Tuorein sisältö

Huhu kertoo PS4:n teknologiasta

08.07.2012 klo 17.00 | Luettu: 26667 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Nämä tiedot kannattaa ottaa vahvasti huhupohjalta, mutta VGleaks.com väittää saaneensa sisäpiirin lähteeltä tietoa siitä, millaista rautaa on Sonyn seuraavan konsolin alpha-versiossa - eli moni asia saattaa vielä muuttua, vaikka nämä pitäisivät paikkansakin. Lähteen mukaan lopullinen laite tulee olemaan kymmenen kertaa kyvykkäämpi kuin PS3.

CPU
4 core (2 core pairs) 3.2 GHz AMD x86 (Steamroller)
aggregate, 10x PS3 PPU performance
512 KByte L2 per core pair
64 bit pointers

GPU
AMD R10x series GPU @ 800 MHz (Tahiti)
aggregate 10x RSX performance, 1.84 TFlops
DX”11.5?
cheap branching
18 compute units, focus on fine grained compute & tessellation

MEMORY
2 GByte UMA, pushing for 4 GByte
192 GByte/ sec non-coherent access for e.g. GPU
12 GByte/ sec coherent access for CPU
>50% longer memory latency for CPU/ GPU compared to PC!!!
DXT is lowest bpp texture compression format

MEDIA
50 GByte BD drive
PCAV, between 3.3 and 8x BD, most likely clamped to 6x
automatic background caching to HDD
HDD SKU with at least 380 GByte
downloadable games

EXTRA HARDWARE
video encoder/ decoder
audio processing unit, ~200 concurrent MP3 streams
HW zlib decompressor

V2.fi | Manu Pärssinen
< Halo 4: uusi Forge, ... Kyllä ennen oli asia... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (31 viestiä)

miiguli

08.07.2012 klo 17.12

Eli jos oikeen ymmärsin niin heikompi ku mun kuukauden vanha tietokone. Toki tietokoneella muuhunki kuluu tehoja ku siihen peliin, mutta toivon kuitenki, että muuttuisi vielä ennen julkaisua radikaalisti.
lainaa
Otacon-chan

08.07.2012 klo 17.28 9 tykkää tästä

En minä tajua mitään tästä. En edes tiedä oman PC:ni speksejä.
lainaa
Make

08.07.2012 klo 17.30 4 tykkää tästä

miiguli kirjoitti:
Eli jos oikeen ymmärsin niin heikompi ku mun kuukauden vanha tietokone. Toki tietokoneella muuhunki kuluu tehoja ku siihen peliin, mutta toivon kuitenki, että muuttuisi vielä ennen julkaisua radikaalisti.

Nyt järki käteen. Perusjampat varmaan ostaa sen laitteen, jos hintaa 700-800€.
lainaa
enjaksa

08.07.2012 klo 17.39 1 tykkää tästä

miiguli kirjoitti:
Eli jos oikeen ymmärsin niin heikompi ku mun kuukauden vanha tietokone. Toki tietokoneella muuhunki kuluu tehoja ku siihen peliin, mutta toivon kuitenki, että muuttuisi vielä ennen julkaisua radikaalisti.


Sen pitäisi olla tehokkaampi kuin eilinen tietokone? Kerro toki kun keksit aikakoneen.

Pakollinen "mut ihan sama koska grafiikat ei tee peliä, nytkin samaa paskaa kuin 10 v sitten"
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

08.07.2012 klo 18.04

joo joo niinpä niin
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

08.07.2012 klo 18.27

No jos tälläseltä näyttää niin kovaa tulee.
lainaa
aswedgcxe

08.07.2012 klo 18.30

joo kiinnosti
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

08.07.2012 klo 18.35 1 tykkää tästä

no eipäs tässä itellä kiirettä, kelpaa pleke3n ihan mainiosti viel muutaman vuoden, mut näit speksei tärkeemmät itelle ois nykyisten ominaisuuksien säilyminen, eli:
- maapallo animaatio musaa kuunnellessa, tai vastaavanlainen
- yhtä simppeli käyttöliittymä kuin nyt, ei mitään 360n klusterfuckeja plss
- käytetyt pelit
- oikeasti toimiva selain

mitä graffoihin tulee, niin tärkeempää olisi pelien hintojen pysyminen ennallaan.
lainaa
theprojectadhd

08.07.2012 klo 18.50 4 tykkää tästä

wii u tuhat kertaa tehokkaampi isi ostaa
lainaa
Karma

Rekisteröitynyt 16.04.2012

08.07.2012 klo 19.00 2 tykkää tästä

Tuota konsoleiden pientä muistimäärää en kyllä ymmärrä, muisti on kuitenkin halpaa ja monilla kehittäjällä tuntuu olevan tuo rajoitus ongelmana.
lainaa
DIppa

08.07.2012 klo 19.57

juu oma kone on sen 4 vuotta vanha ja hippusen parempi, maksoi aikanaan 650e. Toi maksaa varmaan saman verran tai myydään useamman satasen tappiolla.

Konsolien pienen koon huomioon ottaen ennustan ongelmia joko kuumenemisen tai sirkkeliäänten suhteen.
lainaa
goguli

08.07.2012 klo 20.04

näytäkää pelei. iha sama milasii tehoi jos pelit paskaa rahatust
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

08.07.2012 klo 20.10

Ihan turhia oli ps3nki ylimääräiset tehot kun multiplättereissä silti boxin pelit vei
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

08.07.2012 klo 20.10

DIppa kirjoitti:
juu oma kone on sen 4 vuotta vanha ja hippusen parempi, maksoi aikanaan 650e. Toi maksaa varmaan saman verran tai myydään useamman satasen tappiolla.

Konsolien pienen koon huomioon ottaen ennustan ongelmia joko kuumenemisen tai sirkkeliäänten suhteen.

Mikä raudan asIanTuntiJa!

Noiden speksien perusteella ei voi tehdä vertailuja kotikoneeseen ja mm.streamroller CPU:ita ei edes saa kaupasta ennen ensivuotta. Lisäksi näitä sisäpiirin tietoja riittää PS4:sta, joten johtopäätöksiä ei voi vetää ennenkuin saadaan varmaa tietoa raudasta.
lainaa
DIppa

08.07.2012 klo 20.18 9 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
DIppa kirjoitti:
juu oma kone on sen 4 vuotta vanha ja hippusen parempi, maksoi aikanaan 650e. Toi maksaa varmaan saman verran tai myydään useamman satasen tappiolla.

Konsolien pienen koon huomioon ottaen ennustan ongelmia joko kuumenemisen tai sirkkeliäänten suhteen.

Mikä raudan asIanTuntiJa!

Noiden speksien perusteella ei voi tehdä vertailuja kotikoneeseen ja mm.streamroller CPU:ita ei edes saa kaupasta ennen ensivuotta. Lisäksi näitä sisäpiirin tietoja riittää PS4:sta, joten johtopäätöksiä ei voi vetää ennenkuin saadaan varmaa tietoa raudasta.


Uskotko jos sanon että viestin ensisijainen tarkoitus oli saada sinut Tagman ärsyyntymään? Olen kerännyt dataa jo vuosien ajan argumentoinnistasi ja tullut siihen johtopäätökseen että et kykene reagoimatta ohittamaan negatiivisia viestejä Sonya kohtaan, kuin et myöskään Nintendoa kohtaan positiivia uutisia.

Sääliksi käy..
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

08.07.2012 klo 20.22 3 tykkää tästä

theprojectadhd kirjoitti:
wii u tuhat kertaa tehokkaampi isi ostaa


huoh ku on nappulalla halvat huvit
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

08.07.2012 klo 20.23 6 tykkää tästä

DIppa kirjoitti:
tagman kirjoitti:
DIppa kirjoitti:
juu oma kone on sen 4 vuotta vanha ja hippusen parempi, maksoi aikanaan 650e. Toi maksaa varmaan saman verran tai myydään useamman satasen tappiolla.

Konsolien pienen koon huomioon ottaen ennustan ongelmia joko kuumenemisen tai sirkkeliäänten suhteen.

Mikä raudan asIanTuntiJa!

Noiden speksien perusteella ei voi tehdä vertailuja kotikoneeseen ja mm.streamroller CPU:ita ei edes saa kaupasta ennen ensivuotta. Lisäksi näitä sisäpiirin tietoja riittää PS4:sta, joten johtopäätöksiä ei voi vetää ennenkuin saadaan varmaa tietoa raudasta.


Uskotko jos sanon että viestin ensisijainen tarkoitus oli saada sinut Tagman ärsyyntymään? Olen kerännyt dataa jo vuosien ajan argumentoinnistasi ja tullut siihen johtopäätökseen että et kykene reagoimatta ohittamaan negatiivisia viestejä Sonya kohtaan, kuin et myöskään Nintendoa kohtaan positiivia uutisia.

Sääliksi käy..


olen niin samaa mieltä
lainaa
Muffinssi

Rekisteröitynyt 04.01.2011

08.07.2012 klo 20.32

Toivottavasti saisivat pushattua muistia piirilevylle niin paljon ku mahtuu.
lainaa
MythBusted

08.07.2012 klo 20.39 1 tykkää tästä

DIppa kirjoitti:

Uskotko jos sanon että viestin ensisijainen tarkoitus oli saada sinut Tagman ärsyyntymään? Olen kerännyt dataa jo vuosien ajan argumentoinnistasi ja tullut siihen johtopäätökseen että et kykene reagoimatta ohittamaan negatiivisia viestejä Sonya kohtaan, kuin et myöskään Nintendoa kohtaan positiivia uutisia.

Sääliksi käy..
Uskon, että sinä olet se melkeinpä jokaisen sanasodan toinen osapuoli. Aina noita pisteitä liikaa lauseiden perässä. BUSTED!
lainaa
Sentient6

Rekisteröitynyt 14.03.2012

08.07.2012 klo 21.02

miiguli kirjoitti:
Eli jos oikeen ymmärsin niin heikompi ku mun kuukauden vanha tietokone. Toki tietokoneella muuhunki kuluu tehoja ku siihen peliin, mutta toivon kuitenki, että muuttuisi vielä ennen julkaisua radikaalisti.


Jos edes hieman yrittäisit käyttää hyödyksi aivokapasiteettiasi, niin ymmärtäisit kuinka täyttä tuubaa toi sun kommentti on. Pelikonsoli on nimittäin täysin eri asia kuin PC. Kovinkaan moni ei olisi valmis maksamaan lähellekään yhtä paljon pelikonsolista, kuin sinä tietokoneestasi. Tietokoneella on myös huomattavasti enemmän käyttöarvoa kuin konsolilla. Tietokone on hyötylaite, kun taas konsoli on puhtaasti pelkästään viihdettä varten. Se huomattiin jo PS3:n kanssa, että ei ole mitään järkeä tunkea siihen pelikonsoliin niin paljon tehoa, koska sen konsolin julkaisuhinta nousi pilviin. Ja muutenkin kun Sonylla on tapana myydä konsoliaan tappiolla, niin ei olisi mitäään järkeä tehdä samaa virhettä toista kertaa.

PC master race is a dying race.
lainaa
DasBoot

08.07.2012 klo 21.10

Vaikuttaa nuo tehot myös pelin sisältöön?
lainaa
Paralith

Rekisteröitynyt 23.11.2010

08.07.2012 klo 21.17 1 tykkää tästä

Uskotko jos sanon että viestin ensisijainen tarkoitus oli saada sinut Projecthp ärsyyntymään? Olen kerännyt dataa jo viikkojen ajan argumentoinnistasi ja tullut siihen johtopäätökseen että et kykene reagoimatta ohittamaan negatiivisia viestejä Nintendoa kohtaan, kuin et myöskään Tagmanin jokaista kommenttia.

Sääliksi käy..
projecthp kirjoitti:

olen niin samaa mieltä
Muokannut: Paralith 08.07.2012 klo 21.25 lainaa
FloppiNelonen

09.07.2012 klo 16.59

Microsoft DirectX 11.5? Hmmm... Mielenkiintoista.

Kymmenen superkoneen tehoilla varustettu Cell on näköjään sekin heitetty romukoppaan. Kuinkahan mahtaa käydä peliyhteensopivuuden?

lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.07.2012 klo 19.08 2 tykkää tästä

DIppa kirjoitti:

Uskotko jos sanon että viestin ensisijainen tarkoitus oli saada sinut Tagman ärsyyntymään? Olen kerännyt dataa jo vuosien ajan argumentoinnistasi ja tullut siihen johtopäätökseen että et kykene reagoimatta ohittamaan negatiivisia viestejä Sonya kohtaan, kuin et myöskään Nintendoa kohtaan positiivia uutisia.

Sääliksi käy..

Hyvä yritys;)
Sinun keräämäsi data on puutteellista, koska olen kommentoinut saman tyyppisesti nextbox ja WiiU -uutisissa joissa on uutisoitu mahdollisista spekseistä.
lainaa
GaystationX

09.07.2012 klo 21.06

Vähänkö on paska tuo vehje!!!
Ei edes L3 cachea... HAAAhaAahhahahah
DX11.5 ? Hahahahaha jooj ooo
Ihme kun ei dx13.7
Tuon on niin kökkö laite että. julkaisukin joskus 2015.
Hinta 700€
mutta hei käyttää samaa paska dualshit ohjainta kun kaikki muutkin rupuset "pleget"

sony tekee taas urakalla paskaa, ja cod kersat ostaa.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

09.07.2012 klo 22.01 5 tykkää tästä

GaystationX kirjoitti:
Vähänkö on paska tuo vehje!!!
Ei edes L3 cachea... HAAAhaAahhahahah
DX11.5 ? Hahahahaha jooj ooo
Ihme kun ei dx13.7
Tuon on niin kökkö laite että. julkaisukin joskus 2015.
Hinta 700€
mutta hei käyttää samaa paska dualshit ohjainta kun kaikki muutkin rupuset "pleget"

sony tekee taas urakalla paskaa, ja cod kersat ostaa.


Öh? Jos trollata yritit niin ei voi kehua.
lainaa
Same

09.07.2012 klo 22.43

Se, ettei Steamrolelria vielä saa kaupasta, ei tarkoita että se olisi yhtään parempi kuin nykyiset mid-end-prosessorit. Luultavasti joku budjettiprosessori nimenomaan PS4:lle. Vähän niinkuin PS3:n surkeaa 128mb näytönohjainta ei myydä PC:lle ja hyvä niin.

Hyvä kyllä, että eivät pistäneet PS3:n idioottimaista cell-prosessoria, kun näytönohjain ja muistit ovat kuitenkin paljon tärkeämmät kuin prosessori, varsinkin kun koneen ei tarvitse pyörittää Windowsia. High-end PC:llä tulee kyllä varmaan edelleen olemaan paremmat graffat. Tai sitten konsoli maksaa enemmän.
lainaa
RRR

10.07.2012 klo 13.22

FloppiNelonen kirjoitti:
Microsoft DirectX 11.5? Hmmm... Mielenkiintoista.

Kymmenen superkoneen tehoilla varustettu Cell on näköjään sekin heitetty romukoppaan. Kuinkahan mahtaa käydä peliyhteensopivuuden?



Huonosti, ja odotan myös muita mahdollisia lieveilmiöitä. Olisi fiksua tässä kohtaa jatkaa samalla arkitehtuurilla, mutta ymmärrettävistä syistä se ei nyt käy kuten kilpailijoilla. Kaikki oli niin hiton hienoa ja fiksua PS3:ssa, kuten kaikki tässä vaiheessa jo tietää.
lainaa
JPP

10.07.2012 klo 19.40

Karma kirjoitti:
Tuota konsoleiden pientä muistimäärää en kyllä ymmärrä, muisti on kuitenkin halpaa ja monilla kehittäjällä tuntuu olevan tuo rajoitus ongelmana.


Pelejä kehitetään unixille täysin eri periaatteilla kuin Windowsille, ja se on todellinen pelinkehittäjien ongelma. PS3:n muisti pyörii samalla taajuudella kuin ne 8 prosessoriakin, eli 3,2GHz
lainaa
dfighasi9ugh

24.01.2013 klo 20.36

miiguli kirjoitti:
Eli jos oikeen ymmärsin niin heikompi ku mun kuukauden vanha tietokone. Toki tietokoneella muuhunki kuluu tehoja ku siihen peliin, mutta toivon kuitenki, että muuttuisi vielä ennen julkaisua radikaalisti.

Ai onko sulla radeon hd 7970, kun toihan on käytännössä kuulemmaa melkeen sama.
Toi hintahan on muuten pakosti yli 700€
lainaa
hmmmm

24.01.2013 klo 20.38

DIppa kirjoitti:
juu oma kone on sen 4 vuotta vanha ja hippusen parempi, maksoi aikanaan 650e. Toi maksaa varmaan saman verran tai myydään useamman satasen tappiolla.

Konsolien pienen koon huomioon ottaen ennustan ongelmia joko kuumenemisen tai sirkkeliäänten suhteen.


4 vuotta sitten et mistään saanu moista näyttistä ?
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova