Tuorein sisältö

Fezin tallennusbugia ei korjata - maksaisi liikaa

19.07.2012 klo 13.12 | Luettu: 10416 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kauan odotettu ja monen ylistämä indiepeli Fezin päivitys sisälsi bugin, joka korruptoi joidenkin pelaajien tallennustiedoston. Niinpä päivitys poistettiin jakelusta, mutta nyt se tuli takaisin - edelleen viallisena. Syynä tähän ovat pelin tekijän mukaan Microsoftin maksukäytännöt.

IGN:n mukaan Polytron on kertonut, että päivityksen korjaaminen maksaisi pikkustudiolle tuhottomasti rahaa.
"Tuomme Fez-päivityksen linjoille, se on sama päivitys. Emme aio päivittää päivitystä. Miksi emme? Koska Microsoft veloittaisi meiltä kymmeniä tuhansia dollareita pelin uudelleensertifioinnista. Se on p***amaista numeropeliä, mutta pienenä indienä sellaisen summan maksamisessa ei ole MITÄÄN järkeä. Jos Fez olisi julkaistu Steamissa XBLA:n sijaan, peli olisi ollut korjattuna kaksi viikkoa julkaisun jälkeen, ilmaiseksi. Ja jos siinä korjauksessa olisi ollut ongelmia, olisimme korjanneet senkin välittömästi!"

Päivitys korjaa kuitenkin likimain kaikki muut pelissä olleet ongelmat, eikä tallennusbugikaan koske kuin pientä osaa pelaajista.
"99%:lle ihmisistä se tekee Fezistä paremman pelin."

"Me olemme Microsoftille jo paljon velkaa siitä, että olemme heidän konsolinsa yksinoikeus. Ihmiset usein luulevat, että saimme rahaa Microsoftilta ollakseemme yksinoikeus. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. ME maksamme HEILLE", jatkoi äkämystynyt pelintekijä.


Fezin syntyvaiheet kannattaa katsoa Indie Game - The Movie -dokumentista.


V2.fi | Manu Pärssinen
< NASAlta ilmainen Kin... Uudessa Ratchet & Cl... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (17 viestiä)

Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

19.07.2012 klo 13.47

No siis rahansa perässä molemmat firmat ovat, että ihan ymmärettävää molempien osapuolien puuolesta
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.07.2012 klo 14.10 9 tykkää tästä

Uutinen kirjoitti:
"Me olemme Microsoftille jo paljon velkaa siitä, että olemme heidän konsolinsa yksinoikeus. Ihmiset usein luulevat, että saimme rahaa Microsoftilta ollakseemme yksinoikeus. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. ME maksamme HEILLE", jatkoi äkämystynyt pelintekijä.

Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?
lainaa
Jarppa

Rekisteröitynyt 10.08.2011

19.07.2012 klo 14.13 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Uutinen kirjoitti:
"Me olemme Microsoftille jo paljon velkaa siitä, että olemme heidän konsolinsa yksinoikeus. Ihmiset usein luulevat, että saimme rahaa Microsoftilta ollakseemme yksinoikeus. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. ME maksamme HEILLE", jatkoi äkämystynyt pelintekijä.

Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?


Koska halusivat? Varmasti tiesivät tuosta jo ennen kuin liittyivät Microsoftin kelkkaan. Eikä tätäkään ongelmaa olisi ollut jos olisivat itse tarkastaneet sen päivityksen huolella ennen julkaisua.
lainaa
RandomEsa

19.07.2012 klo 14.15

Varmaan olisi ollut kivaa julkaista pc:lle, mutta Phil Fishiä lainaten "Fez is a game, pcs are for spreadsheets".

Mutta miksi ihmeessä he maksavat mikkisoftalle yksinoikeudesta ( ehkä jopa suuriakin summia)? Peliähän markkinoitiinkin varmaan eniten Phil Kalan lausunnoilla kaikesta muusta paitsi Fez:stä itse.
lainaa
asdfqwed

19.07.2012 klo 15.04

Nämä konslikauppojen ja erityisesti Xboxin Liven kankeus on ollut aikaisemminkin esillä. Ikävä homma kyllä kaikkien kannalta kun pelin päivittäminenkin on noin vaikeaa.
lainaa
Fishshs

19.07.2012 klo 15.08 6 tykkää tästä

RandomEsa kirjoitti:
Varmaan olisi ollut kivaa julkaista pc:lle, mutta Phil Fishiä lainaten "Fez is a game, pcs are for spreadsheets".
Tuo kertoo kyllä paljon Philin älykkyydestä.

Olisi julkaissut Steamissa, niin saisi päivittää pelinsä.
lainaa
mikki

19.07.2012 klo 15.31 7 tykkää tästä

Voi tätä konsolipelien ihanuutta. Ei säätämistä eikä vääntämistä ja kaikki toimii aina suoraan laatikosta ulos.

Eiku...
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

19.07.2012 klo 16.05

Varsin ikävässä pattitilanteessa tuo Fez ja Mikrosoftin kannattaisi viimeistään seuraavan sukupolven konsoleilla tarkastella omaa toimintaansa. Onko tuossa 40 000 euron (vai oliko dollarin) veloitus päiviksien julkaisussa mitään järkeä. Bugisia pelejä on kuitenkin julkaistu aina, että ei se nyt sellaisena "peloitteena" toimi.

Kategoriassa: First World Problems. Itellä Alan Wake bugittaa niin että täydellinen hinkkaaminen on mahdotonta, mutta päivitystä ongelmaan on turha odotella. http://community.remedygames.com/showthread.php?t=3670

EA on myös välinpitämätön päivityksiä kohtaan. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=483084
Muokannut: Tillu 19.07.2012 klo 16.11 lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

19.07.2012 klo 16.11

Jarppa kirjoitti:
Eikä tätäkään ongelmaa olisi ollut jos olisivat itse tarkastaneet sen päivityksen huolella ennen julkaisua.
Huomaa bugin harvinaisuus: alkaa menemään jo sille tasolle, että mahdotonta tuommoinen on kahden jampan huomata... Tai ainakin huomattavan epätodennäköistä >:P




Paska homma, järjetön summa tuo on useimmille indiekehittäjille, mutta kait tässä karman laki toteutuu, Fisu kun tuntuu välillä vähän enemmänkin lokaa heittävän muiden niskaan jne...
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

19.07.2012 klo 16.25

Kiinostaisi kyllä ihan vertailumielessä tietää, minkälainen sopimus Steamin kanssa tehdään.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

19.07.2012 klo 18.09

Tillu kirjoitti:
Varsin ikävässä pattitilanteessa tuo Fez ja Mikrosoftin kannattaisi viimeistään seuraavan sukupolven konsoleilla tarkastella omaa toimintaansa. Onko tuossa 40 000 euron (vai oliko dollarin) veloitus päiviksien julkaisussa mitään järkeä. Bugisia pelejä on kuitenkin julkaistu aina, että ei se nyt sellaisena "peloitteena" toimi.

Kategoriassa: First World Problems. Itellä Alan Wake bugittaa niin että täydellinen hinkkaaminen on mahdotonta, mutta päivitystä ongelmaan on turha odotella. http://community.remedygames.com/showthread.php?t=3670

EA on myös välinpitämätön päivityksiä kohtaan. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=483084


Sonyllä on ainakin 10,000€ veloitus päivityksestä, ensimmäisen päivityksen julkaiseminen on ilmaista.
lainaa
cantcountto3

19.07.2012 klo 18.28

Mirr5 kirjoitti:
Kiinostaisi kyllä ihan vertailumielessä tietää, minkälainen sopimus Steamin kanssa tehdään.

Gabe omistaa sielusi ja rahasi, mitäs luulit?
lainaa
indieskeidaa

19.07.2012 klo 18.43 2 tykkää tästä

Microsoftin veloittamat korvaukset Xbox Live -palvelujensa hinnoittelusta eivät takuulla tulleet Polytronille yllätyksenä.

Toisin sanoen, Polytron halusi vain myydä peliään Microsoftin Live -asiakkaille ja hyötyä Microsoftin Live-asiakaskannasta, mutta hylkää asiakkaansa heti kun pitäisi korjata omia bugejaan. Sikamaista röyhkeyttä.


lainaa
jeejee

19.07.2012 klo 21.51

Jos olis ouppen söösiä niin asiakkaat korjais bugit ite! Ja tekis jatko-osatkin.
lainaa
Napu_

Rekisteröitynyt 13.02.2012

20.07.2012 klo 10.42

tagman kirjoitti:

Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?

Koska sonyn sopimus olisi ollut vielä paskempi.
lainaa
otaselvää

20.07.2012 klo 13.30

Napu_ kirjoitti:
tagman kirjoitti:

Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?

Koska sonyn sopimus olisi ollut vielä paskempi.
Sony on indieystävällisempi kuin Microsoft. Ota selvää.
lainaa
VMV

20.07.2012 klo 15.26

Tulee mieleen se Kummeli-sketsi sponsoroinnista... "Ette kai te ilmaiseksi liimanneet noita tarroja auton kylkeen?" "Ei, kyllä me näistä maksettiin..."

[Quote] Microsoftin veloittamat korvaukset Xbox Live -palvelujensa hinnoittelusta eivät takuulla tulleet Polytronille yllätyksenä.

Toisin sanoen, Polytron halusi vain myydä peliään Microsoftin Live -asiakkaille ja hyötyä Microsoftin Live-asiakaskannasta, mutta hylkää asiakkaansa heti kun pitäisi korjata omia bugejaan. Sikamaista röyhkeyttä.[/quote]

Tämä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova