Tuorein sisältö

Microsoft: 'Wii U vastaa X360:a' - Iwata on eri mieltä

04.07.2012 klo 14.00 | Luettu: 36884 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eurogamer kertoo Microsoftin Phil Spencerin verranneen Wii U:ta graafisilta kyvyiltään Xbox 360:een. Koska Nintendon laitteelle on tulossa myös X360:n ohjaimen hyvin samantyylinen padi (Pro Controller), niin Spencer uskoo, että X360:n pelejä, myös vanhempia sellaisia, portataan Nintendon laitteelle runsain määrin.

Mm. GamesIndustry kertoo Nintendon pääjohtajan Satoru Iwatan vastakkaisesta mielipiteestä. Mies uskoo, etteivät erot Microsoftin ja Sonyn seuraavien laitteiden kyvykkyydessä ole niin suuria, että pelintekijät jättäisivät Nintendon laitteen huomiotta. Iwatan mukaan ero ei ainakaan tule olemaan niin suuri kuin nyt Wiin ja PS3/X360:n välillä.

Asiaan liittyen, Nintengen väittää vahvistaneensa Wii U:n kehityslaitteen tekniset tiedot.

Ja täältä löytyy V2.fi:n kokemuksia Wii U:sta ja sen peleistä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Tämä uusi pelikonsol... ACTA kaatui EU-parla... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (76 viestiä)

Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

04.07.2012 klo 14.13

Olihan se kieltämättä selvää että Sony tai mikkisofta eivät lähe enää kilpailemaan koneiden tehoissa koska paras konsoli ei ole koskaan ollut se joka on tehokkain vaan jolla on graafisesti "paskan" näköisiä mutta monen genren pelejä. Muistaaks kukaan miten ps1 ja ps2 jäivät graffoissa muiden jälkeen, silti olivat sukupolvensa voittajia, koneiden ja pelien myyneissä=nehän kiinnostavat vain pelintekijöitä. Wii ei myynyt kun nipan omia pelejä miljoonittain.

Uskoisin näin että nytten oikeasti tuotettaan vasta 1080 laatuista ja 60fps kuvaa, ja sitten nämä epic gamen next generation graffat odottaa itseään siellä PC:n puolella tai ps4/xbox720 jälkeisiä koneita.
lainaa
TheÄijä

04.07.2012 klo 14.21 2 tykkää tästä

Ehkä ero ei sittenkään ollut liiallinen, kun Wii oli grafiikoiltaan vain yhden sukupolven jälkessä kilpailijoitaan, mutta niin kauas WiiU ei ole Wiistä graafisesti päässyt, että WiiU vaikuttaa seuraavaan konesukupolveen verrattuna kaksi sukupolvea ajastaan jäljessä olevalla, ja se alkaa jo tuntua.

Onhan Wiinkin suosio laskenut kuin lehmän häntä, eikä sille ole tullut ainakaan pariin vuoteen yhtään varteenotettavaa peliä. No ehkä uusin Zelda vielä jaksaa vanhoja faneja viehättää, mutta kilpailijoiden pelit menevät kaikin tavoin ohi, oikealta ja vasemmalta.
lainaa
RRR

04.07.2012 klo 14.29

Eihän tämä samaa kohinaa aiheuta kuin Wiimote teki.
Jos ruudullinen ohjain ei vedä, niin muutakaan ei oikein ole.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

04.07.2012 klo 14.33 9 tykkää tästä

http://www.youtube.com/watch?v=CTu5Q1FVCZc
Tuossa videossahan se on hyvin tiivistetty, grafiikat eivät tee konsolia.
lainaa
TheÄijä

04.07.2012 klo 14.49 2 tykkää tästä

Uppmas kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=CTu5Q1FVCZc
Tuossa videossahan se on hyvin tiivistetty, grafiikat eivät tee konsolia.

Kyllä ne tekee. Syy siihen, miksi hardcore-pelaajat Wiin hylkäsivät on juurinkin siinä, että grafiikat ja muutkin speksit olivat jo julkaisuajankohtana jääneet pahasti jälkeen.

HC-pelaajat olivat kaukaa viisaita, kun jo silloin sanoivat että liikeohjaus on ohimenevä muotivillitys mitä se olikin. Se ei olisi ollut niin huono asia, jos konsoli olisi ollut muuten teknisesti edistyksellinen mutta kun se oli edellisen sukupolven rautaa ei Wii tarjonnut mitään uutta johon olisi kannattanut panostaa.
lainaa
TheÄijä

04.07.2012 klo 14.59 3 tykkää tästä

Enkä muuten usko, että WiiU:n speksitkään riittävät teknisesti parhaiden Xbox360-nimikkeiden pyörittämiseen. Lopputulos lienee yhtä nolo kun Dead Risingin porttaus Wiille.
lainaa
MattiM

04.07.2012 klo 15.00 13 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=CTu5Q1FVCZc
Tuossa videossahan se on hyvin tiivistetty, grafiikat eivät tee konsolia.

Kyllä ne tekee. Syy siihen, miksi hardcore-pelaajat Wiin hylkäsivät on juurinkin siinä, että grafiikat ja muutkin speksit olivat jo julkaisuajankohtana jääneet pahasti jälkeen.

HC-pelaajat olivat kaukaa viisaita, kun jo silloin sanoivat että liikeohjaus on ohimenevä muotivillitys mitä se olikin. Se ei olisi ollut niin huono asia, jos konsoli olisi ollut muuten teknisesti edistyksellinen mutta kun se oli edellisen sukupolven rautaa ei Wii tarjonnut mitään uutta johon olisi kannattanut panostaa.


Todellisille HC-pelaajille grafiikat eivät merkitse yhtään mitään. Pelaahan porukka vielä Diablo 2:stakin ja moni osti Wiin pelkästään vanhojen NES- ja SNES-pelien vuoksi (Olen itsekin harkinnut tätä, kun Wiin hinta on oikea).
lainaa
valivali

04.07.2012 klo 15.00 8 tykkää tästä

Betrunken kirjoitti:
Wii ei myynyt kun nipan omia pelejä miljoonittain.

Ehkä turhaa nillitystä, mutta VG chartsin mukaan 27 jonkun muun kuin Nintendon julkaisemaa peliä on myynyt yli 2 miljoonaa kappaletta Wiillä.

Miljoonamyyntiin yli pääsi noin 100 muiden julkaisemaa peliä. Kieltämättä Nintendon omat pelit silti dominoivat myyntiä, kun peräti 7 peliä on puhkaissut 20 miljoonan rajan.
lainaa
valivali

04.07.2012 klo 15.06 14 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:

HC-pelaajat olivat kaukaa viisaita, kun jo silloin sanoivat että liikeohjaus on ohimenevä muotivillitys mitä se olikin.

Niinkö? Mites tuo MS ja Sony ovat nykyään pelkkää Movea ja Kinectia? Toki suurin hype on mennyt pois Nintendon siirtyesä uusiin koneisiin, mutta näyttää silti tuo liikeohjaus tulleen jäädäkseen.

Sekoitat muuten termit pahasti. HC-pelaaja ei ole sama kuin grafiikan ja fps:n perään kuolaava yötä myöten sotapelejä pelaava pikkupoika.
lainaa
RRR

04.07.2012 klo 15.17

valivali kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:

HC-pelaajat olivat kaukaa viisaita, kun jo silloin sanoivat että liikeohjaus on ohimenevä muotivillitys mitä se olikin.

Niinkö? Mites tuo MS ja Sony ovat nykyään pelkkää Movea ja Kinectia? Toki suurin hype on mennyt pois Nintendon siirtyesä uusiin koneisiin, mutta näyttää silti tuo liikeohjaus tulleen jäädäkseen.

Sekoitat muuten termit pahasti. HC-pelaaja ei ole sama kuin grafiikan ja fps:n perään kuolaava yötä myöten sotapelejä pelaava pikkupoika.


Wiimoten suosio löi kaikki ällikällä, joskin suosio loppui kuin seinään. WiiU:n "pro" ohjain kieltämättä muistuttaa XO:n nykyistä melko reilusti. Muoto on suora kopio.
Tuohon vielä mukaan XO:n tehot ja mitätön verkkopalvelu, niin Nintendo on päässyt HD Ready aikaan mukaan. Uskoisin, että julkaisupeleissä on mukana Mario.
lainaa
TheÄijä

04.07.2012 klo 15.33 3 tykkää tästä

valivali kirjoitti:

Niinkö? Mites tuo MS ja Sony ovat nykyään pelkkää Movea ja Kinectia? Toki suurin hype on mennyt pois Nintendon siirtyesä uusiin koneisiin, mutta näyttää silti tuo liikeohjaus tulleen jäädäkseen.

Move ja Kinect ovat Sonyn ja MS:n hallitsemattomia paniikkireaktioita liikeohjauksen varttituntiin julkisuuden valokeilassa. Täysin turhia hankkeita, jotka olisi vältetty hivenellä harkintaa. Jonkin aikaa takaperin vaikutti, että Guitar Herot ja muut musiikkipelit sysäävät perinteiset pelit sivuraiteelle. Näin ei käynyt. Sama oli täysin nähtävissä liikeohjauksenkin suhteen. Ainoa varma asia on, että joka konesukupolvi tuo entistä tehokkaampaa rautaa konsoliin.

Movea ja Kinectiä markkinoidaan nyt, kun pitää saada jotain vastinetta niiden kehittelyyn poltetuille miljoonille. Että saisi edes osan omista takaisin.

valivali kirjoitti:
Sekoitat muuten termit pahasti. HC-pelaaja ei ole sama kuin grafiikan ja fps:n perään kuolaava yötä myöten sotapelejä pelaava pikkupoika.

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.
lainaa
Otacon-chan

04.07.2012 klo 15.42 1 tykkää tästä

Wiihän voitti vain koska Nintendo aloitti kasuaalibuumin ja kieri biljoonissa. Tuskinpa ne ihmiset paljon seuraavista konsoleista välittää enää kun villitys meni jo ohi.
Minustakin oli hassua heilutella kapuloita vähän ajan, sitten unohdin sen ja keskityin vain pelaamaan niitä vähiä pelejä mitä Wiillä on.
Aina sama juttu Nintendon kanssa, ei paljon pelejä.
Ja välittääkö HC pelaajat enää kun Nintendo petti ne täysin tässä sukupolvessa?
lainaa
TheÄijä

04.07.2012 klo 15.57 1 tykkää tästä

MattiM kirjoitti:
Todellisille HC-pelaajille grafiikat eivät merkitse yhtään mitään. Pelaahan porukka vielä Diablo 2:stakin ja moni osti Wiin pelkästään vanhojen NES- ja SNES-pelien vuoksi (Olen itsekin harkinnut tätä, kun Wiin hinta on oikea).

Ei HC-pelaaja tarkoita sitä että jaksaa hinkata jotain vanhaa peliä ikuisuuksiin. Se on vain pahemman sortin fiksaatiota.
lainaa
Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.07.2012 klo 16.04 5 tykkää tästä

HC-pelaaja pelaa juuri sellaisia pelejä kuin HC-pelaajaan viittaava henkilö itse pelaa.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

04.07.2012 klo 16.11 16 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.

+18 tarra pelin kannessa on suoraa markkinointia lapsille. +18 tarra sanoo: ''olet liian pieni tähän peliin'', no siitäkös innostutaan. Ja Nintendon pelejä sanotaan lapsille kuuluvaksi vain kontrastin takia, pelimaailma nykyään koostuu synkistä, väkivaltaisista, kiroilua täynnä olevista peleistä, jotka ovat olevinaan aikuisille. Jos on joku peli, joka on värikäs, väkivaltaa ja kiroilua ei löydy, niin se on automaattisesti ''lapsille''. Vaikka asiathan menevät toisinpäin, Nintendon pelejä pelaavat aikuiset ja lapset, jotka eivät välitä synkistä, väkivaltaisista peleistä, koska ne ovat ''been there, done that''-kamaa, kaikki on nähty, vittuakaan vois kiinnostaa nuo mukakovat +18 pelit, kun taas +18 pelejä pelaavat lapset, koska se on kovaa kun se on kiellettyä. Eli ns new school ja old school pelaajat.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.07.2012 klo 16.38 7 tykkää tästä

Uppmas kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.

+18 tarra pelin kannessa on suoraa markkinointia lapsille. +18 tarra sanoo: ''olet liian pieni tähän peliin'', no siitäkös innostutaan. Ja Nintendon pelejä sanotaan lapsille kuuluvaksi vain kontrastin takia, pelimaailma nykyään koostuu synkistä, väkivaltaisista, kiroilua täynnä olevista peleistä, jotka ovat olevinaan aikuisille. Jos on joku peli, joka on värikäs, väkivaltaa ja kiroilua ei löydy, niin se on automaattisesti ''lapsille''...


No entä elokuvat ja TV-sarjat? Aikuisille suunnatut elokuvat / TV-sarjat harvemmin on mitään karkeilla väritettyä söpöilykiwaa. Miks pelitkään olis? Toki löytyy niitäkin aikuisia (poni-ihimiset), jotka kattelee vieläki jotain Nalle-Puhia ja Teletappeja.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

04.07.2012 klo 16.49 12 tykkää tästä

Execta kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.

+18 tarra pelin kannessa on suoraa markkinointia lapsille. +18 tarra sanoo: ''olet liian pieni tähän peliin'', no siitäkös innostutaan. Ja Nintendon pelejä sanotaan lapsille kuuluvaksi vain kontrastin takia, pelimaailma nykyään koostuu synkistä, väkivaltaisista, kiroilua täynnä olevista peleistä, jotka ovat olevinaan aikuisille. Jos on joku peli, joka on värikäs, väkivaltaa ja kiroilua ei löydy, niin se on automaattisesti ''lapsille''...


No entä elokuvat ja TV-sarjat? Aikuisille suunnatut elokuvat / TV-sarjat harvemmin on mitään karkeilla väritettyä söpöilykiwaa. Miks pelitkään olis? Toki löytyy niitäkin aikuisia (poni-ihimiset), jotka kattelee vieläki jotain Nalle-Puhia ja Teletappeja.

Pelit tuntuu olevan juuri nyt siinä lasten suosiossa. Kyllähän sitäkin on, että ''ollaan kovii kun katotaan +18 elokuvii vaik ei mutsi anna''. Kyse nyt on vain siitä, että ''aikuisten pelejä'' pelaavat usein lapset, ja ''lasten'' pelejä taas ne joista korkeat ikärajat eivät tee peliä/pelaajaa, eli aikuiset, joille kaikki sellainen on ''nähtyä''. Koko subjekti on itsessään kieroutunut.
lainaa
aasasdwer

04.07.2012 klo 17.06 13 tykkää tästä

Uppmas kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.

+18 tarra pelin kannessa on suoraa markkinointia lapsille. +18 tarra sanoo: ''olet liian pieni tähän peliin'', no siitäkös innostutaan. Ja Nintendon pelejä sanotaan lapsille kuuluvaksi vain kontrastin takia, pelimaailma nykyään koostuu synkistä, väkivaltaisista, kiroilua täynnä olevista peleistä, jotka ovat olevinaan aikuisille. Jos on joku peli, joka on värikäs, väkivaltaa ja kiroilua ei löydy, niin se on automaattisesti ''lapsille''. Vaikka asiathan menevät toisinpäin, Nintendon pelejä pelaavat aikuiset ja lapset, jotka eivät välitä synkistä, väkivaltaisista peleistä, koska ne ovat ''been there, done that''-kamaa, kaikki on nähty, vittuakaan vois kiinnostaa nuo mukakovat +18 pelit, kun taas +18 pelejä pelaavat lapset, koska se on kovaa kun se on kiellettyä. Eli ns new school ja old school pelaajat.


+1, koska totta joka sana
Ainiin ja tuo theäijä on joku aivopesty fanipoika tai trolli. Jos osasit lukea uutisen niin siinä sanotaan, että "ero ei ainakaan tule olemaan niin suuri kuin nyt Wiin ja PS3/X360:n välillä."
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

04.07.2012 klo 17.18 11 tykkää tästä

Execta kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.

+18 tarra pelin kannessa on suoraa markkinointia lapsille. +18 tarra sanoo: ''olet liian pieni tähän peliin'', no siitäkös innostutaan. Ja Nintendon pelejä sanotaan lapsille kuuluvaksi vain kontrastin takia, pelimaailma nykyään koostuu synkistä, väkivaltaisista, kiroilua täynnä olevista peleistä, jotka ovat olevinaan aikuisille. Jos on joku peli, joka on värikäs, väkivaltaa ja kiroilua ei löydy, niin se on automaattisesti ''lapsille''...


No entä elokuvat ja TV-sarjat? Aikuisille suunnatut elokuvat / TV-sarjat harvemmin on mitään karkeilla väritettyä söpöilykiwaa. Miks pelitkään olis? Toki löytyy niitäkin aikuisia (poni-ihimiset), jotka kattelee vieläki jotain Nalle-Puhia ja Teletappeja.

Eivät ne kaikki "aikuisten sarjatkaan" hyviä ole ja Muumilaakson tarinoiden laadukkuutta tuskin kukaan käy kiistämään. Ikäraja ei mitenkään korreloi laadun kanssa ja
sana "kaikenikäisille" on ihan oikeasti olemassa. Esimerkiksi Hayo Miazakin animaatioita listaavat suosikeikseen monet arvostetut elokuvakriitikotkin.

Shakkia on mukava pelata kuusivuotiaan serkunlikan kanssa, samoin Super Marioa. Tämä nyt ei vähennä kummankaan laatua yhtään, vaan pikemminkin päinvastoin.

