Final Fantasy XV kauan tekeillä, julkistetaan pian?
SilentChief kertoo GamesMaster UK:n huhusta, jonka mukaan ehkä Tokyo Game Showssa julkistetaan Final Fantasy XV, joka heidän lähteensä mukaan on ollut jo neljä vuotta työn alla. Peli kuulostaakin osittain FF-fanien unelmapeliltä.
- Square Enixin pääjohtaja on puhunut roolipelistä, jonka hän haluaa ylittävän Skyrimin (mm. myyntiluvuissa) ja Final Fantasy VII:n
HUHUJA:
- konseptisuunnittelu mukaan lukien FFXV:tä on työstetty jo yli neljä vuotta
- täydellä teholla sitä olisi tehty tammikuusta 2010, heti FFXIII:n julkaisun jälkeen, tuotantotiimissä on ollut yli 200 ihmistä
- pelin ohjaaja on FFVI:n, FFIX:n ja FFXII:n ohjaaja, Hiroyuki Ito
- apuohjaaja työsti osan tiimistä kanssa Tactics Ogren ja työstää nyt yhtäaikaa FFXIV 2.0:aa ja FFXV:tä
- pelisuunnittelu ja taistelusysteemi ovat iso evoluutio FFXII:n vastaavasta
- pelissä tulee olemaan avoin maailma ja vilkkaita, ihmisten täyttämiä kaupunkeja Assassin's Creedin tyyliin
- taistelusysteemissä voi tähdätä tiettyyn osaan vihollisen vartaloa, kuten Vagrant Storyssa
- julkaistaan kaikille nykyisille alustoille (PS3, X360... PC?)
Alkuperäisen huhun mukaan FFXV olisi julkistettu E3:lla, mutta mitään ei kuultu. Uudempi huhu kertoo, että se julkistettaisiin Final Fantasyn 25-vuotis -juhlavuoden aikana, eli mahdollisesti esimerkiksi syyskuun Tokyo Game Showssa.
Keskustelut (23 viestiä)
19.07.2012 klo 17.52 12
Uusien Final Fantasyjen äänimaailmakin on tuntunut jotenkin geneeriseltä ja väkisinväännetyltä.
Saadaan kuitenkin taas joku 50 tunnin putki Kauniita ja rohkeita, en ostaisi.
19.07.2012 klo 17.54 6
En jaksanut kirjautua sisään, joten en muokkaa.
19.07.2012 klo 18.03 4
Missähän se FFXIII Versus viipyy?
19.07.2012 klo 18.17
Rekisteröitynyt 08.12.2007
19.07.2012 klo 19.15 3
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.07.2012 klo 19.28
XII:n ja XIII:n taistelu systeemit ovat kyllä todella pahaa syöpää. Paluu vuoropohjaiseen taistelumekaniikkaan ja world mappiin kiitos, samanlaiseen mitä oli IX:ssä ja sitä ennen. Ei tarvitse tuhlata resursseja siihen, että alueiden välillä olisi hirveästi jotain tutkittavaa ja se olisi mitä yksityiskohtaisemmin tehty, vaan vaikka lyödään world mappiin useampia kaupunkeja ja dungeoneja mitä tutkia.
XII:n taistelusysteemi oli omasta mielestä hyvä ja samalla linjalla olisi voitu jatkaa muissakin osissa. XIII:n taistelusysteemi taas oli puuduttavaa sontaa.
Capcom edellä, loput perässä? Kyllä ne nipinnapin nipponin poijjaat sieltä vielä ponnistaa ja "länsimaistuu" pikkuhiljaa. sen jälkeen voidaan taas itkeä sitä että missä on JPN corepelit...
Ei ne mitään pikkuhiljaa länsmaalaistu, vaan ne ovat tehneet sen jo aikoja päiviä sitten. Ei S-E:n peleistäkään saa enää yhtään enempää länsimaalaisempia, muuta kuin muuttamalla ne hahmot lyhythiuksisiksi muskelimasoiksi.
Rekisteröitynyt 07.12.2007
19.07.2012 klo 20.08 2
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.07.2012 klo 22.28 3
XIIIn taistelusysteemi oli omasta mieelstä erittäin hyvä, kunhan sen sisälle pääsi kunnolla. Jotenkin epäilen, että tämä uutinen on ankka, mutta kyllä olis kiva jos Hiroyuki Ito ohjaisi taas ^__^.
Se oli pelkkää X-napin rämpytystä ja ajoittaista roolijaon muuttamista. Pahinta oli taisteluiden kesto. Pahimmillaan yhteen taisteluun "pikkuvihollisia" vastaan saattoi mennä yli 15min ja jotkut pomotaistot kesti yli 30min.
19.07.2012 klo 23.14 2
Se oli pelkkää X-napin rämpytystä ja ajoittaista roolijaon muuttamista. Pahinta oli taisteluiden kesto. Pahimmillaan yhteen taisteluun "pikkuvihollisia" vastaan saattoi mennä yli 15min ja jotkut pomotaistot kesti yli 30min.
Ei ei ei. XIII:n taistelusysteemi oli loistava, varsinkin vaikeimpien pomojen kanssa sai todella miettiä taktiikat kuntoon. X-napin automaatiot taas toimivat hyvin pikkuvihollisia vastaan jolloin ei turhimpiin taisteiluihin tarvinnut kiinnittää täyttä huomiota.
19.07.2012 klo 23.55 4
Sanoisin että moderni ja toimiva, se vanhanaikainen on nimensä mukaisesti vanhanaikainen, ja hidas.
Jos ette itse tykännyt taistelusysteemistä, niin ette varmasti pelannut edes viimeisiin vihollisiin asti.
Ja jos itse haukutte, niin se ei tarkoita että teidän mielipiteenne on ainoa oikea.. Huoh.
Melkein voisi nämä "paska peli, en osta enää ikinä sarjan pelejä" viestit kaikilta palstoilta jättää pois?
Ketään ei kiinnosta, että alpo91 ei osta enää uusia ff pelejä... Ehkä fanit haluaisivat oikeasti keskustella pelistä?
Itse pidän FF13 ehdottomasti sarjan parhaana pelinä tähän asti, juonen ja pelattavuuden osalta, ja sen fiiliksen, minkä peli lopputeksteissä antoi.
Harva uusi pelaaja pääsee Codien valtakautena sisään FF:n maailmaan, joten ei kannata suoralta kädeltä haukkua peliä lyttyyn.. Fanit ja lajityypin (JRPG) omaksuvat pitävät.
Erittäin onnistuneita tekeleitä, tosin ehkä uusille/tietämättömille/kädettömille/Codi pojille aivan väärä pelivalinta..
Mitkään pelit eivät kerro yhtä hyvää tarinaa kuin FF, varsinkin nämä uudet kymppi ja ylöspäin graafisen tason nousun myötä.
(Pelasin vuosi sitten FF9 alusta loppuun läpi, edellinen kerta oli alk.peräisen julkaisen jälkeen.. Joo, ei se huono peli ollut, mutta fiiliksessä jäi kauas FF13 vastaavasta, tosin johtui grafiikasta, kun ei pysty kaikkia tunteita/ääniä välittämään..)
Mutta hei, mielipiteensä kullakin, taistellaanko niistä lisää, vai spekuloidaanko ennemmin tulevaa peliä?
Peace...
19.07.2012 klo 23.59 7
XIIIn taistelusysteemi oli omasta mieelstä erittäin hyvä, kunhan sen sisälle pääsi kunnolla. Jotenkin epäilen, että tämä uutinen on ankka, mutta kyllä olis kiva jos Hiroyuki Ito ohjaisi taas ^__^.
Se oli pelkkää X-napin rämpytystä ja ajoittaista roolijaon muuttamista. Pahinta oli taisteluiden kesto. Pahimmillaan yhteen taisteluun "pikkuvihollisia" vastaan saattoi mennä yli 15min ja jotkut pomotaistot kesti yli 30min.
Sulla on ollu siinä tapauksessa kamat/taistelustrategiat aivan päin **ttua :DDDD
Meinaa väärillä luokka jaotuksilla joissain saattoi mennä 30min... mutta parilla muutoksilla samaan 2min.... Mutta ymmärrän hyvin, itselllä tuli boksilla 80tuntia, ja pleikalla jälkeenpäin 95tuntia peliä. Siinä ajassa oppi jotain..
Naurattaa kaikki FF13 tietäjät, ketkä arvostelee pelin päästyään ensimmäistä kertaa sille isolle alueelle.. sen jälkeen on vielä ainakin 70tuntia pelattavaa helposti plus kaikki vihut ja tavarat mitä ei todellakaan saa äxää painamalla..
Taitolaji, jos ette osaa, älkää tulko tänne itkemään ?
Rekisteröitynyt 07.12.2007
20.07.2012 klo 01.28
XIIIn taistelusysteemi oli omasta mieelstä erittäin hyvä, kunhan sen sisälle pääsi kunnolla. Jotenkin epäilen, että tämä uutinen on ankka, mutta kyllä olis kiva jos Hiroyuki Ito ohjaisi taas ^__^.
Se oli pelkkää X-napin rämpytystä ja ajoittaista roolijaon muuttamista. Pahinta oli taisteluiden kesto. Pahimmillaan yhteen taisteluun "pikkuvihollisia" vastaan saattoi mennä yli 15min ja jotkut pomotaistot kesti yli 30min.
Kuten sanoin, on hyvä jos pääsee sen sisälle. Minulle koko pelissä pisin taistelu kesti n.13min. Lähes kaikki normaalitaistot kesti 30s-2min, bossit 5min-10min luokkaa.
20.07.2012 klo 04.47 1
Rekisteröitynyt 08.12.2008
20.07.2012 klo 06.48
Rekisteröitynyt 02.05.2010
20.07.2012 klo 12.31
Kotaku huhuilee seuraavaa:
http://kotaku.com/5927645/rumor-final-fantasy-versus-xiii
20.07.2012 klo 13.06 3
YEASH!
Rekisteröitynyt 04.11.2007
20.07.2012 klo 13.51
Noh eipä menny kauaa kun nää omien mielipiteidensä laukojat iskivät taas... Makuasioita se tappelusysteemikin.
Sanoisin että moderni ja toimiva, se vanhanaikainen on nimensä mukaisesti vanhanaikainen, ja hidas.
Mielipiteitä varten tämä kommentit -osio on. Ja XIII:n taistelusysteemi on nopeatempoinen, mutta taistelut kestää kauemmin kuin aikasemmissa osissa.
Jos ette itse tykännyt taistelusysteemistä, niin ette varmasti pelannut edes viimeisiin vihollisiin asti.
Ja jos itse haukutte, niin se ei tarkoita että teidän mielipiteenne on ainoa oikea.. Huoh.
Minä totesin viestissäni, että "minun mielestä". Ja pelasin peliä alusta loppupomoon saakka. Jos olisin lopettanut ekan 10 tunnin jälkeen, niin olisi saattanut pitää taistelusysteemiä ihan hyvänä. Erityisesti pelin loppupuoli oli yhtä tuskaa.
Itse pidän FF13 ehdottomasti sarjan parhaana pelinä tähän asti, juonen ja pelattavuuden osalta, ja sen fiiliksen, minkä peli lopputeksteissä antoi.
Harva uusi pelaaja pääsee Codien valtakautena sisään FF:n maailmaan, joten ei kannata suoralta kädeltä haukkua peliä lyttyyn.. Fanit ja lajityypin (JRPG) omaksuvat pitävät.
Erittäin onnistuneita tekeleitä, tosin ehkä uusille/tietämättömille/kädettömille/Codi pojille aivan väärä pelivalinta..
FF XIII on roolipelimailman CoD. Äärimmäisen lineaarinen, leffamainen ja tyhmennetty/yksinkertaistettu. Ja tämä tulee kovan jrpg -fanin suusta, ei Codi pojan.
Mitä tulee itse uutiseen, niin tämä FFXV kuulostaa hyvältä, mutta olen silti aika skeptinen XIII fiaskon jälkeen. Vapaa maailma kuitenkin valaa uskoa.
Rekisteröitynyt 18.03.2012
20.07.2012 klo 16.49
Voipi olla että saatte odottaa Versustanne aika kauan...
Kotaku huhuilee seuraavaa:
http://kotaku.com/5927645/rumor-final-fantasy-versus-xiii
20.07.2012 klo 23.58
" pelin ohjaaja on FFVI:n, FFIX:n ja FFXII:n ohjaaja, Hiroyuki Ito"
YEASH!
Kolme parasta Fantasiaa. Ysi, Kutonen, Kaksitoista - tässä järjestyksessä. XII jakaa ehkä paikan seiskan kanssa.
Aika skeptisesti pitää sili suhtautua. Japsitekijöillä on nykyisin taipumuksia lupailla isoja mutta lopulta faneille ei tarjoilla kuin lava ripulia naamalle (köh, kojima). Mutta uskon silti että squaren onnistuu yhä tehdä hyviä pelejä, kun vaan saataisi taas ne langat nippuun. XII:n linjoille lähteminen ei todellakaan ole huono alku, ja jos mukana on ysiä ja kutosta niin huhhuh :O
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.07.2012 klo 05.59
21.07.2012 klo 18.14
23.07.2012 klo 15.08
06.11.2012 klo 19.22
Kovasti odotan että mitä FF15 tuo tullessaan.
Toivon vain etten kerää turhia odotuksia tuon pelityylin suhteen. Itse vihaan mm. FF10-2 hihhuli meininkiä ja FF13-2 peli tyyliä.. Putkikenttiä kun ovat ja lähes kaikki viholliset on pakko tappaa..