Fezin tallennusbugia ei korjata - maksaisi liikaa
Kauan odotettu ja monen ylistämä indiepeli Fezin päivitys sisälsi bugin, joka korruptoi joidenkin pelaajien tallennustiedoston. Niinpä päivitys poistettiin jakelusta, mutta nyt se tuli takaisin - edelleen viallisena. Syynä tähän ovat pelin tekijän mukaan Microsoftin maksukäytännöt.
IGN:n mukaan Polytron on kertonut, että päivityksen korjaaminen maksaisi pikkustudiolle tuhottomasti rahaa.
"Tuomme Fez-päivityksen linjoille, se on sama päivitys. Emme aio päivittää päivitystä. Miksi emme? Koska Microsoft veloittaisi meiltä kymmeniä tuhansia dollareita pelin uudelleensertifioinnista. Se on p***amaista numeropeliä, mutta pienenä indienä sellaisen summan maksamisessa ei ole MITÄÄN järkeä. Jos Fez olisi julkaistu Steamissa XBLA:n sijaan, peli olisi ollut korjattuna kaksi viikkoa julkaisun jälkeen, ilmaiseksi. Ja jos siinä korjauksessa olisi ollut ongelmia, olisimme korjanneet senkin välittömästi!"
Päivitys korjaa kuitenkin likimain kaikki muut pelissä olleet ongelmat, eikä tallennusbugikaan koske kuin pientä osaa pelaajista.
"99%:lle ihmisistä se tekee Fezistä paremman pelin."
"Me olemme Microsoftille jo paljon velkaa siitä, että olemme heidän konsolinsa yksinoikeus. Ihmiset usein luulevat, että saimme rahaa Microsoftilta ollakseemme yksinoikeus. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. ME maksamme HEILLE", jatkoi äkämystynyt pelintekijä.
Fezin syntyvaiheet kannattaa katsoa Indie Game - The Movie -dokumentista.
Keskustelut (17 viestiä)
Rekisteröitynyt 20.12.2010
19.07.2012 klo 13.47
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.07.2012 klo 14.10 9
"Me olemme Microsoftille jo paljon velkaa siitä, että olemme heidän konsolinsa yksinoikeus. Ihmiset usein luulevat, että saimme rahaa Microsoftilta ollakseemme yksinoikeus. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. ME maksamme HEILLE", jatkoi äkämystynyt pelintekijä.
Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?
Rekisteröitynyt 10.08.2011
19.07.2012 klo 14.13 1
"Me olemme Microsoftille jo paljon velkaa siitä, että olemme heidän konsolinsa yksinoikeus. Ihmiset usein luulevat, että saimme rahaa Microsoftilta ollakseemme yksinoikeus. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. ME maksamme HEILLE", jatkoi äkämystynyt pelintekijä.
Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?
Koska halusivat? Varmasti tiesivät tuosta jo ennen kuin liittyivät Microsoftin kelkkaan. Eikä tätäkään ongelmaa olisi ollut jos olisivat itse tarkastaneet sen päivityksen huolella ennen julkaisua.
19.07.2012 klo 14.15
Mutta miksi ihmeessä he maksavat mikkisoftalle yksinoikeudesta ( ehkä jopa suuriakin summia)? Peliähän markkinoitiinkin varmaan eniten Phil Kalan lausunnoilla kaikesta muusta paitsi Fez:stä itse.
19.07.2012 klo 15.04
19.07.2012 klo 15.08 6
Varmaan olisi ollut kivaa julkaista pc:lle, mutta Phil Fishiä lainaten "Fez is a game, pcs are for spreadsheets".
Olisi julkaissut Steamissa, niin saisi päivittää pelinsä.
19.07.2012 klo 15.31 7
Eiku...
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.07.2012 klo 16.05
Kategoriassa: First World Problems. Itellä Alan Wake bugittaa niin että täydellinen hinkkaaminen on mahdotonta, mutta päivitystä ongelmaan on turha odotella. http://community.remedygames.com/showthread.php?t=3670
EA on myös välinpitämätön päivityksiä kohtaan. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=483084
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.07.2012 klo 16.11
Eikä tätäkään ongelmaa olisi ollut jos olisivat itse tarkastaneet sen päivityksen huolella ennen julkaisua.
Paska homma, järjetön summa tuo on useimmille indiekehittäjille, mutta kait tässä karman laki toteutuu, Fisu kun tuntuu välillä vähän enemmänkin lokaa heittävän muiden niskaan jne...
Rekisteröitynyt 17.03.2009
19.07.2012 klo 16.25
Rekisteröitynyt 13.10.2009
19.07.2012 klo 18.09
Varsin ikävässä pattitilanteessa tuo Fez ja Mikrosoftin kannattaisi viimeistään seuraavan sukupolven konsoleilla tarkastella omaa toimintaansa. Onko tuossa 40 000 euron (vai oliko dollarin) veloitus päiviksien julkaisussa mitään järkeä. Bugisia pelejä on kuitenkin julkaistu aina, että ei se nyt sellaisena "peloitteena" toimi.
Kategoriassa: First World Problems. Itellä Alan Wake bugittaa niin että täydellinen hinkkaaminen on mahdotonta, mutta päivitystä ongelmaan on turha odotella. http://community.remedygames.com/showthread.php?t=3670
EA on myös välinpitämätön päivityksiä kohtaan. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=483084
Sonyllä on ainakin 10,000€ veloitus päivityksestä, ensimmäisen päivityksen julkaiseminen on ilmaista.
19.07.2012 klo 18.28
Kiinostaisi kyllä ihan vertailumielessä tietää, minkälainen sopimus Steamin kanssa tehdään.
Gabe omistaa sielusi ja rahasi, mitäs luulit?
19.07.2012 klo 18.43 2
Toisin sanoen, Polytron halusi vain myydä peliään Microsoftin Live -asiakkaille ja hyötyä Microsoftin Live-asiakaskannasta, mutta hylkää asiakkaansa heti kun pitäisi korjata omia bugejaan. Sikamaista röyhkeyttä.
19.07.2012 klo 21.51
Rekisteröitynyt 13.02.2012
20.07.2012 klo 10.42
Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?
Koska sonyn sopimus olisi ollut vielä paskempi.
20.07.2012 klo 13.30
Onko nämä heput tyhmiä? Miksi se Fez sitten piti julkaista XO:lle?
Koska sonyn sopimus olisi ollut vielä paskempi.
20.07.2012 klo 15.26
[Quote] Microsoftin veloittamat korvaukset Xbox Live -palvelujensa hinnoittelusta eivät takuulla tulleet Polytronille yllätyksenä.
Toisin sanoen, Polytron halusi vain myydä peliään Microsoftin Live -asiakkaille ja hyötyä Microsoftin Live-asiakaskannasta, mutta hylkää asiakkaansa heti kun pitäisi korjata omia bugejaan. Sikamaista röyhkeyttä.[/quote]
Tämä.
Kirjoita kommentti