Miksi minusta tuntuu että TheÄijä ei nimimerkkiään juuri huonommin olisi voinut valita?
lainaa
h1ppidippi

Rekisteröitynyt 15.03.2011

04.07.2012 klo 18.08 2 tykkää tästä

''Ei se ole sama asia, sillä WiiU on tehty rakkaudella hc-pelaajille. Tässä teille nintendo land!''
lainaa
MMM

04.07.2012 klo 18.16 9 tykkää tästä

Uppmas kirjoitti:
Execta kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:

Aikuisten pelit aikuisille. Nintendon pelit lapsille. Väitä mitä väität.

+18 tarra pelin kannessa on suoraa markkinointia lapsille. +18 tarra sanoo: ''olet liian pieni tähän peliin'', no siitäkös innostutaan. Ja Nintendon pelejä sanotaan lapsille kuuluvaksi vain kontrastin takia, pelimaailma nykyään koostuu synkistä, väkivaltaisista, kiroilua täynnä olevista peleistä, jotka ovat olevinaan aikuisille. Jos on joku peli, joka on värikäs, väkivaltaa ja kiroilua ei löydy, niin se on automaattisesti ''lapsille''...


No entä elokuvat ja TV-sarjat? Aikuisille suunnatut elokuvat / TV-sarjat harvemmin on mitään karkeilla väritettyä söpöilykiwaa. Miks pelitkään olis? Toki löytyy niitäkin aikuisia (poni-ihimiset), jotka kattelee vieläki jotain Nalle-Puhia ja Teletappeja.

Pelit tuntuu olevan juuri nyt siinä lasten suosiossa. Kyllähän sitäkin on, että ''ollaan kovii kun katotaan +18 elokuvii vaik ei mutsi anna''. Kyse nyt on vain siitä, että ''aikuisten pelejä'' pelaavat usein lapset, ja ''lasten'' pelejä taas ne joista korkeat ikärajat eivät tee peliä/pelaajaa, eli aikuiset, joille kaikki sellainen on ''nähtyä''. Koko subjekti on itsessään kieroutunut.

Tutun 13v poika muutti yllättäen mielipidettään MW3:sta kun vanhempana mainitsin että eivät nuo joka vuosi uudelleenjulkaistavat massaräiskinnät jaksa enää kiinnostaa. Unohtui MW3 nopeasti kun rupesin Super Mario Galaxy 2 pelaamaan vieressä. Aika säälittävää, että nykyään pelataan vain niitä pelejä joita kaverit pelaavat ettei vain näytetä nössöiltä...
lainaa
TheÄijä

04.07.2012 klo 18.30 5 tykkää tästä

Tingle kirjoitti:
Eivät ne kaikki "aikuisten sarjatkaan" hyviä ole ja Muumilaakson tarinoiden laadukkuutta tuskin kukaan käy kiistämään.

HBO:n parhaita draamasarjoja yhdistää se että ne eivät ole sopivaa katsottavaa lapsille. Elämä on raadollista, ja sitä raadollisuutta ei voi näyttää peleissä taikka ohjelmissa jotka ovat sallittuja lapsille. Väittääkö joku, että esimerkiksi Game of Thrones ei olisi HC-sarja aikuisille? Jos siitä poistettaisiin ne elementit jotka eivät sovi lapsille, mitä siitä jäisi edes jäljelle?

Tingle kirjoitti:
Ikäraja ei mitenkään korreloi laadun kanssa ja
sana "kaikenikäisille" on ihan oikeasti olemassa. Esimerkiksi Hayo Miazakin animaatioita listaavat suosikeikseen monet arvostetut elokuvakriitikotkin.

Ja monet arvostetut elokuvakriitikot nimeävät suosikeikseen muitakin artsy-fartsy-elokuvia joista tavallinen ihminen ei ymmärrä hevon peetä.

Tingle kirjoitti:
Shakkia on mukava pelata kuusivuotiaan serkunlikan kanssa, samoin Super Marioa. Tämä nyt ei vähennä kummankaan laatua yhtään, vaan pikemminkin päinvastoin.

Shakki on peli, jossa ei lopulta ole mitään järkeä, ja joka nyt vain on jostain syystä saavuttanut jonkin kuningaspelin maineen. Sillä on abstrakti lopputavoite, ja paljon sääntöjä joissa ei ole mitään logiikkaa. Jos vanhasta maailmasta pitää jokin peli valita mikä tänäänkin vielä on ajankohtainen niin se on Go. Jos lautapelejä on pakko pelata, nykyään osataan tehdä ihan kiinnostaviakin lautapelejä.

Super Mario taas on esimerkki yliarvostetusta hötöstä. Pelissä ei ole mitään mainittavaa juonta, ja siinä pärjääminen on kiinni lähinnä onnistuneesta ajoituksesta. Mitään strategiaa siinä ei tarvita eikä sen teema muutenkaan puhuttele saati ole mitenkään ristiriitainen. Se ei ole mitään muuta kuin harmonista karkkisatua, toisin kuin Janssonin Muumit ja Miyazakin elokuvat. Niistä aikuinen löytää jotain mitä lapsi ei ymmärrä, mutta Marioista ei mitään. Super Mariot kaikissa inkarnaatioissaan ovat oleellisesti edelleenkin arcadepelejä, ja siis casual-pelejä.
lainaa
h1ppidippi

Rekisteröitynyt 15.03.2011

04.07.2012 klo 18.36

Toivottavasti tehoa löytyy, ettei koe Wiin kohtaloa ja jää seuraavan sukupolven jalkoihin
Muokannut: h1ppidippi 04.07.2012 klo 18.38 lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

04.07.2012 klo 18.49 7 tykkää tästä

yli puolet kommenteista on pleikka fanipojilta. no mut juu eikä minua haittaisi vaikka wii u:n grafiikat olisivat samat kuin wiissä, koska pelithän ne ratkaisee ja nintendon pelit ovat sellaisia johon tarvitsee älykkyyttä mutta jos katsotte sonyn pelejä. Uncharted on aivotonta ampumista ja little big planet aivotonta hyppelemistä. Ei haastetta eikä mitään. Nintendon peleissä tarvitsee suuret strategiat ja taidot jos niitä meinaa pelata.
lainaa
Örh

04.07.2012 klo 18.54 9 tykkää tästä

projecthp kirjoitti:
yli puolet kommenteista on pleikka fanipojilta. no mut juu eikä minua haittaisi vaikka wii u:n grafiikat olisivat samat kuin wiissä, koska pelithän ne ratkaisee ja nintendon pelit ovat sellaisia johon tarvitsee älykkyyttä mutta jos katsotte sonyn pelejä. Uncharted on aivotonta ampumista ja little big planet aivotonta hyppelemistä. Ei haastetta eikä mitään. Nintendon peleissä tarvitsee suuret strategiat ja taidot jos niitä meinaa pelata.


Nyt vittu oikeesti.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

04.07.2012 klo 19.44 4 tykkää tästä

projecthp kirjoitti:
yli puolet kommenteista on pleikka fanipojilta. no mut juu eikä minua haittaisi vaikka wii u:n grafiikat olisivat samat kuin wiissä, koska pelithän ne ratkaisee ja nintendon pelit ovat sellaisia johon tarvitsee älykkyyttä mutta jos katsotte sonyn pelejä. Uncharted on aivotonta ampumista ja little big planet aivotonta hyppelemistä. Ei haastetta eikä mitään. Nintendon peleissä tarvitsee suuret strategiat ja taidot jos niitä meinaa pelata.

En tiedä oletko joku hupihahmo vai tosissasi, mutta Nintendon nykypeleissä ei hirveästi haastetta ole. Nykyajan Nintendo peleissä suorastaan tuputetaan apuja "vaikeissa" kohdissa. Joku Super Mario 64 tarjosi kunnon haastetta.
Muokannut: tagman 04.07.2012 klo 19.45 lainaa
Jabbe

04.07.2012 klo 20.11 5 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
HC-pelaajat olivat kaukaa viisaita, kun jo silloin sanoivat että liikeohjaus on ohimenevä muotivillitys mitä se olikin. Se ei olisi ollut niin huono asia, jos konsoli olisi ollut muuten teknisesti edistyksellinen mutta kun se oli edellisen sukupolven rautaa ei Wii tarjonnut mitään uutta johon olisi kannattanut panostaa.

Itse olen HC PC - pelaaja ja ostin Wiin PS3:n ja Boxin sijasta, sillä suurin osa näiden kahden konsoleiden peleistä tulee myös PC:lle parempina. Wii taas tarjoaa jotain uutta ja pelejä, joita ei muille alustoille pahemmin julkaista. Kyllä HC - pelaajat voivat ihan hyvin pelata Wiillä ja miksei myös Wii U:lla.
lainaa
Jabbe

04.07.2012 klo 20.24 6 tykkää tästä

Ja ihan näin btw. Kaikki varmaan osaavat ihan itse päätellä millaisia pelejä haluaa pelata eikä tarvitse tulla V2:n sivuille katsomaan mitä pitäisi pelata. Itse pelasin joskus CoD Moder Warfarea ja sen jälkeisiin osiin en ole koskenut, koska minun mielestäni jatko - osat ovat silkkaa rahastusta ja muuutenkin pelisarjasta on tullut melko p*ska.
Pelaan esimerkiksi Mount and Blade Warbandia maajoukkuetasolla, joten luokittelen itseni HC - pelaajaksi. Olen harjoitellut tämän pelaamista siitä lähtien, kun se ilmestyi eli noin kaksi vuotta.
Koneella on tällä hetkellä about 15-20 peliä, joista suurin osa on synkkää räiskintää, indie - pelejä ja muita "aikuisten" pelejä.
Silti tykkään aina välillä pelata Marioita, Zeldoja yms.
Ei pelaajia voi lajitella mihinkään perhanan casual - pelaajiin ja HC - pelaajiin!
lainaa
AnssiO

04.07.2012 klo 20.35 2 tykkää tästä

Olen 32 vuotias ja pidän Nintendon pelejä lapsellisina sekä melko älyvapaina. Gears of War on jo huipputaidetta niiden rinnalla.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

04.07.2012 klo 21.05

Execta kirjoitti:

No entä elokuvat ja TV-sarjat? Aikuisille suunnatut elokuvat / TV-sarjat harvemmin on mitään karkeilla väritettyä söpöilykiwaa. Miks pelitkään olis? Toki löytyy niitäkin aikuisia (poni-ihimiset), jotka kattelee vieläki jotain Nalle-Puhia ja Teletappeja.

En ole Nalle Puhia saati Teletappeja kattonut aikoihin, silti parhaillaankin pelaan peliä, jossa masentunut lapsi tappaa äitiänsä... sisältäpäin.
Toisena esimerkkinä Peltonen uskoakseni nauttii arvosteluidensa perusteella uusimmistakin Nalle Puh -elokuvista siinä missä hakkaa Mortal Kombatejaan...

Eniveis. Löytyypähän laajempaa tarjontaa viihteen puolelta, kun ei jaksa välittää siitä mikä on Maken tai Viljamin mukaan tarpeeksi aikuista. Katon ihan vaan notta mikä minua viihdyttää... Nintendon konsoleille minua viihdyttäviä pelejä tulee "jonkin verran", enemmän viime aikoina käsikonsoleille kuin Wiille, kattoo miten käy kun WiiU on vähän aikaa markkinoilla.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

04.07.2012 klo 21.14 9 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
Tingle kirjoitti:
Eivät ne kaikki "aikuisten sarjatkaan" hyviä ole ja Muumilaakson tarinoiden laadukkuutta tuskin kukaan käy kiistämään.

HBO:n parhaita draamasarjoja yhdistää se että ne eivät ole sopivaa katsottavaa lapsille. Elämä on raadollista, ja sitä raadollisuutta ei voi näyttää peleissä taikka ohjelmissa jotka ovat sallittuja lapsille. Väittääkö joku, että esimerkiksi Game of Thrones ei olisi HC-sarja aikuisille? Jos siitä poistettaisiin ne elementit jotka eivät sovi lapsille, mitä siitä jäisi edes jäljelle?

Tingle kirjoitti:
Ikäraja ei mitenkään korreloi laadun kanssa ja
sana "kaikenikäisille" on ihan oikeasti olemassa. Esimerkiksi Hayo Miazakin animaatioita listaavat suosikeikseen monet arvostetut elokuvakriitikotkin.

Ja monet arvostetut elokuvakriitikot nimeävät suosikeikseen muitakin artsy-fartsy-elokuvia joista tavallinen ihminen ei ymmärrä hevon peetä.

Tingle kirjoitti:
Shakkia on mukava pelata kuusivuotiaan serkunlikan kanssa, samoin Super Marioa. Tämä nyt ei vähennä kummankaan laatua yhtään, vaan pikemminkin päinvastoin.

Shakki on peli, jossa ei lopulta ole mitään järkeä, ja joka nyt vain on jostain syystä saavuttanut jonkin kuningaspelin maineen. Sillä on abstrakti lopputavoite, ja paljon sääntöjä joissa ei ole mitään logiikkaa. Jos vanhasta maailmasta pitää jokin peli valita mikä tänäänkin vielä on ajankohtainen niin se on Go. Jos lautapelejä on pakko pelata, nykyään osataan tehdä ihan kiinnostaviakin lautapelejä.

Super Mario taas on esimerkki yliarvostetusta hötöstä. Pelissä ei ole mitään mainittavaa juonta, ja siinä pärjääminen on kiinni lähinnä onnistuneesta ajoituksesta. Mitään strategiaa siinä ei tarvita eikä sen teema muutenkaan puhuttele saati ole mitenkään ristiriitainen. Se ei ole mitään muuta kuin harmonista karkkisatua, toisin kuin Janssonin Muumit ja Miyazakin elokuvat. Niistä aikuinen löytää jotain mitä lapsi ei ymmärrä, mutta Marioista ei mitään. Super Mariot kaikissa inkarnaatioissaan ovat oleellisesti edelleenkin arcadepelejä, ja siis casual-pelejä.

Näin hauskaan trolliin lankeaminen ei kyllä harmita jälkeenpäin. 5/5 nauroin makeasti, nähdään taas ensi tiistaina.
lainaa
V2-kommentit

04.07.2012 klo 21.21 8 tykkää tästä

AnssiO kirjoitti:
Olen 32 vuotias ja pidän Nintendon pelejä lapsellisina sekä melko älyvapaina. Gears of War on jo huipputaidetta niiden rinnalla.


Just joo, 14v ps3 fani niinkuin kaikki muutkin faniröllit jotka kommentoi täällä v2 uutisia vain kertoakseen kaikille oman paskan mielipiteensä... tarvitaan joku -1 nappi jotta ihmiset sais äänestää turhat kommentit pois.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

04.07.2012 klo 21.26

Aivan varmaa, että pelien myynnissä ps3 ja xbox ovat voittaneet wiin useilla miljoonillamkjn suurimmalla osalla wiin omistajista on pelkkä wiinsports
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

04.07.2012 klo 21.34 1 tykkää tästä

-
Muokannut: Czerwony 04.07.2012 klo 21.36 lainaa
Harlin

04.07.2012 klo 21.40 3 tykkää tästä

Olen aina luullut että "True HC-pelaajat" ovat niitä, jotka pelaavat niiden otteluiden ja lopputulosten takia. Joten valitettavasti nämä pelaajat rajoittuvat lähinnä PC-puolelle.

Vanhana konkarina joka mättää vieläkin Quakea ja UT:ta yms. nuo vanhemmat konsolit tosin vieläkin lämmittävät mieltäni, koska silloin konsolipelit olivat samalla tasolla PC-pelejen haastavuuden kanssa.

Nykyisin xbox/ps3 on kaikki sitä "kasual p*skaa" jota ei voi ottaa oikeasti todesta.

Oudosti kyllä shakkiakin trollataan jo täällä, vaikka se on juuri niitä parhaimpia älypelejä jossa tarvitsee miettiä ja logiikapääkin menee tiukalle. Jos shakissa ei olisi logiikkaa, niin silloinhan naisetkin voisivat pelata sitä...
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

04.07.2012 klo 23.06 12 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:
yli puolet kommenteista on pleikka fanipojilta. no mut juu eikä minua haittaisi vaikka wii u:n grafiikat olisivat samat kuin wiissä, koska pelithän ne ratkaisee ja nintendon pelit ovat sellaisia johon tarvitsee älykkyyttä mutta jos katsotte sonyn pelejä. Uncharted on aivotonta ampumista ja little big planet aivotonta hyppelemistä. Ei haastetta eikä mitään. Nintendon peleissä tarvitsee suuret strategiat ja taidot jos niitä meinaa pelata.

En tiedä oletko joku hupihahmo vai tosissasi, mutta Nintendon nykypeleissä ei hirveästi haastetta ole. Nykyajan Nintendo peleissä suorastaan tuputetaan apuja "vaikeissa" kohdissa. Joku Super Mario 64 tarjosi kunnon haastetta.


esimerkiksi super mario sunshine on vaikea ja se on aika uusi peli.
ja skyward swordi on liian vaikea teille aivovammaisille lapsille.
mario kart wii 3 tähden saaminen on lähes mahdotonta.
wii sportsin returning balls, hitting green, putting, target golf, hitting homeruns ym ovat mahdottomia jos haluat saada platina mitalin. että kuka sanoikaan, että nine´tendo on helppo?
lainaa
wanhawii

05.07.2012 klo 00.15 8 tykkää tästä

Olen 31-vuotias ja omistan Wiin ja noin 10 peliä. Syy wiin ostoon pari vuotta sitten oli hakea erilaista pelikokemusta graafisista puutteista huolimatta. Toista se oli 15 vuotta sitten kun grafiikat oli numero uno, mutta eipä nykyään oikein jaksa pelkät graffat innostaa. Ja iloa Wiistä onkin riittänyt niin yksinpeleissä kuin tyttöystävänkin kanssa. Arvostan nintendon peleissä eniten sitä, että pelit on hiottu viimeiseen saakka ja pelikokemus on taattua laatua. Vaikeustasoakin löytyy. Viimeksi kiroilin vaikka kuinka monta tuhatta kertaa Donkey Kong Country Returnsissa ja Zeldassakin haastetta oli enemmän kuin tarpeeksi. Ainoa asia joka vituttaa on wiin huono pelitarjonta ja hidas julkaisusykli. Mutta tästä siirytäänkin luontevasti Wii U:n sitten.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

05.07.2012 klo 00.18 1 tykkää tästä

HC-pelaaminen (termi) on ihan tyhmä ja se myös haisee. Srsly , kyl ihmiset jaksaa riidellä tuonkin merkityksestä...
lainaa
Lars

05.07.2012 klo 00.25 8 tykkää tästä

wanhawii kirjoitti:
Viimeksi kiroilin vaikka kuinka monta tuhatta kertaa Donkey Kong Country Returnsissa ja Zeldassakin haastetta oli enemmän kuin tarpeeksi.

DKCR on kyllä haastetta pullollaan. Sen kun vetää edestakaisin niin tietää jo vähän osaavansa pelata. Halot ja Mass Effectit on kevyttä pelailua tohon verrattuna.
lainaa
Esa82

05.07.2012 klo 06.31

Pelien myynnissä Xbox30 on myynyt varmaan yhtä paljon pelejä kuin wii ja ps3 yhteensä.
lainaa
TheÄijä

05.07.2012 klo 08.44 3 tykkää tästä

aasasdwer kirjoitti:
Ainiin ja tuo theäijä on joku aivopesty fanipoika tai trolli. Jos osasit lukea uutisen niin siinä sanotaan, että "ero ei ainakaan tule olemaan niin suuri kuin nyt Wiin ja PS3/X360:n välillä."

Ai minäkö "aivopesty fanipoika" kun vaadin konsoleilta ajanmukaista teknologiaa, enkä suosi sen enempää PS3:a kun Xbox360:aa? Kutsuisit edes hateboyksi, sillä todellakin vihaan kuluttajalle pyllistämistä, kun muotijipolla yritetään myydä vanhentunutta tekniikkaa ylihintaan.

Ennemmin täällä tuntuu olevan perskipeitä Nintendo-fanipoikia, jotka vetävät herneen nenään joka kerta kun joku sanoo että eipä ole erikoista. Yhteistä heille on, että kaikki sanovat että Nintendon pelit ovat niiiin aikuismaisia ja HC-pelejä ja uusia uria aukovia eivätkä edes vaivaudu perustelemaan näkemystään. Monen mielestä esim. Super Mario Galaxy on olevinaan HC-peli. Kukaan ei ole vaivautunut kertomaan mikä siitä muka tekee hc-pelin.

Juu, ero ei tule ehkä olemaan hirveän iso WiiU:n ja PS3/X360:n välillä. Tarkoittaa siis, että WiiU on jo MELKEIN PS3/X360:n tasoinen. Sitäkin isompi ero on, kun Sony ja Microsoft julkistavat uuden koneensa. Silloin Nintendo on KAKSI sukupolvea kilpailijoitaan jäljessä.
lainaa
Weteraani

05.07.2012 klo 08.52 10 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
En tiedä oletko joku hupihahmo vai tosissasi, mutta Nintendon nykypeleissä ei hirveästi haastetta ole. Nykyajan Nintendo peleissä suorastaan tuputetaan apuja "vaikeissa" kohdissa.

Näinhän ei missään tapauksessa muiden kehittäjien AAA-peleissä ole. Ne ovat poikkeuksetta haastavia ja on turha toivoakaan että heti hoksaisi mitä tarvitsee tehdä, saati että tehtävistä pääsisi läpi ensi yrittämällä.
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

05.07.2012 klo 10.25 12 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
aasasdwer kirjoitti:
Ainiin ja tuo theäijä on joku aivopesty fanipoika tai trolli. Jos osasit lukea uutisen niin siinä sanotaan, että "ero ei ainakaan tule olemaan niin suuri kuin nyt Wiin ja PS3/X360:n välillä."

Ai minäkö "aivopesty fanipoika" kun vaadin konsoleilta ajanmukaista teknologiaa, enkä suosi sen enempää PS3:a kun Xbox360:aa? Kutsuisit edes hateboyksi, sillä todellakin vihaan kuluttajalle pyllistämistä, kun muotijipolla yritetään myydä vanhentunutta tekniikkaa ylihintaan.

Ennemmin täällä tuntuu olevan perskipeitä Nintendo-fanipoikia, jotka vetävät herneen nenään joka kerta kun joku sanoo että eipä ole erikoista. Yhteistä heille on, että kaikki sanovat että Nintendon pelit ovat niiiin aikuismaisia ja HC-pelejä ja uusia uria aukovia eivätkä edes vaivaudu perustelemaan näkemystään. Monen mielestä esim. Super Mario Galaxy on olevinaan HC-peli. Kukaan ei ole vaivautunut kertomaan mikä siitä muka tekee hc-pelin.

Juu, ero ei tule ehkä olemaan hirveän iso WiiU:n ja PS3/X360:n välillä. Tarkoittaa siis, että WiiU on jo MELKEIN PS3/X360:n tasoinen. Sitäkin isompi ero on, kun Sony ja Microsoft julkistavat uuden koneensa. Silloin Nintendo on KAKSI sukupolvea kilpailijoitaan jäljessä.


miksi muka sinä toivoisit jotain hyvää teknologiaa nintendolta ku et muutenkaan ostaisi sitä. Joku jo tossa mainitsikin, että olet joku aivokuollut fanipoika. Pysy kaukana mun wii u:sta >:(
lainaa
fdshfgh

05.07.2012 klo 10.58 1 tykkää tästä

Minusta on vähän epäreilua että Nintendo tuntuu myyvän eniten nykyään konsolesta. MS ja Sony yrittävät viedä kehitystä eteenpäin mutta Nintendo otaa boxin sisukset ja lisää siihen kikkaohjaimen ja myy enemmän. Ihmisissä on jotain vikaa jos Wii U voittaa kuten Wii.

Nintendo-fanit taitavat suuttua kun niiden pelejä sanotaan lapsellisiksi casuaalipeleiksi. Ehkä ne eivät ole casuaalia aina mutta karkkivärisiä kyllä. Itse olen jo kyllästynyt sellaiseen.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.07.2012 klo 11.31 11 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
aasasdwer kirjoitti:
Ainiin ja tuo theäijä on joku aivopesty fanipoika tai trolli. Jos osasit lukea uutisen niin siinä sanotaan, että "ero ei ainakaan tule olemaan niin suuri kuin nyt Wiin ja PS3/X360:n välillä."

Ai minäkö "aivopesty fanipoika" kun vaadin konsoleilta ajanmukaista teknologiaa, enkä suosi sen enempää PS3:a kun Xbox360:aa? Kutsuisit edes hateboyksi, sillä todellakin vihaan kuluttajalle pyllistämistä, kun muotijipolla yritetään myydä vanhentunutta tekniikkaa ylihintaan.

Ennemmin täällä tuntuu olevan perskipeitä Nintendo-fanipoikia, jotka vetävät herneen nenään joka kerta kun joku sanoo että eipä ole erikoista. Yhteistä heille on, että kaikki sanovat että Nintendon pelit ovat niiiin aikuismaisia ja HC-pelejä ja uusia uria aukovia eivätkä edes vaivaudu perustelemaan näkemystään. Monen mielestä esim. Super Mario Galaxy on olevinaan HC-peli. Kukaan ei ole vaivautunut kertomaan mikä siitä muka tekee hc-pelin.

Juu, ero ei tule ehkä olemaan hirveän iso WiiU:n ja PS3/X360:n välillä. Tarkoittaa siis, että WiiU on jo MELKEIN PS3/X360:n tasoinen. Sitäkin isompi ero on, kun Sony ja Microsoft julkistavat uuden koneensa. Silloin Nintendo on KAKSI sukupolvea kilpailijoitaan jäljessä.

WiiU:sta nyt on kaikenlaista väitettä
-WiiU on selkeästi tehokkaampi kuin PS3 ja Xbox360
-WiiU on marginaalisesti tehokkaampi kuin PS3 ja Xbox360
-WiiU on samalla tasolla tehokkuudessa kuin PS3 ja Xbox360
-WiiU on tehoiltaan alempi kuin PS3 ja Xbox360

Johtopäätös? Me emme todellisuudessa tiedä paskaakaan WiiU:n oikeista tehoista, eli parempi olla hippusen hiljaa. Myöskään WiiU:n hinnasta ei ole mitään faktuaalista tietoa.

Enkä myöskään ole närkästynyt Nintendon fanipoika. En närkästynyt, enkä fanipoika.

Todellisuus on, että täällä ollaan aloittamassa 8th generaation konsolisotaa ennen kuin yhdestäkään on tullut uskottavaa tietoa. Jeesus Kristus mitä shaibaa.
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

05.07.2012 klo 11.52 8 tykkää tästä

fdshfgh kirjoitti:
Minusta on vähän epäreilua että Nintendo tuntuu myyvän eniten nykyään konsolesta. MS ja Sony yrittävät viedä kehitystä eteenpäin mutta Nintendo otaa boxin sisukset ja lisää siihen kikkaohjaimen ja myy enemmän. Ihmisissä on jotain vikaa jos Wii U voittaa kuten Wii.

Nintendo-fanit taitavat suuttua kun niiden pelejä sanotaan lapsellisiksi casuaalipeleiksi. Ehkä ne eivät ole casuaalia aina mutta karkkivärisiä kyllä. Itse olen jo kyllästynyt sellaiseen.


aika säälittävää jos jonkun mielestä on lapsellista pelata videopelejä.
lainaa
Kehveli

05.07.2012 klo 12.32 7 tykkää tästä

Mikä hitto on HC-peli? Antakaa mulle yksikin HC-peli tai näyttäkää mikä on HC-pelaaja?
lainaa
Kehveli

05.07.2012 klo 12.36 1 tykkää tästä

On olemassa vain pelaajia ja sitten on niitä, jotka eivät pelaa videopelejä. Samalla tavalla on olemassa vain hyviä pelejä ja huonoja pelejä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.07.2012 klo 12.45 2 tykkää tästä

projecthp kirjoitti:

esimerkiksi super mario sunshine on vaikea ja se on aika uusi peli.
ja skyward swordi on liian vaikea teille aivovammaisille lapsille.
mario kart wii 3 tähden saaminen on lähes mahdotonta.
wii sportsin returning balls, hitting green, putting, target golf, hitting homeruns ym ovat mahdottomia jos haluat saada platina mitalin. että kuka sanoikaan, että nine´tendo on helppo?

Onko sinusta 10 vuotta vanha peli aika uusi? Sunshineä ei pysty edes pelaamaan Nintendon nykyalustoilla kun Nintendo poisti GC-yhteensopivuuden uusista Wii -konsoleista. Ja erityisesti Wii aikakaudella vaikeustaso romahti Nipan peleissä. Oikeastaan miksi minä edes väittelen sinun kanssasi?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.07.2012 klo 12.49 7 tykkää tästä

Kehveli kirjoitti:
Mikä hitto on HC-peli? Antakaa mulle yksikin HC-peli tai näyttäkää mikä on HC-pelaaja?


Ei ole HC-pelejä... se on termi, joka on keksitty pönkittämään omia pelivalintoja, ja tekemään niistä ''kovempia'' ja ''parempia'' pelejä. HC-pelaaja taas on pelaaja joka ottaa pelaamisen vakavissaan.
Muokannut: Uppmas 05.07.2012 klo 12.50 lainaa
ysärikasvatti

05.07.2012 klo 13.09

V2-kommentit kirjoitti:
AnssiO kirjoitti:
Olen 32 vuotias ja pidän Nintendon pelejä lapsellisina sekä melko älyvapaina. Gears of War on jo huipputaidetta niiden rinnalla.


Just joo, 14v ps3 fani niinkuin kaikki muutkin faniröllit jotka kommentoi täällä v2 uutisia vain kertoakseen kaikille oman paskan mielipiteensä... tarvitaan joku -1 nappi jotta ihmiset sais äänestää turhat kommentit pois.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Olen erittäin kiitollinen v2.fi:lle, ettei laittanut ei tykkää-nappia. Ne on turhia.
Ja tuollainen "nyyh nyyh, hän on eri mieltä"-itku ilman vasta väitettä on naurettavaa.
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

05.07.2012 klo 13.51 10 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:

esimerkiksi super mario sunshine on vaikea ja se on aika uusi peli.
ja skyward swordi on liian vaikea teille aivovammaisille lapsille.
mario kart wii 3 tähden saaminen on lähes mahdotonta.
wii sportsin returning balls, hitting green, putting, target golf, hitting homeruns ym ovat mahdottomia jos haluat saada platina mitalin. että kuka sanoikaan, että nine´tendo on helppo?

Onko sinusta 10 vuotta vanha peli aika uusi? Sunshineä ei pysty edes pelaamaan Nintendon nykyalustoilla kun Nintendo poisti GC-yhteensopivuuden uusista Wii -konsoleista. Ja erityisesti Wii aikakaudella vaikeustaso romahti Nipan peleissä. Oikeastaan miksi minä edes väittelen sinun kanssasi?


sunshine ei ollut ainoa peli jonka mainitsin lapsi. Oletko oikeasti sokea? Kaikki muut mainitsemani pelit olivat wii pelejä. Huoh olet trolli.
lainaa
TheÄijä

05.07.2012 klo 14.42

Lars kirjoitti:
DKCR on kyllä haastetta pullollaan. Sen kun vetää edestakaisin niin tietää jo vähän osaavansa pelata. Halot ja Mass Effectit on kevyttä pelailua tohon verrattuna.

Jos haasteellisuus on HC-pelin kriteeri niin sitten kaikkein HC:impia ovat kasuaali-flashpelit kuten Bejeweled mitä kukaan ei ole päässyt läpi. Niin, tai Angry Birds. Siinä vasta HC-peli, eikö?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.07.2012 klo 14.57

projecthp kirjoitti:

sunshine ei ollut ainoa peli jonka mainitsin lapsi. Oletko oikeasti sokea? Kaikki muut mainitsemani pelit olivat wii pelejä. Huoh olet trolli.

Nuo muut vaihtoehtosi oli täysin läppiä. Iso osa nykypeleistä on haastavia jos haluat kerätä kaikki saavutukset tai 100%. Keräilyllä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä pelin vaikeustason kanssa ja keräily on oma lajinsa jota ei kaikki harrasta. Skyward Swordia on sanottu monessa paikassa turhan helpoksi peliksi.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.07.2012 klo 15.04 6 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
Lars kirjoitti:
DKCR on kyllä haastetta pullollaan. Sen kun vetää edestakaisin niin tietää jo vähän osaavansa pelata. Halot ja Mass Effectit on kevyttä pelailua tohon verrattuna.

Jos haasteellisuus on HC-pelin kriteeri niin sitten kaikkein HC:impia ovat kasuaali-flashpelit kuten Bejeweled mitä kukaan ei ole päässyt läpi. Niin, tai Angry Birds. Siinä vasta HC-peli, eikö?


Monta kertaa tää pitää sanoo? HC-pelejä_ei_ole_olemassa_muuten_kuin_pelaajien_omassa_mielessä
.
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

05.07.2012 klo 15.29 8 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:

sunshine ei ollut ainoa peli jonka mainitsin lapsi. Oletko oikeasti sokea? Kaikki muut mainitsemani pelit olivat wii pelejä. Huoh olet trolli.

Nuo muut vaihtoehtosi oli täysin läppiä. Iso osa nykypeleistä on haastavia jos haluat kerätä kaikki saavutukset tai 100%. Keräilyllä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä pelin vaikeustason kanssa ja keräily on oma lajinsa jota ei kaikki harrasta. Skyward Swordia on sanottu monessa paikassa turhan helpoksi peliksi.


aika nolot selitykset sinulla. Läppiä? ja kaikkien pelien pelkkä läpäisemisvaikeusaste on helppo. Kaikkien. Ja sitäpaitsi wii sportsissa ei tehdä muuta kun kerätään platinamitaleja. Näytä video jossa saat kaikki platinat wii sportsissa niin uskon sinua siinä, että nintendo on casual. Kaikki eivät harrasta 100% keräämistä, koska se on liian vaikeata. ja excite truck, super paper mario, mario galaxy 1 ja 2 ja dk country returns ovat esimerkkejä peleistä jotka ovat vaikeita jos 100% keräämistä ei oteta huomioon.
Muokannut: projecthp 05.07.2012 klo 15.32 lainaa
Oujee

05.07.2012 klo 15.39

Kuka on päästänyt internetin suomenkielisen pohjasakan tänne levittämään aivolimojaan? Paria poikkeutta lukuunottamatta ylläolevat kommenteissa ei ole mitään järkeä.

Keksikää parempi harrastus kuin päteä johonkin uutiseen olemattomilla johtopäätöksillä. Suosittelen pienoismallien rakennusta, se rauhoittaa.
lainaa
Oujee

05.07.2012 klo 15.41

Jassoo, typon poikasta päässyt livahtamaan valistukselliseen sanomaan. Eli "ylläolevissa kommenteissa" on oikeaoppinen ilmaus.
lainaa
Antiwakki

05.07.2012 klo 16.30 6 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
Lars kirjoitti:
DKCR on kyllä haastetta pullollaan. Sen kun vetää edestakaisin niin tietää jo vähän osaavansa pelata. Halot ja Mass Effectit on kevyttä pelailua tohon verrattuna.

Jos haasteellisuus on HC-pelin kriteeri niin sitten kaikkein HC:impia ovat kasuaali-flashpelit kuten Bejeweled mitä kukaan ei ole päässyt läpi. Niin, tai Angry Birds. Siinä vasta HC-peli, eikö?

Täytyy kyllä nostaa hattua tälle Äijien äijälle jonka mielestä Angry Birds on liian haastava :D Menehän takaisin vaan pelaamaan niitä kaiken maailman ”HURJIA ja VERISIÄ MEGA HC pelejä”.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.07.2012 klo 17.18

Oujee kirjoitti:
Kuka on päästänyt internetin suomenkielisen pohjasakan tänne levittämään aivolimojaan? Paria poikkeutta lukuunottamatta ylläolevat kommenteissa ei ole mitään järkeä.

Keksikää parempi harrastus kuin päteä johonkin uutiseen olemattomilla johtopäätöksillä. Suosittelen pienoismallien rakennusta, se rauhoittaa.
Sori olen ollu mökil viimiset kolme päivää, eikä nyt jaksa siivota näitä ku o nii hyvä ilma. Pääsivätpähä kerranki leikkimää sydämensä kyllyydestä. Ja kohtapa tämä unohtuu tästä nii ei enää mitä järkiä alkaa siivuaan tätä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.07.2012 klo 17.46 1 tykkää tästä

projecthp kirjoitti:

aika nolot selitykset sinulla. Läppiä? ja kaikkien pelien pelkkä läpäisemisvaikeusaste on helppo. Kaikkien. Ja sitäpaitsi wii sportsissa ei tehdä muuta kun kerätään platinamitaleja. Näytä video jossa saat kaikki platinat wii sportsissa niin uskon sinua siinä, että nintendo on casual. Kaikki eivät harrasta 100% keräämistä, koska se on liian vaikeata. ja excite truck, super paper mario, mario galaxy 1 ja 2 ja dk country returns ovat esimerkkejä peleistä jotka ovat vaikeita jos 100% keräämistä ei oteta huomioon.

Olet ilmeisesti aloittanut pelaamisen tällä sukupolvella jos kaikkien pelien läpäisemisvaikeusaste on sinusta helppo. Mario Galaxy ei ollut tippaakaan vaikea ja vähänkin haastavemmissa paikoissa spämmäiltiin vihreitä sieniä pelaajalle. Ja kaikki ei harrasta 100% keräilyä, koska kaikki ei pidä sitä viihdyttävänä tai kaiken vaivan arvoisena.
lainaa
547sdgd

05.07.2012 klo 18.19 4 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:

aika nolot selitykset sinulla. Läppiä? ja kaikkien pelien pelkkä läpäisemisvaikeusaste on helppo. Kaikkien. Ja sitäpaitsi wii sportsissa ei tehdä muuta kun kerätään platinamitaleja. Näytä video jossa saat kaikki platinat wii sportsissa niin uskon sinua siinä, että nintendo on casual. Kaikki eivät harrasta 100% keräämistä, koska se on liian vaikeata. ja excite truck, super paper mario, mario galaxy 1 ja 2 ja dk country returns ovat esimerkkejä peleistä jotka ovat vaikeita jos 100% keräämistä ei oteta huomioon.

Olet ilmeisesti aloittanut pelaamisen tällä sukupolvella jos kaikkien pelien läpäisemisvaikeusaste on sinusta helppo. Mario Galaxy ei ollut tippaakaan vaikea ja vähänkin haastavemmissa paikoissa spämmäiltiin vihreitä sieniä pelaajalle. Ja kaikki ei harrasta 100% keräilyä, koska kaikki ei pidä sitä viihdyttävänä tai kaiken vaivan arvoisena.

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.
lainaa
Pentti

05.07.2012 klo 18.23 2 tykkää tästä

Kyllähän tuo projecthp:n vaahtoaminen alkaa mennä vähän yli, toki monta muutakin kenen argumentoinnissa ei juuri järkeä löydy. On todellakin aivan eri asia olla vaikea peli, tai olla peli jossa kaiken mahdollisen saavuttaminen on vaikeaa. Vaikeita pelejä tässä genissä esim. Siren Blood Curse, Demons Souls ja Dark Souls.

Lisäksi muitten jatkuva syyttely trolleiksi, fanipojiksi tai aivovammaisiksi ei hirveästi lisää omien viestien uskottavuutta.

Tuo on tietysti totta että pelattavuus ja muu tuollainen on grafiikkaa tärkeämpää, mutta näistä argumenteistä jää mielestäni tärkein pointti huomioimatta, eli kun konsolin tekninen taso on kilpailijoita perässä (tätähän nyt ei varsinaisesti tietysti vielä tiedetä) niin suuri osa muille alustoille julkaistuista peleistä jää julkaisematta. Sitten on taas sama tilanne kuin nytkin että pelattavaa on ne Nintendon omat laatusarjat, muttei juuri muuta. Tietty nämä osalle riittää, mutta paljon pelaaville ei millään.

Minulta löytyy sekä PS3 että Wii.
lainaa
Spurdo

05.07.2012 klo 18.57 5 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:

aika nolot selitykset sinulla. Läppiä? ja kaikkien pelien pelkkä läpäisemisvaikeusaste on helppo. Kaikkien. Ja sitäpaitsi wii sportsissa ei tehdä muuta kun kerätään platinamitaleja. Näytä video jossa saat kaikki platinat wii sportsissa niin uskon sinua siinä, että nintendo on casual. Kaikki eivät harrasta 100% keräämistä, koska se on liian vaikeata. ja excite truck, super paper mario, mario galaxy 1 ja 2 ja dk country returns ovat esimerkkejä peleistä jotka ovat vaikeita jos 100% keräämistä ei oteta huomioon.

Olet ilmeisesti aloittanut pelaamisen tällä sukupolvella jos kaikkien pelien läpäisemisvaikeusaste on sinusta helppo. Mario Galaxy ei ollut tippaakaan vaikea ja vähänkin haastavemmissa paikoissa spämmäiltiin vihreitä sieniä pelaajalle. Ja kaikki ei harrasta 100% keräilyä, koska kaikki ei pidä sitä viihdyttävänä tai kaiken vaivan arvoisena.


Super Mario Galaxy 2 onkin vaikeampi kuin ensimmäinen
lainaa
Örh

05.07.2012 klo 19.23

547sdgd kirjoitti:
tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:

aika nolot selitykset sinulla. Läppiä? ja kaikkien pelien pelkkä läpäisemisvaikeusaste on helppo. Kaikkien. Ja sitäpaitsi wii sportsissa ei tehdä muuta kun kerätään platinamitaleja. Näytä video jossa saat kaikki platinat wii sportsissa niin uskon sinua siinä, että nintendo on casual. Kaikki eivät harrasta 100% keräämistä, koska se on liian vaikeata. ja excite truck, super paper mario, mario galaxy 1 ja 2 ja dk country returns ovat esimerkkejä peleistä jotka ovat vaikeita jos 100% keräämistä ei oteta huomioon.

Olet ilmeisesti aloittanut pelaamisen tällä sukupolvella jos kaikkien pelien läpäisemisvaikeusaste on sinusta helppo. Mario Galaxy ei ollut tippaakaan vaikea ja vähänkin haastavemmissa paikoissa spämmäiltiin vihreitä sieniä pelaajalle. Ja kaikki ei harrasta 100% keräilyä, koska kaikki ei pidä sitä viihdyttävänä tai kaiken vaivan arvoisena.

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.



Demon's Souls/Dark Souls
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.07.2012 klo 19.53

547sdgd kirjoitti:

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.

Tuossa väittelyssä oli puhtaasti puhe Nintendon peleistä. En ole väittänyt että Sonyn pelit olisi yhtään sen haastavempia.

Ja mitä tulee haastaviin PS3 peleihin, niin muutamia mainitakseni: Demon's Souls, Dark Souls, Catherine, Resonance of Fate... Tuo jälkimmäinen ehkä PS3:n vaikein peli.
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

05.07.2012 klo 20.54 7 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
projecthp kirjoitti:

aika nolot selitykset sinulla. Läppiä? ja kaikkien pelien pelkkä läpäisemisvaikeusaste on helppo. Kaikkien. Ja sitäpaitsi wii sportsissa ei tehdä muuta kun kerätään platinamitaleja. Näytä video jossa saat kaikki platinat wii sportsissa niin uskon sinua siinä, että nintendo on casual. Kaikki eivät harrasta 100% keräämistä, koska se on liian vaikeata. ja excite truck, super paper mario, mario galaxy 1 ja 2 ja dk country returns ovat esimerkkejä peleistä jotka ovat vaikeita jos 100% keräämistä ei oteta huomioon.

Olet ilmeisesti aloittanut pelaamisen tällä sukupolvella jos kaikkien pelien läpäisemisvaikeusaste on sinusta helppo. Mario Galaxy ei ollut tippaakaan vaikea ja vähänkin haastavemmissa paikoissa spämmäiltiin vihreitä sieniä pelaajalle. Ja kaikki ei harrasta 100% keräilyä, koska kaikki ei pidä sitä viihdyttävänä tai kaiken vaivan arvoisena.


ei pidä paikkaansa. Eka konsoli jota pelasin oli snes tai n64 jos oikein muistan. ja kyllä mario galaxy on vaikea peli. Varsinkin se yksi galaksi. huuh uhuh se jossa oli luigin muoto millainen se oli nesissä ja piti kerätä violettikolikoita. Ja lisäsienet eivät tee paikoista sen helpompia, koska niitä voi muutenkin yrittää uudestaan vaikka välissä tulee pieni game over mainos.
Tuskin olet edes pelannut mario galaxya. Ja toi oli noista helpoin minkä sanoin. Mitäs sanot dk country returnsista? vaikea. Excite truck? vaikea. smash bros brawl intensellä all star todella vaikea mutta olen pro brawlissa niin se on mulla pala kakkua. Ja ymmärrän toki, että jotkut eivät mene 100% läpi, koska suurimmissa osassa peleissä sivutehtävät ovat tylsiä. Otetaan esimerkkinä vaikka gta. hyppyreistä hyppimistä ja hidden packageiden keräämistä ja taxilla ajelemista. Mutta mario pelien ja sun muiden hyvien nintendo pelien 100% meno on hauskaa.
lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

06.07.2012 klo 14.36

Faith in humanity: lost luettuani nämä kommentit -___-.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

06.07.2012 klo 15.22 2 tykkää tästä

Burbeting kirjoitti:
Faith in humanity: lost luettuani nämä kommentit -___-.

Aika lujauskoinen olet, jos usko ihmisyyteen meni nyt vasta:)
lainaa
Rebis

06.07.2012 klo 16.43 5 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
547sdgd kirjoitti:

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.

Tuossa väittelyssä oli puhtaasti puhe Nintendon peleistä. En ole väittänyt että Sonyn pelit olisi yhtään sen haastavempia.

Ja mitä tulee haastaviin PS3 peleihin, niin muutamia mainitakseni: Demon's Souls, Dark Souls, Catherine, Resonance of Fate... Tuo jälkimmäinen ehkä PS3:n vaikein peli.


Hyvä yritys, Demon's Souls on ainut noista joka on julkaistu vain Playstation 3:selle.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

06.07.2012 klo 17.55 2 tykkää tästä

Rebis kirjoitti:
tagman kirjoitti:
547sdgd kirjoitti:

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.

Tuossa väittelyssä oli puhtaasti puhe Nintendon peleistä. En ole väittänyt että Sonyn pelit olisi yhtään sen haastavempia.

Ja mitä tulee haastaviin PS3 peleihin, niin muutamia mainitakseni: Demon's Souls, Dark Souls, Catherine, Resonance of Fate... Tuo jälkimmäinen ehkä PS3:n vaikein peli.


Hyvä yritys, Demon's Souls on ainut noista joka on julkaistu vain Playstation 3:selle.

Hyvä yritys, mutta viestissä kysyttiin vaikeita PS3 pelejä, eikä exclusivejä.
lainaa
Örh

06.07.2012 klo 18.59

Rebis kirjoitti:
tagman kirjoitti:
547sdgd kirjoitti:

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.

Tuossa väittelyssä oli puhtaasti puhe Nintendon peleistä. En ole väittänyt että Sonyn pelit olisi yhtään sen haastavempia.

Ja mitä tulee haastaviin PS3 peleihin, niin muutamia mainitakseni: Demon's Souls, Dark Souls, Catherine, Resonance of Fate... Tuo jälkimmäinen ehkä PS3:n vaikein peli.


Hyvä yritys, Demon's Souls on ainut noista joka on julkaistu vain Playstation 3:selle.


Silti yksi vaikeimmista.
lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

06.07.2012 klo 20.53

tagman kirjoitti:
Burbeting kirjoitti:
Faith in humanity: lost luettuani nämä kommentit -___-.

Aika lujauskoinen olet, jos usko ihmisyyteen meni nyt vasta:)


Se usko palautuu aina ajan myötä, onneksi. Ei ole ensimmäinen kerta kun se on kadonnut, varsinkin suomen monia eri nettipalstoja lukiessa...
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

07.07.2012 klo 16.48

tagman kirjoitti:
547sdgd kirjoitti:

sanos joku vaikea ps3 peli... Aivan, sellaista ei olekkaan.

Tuossa väittelyssä oli puhtaasti puhe Nintendon peleistä. En ole väittänyt että Sonyn pelit olisi yhtään sen haastavempia.

Ja mitä tulee haastaviin PS3 peleihin, niin muutamia mainitakseni: Demon's Souls, Dark Souls, Catherine, Resonance of Fate... Tuo jälkimmäinen ehkä PS3:n vaikein peli.

Catherineko vaikea? Lapsetat minua kuin Peltosen Jari aikoinaan.
lainaa
Kala

08.07.2012 klo 13.48

projecthp älä nyt yritä väittää että että ne vaikeita olisi vanhat snes marjot oli vaikeita ja kun game over tuli sitä alotettiin sitten peli alusta kyllä siinä pelko perseessä mentiin viimesiä maita läpi kun oli 1-2 elämää jäljellä.

Nää uudet marjot on tehty niin helpoiksi että kuka tahansa pääsee ne läpi. Älä ymmärrä väärin tykkään marjoista ja oon niistä melkein jokaisen pelannut läpi. mutta esimerkkejä muutamista marjoista ja miten ne on pilattu liialla pelaajan paapomisella: New Super Marjo Bros. Wii: kuolet tarpeeksi monta kertaa maassa peli kysy haluatko että pelipelaa sinulle maan läpi *facepalm* ja samaan suuntaan mennään 3DSn Marjo 3D landissä missä kun kuolet muutaman kerran saat jo Kuolemattomuuden ja jos silläkin onnistut vielä tyrimään niin saat P-siiven joka lennättää sinut ruudun loppuun siis ihan oikeesti miksi. Menee se onnistumisen ilo kokonaan pelistä kun on tuollasia apuja mukana kyllä niitä ennenkin hakattiin 8-bittisellä niitä pelejä sitten niin kauan että ne päästiin läpi.

Galaxyt ovat hieman vaikeampia mutta niissäkään ei voi saada lopullista Game Overia joka sekin hieman pilaa sitä peli tunnelmaa ja tosiaan niitä helämiä syötetään vaikka kuinka. Galaxy 1ssä itsellä taisi lopussa olla jotain 78 elämää Tuossa New Super Marjo Wiissä lähemmäks 90ntä ja tuossa 3DSän marjossa 98 niin ei voi kyllä sanoa nyky marjotarjontaa vaikeaksi. Harmi :(
lainaa
projecthp

Rekisteröitynyt 18.06.2012

09.07.2012 klo 18.30

Kala kirjoitti:
projecthp älä nyt yritä väittää että että ne vaikeita olisi vanhat snes marjot oli vaikeita ja kun game over tuli sitä alotettiin sitten peli alusta kyllä siinä pelko perseessä mentiin viimesiä maita läpi kun oli 1-2 elämää jäljellä.

Nää uudet marjot on tehty niin helpoiksi että kuka tahansa pääsee ne läpi. Älä ymmärrä väärin tykkään marjoista ja oon niistä melkein jokaisen pelannut läpi. mutta esimerkkejä muutamista marjoista ja miten ne on pilattu liialla pelaajan paapomisella: New Super Marjo Bros. Wii: kuolet tarpeeksi monta kertaa maassa peli kysy haluatko että pelipelaa sinulle maan läpi *facepalm* ja samaan suuntaan mennään 3DSn Marjo 3D landissä missä kun kuolet muutaman kerran saat jo Kuolemattomuuden ja jos silläkin onnistut vielä tyrimään niin saat P-siiven joka lennättää sinut ruudun loppuun siis ihan oikeesti miksi. Menee se onnistumisen ilo kokonaan pelistä kun on tuollasia apuja mukana kyllä niitä ennenkin hakattiin 8-bittisellä niitä pelejä sitten niin kauan että ne päästiin läpi.

Galaxyt ovat hieman vaikeampia mutta niissäkään ei voi saada lopullista Game Overia joka sekin hieman pilaa sitä peli tunnelmaa ja tosiaan niitä helämiä syötetään vaikka kuinka. Galaxy 1ssä itsellä taisi lopussa olla jotain 78 elämää Tuossa New Super Marjo Wiissä lähemmäks 90ntä ja tuossa 3DSän marjossa 98 niin ei voi kyllä sanoa nyky marjotarjontaa vaikeaksi. Harmi :(


kuuleppas nyt kuka oletkin. new super mario bros wii on vaikea, koska muut pelaajat heittävät mut kokoajan rotkoon. Ja mitä sitten vaikka pelissä olisi joku tollanen, että pelaa paikan itsestään.
Onko sinun pakko käyttää sitä? Ei.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova