20.07.2012 klo 14.00 | Luettu: 10254 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
Metal Gear Rising: Revengeancesta on julkaistu video, joka opettaa pelaamaan kyseistä teosta. Kaukana ollaan Snaken hiippailusta, mutta silppurimeno maistuu varmasti monelle sekin.
Mukava nähdä että silpoaminen on vielä tallella, tosin vihut näyttää ärsyttävän sitkeiltä. Olen myös pistänyt merkille viimeisimmistä kuvista ja videoista, että ympäristön grafiikat ovat harvinaisen rumat. Ei muuten, mutta projektin julkistuksen alkuaikoina hehkutettiin kuinka tämä tulee olemaan selvästi nätimpi kuin MGS4 ja grafiikan taso on jopa huonompi kuin MGS4:ssä.
Kaukana tosiaan ollaan hiiviskelystä ja MGS-pelien perinnöstä, mutta tämä vaikuttaa yllättävän makoisalta paketilta. Itse olen fanaattinen MGS-fani ja alkuun tämä tuntui pyhäinhäväistykseltä.
Mutta jospa tämä ois ihan toimiva peli. Arvostellaan sitten, kunhan julkaistaan! :)
Minkälainen mgs fani ei tiedä että raideni ei oo mikää sneak tyyppi. Se vetää aggrolla ja slashäämäl muutenki aina ko sen näkee joten miks se raideni pitäs pilata sneakkimään.
Nox kirjoitti: Minkälainen mgs fani ei tiedä että raideni ei oo mikää sneak tyyppi. Se vetää aggrolla ja slashäämäl muutenki aina ko sen näkee joten miks se raideni pitäs pilata sneakkimään.
Itsehän tarkoitin pääasiassa sitä, mitä MGS-sarja on aiemmin ollut, en niinkään siitä, mitä Raidenilta on totuttu näkemään.
eihän tätä peliä kannata sen takia ostaa että tykkää MGSstä. juuri sellaisen "ostan kun on sama nimi" asenteen takia pelisarjoja raiskataan mielin määrin
generic shooter with bad controls in which you kill zombies - boring... wait, what it's called Resident Evil? Awesome pre-ordered!
capcom olisi ihan hyvin voinut julkaista Devil May Cryn Resident Evilin nelososana ja kaikki olisivat ostaneet. kehittäjien pelko liian erilaisesta pelattavuudesta oli ihan turha. capcom alkaa osoittamaan että vika ei ole heissä vaan pelaajissa.
Olin ihan ok sen kanssa että tästä tulikin Action-peli, ihan skidistä asti toivoin pääseväni pelaamaan Cyborg Ninjalla (okei VR-trainingia en laske) ja ajattelin että tämä olisi sitten sitä. No ei, kaikesta päätellen tämän pelin ainoa ässä hihassa on se että kaikkea voi leikata mistä suunnasta tahansa ja niin edelleen.
Ja ''Boris Here'' tuli hieman oksennusta suuhun. Jos Codec-screeniä ei ole, niin ainakin puhe voisi olla samanlaista kuin muissa metal geareissa eikä tuollaista että siihen on pistetty ''radiosta kuuluva''-efekti. Diggasin metal gear acideista, mutten sitten tiedä tästä.
Tiukkaa kamaa. Niin ja ne vihut on sitkeitä, jotta pelissä olisi haastetta. Jälkikäteen saatavat päivitykset ja tehokkaammat aseet hoitelevat pikkuvihut helposti. Ja siinä vaiheessa tulisi ruuvata se vaikeusaste ylöspäin.
Toisaalta jotkut voivat tykätä semmoisesta kevyestä pelattavasta, joka ei haasta juuri lainkaan.
Kunhan vain näyttää hyvältä.
tuntuu että osalla menee hieman ohi
-se että vihut on sitkeitä ei ole huono siksi että halutaan helpompi peli, vaan siksi että halutaan ne kerrasta poikki ja pinoon, kuten E3 10 demossa, ja kuten tälläisissa peleissä muutenki pitäisi olla. paras esimerkki Jedi Outcast dismemberment modilla, haastava ja realistinen valomiekka peli.
- ja kyllä MGS fanit ovat halunneet Cyborgi Ninjalla pelata, eli kyse ei ole hiippailun puutteessa, vaan siinä että sen sijaan että pelimekaniikka olisi yllä olevan tyylistä, ja pelattais oikeasti faneja kiinnostavalla hahmolla, Gray Foxilla, niin se onkin vain sitä perus mättämistä vähiten suositulla hahmolla Gaydenilla.
monet näkee tässä hukkaan heitetyn potentiaalin, ja totta on, että paremminki olisi voitu tehdä.
mikäli olisivat julkistaneet seuraavanlaisen yhdistelmän: Gray Fox plus Jedi Outcast Dismemberment, niin tuskin kovin moni olisi valittanut.
Muokannut:
min5sevaan 21.07.2012 klo 15.35
teräsnakki
21.07.2012 klo 16.30
3
Napu_ kirjoitti: Tiukkaa kamaa. Niin ja ne vihut on sitkeitä, jotta pelissä olisi haastetta. Jälkikäteen saatavat päivitykset ja tehokkaammat aseet hoitelevat pikkuvihut helposti. Ja siinä vaiheessa tulisi ruuvata se vaikeusaste ylöspäin.
Toisaalta jotkut voivat tykätä semmoisesta kevyestä pelattavasta, joka ei haasta juuri lainkaan.
Kunhan vain näyttää hyvältä.
Sinusta varmaan on hyvä kun fps -pelissäkin saa upottaa 10 lipasta yhteen vihuun? Haastetta ei pitäisi missään nimessä lisätä ylikestävien vihollisten avulla.
Napu_ kirjoitti: Tiukkaa kamaa. Niin ja ne vihut on sitkeitä, jotta pelissä olisi haastetta. Jälkikäteen saatavat päivitykset ja tehokkaammat aseet hoitelevat pikkuvihut helposti. Ja siinä vaiheessa tulisi ruuvata se vaikeusaste ylöspäin.
Toisaalta jotkut voivat tykätä semmoisesta kevyestä pelattavasta, joka ei haasta juuri lainkaan.
Kunhan vain näyttää hyvältä.
Sinusta varmaan on hyvä kun fps -pelissäkin saa upottaa 10 lipasta yhteen vihuun? Haastetta ei pitäisi missään nimessä lisätä ylikestävien vihollisten avulla.
Näistä mätkintäpeleistä putoaisi hieman pohja, jos yksi ase riittäisi jokaisen vihun silppuamiseen. Kuten jo mainitsin, että tehokkaammat aseet täytyy ansaita, jolloin pienien vihollisten päihittäminen olisi helpompaa ja sovemmalle vaikeusasteelle siirtyminen kannattavaa. Perusjuttu, jonka olettaisi olevan keskeisessä teemassa useimmissa mätkintäpeleissä. dmc, god of war, bayonetta jne.
Fps-pelien keskeisiä toimintamekaniikkoja ei voi oikein verrata näiden kanssa. Tulee lähinnä mieleen halo, jossa vihollisilla on omat vahvuutensa, mutta myös heikkoudet, jolloin aivan perus arsenaalilla ja ilman kokemuspisteitä on mahdollista taistella jokaista vihollista vastaan. Se nyt on kaukaa haettua, koska kuten sanoin ei niitä voi verrata keskenään.
lueppas tuo ylempi kommenttini. sulla menee hieman ohi se mistä ihmiset valittaa.
eli se että porukat ootti peliä jossa voi kerrasta laittaa tyyppiä pinoon, ei mitään mätkintä peliä, sitä tästä moni ei juuri haluakkaan.
Jedi Outcast on hyvä esimerkki, tsekkaa YouTubesta.
pelin ei tartte olla helppo, vaikka vihut kuolis kerrasta.
kuten tähtien sota pelienki kanssa haluttu realistisia valomiekka pelejä, niitä ei ole saatu, vaan on saatu näitä perus mätkintöjä,Force Unleashed.
lueppas tuo ylempi kommenttini. sulla menee hieman ohi se mistä ihmiset valittaa.
eli se että porukat ootti peliä jossa voi kerrasta laittaa tyyppiä pinoon, ei mitään mätkintä peliä, sitä tästä moni ei juuri haluakkaan.
Jedi Outcast on hyvä esimerkki, tsekkaa YouTubesta.
pelin ei tartte olla helppo, vaikka vihut kuolis kerrasta.
kuten tähtien sota pelienki kanssa haluttu realistisia valomiekka pelejä, niitä ei ole saatu, vaan on saatu näitä perus mätkintöjä,Force Unleashed.
Odotan kyllä mätkintäpeliä ja tiesin, että sellainen on pelistä tulossa. Itse en valita.
Keskustelut (18 viestiä)
20.07.2012 klo 15.44 2
Rekisteröitynyt 04.11.2007
20.07.2012 klo 16.24
Rekisteröitynyt 11.04.2007
20.07.2012 klo 16.41 1
Rekisteröitynyt 12.04.2007
20.07.2012 klo 16.43 1
Mutta jospa tämä ois ihan toimiva peli. Arvostellaan sitten, kunhan julkaistaan! :)
Rekisteröitynyt 01.10.2011
20.07.2012 klo 16.52 3
20.07.2012 klo 17.20
Rekisteröitynyt 12.04.2007
20.07.2012 klo 19.35
Minkälainen mgs fani ei tiedä että raideni ei oo mikää sneak tyyppi. Se vetää aggrolla ja slashäämäl muutenki aina ko sen näkee joten miks se raideni pitäs pilata sneakkimään.
Itsehän tarkoitin pääasiassa sitä, mitä MGS-sarja on aiemmin ollut, en niinkään siitä, mitä Raidenilta on totuttu näkemään.
Rekisteröitynyt 01.07.2009
20.07.2012 klo 19.51 1
....Se vetää aggrolla ja slashäämäl...
Ei jumalauta :D
Rekisteröitynyt 04.01.2011
20.07.2012 klo 20.20 1
21.07.2012 klo 00.09 1
generic shooter with bad controls in which you kill zombies - boring... wait, what it's called Resident Evil? Awesome pre-ordered!
capcom olisi ihan hyvin voinut julkaista Devil May Cryn Resident Evilin nelososana ja kaikki olisivat ostaneet. kehittäjien pelko liian erilaisesta pelattavuudesta oli ihan turha. capcom alkaa osoittamaan että vika ei ole heissä vaan pelaajissa.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
21.07.2012 klo 00.20
Ja ''Boris Here'' tuli hieman oksennusta suuhun. Jos Codec-screeniä ei ole, niin ainakin puhe voisi olla samanlaista kuin muissa metal geareissa eikä tuollaista että siihen on pistetty ''radiosta kuuluva''-efekti. Diggasin metal gear acideista, mutten sitten tiedä tästä.
Rekisteröitynyt 13.02.2012
21.07.2012 klo 11.01
Toisaalta jotkut voivat tykätä semmoisesta kevyestä pelattavasta, joka ei haasta juuri lainkaan.
Kunhan vain näyttää hyvältä.
Rekisteröitynyt 03.12.2009
21.07.2012 klo 11.32 5
Rekisteröitynyt 22.03.2012
21.07.2012 klo 15.33 1
-se että vihut on sitkeitä ei ole huono siksi että halutaan helpompi peli, vaan siksi että halutaan ne kerrasta poikki ja pinoon, kuten E3 10 demossa, ja kuten tälläisissa peleissä muutenki pitäisi olla. paras esimerkki Jedi Outcast dismemberment modilla, haastava ja realistinen valomiekka peli.
- ja kyllä MGS fanit ovat halunneet Cyborgi Ninjalla pelata, eli kyse ei ole hiippailun puutteessa, vaan siinä että sen sijaan että pelimekaniikka olisi yllä olevan tyylistä, ja pelattais oikeasti faneja kiinnostavalla hahmolla, Gray Foxilla, niin se onkin vain sitä perus mättämistä vähiten suositulla hahmolla Gaydenilla.
monet näkee tässä hukkaan heitetyn potentiaalin, ja totta on, että paremminki olisi voitu tehdä.
mikäli olisivat julkistaneet seuraavanlaisen yhdistelmän: Gray Fox plus Jedi Outcast Dismemberment, niin tuskin kovin moni olisi valittanut.
21.07.2012 klo 16.30 3
Tiukkaa kamaa. Niin ja ne vihut on sitkeitä, jotta pelissä olisi haastetta. Jälkikäteen saatavat päivitykset ja tehokkaammat aseet hoitelevat pikkuvihut helposti. Ja siinä vaiheessa tulisi ruuvata se vaikeusaste ylöspäin.
Toisaalta jotkut voivat tykätä semmoisesta kevyestä pelattavasta, joka ei haasta juuri lainkaan.
Kunhan vain näyttää hyvältä.
Sinusta varmaan on hyvä kun fps -pelissäkin saa upottaa 10 lipasta yhteen vihuun? Haastetta ei pitäisi missään nimessä lisätä ylikestävien vihollisten avulla.
Rekisteröitynyt 13.02.2012
21.07.2012 klo 20.55
Tiukkaa kamaa. Niin ja ne vihut on sitkeitä, jotta pelissä olisi haastetta. Jälkikäteen saatavat päivitykset ja tehokkaammat aseet hoitelevat pikkuvihut helposti. Ja siinä vaiheessa tulisi ruuvata se vaikeusaste ylöspäin.
Toisaalta jotkut voivat tykätä semmoisesta kevyestä pelattavasta, joka ei haasta juuri lainkaan.
Kunhan vain näyttää hyvältä.
Sinusta varmaan on hyvä kun fps -pelissäkin saa upottaa 10 lipasta yhteen vihuun? Haastetta ei pitäisi missään nimessä lisätä ylikestävien vihollisten avulla.
Fps-pelien keskeisiä toimintamekaniikkoja ei voi oikein verrata näiden kanssa. Tulee lähinnä mieleen halo, jossa vihollisilla on omat vahvuutensa, mutta myös heikkoudet, jolloin aivan perus arsenaalilla ja ilman kokemuspisteitä on mahdollista taistella jokaista vihollista vastaan. Se nyt on kaukaa haettua, koska kuten sanoin ei niitä voi verrata keskenään.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
22.07.2012 klo 01.29 1
lueppas tuo ylempi kommenttini. sulla menee hieman ohi se mistä ihmiset valittaa.
eli se että porukat ootti peliä jossa voi kerrasta laittaa tyyppiä pinoon, ei mitään mätkintä peliä, sitä tästä moni ei juuri haluakkaan.
Jedi Outcast on hyvä esimerkki, tsekkaa YouTubesta.
pelin ei tartte olla helppo, vaikka vihut kuolis kerrasta.
kuten tähtien sota pelienki kanssa haluttu realistisia valomiekka pelejä, niitä ei ole saatu, vaan on saatu näitä perus mätkintöjä,Force Unleashed.
Rekisteröitynyt 13.02.2012
22.07.2012 klo 22.50
@Napu
lueppas tuo ylempi kommenttini. sulla menee hieman ohi se mistä ihmiset valittaa.
eli se että porukat ootti peliä jossa voi kerrasta laittaa tyyppiä pinoon, ei mitään mätkintä peliä, sitä tästä moni ei juuri haluakkaan.
Jedi Outcast on hyvä esimerkki, tsekkaa YouTubesta.
pelin ei tartte olla helppo, vaikka vihut kuolis kerrasta.
kuten tähtien sota pelienki kanssa haluttu realistisia valomiekka pelejä, niitä ei ole saatu, vaan on saatu näitä perus mätkintöjä,Force Unleashed.