Tuorein sisältö

Crysis 2:ssa panostetaan grafiikkaan

27.11.2007 klo 10.11 | Luettu: 46323 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Saksalainen GameStar-sivusto on haastatellut Crytekin pääanimaattoria, Steven Benderiä ja saanut tältä vinkkiä tulevasta trilogian keskimmäisestä osasta. Crysis 2:ssa tullaan Benderin mukaan panostamaan nimenomaan graafiseen ulkoasuun. Etenkin kasvotekstuureihin ja muihin pintakuviointeihin tullaan panostamaan paremman hahmoanimoinnin ohella. Crytekin tavoitteena on nostaa pelin ulkoasu seuraavalle tasolle, lähes fotorealistisen elokuvan tasolle.

Lähde: Blue's News

V2.fi | Matti Lintula
< Live Arcadeen tupla-... V2.fi rikkoi 30 000 ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (59 viestiä)

Jee

27.11.2007 klo 10.28

Joo ihan hyvä juttu että grafiikkaa löytyy mut siis ihan oikeesti ei kovin hyvää kuvaa anna pelistä kun pääasia on grafiikassa. Tökätää fotorealistinen pyssy käteen ja aivot narikassa juostaa hillittömän hienoissa lähes fotorealistisissa maisemissa ja siinähän se peli olikin,tarinasta viis hölmöä touhua.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 10.34

Toivoin hiljaa mielessäni, että nyt kun grafiikka on kunnossa, voitaisiin keskittyä siihen itse peliin, mikä olisi kaivannut enemmän sitä keskittymistä.
lainaa
RavenX

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 10.48

Kieltämättä kyllä antaa kuvaa siitä, ettei pelillä niin väliä, kunhan grafiikka on parasta mahdollista. Toinen juttu onkin sitten, että onko Crysiksen tarkoitus ollakkaan muuta, kuin enginen esittelyä muille studioille.
lainaa
asdfasdf

27.11.2007 klo 11.05

No voi vittu mitä paskaa. Ei ne hyvät grafiikat pelistä hyvää tee. Keskittyisivät nyt enemmän vihollisten tekoälyyn.
lainaa
jhut

Rekisteröitynyt 06.08.2007

27.11.2007 klo 11.22

Voi luoja! Kun siis mun varta vasten (no ei nyt ihan mutta melkein) Crysistä varten ostettu tuliterä tehomylly 8800GTX:lläkään ei jaksanut Vistassa pyörittää High-asetuksilla tätä "ykköstäkään" niin tähtäisivät nyt edes siihen, että kahden vuoden päästä saatavilla olevalla raudalla "kakkonen" pyörisi sulavasti...
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

27.11.2007 klo 11.46

Mahtavaa, upeeta, mahtavaa! Mää odottaa tuota, varmasti tulee oleen hieno ja paras ikinä. Menkää te muut vaan pelaan cs:ää siitä, kun ette ymmärrä.
lainaa
Autio

Rekisteröitynyt 11.10.2007

27.11.2007 klo 11.53

crom kirjoitti:
Mahtavaa, upeeta, mahtavaa! Mää odottaa tuota, varmasti tulee oleen hieno ja paras ikinä. Menkää te muut vaan pelaan cs:ää siitä, kun ette ymmärrä.


Jos tuo oli sarkasmia, viesti ymmärretty, jos olit tosissasi, niin voi voi.
Mikä järki on oikeasti tehdä peli, joka ei pyöri edes sillä parhaalla myllyllä mitä vain rakentaa voi? Crytekillakin voitaisiin ottaa se järki käteen ja miettiä asiaa uudemman kerran. Palaisivat siihen grafiikka puoleen, siten kun kolmonen tulee joksus ulos, jos tulee.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

27.11.2007 klo 11.58

Tietääkseni graafikot, koodarit ja pelin suunnittelijat ovat erikseen joten en usko, että graafiseen ulkoasuun paneutuminen mitenkään Crysis 2:sta tuhoaa...

Tosin vaikka he siitä kuinka fotorealistisen saisivat niin saa AINAKIN vuoden odotella sen julkaisusta ennen kuin löytyy rautaa joka jaksaa sitä vääntää täysillä. En kyllä siltikään jaksa ymmärtää mikä ihme siinä übergrafiikoissa on sen kaiken työn ja vaivan arvoista.
lainaa
Mr_Palikka

Rekisteröitynyt 18.04.2007

27.11.2007 klo 13.35

Noh, kun juontakaan ei voida enää oikein pelastaa, niin keskittyisivät saamaan siitä fysiikkamoottorista edes puolet niistä täysin idioottimaisista bugeista pois.
lainaa
Ilomieli

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 14.13

Odotan innolla 8)
lainaa
Deux

Rekisteröitynyt 12.07.2007

27.11.2007 klo 15.02

Panostaisivat optimointiin.
lainaa
firece

Rekisteröitynyt 13.10.2007

27.11.2007 klo 17.16

Ei kauhe moni peli ole koskaan kauheasti juoneen panostanut. Heidän kannalta on järkevää panostaa graffoihin jotta pelin ikä kasvaa.
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

27.11.2007 klo 17.57

köyhät kyykkyyn
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

27.11.2007 klo 18.34

Pelit tuskin kehittyvät ominaisuuksiensa puolesta niin kovin kriittisesti, joten tämä voi hyvinkin olla kannataa. Ei välttämättä laatutietoisten kuluttajien kannalta mikään hyvä asia, mutta suuri osapa ei olekaan laatutietoisia. Teknisten ominaisuuksienpa puolesta peliä varmasti myydään vielä vuosienkin kuluttua.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 18.36

Ei ne hyvät grafiikat pelistä huonoa tee.
lainaa
Kake

27.11.2007 klo 20.27

Jään ainakin henk.koht odottelemaan jatkoa innolla.
Oma rauta meinasi nöyrtyä high asetuksilla mutta jaksoi kuitenkin vääntää suht sujuvasti. tosin lopussa oli välillä pientä diashowta ilmassa...

jatkoo odotellessa siis.
lainaa
Janne

27.11.2007 klo 21.54

Mitäpä muuta 'sisältöä' räiskintäpeleissä voisi olla kuin grafiikka?
lainaa
Konsolimies

27.11.2007 klo 22.16

Jaaaha. Otti sitte tämmösen Sony linjan, että hypetetää pelejä hienolla grafiikalla, mutta ei siinä mitään kun hieno grafiikka iskee massalle mielummin ku hyvä pelattavuus
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

28.11.2007 klo 21.30

jhut kirjoitti:
Voi luoja! Kun siis mun varta vasten (no ei nyt ihan mutta melkein) Crysistä varten ostettu tuliterä tehomylly 8800GTX:lläkään ei jaksanut Vistassa pyörittää High-asetuksilla tätä "ykköstäkään" niin tähtäisivät nyt edes siihen, että kahden vuoden päästä saatavilla olevalla raudalla "kakkonen" pyörisi sulavasti...


Heidän ideahan oli että peli näyttäisi vielä vuoden päästä paremmalta kuin mikään muu peli, joten ei niitä grafiikoita saa heti täysille. Ja mitä väliä sillä on kun Crysis on jo high -asetuksillakin parhaimman näköinen peli markkinoilla.

Ja kyllä Crysis oli pelillisestikin parempi kuin edeltäjänsä FarCry. Juoni on laadukkaampi ja ääninäyttely todella hyvää. Juoni kyllä voisi olla PALJON parempikin... Halo -tasoinen juoni olisi nannaa.

Joku valitti että tekoälyyn pitäisi kiinnittää huomiota enemmän. No kyllä Crysiksen tekoälyyn on kiinnitetty ihan perhanasti aikaa ja se näkyy. Toki kaikki tekoälyt välillä vähän "bugaavat", mutta yleisesti Crysiksen tekoäly on hyvällä mallilla. Tekoälyn hehkuttaminen on jääny toisaalle kaiken muun hypen edessä, joka nyt pääasiassa keskittyi grafiikkaan. Vihut osaavat muuten oikeasti tehdä temppuja. Mokoman tekoälyn koodaaminen niin vapaasti edettävään peliin kuin Crysis ei ole mikään helppo nakki.

Konsolimies, onko Crysiksen pelattavuus jotenkin huono? Nimeä yksikin huono asia sen pelattavuudesta.

Juu ehkä hieman innostuneesti Crysistä puolustelen, mutta se oli kyllä loistava peli ja todella hiottu paketti. Ihme mankuminen kun ilmoitetaan että aiotaan panostaa grafiikkaan, ei se sulje pois muuta peliä. Juonelta on kyllä silti turha odottaa mitään huikeutta, mutta Crysiksen juoni oli perustasoa FarCryn ala-arvoiseen verrattuna. Toivottavasti se jatkuisi edes samanlaisena.

Jatkoa odotellessa...
lainaa
gtgt

06.12.2007 klo 10.58

Parempi vaan että keskittyy grafiikoihin kunnolla. Voi sitten ne pelintekijät, jotka keskittyy juoneen ostaa sen cryenginen ja siitä saadaan sitten hyvä peli. Ei varmaan millään talolla oo varaa/aikaa keskittyä täydellisesti molempiin.
lainaa
anssit

19.12.2007 klo 19.46

Siis toi on hyvä asia kun saadaan hyviä grafiikat sitten kun tulee seinä vastaan sitten keksitään jotain uutta... ja sitten keskitytään fysiikan moottoriin jne... muihin grafiikkat kuntoon eka sanon minä !
lainaa
anssit

19.12.2007 klo 19.46

Siis toi on hyvä asia kun saadaan hyviä grafiikat sitten kun tulee seinä vastaan sitten keksitään jotain uutta... ja sitten keskitytään fysiikan moottoriin jne... muihin grafiikkat kuntoon eka sanon minä !
lainaa
Peltipelle

05.01.2008 klo 01.01

Ite tykkäsin ihan saakelisti jo tästä ekasta osasta, vaikka se pyöriikin vaativimmissa kohdissa juuri ja juuri low-asetuksilla. Peli tosin oli aivan liian lyhyt.

Vaikka 2-osassa nyt keskitytäänkin täydellisiin graffoihin, niin ei se kuten muutama on jo sanonut tee pelistä välttämättä huonoa, vaan saattaa parantaa sitä. Ja tästä jatko-osasta on ilmoitettu, että se tulisi vasta muutaman vuoden päästä joten kyllä siinä varmasti ehditään panostamaan myös itse peliin, vaikka juoni ei nyt ollukaan mitään parhaimmasta päästä.

Mutta itse ainaskin odotan innolla jatko-osaa ja epäilen, että siitä tulee vielä parempi ja toivon myös, että trilogia saa päätöksensä, mikäli CryTek ei sitä jo 2-osassa päätä.

Mutta jatkoa odottamaan... :P
lainaa
Dope_Rapper

18.01.2008 klo 08.24

ei näin... pelissä pitäs pikemminkin panostaa tuohon juoneen, pelattavuuteen ja uudelleen peluu arvoon jotta se "ikä" kasvaisi. kerroin tossa nyt yleisesti enkä niin ikään tarkoittanut pelkkää crysista. tää eka osa jäi kyllä vaisuks juonen osalta ja uudelleen peluu arvolta. Toiseen kertaan viel jotenki jakso pelata uudestaan mut kolmas kerta on jo tervan juontia. en väitä crysista huonoksi mutta parannettavaa olisi. rupesin ihmetteleen ku tääl koko ajan
puhuttiin grafiikasta eikä just mitään äänistä. hyvä graffa ei tee pelistä hyvää joka on kyllä tullut kuultua. se vain parantaa viihtyvyyttä ainakin minun osalta kuten äänikin. hyvä grafiikka ja hyvät äänet luovat hyvän tunnelman jolloin on paljon mukavampi pelatal. sanon nyt esimerkiks että pelaan vanhoja pelejä joissa ei nykyaikaan verrattuna ole mitään hyvää grafiikkaa mut niitä jaksaa pelata moneen kertaan kun ne on hyvin toteutettu. moneen kertaan hakattu läpi mut ne vaan jaksaa omalla tavalla viihdyttää ja sitä viihtyvyyttä näissä nykyajan peleissä kaipaan tuhottomasti. juttuni eksyi kyllä aiheesta mut sainpahan oman mieli piteeni esille...
lainaa
p3t3

01.05.2008 klo 13.13

Ei nyt vielä tehä johot päätöksiä siitä että panostetaanko graffoihin niin paljon että peli menisi pilalle. itse tiedän että kyllä crytekin pojat osaa joten odotellaan ja kommataan sitten jtn..
lainaa
epeli

26.05.2008 klo 16.59

joo ei anna hyvää kuvaa tosta jos keskitytään grafiikkaan vaikaa 1osassakin oli keskitytty grafiikkaan niin oli pelattavuus ja juoni kohdallaan mutta ainoa asia mikä tässä häiritsee on se että eihän kohta koneiden tehot riitä pelaamiseen et pitäs niinku ostaa hemmetin kallis kone et pystyy pelaamaan ''fotorealistista'' peliä
lainaa
epeli

26.05.2008 klo 17.05

jsorwis kirjoitti:
jhut kirjoitti:
Voi luoja! Kun siis mun varta vasten (no ei nyt ihan mutta melkein) Crysistä varten ostettu tuliterä tehomylly 8800GTX:lläkään ei jaksanut Vistassa pyörittää High-asetuksilla tätä "ykköstäkään" niin tähtäisivät nyt edes siihen, että kahden vuoden päästä saatavilla olevalla raudalla "kakkonen" pyörisi sulavasti...


Heidän ideahan oli että peli näyttäisi vielä vuoden päästä paremmalta kuin mikään muu peli, joten ei niitä grafiikoita saa heti täysille. Ja mitä väliä sillä on kun Crysis on jo high -asetuksillakin parhaimman näköinen peli markkinoilla.

Ja kyllä Crysis oli pelillisestikin parempi kuin edeltäjänsä FarCry. Juoni on laadukkaampi ja ääninäyttely todella hyvää. Juoni kyllä voisi olla PALJON parempikin... Halo -tasoinen juoni olisi nannaa.

Joku valitti että tekoälyyn pitäisi kiinnittää huomiota enemmän. No kyllä Crysiksen tekoälyyn on kiinnitetty ihan perhanasti aikaa ja se näkyy. Toki kaikki tekoälyt välillä vähän "bugaavat", mutta yleisesti Crysiksen tekoäly on hyvällä mallilla. Tekoälyn hehkuttaminen on jääny toisaalle kaiken muun hypen edessä, joka nyt pääasiassa keskittyi grafiikkaan. Vihut osaavat muuten oikeasti tehdä temppuja. Mokoman tekoälyn koodaaminen niin vapaasti edettävään peliin kuin Crysis ei ole mikään helppo nakki.

Konsolimies, onko Crysiksen pelattavuus jotenkin huono? Nimeä yksikin huono asia sen pelattavuudesta.

Juu ehkä hieman innostuneesti Crysistä puolustelen, mutta se oli kyllä loistava peli ja todella hiottu paketti. Ihme mankuminen kun ilmoitetaan että aiotaan panostaa grafiikkaan, ei se sulje pois muuta peliä. Juonelta on kyllä silti turha odottaa mitään huikeutta, mutta Crysiksen juoni oli perustasoa FarCryn ala-arvoiseen verrattuna. Toivottavasti se jatkuisi edes samanlaisena.

Jatkoa odotellessa...



siis nyt tuli oikeenlaista tekstiä tässä on oikeasanainen mies :D
lainaa
Idiootit

08.06.2008 klo 22.20

RavenX kirjoitti:
Kieltämättä kyllä antaa kuvaa siitä, ettei pelillä niin väliä, kunhan grafiikka on parasta mahdollista. Toinen juttu onkin sitten, että onko Crysiksen tarkoitus ollakkaan muuta, kuin enginen esittelyä muille studioille.

Menkää ny v*ttu pelaa miinaharavaa sitten kaikki valittajat, jos ei pelin hyvä ulkoasu kiinnosta!!! Kun kerta on jo kauan ollut saatavilla koneeseen rautaa millä pyörittää Crysis 1:stä Very High asetuksilla. Ja kun sanon kauan niin tarkoitan sitä tietokonemarkkinoilla, joilla puoli vuotta on pitkä aika.
lainaa
Erikoista

08.06.2008 klo 22.25

epeli kirjoitti:
joo ei anna hyvää kuvaa tosta jos keskitytään grafiikkaan vaikaa 1osassakin oli keskitytty grafiikkaan niin oli pelattavuus ja juoni kohdallaan mutta ainoa asia mikä tässä häiritsee on se että eihän kohta koneiden tehot riitä pelaamiseen et pitäs niinku ostaa hemmetin kallis kone et pystyy pelaamaan ''fotorealistista'' peliä

2000e kone maksaa vuoden päästä "noin" 1000e.. Mihin kiire?
lainaa
kkkss

04.07.2008 klo 20.27

Idiootit kirjoitti:
RavenX kirjoitti:
Kieltämättä kyllä antaa kuvaa siitä, ettei pelillä niin väliä, kunhan grafiikka on parasta mahdollista. Toinen juttu onkin sitten, että onko Crysiksen tarkoitus ollakkaan muuta, kuin enginen esittelyä muille studioille.

Menkää ny v*ttu pelaa miinaharavaa sitten kaikki valittajat, jos ei pelin hyvä ulkoasu kiinnosta!!! Kun kerta on jo kauan ollut saatavilla koneeseen rautaa millä pyörittää Crysis 1:stä Very High asetuksilla. Ja kun sanon kauan niin tarkoitan sitä tietokonemarkkinoilla, joilla puoli vuotta on pitkä aika.
Hyvin sanottu, noita valittaja ämmiä tuntuu riittävän:)
lainaa
mustahyväjuoni

11.07.2008 klo 16.12

musta siinä on aika hyvä jouni koska ne argeologit löytää sen alieneiden alukse ja sit ne korealaiset puuttuu pelii ja ne argeologit lahettää apua ja sit ne usan erikois sotilaat menee selvittää sitä hommaa.=)
lainaa
randomiduude

25.07.2008 klo 11.29

Ostin äsken vähän aika sitten ton crysiksen pelasin sen 4h läpi mediumilla, pari turhauttavaakin kohtaa oli mutta peli tyssäsi lopussa vähän liian nopeasti... sanoin crytekille että voisi kehittää enemmän teko älyn tiimityötä (esim. jos menee piiloon konttiin niin ne ei oo silleen et "mitä vi**ua?!!") muuten crysis oli mahtava vaikka piti pelata vain medium graffoilla. ^^' hyvä peli vaikka tuli vähän raukkisteltua enssimmäisten alienetten kanssa kun on padit vähissä ^^ kits^^
lainaa
Senkari

27.07.2008 klo 16.43

Itse ostin pelkän näytönohjaimen ja heti sai pelattua Crysistä täysillä grafiikoilla (vain isoissa vihollislaumoissa alko nykimään) kun aiemmalla näytönohjaimella meni pelkästään lowilla. Ihan hyvä peli se oli, vaikkakin vähän turhan lyhyt mieleeni, mutta ei se hirveästi haitannut.
lainaa
Jer

25.10.2008 klo 18.05

Kyllä tohon Crysiksen pyörittämiseen tarvitaan vähintään 400€ kortti tai 2 200€ korttia yhistettynä. HD 4870 ei jaksanut kuin medium asetuksilla ja neki laahas alle 20 FPS. Muut pelit menee ihan tapissa mutta Crysis on turhan paksu paketti.
lainaa
X3r0x1d3-

27.10.2008 klo 00.12

Huom. en ole mikään Crysis-fanboy, koska Crysis oli mielestäni aika huono. Mutta tuo edellinen kommentin jättäjä, Jer, puhuu täyttä paskaa.

Itsellä pyörii 8800GT:llä Vista 64-bittisellä High @ 1440x900 sulavasti jos on DX9. DX10:llä Highillä vähän huonommin toimii joten pelasin DX10 @ 1280x800.

Ja 8800GT maksaa vaan n. 130-150€.

Kaveri pelaa Crysistä sulavasti jo X1950 Pro:lla Medium @ 1680x1050.

Taitaa ollaa kiinni siitä, että tuolla Jer:illä on joku P4 prosessori ja 1GB keskusmuistia sen kanssa. Ei se näytönohjaimesta ole pelkästään kyse.
lainaa
Silli

06.11.2008 klo 16.29

Jer kirjoitti:
Kyllä tohon Crysiksen pyörittämiseen tarvitaan vähintään 400€ kortti tai 2 200€ korttia yhistettynä. HD 4870 ei jaksanut kuin medium asetuksilla ja neki laahas alle 20 FPS. Muut pelit menee ihan tapissa mutta Crysis on turhan paksu paketti.


Mulla on tuo näyttis ja pyörii kaikki tapissa 2x AA n. 40fps 1680x1050 resolla. Mullaki oli aluks vaa 20fps, mut se oli kaikilla asetuksilla niin siitä päättelin, että se ei voi olla kiinni näyttiksestä. Sit ku kellotin e6750 prossua 3.2ghz:iin ja ostin 2x2gb muistit 2x1gb:n tilalle niin joha rupes pelittää.
lainaa
Asdspas

20.12.2008 klo 15.49

Kyllä te jaksatte vaan valittaa ja valittaa. Muistuttaa jo ps3 vs xbox360 sotaa, kun joku mainitsi Counter Striken.. :p Kyllä odotan innolla peliä. ( Jer, mikä helvetin kortti? Mikä saatanan ekspertti luulet olevas.. sano vaan näytönohjain niin et nolaa ittees )
lainaa
lgk

28.02.2009 klo 23.47

Hyvä että joku panostaa juuri grafiikkaan, nopeuttaa tietokonepelien grafiikan kehitystä. Ja jos Crysis 2 tulee olemaan muilta osin köyhä, sittenhän jää ainakin pelimoottori jolla muut voivat tehdä sielukkaampia pelejä. Niinhän se oli jo Quakenkin kanssa, uudenlaiseen grafiikkaan oli panostettu mutta sisältöä haukuttiin tylsäksi. Eikös sillä pelimoottorilla tehty monia muitakin pelejä? Kaasu vaan pohjaan sen grafiikan laadun kanssa, kyllä ne näyttikset tulee perästä. :)

Ostan ainakin seuraavan tietokoneeni sitten kun Crysis 2 ilmestyy, olettaen että siinä on todella järisyttävä grafiikka. Nykyisen koneen päätin ostaa kun näin alkup. Crysiksestä ekat screenshotit ja videot. Tuli vähän semmonen "future shock" että mitä hittoa, voiko toi olla mahdollista... :) En edes ole mikään himopelaaja mutta teknologinen kehitys on jännää...
lainaa
Lörppis

26.03.2009 klo 22.14

hauskaa lukea näitä "vanhoja" kommentteja... Markkinoilla on kyllä sellaiset tavarat jo myynnissä että saisi pyöritettyä crysis 2:n grafiikat tapissa ja tietenkin dx10:llä tai mikänyt sillon on (3 way Sli ja Intel Core i7)...
ja muutenkin mun koneella crysiksen meno menee veryhighilla @ 1440x900 ja itellä on vaan 8800GT, E6750 - 2.66Ghz, 4gb dd2 1066mhz
lainaa
gjudftjtygj

23.05.2009 klo 13.50

Noni. Ja sit taas ei mikään kone pyöritä sitä.
lainaa
Katosängysalle

01.06.2009 klo 19.33

Kyllä mulle toi grafiikka on olennaisin, ku pelaankin vaan Multiplayeris. Tarpeeks tekoälyä oikeilta pelaajilta ja juonta kerrakseen - tuhota vihollisen tukikohta. Crysis on mahtava peli! Odotan innolla Crysis 2:sta!
lainaa
pelle

12.06.2009 klo 16.36

Eikös täällä ketään kiinnosta muka fotorealistiset grafiikat :D Outoa porukkaa pakko sanoa. Kyse on sellaisesta kehitysvaiheesta josta on kauan ja haaveiltu. Seuraava askel on saada kaikki näyttämään niin realistiselta ja niin oikealta kuin mahdollista. Muistan kaverin koneella crysistä pelatessamme kun katsoimme yhtä roskapussia jotain viisi minuuttia. Kaikki grafiikat täynnä dx10 resoluutio 1280x1024.. Se roskapussi oli niin hienon näköinen ja realistinen, että henki salpaantui. Yksi hienoimmista pelihetkistä. Monet täällä myös valittavat tarinan tylsää juonta. Ei näitä kannatakkaan parissa tunnissa hutasta, sillä eihän siinä ole mitään järkeä. Sillä tavalla peli on pelkkä putkijuoksu ja lopussa ei ole muuta sanottavaa kuin vaan, että liian lyhyt. Mie pelasin crysiksen kahdessa kuukaudessa aina vähän kerralla ja on makeeta kun malttaa itteään vähän rajottaa niin joka pelikerta on mahtava. Crysis Warheadia mätän nykyään. Ja kyllä olen nähnyt ja pelannut pelimaailman monia pelejä ja sanotaanko etten tunne monta tyyppiä joka on pelannut niin monta peliä kuin itse olen. Kyse on sadoista. Kaikki valven pelit moneen kertaan, monet vanhat ja uudet seikkailupelit, ymt. Hyvät juonet olen nähnyt ja huonot myöskin, mutta sanon vaan, että crysiksen juoni ei ole täysi susi. Antaisin juonelle 80/100 pisteestä sillä se on melko kiehtova kaiken teknologian keskellä. Ja vaikka crysis 2 ei olisi paras juoneltaan niin kyllä se monen kotoa tulee löytymään. Ymmärrätte varmaankin, että monet saattavat pelata sen vaan grafiikoiden takia. Jos pelissä todella tulee olemaan melkein fotorealistiset grafiikat niin monet kyllä testaavat omaa masinaansa sillä niinkuin crysikselläkin on testattu jo pari vuotta. Okei menee aina nämä kommentit vähän tylsiksi, muta minkäs sille voin tylsä kirjoittaja kun olen ;)
lainaa
Jorma

23.06.2009 klo 01.47

Vitun pellet, Uudet Nehalem 4,6,8 ytimiset sarjalaiset ja Radeon 5000-7000 sarjalaiset sitten ku Crysis kakkonen tulee, maksaa ehkäpä 700-1500€ 3vuoden päästä, tällä hetkellä minulla on Sapphire Radeon 4870HD ja 2.8GHZ AMD Athlon 7850 Dual core, 2gigaa ramia ja Windows 7 beta 7100, Hintaa yhteensä 470euroa kotelon kanssa Verkkokaupasta ja pyörii crysis very higheilla ilman FSAAta 25-40fps. 470euroa ei ole paljoa.
lainaa
Jorma

23.06.2009 klo 01.49

Nehalemi ja Radeoni tulevat varmasti pyörittämään Crysis kakkosta ihan helposti halvalla.
lainaa
Eemeli

23.06.2009 klo 10.18

Kyllä tuosta on hyvä peli odotettavissa :).. Kuitenkin kun tuohan tulee pelikonsoleille niin sillä luulisi kyllä saavan aika sulavaa räiskintää irti. Ja vaikka pääpainopiste onkin grafiikoissa niin ei se tarkoita sitä että juoneen ei panostettaisi yhtään. Kyllähän tuota on vielä vuosi aikaa ennenkuin julkaisu tulee. Eiköhän siinä ajassa ehdi aika hyvin panostaa eri osa-alueisiin :). Onhan siellä työntekijöitä ihan hyvä liutta.
lainaa
heijaa

28.06.2009 klo 21.20

no voi persus, katotaan ja sitten vasta haukutaan =( ei voi tietää etukäteen beibe!!!!!!! =OOOOOO OMFG!!! ykkönen oli hyvä! =( ette vaa osaa =( viils viils =(
lainaa
joulukinkku

26.07.2009 klo 22.25

hauska kattoo ku porukka kirjottaa kommenttei vaik ei tajuu asiasta hölkäsen pölähtämää(tai jotn sinneppäi...) :D.
Hyvä just et panostaa grafiikkaa nii se potkii vähä Nvidiaa ja ATI:a per*eelle et tekee vähä parempii piirejä eikä vaa nosta vanhojen kelloja ja myy komeemmassa paketissa 50€ kalliimmalla ;D kuten tää HD 4870 ja siitä raiskattu HD 4890. joo meni vähä offtopiciks -.- mut huippupeli tulos ootetaa innolla. toivottavasti ny tulee ees PC: lle ku huhutaa et julkastaa vaa noille pilipalilaatikoille 360 ja ps3.
lainaa
keisari

28.07.2009 klo 22.46

Kyllä nää porukat puhuu täällä paskaa. En ihmettelekkään vaikkei pyörisi täysillä crysis 2 noilla atin korteilla ku ne o semmosta roskaa, kun pistää rahaa nvidiaan nii crysis 2 pyörii loistavasti. Ja varmasti tulee PC:lle toi peli koska ei se pyöri millää pahvilaatikolla (lol joku ps3 tai xbox) eikä näytä todellakaan hienolta. Menkää te köyhät vittuun valittamaan täältä grafiikan kehityksen tieltä. Crysis 1 juoni oli aivan riittävä ja hyvä joten Crysis 2 juoni on vielä parempi.
On se hyvä että edes joku tekee jotain grafiikankin eteen peleissä.
lainaa
LehdaRi

11.08.2009 klo 13.20

Hyvä, että engine paranee, mielestäni ykkösessä oli juoni kyllä ihan kohdallaan. Harmittaa vain, että näitä päästään normaalien ihmisten budjetilla pelaamaan kunnon kraffoilla vasta n.viiden vuoden päästä.
lainaa
smith

28.08.2009 klo 01.43

crom kirjoitti:
Mahtavaa, upeeta, mahtavaa! Mää odottaa tuota, varmasti tulee oleen hieno ja paras ikinä. Menkää te muut vaan pelaan cs:ää siitä, kun ette ymmärrä.


Minä ymmärrän! :)
En ymmärrä näitä nykyajan kakaroita tuskin pelaisivat tetristä, pacmania, commander keeniä tai space commanderia koska grafiikka on niin onnetonta. Ajatelkaa nyt kun minäkin pikkupoikana jouduin vuosikaudet pelaamaan 286:lla noita loistavia pelejä :) Osaatteko muuten edes dossia käyttää?
lainaa
genetix

30.08.2009 klo 02.54

zergbur kirjoitti:
köyhät kyykkyyn


asiaa, ainut säätö markkinoilla jolla on pokkaa julkasta sellasta materiaalia, joka on tehty uudelle laitteistolle. Tuskimpa se specsi siitä paljon muuttuu voi vilkasta grafiikka ohjainten valmistajiin josta esim nvidia on pyöriny 2-3 vuotta paikoillaan. SLI/crossfire on kyl maailman idioottimaisin keksintö, mut muuten, ok kun saadaan kaikki samalle PCB:lle.
lainaa
Crisis

29.09.2009 klo 11.37

Joo, kyllä Crytek on osoittanut jo aikaisemmin ettei ne kykene tekemään muuta kuin hienoa grafiikkaan. On surullista mainostaa Crysis 2.sta grafiikoilla, mutta muulla ei tuntunut juuri olevan väliä ykkösosissakaan. Grafiikkaa oli nautinto ihailla toki ekassa osassa joten efektishowna peli tulee ottaakin. Multiplayer on luokattoman huono johtuen karkeaa viilaa kaipaavista pelattuvuusongelmista. Laitevaatimukset ovat tylyt edelleen. Oma HD4850 huutaa apua niin yksin- kuin moninpelissä, joista moninpeli on pelikelvoton liian alhaisen fps takia. + Bugit
lainaa
Viltsy

22.11.2009 klo 15.21

Autio kirjoitti:
crom kirjoitti:
Mahtavaa, upeeta, mahtavaa! Mää odottaa tuota, varmasti tulee oleen hieno ja paras ikinä. Menkää te muut vaan pelaan cs:ää siitä, kun ette ymmärrä.


Jos tuo oli sarkasmia, viesti ymmärretty, jos olit tosissasi, niin voi voi.
Mikä järki on oikeasti tehdä peli, joka ei pyöri edes sillä parhaalla myllyllä mitä vain rakentaa voi? Crytekillakin voitaisiin ottaa se järki käteen ja miettiä asiaa uudemman kerran. Palaisivat siihen grafiikka puoleen, siten kun kolmonen tulee joksus ulos, jos tulee.


Juu samaa mieltä jos peli osattaisiin tehdä niin ettei se tarvisisi niin hyvää konetta jota ei ole edes voitu rakentaa vaan että se pyörisi edes hyvin ''normaalikoneella'' Itse olen pelannut Crysisin ja Crysis Warhedin ja aina on ollut jotain kohtia jossa ei kunnolla pyöri ja jotenkin se äänikin kusee joskus. mm. kuva muuttuu valkoiseksi.
lainaa
Juha

14.12.2009 klo 15.03

Miten niin Crysis 2 keskittyy nytte enemmän grafiikkaan?? Mihin ne sitte on crysiksessä ja warheadissa keskittynyt? Ei ainakaan tekoälyyn...

Vaikka tekoäly onkin huono niin siltikkin crysis ja warhead ovat erinomaisia pelejä.
Tarina on huippu mutta tekoäly ei nyt ihan toteuta sitä kunnolla.
Olisi hienoa jos nanopuvun stealthista olisi jotain todellista hyötyä kun hiipii korealaisten tukikohtaan.
Luulis että ruumiin löytäminen saisi aikaan koko tukikohdan laajuisen hälytyksen.
lainaa
Random

25.12.2009 klo 03.14

jhut kirjoitti:
Voi luoja! Kun siis mun varta vasten (no ei nyt ihan mutta melkein) Crysistä varten ostettu tuliterä tehomylly 8800GTX:lläkään ei jaksanut Vistassa pyörittää High-asetuksilla tätä "ykköstäkään" niin tähtäisivät nyt edes siihen, että kahden vuoden päästä saatavilla olevalla raudalla "kakkonen" pyörisi sulavasti...
:---------------------------------D D:D::D:DD Ostin 8800GTX crysistä varte ;D;D;D;DD;;D hohohoh oliks toi jou vitsi;D sit itket ku ei pyöri.. Hei JonneWebbiläinen? Hanki se " Kone " eka itke sitte =))) Toi oli niin paras juttu et huhuh ku sai kerää itteä lattiala
lainaa
Vitunnimisysteemijne

12.01.2010 klo 02.48

Mun mielestä vaa iha hyvä, että jotkut jaksaa kehitellä pelien grafiikoitakin. Täällähän kaikki tunnetusti tykkää pelaa diablo 1 graffoilla kaikkia pelejä jne. Ei varmaa Crysisken tai kenelläkään grafiikkaan panostavalla firmalla oo tarkotus tehä hyvä peli muuten kuin graafisesti. Tuottaa hyvin kun myy uutta engineä, vanhoja muille firmoille. Fysiikasta paha sanoa, mutta eiköhä vanhaan tapaan oo sekin laadukasta. Ite henkilökohtasesti saan enemmän irti peleistä, missä voi pelleillä fysiikan kanssa ja peli näyttääkin joltai muulta ku kahelta pikseliltä ja samalta setiltä joka puolelta. Kukaan ei pakota näitä pelejä pelaamaan ja sen takia teille AI:n tekoälyä kaipaaville on vaikkapa Call of Dutyt. On se vaikeata elää, ku kaikki pitäs olla aina nii täydellistä :p
lainaa
grafiikatkohilleen

14.02.2010 klo 16.22

Kyllä ne hyvät grafiikat on pääasia, juoni aj pelattavuus tulee tietty hyvänä kakkosena, kuten aikaisemmin sanottu: voitte menä pelaamaan CS:ää tai WoW:a jos ei kiinnosta tai kone on kivikaudelta!
Hyvä että ees muutama peli yrittää lisätä realistiset grafiikat, nimittäin jotkut uudetkin pelit saa oksennuksen nousemaan kurkkuun!
lainaa
kyrpä

03.04.2010 klo 00.40

Crisis kirjoitti:
Joo, kyllä Crytek on osoittanut jo aikaisemmin ettei ne kykene tekemään muuta kuin hienoa grafiikkaan. On surullista mainostaa Crysis 2.sta grafiikoilla, mutta muulla ei tuntunut juuri olevan väliä ykkösosissakaan. Grafiikkaa oli nautinto ihailla toki ekassa osassa joten efektishowna peli tulee ottaakin. Multiplayer on luokattoman huono johtuen karkeaa viilaa kaipaavista pelattuvuusongelmista. Laitevaatimukset ovat tylyt edelleen. Oma HD4850 huutaa apua niin yksin- kuin moninpelissä, joista moninpeli on pelikelvoton liian alhaisen fps takia. + Bugit
Mitäs vikaa moinpelin pelattavuudessa on ja mistä sen edes tiedät jos sulla ei kone pyöritä koko peliä ????
lainaa
perna

16.06.2010 klo 02.17

Ihme itkemistä. Itse pelasin Crysiksen yksinpelin ehkä puoleenväliin asti ja sitten siirryin moninpeliin. Pelaan siis crysis warsia netissä nykyään. Aivan mahtava mättö erillaisine ajoneuvoineen, nanopuvulla kikkailusta on todella paljon hyötyä moninpelissä. Koittakaapa itte, ennenkun alatte itkemään että pelkkää grafiikoiden esittelyä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova