Ouyan ohjain kokonaisena
Ouya-konsolin ohjaimesta on julkaistu kuva, jossa se näkyy kokonaisuudessaan.
Lisäksi Ouya-tulee saamaan OnLive-striimauspalvelun peleille. OnLivessä on jo nyt yli 80 pelifirman tuotoksia
Lisätietoa täällä. Alla myös prototyyppikuva itse konsolista, jonka kerrotaan olevan suunnilleen Rubikin kuution kokoinen.
Lisäksi Ouya-tulee saamaan OnLive-striimauspalvelun peleille. OnLivessä on jo nyt yli 80 pelifirman tuotoksia
Lisätietoa täällä. Alla myös prototyyppikuva itse konsolista, jonka kerrotaan olevan suunnilleen Rubikin kuution kokoinen.
Keskustelut (23 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.03.2012
27.07.2012 klo 19.14 2
mutta jotenki tuntuu koko laite sellaiselta nörttien leikkikalulta, siis niiden jotka pitää ohjelmoinnista jiiännee,,
ei pelaajana oikein vakuuta.
silti, kiinnostaa enemmän kuin WiiU.
27.07.2012 klo 19.23
Siispä ei jatkoon, sillä android-pelit kun on yleensä optimoitu ja parhaimmillaan käyttöliittymätkin tehty kosketysnäytölle, niin ei niistä ole tuolla kunnolla pelattavaksi, tarinasta tai grafiikasta puhumattakaan. Toki joissain, lähinnä Tegra 3 alustalle suunnatuissa peleissä on jossain määrin huomioitu myös fyysisiä ohjainlaitteita mutta ei niitäkään taida kovin paljon olla.
27.07.2012 klo 19.27
Ainoa mikä tuon "konsolin" voisi oikeastaan pelastaa, on juuri pilvipelipalvelut. Mutta, niissä tulee mukana viive (niin ohjaus- kuin verkkoviivekin) sekä todennäköisesti hieman puurografiikat (ainakin mitä pc:llä olen testannut pilvipelipalveluita).
Siispä ei jatkoon, sillä android-pelit kun on yleensä optimoitu ja parhaimmillaan käyttöliittymätkin tehty kosketysnäytölle, niin ei niistä ole tuolla kunnolla pelattavaksi, tarinasta tai grafiikasta puhumattakaan. Toki joissain, lähinnä Tegra 3 alustalle suunnatuissa peleissä on jossain määrin huomioitu myös fyysisiä ohjainlaitteita mutta ei niitäkään taida kovin paljon olla.
Kyllä minulla onlive ainakin toimii täydellisesti ilman viivettä
27.07.2012 klo 19.59 1
Microsoft tuskin jää seuraamaan sitä sivusta.
27.07.2012 klo 20.01
Kyllä minulla onlive ainakin toimii täydellisesti ilman viivettä
Kyllä oma 20/2 Mb/s adsl-liittymä pitäisi tuohon riittää, pingikin lähialueen palvelimille yleensä 10 - 20 ms.
27.07.2012 klo 20.03
Kyllä minulla onlive ainakin toimii täydellisesti ilman viivettä
Sen vielä unohdin sanoa, että verkon yli toimimisessa tulee aina lisäviivettä, signaali kun ei kulje joka paikassa valonnopeutta (eikä sekään auta jos etäisyydet ovat riittävän pitkiä) ja sen prosessointiinkin kuluu aikaa eri verkkolaitteissa.
27.07.2012 klo 20.07 1
Pädin kontrollien layout on nyysitty Xboxista.
Microsoft tuskin jää seuraamaan sitä sivusta.
http://powet.tv/powetblog/wp-content/uploads/2010/06/copy
Rekisteröitynyt 18.06.2012
27.07.2012 klo 20.16
27.07.2012 klo 21.04
Pädin kontrollien layout on nyysitty Xboxista.
Microsoft tuskin jää seuraamaan sitä sivusta.
http://powet.tv/powetblog/wp-content/uploads/2010/06/copy
Ouya-ohjaimen kontrollien sijoittelu sen sijaan on identtinen jopa painikkeiden värit ovat identtiset Microsoftin ohjaimien kanssa.
Rekisteröitynyt 30.11.2010
27.07.2012 klo 21.11
Tämä konsoli tulee olemaan yhtä kuollut kuin Applen pelikonsoli.
Kyllä minulla onlive ainakin toimii täydellisesti ilman viivettä
Kyllä oma 20/2 Mb/s adsl-liittymä pitäisi tuohon riittää, pingikin lähialueen palvelimille yleensä 10 - 20 ms.
Harmi vaan että tässä romussa on vain WiFi..
Rekisteröitynyt 12.01.2011
27.07.2012 klo 21.12
27.07.2012 klo 22.15
27.07.2012 klo 22.17
Harmi vaan että tässä romussa on vain WiFi..
And we heard your feedback: yes, yes, we’ll add an Ethernet jack.
Rekisteröitynyt 12.04.2007
27.07.2012 klo 22.25 1
27.07.2012 klo 22.58 1
Rubiikin kuution kokoinen?! Jösses. Sehän menee taskussa mukana.
1. Omaan taskuuni ei Rubiikin kuutio mahdu
2. Mainospuheita. Oikeasti on hieman isompi ja Gamecubehan oli jo sen kokoinen
Rekisteröitynyt 30.11.2010
27.07.2012 klo 23.12
Harmi vaan että tässä romussa on vain WiFi..
And we heard your feedback: yes, yes, we’ll add an Ethernet jack.
OHO, tajusivat sitten pistää sen
Rekisteröitynyt 15.09.2008
28.07.2012 klo 00.16
Ainoa mikä tuon "konsolin" voisi oikeastaan pelastaa, on juuri pilvipelipalvelut. Mutta, niissä tulee mukana viive (niin ohjaus- kuin verkkoviivekin) sekä todennäköisesti hieman puurografiikat (ainakin mitä pc:llä olen testannut pilvipelipalveluita).
Siispä ei jatkoon, sillä android-pelit kun on yleensä optimoitu ja parhaimmillaan käyttöliittymätkin tehty kosketysnäytölle, niin ei niistä ole tuolla kunnolla pelattavaksi, tarinasta tai grafiikasta puhumattakaan. Toki joissain, lähinnä Tegra 3 alustalle suunnatuissa peleissä on jossain määrin huomioitu myös fyysisiä ohjainlaitteita mutta ei niitäkään taida kovin paljon olla.
Ainoo ongelma sun pärinässä on se, että pelaaminen siirtyy ihan satavarmasti lopullisesti pilveen lähivuosina. Tulevat "isot konsolit" on helposti ilman optista mediaa (lähinnä lukunopeuden naurettavuuden takia), tukee pelkästään latauspalvelua (poistaa käytännössä myös piratismin) ja on tehty valmiiks tukemaan pilvipalvelua. Ja tulevan sukupolven jälkeen konsolit "häviää" ja on vaan se pääte, eli telkkari.
Pädin kontrollien layout on nyysitty Xboxista.
Microsoft tuskin jää seuraamaan sitä sivusta.
Kukas sitte haastaa oikeuteen kaikki ne muut ohjaimet missä on kaikissa sama layout?
28.07.2012 klo 00.50
Kukas sitte haastaa oikeuteen kaikki ne muut ohjaimet missä on kaikissa sama layout?
Eihän ketään haasteta oikeuteen mikäli lisenssit on hankittu asianmukaisesti.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
28.07.2012 klo 01.34
Kukas sitte haastaa oikeuteen kaikki ne muut ohjaimet missä on kaikissa sama layout?
Eihän ketään haasteta oikeuteen mikäli lisenssit on hankittu asianmukaisesti.
Kuka omistaa lisenssin siihen perus-layouttiin? Tuskinpa kukaan. Sama taitaa päteä Xbox-ohjaimeen. Nämä sällit on sentään tajunnu, että tää layout on parempi, ku se perus.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.07.2012 klo 13.38
Ainoo ongelma sun pärinässä on se, että pelaaminen siirtyy ihan satavarmasti lopullisesti pilveen lähivuosina. Tulevat "isot konsolit" on helposti ilman optista mediaa (lähinnä lukunopeuden naurettavuuden takia), tukee pelkästään latauspalvelua (poistaa käytännössä myös piratismin) ja on tehty valmiiks tukemaan pilvipalvelua. Ja tulevan sukupolven jälkeen konsolit "häviää" ja on vaan se pääte, eli telkkari.
Pelaaminen ei ole siirtymässä pilveen lopullisesti lähivuosina. Siihen menee vielä pitkä aika. Olen varma, että nykypelaajistakin suurella osalla nettiyhteys ei riittäisi sujuvaan pelaamiseen pilven kautta ja nettiyhteyksien kehitys on ollut erittäin hidasta monin paikoin. Isoja konsoleja on kuitenkin tarkoitus myydä mahdollisimman suurille massoille.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
29.07.2012 klo 10.56
Ainoo ongelma sun pärinässä on se, että pelaaminen siirtyy ihan satavarmasti lopullisesti pilveen lähivuosina. Tulevat "isot konsolit" on helposti ilman optista mediaa (lähinnä lukunopeuden naurettavuuden takia), tukee pelkästään latauspalvelua (poistaa käytännössä myös piratismin) ja on tehty valmiiks tukemaan pilvipalvelua. Ja tulevan sukupolven jälkeen konsolit "häviää" ja on vaan se pääte, eli telkkari.
Pelaaminen ei ole siirtymässä pilveen lopullisesti lähivuosina. Siihen menee vielä pitkä aika. Olen varma, että nykypelaajistakin suurella osalla nettiyhteys ei riittäisi sujuvaan pelaamiseen pilven kautta ja nettiyhteyksien kehitys on ollut erittäin hidasta monin paikoin. Isoja konsoleja on kuitenkin tarkoitus myydä mahdollisimman suurille massoille.
Mutta yks mikä toivottavasti seuraavan sukupolven konsoleilla tapahtuu on se, että optiset asemat heitetään huits helkuttiin ja pelit on kaikki ladattavia. Se on levityksestä vastaaville säästöä, pelintekijöiden kannalta se vähentää rajotteita ja käyttäjien kannalta käytännöllisenpää.
Vaikka itsekin tykkään fyysisistä paketeista, ni kyllä silti digitaalijakelu on käytännöllisyydessään ihan omaa luokkaansa (Steam hyvänä esimerkkinä, jos uusien pelien hintoja ei lasketa).
Rekisteröitynyt 26.08.2009
29.07.2012 klo 13.55
Sit itse uutiseen eikös tuo ole jo vanha juttu? http://www.pandawill.com/mk802-mini-android-pc-android-tv
29.07.2012 klo 19.26