösosassa huonoilla lisäsisällöillä (paitsi se kökkö areena dlc, mutta ainakin se oli erilainen).
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

17.09.2012 klo 16.00 4 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
PaveMaijanen kirjoitti:
Ja nyt heti alkuun inb4 itkua:

Ei, niitä DLC paketteja EI OLE PAKKO OSTAA ellei välttämättä halua :)


Mikä tosin ei ole vielä mikään syy olla kyseenalaistamatta niiden olemassaolon moraalista pohjaa.
Halvalla tuotettua lisenssipaskaa myydään kalliilla, ja alkuperäinen suunittelija, puhumattakaan nykyisestä mallintajasta ja ohjelmoijasta tuskin saavat tuotosta mitään kauhean suurta osaa.

Ei siinä että tuollaiset pitäisi kieltää, mutta muistutuksena siitä, että jokaikinen, joka tuollaiseen pistää rahaa on häpeäksi lajilleen.

Keskiverto pelintekijä tienaa n. 70 tonnia USAssa vuodessa, mikä tekee peleistä yhden parhaiten palkatuista viihdetaiteen genreistä.

lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

17.09.2012 klo 16.22

vetää lahdelta jos niin haittaa.
lainaa
Mirr5onkujalla

17.09.2012 klo 17.41 2 tykkää tästä

Machinus kirjoitti:

Keskiverto pelintekijä tienaa n. 70 tonnia USAssa vuodessa, mikä tekee peleistä yhden parhaiten palkatuista viihdetaiteen genreistä.

Nimenomaan.
lainaa
Bordellands

17.09.2012 klo 18.00 1 tykkää tästä

Ensimmäisen Borderlandsin lisäosat Mad Moxxia lukuunottamatta olivat itseasiassa aika laadukkaita tekeiletä, ja toivat ihan oikeasti lisäarvoa peliin.
Tässä alkaa olla jo rahastuksen makua, kun ennen julkaisua julkistetaan useita DLC-paketteja, joista yksi on 10€ hintaan myytävä hahmoluokka. Mutta onneksi näitä ei ole kenenkään pakko ostaa. Itse odottelen GOTY-versiota.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

17.09.2012 klo 18.18 2 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
PaveMaijanen kirjoitti:
Ja nyt heti alkuun inb4 itkua:

Ei, niitä DLC paketteja EI OLE PAKKO OSTAA ellei välttämättä halua :)


Mikä tosin ei ole vielä mikään syy olla kyseenalaistamatta niiden olemassaolon moraalista pohjaa.
Halvalla tuotettua lisenssipaskaa myydään kalliilla, ja alkuperäinen suunittelija, puhumattakaan nykyisestä mallintajasta ja ohjelmoijasta tuskin saavat tuotosta mitään kauhean suurta osaa.

Ei siinä että tuollaiset pitäisi kieltää, mutta muistutuksena siitä, että jokaikinen, joka tuollaiseen pistää rahaa on häpeäksi lajilleen.
Mutsis on häpeäksi lajilleen...

Kai ny esimerkiksi WoWin lisäosien ostajatkin ovat häpeäksi lajilleen? Ties vaikka niittenkin sisältö on upotettu alkuperäiselle asennuslevylle...
lainaa
fixd

17.09.2012 klo 18.42

Bordellands kirjoitti:
joista yksi on 8€ hintaan myytävä täysin ylimääräinen hahmoluokka.
lainaa
Bordellands

17.09.2012 klo 19.02

fixd kirjoitti:
Bordellands kirjoitti:
joista yksi on 8€ hintaan myytävä täysin ylimääräinen hahmoluokka.

Pari euroa sinne tai tänne. Törkeää rahastusta kuitenkin.
lainaa
silmä_käteen

17.09.2012 klo 20.21

Bordellands kirjoitti:
fixd kirjoitti:
Bordellands kirjoitti:
joista yksi on 8€ hintaan myytävä täysin ylimääräinen hahmoluokka.

Pari euroa sinne tai tänne. Törkeää rahastusta kuitenkin.

Pointti nyt varmaan olikin se "ylimääräinen hahmoluokka."
lainaa
shpongle

17.09.2012 klo 20.28 1 tykkää tästä

Miten te vittu jaksatte :D
lainaa
kebabelin

17.09.2012 klo 21.39

Dlc:tarkotuksena on tuoda siihe pelii lisää pelattavaa eka kuukaude jälkee millo suurin osa on jo kyllästyny siihe pelii. Jos ei olis näit dlc:tä nii valitettais siitä että peli maksaa kauheesti mutta tekemine loppuu ennenkö alkaa. Mut joo kyllähä ne dlc:t o vähä turha kalliita varsinki kun suurin osa o iha täyttä paskaa, mut borderlandsin tapauksessa oo kyllä ostamassa dlc:t
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

17.09.2012 klo 22.59

Machinus kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
PaveMaijanen kirjoitti:
Ja nyt heti alkuun inb4 itkua:

Ei, niitä DLC paketteja EI OLE PAKKO OSTAA ellei välttämättä halua :)


Mikä tosin ei ole vielä mikään syy olla kyseenalaistamatta niiden olemassaolon moraalista pohjaa.
Halvalla tuotettua lisenssipaskaa myydään kalliilla, ja alkuperäinen suunittelija, puhumattakaan nykyisestä mallintajasta ja ohjelmoijasta tuskin saavat tuotosta mitään kauhean suurta osaa.

Ei siinä että tuollaiset pitäisi kieltää, mutta muistutuksena siitä, että jokaikinen, joka tuollaiseen pistää rahaa on häpeäksi lajilleen.

Keskiverto pelintekijä tienaa n. 70 tonnia USAssa vuodessa, mikä tekee peleistä yhden parhaiten palkatuista viihdetaiteen genreistä.


Jos tekee kuussa sen jotain 6 tonnia, eikä jonkun ajoneuvon tekeminen Borderlandsin grafiikoilla varmaan ole mikään kauhean iso homma valmiitten konseptien pohjalta, että jos olisi vaikkapa tonnin projekti, jopa parin tonnin, niin ei se mikään älyttömän iso siivu voi olla tuotoista.
Katsos,
"...tuskin saavat tuotosta mitään kauhean suurta osaa."
en siis missään vaiheessa sanonut, että mallintajat olisivat ainakaan toistaiseksi vielä mitään erityisen alipalkattua jengiä, vaikkakin kuulemma alemmat kymmenykset 3d-mallintajista saavat vähemmän tuloja kuin keskivertojenkki.

Ehkä Machinuksella on luetunymmärtämisen kanssa ongelmia, mutta pakko myöntää etten tainnut olla erityisen selkeä itsekkään. Eli pointti on siinä, että nuo DLC-viritelmät ovat hintaansa nähden aina aivan liian kalliita, joka taas tarkoittaa sitä, että suuri osa rahasta on käytännössä hyväntekeväisyyttä George Lucasia ja 2K:ta kohtaan. Eikä noista ainakaan ensimmäinen ansaitse mitään rahaa keneltäkään enää. 2K tehnyt pari ihan siedettävää peliä, muttei ihan niin hyvää, että niitä suosittelisin sen erityisemmin tukemaan.

Czerwony kirjoitti:

Kai ny esimerkiksi WoWin lisäosien ostajatkin ovat häpeäksi lajilleen?


...

Nyt kyllä trölläät.
Muokannut: Mirr5 17.09.2012 klo 23.02 lainaa
bordellands

17.09.2012 klo 23.38

silmä_käteen kirjoitti:
Bordellands kirjoitti:
fixd kirjoitti:
Bordellands kirjoitti:
joista yksi on 8€ hintaan myytävä täysin ylimääräinen hahmoluokka.

Pari euroa sinne tai tänne. Törkeää rahastusta kuitenkin.

Pointti nyt varmaan olikin se "ylimääräinen hahmoluokka."

Niinpä näköjään olikin, mutta todetaan nyt silti vielä kerran, että rahastustahan tämä on.
lainaa
nohei

18.09.2012 klo 00.05 5 tykkää tästä

nythei kirjoitti:
Sama juttu melkeinpä on että sanot taukeiksi musiikinharrastajia jotka ostavat musiikkia aina albumin kerrallaan, kun he voisivat ostaa kokoelman yhden levyn hinnalla!

Paremmin tätä kuvaa se, että ostaa laulut yksitellen albumin sijasta.
Lainaus:
Tai että kun haukkuu ihmistä joka ostaa yksittäin elokuvat eikä osta yhtä DVD-boksia jossa on kaikki sarjan elokuvat.

Tai ostaa kohtauksen kerrallaan koko elokuvan sijasta.

Lainaus:
Yhtä lailla ne muutama euro jotka tuossa säästää menee viinaan/paskalehtiin/karkkiin/limsaan/energiajuomaan jne.

Kymmenistä euroista kyse. Henkilökohtainen rahankäyttösi ei koske minua.
Lainaus:
En jaksa käsittää miten ihminen on taukki jos ostaa lisää materiaalia peliin josta pitää. Samalla periaatteella entisaikojen lisälevyt ovat vain rahastuspaskaa. Esimerkiksi Opposing Force saattoi olla jo ideana ennen kuin Half-Life 1 julkaistiin. Ja DLC:nä esimerkiksi New Vegasin Old World Blues oli mainio ja rahansa väärti, ilman että tarvitsi ruveta internetissä pätemään että kuinka tämä nyt on niin saatanan vääryyttä.
DLC:stä on hyviä ja huonoja esimerkkejä. Se kertoo jotakin, kun vuoden DLC:t julkistetaan samalla kerralla.

Lainaus:
DLC on nykypäivää, ei voi mitään vaikka miten vinkuisi.
Lasten hyväksikäyttäminen ja kouluammunnat ovat nykypäivää. Kuka niistäkin vinkuu?

Lainaus:
Eli valoja tauluun ja pois sieltä 90-luvulta (joo nenäliinat esiin jo valmiiksi että joku tulee kertomaan sydäntäsärkevän tarinan 90-luvusta ja miten silloin oli peleissä kaikki oikein ja peleissä ei ollut virheitä)
Voihan tässäkin olla todella hyvä peli kyseessä. Sääli, että se maksaa liki satasen.
lainaa
Hese

18.09.2012 klo 01.19 2 tykkää tästä



Lainaus:
Lasten hyväksikäyttäminen ja kouluammunnat ovat nykypäivää. Kuka niistäkin vinkuu?

Rinnastat DLC:n lasten hyväksikäyttöön ja kouluammuntoihin.

Hyvä poijat.



lainaa
nyt_oikeesti

18.09.2012 klo 08.04 2 tykkää tästä

nohei kirjoitti:
Se kertoo jotakin, kun vuoden DLC:t julkistetaan samalla kerralla.

Julkistiko? No kerros mitä sieltä on ensi vuonna tulossa?
Lainaus:

Sääli, että se maksaa liki satasen.

Erikoisversiot ehkä maksaa. Paikasta ja alustasta riippuen peruspeli jotain 40-70 euroa.
lainaa
mikäsenytoli

18.09.2012 klo 11.31 5 tykkää tästä

Hese kirjoitti:

Rinnastat DLC:n lasten hyväksikäyttöön ja kouluammuntoihin.

Hyvä poijat.
Rinnastan huonon rinnastuksen kaltaiseensa. Pointti ei ollut väkivaltateoissa, vaan oikeudessa valittaa.
lainaa
Huttu

Rekisteröitynyt 06.08.2011

18.09.2012 klo 14.34 1 tykkää tästä

Otatteko juustoja tuon whinen kanssa?

Ostakaa dlc:t tai olkaa ostamatta, vaikuta kenenkään elämään pätkääkään. Sitäpaitsi, jos olisitte jaksanut vaikkapa ennakkotilata pelin jostain edullisesta paikasta niin saisitte nuo day1 dlc:t ilmaiseksi siihen kylkeen, mukaan lukien tuon ylimääräisen hahmoluokan. Vaikka se julkaistaan vasta lokakuun 16. päivä niin siihen saa ilmaisen koodin jos ennakkotilaa jostain kaupasta, vaikkapa affenanmaalta.
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

18.09.2012 klo 15.53 7 tykkää tästä

Noniin, sanotaanko näin.

Näiden DLC-puolustajien suurin argumentti on "Ei niitä tarvitse ostaa." Mutta kun DLC:n suosio nousee niihin lukemiin, että peleistä häpeilemättä revitään osia pois (tyyliin Assassin's Creed II) ja sitten myydään 1/4 alkuperäisen pelin hinnasta, ei hyvältä näytä. Tässä vaiheessa vielä (ainakin enimmäkseen) ollaan siinä tilanteessa, että se on nimeomaan lisäsisältöä, eikä alkuperäisestä pelistä revittyä sisältöä, mutta kuinka kauan menee ennenkuin pelintekijä käyttävät tätä porsaanreikää hyväkseen ja repivät osia peleistään pois, jotta saisivat rahastaa sitten niillä jälkeenpäin?

Saattaa tämäkin hieman kallistaa kaltevan pinnan argumenttiin, mutta miettikää siltäkin kannalta, että jos tämä normi jatkuu pitkään, sitä tullaan hyväksikäyttämään kuolemaan asti.

Ja julkaisun mukana tulevat DLC:t ovat aika.. kontroversaalisia. Kunhan pysyvät puhtaana lisäsisältönä, eivätkä esimerkiksi jaa moninpeli-osioita kahteen osaan, niitä jotka heittävät rahaa lisäsisältöön, ja niitä jotka eivät. (Uusimmat CoDit ovat suuri syyllinen tähän rikokseen)

Tässä oli minun kantani asiaan, tiedä sitten vastataanko tähänkin sillä samalla "ei sitä tarvitse ostaa" tai "ei tuota tule tapahtumaan".
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

18.09.2012 klo 19.35 3 tykkää tästä

Nikke kirjoitti:
Noniin, sanotaanko näin.

Näiden DLC-puolustajien suurin argumentti on "Ei niitä tarvitse ostaa." Mutta kun DLC:n suosio nousee niihin lukemiin, että peleistä häpeilemättä revitään osia pois (tyyliin Assassin's Creed II) ja sitten myydään 1/4 alkuperäisen pelin hinnasta, ei hyvältä näytä. Tässä vaiheessa vielä (ainakin enimmäkseen) ollaan siinä tilanteessa, että se on nimeomaan lisäsisältöä, eikä alkuperäisestä pelistä revittyä sisältöä, mutta kuinka kauan menee ennenkuin pelintekijä käyttävät tätä porsaanreikää hyväkseen ja repivät osia peleistään pois, jotta saisivat rahastaa sitten niillä jälkeenpäin?

Saattaa tämäkin hieman kallistaa kaltevan pinnan argumenttiin, mutta miettikää siltäkin kannalta, että jos tämä normi jatkuu pitkään, sitä tullaan hyväksikäyttämään kuolemaan asti.

Ja julkaisun mukana tulevat DLC:t ovat aika.. kontroversaalisia. Kunhan pysyvät puhtaana lisäsisältönä, eivätkä esimerkiksi jaa moninpeli-osioita kahteen osaan, niitä jotka heittävät rahaa lisäsisältöön, ja niitä jotka eivät. (Uusimmat CoDit ovat suuri syyllinen tähän rikokseen)

Tässä oli minun kantani asiaan, tiedä sitten vastataanko tähänkin sillä samalla "ei sitä tarvitse ostaa" tai "ei tuota tule tapahtumaan".


I agree with you ;)
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova